Pár let před koncem socialismu dávali v kinech film Pokání. Dnes je ten film vedený jako gruzínský, ale tehdy byla Gruzie součást Sovětského svazu a tak se to presentovalo jako sovětský film.
Film měl sice normální strukturu, ale působil vizuálně dost fantasmagoricky. Aby nemuseli přiznat, že řeší přímo stalinismus a mohli se vymlouvat, že to je o diktaturách obecně, tak tam dali plno anachronismů, takže jste tam mohli vidět strážné ve zbroji tak doby Bílé hory, prokurátora s rubikovou kostkou. Takovýhle věci.
Bylo to s tím filmem trochu surrealistické i jinak. Na sovětské filmy tehdy dobrovolně nikdo moc nechodil, ale tenhle kritizoval socialismus, takže se na něj lidi podívat šli už jen proto, že by měl bejt kvůli tématu vlastně (polo)zakázanej, jako byly naše vlastní trezorové filmy ze šedesátých let. Ale když to přišlo ze SSSR, tak to tu nešlo zakázat. Podobně se pro sem tam nějakou narážku chodilo na Nohavicu, Suchého nebo Cimrmana, podobně se četly knížky z 60 let, schované doma v knihovnách.
Koneckonců, jako protlačil výrobu tohohle filmu Gorbačov, tak kdysi protlačil Chruščev "Jeden den Ivana Děnisoviče."
Jít se podívat na Pokání byla tehdy tak trochu společenská povinnost, protože o tom filmu každej mluvil. Podobně se šlo tehdy i na Formanova Amadea.
Příběh sám byl o tom, že v městě umřel místní, kdysi nejvyšší funkcionář a jeho mrtvolu pak někdo vykope a objeví se v zahradě jeho syna. Syna hraje ten samej herec, co hraje ve flashbackách otce (ale nepletete si je, kvůli jinejm vousům, brejlím a tak).
Mrtvolu znovu pohřbí a pak se jim znovu objeví v zahradě a tak několikrát.
Mezitím se to začne v rodině řešit mezi synem (tak 50) a vnukem (20 a něco). Vnuk byl dědův oblíbenec, ale nic o dědově minulosti nevěděl. Žil si ve sladké iluzi, že má hodného dědečka, kterého si lidi váží. Teprve bádáním nad tím, proč někdo dědečka vykopává a hází jim ho na zahradu zjišťuje, co byl jeho dědeček za prase a odporného člověka a je z toho zhrozen.
My to vidíme jako flashbacky a jsou to scény, jakože se v městě rozkřikne, že přijely klády (pokácený vězněma) a pár zoufalých lidí chodí po nádraží a hledá na nich nápisy od vězňů z gulagu, že tak třeba přijdou na to, že jejich příbuzný je ještě naživu. Nebo na nádvoří úřadu přivezou náklaďák zatčenejch lidí, funkcionář se zlobí na poskoka, co to je. On mu odpoví, že nechal zatknout slušné lidi, jak funkcionář chtěl. Funkcionář mu napřed vynadá, že blbec nepochopí ironii a pak se usměje a ty slušné lidi stejně pošlou do gulagu.
Zatímco vnuk je zhrozen tím, kdo byl ve skutečnosti dědeček, jeho otec, funkcionářův syn, který vše věděl a byl tak plnohodnotným komplicem, naopak dědečka hájí a nejraději by to vše zametl pod koberec a dělal, že se nic nestalo.
Kdyby mohl zakázat (a trestat) o tom i jen promluvit, tak to udělá, jen o tom mluví jeho vlastní syn, tak nemůže. Kradli a vraždili přeci taky pro něj.
Protože každá rodina je jeden propojený systém, tak nevydrží silné vnitřní pnutí a rozpadne se, jako vše vystavené vnitřnímu pnutí. Syn neustoupí, protože se nemůže začít přiznávat a veřejně hlásit ke zločinům svého otce, nemůže je nijak obhájit, po městě chodí partneři, děti a vnuci jeho obětí, co by chtěli spravedlnost nebo aspoň pravdu a jen strach a hrozba represí jim brání se jich domáhat.
Vnuk ovšem vyrostl v krásném světě oficiální propagandy. Hustily se mu do hlavy vznešené kecy a on se jich teď neumí vzdát a stát se lusknutím prstů cynickou sviní a šikanovat lidi, aby chválili jeho zločinného dědečka. Film končí tak, že vnuk ten tlak neustojí, vezme si dědečkem darovanou pušku a vystřelí si mozek z hlavy. Jednak aby měl konečně pokoj, jednak aby ublížil rodičům i dědovi, protože ví, že ho maj rádi.
Původně jsem chtěl napsat, že je to taková poetická spravedlnost a filmařská licence, že to je trochu patetické, že to připomíná řecké tragédie, kdy si Oidipus vypíchl v sebepotrestání oči a jako slepec bloudil zemí a jak o tom Kundera filozofoval v Nesnesitelné lehkosti bytí.
Jenže pak jsem si vzpomněl na sebeupáleného Palacha, který v principu udělal to samé, byť ne puškou, ale ohněm, a utrpení (aspoň do první morfiové injekce) bylo o to větší a delší. Palach se taky nechtěl probudit do reality, nechtěl se vyrovnávat se sračkovou realitou, co dokonce pomáhal tvořit, a radši zemřel. Takže to v tom filmu asi nebylo až tak přehnaný. (U Palacha to nebyla rodina, ale spíš režim, na který měl citovou vazbu, ale mechanismus byl stejnej.)
Tohle je ten problém s rodinama. Na jedný straně si v normálních rodinách pomáhají. Na druhé straně se ale celá rodina stává komplicem, spoluviníky a zločineckou tlupou tím, že jeden z jejích členů je zločinec a ona ho nezavrhne. Ze solidarity se stává spoluvina.
Dilema komoušova syna je o tom, jestli, když váš otec spáchal nějaké svinstvo, tak jestli vy pak dáte přednost rodině a odhodíte morálku nebo si podržíte morálku a zavrhnete otce.
(Samozřejmě, může se jednat o matku, může se jednat o dceru, místo komunistů mohou být náckové, mafiáni, exekutoři, havloidé, sekta, církev atd. O jakoukoli jinou, citově provázanou skupinu). Jde o to, co si v dané situaci vyberete a proč. Obě řešení jsou špatná. - Přijdete o člena rodiny (nebo celou rodinu) nebo jste spoluviník zločinu.
Dilema komoušova syna pěkně ukazuje případ Vaše. Podle všeho byl Vaš přeci jen totální prase. Za války v SSSR byl v uzavíracích jednotkách a střílel do zad ustupující vojáky, po návratu do ČSR sloužil v armádě a donášel ruské tajné službě na své kolegy, pak se z něj stal prokurátor a řádil v padesátých letech. Komouši sami ho pak poslali do vězení.
Ve Vašově případě se dilema komoušova syna netýká jeho syna. Měl dceru a ta ho zavrhla. Nepotřebovala k tomu žádné velké morální vypětí, protože Vaš byl stejný prase doma jako mimo domov, takže byť geneticky jeho dcera, patřila mezi jeho oběti a lidsky patřila jinam než on. Jak jednou překonala dětský reflex solidarity s rodiči, už tam dál nebylo nic, co by je poutalo.
Nepátral jsem, jestli náhodou Vaš neměl taky vlastního syna, ale má spirituálního syna, doktora Rychetského. Ten, ač by s ním vlastně neměl mít nic společného, se ho přeci jen stále snaží nějak pokřiveně obhajovat a dělat z něj ubohou oběť komunismu, což je výsměch všem jeho skutečným obětem.
Přitom Rychetský není Vašův syn (leda kdyby se s ním paní Rychetská zkurvila), je jen synem advokáta, který Vaše obhajoval a protože každý má právo na advokáta, tak by si kvůli tomu neměl správně ani co vyčítat. Nikomu by na tom nepřišlo nic divnýho, kdyby to sami nevytáhli. - Jenže Rychetští do toho z nějakého nevyřčeného důvodu dávají daleko víc ze sebe, než jen profesionální povinost.
Starej Rychetskej musel k Vašovi cítit daleko větší spříznění než v běžném vztahu advokát-klient. Skoro to vypadá, že kluci spolu v padesátejch letech řádili nebo starý Rychetský Vašovi přicmrdoval a pojila je společně prováděná svinstva. To se ovšem hned tak nedozvíme, protože Rychetský junior se o tom pochopitelně šířit nebude, o spoustě věcí jistě ani neví, spoustu věcí vědět nechce, dokumenty zmizely kamsi před či po revoluci a hned tak na světlo nevyplavou. Důkazy nejsou, tak mu nikdo nemůže nacpat až pod nos podpisy jeho otce na jednom či druhém prasáckém rozsudku a chtít po něm vyjádření. - A jestli někdo může, bude spíš žádat nějaké to rozhodnutíčko v ten správný prospěch.
Vlastně jediný, kdo nám tu říká špatný věci na svého otce, je sám Rychetský. Byť to dělá v negativu, implicitně a ne explicitně.
Přitom by Rychetskému stačilo tak málo. Vymanit se z temného stínu svého otce a jeho kumpána Vaše a prohlásit, že dělali amorální prasárny, že on je nijak neobhajuje a jestli je chce někdo dát k soudu, ať si dá. Mýty o rodině by šly do řiti, ale vyrostl by jako osobnost.
Když se říká, že děti nemohou za svoje rodiče, tak to je sice pravda, ale platí to právě jen v situaci, kdy rodiče přestanete obhajovat jen z toho titulu, že to jsou vaši rodiče. Kdy je začnete hodnotit jako každého druhého, jako normální lidi, podle běžných lidských pravidel, jako třeba to slavné "nečiň ostatním, co nechceš, aby oni činili tobě." - Pak je vidět, že nemůžete za své rodiče. - Jinak jste jen další lump z tlupy.
Vašova dcera nemá žádný problém, když se jí pomlouvá otec, sama má o něm dost špatné mínění. To, že nemůže za svého otce, bije do očí.
To Rychetský má problém se svým otcem. Nemá to v hlavě srovnané a to by ovlivňovalo jeho soudní i politická rozhodnutí, i kdyby ho nikdo nevydíral, jak ta rozhodnutí mají vypadat.
Nemůže Rychetský za svého otce? Ne, nemůže, ale jen v tom smyslu, že fotra do jeho sviňáren nenutil a nepomáhal mu. To opravdu ne, ale jsou součástí stejné rodinné tlupy, kde se všichni dělí o kořist z otcových sviňáren.
Činy jeho otce se mu nijak speciálně nehnusí, to, co tatík nasviňačil a spíš se je snaží solidárně krýt, aby náhodou na tatínka nepřišel trest, byť jen ve formě morálního odsouzení.
Za to už Rychetský ovšem může, jsou to už jeho vlastní rozhodnutí. Samozřejmě, motivací jsou jen a jen osobní výhody a privilegia, o která by přišel a čert vem fotrovy oběti. Rychetský chce privilegia vysviňačené fotrem. To je základ jeho osobnosti, jeho charakteru. Zbytek jsou jen detajly. - Přeci jen: lepší pozice ve školní třídě; větší možnosti; lepší přístup ke vzdělání, tam kde ostatním je zakázán; pomoc na začátku kariéry: rady i funkce, kde se předvést atd - To vše má svou obrovskou hodnotu. - Ne, nemůže za svého otce, ale je stejná špína ze stejného týmu a je jím vědomě, aktivně a z nízkých pohnutek. - Jinak to prostě nemůže bejt.
Rozhodnutí zůstat solidární s fotrem i přes to, co má na svědomí, to mu nikdo nevnucoval. Jiní by to rozhodnutí neudělali.
Ať si říká kdo chce, že nemůže za svého otce (bratra, matku, strýčka, tchána atd) jediné, co určuje, jestli je to pravda, je, jak moc se od něj desolidarizuje a co z toho vyvodí. - Když se o tom přemejšlí, tak prohlášení "Nikdo nemůže za své rodiče," je přeci jen dost manipulativní a křivácké, protože jemně přesunuje zodpovědnost tam kde není.
Z otázky: "Jak se mohu s takovým dobytkem stýkat, jen proto, že je to náhodou můj otec?" dělá: "Vy mně viníte, z činů někoho jiného." Je to nechutně manipulativní a v podstatě je to přiznání viny samo o sobě. Je to implicitní prohlášení: "Já jsem stejný jako otec, protože mně jeho chování samo o sobě nijak nešokuje."
Jestliže někdo nechce, aby byl jeho otec za dobytek, je jen jediná možnost: Jeho otec se jako dobytek nebude chovat.
Pro kontrast s Rychetským herec Moučka, který přerušil styky s bratrem. Pak každej ví i bez dokazování, že Moučka za bratra nemohl.
Nejde přeci o to, jestli za rodiče můžete nebo ne. Jde o to, co si vyberete jednou dospělý: vyberete si princip rodinné sounáležitosti nebo nějaké obecné lidské hodnoty, které váš drahý příbuzný už dávno opustil?
Tam se to hraje. -
Samozřejmě, jako ten vnouček z filmu Pokání, Rychetský by nejraději oboje, tatíka a vysviňačená privilegia i morální image. Jenže to nejde. Příbuzný ustavil situaci tak, že si musí vybrat.
To je podstata dilematu.
Samozřejmě, jako ten syn z filmu Pokání, otec vnoučka, se můžete rozhodnout, že nejlepší není zavrhnout otcovy zločiny, ale "zastřelit posla špatných zpráv" a předstírat, že je vše v pořádku a věříme na lidské hodnoty - to zastřelit je jen úsloví, v realitě to může být umlčet, uštěkat, zadupat do země, očernit, zdiskreditovat, pomluvit, ostrakizovat atd.
V pozadí je princip "Zločin dokonán, pojďme dělat, že se nic nestalo, nechte mi výhody zločinu a nechtě mě hrát honoraci." - V tomhle "řešení" ten špatnej nebude ten, kdo zločin udělal, ale ten, kdo ho připomíná. Z oběti je rázem zločinec. Špatný se dělá z toho, kdo brání předstírání, že se nic nestalo.
To je však jen o zdání a ne o podstatě. -
V těhle kruzích patří k bontónu nepřipomínat zločinci jeho zločiny, když si chce hrát na honoraci, předvádět se a naparovat.
Bohužel, dělat, že se nic nestalo nefunguje, protože to bychom pak ani nepotřebovali právní systémy.
To bychom rovnou mohli ignorovat všechny vraždy, zlodějiny, znásilnění. Vše od zpronevěr po holokaust. Stejně je to minulost už vteřinu po dokonání a kdo chce, uvidí dávnou minulost ve všem.
Jen to má tu rubovou stránku, někde na tý straně kam se nechcete podívat, se vám hromaděj oběti a jim je hovno po tom, že vy si chcete teď hrát na (morální) honoraci.
Přesně jak to měl v Pokání syn funkcionáře. Aby se o otcových prasárnách mlčelo, musel oběti aktivně umlčovat a nic než násilí nebo hrozby násilím nefungovaly. (I dnešní systém by se okamžitě zhroutil, kdyby ČT, jedna velká rodina, nechala mluvit každého, kritika).
Tatíkovi z filmu nijak nešlo zastavit/umlčet toho, kdo dědovu mrtvolu házel zpět do zahrady ani vnoučka, co se ptal: "Proč někdo vůbec hanobí dědečkovu mrtvolu?".
V mnoha zemích nezatížených komunismem mají tu právní zásadu, že když máte ukradenou věc, tak se vám zabaví a můžete se pak soudit s tím, kdo vám ji prodal (to lidi učí dávat pozor při koupi a nedělat idioty, co si myslí, že jim někdo feťáckého vzhledu v močí páchnoucím koutě opravdu prodává pod cenou VLASTNÍ počítač i s cizíma fotkama).
V našem právním řádě máme koncept "nabytí v dobré víře". Koupíte kradenou věc a je vaše. Když ji najdou, tak musí čekat, až jestli čirou náhodou jinak nečinná policie nedopadne zloděje a z něj pak vy máte tahat prachy, když vaše fotky, několikaletá práce a vše ostatní jsou ještě na tom šlohnutým počítači.
- Jakoby tenhle právní princip vymejšleli děti komunistickej zlodějů, ještě sedící na ukradeném majetku, bydlící v ukradenejch vilách, žeroucí ukradenýma příborama, chlemtající z ukradených sklenic a honosící se diplomama škol, na který se dostali jednou či druhou protekcí, nahrabali při zhasnutí a udělají vše, aby o to poctivě ukradené nikdy nepřišli.
("Znárodnění nevadí, ale teď už nebudem znárodňovat, když mám já nakradeno. Jo.")
Ve filmu Smuteční vlastnost se řeší podobná situace s ukradeným majetkem.
Somr tam hraje komunistickýho aparátčíka, co vyhnal z vesnice v padesátejch letech sedláka, kterej nechtěl do družstva. Musel se přestěhovat mezi cizí do jiné vesnice až na druhé straně okresu. Somr vyhnal i sedlákovu manželku, nedovolil jí ani vzít si vlastní šicí stroj i když do znárodněného majetku nepatřil. Pak pustil do statku sousedy, aby si nakradli - i ten šicí stroj. - Takhle Strana korumpovala společnost, podílem z lupu.
(Co školek bylo třeba v ukradenejch vilách - kdo by svejm dětem nepřál školku, kdo by pomyslel na ty vyhnané, někam na druhej konec země.)
Po 15-20 letech ten vyhnanej sedlák umírá, postarší manželka ho chce aspoň nechat pohřbít v rodné vsi a potřebuje na to oficiální povolení. Všichni se bojí, od faráře po ouřady, povolovat se jim to nechce, zakazovat to taky moc nejde. Přehazujou si ji jak horkej brambor. Všechno, co se stalo za kolektivizace zase vyhřezne ven.
Somr se mezi tím oženil s dcerou jedněch těch sousedů, co si přišli nakrást. Problém je, že ona jednak nevěděla, co tam rodiče ukradli a jednak měla tu vyhnanou ráda. Vyhnaná za války lidem nezištně pomáhala a nic za to nechtěla. Dokonce odmítá se toho dovolávat a řešit svou žádost o pohřbení nějak pokoutně.
Když se pak Somrova žena dozví, že jí matka dala kdysi ke svatbě výbavu a ta byla ve skutečnosti ukradená a ukradená právě té vyhnané, tak je z toho scéna. Dcera teď výbavu nechce. Nejradši by ji vrátila dotyčné i s omluvou, protože cejtí, že je to hyenismus, okrádat někoho, na kom se vozí stát a režim. Jenže matka, aby dceru dostala pod kontrolu, jí předhodí, že si lidi budou myslet, že o tom věděla nebo to ukradla sama.
Protože je pravděpodobné, že by to lidi říkali, tak tu kradenou výbavu ze zoufalství jen rozstřihává na malý kousky, aby ji neměla. - Její zlodějská matka ani zlodějský manžel ani pořádně nechápou, proč ji to vadí.
Komoušova rodina se formálně sice nerozpadá, nikdo se tam nezabíjí, ale to, že jsou rodina už taky mnoho neznamená.
Pro úplnost: Film pak končí tím, že se na vesnici slaví masopust, na zastávce autobusu se lidi v maskách veselej a stranou od nich, se ta stará, osamělá sedlákova vdova rozbrečí.
V tom, o čem byla ta zápletka, sice vyhrála, ale právo pohřbít manžela v jeho rodné vesnici by mělo být automatické. O to by se nemělo bojovat.
Co hůř. Tím, že o ten pohřeb bojovala, tím jen všem na vesnici připomněla jejich vlastní špatnosti, zbabělosti a ubohosti, morální prohnilost, sobectví a zkorumpovanost. To, že si kdysi přišli nakrást. To, že ji nepomohli, i když ona jim před tím jo. To, že se dívali jinam, když se jí dělo příkoří. - Měli z ní špatný pocity a to ji od nich, těch, které Nohavica nazývá "mlčící", oddělovalo.
Před ní si na slušný lidi hrát nemohli, protože oni i ona věděli, že nejsou.
Komouši ji neukradli jen statek a vybavení. Ukradli ji příslušnost k její rodné skupině, ukradli ji její kořeny a identitu. Léta života, kde mohla dělat něco jiného, než se jen vyrovnávat s jejich mrzkostí. Z vesničanů udělali mravní hnus, mezi kterým se už stejně nedalo žít.
To bylo víc než majetek a nešlo to nijak dostat zpět, i kdyby náhodou někdo chtěl.
Znásilněný ženský věděj přesně, že jsou věci, který nejdou zpět.
Některý věci jsou nevratný.
- Log in to post comments
Komentáře
Přestaň mě urážet hulvátskej dobytku
Nejsem žádnej bolševik a dobře to víš.
Já vím, že to byla spodina. No a co? Byli to komunisti, kteří jim k tomu vytvořili rámec. Ty svině i ti slušný. Bez nich by to nešlo. - Bez "slušnejch" komunistů by se přeci systém zhroutil daleko dřív.
Jestli vašemu otci zachránil život komunista, tak je to od něj hezké a proč nešel pomáhat všem?
Proč nežádal ten bojovník za obecné dobro zrušení PTP, proč nešel bojovat za propuštění nespravedlivě uvězněných, proč nebojoval za zrušení zákazu studií atd atd ?
Zcela evidentně proto, že to už by něco skutečně riskoval a to se mu nechtělo a tak dobrej člověk to zas nebyl. Sem tam pomoct po straně, když z toho není žádný riziko... to se přeci jen dočkáte od kdekoho.
Já právě neuplatňuju kolektivní vinu, jak se mi snažíte podstrčit. Já právě říkám, že komunisti uplatňovali kolektivní vinu a ti kdo to dělali, by aspoň měli mít otevřené odsouzení. Něco jako měli kdysi v JAR, nikoho netrestali, ale všechno se veřejně probralo.
Přijde vám to bolševické? Jestli ne, tak by bylo fajn, kdybyste se omluvil.
Ano, jedna paní se dala ke komunistům a přitom byla z velmi bohaté rodiny. Takovej ženskej Přeučil. Co z toho vyvozujete? Že týrat nekomunisty o třicet let bylo úžasně morální? Tak s tím přestaňte otravovat.
Spousta nácků, měla nějakýho žida mezi předkama. Spousta nácků měla svýho žida. Proto ještě nebudu mávat rukou nad holokaustem nebo se divit, že má nějakej žid něco proti náckům a urážet je přirovnávání k těm, co jim pobili nejbližší. To je taková lidská slušnost, kterou zjevně nechápete.
O "dědičné vině" mluvíte vy.
Já mluvím o tom, že by měli odsoudit činy svých předků. Aspoň vnitřně.
Kdyby byl váš otec pedofil, tak snad tu napřímo odsoudíte pedifilii a nezačnete blábolit o tom, jak jednou jeden pedofil zachránil stařenku z hořícího domu.
Teprve teď a tady si uvědomuju, jak moc komunismus lidi vnitřně poškodil.
Vždyť vám je zatěžko uznat, že kromě vašeho hodného komunisty, kterej byl vyjímka a jen vracel službu, byl někde nějakej komunista někomu ublížil, pro osobní výhody a privilegia a byla to prasárna a prasárna organizovaná stranou.
Podivejte se pravdě do očí. Ten váš hodnej komunista pomohl někomu na osobní úrovni, vrátil mu službu, je to třeba uznat, ale dál se vezl se systémem, kterej na tý "spodině" jak jí říkáte, vystavěl svou moc. To už mu nesmrdělo a prsty si pro to nepálil.
Dívejte se už na lidi jaký jsou.
Kdo je podle vás lepší člověk? Esesák, co zachránil 3 židy nebo někdo, kdo do SS nikdy nevstoupí?
No tak vidíte.
Osobně mám raději komunistu, kterému věřím a kterého znám, než antikomunistu, který mně okrádá.
---------
Píšete "Mně okrádá" - Proč nepíšete "Někoho/kohokoliv okrádá"? - Protože by tam pak spadli rázem všichni.
Chápete?
Nejste středem světa a obecné principy mají platit obecně.
Jestli vás okradl nějakej antikomunista, tak je přeci úplně stejný prase, jako komunista. To je ta krádež, co je odsouzeníhodné. Kdyby vás k tomu ještě zbytek života šikanoval, tak to budete mít už dokonalou podobnost.
Někdo prostě na tomto období…
Někdo prostě na tomto období (stylu přemýšlení) že komunisté byli jenom fuj a fuj skončí a víc nepotřebuje. Pevně se ukotví, jeho život dostane rámec a je spokojen. Také jsem měl toto období tzv. primitivního antikomunismu, ale když prostě různá fakta a indicie začaly ukazovat, že to nesedí, tak jsem v některých oblastech šel více do hloubky a pokaždé jsem zjistil, že to co se povídá bylo jinak buď z části či celkově. Celý dnešní pohled na dobu komunistů je zcela vylhaný, jen aby vyhovoval a chránil současný stav. Zamlčuje fakta a důvody a vyzdvihuje pouze přešlapy a nedostatky, které zpravidla zveličuje i do absurdních výšin. Je to jako by se kapitalismus hodnotil pouze podle (třeba) První světové války a celosvětové krize - to by panečku taky vyznělo, co?
Problém komunistů byl ten, ač je to paradox, že to byl systém založený na morálce a ta bohužel z důvodů lidské povahy, která se až tak v průběhů tisíciletí nemění (morálka ano), musela být někdy vynucována - dost hloupě. V kapitalismu je to jedno, prim hrají jen peníze, nic víc.
PS: Film jsem kdysi viděl, ale už si děj nepamatuji, jen vím, že očekávání (tehdejší běžná šeptanda) bylo nenaplněné a film byl pro mě celkem zklamání (surealistické obrazy o ničem)
Málo slepic.
Tady je pět slepic málo.
Taky komunistickej synek?
Proč jen potřebujete tohle překrucování?
S čím se nedokážete vyrovnat?
Mno, po přečtení vašeho opusu
mám spíš dojem, že se dlouho a těžce vyrovnáváte s něčím vy. Bezúspěšně...
Ale šotku
Jedna věc je se s něčím vyrovnat a jiná je potlesk a zapření sama sebe.
Nebudu vám tleskat a nebudu vám lhát, že vaše šikana byla prima.
Když to říkáš... :)
Když to říkáš... :)
Co jako?
Normálně vám všude tleskají, jak je pěkně šikanujete?
Ani z dálky.
Ani z dálky.
Tak proč je to pro vás tak…
Tak proč je to pro vás tak těžké pochopit, že když někdo někoho týrá, tak se za to pak nedočká pochvaly?
Největším problémem "komunistů" bylo to, že nebyli komunisty.
Ovšem ostatním chtěli (a někdy nařizovali i ve skutečnosti ) nařizovat - aby se komunisty stali, komunisty byli (ženy prominou).
To postrádá elementární logiky, to je naprosto vyšinuté. To je hotový blázinec - zejména pokud mnoho vrcholných " komunistů" žilo si jak velkoburžuazie, možná i panská velkoburžuazie - kdy měli de facto i své ozbrojené gardy a špiclovskou organizaci.
U nacistů tomu bylo o dost rozdílně, oni sami se skutečně jako nacisté chovali . Oni skutečně jako nacisté žili, svůj ideál realizovali v praxi.
Omyl, systém měl být založen na způsobu výroby a na charakteru vlastnictví výrobních prostředků. S tím nemá morálka moc co dělat, tady stačí dodržovat elemtární postupy a držet se elementárních zásad. Společenským tmelem samozřejmě nějaká ta vazba na emoční stránku člověka zřejmě musí být - vždyť z praxe víme, že pouze náboženské kvazikomuinistické komunity žijou a rozvíjejí se již po mnoho generací, nenáboženské většinou hynou na úbytě již v jedné generaci.
Nepleťme si pak trh a kapitalismus, mnoho lidí si to rádo zaměňuje.
Jo, tak primitivní…
Jo, tak primitivní antikomunismus.
Jste si jistý, že nejte primitiv vy?
Já jsem nikde nepsal, že komunisti byli "JENOM" fuj. Já jsem psal, že byli "TAKY" fuj a to hodně fuj.
Vy se to snažíte celekm primitivně překrucovat a podstrkovat něco, co není pravda, protože to dokážete pak snadno vyvracet.
Skutečnost, že komunisti dělali nebetyčné prasárny vyvrátit nedokážete.
-----
Nikdy jste nešel do hloubky, nemáte na to ramena. Jste intelektuální slaboch. - Já tu o tom s vám budu diskutovat klidně donekonečna, uvádět vaše argumenty na pravou míru a jindy je potvrzovat, ale vždycky se dostaneme ke zbytečně zničeným životům a osobním tragédiím lidí, kteří nic neudělali.
Nevím jak chcete morálně obhajovat umlácení člověka připoutaného k topení, či jeho zapomenutí ve výslechové místnosti umře hlady.
O tomhle se bavíme. Jestli to dokážete obhájit tak do toho, ale obhajujte to přímo. Sofistikovaně nebo primitivně. Až skončíte, dám vám další.
Tu dotyčnou věc obhajujte, ne tím, že tehdy nebyli bezdomovci. Že jste si mohli jít do svazarmu lepit letadýlka nebo stavět elektroniku. Kdybyste znásilnil Gaiu, taky vám neuznám jako obhajobu, že dáváte bezdomocvům pokaždý pajdu, protože to s tím nemá co společného? Chápete princip?
CELÝ pohled na dobu komunistů není vylhaný. Začněte se namáhat, přestaňte si to intelektuálně zjednodušovat. Sám víte, že to co píšete není celá pravda a to podstatné zamlčujete. - Například Milada Horáková nebyla schovaná někde ve středisku ROH až do sedmdesátých let, kdy poklidně zesnula v kruhu rodinném.
Umírat jak umírala, pro ni bylo utrpení a ještě větší utrpení to bylo pro jeji dceru. O tomhle utrpení já píšu. Tak nebuďte zbabělec a dívejte se na to statečně, jak Výmařané na mrtvoly v Buchenwaldu. Dokud je k nim Američani nepřivedli, tak si taky hráli na to, že ten nacismus je docela korektní. (Taky byste si ty smradlavý mrtvoly potřeboval očuchat, abyste se probudil do CELÉ reality.)
Dávám ji jen jako příklad. Takovýhle příběhů jsou mraky.
Současný stav (včetně hyenistického kapitalismu, který zavedli) u nás je dílem komunistů.
Nevím, proč do toho taháte kapitalismus? Jestli kapitalista zabije souseda, obere jeho manželku a bude znásiľnovat syroty, tak je prase, zrovna jako když to udělá komunista.
Nevím, proč bych ho měl obhajovat ani proč vy tím obhajujete komunismus.
Ten základní rozdíl mezi komunismem a kapitalismem je, že kapitalismus nemá žádnou svatou knihu, žádné proroky jako Marx a Lenin, žádnou ideologii hlásající "vraždi a kraď".
Komunismus nikdy nebyl systém založený na morálce. Morálka je "Nečiň jiným, co nechceš, aby činili oni tobě." "Nepokradeš" "Nezabiješ" "Netýrej slabší" "Nekopej do ležících." "Neznásilňuj" "Buď spravedlivý" "Pracuj" "Respektuj práci jiných" atd.
Komunismus je založený na principech jako "Hele, on má víc, okraď ho." "Hele on má vysokoškolský diplom za námahu při studiích. Pomoz nám ho vyhnat, dáme ti stejnej diplom i bez znalostí a 'dorosteš'."
V kaúpitalismu práve nehrají prim jen peníze. (proto tam na nás koukají jak na póvl) Ani ho neznáte. Krk dám za to, že jste žil jen v tomhle komunistickým hyenovým kapitalismu a nemáte ani příbuzný v Německu, u kterých byste mohl vidět skutečný kapitalismus.
PS: Zkuste se na ten film podívat znova. Je to přes třicet let, budete mít jinej pohled i když se vám dál nemusí líbit.
.... Nikdy jste nešel do…
.... Nikdy jste nešel do hloubky, nemáte na to ramena. Jste intelektuální slaboch...... tedy Vy jste se rozjel. Samozřejmě, že píšete ptákoviny (sorry). Moje názory jsou výsledkem určité nelehké katarze a jsem si je schopen obhájit kdykoli.
S Vámi je to jako s Vystrčilem, budu mu věřit, až stejně plameně bude bojovat za Katalánce.
Znovu opakuji komunisté nebyli o nic horší než v obdobných ekonomisko-sociálních poměrech kdokoli jiný.
Zkuste ze svého slovníku vynechat slovo komunismus a zkusit to bez něj, jen tak, jak Vám to půjde.
Jo katarze
Jakou katarzí jste si prošel, že vám to dovolilo tvrdit obětem, že na nich nezáleží. Až znásilněj Gaiu, projdete si katarzí a budete ji tvrdit, že o nic nešlo?
Asi tak na vaši katarzi. Platí jen pro vás.
S Vystrčilem jdete do prdele. O tom před 70 lety nikdo neslyšel a nevím, jak tím chcete ospravedlňovat padesátá léta.
-------------------------
Já vám to tu píšu pořád dokola i bez toho komunismu:
Když někoho okradete, tak jste zloděj. Chápete tu větu? Když někoho okradete ve skupině tak jste banda zlodějů. Chápete?
Používání vulgarismů…
Používání vulgarismů většinou značí nejistotu.
Co svět světem stojí se dějou ošklivé věci, někdy se stává, že se s tím někdo nedokáže vyrovnat. Doporučuji knihy Alana Wattse a Viktora Frankla. Jsou docela dobré k pochopení té odvrácené strany bytí.
Vystrčil s tím souvisí tak, že když někdo pláče krokodýlí slzy nad 21.8 a stovky zabitých Vietnamců v ty samé dny mu jsou jedno, tak je u mě pokrytec. (případně si dosaďte jiné události).
PS: Co furt máte s tím znásilněním?
Blbost
Používání vulgarismů většinou značí nejistotu.
Když se prásknete kladivem do prstu a zařvete "kurva" tak nejistota je kde.
Je to o něčem jiném.
Frankla jsem četl. Odvrácenou stranu bytí chápu víc než vy.
Samozřejmě v diskuzích (či…
Samozřejmě v diskuzích (či jiných interakcí) mezi lidmi. (značí vulgarismy nejistotu)
Na argument, že to chápete lépe než já ovšem nic říci nemohu, prohrál jsem Dagu Badmane.
Ale neznačí nejistotu. Já si…
Ale neznačí nejistotu. Já si jsem jistej.
Když tu řeknu, že by se tu mělo udělat dneska a vám, tak všichni okamžitě začnete hlásat, jaká to je prasárna. Čím mi to potvrdíte.
Ale když to dělali vaši příbuzní, tak je to najednou v pohodě.
Je to frustrující debata.
Badman jste tady vy. Vy obhajujete ty špatné a zlé.
cituji : "Komunismus je…
cituji : "Komunismus je založený na principech jako "Hele, on má víc, okraď ho." --- To by však vylučovalo "přesvědčené a poctivé komunisty" z dob první republiky (někdy bývalé ruské legionáře), kteří zčásti zařvali v německých lágrech, zčásti v komunistických. Házet všechny naše komouše na jednu hromadu je samozřejmě nesmysl, osobně jsem znal (a měl v rodině) "ty přesvědčené", kteří makali rukama celý život a žádný zvláštní profit se nekonal. Když se to pak sešlo s rozkulačenou rodinou z druhé větve, bývaly to zajímavé a poetické večery...
Proč?
Snad se můžete chystat někoho okrást a než to stihnete, bejt obětí jiného darebáka.
-
osobně jsem znal (a měl v rodině) "ty přesvědčené", kteří makali rukama celý život a žádný zvláštní profit se nekonal
Jo.
Tak to, že se po vás nikdo nevozí není profit?
To bylo právě to nejhorší. Víc než ztráta majetku.
Oni mohli všude říct, že jsou komunisté. Jiní museli držet hubu, že byli třídní nepřátelé.
Jestli jsou naživu, schválně se jich zeptejte, jestli si to uvědomovali.
Ani nemáte ponětí, jak byli privilegovaný. Co by za to jiní dali.
Na takovejch celej systém stál.
Komoušův syn
Pane Čmoud.
Třeba ten Rychetcký,normálně by skončil u lopaty a jen díky komunistům,se dostal takhle vysoko a čekat u většiny těchto synů charakter,co to je,když jsou na prvním místě prachy.
Jo, přesně o tom to bylo. …
Jo, přesně o tom to bylo.
Někdy víc někdy míň, někde skoro neznatelně.
Já to většinově napsal asi před rokem. Poslal tak před týdnem a předevčírem viděl pořad o advokátovi Píky.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Rastislav_V%C3%A1hala
Ten po tom, co viděl, jak funguje nové soudnictví, se radši vykašlal na celou advokacii a šel dělat napřed někam do administrativy a pak manuálně. Proti režimu nemohl nic moc dělat, ale nehodlal se toho alespoň účastnit. Jeho dcery nemohly studovat. Jednu jeho dceru vyhodili kvůli původu těsně před maturitou. Druhá pak studovala po dlouhých letech až v dospělosti.
Ta jedna z dcer říkala, že si otec nikdy nestěžoval, že dělá manuální práci.
Můj osobní názor je, že se vzdal postavení, aby si zachoval integritu. Kde si v porovnání s ním stoje všichni rychetští a pelikánové.
\
Občas když čtu o lidech z první republiky, tak si uvědomím, že byli v něčem jiní než my. Masaryk národ přeci jen ovlivnil. I kdyby to byl každej stej, tak to hodně počítalo.
Čmoude, dnes dobrý. Téma je…
Čmoude, dnes dobrý. Téma je k zamyšlení.
Ještě jsem opomenul toho…
Ještě jsem opomenul toho Rychetského. Jeho minulost jsem neznal, ale jeho ladnost změn morálky mne udivovala. Považoval jsem jej za gaunera jen nějak pocitově. Již vím, že to má genetický původ.
RE: Ještě jsem opomenul toho ...
Nic proti dědičnosti, osobně si myslím, že po předcích dědíme mnohem více než jen barvu očí ... Ovšem za skutečnou pozornost stojí za neskutečná fóbie a lety se zvětšující odpor ke všemu z minulosti - pardon, ke všemu socialistickému, ke všemu původem z let 48-89, ke všemu co se i jen prošlo okolo slova levicová...
Paradoxem je i to, jak dějiny a veškeré svinstvo se zrodilo v r.48, a pouze u členů KSČ . To je panečku na světě fajn, když vím, kdo konkrétně je původcem VŠEHO...
To je revolucionářů, ufff, však také "ti spravedliví" stáli třeba vloni na Letné, nebo je-li multikárou před jisté velvyslanectví, přejmenovávají ulice, náměstí, odstraňují sochy, etc., a vůbec to jsou etalony charakteru, morálky, zodpovědnosti, disciplíny, vlídnosti, nadání, komunikativnosti, velkorysosti a nadhledu...
To samosebou v těch děsivých letech "toho rudého teroru" , kdy davům svobodomyslných, vzdělaných a nadaných lidiček stálí s devítkou u hlavy členové LM, Policajti, Armáda, STB, Pohraniční stráž, Říční policie i Celníci...
Inu chytám se za pupek, když cca 30 let po plyšovém podvodu, instalaci opilce, křupana, defraudanta a kolaboranta na hrad, když po 30-ti letech reálného školení reálným kapíkem v situaci, kdy už i existence tohoto státního útvaru má mlhavou budoucnost, se opětovně, dokola, řeší morálka komunistů...
Ohromující intelektuální výkon, viděno optikou dneška. Jen tak směle vpřed, neb charakteři jako by se množili "dělením" , páč se opravdu, ale opravdu s ničím a nikým jiným člověk nesetká - kdekoliv, na ulici, v médiích, na úřadech, na soudech, u policie, SZ, u politiků, v MHD, metru, na webu, atd...
Opravdu záslužná a objevitelská práce - co jí ocenit medailí , třeba Vystrčilův řád ideové, ideologické a mentální statečnosti ???
Možná se jen chtějí vykecat, i já to tak někdy dělám.
Pokud se tím pouze upřesňují či dobarvují historky (někteří je nazývají " historií" ) , tak proč ne.
Ovšem dělat z toho bič na dnes žijící lidi, to je nejen hnusné...ale i dost infantilní.
Jsou tedy takovíto vypravěči hnusáky (hnusačky prominou) a infantily (barbíny taktéž) ? No, minimálně jeden se dokonce stal ministrem kultůůůry. Tak trochu byl i zvolen.
Volit hnusáka a infantila...to je taky dost hnusné a infantilní.
Dvakrát (nevěřil jsem svým očím , proto jse se ho jasně a stručně zeptal podruhé) po sobě věřejně prohlásil že komunsité A JEJICH VOLIČI jsou HOVADA.
Kdoví kde je mu dneska konec, možná obchoduje s vepřovým nebo odváží stavební suť z bouraček ?
Trochu intelektuální sebedisciplíny.
Něco jiného jsou komunisté rvoucí se k moci a majetku v padesátých letech za každou cenu a něco jiného je dnešní folklórní strana KSČM, která si sedí na teplém místečku a kritizuje zjevné nespravedlnosti svých překabátěných spolustraníků.
Nemotejte to dohromady.
Pane Čmoud, nečmuďte už.
Není v tom čmoudu pak poznat na které příspěvky vlastně reagujete. Což značně devalvuje hodnotu takovýchto vašich pseudoreakcí.
Ten ministerský přelud psal i o voličích KSČM - že jsou to hovada.
Vy sám nejste překabátěným ?
No a kandidáty NF jste volil.... pravidelně , spořádaně ? Asi napíšete že ne...chápu (sám s epak divím, že uváděli jen cca 0, 8 %, na netu je těch nevolících tolik , že mi připadá že jsme je nevolili snad každý druhý druhá....).
Další protiútok.
Ten ministerský přelud psal i o voličích KSČM - že jsou to hovada.
- No já to vím, jenže s ním nesouhlasím, tak proč to taháte do diskuse se mnou, jakoby to byl argument, co má něco vyvracet či dokazovat.
Ne, ve straně jsem nebyl. Ti takovéhle debaty nevedou. Jako to bylo s komunistama ve vaší rodině?
Popište mi, jak probíhali volby u vás a jaký u vás byly reálný možnosti nevolit bez represí.
Když držíte ženský u hlavy nůž nebo pistoli, tak vás nekouří dobrovolně a není to kurva.
Chápete tohle podobenství?
Diskusní vlákno taky nezvládáte.... ale to není důležité.
Důležité je zvládat vstát a jít do práce, nažrat se, vysrat se , vyspat se (občas s někým jiným )atd.
Pane Čmoud, máte pravdu. Málem mě kvůli tomu, že jsem je nevolil, umlátili obuškem, týrali mě hlady a žízní, napínali na skřipec a na nohu mi dali turecký zách..eh, teda španělskou botu (stačí ?..klidně můžu něco přidat...aby někdo neřekl, že ty represe byly slaboučké....).
No a Vy jste jim teda kouřil....nebo ne ? (slušný internetový diskutér - saonní antikomunista by měl samozřejmě odpovědět, už kvůli své pověsti, že ne...že je nevolil, že se nebál k volbám , respektive k tomu trapnému obřadu zvanému " volby" nechodit....).
Volil jste je tehdy...a nadáváte jim dnes. A jejich moc, kterou jste pomáhal udržovat při životě, málem že nenazýváte terorem. Divné, ne ?
Nyní vážně.
Přišel důvěrník, vnucoval se mi do bytu a furt jako že proč jsem nebyl volit....do bytu jsme ho nepustil a řekl mu, ať si tam napíše co chce. To bylo celé, jestli to ale mělo vliv na funkci...... to vám neřeknu. To bych si vymýšlel.
Diskusní vlákna zvládám, ale…
Diskusní vlákna zvládám, ale systém to někdy přiřadí jinam.
Asi takhle.
Byli lidi, kteří si mohli dovolit komunisty nevolit, protože na ně komunisti neměli žádnou páku.
Jak tu psal kdysi Targus, horníci, které podrželi jiní horníci, děti z dělnických rodin, co neměli ambice studovat, takovej ten undeground, ze kterýho povstal Hutka a Plastic People atd. Lidi. co měli nějaké krytí čili vysoce postavený příbuzný jako třeba Barákovi synové, co pro zábavu mlátili policajty, estébáci, co byli provokatéři, chartisti, nad kterými kdosi záhadně držel ochranou ruku.
K čemu jste patřil?
Nejsem salónní antikomunista. Nechodím do salónů. Chci jen to minimum - uznat prasárny, tam kde se staly, byť by to byl náhodou zrovna váš dědeček.
Neobracejte přirovnání v žert. Snažte se pochopit tu analogii. Vysvětloval jsem vám, že pod hrozbou represálií to tam lidé házeli bez keců.
Hezké, že jste nevolil. Teď kde bylo pro vás to riziko?
Už jsem to psal několikrát…
Už jsem to psal několikrát výše, takže jen krátce.
Plyšový podvod dělali komunisti sami pro sebe. Vládnou dál komunisté, jen morfovaní do jiných stran. Správně to nazýváte podvod.
To, čemu říkáte fóbie, tomu já říkám odpor k obecným zločinům. Ne ke VŠEMU. Jestli vám nevadí krádeže a šikana, tak nevadí. Je to vaše morální chrakteristika. Já vás za to obdivovat nebudu.
Zloděj zůstává zlodějem i když křičí: "Chyťte zloděje." a dneska maj motivaci rvát chyťte zloděje o to víc, o co víc jsou sami zloději. - To z okradených nedělá kamarády zlodějů. (Jasnější?)
Je vám doufám jasné, že stačilo po revoluci nedělat žádné "špinavé dohody", obecné lumpárny komunistů prostě dát před soud, trestat je jako normální zločiny a tyhle debaty bychom vůbec nevedli?
Koho by nějaká křivda z minulosti srala, ten by to dal k soudu a zbytek by si rozebral, že jim to nestojí za to. Komunisti lambda, proti kterým by nikdo žádný žaloby nepodával by mělo potvrzeno, že oni nikomu nic hnusnýho neudělali a nebylo by co řešit.
Běžte si stěžovat u Čalfy (myslím, že ještě žije), v knihovně Václava Havla a ČT.
Já nepíšu, že jsou původci VŠEHO Minorito, ale je toho hodně. Tak už to chodí, když chcete všechno ovládat. Pak jste za všechno odpovědný. Nikdo komunistům tu moc nenutil urvali si ji přes mrtvoly.
sametová
Pane Čmoud.
Tenhle příspěvek mě oslovil.
Proč nebyly souzeni komunisté,právě proto,že tu sametovou připravily a jak bude pokračovat dění po sametové.
Šmirglpapírovou revoluci navrhoval biigjirka.
Chtěl komunisty (respektive " komunisty" ) věšet na kandelábrech.
Později se ale ukázalo, že on sám byl členem předlistopadové KSČ.
Njn, stane se....
Jo jo.
Analýzu dolejšího znáte? Dá se snadno vygooglovat.
žádný nový režim se neobejde…
žádný nový režim se neobejde bez dělání kompromisů a přebírání "starých struktur" mezi nové kádry. Napoleon se neobešel bez Talleyranda, Velká říjnová revoluce dala šanci mnoha bývalým carským důstojníkům, První republika převzala cca osmdesát procent stavu rakousko-uherského úředního aparátu, komunisti ponechali po převratu 1948 ve funkcích lidi z kriminálky a tak by se dalo pokračovat dlouho. Nemyslím, že za všechno špatné můžou komunisti a že neudělali za těch čtyřicet let nic pozitivního - to je tak jednoduchá teze, že už proto nemůže být pravdivá. Plyšák bych definoval spíš jako dohodu západu se sověty, ke které tyto dvě strany náš establišment dotlačily. Na klíči vycinkanou svobodu nevěřím.
Ale můžou za to špatné, co…
Ale můžou za to špatné, co doopravdy udělali. I to je dost.
Jo jo. Ten Dolejší.
RE: Už jsem to psal ...
Jen tak na okraj, plyšový podvod byl výsledkem dohody leaderů tehdejších velmocí - to byl Ronald komouš ??? Že to Gorbi prodal, je fakt, že to byl nejspíše krtek je také fakt ( ne nadarmo spokojeně žije na Floridě, a Raisa tehdy měla dost vysoké nároky ) , a že to nejvíce na propadu HDP odnesli zanedlouho právě Rusové ( snad - 40-60% ) ...
Destrukce průmyslové základny, bankovní sféry , armády, sociálního systému se děla za laskavého dohledu služeb ze západní části světa. Nakonec šlo objektivu zadání. Stačí si přečíst jistý manuál na zničení lido-demo zemí, který signoval myslím jistý A.Dules ...
Fakt, že si lizli komunisté je jako objevit, že země je kulatá...
Je zajímavé, že komunisty by jste hnal do plynu, ale fakt, že Německý zázrak vyrostl kompletně na členech a zvířatech z NSDAP , SS, Wermachtu i Gestapa...
Ovšem to je pod rozlišovací schopnost českého tzv. demokrata, obzvláště pravicově laděného ...
V r. 90 mne pravicový pohled vcelku oslovoval, ovšem zanedlouho - alespoň v české mutaci - bylo zřejmé prázdno, myšlenkově argumentační prázdno, které se táhne dodnes, a jen se prohlubuje ...
Česká pravice je náckoidní, protinárodní, echt zlodějská parta - nic jiného nepředvedla ...
Minorito zase lžete
Já bych nikoho do plynu nehnal.
Já jen chci, aby ti, který se to týká přiznali, že děda či tatík byli prasata. - Jestli doopravdy byli.
To vám nejde.
---
Já tu nácky nikde nebránim. Není to ideologie, co by se mi líbíla a naši rodinu si podávalo i Gestapo.
To jen vy nemáte žádný atgumenty tak mi to podstrkujete. Je to argumentační prasárna.
Argumentační prázdno je ve vaší hlavě. Proto melete takovýhle věci.
Takhle komentuje pokračování…
Takhle komentuje pokračování seriálu Novičok Sputnik.
https://cz.sputniknews.com/svet/2020090212464760-rusko-okomentovalo-pro…
Novičok
Pane Admirál.
Prý v tom jede snaha,zastavit Nord-Stream.
Nejen Nord Stream 2
Ve hře je nebezpečí spolupráce Rusko - Evropa. Rozvědky nesmí dát veřejnosti vydechnout. Musí rychle následovat jeden ruský zločin za druhým.
Otrávení Navalného Novičkem potvrzeno!
Na letišti v Tomsku (nebo Omsku? teď nevím...) se našel obal, obsah kterého Aljošovi způsobil koma.
https://pbs.twimg.com/media/Db0-OcjXUAA2YX8.jpg
Omsk
shOtek.
Nenašel se tam i Putinův pas?
To ukáže až pitva
To ukáže až pitva
Takhle komentuje Navaleného…
Takhle komentuje Navaleného peripetie vlk
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2020/09/03/pripad-navalny-plno-jedn…
Pokládá řadu otázek, spousta jich už zazněla zde a dost jiných.
Hlavní otázka zní: Komu prospívá tanec okolo Navaleného a Novičoku. Cui bono.
Je smutné
když někdo někoho přivede k sebevraždě, Jakešův vnuk dopadl také tak,je to svinstvo. Vykopávat mrtvoly je dokonce protizákonné. Nejedlého vnučce dědečka dokonce zatajili,přitom byli komouši jako on a 68 najednou překabátili. Nejsme jako oni jsme daleko horší však zaniklo ve skandivání davu.
Moc jsem nepochopil, co tím…
Moc jsem nepochopil, co tím chcete říct.
Jo, Jakeše vnuk to měl hnusný. Můžu to klidně říct, protože jinak bych popřel to samé utrpení, které komunisti dělali svým třídním nepřátelům.
O sebevraždě Jakešova vnuka se alespoň veřejně ví. Co sebevražd prošlo nepovšimnuto během padesátých let, co lidí umřelo uštvaných, pod úplně stejnou šikanou, jen mimo zájem médií a veřejnosti.
Vykopávat mrtvoly je protizákonné a dělá se to jako výraz nejvyššího morálního opovržení. (Všichni víme, jak skončila Cromwelova mrtvola).
"Nejsme jako oni" je heslo připravené komunisty. Sametová hesla se psala dlouho dopředu.
Dožadovat se spravedlnosti není být jako komunista. Když ženská oznámí znásilnění, taky není jako ten, co ji znásilnil, i když mu ve vězení taky hrozí znásilnění. To není její vina, kdyby mu dali samotku, tak mu to hrozit nebude.
Rychetský
o morálce káže.