Esa z Auto ESA

Autor
Štítky

Všichni, kdo si nemůžeme dovolit nové auto a kupujeme si ojetá, my všichni známe ty "urban legend" o autobazarech. Jak to tam chodí, jak dokážou načančat i dokonalý vrak, že se laik nechá napálit, jak umějí auto předražit, jak jsou agresívní při prodeji, jak vám napálí různé poplatky o kterých se dopředu nikdo nezmíní a tak podobně. Já jsem teď měl možnost vidět podobnou praktiku zblízka. Mám kamaráda, který si minulý týden dovezl auto z brněnského Auto ESA.  Protože jsme velmi blízcí přátelé, měl jsem celou jeho anabázi z první ruky. Není nad názorný příklad z praxe, proto si dneska dáme jednu městskou legendu tak říkajíc z přímého přenosu. 

Nejprve pár údajů. Můj kamarád je podobného věku jako já a čeká teď čtvrté dítě. Potřeboval proto vyměnit svojí starou Toyotku, kterou si kdysi dávno koupil novou, za něco většího a sedmimístného. Když jsme tento jeho záměr probírali v hospodě, tak jsme se shodli na tom, že není na co čekat. Nová auta se neprodávají, stará auta ubývají, když už nová auta jsou, tak jsou horší než ta starší, zkrátka a dobře, pokud jsou peníze, bude rozumné auto koupit teď. Inflace žere úspory, takže je lepší něco utratit. 

Samozřejmě jsme znali všechny ty legendy o autobazarech. Ale nakonec to dopadlo tak, že si našel vhodné autíčko ausgerechnet právě v Auto ESA v Brně. Citroen C4 Grand Picasso. Rok výroby 2011, najeto 109 tisíc km, v plné výbavě, servisní knížka samozřejmě není, cena 160 tisíc. A tak se na něj zajel podívat. 

Líbilo se mu. Lak byl v dobrém stavu, podvozek nebyl nijak extra rezavý, čepy nebouchaly, tlumiče tlumily, motor si hezky předl.  Ale zkušeného automechanika sebou neměl. Na místě pak uvěřil. Uvěřil těm plakátům, na kterých je napsáno, že auto má garanci najetých kilometrů a má garanci, že není bourané. Že ho prohlédl někdo, kdo tomu rozumí. Prodavači byli úslužní, nabídli mu také solidní cenu za jeho autíčko na protiúčet a když pak na něj vyrukovali s poplatky za garanci, poslal je do háje, že o tom se dopředu nemluvilo a že jede domů. 

Měl to udělat... ale z kukaně vyběhl příslušný manažer, chytil ho ve dveřích, poplatky mu odpustil a ještě mu přidal plnou nádrž a dálniční známku na měsíc. Tak to neudělal a pokračoval v nákupu. To bylo poslední varování a pak už to vzalo samospád. 

Podepsal papíry, doplatil rozdíl za auto a odjel. 

Druhý den ráno zjistil, že vedle sedačky leží jakési drobky, které tam včera nebyly. Ne nebyly to drobky, ale kousky montážní pěny, kterou jak se ukázalo opravili jeho značně prosedělou sedačku.

drobky

Vidět to nebylo, udělali to šikovně. Dalo se to nahmatat jen prsty a nebo vyfotit mobilem:

pěna

Pod dojmem této sviňárny kamarád neváhal a okamžitě to odvezl do servisu Citroenu a nechal tomu sjet kompletní diagnostiku. A nestačil se divit...

Mechanici celkem ihned prohlásili, že opotřebení podvozku rozhodně neodpovídá udávaným kilometrům. Auto byl dovoz z Itálie, takže se nedala dohledat servisní historie, ale diagnostika ukázala jednu celkem průkaznou věc - motory na těchto autech byly první generace, která používala močovinu na snížení emisí. Dneska máte vedle nádrže na palivo ještě nádrž na močovinu a normálně ji tankujete, ale tenkrát byla u výfuku nádržka, kde se náplň  po 150ti tisících kilometrech prostě musela vyměnit. Ukázalo se že už měněná byla a množství močoviny odpovídalo tak 200 tisícům najetých kilometrů. To už se mechanikům jevilo jako reálné. 

Podobně zkontrolovali i stav brzd, prověřili motor i převodovku, protože v té chvíli vzteku kamarád nešetřil penězi na skutečné zhodnocení stavu. Pak auto vzal, přijel s tím zpátky do bazaru, sepsal tam reklamaci a požadoval anulování celého obchodu. Prostě zjistil, že legendy o bazarech jsou pravdivé. 

Dnes jsme o týden dál... samozřejmě se s ním nikdo nebavil, jen ho odkazovali od čerta k ďáblu a nakonec mu přišel dopis ve kterém mu oznamují, že má smůlu, protože podepsal smlouvu, podepsal protokol a i když tam o napěněné sedačce není ani slovo, autobazar je zcela mimo jakoukoliv odpovědnost.  

Tohle je přátelé realita firmy, která si klidně dá na vývěsní štít, že garantuje najeté kilometry a že garantuje prověřené vozidlo. Velký kulový. Ve skutečnosti negarantuje vůbec ale vůbec nic. Kdyby kamarád jel a koupil si to auto přímo od toho Itala, co mu to patřilo, tak by vlastně dopadl líp, protože by od začátku věděl na čem je. 

Aby mě náhodou někdo nepopotahoval po soudech za zničení dobrého jména... já netvrdím, že tu Auto ESA udělali. Já jen tvrdím, že nic negarantují. Že ve skutečnosti žádnou službu neposkytují. Jen vezmou auto jak je, trochu ho naleští a prodají i když každý ví, že údaje lžou. Oni budou asi tvrdit, že to udělal předchozí majitel. Možná je to i pravda. Ale pak mohu s klidným svědomím říci, že se žádná garance stavu vozu nekoná, že to ve skutečnosti nikdo neprohlíží, jen se to naleští a navoní a po podpisu smlouvy  přichází na řadu firemní systém vytáček, nejednání, formálního psaní dopisů a podobně. S kamarádem se o reklamaci nikdo nebavil, vůbec neměl šanci s někým jednat. Jen si mohl sepsat podání a dostat zamítavou odpověď. 

Když mohou zapřít  něco tak zřetelného jako je montážní pěna vstříknutá pod čalounění sedačky, tak jsou schopní zapřít cokoliv. Ve skutečnosti člověk nikdy nebude mít žádnou garanci. Oni žijí vlastně jen z toho, že mohou tu garanci předstírat. Že to mají na plakátech, mají toho plnou hubu a lidi jim uvěří. A do reality se vrátí až když už je pozdě. 

Můj kamarád je od přírody sudičský typ.  Jak mu rupne v bedně, tak bude schopen běhat po úřadech, podávat trestní oznámení, platit soudní znalce a místo aby si auto nechal spravit, tak raději utratí všechny peníze aby se domohl spravedlnosti. Protože mám šanci celou tuhle věc sledovat od začátku, tu a tam, když se věc někam pohne, napíšu o tom. Teď před volbami se to vysloveně hodí. Teď je čas mluvit o idejích i ideologiích. Teď je možné vyjádřit, že za třicet let svobody je možné bez problémů a beztrestně provozovat podnikání u kterého se dějí věci, které jsem tu naznačil. A že to vlastně ani nic nemorálního není a všechny soudy by uznaly, že Auto ESA konaly zcela v souladu se zákony. Nepochybuju o tom, že leckterý čtenář mému kamarádovi ještě vynadá, protože je blbej a může si za to sám. Ano, může si za to sám. Na chvíli nebyl podezíravý, na chvíli zapomněl, že celý svět jen čeká, aby člověka rafnul za holý zadek. 

Jsem si ale celkem jistý, že kamarád neuspěje. Že teď jen zjistí, že kromě vychcánků v Auto ESA narazí na další hradbu nemožností. Že maximálně nacpe peníze právníkům a znalcům kteří stejně neprolomí tu šikovně napsanou smlouvu po jejímž podpisu už je úplně jedno, že je nemorální a ve skutečnosti negarantuje nic z toho, co slavný autobazar inzeruje. Jak člověk podepíše, už je celá státní mašinérie na straně toho šmejda. Rozdíl je vlastně jen v tom, že o šmejdech s hrnci se už pár filmů natočilo. O šmejdech s auty ještě ne. 

Co říci závěrem? Že až jednou budou podnikatelé lkát, že je někdo znárodnil, vyvlastnil a většina národa z toho měla vlastně radost, tak tady máte jeden důvod proč. Protože podnikatelé jako třída mezi sebou tolerují slušnou svoloč. Protože stát toleruje mezi podnikateli svoloč. Protože tahle svoloč požívá ochrany zákona a domoci se spravedlnosti je pro běžného občana mimo realitu. A protože nemůžete žít vedle kupky hnoje aniž byste se každý den trochu nezasvinili, jednoho dne bude těžké rozpoznat, kdo je svoloč a kdo není. Smrdět totiž budou všichni a podle toho s nimi bude naloženo. Ano, začíná to montážní pěnou pod čalouněním. 

Přemýšlím, jestli se kamarádovi dá nějak pomoci. Jestli by mělo smysl založit nějakou fejsbůkovou skupinu nazvanou Praktiky Auto ESA, protože podobných zážitků je jistě mnohem více. Nebo to rovnou rozšířit ještě víc a popisovat praktiky všech autobazarů. Aby to každý viděl... oni by se rychle napravili, kdyby k nim nikdo nepřišel a jejich auta nechtěl. A nebo jestli to nechat být s vědomím nevyhnutelnosti rozpadu celého tohoto řádu u kterého nikdo nemá zájem o nápravu...  a jednoho dne se přidat k rabování...

 Vsadím se, že leckdo z vás čtenářů má také podobné zkušenosti a měl podobnou chuť vraždit. 

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.7 (105 hlasů)

Komentáře

In reply to by Zapadlo (neověřeno)

Trvalý odkaz

Auto musí být poprvé prodáno v ČR. Musí mít servisní knížku a ověřenou historii vozu.
Pak nedostanete žádného utopence, ani bouračku. Na tuty. 😎
Ani stažení tacháče se vám pak nevyplatí. Nemůžete to udělat o moc.

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)

Jo, a při placení se prohnu. Ve skutečnosti je možné a dobré koupit auto s nejistou historií, bourané a kdovíco, když je cena přiměřená. Vždycky jsem to tak dělal.

Průměrný počet slepic: 2.9 (8 hlasů)

In reply to by J. Hruška (neověřeno)

Trvalý odkaz

Taková Ruská ruleta...

Zatím bez slepic

ještě když vody neopadly.... ale ono to vnucené "mně se to nemůže stát" je silnější...

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

ještě když vody neopadly.... ale ono to vnucené "mně se to nemůže stát" je silnější...

Průměrný počet slepic: 2.7 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

Omlouvám se, ale nelze mlčky přejít.

Možná je to předčasné, ale po volbách může být pozdě.

„ .. – nemáte obavy ze zavlečení řady chorob, které v ČR nejsou nebo jsou jen okrajově?

– nemáte obavy ze změn zákonů ve smyslu například pozitivní diskriminace ve prospěch imigrantů

-nemáte obavy, že český sociální systém bude díky příchodu uprchlíků zahlcen nad svou reálnou únosnost.

-nemáte obavy, že největší problémy, na základě německých, francouzských a skandinávských zkušeností přijdou až s druhou a třetí generací nových migrantů?

České výkonné, nikoliv ministerské, zdravotnictví předvedlo a předvádí zázrak v přímém přenosu!
V neposlední řadě i proto, že zde nemáme migranty Tolik jednoduchý a logický závěr…..“

https://vlkovobloguje.wordpress.com/2021/09/05/covid-a-migranti/

Když jsem viděl hodnocení 1,5 hvězdy, věděl jsem, že to bude výživný text.

Kartouzáčci pracují pro naše dobro i v průběhu nedělní noci.

Průměrný počet slepic: 4.5 (14 hlasů)

Slovo "obavy" je nepatřičné.
To je jako se starostlivě zeptat padesátiletého pacienta s rakovinou slinivky:
"A nemáte obavy, že se nedožijete 99 let?"

Tady není namístě mít obavy.
Tady by spíše bylo namístě pociťovat chmurnou jistotu!

Jenže - i tak občas všechno dopadne jinak.

Áda pociťoval jistotu ohledně konečného řešení židovské a české otázky - a nakonec jsme dostali sedmdesátiletý odklad.

A na konečném řešení celoevropské otázky (včetně té německé) pracují jeho EUnástupci ruku v ruce s viditelnou pazourou amerického globálního Trhu a jeho globálních bank.

Takže- naděje na šťastný konec existuje.
Asi tak 0,5%, odhaduji.

Průměrný počet slepic: 4.3 (12 hlasů)

Pesimistické realistické

Průměrný počet slepic: 3.8 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

A mě by zajímalo, jak se ten Váš férovej kamarád zachová, až se bude chtít toho auta zbavit. Tedy až jej bude třeba za půl roku prodávat, jestli jej
A) prodá s přetočeným tachometrem a s kupní smlouvou od autobazaru a pěnu pod sedačkou nahradí něčím rozumnějším.
nebo
B) upozorní každého potenciálního kupce, že je tachometr přetočenej, že je pod sedačkou nafoukaná pěna a že popis v kupní smlouvě vůbec neodpovídá stavu auta, které je vlastně na odpis (jak si nechal zjistit u odborníků).

Průměrný počet slepic: 4.4 (16 hlasů)

Jste zkušená a světaznalá Eta. Pět slepic.

Průměrný počet slepic: 3.6 (7 hlasů)

In reply to by Zapadlo (neověřeno)

Trvalý odkaz

se zde stylizuje jako muž.

Průměrný počet slepic: 3.4 (7 hlasů)

In reply to by Ládik!!! (neověřeno)

Trvalý odkaz

Každopádně nejsem žena.

Průměrný počet slepic: 4.8 (4 hlasů)

In reply to by Ládik!!! (neověřeno)

Trvalý odkaz

Například světa přeprodávání ojetin - polovraků.

Průměrný počet slepic: 4 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

A jejej, zase někdo šlápl do lejna jež nevábně smrdělo na dálku a onen smrad ho nevaroval? Manták, co si jde do provařeného autobazaru koupit auto si jiný osud nezaslouží.
Chtít udělat dobrý kauf v autobazaru znamená být větší svině než oni. A věřte, jsou to obr svině. S těma se jen tak poměřovat nejde.

Dovolím si pro kamaráda jedno doporučení. Přiznat porážku, udělat opravy a zapomenout na původ auta. Jinak ho čeká dlouhý život bez auta, peněz a nasrání, alespoň po dobu pěti (optimistických) roků.

Průměrný počet slepic: 4.6 (19 hlasů)
Trvalý odkaz

Koupit auto v auto ESA chce odvahu, stejně jako v AAA. Kdysi jsem udělal stejnou chybu taky....
No druhou stranu, kupoval jsem s kamarádem Mercedes někde v bazaru u Znojma, přes víkend zjistil totéž, stočenka z Itálie. Narozdíl od těch parchantů z ESy tihle v pondělí peníze vrátili a vše bylo OK. Vyměnit Toyotu za frantíka, to ale svědčí o určité dávce masochismu a pán si takovou lekci zaslouží.

Průměrný počet slepic: 4.1 (10 hlasů)
Trvalý odkaz

Možná kamaráda aspoň potěší fakt, že ty autobazary končí. V éře elektromobilů žádné autobazary již nebudou. Ono je jaksi nutné v Tesle po 4 letech vyměnit baterie za 350 tisíc. Takže si nedokáži jaksi představit nikoho, kdo by si v autobazaru koupil 5-leté auto za 50K a nechal si vyměnit baterky za 350K.

Průměrný počet slepic: 4 (8 hlasů)

nebude představovat problém - prostě vám za polovinu ceny dodají levnější baterku z druhovýroby, která bude mít stejnou nebo i vyšší kapacitu - na papíře - a když natrefíte na solidního výrobce, tak možná při nabíjení nevzplane a vydrží přinejlepším tak polovinu doby, co originál.
Jedinou vyjímkou budou Apple iAuta, kde vyměnit nepůjde vůbec nic. :-))

Průměrný počet slepic: 5 (10 hlasů)
Trvalý odkaz

že za 160 000 koupí?

Průměrný počet slepic: 4.4 (14 hlasů)
Trvalý odkaz

AutoESA je pobocka autobazaru AAA, kde se prodaji auta, ktere z duvodu spatneho technickeho stavu jiz nelze prodavat pres AAA, bo by mohlo utrpet image super-duper autobazaru.
Proste kvalitativne total odpad.

Průměrný počet slepic: 4.4 (8 hlasů)
Trvalý odkaz

Pro mne je podnikatel, nebo řemeslník jen synonymum pro zloděj. U třech jsem dělal, fakt vím o čem mluvím. Pokud někdo hodláte udělat tu chybu, že chcete nastoupit u nějaké firmy, která začne váš pohovor s tím, že jsou malá rodinná firma, kde jde především o pohodu na pracovišti, tak vám to přeložím do češtiny- jsme rodinná firma, stavím každému svému děcku barák, každý druhý rok kupují auto, každý rok budeme ležet měsíc na písku Mallorky, s koktejlem v ruce...ty budeš každý měsíc řešit, z čeho zaplatíš složenky. Takže by se mohlo zdát, že podnikatele a tzv. řemeslníci sice odírají své zaměstnance z kůže, ale za to poskytují svým zákazníkům vynikající servis. No! Borec, který mi dělá servis na kotlu, každý rok přijde, napíchne se noťasem, povrtá šroubovákem a za hoďku řekne v "cajku, dělá to dva litry". Dva tisíce za hodinu? Ani se pak nedivím dochtorům, že za šest let studia a pak další roky na atestace chtějí mít alespoň tolik, co čurák se šroubovákem v ruce. Když jsem si nechal dělat střechu (asi bych to zvládl sám...na zemi) tak o dva měsíce později (dva!!!) a chudší o dvěstěpadesát litrů, jsem myslel, že mi vybuchne hlava. Když jsem ty "řemeslníky" viděl , jak dělají, bolely mě z toho oči. Asi naprostá špička tohoto spiknutí velezlodějů jsou autoservisy. Pokud si něco necháte udělat komplet, zjistíte, že cena za práci je 1500 kč, tedy stejně jako v autorizovaném servisu a netřeba jít tedy ke zloději, který oškube vás i Andreje na daních. Pokud si přinesete, nedej bože svoje díly (zrovna teď řeším rozvody) tak zjistíte, že za hodinu, jeho šmeliny zaplatíte 2500 za hodinu. Takže pokud nemáte opravdu nějakého známého, můžete s autem úplně klidně jet do autorizovaného servisu. Abych to shrnul, za mě pokud všechny ty zloděje, někdo znárodní, bude mi to úplně u prdele.

Průměrný počet slepic: 4.3 (14 hlasů)

In reply to by MANDALADAN (neověřeno)

Trvalý odkaz

Industrial Starter podle Vašeho doporučení a paráda. Dík.

Průměrný počet slepic: 4 (5 hlasů)

určitě ne. Ale je fajn, že jste spokojený, ačkoliv vůbec nevím o co jde. :-)

Průměrný počet slepic: 4.5 (8 hlasů)

In reply to by MANDALADAN (neověřeno)

Trvalý odkaz

s berrnardem. To víte, je ráno a ještě nejsem vyoraný.

Průměrný počet slepic: 4.7 (7 hlasů)

Borec si po prohýřené noci nevěřícně prohlíží svůj ksicht v zrcadle, mne se ve vlasech, neví...v tom se z kuchyně ozve "Karle chceš ty vajíčka naměkko, nebo natvrdo?"
"Jó, Karel" oddechne si muž. :-)

Průměrný počet slepic: 5 (14 hlasů)

In reply to by MANDALADAN (neověřeno)

Trvalý odkaz

A klidně uvedu i firmu - značkový servis spotřebičů Candy.
Koupili jsme si svého času trojkombinaci (sporák, trouba, myčka) a jednou jedinkrát potřebovali droboučkou opravu.
Spotřebič jako takový byl excelentní, sloužil nám víc než 10 let a známé, co ho od nás koupila, slouží dodnes - takže skoro dvacet let.
Leč jednou praskla rukojeť od trouby. Tak jsem uchopil mobil a jal se obvolávat prodejny a sklad Candy. No, a dozvěděl se, že náhradní díly ani omylem a vše pouze přes značkový servis v Dobřichovicích (tehdy, možná už se přestěhoval).
Tož servis. Jako že jo a samozřejmě dopoledne (den dovolené v háji). Přijel něco po 13. hodině, takže jsem mohl být půl dne v práci.
No nic...
Týpek poklekl k troubě, vyjmul z brašny novou rukojeť, udělal s prasklou jedno "cvak, cvak", s novou druhé "cvak, cvak" a vystavil mi fakturu na 780.- Kč. Díl v ceně - ať nežeru - 100.- Kč a práce bajvoko 2 minuty. Tágo před barákem nestálo a helikopteru bych slyšel...

Výrobky od Candy jsou držáky, tak je kupujeme dál. Ale drobné opravy od té doby provádíme izolepou a vteřinovým lepidlem, protože takovou zlodějnu podporovat nehodlám.

Průměrný počet slepic: 4.7 (12 hlasů)

Cca 20 let stara pracka, prodrela se gumova manzeta kolem dvirek.
Pres internet jsem sehnal novou, ale nevedel jsem, jak ji vymenit, bo nikde zadny navod.
Telefon do servisu, prijel servisak, obhlednul situaci, poradil zalepit gumovou manzetu lepenim na cykloduse, rekl si o dve kila, ucet nevystavil v klidu odjel.
A me nezbylo, nez si metodou pokus-omyl vymenit manzetu sam ;-)

Průměrný počet slepic: 4.8 (5 hlasů)

Nejezdila. Přijel borec od firmy s dodávkou, změřil a řekl, že je v čudu motor. Cena za výměnu závratná, čekací doba rovněž, neb díly v dodávce neměl. Cestu a identifikaci závady si ale nechal zaplatit, tenkrát asi 800. Motor jsem vymontoval, nechal proměřit. Byl ok. Nakonec se jednalo o rozběhový kondenzátor za 250 kaček. Namontoval jsem a vrata jezdí. Na mail, kde jsem firmu Jacina upozornil na jejich chybu, majitel ani neodpověděl. Není nad odborníky a "renomovanou" firmu. Čím větší firma, tím větší arogance. Živí je velké a průběžné firemní zakázky s následným servisem a ne drobní odběratelé s jednou zakázkou.

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)

In reply to by MANDALADAN (neověřeno)

Trvalý odkaz

No není rodinná firma jako rodinná firma, u jedné dělám, jako že pracuju rukama, ne v kanceláři. V mém oboru a v oblasti, kde bydlím si nikdy nepřijdu na nějaké slušné peníze. Vlastně jsme na dílně dva, plus sem tam nějaký pomocník. Ale zase je to pohoda, nikdo neotravuje s přesčasy, nikdo neřeší že na svačinu máme ofiko půl hodiny a reálně mnohem víc, domů jezdím s firemní dodávkou, když si potřebuju s ní někam pro něco dojet, není s tím žádný problém. Kdybych nebyl tak líný, měl bych k dispozici spoustu zbytkového materiálu - ne že bych ho ukrad, na další zakázky se použije něco jiného a tak velké sklady nemáme. Vlastně nám ten plat (konkurence je velká) kompenzují tím, že je u nás fakt pohodové prostředí. Nedokážu si představit, že bych někde na tři směny vybavený čipem a kovidím očkováním dělal otroka.
Takže bych všechny neházel do jednoho pytle.

Průměrný počet slepic: 4.7 (11 hlasů)

In reply to by MANDALADAN (neověřeno)

Trvalý odkaz

Shodou okolností jsem nedávno platil fakturu za výměnu čerpadla ze studny:
Práce servisního technika: 720 Kč/hod
Čas technika na cestě (tj. než přijede z firmy ke mně a zpět): 423,50 Kč/hod
Cestovní výdaje vozu: 18 Kč/km
Ceny jsou s DPH a firma je Čerpadla Vrchlabí s.r.o.

Průměrný počet slepic: 4.8 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

Vidlák nemá pravdu. Teda jenom v tom, že o šmejdech s auty se nic nenatočilo. Ale natočilo, jmenuje se to Autobazar Monte Karlo a je to Čtvrtníček v nejlepší formě.

Průměrný počet slepic: 5 (7 hlasů)
Trvalý odkaz

Prostě a jednoduše, pokud něco provedete sousedovi, je vysoká pravděpodobnost, že Vám to někdy vrátí. Když tu samou věc provedou cizinci, kterého uvidí jednou za život, nemá jim to jak vrátit - viz berrnard výše. Nečekají, že s ejim ten samý zákazník ještě někdy vrátí do obchodu pro auto. Anonymita lidí ve velkém městě tomu ještě nahrává. Jenže i tam si natolik kazí jméno, že jim postupně dojdou zákazníci, kteří by byli ochotni u nich auto koupit. A pak se budou divit, proč jim obchody nejdou.
Bohužel chybí regulátor trhu, který by dokázal hlídat nastavená pravidla, aneb ČOI a justice. Proto nepomůže vyměnit systém uspořádání společnosti, třeba znárodnění a socialismus. Pomůže jen důsledné pronásledování, chytání a odsuzování šmejdů. K tomu potřebujeme funkční policii, zákony a soudy. Pokud není jedna z podmínek splněna, systém se hroutí a lidé postupně přestávají dodržovat zákony. Nejdříve ty zjevně tupé, pak postupně všechny, když ztratí morální zábrany.
Někde je morálka určena náboženstvím - desatero, šaría. Kde není, platí právo silnějšího a společnost se propadá do chaosu.
Policie či ČOI by asi dokázala vyšetřit takové případy, pokud by k tomu měli příslušnou legislativu.
Zákony vidíme jako přizpůsobené na míru potřebám lobbistů a zadavatelů.
Justice je tak napůl funkční. Někteří soudci se snaží o spravedlnost, jiní na to kašlou nebo jsou rovnou uplacení (= ještě před žalobou si nechá žalobce vyhotovit posudek u právníka, který je spřízněn s osobou soudce. Ten pak vyhotoví rovnou posudek na celý případ a má vlastně hotový i rozsudek. praxe z prvních let po revoluci, změněno přidělováním případů náhodně, ale i tak si občas soudce řekne o nějaký případ a jeho přidělení, protože už něco podobného soudil a vyzná se v té části neustále měněných zákonů).
Jinými slovy nám zoufale chybí stabilita zákonů a předvídatelnost soudních rozsudků. Klíčem k řešení je výměna poslanců a výměna špatných soudců. Jinak hrozí jen výroba lidí, kteří nevěří v systém státu, protože se buď oni sami nebo někdo důvěryhodný z jejich okolí stal svědkem zvůle, i když je vše přesně podle práva.
Tak svět přichází o slušnost a elity společnosti o podporu. Nakonec je stát natolik rozdělený, že neustojí první lehký náraz zvenčí, a pak se historikové diví, jak mizivá skupinka barbarů mohla dobýt tak velký stát, nebo jak se námi podporované zřízení v Afghánistánu mohlo zhroutit tak rychle. Mohlo, podporovali jsme úzkou skupinku nesprávných lidí.

Průměrný počet slepic: 4.7 (12 hlasů)

Ale jak to udělat. Ve sněmovně je/byla/ jasná převaha poslanců za ANO, v koalici s KSČ, soc dem,
občas s s SPD.

Průměrný počet slepic: 2.1 (8 hlasů)

Nejprve zarazit - podle mého právního názoru -. Protože, co soudce, právník, to "právní názor".
Tedy opět zavést ke každému zákonu tzv prováděcí vyhlášku.
Zákonodárce vyplodí zákon, příslušné ministerstvo -prováděcí a výkladovou vyhlášku.
Jednoduše nasadit justici opratě, zarazit bezbřehou "nezávislost".

Průměrný počet slepic: 4.9 (12 hlasů)

Na náboženství a morálku bych moc nesázel. Obojí se dá krásně ohýbat dle potřeby.
Skoro všechny velké svině středověku byly křesťany. Politici dnes pro změnu mají tu drzost, že mluví o morálce a zásadách.
Při nákupu a prodeji ojetiny je několik zásad, které se doporučovaly dávno před plyšákem.

Průměrný počet slepic: 3.3 (9 hlasů)
Trvalý odkaz

jsem kupoval poprvé vloni a nemůžu si ho vynachválit. Předtím jsem od 1992 kupoval jenom nové, naposledy Mazdu6 a tu jsem daroval. Ale na důchod jsem koupil důchodovou oktávku za hotové, zdaněné, aby nemělo nic společného s firmou. Měla po 1 roce provozu nalítáno 26000km a sleva byla 250 tisíc, z 800 na 550, měněné jenom čelní sklo. Z autorizovaného servisu, kde jsem dělal rekonstrukci topení (se spalováním vyjetých olejů). Byla to akce Škoda Plus, auto bylo manažerské z Boleslavi (jezdila v něm žena) a dalo se zjistit, kde všude bylo ... Švýcarsko, Belgie, Litva ... holka byla asi nějaká obchoďačka, v autě jsem našel ještě růžový nalepovací nehet a vonělo novotou. O auto se losovalo (tedy losovaly servisy Škoda, který to dostane ... a dobrá věc se podařila). Benzin, 2,0TSI, 140kW, mokrou dvouspojku z Kodiaku. Nechal jsem na něm zkráti servisní interval (oleje) na 15000km, vyrušit start-stop, doplnil jsem origo kamerku dozadu a přikoupil mu disky Turini černé, 18". Přes 200 na okresce dělá lehce, stačí polechtat. Mám známého tuniče motorů z Bolky a ten tvrdí, že motor je přidušený. Tak ho asi nechám oddusit. JIný kamarád už ho oddusil a říká, že protočí kola ještě na trojku. Jenom škoda, že to je dvoukolka.. na lítačku to ale stačí.

Průměrný počet slepic: 3.9 (9 hlasů)

In reply to by Ládik!!! (neověřeno)

Trvalý odkaz

Auta jsou se zárukou kratší jen o dobu provozu, t.j. 1 rok a limit najetých km kolem 20 tis. K prodejci jdou s protokolem, kde je detailní popis všech škrábanců, stav pneumatik a přesný stav km.
Vztahuje se na ně i možná tzv. kulance, kdy po záruce výrobce při dodržení všech podmínek záruky uznává a hradí i případné pozáruční problémy.
Například hradí materiál, zákazník hradí práci. Případně % podíl.
A určitě bych si nenechal zvyšovat výkon změnou softwaru. Jednak tím padá záruka a nakonec, pokud nenosí řidič čepici kšiltem dozadu, výkonu je víc než normální člověk potřebuje.
Toto neplatí, pokud se někomu podaří koupit tzv. zkušební vůz. Ten se prodává opravdu za symbolickou cenu, je max.vybaven, a vzhledem k tomu, co musel podstoupit, je bez záruky.

Průměrný počet slepic: 4.4 (11 hlasů)

ale ten chlápek se podílí na vývoji motorů. Ve Škodě mají dokonce hierarchii vrcholových profesí a on je v Evropě na 2. místě po nějakém Dánovi, tak bych mu i věřil. Jasně, že větší výkon nepotřebuji. Ale dělám v dnešní době dost bartrových “obchodů” (peníze nejsou všechno) a tohle může být protislužba. Dělal by mi to majitel autorizovaného servisu.

Průměrný počet slepic: 3.6 (7 hlasů)

Včetně převodovky. Ta je optimalizována pro nároky průměrného řidiče, a po úpravě hodnot motoru je namístě odpovídajícím způsobem upravit i charakteristiku převodovky.

Průměrný počet slepic: 3 (3 hlasů)

dost často do 7stupňového automatu hrabu pádlama pod volantem, zejména při předjíždění je lepší nečekat na prodlevu při sešlápnutí pedálu, ale poslat to tam prstem, to je ihned. Ale i tak je to paráda. Sice to není Mustang (ten mě tiskl do sedadla víc), ale na škodovku je to bomba.

Průměrný počet slepic: 4.3 (9 hlasů)

chválím.
Kupoval jsem tam 2 roky starýho superba, cena nižší o skoro 400 tyček oproti novýmu, ještě zbývala záruka 3 roky. šlape bez problémů.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Velká škoda, že kupec neprojel před návštěvou ESA internet, například tyto stránky:

"Dobrý den, tak tato společnost spolu se společností AAA auto, největší lupiči na trhu s ojětinami. V 7.mesici zakoupeno pracovní auto Citroën v 8.mesici kapajici olej a oprava za cca 28 000,.Kč. Podána reklamace, která je zamítnutá. U této společnosti si již nikdy nekoupím vůz ani já, ani nikdo z mých přátel. Vám všem, kteří si to tu přečtete, doporučuji tko samé.
Nemohu doporučit, na mě teda milí a ochotní nebyli, neumožnili mi doprovod vlastního mechanika, odešel jsem.

Koupeno auto, kde se druhý den vyskytla závada. Podala se reklamace. Čekalo se než se ozvou co a jak. Došel doporučený dopis aby se auto přistavilo k opravě. Zavolali že je vůz opraven a ať si pro něj přijedeme. Přijeli jsme a závada opravena. Teď to nejlepší, zjistili jsme, že auto někdo nabořil na zadek. Prasklej nárazník a lak popraskanej. Hned jsem to oznámil, že to je nabourané. A už to jelo, že to tam bylo a pán odešel do kanclu, pak si k sobě zavolal kolegy a 20 minut tam cosi řešily. Když jsem ho informoval o tom že ani na papíru o tom když sme předali auto, kde je popis o stavu přistaveném vozu nic takového zapsáno není, tak že to asi přehlídl. Vrchol drzosti. Jezdí stím jak debili a ani couvat to neumí, tak co to tam dělá takový idioti. Doporučuji když jim to tam budete dávat, nafotit ze všech stran, kdyby tam bylo něco co tam nebylo když ste to tam dali. A nebo tam vůbec nechodit. Auto co sme koupili bylo údajně nebourané ale po prověření bylo hodně bourané a první oprava na tom 20 až 30 tisíc eur, původ Německo. Prostě hajzli prolhaní. Nikdy víc

Rozhodne nedoporucuji !!! Prodal jsem v AutoEsa ostrava v dubnu vozidlo a za mesic mi prisly 2 pokuty na me jmeno. Auto bylo prodano novemu majiteli a prepis neprobehl ani na AutoEsa ani na noveho majitele. Jedna pokuta je z CR a druha z Nemecka. Uz 3 mesice je telefonicky ,mailem a osobne na pobocce neuspesne uhanim a porad nic. Na maily neodpovidaji,telefonicky jen sliby a na pobocce v ostrave namysleny manager ukoncil rozhovot tak ze se otocil a sel do kanclu. Jsem zvedav jestli se to nekdy vyresi. Od 1.9 mam domluveneho pravnika ,protoze sam to proti tem arogantnim smejdum nezvladnu. Uz me v AutoEsa nikdy nikdo neuvidi.

Když volají, slibují hory doly. Hodina a čtvrt čekání na výkup vozidla, neochotný personál. Při telefonátu garantují cenu, kterou žádáte, v reálu vám chtějí vyplatit cenu třetinovou. Děkuji za zkušenost...

Dobrý den je tady 98% negativních recenzí To vypovídá o všem. Normálního člověka to TRKNE!!"
https://autonoto.cz/autobazary/recenze/autoesa

Prodával jsem auto, první majitel, servisní knížka, přes inzerát.
Po telefonu se ozvaly obě dvě společnosti, jednání totožné, zdržovací taktika. Tak jsem to nakonec nechal autosaloonu, kde jsem vozidlo zakoupil, cena byla lepší. Soukromníkovi jsem už prodávat nechtěl, při "čekání" na "manažera" jsem měl dost času, přečíst si podmínky obou firem při prodeji vozu. Kupujícímu negerantují vůbec nic. Podle smlouvy si kupuje nefunkční vrak. Takovou smlouvu bych s potenciálním kupcem neměl šanci uzavřít.
Za zdůraznění stojí, že ESA se chlubí že je první "cerifikovaný" autobazar, takže námět k prokydání:
https://www.autoesa.cz/o-nas/certifikace-tuv
"AUTO ESA je 1. a jediný prodejce ojetých vozů v ČR, který získal certifikaci od společnosti TÜV NORD GROUP – nadnárodní skupiny, která sdružuje 51 firem, působících ve více než 70 zemích světa a která se zaměřuje na technickou inspekci a certifikaci.
Certifikaci TÜV odpovídá důsledná předprodejní kontrola podle platných západoevropských standardů. Je zaměřena na více než stovku parametrů ohledně technického stavu vozu, a to včetně detailního prověření právních náležitostí."
Jakou má validitu "certifikát" od české pobočky TÜV Nord?

Bratranec si nakupuje ojetiny v Německu, prý je to výhodné. Ale, autobazary dost často vlastní "Turci (pod tou množinou jsou i Albánci a obdobně), Poláci...
Takže se kupující může potkat s podobnými praktikami jako doma, nejčastěji stočené kilometry.
Takže jaká rada, nekupovat ojetiny?

Průměrný počet slepic: 4.8 (8 hlasů)

….. se někomu (třeba mně) snadno řekne, ale pro spoustu lidí jsou peníze za nové auto příliš. A bude hůř.

Moje dlouhodobá strategie byla jednoduchá - nové auto na čtyři či pět let (to podle záruky), pak vrátit jako protihodnotu prodejci a vzít si od něj nějaký novější nový model, pokud možno co nejnormálnější (z luxusních šestiválců jsem vyrostl, když jsem začal jezdit za své). S ojetinou problém nebyl, neb prodejce auto i pravidelně servisoval a tudíž znal dokonale jeho stav a mohl nabídnout slušnou cenu. Provedl jsem celkem šestkrát (před tím jsem měl auta služební) s Hyundai k všeobecné spokojenosti. Za toho více než čtvrt století jsem měl s autem jen marginální problémy (na ulici v noci ulomené zrcátko apod.)

Do důchodu jsem si zase koupil nové auto a teď strategii měním. Především vzhledem k šílené komputerizaci nových aut hodlám tohle dojezdit. Jezdím už málo, mohlo by vydržet nějakých 10 - 15 let. Pak už stejně pro jistotu zahodím řidičák.

Trochu legrační mi přijdou dospělí lidé (jako třeba Ládik!!!), kteří potřebují jet "200 na okresce" a 200 koní je jim málo. Proboha - vždyť je to jen technický prostředek k BEZPEČNÉ přepravě z místa A do místa B, nejspíš s nějakým tím nákladem, ne závodní kůň.

Průměrný počet slepic: 4.1 (20 hlasů)

radost z jízdy. Tím nemyslím dálnici - tu použiju jen v případě nezbytnosti. Pro mě i cesta je cíl. Klidně jedu na oběd do Tater nebo na kafe do Biskoupek.

Průměrný počet slepic: 2.6 (7 hlasů)

Až pojedete do Biskoupek, dejte vědět. Dám si kafe s Váma.

Průměrný počet slepic: 4.3 (7 hlasů)

Krejcárek a kostel v Mrtníku, to ještě blíž. Znám i Vincka, co jezdí na vodu a dělá letní tábory na Smetánce. I nějaké lidi z Buzuluku a teď i z autoskel. Semo tamo jedu na cibulový jarmark.

Průměrný počet slepic: 3.4 (7 hlasů)

mentálně tak na 18, fyzicky na 40. Až budu velký, koupím si něco těžšího, nejspíš D-Max ... ale láká mě i Charger s Hemi.

Průměrný počet slepic: 2.1 (7 hlasů)

….. vysvětlují mnohé, nikoliv však všechno.

Průměrný počet slepic: 5 (7 hlasů)

A co pořádnou motorku? Nebyla by Vašemu naturelu důstojnější?

Průměrný počet slepic: 4.5 (2 hlasů)