Nekompetence...

Autor

Tak kolik summitů už mají za sebou evropské země, aby udělaly z Ukrajiny hentoho ocelového dikobraza za naše úspory? V poslední době už to nezvládám sledovat. Začalo to v Paříži, kde už už posílali vojáky proti Rusku, ale nakonec z toho byl mírový plán, který měl posvětit Trump, kterému to nestálo za veřejnou odpověď. Pak bylo něco v Londýně, kde to dopadlo stejně a ze slavného tažení na Rusa zbylo rozmístění mírových jednotek… teda, až skončí válka. Pak bylo nějaké jednání evropské rady, kde se dávaly na stůl peníze a zbraně… Prosím, neberte mě za slovo, já už prostě ztrácím přehled.

Vzpomněl jsem si, protože včera Fiala vystoupil na bezpečnostní konferenci v Praze, kde nám vysvětlil, že máme čtyři až šest let na vyzbrojení, protože pak už bude Rusko připravené na nás zaútočit. Za ním se krásně vyjímala loga všech zbrojařů a já měl pocit, že koukám na šmejdského prodavače hrnců. Stejná dikce, stejné strašení.

Prosím, už jsme něco udělali? Už jsme rušili grýndýl? Už jsme uvolnili těch deset tisíc norem a předpisů, které platí ohledně stavby bydlení? Už zlevnila elektřina a díky ní zlevnily granáty? Už se otevírá sloj Josef, která je na Sokolovsku pod slojí Antonín? Už se vykopává ten zasypaný důl ve Frenštátě, který má nejkvalitnější uhlí u nás? Už se diskutuje o tom, zda technický pokrok umožňuje otevřít doly u Slaného? Už otevíráme nové pískovny? Už jsme se rozhoupali s hentím jádrem a dostavujeme Temelín i Dukovany?

Nebo pořád jen šmátráme v kapsách samoživitelek, důchodců a spořivých lidí, abychom poslali co nejvíc peněz do USA za stíhačky? Tedy, pardon, do USA už ne… teď asi do Francie. Jejich děla se na Ukrajině mimořádně osvědčila. Byla sice drahá, ale zato se hned porouchala. Nebo do Německa? Koupíme si další Leopardy, co u nás nemohou na mosty? A především z toho bude spousta všimného do kampeličky?

A propo, proč máme zrovna šest let? Ještě nedávno jsme museli ozlomkrk podporovat Ukrajinu, protože kdyby se zhroutila, tak tady budou Rusové hned. Co se od podzimu stalo tak strategicky významného, že jsme dostali šest let času? Aha… USA mají nového prezidenta a změnila se propaganda… Předtím politici vydělávali na posílání zbraní na Ukrajinu (stejná metoda jako covid vakcíny), teď budou vydělávat na posílání peněz zbrojařům. Lobbing jsme mohli vidět včera na panelech za Fialou.

Hele, víte, jak poznáte, že někdo neví, kudy kam? Že začne svolávat konference, porady, summity a kulaté stoly. Tím prostě jinými slovy říká, že vůbec netuší, ale přece nemůže nedělat nic. Konference jsou pak směsicí hysterických apelů k akci, které ale nikdo neumí provést. Všimněte si prosím, že od inaugurace Donalda Trumpa uběhly dva měsíce a libtardi se vzmohli na jedno jediné: „Evropo konej!“

Ti, kteří skutečně konají, ti na tyto summity nejezdí. Ti vědí, co chtějí, vědí, jak to chtějí a prostě rozdávají příkazy a úkoly. Trump koná…. ostatní se mohou přidat. Orbán koná… ostatní se mohou přidat. Fico koná… ostatní se mohou přidat… Ostatní se hemží na poradách, žerou chlebíčky, pijí kafe, dělají si pěkné fotky a posílají do Washingtonu plány plné úřednického ptydepe, které tam Donald nejspíš rovnou háže do skartovačky a pak dvě hodiny telefonuje s Putinem.

A nemějte strach… kdyby Rusko bylo doopravdy na kolenou, kdyby mu doopravdy krachovala ekonomika a doopravdy chybělo málo, aby bylo poraženo, tak by s ním Trump nedělal mír, ale poslal by Zelenskému zbraně. V tomto si nedělám žádné iluze. Ale protože Rusko na kolenou není a jeho armáda je větší a silnější než kdy dřív, bude se nejspíš porcovat Ukrajina. To je ten důvod, proč není dobré provokovat velmoci. Ani ty blízké, ani ty daleké.

Za dvě procenta HDP máme horší armádu, než jsme měli, když jsme jí dávali 1,5% HDP. V podstatě se jen zvýšil počet generálů. Ale jinak je všeho méně a v čele není voják, ale obchodník s drony, co chce „rozkopávat držky“ poslancům.

Prostě jsou to všechno jen kecy. Tři roky války nikým v Evropě nepohnuly, abychom s obranyschopností fakt něco udělali. Ministři se ani na minutu nebáli, že by mohly přijít ruské hordy, zatknout je a poslat v dobytčácích na Sibiř. Kdyby se báli, tak by už dávno nebyl grýndýl, všichni bychom hákovali v nových fabrikách na kanóny a nějaká žabička by při stavbě přehrady nebo otvírce vápencového lomu nehrála roli. Všechny Děti země by byly na buzerplacu a všude by zněla jásavá propaganda, jak je ten Totaler Krieg proti mongoloidním hordám skvělý.

A teď, když to vypadá na příměří, tak se najednou někde našlo šest let, po které nás Rusko nenapadne, ale bude se na nás teprve chystat a tak se musíme nechat obírat o peníze, posílat je do ciziny a rádoby kupovat zbraně, které se v příští válce ukáží zřejmě jako naprosto nepoužitelné.

Když Japonci napadli Pearl Harbor, nedělali Američané žádné kulaté stoly. Prostě povolali bastardy s kompetencemi a dali jim mandát konat.

Ale možná je to tím, že všude už jsou jen ekvivalenty Danuší Nerudových, Eviček Destroix, Milek Němcových nebo Petrů Fialů. Není koho povolat. Není žádný kompetentní, je jen bastard… obzvlášť na některých ministerstvech vnitra. Umějí jen ty kulaté stoly, protože tohle dělali vždycky. Akorát kdysi u toho seděl i nějaký Američan, který jim prostě řekl, co se bude dělat.

Tohle prostě musí skončit. Všechno budeme stavět znovu od začátku. Všude budeme muset začít od naprostých základů. Pokud tam necháme tyhle neumětely, tak nás opravdu brzy někdo přepadne. Kdokoliv. Protože bezbrannost a tupost láká. Ovci si každý rád ostříhá. Vlastně už to dělají… už posílají sto padesát miliard na stíhačky, které jsou k ničemu. Nikdo nezhoršil naši obranyschopnost jako vláda, která tuto smlouvu podepsala, včetně těch, kteří hodlají tuto smlouvu dodržet.

Za šest měsíců si vezmeme naši zemi zpět a bude to největší restart od roku 89. Za šest měsíců řekneme této nekompetenci STAČILO!

_____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.8 (445 hlasů)

Komentáře

Trvalý odkaz

  

Průměrný počet slepic: 3.7 (37 hlasů)

je připravená na to, že v případě války vezmou lidé zbraň do ruky a půjdou bránit svou zemi.

------------------

Ale bránit před čím a za koho?, za Neruduši, Fialu, de Croasanovou, NeanDr. Jakoba, Rakušana nebo Pávka se stotisícovououtratou“? A za knedlika Lipánka, či jejich kámoše Řeporyjce… Mezi chvílaři, nemakačenkami od Sorose, žádní vlastenci nejsou a asi nebudou ani v pražské kavárně nebo na divadelních prknech. Vlastenci (pro ně pouze dezoláti nebo svině) stojí dávno jinde, ale sotva by chtěli jít bojovat za Němce, Anglány, Francouze (Fialu nebo Stosedmičku...) proti RF.

 

Průměrný počet slepic: 4.8 (239 hlasů)

Jsou záležitosti, ze kterých se dělá ekl. A když jsem to tak četla, napadalo mě spíše kde až je dno...?

A přidávám komentáře z diskuze:

Trochu odbočím od tématu, a přidávám malou citaci z článku z roku 2019. Ať si každý udělá obrázek o charakteru Pavla.😏

,,Nakonec generál Pavel ještě politoval osobní strážce prezidenta. „Ochránce hlavy státu je náročná profese. Dnes jsou degradováni na ošetřovatelky s pistolí za pasem. To musí být pro ty kluky hrozně ponižující,“ zmínil.

Ovčáček: V Pavlovi je zášť a koncentrovaná nenávist

Hradní mluvčí Jiří Ovčáček rozhovor nenechal bez povšimnutí a už v úterý ráno na svém facebooku vznesl dotaz: „Co je důstojnější? ‪Přísahat věrnost ČSSR, Varšavské smlouvě, KSČ, SSSR, souhlasit s okupací v roce 1968 a dnes si hrát na bojovníka s Ruskem. ‪Odmítnout okupaci ČSSR vojsky Varšavské smlouvy, kritizovat režim KSČ, být za to terčem pomsty a ve stáří chodit o hůlce. ‪Co myslíte?“ Narážel tak na rozdílnou minulost „prostořekého“ generála i svého hradního pana."

2267 (souhlas)

Soudruhu o jaké válce je řeč? Když budeme dělat neutrální zahraniční politiku, tak se nemusíme bavit o válce. Když vy ale dráždíte hada (rusáky) bosou nohou, tak se pak nesmíte divit, když vás uštkne.

2223

Tak dnes Trump s Putinem vedou dlouhé rozhovory o ukončení války, o míru a soudruh prezident by nás hnal do války. To už je fakt Kocourko

133

 

 

Průměrný počet slepic: 4.9 (136 hlasů)

No a aby se také správně zorientoval za koho a proti komu:-)

 

 

Průměrný počet slepic: 4.9 (76 hlasů)

In reply to by Itkica

Trvalý odkaz

aby věděl, na kterou stranu jít

Průměrný počet slepic: 4.6 (52 hlasů)

A několik pláštíků:-), může to být fofr:-)

 

Průměrný počet slepic: 4.7 (48 hlasů)

In reply to by Itkica

Trvalý odkaz

Bude je mít rovnou na sobě a bude je strhávat jak striptér ...

Průměrný počet slepic: 4.4 (25 hlasů)

In reply to by Itkica

Trvalý odkaz

Tím mě "dojal", prý česká společnost je připravena bránit svou zemi... Teď si vzpomene na českou společnost.  On na ni celou dobu s*r*, našinec je mu ukradený, podepíše všechno proti lidem té společnosti, ale na válku a padnout za vlast (tedy spíš za něj) by mu byla dobrá. To jsou parchanti. 

Průměrný počet slepic: 4.8 (130 hlasů)

Přesně tak. Proto jsem psala, že některé situace jsou fakt ekl. Vše proti lidem, popírání národního státu na úkor eu a najednou se "dojemně zaštiťovat"

 

Průměrný počet slepic: 4.8 (68 hlasů)

vizionářského profesora za těch čtyři až šest let něco podobného přihodilo, PePa 107 s vyžírkou a syny poputují do Starmerovy hřejivé náruče v Británii. Do Ameriky nemohou, neb se tam roztahuje "ta odpudivá osoba".

Průměrný počet slepic: 4.8 (67 hlasů)

povídali po telefonu. Výstupy z médií jsou minimální. Jednou z možností, jak by to také mohlo dopadnout, je tato:

https://www.youtube.com/watch?v=sZtKKwj4_TM

Průměrný počet slepic: 4.7 (35 hlasů)

Boží ... po ránu dávka smíchu. Díky 🤣👍

Průměrný počet slepic: 4.6 (25 hlasů)

Já myslím že bychom měli jít bránit svoji zem, a doufám, že už brzy nastane ta chvíle kdy půjdeme. Budeme ji ale bránit právě proti takovým lidem jaké jste vyjmenovala, protože tito lidé jsou skutečné nebezpečí. Ale to všichni tady víme...

Průměrný počet slepic: 4.6 (81 hlas)

In reply to by Jirkafik

Trvalý odkaz

PePa 107 mluvil o válce, tedy kdyby mělo dojít k jejímu vypuknutí..., to, jestli dřív půjdeme bránit zem proti vyjmenovaným lidem, je druhá věc. Zatím na ně nic neplatilo. Pokud ta chvíle nastane - podle vás už brzy (máte-li na mysli volby), to si netroufnu odhadnout, jestli k tomu budou stačit, jak je vidět na příkladu Německa nebo Rumunska.  

Průměrný počet slepic: 4.5 (39 hlasů)

Já pochopil jak je text myšlený. Ukázal jsem na skutečného nepřítele proti kterému by národ měl vyjít do boje. Vzhledem k počtu reakcí na Vidlákův článek (bývá jich kolem 400) to nečtou jen diskutující, takže má slova nebyla jenom reakcí na text, který jste vložila. "Slovo doufám neznamená vím :-)"

A právě pro všechny čtenáře, hlavně ty co nečtou postřehy Jindřicha Kulhavého sem přidám i závěr jeho včerejšího článku. Celý článek je za odkazem....

Pěkný den všem přeje Jirka Vlach

https://www.inadhled.live/uvaha-dne/jsme-opravdu-tak-odevzdani-/
"Opravdu je vám to všem jedno? Co by vám stálo za to vzepřít se a začít za sebe i své nejbližší bojovat, riskovat třeba i život? Ne proti podstrkovanému a vylhanému nepříteli Rusům, ale proti skutečným i dosazeným elitám? Kam se poděla vaše hrdost, strach o děti či pud sebezáchovy? Kdy se začnete starat o svůj osud, život, majetek, zdraví, svobodu, bezpečí? Nebo uiž je vám fakt vše tak jedno? Hlavně, že pojedete na dovolenou? Ujišťuji vás, že pouze zatím. I o to přijdete."

Průměrný počet slepic: 4.8 (32 hlasů)

Ten odkaz na Kulhavého už byl uvedený níže v mém nočním příspěvku v čase 23:11, kdyby ho někdo chtěl celý... (dávám spíše takové "upoutávky", aby to nebylo dlouhé), závěry jeho článků bývají vždy burcující a už dobře známé. Ale tak opakování matka moudrosti :-). 

Průměrný počet slepic: 4.4 (10 hlasů)

Mě opravdu zajímá, kolik těch zbraní pro lidi, kteří by opravdu chtěli bránit svůj život, svoji rodinu, svůj domov a zem, kolik těch zbraní pro ně má?

Kdysi dávno v totalitě měla armáda 200 000 vojáků ve službě. Kolik byl stát schopen vystrojit a vyzbrojit záložáků? Milion? Pětinásobek stavu armády?

A kolik toho asi mají ve skladech dnes? V každém okrese byla nejen kasárna, ale také sklady s tzv. "úloženkami", které byly pro vystrojení a vyzbrojení záložáků.

Metnar i Černochová poslali na východní frontu munici, zbraně i výstroj za desítky miliard korun.

Co tady tedy pro lidi zbylo zbraní do ruky? Pošlou asi na Ukraruskou válku myslivce. Ti umí dokonce i střílet. 

Možná vyzbrojí politology. Ti mají naprosto jasno, na kterou stranu budou střílet. 

Průměrný počet slepic: 4.9 (52 hlasů)

Léta do nás hučí, že národní stát je přežitek, zrušili hranice, že k nám může každý příživník či chirurg, vládne nám banda nevolených z Brusele -a teď najednou mají naši mladí hájit "svou zemi"?!

Je tak blbej, že neví co plácá. Konec-konců je na to zvyklý -voják nemyslí, voják poslouchá a koná.

 

Průměrný počet slepic: 4.9 (65 hlasů)

Trumpík je tolik akční protože potřebuje rychle ukončit konflikt na Ukrajině, aby se mohl zaměřit na  Írán. Přeci jen je to hlavně izraelský prezident, takže Velký Izrael má u něj rozhodně prioritu......Howgh

Průměrný počet slepic: 4.5 (23 hlasů)

Pravda, je z něj cítit, jak by tu Ukrajinu už měl rád za sebou, že ho to celé zdržuje. 

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

To je nová živočišná čeleď, patřící pod řád lepšolidí obecných.

 Ano, já vím, opravdoví lumíci nepáchají sebevraždu skokem ze skály. To jen kdysi potřebovalo studio Disney atraktivní záběry do „dokumentu“ o přírodě. Mimo jiné, ten filmeček dostal i nějaké ceny a byl velmi oceňován. Akorát že to až tak nebyl dokument, ale spíš takové dokudrama. Prostě té přírodě bylo občas pomoženo. Mimo jiné záběrem těch nešťastných lumíků, co skákali do moře. Prostě blbost, ale tak dobře natočená, že si to každý zapamatoval. Takže lumík je díky tomu symbolem sebevrahů. Byť si myslím, že ani jeden lumík tu sebevraždu dobrovolně spáchat nechce.

Ne tak ovšem EU lumík. Ten ji naopak zcela vědomě spáchat chce. Tedy přesněji řečeno, vedoucí lumíci v Bruselu nás vedou na onen sráz jako v tom filmu. Vykládají, jak to bude krásné, až nás osvítí slunečníky a rozšmelcují větrníky. Nebo radši přímo zavelí k čelnímu útoku na ty ošklivé velké medvědy, co si zatím v rámci zimní hibernace spí ve svém hnusném ruském brlohu. Jen moc neříkají, že každý ten hnusný méďa si dá asi tak tisíc lumíků jen k svačině. Taky moc nevíme, kolik že těch medvědů tam vlastně je, ale určitě jsou úplně neschopní a blbí.  

Plánovaná a řízená sebevražda v přímém přenosu. Jenomže stádnost je při velkém počtu lumíků jaksi předurčená a myslet je zakázáno. Lumíci všech EU vpřed!

Zamysleli jste se někdy, proč se chováme opravdu jako ti lumíci? Každému, kdo má IQ drobně nad dnešním datumem a umí spočítat trojčlenku plus procenta musí tu síkel černou síkelovatou vidět. Ten průšvih roste před očima a jen se neustále zvětšuje. Přesto se nic neděje.

Řekl bych, že je to přímo spojené s oním řádem lepšolida evropského. To toho jako čeleď lumík EU patří. Dělí se pak na rody (umělci, inteligence a politici) a druhy. Například umělec angažovaný, protiruský, politik úplně (či přiměřeně) blbý a tak podobně. Nebudu se zde zabývat nomenklaturou jednotlivých druhů, ale spíše sjednocujícím narativem.

Ano, onou geniální myšlenkou, která vše od shora dolů sjednocuje. Tím je 105% přesvědčení o své pravdě, 200 % nenávist ke všemu, co tuto pravdu nabourává a nekonečné přesvědčení o kolektivní neomylnosti. Protože pokud všichni okolo mluví stejně, tak to musí být pravda. Pan Goebbels tleská ze záhrobí.

Jeho „stokrát opakovaná lež se stává pravdou“ opět platí. Pokud se podíváme na pozici takového EU lumíka, pak je to neradostné. Protože přiznat zcela zřejmé pochybení prostě nelze, protože lumíci se nikdy nemýlí! Pokud se mýlí, pak jedině díky tomu, že okolnosti nebyly ještě dost lumíkovaté, aby se pravda konečně ukázala. Je nutno přidat a na ten útes vyběhnout o něco rychleji. Protože tam nahoře čeká ona zářná budoucnost bez uhlíku a (bohužel) po pádu z útesu i bez života.

Očekávat, že lumíkové všech EU přiznají jakoukoliv chybu je vzhledem k uvedenému nastavení prostě vyloučené. Protože pokud projevím nějaké pochyby, pak lumík zleva, zprava, zepředu i zezadu mě uvede na tu správnou cestu. Lumíci se nemýlí!!!

Hele, teď jsme mohli vidět, jak se dělá politika. Trump a Putin si pokecali a na něčem se dohodli. Z totálně blbé situace Putin opět vyklouzl, nebude útočit na infrastrukturu. Udělá gesto a může se dál jednat.

 OK, ale to neznamená, že přestane útočit na vojenské cíle, že? To neznamená, že nechce mír, ale má prostě podmínky. To neznamená, že se udělala bezletová zóna. Prostě jen se v tom krytu na Ukrajině bude svítit a po tom mostu ke krytu dojedu. Jinak vše při starém, přesto nadějné.

Tady zatím budou čekat všichni lumíci na pokyny vedoucích lumíků. Já začínám chápat, že bavit se s tímto EU ansámblem je pro USA i Rusko asi fakt jenom ztráta času…  

Průměrný počet slepic: 4.7 (71 hlas)

.. čivavy a přizdisráči. Nic víc, nic míň.

Průměrný počet slepic: 4.7 (59 hlasů)

a politici to vědí?
Ptá se německočeský bloger D. Wegner (německy, přeložitelné gúglem)
https://www.dushanwegner.com/80-prozent-zu-bloed/ 
česky: 80% příliš pitomých
 

Průměrný počet slepic: 4.7 (7 hlasů)
Trvalý odkaz

Průměrný počet slepic: 4.8 (108 hlasů)
Trvalý odkaz

Michael Hudson - významný americký ekonom, 17. března 2025, první část rozhovoru

https://michael-hudson.com/2025/03/eu-must-trim-welfare-to-fund-warfare/

MODERÁTORKA: Začněme, Michaele, článkem ve Financial Times, v němž se píše, že tři evropské země, Francie, Anglie a Německo, oznámily, že jakoukoli dohodu uzavřenou mezi Donaldem Trumpem a Vladimirem Putinem učiní neúčinnou. Co to znamená, Michaele?

MICHAEL HUDSON: No, znamená to dvě věci. Za prvé, chtějí v podstatě znovu vyzbrojit eurozónu. Před několika dny vystoupil Starmer v Anglii a řekl, že bychom měli získat co nejvíce z těch 300 miliard dolarů, které Evropská unie zabavila Rusku, a použít je na zbraně. Starmer řekl, že by to mohlo znamenat oživení anglického, britského průmyslu. Prohlásil, že velkou část těchto prostředků pošleme do Belfastu do britského vojensko-průmyslového komplexu, aby se začaly vyrábět zbraně. Teď Macron říká, že tyto prostředky pošleme do Francie. Němci zase říkají, že peníze půjdou do Německa – Merz řekl, že je utratíme právě tam.

Němci a Evropané také rozhodli, že vojenské výdaje již nebudou podléhat pravidlu eurozóny, podle něhož deficit státního rozpočtu nesmí překročit 5 % HDP. Řekli, že všechna omezení padají a že budeme mít militarizovanou ekonomiku.
Článek, který zmiňujete, je velmi bojovný text od Ganeshe, který říká, že Evropa musí omezit sociální výdaje, aby mohla financovat válčení. Evropané ovšem krátce poté, co Ganesh článek napsal, uvedli: „Ne, nemusíme omezovat sociální výdaje. Můžeme dělat obojí. Armáda je naše nová sociální politika, bude zaměstnávat Evropany, což povede k ekonomickému oživení.“Výsledkem je, že dnes se trh dluhopisů v Německu propadl zhruba o 5 %. Když klesají ceny dluhopisů, znamená to prudký nárůst úrokových sazeb, protože držitelé dluhopisů říkají: „Tohle povede k výrazné inflaci.“ Pokud Německo oznámilo, že zvýší své vojenské výdaje z méně než 2 % na 3,5 % HDP, přičemž ekonomika samotná bude každý rok klesat asi o 1 %, znamená to, že nemilitarizovaná část ekonomiky se bude rychle zmenšovat přibližně o 5 %. To s sebou přinese nezaměstnanost a výrazné škrty.

Přesto Financial Times ve svém článku prezentují tuto situaci optimisticky. Všude se tvrdí, že skutečným důvodem růstu úrokových sazeb je nadšení evropských manažerů a průmyslníků z nastávajícího oživení vojenského sektoru, takže si nyní všichni půjčují peníze, aby mohli investovat do nové prosperity, kterou přinese výroba zbraní pro Ukrajinu. Tvrdí se tam rovněž, že výhodou tohoto kroku je, že jakákoli potenciální dohoda mezi Trumpem a ruským prezidentem Putinem se tím stane neuskutečnitelnou. Protože celá Trumpova představa... Jeho fantazie spočívala v tom, že by Putin, Lavrov a Rusové snad mohli zopakovat stejnou chybu jako v minulosti, kdy souhlasili s odzbrojením a ukončením bojů, zatímco Západ mezitím přesunul své vojenské síly, aby si zajistil možnost útoku – a předstíral by mír, zatímco by fakticky připravoval napadení Ruska.

A Evropané říkají, že přesně toto také hodlají udělat. A otevřeně to oznamují, aby Rusko nikdy nemohlo říci: „Ano, souhlasíme s ukončením bojů.“ To ovšem znamená, že Trump nezíská onen pozitivní mediální ohlas, který sliboval. 

Pokud se podíváte na posledních 200 let, uvidíte, že Rusko napadly tři agresivní evropské země. Napoleon v roce 1812, který prohrál bitvu u Borodina. Poté Anglie během Krymské války v roce 1853, kdy slavně padlo 500 britských vojáků v sebevražedné jízdě proti dělům nepřítele. A nakonec Hitler v Německu v roce 1945. Všichni víme, jak to dopadlo.Ale Evropané, v čele s předsedkyní Evropské komise von der Leyenovou a tou šílenou Estonkou [Kajou Kallasovou], říkají: „Je pravda, že každý z nás samostatně proti Rusku prohrál. Ale když zaútočíme společně, můžeme zvítězit. A zvládneme to i bez Spojených států.“

Otázkou tedy zůstává, odkud na to vezmou peníze? Některé země momentálně blokují uvolnění pravidel, která omezují velikost rozpočtového deficitu. Patří mezi ně Maďarsko a další státy. A proto nyní sílí tlak na zabavení těch 300 miliard dolarů, které Evropská unie zadržela Rusku.

Jednou z věcí, o kterých Trump s Putinem otevřeně diskutují, je, že jakákoli případná dohoda nebo jednání o urovnání musí zahrnovat zrušení sankcí proti Rusku a vrácení těchto peněz, protože konfiskace 300 miliard dolarů z ruských devizových rezerv Evropou a Spojenými státy je ve skutečnosti válečným aktem.

Francouzi se přitom přou především s Brity. Francouzi tvrdí: „Toto skutečně porušuje všechny mezinárodní zákony a nikdo už nebude ochoten uchovávat své devizové rezervy v eurech, když vidí, že něco takového můžeme udělat.“Ale právě dnes, jak jsem již zmínil, ve Financial Times vyšel nejen článek od Ganeshe, ale také od amerického poradce Bidenovy administrativy pro národní bezpečnost Philipa Gordona, který říká: „Tohle vůbec není pravda. Samozřejmě, že to můžeme udělat, máme na to právo a můžeme to zdůvodnit mezinárodním právem – můžeme říct, že jde o odpověď na ruskou nevyprovokovanou invazi na Ukrajinu.“

Takže jsme zpět u celého tohoto falešného narativu, který tvoří základ evropské politiky a evropského tisku – britského Guardianu, a nepochybně také francouzského a německého tisku, které jsou zapojené do této nové válečné rétoriky. Dát tyto peníze Ukrajině ve skutečnosti znamená dát je evropskému a americkému vojensko-průmyslovému komplexu na  přezbrojení EU.

Co je na tom všem absurdní, je otázka, jak dlouho potrvá, než se vyrobí všechny tyto zbraně, které mají jít na Ukrajinu. Ve skutečnosti mluvíme o období tří až čtyř let, během kterého by se tyto peníze skutečně mohly přeměnit ve zbraně. Je zjevné, že se to nedá provést rychle.

Prezident Trump přitom tlačí na velmi rychlé řešení. Chce co nejdříve odjet do Ruska a setkat se s Putinem, aby mohl prohlásit: „Dosáhli jsme vítězství.“ Doufá, že tím odvede pozornost lidí od Izraele a Gazy. Chce prezentovat rychlé vítězství. Od Ruska však nejspíš uslyší: „Ano, víme, že to chcete rychle, nebojte se. Uděláme dohodu velmi rychle.“ V evropském i americkém tisku přitom převládá téměř jednomyslná shoda na tom, že boje na Ukrajině nemohou pokračovat déle než dva až čtyři měsíce, aniž by byla ukrajinská armáda totálně poražena, a Rusko se posunulo až k řece Dněpr a podél pobřeží až do Oděsy.

Trump už teď prohlašuje: „Už jsme s Ukrajinou uzavřeli dohodu, kterou nazýváme dohodou o vzácných zeminách.“ Jenže vůbec nejde o vzácné zeminy. Ve skutečnosti jde o přístavy – zejména jeden konkrétní přístav, Oděsu – který by byl předán Spojeným státům. Jde také o plynovody a infrastrukturu.

Důvod, proč Trump a americký tisk nazývají dohodu „vzácné zeminy“, je v tom, že právě tyto zeminy ve skutečnosti nejsou vůbec důležité. Skutečně důležité jsou ty věci, které se nakonec ukážou jako překážka jakékoliv dohody s Ruskem. Pokud se prezident Trump setká s prezidentem Putinem a řekne: „Už jsme uzavřeli dohodu, bude mír, ale zároveň jsme se dohodli se Zelenským, že přístavy předá nám, takže nemůžeme dovolit, abyste obsadili Oděsu,“ Putin odpoví: „Právě jsme museli vyslat velké rakety Iskander – dvě střely –, abychom zničili dodávku zbraní pro Ukrajinu, která se dostala do Černého moře. Šlo o zbraně, které byly naloženy v Turecku a pocházely ze zemí NATO. Nedovolíme, aby Ukrajina a tamní neonacisté kontrolovali přístav, který pak mohou použít k destabilizaci a k útokům na naše lodě po celém Černém moři, jak už to dělají.“ Takže tohle je bod, který zničí jakoukoliv dohodu.

Zdá se tedy, jako by se agresivní evropské země – Anglie, Francie a Německo – spojily a řekly: „Co můžeme udělat? Kde jsou citlivé body, kterými můžeme zabránit tomu, aby jakákoli dohoda mezi Trumpem a Putinem vůbec vznikla?“ Domnívám se, že Trump se pak pokusí z neúspěchu obvinit buď Evropu, nebo Putina – vždycky najde někoho, na koho svalí vinu. Ale faktem zůstává, že celá jeho představa je nereálná.

Existuje však argument, který podle mého názoru Rusko může použít – a jistě jej také použije velmi účinně, a sice: „Ano, existuje způsob, jak velmi rychle zastavit boje. Pane Trumpe, může to trvat dva měsíce, možná tři nebo čtyři. A sice požádat všechny, aby se podívali, kam celé toto bojování směřuje. Každý vojenský analytik, zejména ti, kteří se objevují v Nimaově pořadu, říkají, že ukrajinská armáda kolabuje, noví rekruti utíkají, armáda ustupuje, Ukrajina už nemá vzdušnou převahu, kterou by mohla boj zastavit, došla jí munice, docházejí rakety, jsou vyčerpaní, a právě teď jsme v úplně závěrečné fázi bojů.“

Ano, příměří je možné uzavřít za následujících podmínek. Sedněme si a řekněme si: „Podívejme se, kam celá situace směřuje. Podívejme se dopředu o čtyři měsíce. Jak to bude vypadat v srpnu a září? V té době už nebude existovat žádná ukrajinská armáda, my budeme kontrolovat Ukrajinu a budeme tam likvidovat nacisty.“

Uzavřeme tedy příměří s tím, že skutečně získáme všechno území až po Dněpr a celou jižní část Ukrajiny, tedy severní pobřeží Černého moře, a přijměme tuto realitu jako fait accompli (hotovou věc). Pokud přijmete dynamiku současného vývoje, pak může být klid zbraní. Vy se stáhnete, odvoláte všechny své síly a odzbrojíte se.

No, EU Zelenskému říká,  vy nemusíte odzbrojovat. A i když odzbrojíte, budeme vás zásobovat vojáky. Macron tam chce posílat vojáky, Starmer chce posílat vojáky a zbraně, které ve skutečnosti ani nemají. Celá tato debata se tak nakonec rozplyne do říše fantazie.

Trumpův sen se ale brzy promění ve vztek. Ani slovo z toho všeho nezmínil. Místo toho přednesl nudný projev o stavu unie. Myslel jsem si, že snad oznámí odchod z NATO, ale nic takového neudělal. Ve skutečnosti si jen připravoval půdu pro další prohlášení, když říkal: „Jsem nejlepší prezident od dob George Washingtona. Možná byl George až druhý po mně. Ochráním Ameriku a znovu ji učiním silnou.“ Připravoval si tím republikánské voliče na to co příjde. Určitě nechce být tím, kdo prohraje válku s Ruskem. Ale nějak stále doufá, že získá Nobelovu cenu míru za to, že dojedná mír s Ruskem.

Průměrný počet slepic: 4.4 (50 hlasů)
Trvalý odkaz

- Fialu vyzval, ať skončí také

Martin Cibulka, který je členem ODS od jejího vzniku v roce 1991, se rozhodl rezignovat na post místostarosty Prahy 8. V dopise, který adresuje premiérovi a předsedovi strany Petru Fialovi, kritizuje současné směřování strany a její postup v koalici Spolu.

Cibulka tvrdí, že současný stav strany je nejhorší v její takřka 35 let dlouhé historii. Tato koalice opustila sliby, které dala lidem, kteří ji dostali do křesel. Okamžitě po zvolení,“ píše v dopise, na který upozornil server iDnes. Podle Cibulky to nejde omlouvat krizí způsobenou válkou na Ukrajině, jelikož měla strana „energii na prosazování přesného opaku slibů“.

V dopise také kritizuje umístění ministra zahraničí a bývalého člena Pirátů Jana Lipavského na třetí místo pražské kandidátky pro nadcházející podzimní sněmovní volby. Podle něj nebyla jeho kandidatura řádně projednána mezi členy strany. „Členové se dozvídají o nominacích lidí, u nichž lze s úspěchem pochybovat o jejich osobní integritě, z médií,“ píše v dopise.

V médiích jsem slyšel odůvodnění, že pan Lipavský sdílí naše hodnoty. Bohužel jsem se nikde nedočetl, které to jsou. Mohu jen vyvozovat, že to je hodnota názorové otočky, kterou vámi prosazovaná koalice Spolu předvedla,“ uvádí Cibulka v dopise.

Předsedovi strany Fialovi vzkazuje, že si z premiérského křesla v posledních letech vstřelil několik „vlastňáků“, a vyzývá k rezignaci i jeho. Mohlo by to podle něj být přínosem pro stranu...

(Seznam)

Průměrný počet slepic: 4.5 (51 hlas)

Všeřešící nevidielná ruka trhu.

Proto má syna v dozorčí radě ČEZu.

Průměrný počet slepic: 4.6 (24 hlasů)

In reply to by Poslušně hlásím

Trvalý odkaz

volný trh nebyl a není, všechny ceny dojebané dotacemi a daněmi

Průměrný počet slepic: 4.5 (26 hlasů)

už tehdy. 

Mazaně!

Průměrný počet slepic: 4.8 (17 hlasů)
Trvalý odkaz

vše v článku. 

Přičemž já mám hodně kritické myšlení a nesnáším superlativy, zdrobněliny, silácké řeči a zvířátka nakonec.

Průměrný počet slepic: 4 (21 hlas)
Trvalý odkaz

Kdo z EU vydává rozkazy na to, co se bude dít a kdo s tím musí souhlasit? To jako Lejnová řekne co bude a ostatní se přizpůsobí nebo to musí odsouhlasit? A kdo může souhlasit s tím, co se právě děje? Mě to prostě hlava nebere..

Průměrný počet slepic: 4.5 (39 hlasů)
Trvalý odkaz

O víkendu a těsně po něm společností rezonovala hloupost Danuše Nerudové. Lidé se přou o tom, je li opravdu tak hloupá, nebo jde o systematicky vypouštěné zkušební balónky mající za úkol otestovat, co český národ vydrží. Chceme vás ujistit, že podobní exoti se momentálně nachází v každém evropském státu a v Bruselu je jejich koncentrace největší.

Jejich ideologické pomatení způsobuje mnoho nevratných škod a je s podivem, kolik lidí jim naslouchá a žije podle nich. Evropa byla kdysi dobrým místem pro život, ovšem vše se mění a nutno konstatovat, že k dobrému vůbec nic.

Předvolební kampaň začala a Petr Pavel navštívil krajánky, aby jim vysvětlil, že je úplně jedno, kde žije jejich již několikátá generace, protože teď mohou korespondenčně volit a ovlivnit život v zemi, o které vědí často už jen z doslechu. Následně Petr Fiala začal objíždět vysoké školy a do prvovoličů „hustit“ vlastní názory, přičemž jim blahosklonně tvrdí, že byl mizerným studentem, přesto je nyní premiérem. Pravděpodobně ještě mizernějším, než býval při studiu. On tedy neexceloval ani jako profesor brněnské politologie, o čemž svědčí praxe ve vládní funkci, ale vzhledem k tomu, že i Danuše byla rektorkou brněnské vysoké školy (ekonomkou je stejně renomovanou jako historičkou), zdá se, že jediné, co mohou studentům poskytnout, je odstrašující vlastní případ...

Návaznost besed s premiérem či prezidentem, případně s dalšími představiteli vládních stran, na určité výhody pro ústavy, které je pozvali, může být druhem korupce za zvýhodňování určitých politických subjektů. Jako by nestačila mediální masáž.

Co se tedy na nás chystá? Díky Britům a Francouzům možná 3. světová válka. Stačí, že pošlou na Ukrajinu své „ mírové“ sbory. A bude hotovo. Dále závody ve zbrojení hrazené z našich Leyenovou & spol. ukradených úspor. Zvýšené daně a další snižování životní úrovně. Green Deal zatím pokračuje, takže se bojte o své nemovitosti, vozidla a opět o peníze. Přidejte ztrátu svobod, Rakušan i Evropská komise chtějí vědět, jak využíváte internet, mobilní telefony, práskají na vás vaše automobily, sledují vás kamery. Všude. Chcete svobodu? Odstěhujte se na samotu na Sibiř, Aljašku, do Afriky či některých států Jižní a Střední Ameriky. Snažíte se jíst zdravě? Gates a nadnárodní společnosti vám to vyženou z hlav. Chemie, brouci, syntetické maso jsou vaší budoucností. Máte rádi hotovost? Lagardová urychlila přijetí digitálního eura. Zlato vystřelilo nahoru, některé státy zakotvily do ústav povinnost právo na hotovost (Rakousko, Švédsko), ale většina zemí se opět podřídí. Velebíme českou korunu a nesnášíme Pavla za snahu přejít na euro...

... Celé to vše korunuje naše neochota se začít bránit. Sahají nám na děti, majetky, občas na život a na způsob naší existence tady. Přírodou máme vyměřeno pár desítek let, to v lepším případu. Ovlivňují naše mládí, komplikují aktivní věk a seniory nenávidí. Opravdu je vám to všem jedno? Co by vám stálo za to vzepřít se a začít za sebe i své nejbližší bojovat, riskovat třeba i život? Ne proti podstrkovanému a vylhanému nepříteli Rusům, ale proti skutečným i dosazeným elitám? Kam se poděla vaše hrdost, strach o děti či pud sebezáchovy? Kdy se začnete starat o svůj osud, život, majetek, zdraví, svobodu, bezpečí? Nebo už je vám fakt vše tak jedno? Hlavně, že pojedete na dovolenou? Ujišťuji vás, že pouze zatím. I o to přijdete.

Jindřich Kulhavý           https://www.inadhled.live/…i-/

Průměrný počet slepic: 4.8 (52 hlasů)

nedávno jsem přešel od vodafone k o2 a za to, že jsem si udělal účet u Air, tak mám měsíčně 300 kč slevu. Musím jen 5x měsíčně něco zaplatit kartou. Tak si spočítejte, kolik ta verbež v bance má z karetních transakcí.

Průměrný počet slepic: 4.8 (39 hlasů)
Trvalý odkaz

"Všimli jste si toho, že ti, kteří nejvíce volají po volném trhu a minimálním státu,   se nejvíce derou k ceckům věřejných peněz, ať už je to zdravotnictví, sociální a  důchodový systém či různé státní zakázky?! To jsou ta prasata, která prožrala a prožírají  statky, vytvořené pracujícími a poctivými podnikateli.. Všimli jste si toho, že počet milionářů v Čechách rostl úměrně s poklesem českého národního  produktu?!
Žádní Baťové, Škodové, Neherové či jak se všichni jmenovali, s jejichž bohatstvím bohatlo i okolí a stát, naši současní milionáři bohatli na chudnutí národa. A dělají to (čest výjimkám) dodnes. Tomu se vznešeně říká akumulace kapitálu. Ale kam mizí takto nahromaděný kapitál?!  Vznikají z tohoto českého kapitálu nové fabriky, které by dali práci a generovali nový kapitál, z kterého by vznikly nové fabriky atd? Ne, utrácí se za luxus či  mizí v daňových rájích, maximálně je investován do podnikání, které  vycucává peníze z lidí a systému. Říká se tomu společnost služeb…
Nebýt zahraničních investorů, je například   Děčín dávno českým Detroitem.
Ministr Kalousek nás obvinil, že jsme všechno prožrali.  Já  sebe i  mé přátele z této definice vyjímám a ostatní vyzýván k tomu, aby se taky porozhlédli po  okolí, kde a kdo všechno jsou ti přežraní. A aby se nedívali jenom pod sebe…"

Co se změnilo? Je větší tlačenice u oněch cecků: přibyli profitéři "klimatické krize" neboli grýndýlu, imigrace chirurgů a teď i zbrojařů. A nesmíme zapomenout na "neziskovky", nadívané neužitečnými absolventy obskurních vysokých škol, ti se taky množí jak kobylky.

A ubývá těch, co to všechno živí...
 

Průměrný počet slepic: 4.9 (41 hlas)

roste hlavně díky rostoucím cenám nemovitostí

Průměrný počet slepic: 4.5 (12 hlasů)

Domkaři to nejsou - a jestli projde ta nesmyslná, zločinná směrnice o "nulových" domech, nebudou mít ani ty milonové domky-neboť náklady dle oné směrnice budou vyšší, než cena domu! Tak to "prodají" za korunu korporacím a budou dále bydlet v nájmu. A to je skutečný smysl té směrnicer. 

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)

Přečtěte si článek na NP, dává odpověď na hlavní dnešní téma a zároveň potvrzuje výše napsané

https://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost/trend-smrtici-spirala-neuplatnitelneho-vzdelani.A250318_171056_p_spolecnost_nef

A to to naši blbci budou zavádět LÝCEA...Ať jsi Ajnštajn nebo blb, maturantem buď! Co ty na to, Zaubere?!

Průměrný počet slepic: 4.3 (11 hlasů)

Nic nového.

Nevyšlo jim to s komunismem (jehož výsledkem byl tzv. reálný socialisms) tak pokračují na institucionální úrovni liberalismu.

Prekurzorem toho, je samozřejmě čirý individualisms který se na společenské úrovni hroutí do nihilismu a vytváří tak vakuum jež se dá vyplnit jakoukoliv perverzní doktrínou.

Cílem toho všeho je samozřejmě likvidace skutečných elit, které pokud národ postrádá, přestává existovat.

Průměrný počet slepic: 4.4 (7 hlasů)

výborně, skvěle napsáno, vše podepisuji. Já jsem rovněž nic neprožral, nemám ani korunu dluhu a peníze si nepůjčuji. Pravda, asi před 20 lety jsem si půčil peníze na koupi bytu, ale bylo to "jen" asi 130 tis., které jsem velmi brzo splatil. A od té doby jsem v klidu.

Kalousek, když říkal, že jsme všechno prožrali, tak tím myslel politiky, kteří z našich daní postupně rozkradli náš stát a přivedli nás do obrovského dluhu. Ne proto, že by neuměli hospodařit, ale proto, že "hospodařili" do vlastních kapes.

A tak to bude u politiků vždycky, nedělejte si iluze. Proto by měli spravovat náš majetek, tedy daně, lidé s morálním kreditem a vysokou odborností (nikoliv politici). Ale protože takoví lidé do správy státu nechodí, tak nečekejme výrazné změny. Ale je tu poměrně hodně iniciativ, kdy se hledají právě tyto morální majáky s odbornou zdatností, kteří by do toho šli. Uvidíme, co se za těch pár měsíců podaří, času je velmi málo. Nicméně je to běh na dlouhou trať, jedny volby by měly změnit vedení a správu státu (tedy vykopat současnou nekompetentní vládu).

Další měsíce ukáží, jaké osobnosti se objeví na kandidátkách jednotlivých opozičních stran. Jména tu rozhodně jsou a není jich málo, jde jen o to, aby do toho šli. Naděje umírá poslední a ještě jsme neprohráli...  

Průměrný počet slepic: 4.9 (8 hlasů)
Trvalý odkaz

koalice ochotných

Průměrný počet slepic: 4.5 (17 hlasů)
Trvalý odkaz

Orbánův projev v Radio Kossuth z 14. března 2025, 1. část

 
Zsolt Törőcsik: Vláda zavedla tzv. „zmrazení marží“. Podle ní bude od pondělí maximální marže, kterou si budou moci obchodní řetězce účtovat u třiceti stanovených výrobků, činit 10 procent. Vítám ve studiu premiéra Viktora Orbána.Již několik týdnů hovoříme o tom, že pokud obchody dobrovolně nesníží ceny, může dojít k nějakému zásahu. Proč nyní došla vládě trpělivost?
 
Orbán: Dobré ráno. Faktem je, že jsme svědky řady ekonomických událostí, které by měly způsobit pokles cen. Nyní se tedy díky úsilí prezidenta Trumpa ukrajinsko-ruská válka blíží k míru a v ekonomice se objevují její náznaky. Například maďarský forint, jehož kurz opakovaně posiluje pod hranici 400 za euro. To znamená, že dovoz potravin by měl být levnější, než tomu bylo v době, kdy byl forint slabší. Nebo například vidím, že na světovém energetickém trhu začala klesat cena plynu. To je dobré, protože snížení účtů za energie domácností, které hradí vláda, pak bude stát méně. A cena ropy také klesla. Náznaky toho vidím na čerpacích stanicích, ale nevidím to v cenách v obchodech: pokud cena energie klesá, mělo by se to projevit v cenách, ale děje se přesný opak. Takže to rozhodně není v pořádku. A my jsme o tom s prodejci diskutovali. Ti sice navrhli snížení cen, ale bylo tak minimální, že zdaleka nedosahovalo toho, co očekávala vláda a co by mohli pocítit lidé. A tak nezbylo než zasáhnout - i když člověk nerad přijímá takováto mimořádná opatření. Ale nejde jen o mě a nejde jen o nás. Díval jsem se, co se děje v Evropě, a mohu vám říci, že řešení, které jsme nyní zvolili my Maďaři, volí i několik dalších evropských zemí. A my máme v záloze to, že pokud to nepovede k výsledkům nebo k dostatečným výsledkům, dojde k ještě tvrdší formě zásahu.
 
Je zajímavé, že v minulosti bylo zmrazení cen nástrojem vlády v těchto situacích, že? Proč jste se nyní rozhodli jako první krok omezit ziskové rozpětí?
 
Je to složitá otázka, ale pokusím se to zjednodušit. Když mluvíte o potravinách, které vidíte na pultech supermarketu, stojí za ními tři subjekty: je tu zemědělec, který ji vyrábí, pak je tu zpracovatel, který ji zpracovává, a pak je tu maloobchodník, který ji prodává. Zemědělec prodává mléko za 200 forintů a v obchodě se prodává za 550-600 forintů. Když uplatníte zmrazení cen, maloobchodník je schopen přenést efekt snížení ceny na zpracovatele nebo kupujícího: snížit cenu placenou producentovi, maďarskému zemědělci. Když někdo reguluje ziskové marže, říká tím, že bez ohledu na to, za kolik jste zboží koupil, vážený maloobchodníku, částka, kterou můžete přidat k ceně, za kterou nakupujete, nesmí být vyšší než 10 %. To zahrnuje vaše náklady a to zahrnuje váš zisk. A tak to nemůžete přenést dál, nemůžete to tlačit zpět na producenta. A tak na tom zemědělci - maďarští zemědělci - nebudou hůře. Proto se mnoho evropských zemí raději zaměřuje na marže.
 
Oproti předchozím opatřením je rozsah zmrazení ziskové marže širší a zahrnuje třicet výrobků a kategorií výrobků. Na základě čeho byl tento rozsah vybrán?
 
Ministerstvo pro národní hospodářství přezkoumalo celý sortiment výrobků a zařadilo do něj třicet potravin, které jsou považovány za nezbytné. O tom se dá vždycky polemizovat, ale myslím, že je to realistické. Realita je tedy taková, že obecně těchto třicet výrobků je těch, které důchodci a rodiny kupují nejvíce.
 
První kolo tohoto opatření začne platit od pondělí a bude platit minimálně do konce května. Jaký dopad pocítí nakupující v obchodech a kdy jej pocítí?
 
Dopady vidím již nyní: Vidím, že se hodně snižují ceny. To desetiprocentní zmrazení marží, což je maximální úroveň zisku, začne platit v pondělí; a od té doby si myslím, že to bude ještě patrnější. Jsme Maďaři a samozřejmě, že obchodníci něco vymyslí, to či ono, a my na to budeme reagovat. Nechci posluchače unavovat podrobnostmi, ale - ještě jednou - jsme Maďaři: každý má představu, jak na krok vlády reagovat, a vláda má také představu, co budeme dělat. Ale zatím nepředbíhejme.
 
Ano, protože kritici už upozornili, že v takovém případě by to mohlo dokonce zvýšit inflaci - protože obchody budou vydělávat na jiných produktech. Měla by tedy vláda nějakou reakci, kdyby k tomu došlo?
 
Samozřejmě: to by bylo nemožné, kdybychom to rozšířili na všechny potraviny.
 
Průměrný počet slepic: 4.7 (19 hlasů)

Orbánův projev v Radio Kossuth z 14. března 2025, 2. část

 
Samozřejmě je také důležité, aby byla inflace sražena, aby se zachovala hodnota různých rodinných přídavků. V souvislosti s nimi jste mimochodem minulý týden na ekonomickém zahájení roku 2025 oznámil nový prvek: úplné osvobození od daně z příjmu fyzických osob pro matky do 30 let. Jak tento krok zapadá do dříve oznámených opatření na snížení daní?
 

Vytváříme model rodinného života. Jsme přesvědčeni – a až čas ukáže, zda máme pravdu –, že klíčem k tomu, aby lidé měli děti a vychovávali je, je to, zda se matky cítí bezpečně. Matky se samozřejmě budou cítit nejbezpečněji, pokud se mohou spolehnout na své manžely. Proto tady, kde je počet dětí nízký a existují problémy s rodičovstvím, je třeba se primárně zaměřit nikoliv na muže, ale na matky. Samozřejmě je vždy pozitivní, když se muži pustí do takové sebereflexe. Nejlepší by samozřejmě bylo, kdyby se matky mohly spoléhat na zdravé, silné, pracující a dobře placené muže. Jenže ti buď jsou, anebo nejsou k dispozici. A jelikož je počet rozvodů vysoký a počet matek, které vychovávají děti samy, rovněž vysoký, pozoruji, že v myslích matek existuje strach z toho, co se stane, pokud takového muže nenajdou, nebo pokud nakonec zůstanou samy. Pak najednou všechny problémy s výchovou dětí a finanční zátěž spojená s péčí o děti padnou na ně. Proto také při výchově dětí zároveň pracují.

 Myslím si, že je to hrdinství, protože když má někdo několik dětí a vidí zblízka, co dělá jeho žena, a vidí, jaké problémy, obtíže a úsilí jsou s tím spojené, a vidí, že pracuje čtyři - nebo dokonce osm - hodin denně, tak je to něco, co si zaslouží potlesk. Pokud jsou tedy matky samy a pracují, k tomu je výchova dětí a pak jim ještě stát bere daně, tak jejich finanční zdroje budou zákonitě mizivé, slabé. Takže pracujeme na něčem, co já osobně považuji za klíčovou otázku: jak pomoci matkám, aby se cítily bezpečně a jistě, když mají děti a věnují svůj život - nebo alespoň část svého života - výchově těchto dětí a vychovávají je jako slušné lidské bytosti, dělají z nich slušné lidi a nabízejí jim radost z rodinného života. To je to, čemu chci pomoci a na čem vláda pracuje. Nyní je to životní cesta. 
 
Dnes to znamená, že mladý člověk, který je starší 18 let a pracuje - ať už je to mladý muž nebo žena - nebude až do 25 let platit žádnou daň z příjmu. Pokud se jedná o ženu, která má dítě, nebude platit žádnou daň z příjmu až do 30 let. Pokud má dvě děti, nebude od té doby platit žádnou daň z příjmu až do konce svého života. To je pro veřejné finance velmi velká částka, kterou je třeba pokrýt, takže jsme již některé prvky zavedli a další zavádíme postupně. Například od 1. ledna bude zavedeno osvobození od daně z příjmu fyzických osob pro matky do 40 let se dvěma dětmi, v následujícím roce pak pro matky ve věku 40 až 50 let, poté pro matky ve věku 50 až 60 let atd. A protože se jedná o matky, k tomu všemu ještě přibude systém slevy na dani pro rodinu: pokud je dítě mladší 18 let, může si otec odečíst slevu na dani ze svých daní a odvodů, a to v závislosti na počtu dětí. Takže je tu další finanční pomoc. Myslím, že je těžké udělat pro rodiny víc než tohle, a nikdo jiný na světě to nedělá. Takže to, o čem tady mluvíme, je unikát, světová senzace, "Hungaricum", nikde jinde na světě nic takového není. Obvykle lidé takto nepřemýšlejí. V západní civilizaci vlády vnímají daň z příjmu jako individuální záležitost, osobní věc: máte svůj příjem a ten vám zdaní. Ale za těch patnáct let, co stojím u kormidla, přistupuje maďarská hospodářská politika k věci jinak, protože skutečnost je jiná. Lidé totiž nežijí sami – drtivá většina lidí žije v rodinách. Proto jsme se snažili, aby základem daňového systému byl rodinný stav, tedy fakt, že člověk žije v rodině. Proto jsme tvrdě pracovali na tom, abychom se dostali až do bodu, kdy můžeme zasadit poslední kámen a učinit poslední a bezpochyby největší krok: celoživotní osvobození matek od placení daní. Tím v Maďarsku vzniká ekonomický systém, který nikde jinde na světě nenajdete: ekonomický systém zaměřený na rodinu.
 
Jak si vláda představuje, že tato opatření, tyto daňové úlevy, změní situaci rodin?
 

Každý si od takového kroku slibuje něco jiného. Já patřím vždy k opatrným optimistům. Myslím si, že spravedlivé a poctivé – možná by bylo lepší říct férové – je to, aby člověk, který se rozhodne mít dítě, nedělal tento krok jen pro svou vlastní radost. Ta je samozřejmě nejdůležitější, ale pro naši komunitu, pro naše národní společenství, je také klíčovou otázkou to, zda vůbec budeme jako národ nadále existovat, nebo zda postupně zmizíme. Přestože se tedy jedná o osobní rozhodnutí, jde zároveň o závazek, který je důležitý nejen pro jednotlivce, ale i pro nás všechny.

Ti, kteří se k takovému závazku odhodlají, by neměli být ve finančně horší situaci než ti, kteří děti nemají. Tento rozdíl se snažím minimalizovat, abychom mohli říct: „Ano, máte dítě, ale vaše finanční situace se tím nezhorší.“ Mimochodem, v současnosti jsme od toho ještě daleko. Situace je mnohem lepší než v minulosti, ale ještě jsme nedosáhli cíle. Bude to trvat ještě několik let, a teprve až bude zaveden celý tento rodinný životní model, budeme velmi blízko okamžiku, kdy budeme moci říci, že ti, kteří mají děti, na tom krátkodobě nejsou finančně hůře než ti, kteří děti nemají.

V dlouhodobém horizontu však nemám žádné pochyby. To už je otázka životní filozofie: lidé, kteří mají děti, na tom jsou lépe. To, co ztratí krátkodobě, se jim okamžitě vrátí ve štěstí a radosti v srdci. Pokud navíc zvládnou vychovat slušné dítě – což většinou zvládnou, protože koneckonců většina Maďarů jsou slušní lidé – pak se o ně jejich děti postarají ve stáří. Takže dlouhodobě je nepochybné, že život v rodině nejen činí člověka šťastnějším, ale je také finančně výhodnější. Bude však trvat mnoho let, než se rodina do této fáze dostane. Právě tehdy potřebujeme model rodinného života, který vláda nyní nabízí.

Mimochodem, nikdo nebude nucen žít „dobrý život“ povinně – každý, kdo se tohoto modelu účastní, tak činí dobrovolně.

Průměrný počet slepic: 4.7 (15 hlasů)

Orbánův projev v Radio Kossuth z 14. března 2025, 3. část

Zmínil jste, že to zabere velkou část současného rozpočtu. Mezitím vidíme, že německá ekonomika nadále oslabuje, průmyslová výroba v Maďarsku v lednu oproti předchozímu roku poklesla a zároveň byly spuštěny téměř všechny prvky 21bodového akčního plánu hospodářské politiky a vláda oznámila nová stimulační opatření. Jak mohou tyto programy kompenzovat negativní trendy?
 

Rok 2025 považujeme za rok průlomu a naši strategii stavíme na míru. Počítáme s tím, že po změnách ve Spojených státech už nebude stát na straně míru jen Maďarsko, ale připojí se také Američané. A řekněme si to upřímně: váha míru pak bude mnohem větší, takže se celý svět posune směrem k míru. To bude mít pozitivní hospodářské dopady. Právě s tímto počítáme v naší rozpočtové politice a hospodářských plánech, a právě toto umožní ekonomický průlom.

Když nastává takový průlom, dochází současně k pozitivnímu i negativnímu vývoji, protože stále ještě existují problémy z minulosti, tedy z doby před rokem průlomu. Zároveň už se ale objevují dobré věci, které přicházejí díky novým opatřením. Pro mě je podstatou a shrnutím tohoto stavu to, že postupně přibývají dobré zprávy a pozitivní signály, které nahrazují špatné zprávy spojené s válkou. To vše díky našim nově zavedeným hospodářským programům – jako je už zmíněný rodinný životní model, programy na podporu malých a středních podniků, program výstavby stovky továren nebo program na lepší dostupnost bydlení a vlastního bydlení. Tento poměr se mění postupně, den po dni. A nakonec se negativní jevy, které zůstaly po válce, vytratí a hospodářský život ovládnou dobré zprávy, příznivé podmínky a nové příležitosti, jež vznikají díky našemu ekonomickému programu. Taková je moje vize roku 2025.

 
Minulý týden jste po summitu EU oznámil, že vláda vyhlásí poradní referendum o vstupu Ukrajiny do EU. Včera [ministr kanceláře předsedy vlády] Gergely Gulyás řekl, že každý dostane hlasovací lístek s otázkou. Můžete nám říci, jaká bude tato otázka a co budou muset lidé, kteří na ni odpoví, s tímto hlasovacím lístkem udělat?
 
Vláda rozhodla o technických detailech, ale samotná věta, jednotná otázka, formulována nebyla - tento úkol byl svěřen příslušnému ministrovi. Všichni viděli národní konzultace a toto bude totéž; rozdíl je v tom, že tentokrát se neptáme lidí na názory na deset nebo kolik otázek, ale na jedinou otázku. Bude to snadné jako facka.
 
Někteří kritici referenda tvrdí, že Ukrajina stejně nebude v nejbližších desetiletích členem Evropské unie, takže toto hlasování je neopodstatněné. Jaký je váš názor na odhodlání bruselského vedení dosáhnout toho, aby se Ukrajina stala členem EU - a to i v horizontu několika let?
 

V Evropském parlamentu včera – nebo předevčírem – předsedkyně Evropské komise prohlásila, že se to musí stát během jejího funkčního období, tedy do roku 2029 nebo 2030. Nemějme tedy žádné pochybnosti, že dnešní oficiální stanovisko Bruselu je, že Ukrajina musí být přijata co nejrychleji. A tím myslí do jednoho až dvou let. A nezapomínejme ani na to, že mezitím padlo další rozhodnutí – protože všechny ostatní členské státy, kromě Maďarska, jsou pro pokračování války. V Bruselu tedy stále existuje většina, která podporuje válku. V západním světě nyní vznikla většina podporující mír – díky Američanům – ale v Bruselu stále převládá většina podporující válku. Nabídka je přitom velmi jednoduchá: evropští lídři rozhodli, že Ukrajina by měla pokračovat v boji výměnou za urychlené členství v EU.

Jenže tohle nás zničí! Mám na mysli celou Evropskou unii, ale jako Maďara mě to zajímá méně: já se zajímám především o to, co se stane s Maďary. A co se stane, je jasné: Maďary to zničí. Proto o tom musíme vážně diskutovat. Brusel je od Ukrajiny daleko, ale Maďarsko je jen na dosah ruky – protože mluvíme o sousední zemi. V našem případě jsou proto důsledky zřejmější, přímější a rychlejší.

Nesmíme dopustit, aby pár chytráků v Bruselu rozhodovalo od stolu, na papíře, jestli se Ukrajina stane členem EU, nebo ne. O této otázce musíme rozhodnout my – skuteční, praktičtí Maďaři. A máme na to plné právo, protože podle Smlouvy o Evropské unii se nikdo nemůže stát členem EU bez souhlasu všech členských států. Proto v této otázce bude mít Maďarsko rozhodující slovo.

 
Mimochodem, od oznámení minulého týdne se v maďarském tisku objevilo mnoho zpráv týkajících se ukrajinského členství, včetně finančních, bezpečnostních a zemědělských otázek. Co by podle vás měli Maďaři vzít v úvahu, když budou odpovídat na otázku, zda by se Ukrajina měla stát členem EU, či nikoli?
 
Maďaři jsou pestrá směsice. Už jen jeden člověk může zastávat mnoho různých názorů, natož pak více lidí najednou. Protože jde o velmi složitou otázku, doporučil bych každému, aby k ní přistupoval podle svého vlastního způsobu myšlení. Jsou zde zřejmé ekonomické otázky. Jsou zde otázky trhu práce a také budoucnosti zdravotnictví. Pak tu máme otázky veřejné bezpečnosti, bezpečnosti hranic a také nejrůznější vojenské aspekty. Většině lidí jsou nejbližší ekonomické otázky. Mohu se vší odpovědností prohlásit, že vstup Ukrajiny do Evropské unie by maďarskou ekonomiku zničil.
 
Mimochodem, jaký je důvod, proč Brusel se vstupem spěchá? Zmínil jste samozřejmě, že na druhé straně je také záměr, že Ukrajina musí bojovat dál. Ale před chvílí tady byl jeden analytik, který to dal do kontrastu například se zeměmi západního Balkánu, které na vstup do EU čekají mnohem déle - a za současného stavu se zdá, že jsou od něj mnohem dál.
 
Srbsko by mohlo být přijato zítra ráno a my bychom neutrpěli žádné neblahé následky. Ve skutečnosti by to mělo obrovský hospodářský přínos - pro celou Evropskou unii, ale zejména pro Maďarsko, protože jsme sousední země. Severní Makedonie by také mohla být zítra ráno přijata. Černá Hora zítra ráno. Pro Maďarsko by to mělo obrovský hospodářský přínos, protože naši sousedé a země v regionu by byly přijaty do Evropské unie. To by mimořádně rozšířilo naše hospodářské možnosti. Není náhodou, že Maďarsko stálo v čele výzev k přijetí balkánských států. Jsou to však jiné ryby: co se týče jejich stavu, rozvoje, fungování a perspektivy, nelze tyto země srovnávat s válkou zmítanou Ukrajinou, která by jen brala peníze a nic nepřinesla.
 
Zatímco v Maďarsku se pozornost soustředila na členství Ukrajiny v EU, Evropský parlament přijal usnesení o podpoře Ukrajiny dalšími penězi a zbraněmi - včetně například usnesení, že každý členský stát by měl na podporu Ukrajiny vynakládat určitý podíl svého HDP. Co si o tomto plánu myslíte?
 

Je to šílené. Myslím, že východisko je špatné. Většina Evropského parlamentu, která pro to hlasovala, říká, že o budoucnosti Evropy se bude rozhodovat na bitevním poli. Ale tak to není, protože o budoucnosti Evropy nelze rozhodnout na bitevním poli: tam žádné řešení neexistuje a lze o něm rozhodnout pouze u jednacího stolu. Proto musíme usilovat o mír a vyjednávání. Oni to tak nevidí, ale chtějí válku. To ovlivňuje i maďarský politický život, protože - stejně jako v Evropě - existují dva druhy maďarských stran: jsou strany pro mír a strany pro válku. A to se přesně shoduje s rozdělením stran v Evropské unii. Tradiční maďarská levice - například DK [Demokratická koalice] - patří k evropským socialistům. Všechny jsou pro-válečné, všechny chtějí, aby válka pokračovala. Je tu strana Tisza, která patří k Evropské lidové straně. Oni tam šli poté, co jsme Evropskou lidovou stranu opustili, protože jsme jich měli plné zuby, ale nebudu opakovat tu starou historku. Evropská lidová strana je nejvíce jestřábí, nejvíce pro-válečný aktér v Evropském parlamentu. Všichni tam - včetně její maďarské členské strany - válku podporují. Takže ačkoli patří k různým stranickým skupinám, obě maďarské opoziční strany - DK a Tisza - jsou pro válku. A my, Fidesz a KDNP - a abych byl spravedlivý, musím zmínit i Naši vlast, která je v Evropském parlamentu na straně pro mír - jsme proti nim. To je rozdělení tady doma a to je také rozdělení v Bruselu.

Nyní tento dokument, který byl přijat Evropským parlamentem, vyzývá členské státy, aby poskytly větší podporu Ukrajině. A je v něm pasáž, která ostře odsuzuje maďarskou vládu za to, že vyhrožuje zablokováním obnovení sankčního rámce EU. Příští týden se bude konat další summit EU. Co by měli šéfové států a vlád v souvislosti s touto parlamentní rezolucí udělat?
 

Poslanci Evropského parlamentu a premiéři postupují stejnou cestou. Je tedy přirozené, že premiéři, kteří mají doma podporu socialisticko-lidoveckých koalic, jsou pro válku, zatímco Maďarsko a Slovensko jsou proti válce. Očekávám velmi tvrdou a obtížnou debatu. Teď už nám končí čas, proto nechci příliš odbočovat, ale existuje ještě otázka evropského rozvoje obrany, o které budeme jednat jako o jednom z bodů souvisejících s válkou na Ukrajině. Klíčovou otázkou zde je, odkud chceme získat finanční prostředky – a to jak na Ukrajinu a její armádu, tak na rozvoj našeho vlastního obranného průmyslu.

V této otázce jsou v Evropské unii dva tábory. Jeden říká: „Samozřejmě, pojďme do toho, klidně společně, ale každý do toho vložme vlastní peníze z národních rozpočtů.“ Druhý tábor říká: „Ne, vezměme si půjčky – obrovské, společné půjčky, za jejichž splácení se zaručí celá Evropská unie.“

Maďarská ústava je v této věci jasná: tohle není možné! Jinými slovy, aby se Maďarsko mohlo připojit k takové dlouhodobé spirále zadlužování – což považuji za velmi nebezpečné – potřebovalo by to souhlas dvoutřetinové většiny parlamentu. Proto se parlament musí k této otázce vyjádřit ještě před čtvrtečním evropským summitem, abych měl mandát zastávat jednoznačné stanovisko.

Mimochodem, já osobně tvrdím, že Maďarsko by nemělo souhlasit s tím, aby si členské státy Evropské unie braly společné půjčky a zadlužovaly se, a tím uvrhly do dluhů nejen naše děti, ale také naše vnoučata. Nemyslím si, že by se Maďarsko mělo tohoto účastnit. Zapojme se klidně do společné obrany, do společné obranné politiky, klidně na to vynakládejme peníze v zájmu kolektivní obrany – ale rozhodně ne prostřednictvím společného zadlužení.

Průměrný počet slepic: 4.8 (20 hlasů)
Trvalý odkaz

Opravdu nemám obavy z Ruska. Ti k nám nepůjdou. Ale vyzbrojení Poláci a Němci, kteří nebudou vědět co s těmi zbraněmi dělat, když na Rusy nemůžou, půjdou na toho  největšího truhlíka, na nás.  Nějaké černé, hnědé uhlí , litium tu ještě máme. Sbohem Ťěšínsko, sbohem Sudety. Toho se obávám.

Průměrný počet slepic: 4.8 (18 hlasů)

Ale my už přece dávno jsme kolonií Německa. Proč by k nám posílali tanky, když na zbytek toho co nám ještě zbylo, stačí několik úředníků, kteří napíšou zákony tak abychom už neměli vůbec nic.

Průměrný počet slepic: 4.8 (10 hlasů)
Trvalý odkaz

Nerudová a Paříž aneb jak tato "sečtělá" ženština je jistá že pózuje před Eiffelovou věží.

Nerudova a Effelova vez

 

Průměrný počet slepic: 4.1 (18 hlasů)