Jistě jste v poslední době postřehli v internetovém eteru sérii článků o tom, jak se ekonomicky Evropa posouvá do míst, kde se lidské tělo setkává se židlí. Všechny tyto bohužel pravdivé predikce z úst různých ekonomů, odborníků i znalců na všechno typu Jiří Pehe se sbíhají k jednomu tématu a sice k Zelenému údělu, kterým nás chce svaz evropských socialistických republik oplodnit. Zelený úděl by zasloužil separátní článek. Já ale napíši několik odstavců, proč si i já myslím, že se Evropa a potažmo ČR posouvá ke krachu a není to zdaleka jen problém ekologie a ochraně klimatu.
Problém sociálního státu a „selhání“ kapitalismu
Není žádným tajemstvím, že stát vynakládá každým rokem více a více peněz ve formě tzv. mandatorních výdajů. O některé skupiny obyvatel, které tam patří, jsem se otřel v mém minulém článku, za což jsem si od některých diskutujících vykoledoval místní nálepku o mladém progresivním cosi.
Asi vás Targusi a ostatní zklamu, mladý nejsem a cítění mám. Kromě toho, že už jsem daroval asi 12 litrů své krve už jsem několikrát na život poslat peníze lidem, ke kterým se osud nezachoval zrovna košer, tak také tvrdím, že jsem doživotním dlužníkem svých rodičů. A krom toho si chovám úctu důchodcům mnohem více, než k ostatním. Ale se sociálním smírem na mě nechoďte. Protože vidím, že uplácení lidí státem přerostlo do katastrofálních výšin. Protože také vidím, jak spousta lidí totálně zlenivěla a ztratila disciplínu. Den ode dne vidím, jak spousta lidí stále po kouscích povoluje svá stavidla. Proč se starat o své zdraví, když dnes medicína dělá divy a já přece platím daně, tak mám nárok na péči. Zdravotnictví polyká rok co rok více peněz, protože je třeba provádět stále více nákladných výkonů a to u stále mladších a mladších lidí. Spousta lidí zapomněla na to, že se svobodou se pojí odpovědnost. Ovšem systém je naučil jednotlivce jednat svobodně a jejich následky hodit na bedra státu. Když slyším takovou existenci jako je Maláčová a její „my jim přeci musíme pomoci“ nebo „plytká diskuze na téma, kde na to vezmeme“, berou mě mory. Český sociální stát se prostě stal chůvou a zároveň donátorem spousty lidí, kteří tuto roli nemohoucího rádi přijali, přestože by vůbec nemuseli a uživili by se sami. Nemusím asi připomínat, že na druhé straně se nacházejí lidé a subjekty, jejichž „podnikání“ je na takových existencích závislé. Viz sociální bydlení. Víte, stojím si za tím, že čím více bude stát strkat všude svoje pařáty a garantovat, tím více se bude zdražovat. Proč bych ti nezdražil bydlení, když ti to stát zaplatí, no ne? Stejným systémem fungují zemědělské dotace. Veškeré stránky lidského života (bydlení, zdravotnictví, doprava, vzdělávání) je stále nákladnější a nákladnější a část každého tohoto aspektu platí stát..
Pokud by mi někdo z vás chtěl argumentovat extrémem a nulovou státní pomocí, dejte si prosím na šourek studený obklad. Nikde toto nepíši a ani to nepovažuji ne reálné. Jen se snažím poukázat na morální degradací a ne-motivaci čím dál více lidí, kterým stát dává koláče bez práce. Snažím se poukázat na stále se snižující se ochotu a disciplínu lidí držet slovo, pracovat na sobě, udržovat se v kondici apod. A ruku na srdce, celý sociální smír padne v momentě, kdy už nikdo našemu státu nepůjčí, nebo až se tady těch pár lidí tvořící hodnoty a platící daně na to vy.ere.
Dost často také slyším, že kapitalismus selhal. Nechci tady žonglovat definicemi a termíny, ale on tady nějaký je? V zemi, kde se rozdávají dotace soukromým subjektům z peněz všech? Nebo je snad normální, že země s násobně vyššími pracovními náklady vyvážejí své produkty do levnějších zemí?
Problém „tvorby hodnot“
Přestože spousta z nás jsou v pozitivní náladě, protože naše HDP a průměrná mzda roste, mnozí z nás reálně pociťují opak. Do jisté míry totiž není úplně směrodatné, kolik člověk vydělá, ale kolik zůstane po zaplacení nákladů. Možná někteří z nás vydělávají o pár stovek více, ale peněz zůstává jaksi méně. Asi nikomu z nás neuniklo pro mě například nepochopitelné zdražení potravin, přestože výkupní ceny zemědělských surovin jsou na stejné úrovni. Samozřejmě extrémem jsou stavebniny a dřevo. To je to, co je vidět každým z nás. Na co ale narazíte až časem, je totální nedostatek manuálně pracujících lidí a řemeslníků. O zubních lékařích raději psát nebudu. Úplně na tvrdku napíšu, že je problém najít třeba tesaře, zatímco překupníků se dřevem najdete desítky. Je problém najít zedníka, obkladače, zatímco pomalu v každé vesnici je někdo, kdo „prodá vaši nemovitost“. Furt mi někdo volá, že mi zlevní energie, poradí s financemi, bydlením a podobně. Sháníte dřevo třeba na bazoši, abyste zjistili, že jsou to všechno překupníci. K tomu si připočtete neuvěřitelné množství různých rohlíků.cz, dámejídlo.cz a dalších éééšopů s čímkoliv, ať už se to jmenuje jakkoliv a specializuje na cokoliv. Všichni si myslí, že nakoupí v Čajně zboží na pár kaček, u nás tomu dají 500 % marži a mají zarobeno. To se tady opravdu všichni zbláznili a myslí si, že si tady budeme přeprodávat cizí zboží? Je taková ekonomika smysluplná a udržitelná? Pokud by mi někdo z vás, vcelku logicky, argumentoval tím, že „si to od něj kupovat nemusím“, pak vás zklamu. Už jsem se několikrát přesvědčil, že v podstatě není, kde koupit levněji. Je úplně jedno, jestli si koupím florbalovou hůl v Prahéé, Brně nebo Ostravě, protože všichni mají stejné ceny. Já jsem například loni kupovat zahradní traktor české výroby. Cena v podnikové prodejně stejná, jako u dealera v 200 km vzdáleném obchodě.
Papírově to tedy vypadá, že země bohatne, ale dle mého názoru je ekonomika, kde se přidaná hodnota tvoří pouze přeprodejem neboli umělým navyšováním cen, nestabilní a křehká. Jistě, bez obchodu by to nešlo, ale v momentě, kdy obchod přeroste výrobu, máme problém. Zatím je co prodávat, Čína šlape a dodává, ale kdo ví, co bude. Myslím, že spoustě z nás covid otevřel oči v tom smyslu, že fráze netřeba vyrábět-dovezem, je jaksi mimo.
- Log in to post comments
Komentáře
s chudnou jen ti nejchudší
Námět je dobrý,ale skutečnost je potřeba lépe popsat.
Sice takhle z kritizovat vládnutí Babiše,je docela odvaha.
Proč nejsou řemeslníci,už bylo popsáno,proč nejsou dělnici,to se zeptejte podnikatelů,když raději zaměstná Ukrajince,než aby zaplatil našemu dělníkovi.I ten dovoz potravin,jde za tím,co nejvíc vydělat,než podpořit naše zemědělce.
Na změnu,na zlepšení tohoto stavu,nevidím stranu,hnutí,ani politika.
Tak proč nejsou
řemeslníci rozhodně popsáno nebylo!
Já mít dnes syna kolem 14 let, tak ho prdnu na tesaře.
On by mi asi, zblblý dnešní dobou, oznámil, že hodlá studovat architekturu starých Aztéků. Já bych se tak nasral, že bych mu zlámal hnáty, tudíž by ho na tesaře nevzali, takže by šel studovat architekturu starých Aztéků, kde by mu přibalili i info o LGBT+ a bělošském rasizmu, feminismu, multikulturalismu a globálním oteplování.
Jelikož by to byl můj syn, patrně by správně usoudil, že s těmito novými informacemi o fungování tohoto světa by se před taťkou radši neměl objevovat, ale nebojte nic, hlady by nezemřel, protože moje žena je moc měkká a nenápadně, abych to já nevěděl, by toho šmejda finančně podporovala.
Takže až bych někdy v budoucnu potřeboval tesaře, horkotěžko bych ho sháněl, ale nakonec krz kamarády sehnal a aby se u té práce nenudil, mohl bych mu dohodit specialistu na Aztéckou architekturu, že by mu jako k tomu o tom četl.
Akorát si nejsem moc jistý, jak dlouho bych to finančně utáhnul, abych si sem furt zval nějaké řemeslníky, kterým by můj syn mohl číst o tom, co umí.
A ještě jeden příklad ze života
jak je mým zvykem.
Mám synovce, který je ale dislektik, tudíž Aztécká architektura nehrozila, bylo jasné, že se bude živit rukama.
Šikovnej, hodnej a fajn klučina. Tak ho napadlo, že by šel právě na toho tesaře. Já ho v tom podporoval, jenomže máme ještě strejdu, který se tesařinou živil celý život a ten mu to rozmluvil, že je to prý dřina. Tak šel mladej na truhláře. Dneska dělá ve škodovce na tři směny.
Kdyby poslechl mě, mohl nastoupit na nějaký čas jako tesař u nějaké firmy, časem vše omrknout, naučit se i věci s tím související a časem si založit vlastní malou firmičku, která by dělala střechy.
A pak by mu takhle ráno zazvonil telefon a on by řekl: Jasně, ale mám toho dost, vidím to tak zhruba na květen. A z druhé strany by se mu ozvalo: "Beru!"
Teď ještě poraďte, jak má…
Teď ještě poraďte, jak má normální kluk řekněme co má na ZŠ trojky přežít 3 roky na učilišti s těmi největšími potížisty. Před 30 lety chodili se vyučit ti normální. Některá učiliště a obory byly i výběrové. Dnes některé obory připomínají krocení šelem. A i když se někdo ubrání šikaně a odolá drogám, jak mu asi bude příjemné sedět ve třídě v takové společnosti 3 sakra dlouhý roky? A to člověk není pravomocně odsouzen, je tam nevinně. Právě že ti s upřímným zájmem o obor tam bývají terčem posměchu od těch největších fetek. To Systém tam vytvořil tyhle podmínky a dnes politici a předsedové hospodářských komor, kteří děti posílají studovat práva, ekonomiku nebo rovnou do zahraničí, radí, že nejelpší je řemeslo, ale sami by tam děti neposlali.
Navíc za poslední roky o hodně narostl počet míst, kde vyžadují maturitu. Dnes i na strážníka.
Práce
Pracovníci se dělí podle činnosti na:
Vidláky
Lopaťáky
Solviňáky
Kravaťáky
Podle pracoviště pak na:
Sucho v botách
Mokro v botách
nebo:
hajzl v teple
hajzl v kukuřici
-------------------------------------------
A teď můžete vyhodnotit do kterých chlívečků patří onen tesař. Řekl bych, že by byl Solviňák. A podle toho, zda by byl "dílenský", nebo "montážník" by mu přináležely i patřičné boty a hajzl.
----------------------------------------------------
A proč není zubařů? Takový psycholog či psychiatr si v podstatě vystačí s psacím stolem a pohovkou. Být zubařem je velmi výhodné. NEMUSÍ totiž uzavřít smlouvu s nějakou pojišťovnou a může pracovat na cash. Ovšem zubař musí mít pro svoji ordinaci velikolepé vybavení, které není za hubičku. Ti první poplyšákoví zubaři si ordinace od OÚNZU koupili za účetní ceny. Pak do toho cajku vráželi postupně další a další prachy. A teď, když chtějí, nebo musí skončit, by rádi svou ordinaci prodali. Ovšem komu? Mladí zubaři ty úžasné statisíce na nákup nemají. Proč si teda nepronajmout hotovou ordinaci od těch starých? No protože starý bedlivě sleduje jak jdou mladému kšefty. A jdou-li, pak pohotově zvýší nájem. A mladý zjistí, že se ke kýžené samostatnosti prostě nedostane.
-------------------
Ono i ti ostatní podnikaději tráví spoustu času kontrolou konkurence. Ceny a mzdy!
Proč ten tovar (službu) dávat zbytečně lacino?
Proč té zaměstnanecké pakáži platit zbytečně moc?
Tož asi tak
Re: VČ Nesouhlas. Nedávno jsme to s
manželkou počítali.
Za socíku bylo v našem městysi pět zubařů a chodilo k nim cca 20 000 lidí. Dnes je v téže lokalitě zubařů dvojnásobek, počet obyvatel klesl o čtvrtinu a zhruba polovina lidí nemá ke komu chodit, protože zubaři jednoduše další pacoše neberou,a to ani když přistoupí na platbu v hotovosti.
Jedna mladá soudružka zubařka mi to řekla jasně. Jedině přípustný stav je méně, než 1 000 pacošů na jednoho zubaře a přes to nejede vlak.
nevím, ale
tak před třemi roky byl odněkud nějaký STOPSTAV, kde kdosi zařídil počet pacientů a víc nesměli. Byl okolo toho dost velkej rambajs. Jak to dopadlo nevím
jen tak dotaz
proč by jim měl číst o tom co umí, když by uměl. ???
řemesla
Pane berrnard.
Když už,zkuste se zeptat na učňák,tesař,zedník,klempíř,obkladač,možná ani není ve všem kraji.
Kultura ktera obohacuje
Prcha pred nasilim a necha se zivit z dani pracujicich zen.
Samozrejme nemocny
-------
Afghánec pobodal v berlínském parku dva lidi. Nelíbilo se mu, že žena pracuje
5. září 2021 21:54
Devětadvacetiletý muž původem z Afghánistánu v sobotu v jednom z berlínských parků nožem vážně zranil zahradnici, která se tam starala o zeleň. Útočníkovi se podle policie nelíbilo, že zahradnice coby žena pracuje. Těžce zranil i muže, který napadené ženě přispěchal na pomoc.
Afghánec podle agentury DPA osmapadesátiletou zahradnici v parku v berlínské čtvrti Wilmersdorf v Německu nejprve oslovil a poté ji náhle několikrát bodl nožem do krku. Žena je v ohrožení života.
Nožem napadl útočník i šestašedesátiletého kolemjdoucího, který ženě přispěchal na pomoc. Policie Afghánce zadržela na místě činu.
Afghánec je nyní ve vazbě, oznámilo na Twitteru berlínské generální státní zastupitelství. Čelí podezření z pokusu o vraždu a těžkého ublížení na zdraví.
Podle policie panuje podezření, že je útočník psychicky nemocný. Vyloučen však není ani teroristický motiv. „Státní zastupitelství a Státní úřad kriminální policie intenzivně vyšetřují možnou islamistickou motivaci podezřelého, který je duševně nemocný,“ uvedla berlínská prokuratura na Twitteru.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/afghanec-pobodal-v-parku-v-berli…
jen pomahal islamu
Afghánec, který chtěl obrátit sousedy k islámu, pobodal v Berlíně dva lidi
Dnes 9:41 – Berlín
Jitka Zadražilová, Novinky
Obrátit co nejvíc lidí v Německu na islám. To byl cíl devětadvacetiletého Afghánce Abdula Malika A., který pobývá v zemi od roku 2016. Až donedávna bylo jeho misijní poslání v Německu nenásilné a odehrávalo se v rámci slušného chování.
---
Regine G. dávala v neděli odpoledne na rohu ulic Prinzregentenstrasse a Güntzelstrasse v centru Berlína do pořádku zeleň. V místě, poblíž něhož žije její syn.
Podle očitých svědků ji náhle oslovil Abdul Malik A. Nelíbilo se mu, že žena pracovala. Není jasné, jak a zda na jeho slova Regine G. reagovala. Afghánec však vytáhl nůž a opakovaně ho nic netušící ženě vrazil do krku.
Na pomoc jí přispěchal muž (66), kterého mladý muž následně také několika ranami pobodal do krku. Přihlížející lidé okamžitě zavolali záchranku a policii, která Afghánce zadržela na místě činu.
Afghánec žije v Německu od roku 2016, jaký má pobytový status, se zatím zjišťuje. Před rokem se přestěhoval do bytu v Helmstedter Straße. Sousedé popisují, jak je neúnavně přesvědčoval, aby se obrátili k islámu.
„Měla jsem se učit arabsky, což je ten pravý jazyk proroka,“ uvedla například jeho sousedka.
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/afghanec-ktery-chtel-ob…
kde se jen stala chyba ?
vsechno delame spravne, to prece neni mozny, tak kde je ta chyba ?
------------
Kde se staly chyby, ptá se po masakru Nový Zéland
Dnes 11:00 vpl, BBC, CNN, Právo
Ahmad Adil Muhammad Shamsuddin (32), Tamil ze severu Srí Lanky, se netajil tím, že se inspiroval ideologií radikálního islamismu. Na Nový Zéland přišel na studentské vízum v roce 2011. Předtím, než v pátek v supermarketu v Aucklandu pobodal nožem, který vzal z regálu, sedm lidí, přičemž stav tří z nich zůstává vážný, ho policie pět let sledovala, dokonce i bezprostředně před krveprolitím.
Do hledáčku policie se dostal poté, co na Facebooku vyjádřil sympatie k teroristickým útokům a zveřejňoval vzkazy, v nichž brojil proti „kiwiovské verbeži“.
V roce 2017 ho zatkla na letišti v Aucklandu, když mířil do Sýrie, aby se přidal k bojovníkům Islámského státu. Později ho však propustili na kauci.
V roce 2018 ho zatkli znovu za držení nože a nežádoucích materiálů. Úřady nevylučují, že plánoval individuální útok. Ačkoli Srílančan ve vězení napadl dozorce, pokusy obvinit ho podle zákona o potlačování terorismu skončily podle médií bez úspěchu.
https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/clanek/kde-se-staly-chyby-pta-se…
Zajímavé je opatřená po…
Zajímavé je opatřená po teroristickém útoku.
Zákaz prodeje nožů.
Blbost kvete nehledě na roční období i u protinožců.
Zakaz volneho prodeje
To jste spatne pochopil, jde o zakaz "volneho" prodeje nozu a nuzek, takze nebudou jako drahe veci jen v regalu, ale ve vitrine, kde pozadate o prodej noze, obsluha odemce, nuz vam poda a vy se rozhlednete kdo potrebuje nejakou kulturu.
v čem v současnosti spočívá bohatství států
1) ještě stále přetrvávající výsledky minulých expansí
2) přírodní bohatství (třeba ropa)
3) kontrola světového obchodu
4) špičkový zbrojní průmysl
(tohle vše my nemáme)
ale v 21. století je to především
5) vědecký a technický know how. Ten umožňuje prodávat kilo čipů mnohem dráže než kilo zlata. A to nemluvím o kilu obilí nebo železa.
Němcům a USA stačí vymýšlet stále nové věci, a získají za to přes 90% zisku z produktu (který jim za těch 10% vyrobí v Číně, auta třeba i v ČR a jinde).
Vzdělaná (odborně, ne v kecání) kreativní aktivní společnost - to je současný poklad. Taková byla třeba Praha před sto lety, teď už ne.
N
N
Sakra, Putin ma uz i vliv
na studijni plany prazskych vysokych skol?
V tom pripade je to horsi nez jsem si myslel :-D
N
N
Scallope
Prosím Vidláka aby tentokráte nemazal Vysvětlení Scallkopa jak Putin může za nedostatek řemeslníků v 4esku by mohlo být velmi zajímavé. Je třeba mu dát prostor a neskákat do řeči.
Souhlas, nemazat,
neruste nepritele, kdyz dela chyby :-D
Omlouvám se... já to smázl…
Omlouvám se... já to smázl dřív než jsem si vás přečetl... to víte vidím scallop a ani to nečtu...
Máš pravdu, vyrábělo se tam…
Máš pravdu, vyrábělo se tam něco, dneska až na malé výjimky jenom služby nebo státní úřady, žádná špinavá práce, prostě jenom kancelářská práce ;) To je fakt skok, který říká "je na tom lépe", být parazitem na zbytku republiky, pro Prahu určitě lepší, pro zbytek republiky a republiku jako celek, hodně špatný :(
V
V
Fakt vzdy sídlilo vedení? A…
Fakt vzdy sídlilo vedení? A proč tam nesídlí Gasnet a je v Ústí? EGD zase v Brně? Spolana zase neratovice? Když tam hlavní firmy byli vždy?
Nebo myslíš banky apod. co ale namají sídlo v Praze, ale francie/německ apod. kam posílá zisk?
V praze, když už, tak sídlí a daní agrofert, když chceš velkou firmu co něco znamená ;) :D
Ale viz první věta, VŽDY není pravda, pouze tvé dojmy, že praha je prdel světa, což není ;) A pro Ostraváky a jejich firmy, Praha znamená něco vzdáleného, jejich partneři jsou polkso, slovensko a v Čr morava... Pro Brňáky rakousko, slovensko apod. Fakt Brněská firma, kromě danění prahu nepotřebuje, spíše je na obtíž, protože jediné co dává jako přidanou hodnotu, je odírání o daně, které nedává zpět, v přepočtu na člověka, požere nejvíc a přitom nevytvíří hodnoty, pouze je požírá ;)
P.S. A manufakturama myslíš,…
P.S. A manufakturama myslíš, těch 25 procent lidí co tam do 89 dělalo, v "manufakturách" jako Smíchovská tatra místo které máš obchodní centrum chodov :D
Ty jsi dobrej komik, že o průmyslu vlastní země víš doslova hovno....
sorry mnělo být obchodní…
sorry mnělo být obchodní centrum smíchov
tady je vidět, že lidé jako Skalop neví nic o minulosti
můj děda přišel do Prahy za císaře pána po vyučení ve Vídni (byl z jižní Moravy).
Tam potkal i moji babičku.
V Praze byly jedny z nejsilnějších firem Rakouska Uherska, které skutečně vyráběly,
nejen ta Ringhoferka, kde dělal děda, ale byl tu Kolben, Byl tu Daněk, Byl tu Křižík a mnoho dalších technicky velmi vyspělých výrobních firem.
Hned po válce (té první, Skalope) se děda osamostatnil, jako spousta řemeslníků a založil
si prosperující živnost.
Praha byla centrum VÝROBY v Čechách, ne centrum služeb.
V 1931 postavil dům s dílnou za Prahou (dnes už Praha, 3 min od tramwaje).
Tu mu pak bolševik sebral v 1948, táta musel jako bankovní úředník k soustruhu.
Bolševik zabral i ty firmy ale nezničil je (i zabral živnosti ale nezničil řemeslníky)
ČVUT byla velmi vážená technická universita, Karlova university byla taky dobrá.
Lidí (mužů), co by po základní škole neměli vyučení nebo nějakou průmyslovku bylo velmi málo. Vysokou školu moc lidí nemělo.
Ale Scalop si o tom všem něco ideově správného přečte a pak trousí "rozumy".
scallope
Já se tady do vás většinou nenavážím, to musíte uznat (pouze jednou mi to ujelo, ale to už jste mě vážně nasral)
Vy vážně věříte v to globální oteplování a jak ho zde v Evropě zastavíme tím, že si domrdáme ekonomiku uzavřením elektráren?
Vážně věříte tomu, že jak tak dnes všude kolem sebe poslouchám, tak kromě žen a mužů zde žije minimálně dalších 50% pohlaví?
Vážně věříte tomu, že naši vymírající populaci zachrání afghánští a somálští negramotní inženýři, vědci a lékaři?
Vážně si myslíte, že je správné, když firma Twitter odstřihne amerického prezidenta ale dál nechává zaznívat názory teroristů, kteří se tím ani netají?
Víte scallope, já nejsem proti EU ze zásady, mě sere svými činy. A garantuji vám, že až se to tady činností vrcholných orgánů této instituce definitivně posere, tak si i vy, podporovatel, i já, odpůrce, nabijeme držky stejně.
nejsou negramotní!
někteří z těch 169-i oficiálně přiznaných překladatelů, co jsou m.j. také v tajné nemocnici v Těchoníně, už prý umí pozdravit skoro česky.
☺
Praha před 100 lety?
To si přečtěte nějaký román od E. E Kishe a vystřízlivíte.
A fakt je vývoj v USA nebo…
A fakt je vývoj v USA nebo německu?
Dělal jsem elektriku ve firmě co dělá výrobní stroje na dělání a osazování plošných desek pro pračky, kdy sice dostanou "návrh plošňáku", ale vývoj a postavení stroje, co to pak dělá, dělá celá tato firma sama, procesory a součástky jsou "katalogové z číny", jediné co si tam firma co si to objednala nahraje svůj program...
Není to takto i z procákama, kdy v asii firmy nakoupí licencu, aby mohli dělaz např. ARM, ale pak si jedou vývoj sami a to pak montují do mobilů, které taky od A do Z dělají v Asii, včetně vývoje?
Takže i ta říšská automobilka, prostě jenom vezme katalogové součástky nějakých asijských firem, nakreslí si z nich zapojení, stroje jim vyvynou a postaví v číně, takže knowhow je spíše 10procent německo a 90 ostatní země, kde si to objednají?
ale
Němci si to obrandují a prodají a těch 90% mají v kapse. To jste si nevšimli letos kolik zboží má Made in Germany? Já kupovala třeba teakový stolek(6 prkýnek s vyvrtanými otvory jsem si musela sama smontovat šroubky dodanými v igelitu i se šroubováčkem) Silně pochybuji,že teakové stromy zpracovávali někde v Německu nebo že tam někdo vyvrtal aspoň ty dírky. Tak maximálně někdo v Česku dával ty šroubky do igeliťáku a lepil nálepky. Cena německá 3 600.
Obrendují? Fakt? Když…
Obrendují? Fakt? Když pomineme mobilní telefony, ketrých vyrobní němci NULA, nebo firmy jako Philips, Volvo, které západ nevlastní.
Tak jak to funguje u škody a dalších automobilek? Vyrobí např. v Rusku, takže neměcku nic neobrendují, ale obrendují v rusku. A navíc, když se podívám na vývoj trhu, tak ten trh ztrácí, v číně škodovka 90procent, v rusku 60 :D
Sibylo, popisuješ slávu co byla v 90 letech, do roku cca 2008, ty roky jsou dávno pryč, od té doby evropa a jejíc "hitech" je nahrazován asií...
Takze
Škodovky jsou ruské?To mi uniklo.
Strejda gugl napovi
Škoda slaví výrobu celkem 750.000 vozů na území Ruska. Produkce na tamním trhu začala v roce 2009 v Kaluze. O dva roky později značka podepsala smlouvu s Gazem na zahájení výroby v druhé továrně v Nižním Novgorodu. 6. prosince 2012 tu jako první auto sjela z výrobní linky Škoda Yeti.
https://www.autorevue.cz/skoda-uz-vyrobila-v-rusku-750000-aut-ma-koncer…
ty výrobní roboti, to je Made in Germany
v tom jsou Němci světová špička. Výrobní celky, technologické postupy, ....
Spotřební zboží - to už je Čína.
Ne
Jenom nálepka.
Potřebovali jsme německý atypický vstřikolis. Obchodní oddělení Berlin. Ředitelství Berlin.
Výrobní závod mají někde v Xiamu.
PS: Dodáváme česká zařízení do DE. Musí mít nálepku made in Germany.
https://www…
https://www.prumyslovaautomatizace.com/vyroba-prumyslovych-robotu-se-vr…
Fakt německo? Kuka německá firma, ale jaksi výroba v číně :D To je trochu rozpor s tím co říkáš ;)
Jenže dneska už Čína ty…
Jenže dneska už Čína ty novinky z Dojčlandu a JUSA nepotřebuje - už má svejch chytrejch dost a peníze, aby si když tak dovezla nějakýho specialistu ne něco co ještě neumí. Od předání výroby TV z Pardubic na Oravu to trvalo přibližně 30 let než se bývalí bačové zaučili a dokázali samostatně navrhovat nové modely zářivých bedýnek. No a kolik tak let uplynulo od kapitalistického koketování s ČLR?
Těšil jsem se, že si dnes…
Těšil jsem se, že si dnes počtu zajímavé téma, leč krom pláče jsem se nic nedověděl. Tudíž autorovi posílám kapesníček aby se mu dobře vzlykalo a příště již sakra nepsal ty pitomý nářky.
Toto je důsledek tržního…
Toto je důsledek tržního fundamentalismu, absence strategického řízení a důrazu na individuální prospěch i za cenu společenské újmy. Zkráceně řečeno, je to to selhání kapitalismu.
naopak
kdyby eurozelení a socanové na ekononiku nešahali, sama by si poradila velmi rychle
asi
jako s cenami bytů
jistě
v normální tržní ekonomice by teď výstavba bytů jen letěla a ceny se vyrovnaly. Žádné masové výstavby se nekonají, protože ... stát, úřady, omezení.
vystavba
bytů by letěla leda na Marsu,neb tam,kde lidé chtějí bydlet,není stavět kde.
Řekněme si to upřímně, bytů je málo
Čistě teoreticky bych mohl vyrobit jeden navíc.
Mám tady neobývanou bytovou jednotku, která by ale potřebovala rekonstrukci. Fajn, není to tak hrozné, stačilo by do toho nasypat tak půl mega a je to krásný menší byteček.
Pokud to udělám a pak dám inzerát, tak si prvně zjistím, jaké jsou běžné ceny za nájem podobných. Potom mi přijde mladý pár. Sympatičtí lidé, on usměvavý a slušný, ona též a ještě před sebou valí buben s budoucím potomkem. No, tak tam by oko ustrnulo, jelikož tito právě vstupují do života, hodlají přivést na svět potomka, tak lidsky cítím, že by bylo fajn, aby mohli bydlet a mít zázemí pro svou novou rodinu.
Tak jim sdělím výši nájmu. Oni se zarazí a on mi prozradí, že dělá támhle někde v kolbence za 25 měsíčně a jeho žena už je na mateřské, páč každým dnem praskne.
Jenomže já nejsem Matka Tereza. Já do toho kvartýru investoval půl mega.
Víte, jak já si vydělám půl mega? To takhle ráno za úsvitu nastartujete motorovku a pokácíte stoletý strom. Až spadne, tak ho jdete odvětvit, změřit, popsat a dost často v kopcích. A když jich takto zpracujete 4000, tak máte ten půl mega.
Já s nimi soucítím a moc jim fandím, ale ten byt pronajmu tomu, kdo bude schopen přistoupit na moje pravidla.
A můžu za to já, že tito dva (vlastně tři) na to nemají? Odsoudí kvůli tomu, že budou dál bydlet u někoho z jejich rodičů, mě. Já za to mohu?
Oni na tebe serou.
Prostě půjdou o dům dál. Možná si jen řeknou, to byl ale blbec, nemá nic než nějakou špeluňku, ale dává si inzeráty na její pronájem a pak u toho spřádá různé chorobné historky..
Přikládat sobě chorobnou důležitost může být příznakem něčeho vážnějšího. než jen toho činit se zajímavým.
4000 pokácených stromů -. to už je skoro les.
To už může být docela veliký ostrůvek negativní deviace, co se týče budoucích eventualních hladomorů....
No ale nekup to, když na to dávají dotace, že...
Když půjdou o dům dál
tak tam s největší pravděpodobností uslyší podobnou cifru.
A ohledně té negativní deviace.
Už asi 3 roky dělám pouze kůrovčáky. Teď zrovna hned u silnice a už mi říkala manželka, že se na fejsbůku objevilo, že tam ti šmejdi kácejí zdravé stromy.
Jo, nadšený pisatel jede kolem, vidí mě, jak tam kácím krásné a zelené 120. leté stromy, tak když přijede domů, cítí potřebu napsat, jací jsme hajzlové, kteří zneužíváme situace a rubeme zdravé dřevo.
Pokud by se nadšený pisatel a ochránce zeleně obtěžoval před napsáním svého příspěvku zabrzdit, tak bych mu na kmenech ukázal, jak jsou ty stromy navrtané broukem a že sice zdálky vypadají hezky, ale teď jde o čas. Je potřeba je co nejdřív vytěžit, vyvést z lesa, postříkat chemickými sračkami, protože pokud bychom počkali ještě tak 2 měsíce, ony už byly zrzavé a kůra by se z nich odloupávala a stěžovatel by byl spokojený s tím, že kácíme mrtvé stromy, tak už by další generace stačila vylétnout na navrtat další kolem.
Takže, Jožinku. Já se s tebou nebudu přít o jaderné fyzice, jelikož o tom vím hovno a ty se se mnou nehádej o kácení stromů a proč ten který musí pryč, jelikož o tomto zase víš oproti mě hovno ty!
Opět dodatek
Pokud bychom tyto na první pohled ksrásné a zdravé stromy nechali stát, tak někdy ke konci září to vylítne a sameček najde samičku a ta to pustí do dalších.
Teď máme sice babí léto, ale to rychle přejde, takže nová generace letos by už nevylétla. Akorát by se usalašila a potřebovala přečkat zimu.
Příroda by nám čistě teoreticky s broukem mohla pomoci, ale to by musela zařídit, aby během zimy byly tak 2 týdny holomrazy. Cca -20 a hlavně bez sněhu, sníh je kurva v tomto, on mráz dokáže dost odizolovat.
Takže Jožinku, vrhni se na studium a až toto všechno, co já vidím dnes a denně na vlastní oči a žiju v tom, tak až ty si to vše našteš z chytrých webů, tak přijď, pak si možná o tomto můžeme plnohodnotně pokecat.
Nejprve je třeba nechat přerůst kůrovcové ohnisko...
...do stavu, kdy se vyplatí těžit. Tedy ve velkém. Na nějaké prořezávání a přiblížení životnímu prostředí lesa friendly způsobem sere tvorba zisku.
Já ty lesy tedy jen sleduji, to je pravda. Ale dost dlouho na to, abych věděl o čem píšu.
A tvé účelové pindy jednoho účastníka konečného procesu tohoto dotačního šibalství na tom nic nemění. Potěší mě, když mi dá za pravdu některý dendrolog, byť také nikdy nekácel, celý svůj život ty stromy a lesy " jen" pozoroval.
Kolik stojí měsíční leasing harvesteru ?
No a byla první slepice...nebo vejce ?
Podívej, jestli ty likviduješ ta ohniska (do 10 stromů) a používá se při tom technika, která z lesního porostu nedělá tankodrom, tak se ti omlouvám.
To bys zasloužil titul " ochránce lesů pán".
-----------------------------------------------------------------------------
Proč teda trefuješ se do zdravého, byť netěžitelného buku ? Tou suškou ? Abys ho měl " zadáčo " , jsi snad socka, která potřebuje krást dokonce i stromy ?
A proč jsi takový blbec, že se k tomu veřejně přiznáváš, frajere Luku Bernarrde ? To je už dost přes hlavu, ne ?
Tak, a teď něco hodně dojímavého. Pro Alici a spol.
Zatím ale nazdar, třa robiť.