Včerejší text pana Kapounka byl k uzoufání dlouhý. Ale pustil jsem ho, protože jsem tím chtěl poukázat na pár věcí, které nejsou vlastní jen našemu progresívnímu pirátstvu, ale máme je mezi sebou tak nějak celospolečensky. A spolu s Karlem Havlíčkem Borovským se domnívám, že jsou to právě ty to společenské projevy, které nám brání být něčím jiným než jsme. Začnu několika vzpomínkami, které jsem tu už ventiloval:
Před několika lety, když můj druhorozený nastoupil do školy, odehrála se mezi ním a jedním jeho spolužákem dost nevýhodná transakce. Můj kluk si do školy přinesl poměrně hodnotnou hračku, kterou měl navíc hodně rád. Ovšem seděl v lavici se spolužákem, který měl vyřídilku. A ten do něj tak dloluho a tak kvalitně hučel, až s ním tu cennou hračku vyměnil za jakési šméčko, které mu přinesl za protihodnotu. On to prostě s mým synátorem uměl. Dílem lichotil, dílem prosil, dílem vyhorožoval ukončením kamaráství, vybudil v něm pocit viny... až kluk prostě povolil a s výměnou souhlasil.
Za chvíli mu samozřejmě došlo, že se nechal napálit a chtěl hračku zpátky. Už to nešlo. Transakce byla uskutečněna dobrovolně, za plného vědomí. Já do toho tenkrát nezasáhl, protože jsem si říkal, že kluk alespoň dostal cennou lekci a hračku mu koupím novou. Ne tak moje dcerka. Ta si za oním loudilem došla a ručně stručně během deseti minut dosáhla zrušení celého obchodu. Syn dostal zpátky, svoje, onen loudil zase to svoje, díky monoklu pod okem ho přešla chuť domáhat se spravedlnosti.
Dcera z toho měla oplétačky se školou. Dostala za to nějakou důtku, ale já jí ani nemohl potrestat. Skutečnou spravedlnost cítila ve své dětské nevinnosti ona. I když její bráška souhlasil s výměnou, tak to bylo pod nátlakem. Ne fyzickým, ale psychickým. Spolužák uplatnil svojí výmluvnost, můj syn byl tehdy ještě "takovej malej" a ona v tom jednoznačně cítila tu nespravedlnost a tak to vyřídila.
Já už na takové jednání byl prostě zvyklý. Podobné věci se mi staly mockrát. Také jsem se nechal nachytat, také jsem byl oblbnut. Také jsem mnohokrát tratil, než jsem se vyškolil. Já v tom viděl už jen tu lekci, která se synovi bude hodit. Ale o spravedlnost jsem se ani nepokusil. To muselo udělat to dítě, které ještě nebylo zkaženo světem.
Podobně to funguje při šmejdských předváděčkách. Nebo při telefonních nabídkách. Tak dlouho do důchodců hučí, tak moc to mají vymakané, až důchodci podepíší. Nebo tak hezky mluví do telefonu, až jednou řeknete ano... a od té chvíle jsou všechny soudy i zákony na straně toho šmejda. Přitom spravedlnost by byla, kdyby na šmejdskou předváděčku vtrhlo komando a zmlátilo ty organizátory na hromadu.
Všimněte si, že společensky vůbec neřešíme pokřivené charaktery. Jen se snažíme co nejvíce zpřesnit ten okamžik, kdy zákony začnou těmto pokřiveným charakterům sloužit. Čmoud tu dostkrát obhajoval pohled, že morálka není něco, co se v čase a prostoru mění. Dost poukazoval na pokřivenost předchozího režimu. Uváděl spoustu důvodů. Ale za třicet porevolučních let jsme jako společnost neudělali nic pro to, aby pokřivenost zmizela. Aby byla odstraněna lepší výchovou a působením dobrých příkladů. Spíše naopak. Já si dovedu představit, že v padesátých letech se našlo víc rovných charakterů než by se našlo dneska. Proto si myslím, že příští totalita bude u nás mnohem horší. Není už skoro nikdo, kdo by jí čelil.
Místo výchovy k lepšímu charakteru jsme jen té pokřivenosti dali zákonný rámec. Podpis na smlouvě, vědomý souhlas... Od té chvíle se křivák zázračně stává spravedlivým. Od té chvíle je křivákovi klidně i u soudu přiznáno právo. Vím že nás čte i jeden soudce, předpokládám, že on to tak nedělá.
Teď se vrátím k Ferimu... myslíte, že se něco na znásilňování žen změní tím, že k tomu dá souhlas? Myslíte, že díky souhlasu se najednou nebude cítit zneužitá, když zjistí, že onen lev salónů si s ní chtěl jen užít, že jí celý večer lichotil, sliboval, že jí vynášel do nebe... a když z ní vymámil souhlas a užil si, tak vypadl a už ani nezavolal? O děvkařích tady Čmoud také psal. Myslíte, že zákonný rámec souhlasu se sexem něco změní na pokřivené morálce, která říká, že žádná sexualita není za hranou, protože s tím oba nemají problém? Na pokřivené morálce takového Kapounka nebo jiného kurevníka se přece nic nezmění. Jen si musejí zajistit souhlas. A když dokáží ženu dostat dozadu, když jsou schopni ji přesvědčit, aby ukázala kalhotky, když jsou schopni se k holce pozvat domů, myslíte, že nedokáží otevřít ještě jednu lahev, smotnout brčko, ještě více slibovat a ještě kvalitněji dotírat?
Ostatně šmejdi, co důchodcům prodávají nádobí, stále nevymizeli. Jen se přizpůsobili zákonům. Oni vlastně ani vymizet nemohou. Stejně jako nevymizí úvěráři od Providentu, kteří nevidí žádný morální problém v tom, že někoho ukecají na půjčku a pak ho oberou v exekuci. On to přece dobrovolně podepsal... Stejně tak nezmizí ani Feriové a Kapounci. Jen se postarají, aby dosáhli toho souhlasu. Zlepší svoje metody. Ale pořád to lidsky a morálně bude podvod, protože pořád budou zneužívat neiformovanosti, naivity, trochu i hlouposti, stáří, opilosti, sníženého vnímání a podobně. Stejně pořád budou šmejdi.
A my ostatní? My jsme si zvykli. Naučili jsme se v tomto pokřiveném světě žít. Naučili jsme se nikomu nevěřit, a tuplem ne, když mluví o našem dobru. Naučili jsme se ve všem hledat háček. Zcela logicky jsme velmi opatrní vůči jakýmkoliv medovým řečem. A tak trochu se těm šmejdům občas podobáme, protože když člověk žije vedle kupky hnoje, každý den se od ní alespoň trochu zasviní. To je také moje odpověď pro Vás Čmoude, že mám pro lecjaké lidské poklesky pochopení, protože jsme obklopeni pokřivenou morálkou a to na nás musí nechat stopy i kdybychom nechtěli. Když je člověk mnohokrát ojebán, tak tu tam někoho také ojebe. Ne proto, že by chtěl být zlý a nemorální, ale prostě není ze železa. Kolem je příliš mnoho Štětináčů a žádný Mirek Dušín.
Pak se divte, že se tak snadno věří v ilumátské spiknutí, pedofily v demokratické straně, čipování pomocí očkování a nemá to žádný rámec. Ovšem tohle funguje celospolečensky... takže z druhé strany je snazší věřit v Putinovy trolly za každým rohem, agenty s novičokem a ricinem, věřit v dobrotu byrokratického molochu EU a podobně. Jsme prostě zvyklí, že se nám lže od rána do večera, v práci i doma, šéfové i podřízení, politici, úředníci, agenti, policajti... lhali tolikrát, budou lhát zase.
Všimněte si, že žádná reformní snaha nejde touto cestou. Jako by změna politické situace někdy změnila i pokřivené charaktery. Jako by nějaký český Orbán nastolil novou a lepší morálku. Jako by přišel Bartoš a všechno bude náhle jiníé. Prezident umře nebo mu skončí mandát, vyhraje nějaký pravdoláskař a rázem si všichni přestaneme lhát.
Jako by se změna charakteru celého národa dala udělat rychle. Jako by se dal najít protektor (nebo vlastenec), díky kterému přestaneme být křiváci.
Samozřejmě i toto má svůj konec. Jednoho dne technický pokrok nedokáže zasanovat všechny ty produkty křivých charakterů v podobě samoživitelek, válek o děti, podvodů v podnikání a podobně. Až už nebudou peníze na to, aby stát budil zdání práva. Jednou bude zle a zle a v této nouzi pak poznáme opravdové přátele. A celé to ouvej bude muset trvat dlouho a dlouho. Tak dlouho, že křiváctví prostě vymře. Až parazit zahyne spolu s vysátým hostitelem a tu a tam nějaký hostitel přežije. Pak možná zbudou lidi jako je moje dcera, která se ve své dětské naivitě neohlížela na paragrafy, ale prostě šla, zjednala spravedlnost podvedenému a dala lekci křivákovi.
Pak si také lidi možná všimnou, že jediný souhlas k sexu, který má váhu, se dělá ne v opilosti těsně před aktem, ale veřejně před svědky a výsledkem je úřední dokument a slib. Jeho i její, který stanovuje všechno to, co není při prostém souhlasu vyřčeno. Který se neříká v nějaké rychlé a vynucené euforii, ale patří k němu i čas na rozmyšlenou a je postupně zesilován přechozími menšími sliby. Pak možná i společnost či stát budou takovýto slib považovat za závazný a budou mu zřizovat spravedlnost. A přestanou se ohlížet na sliby vynucené, sliby vyžebrané, sliby beze svědků, sliby pod nátlakem.
A možná z toho časem vznikne společnost, která bude tak pevná v charakteru, že i soukromý slib bude dodržován, protože už tu nebudou ty šmejdské povahy. Až prostě bude zbytečné hledat, na čí straně je spravedlnost, protože bude splněna i bez soudu a policejního pendreku...
Ovšem prozatím jsme se dopracovali jen k českému Orbánovi. Nikoliv k lepší české povaze. Funes měl ve svém pondělním článku také pravdu... ani deset českých Orbánů nezmění naší národní povahu. Člověka prostě jen tak nepředěláš... proto budeme čekat, až se vybarví.
- Log in to post comments
Komentáře
Věštče já naopak říkám, že…
Věštče já naopak říkám, že ve prospěch morálky se tady za posledních 30 a více let neudělalo v podstatě nic. Že s novou dobou, novou politickou orientací a novou ústavou nepřišla nová morálka. Naopak. Jen se té pokřivené dal zákonný rámec. Určilo se, od jaké chvíle je pokřivená morálka chráněná zákonem.
A z toho plyne i to další... Že tu prostě není žádný lepší premiér. Že si vybíráme jen mezi různě křivými charaktery. Po Babišovi nepřijde někdo morálnější. Jen jinačí křivák. Babiš prostě není nějaký větší šmejd než jiní. Jen se dostal k velkým penězům. Většina těch menších šmjdů by udělal to samé, kdyby mohla. Podívejte na naše ministry zdravotnictví. Zdá se, že v této republice neseženete doktora, který by nejel v nějakém šméčku. A jak se stane ministrem, je to na něj promtně vyštracháno.
Já nemoralizuju. Jen tvrdím, že to co máme ve vládě je maximum možného. Protože tu v republice nic lepšího není. A to co možná lepší je, to nechce být premiérem. Koneckonců proč taky... podbízet se voličstvu, které mu kdykoliv vrazí kudlu do zad? A tak máme co máme. A je zcela legitimní úvaha, že Babiš u nás má velkou firmu, která u nás platí daně a tak chce to, co je dobré pro jeho firmu a jako vedlejší produkt to může být dobré i pro nás. Možná.
Chvilkaři běhají a demonstrují za morálního premiéra. Ale přitom správná otázka zní, mezi čím máme na výběr.
Teď jsem si vzpomenul:…
Teď jsem si vzpomenul: Nebuďte slušnej, řekněte kdo vám to řekl....!!!!
"Protože tu v republice nic lepšího není. A to co možná lepší je"
Tak jak to je, máme nebo nemáme? No jistě, že máme!!!!!
Mám jednu zkušenost, většina těch nás obyčejných lidí je vcelku slušná, pracovitá, nepodvádějící (trošku každej), přímá. To jsou ti (my), co drží tento systém nad vodou. Drží hubu a krok v tom dobrém.
Celý svůj profesní život dělám pro jiné lidi většinou menší až větší podnikatele. Měl jsem tak možnost poznat vskutku hodně charakterů, no a není to nic lichotivého. Ve své podstatě jsem se ale nesetkal s vyloženou sviní.
Jen kupodivu politika nám dala a chce se mi napsat, jen pořádné svině.
Již bych se ani nepozastavoval nad tím, že je někdo svině a je předsedou vlády, či místopředsedou. Že ale budou takové obrovité svině již skousnout nemohu. Je s tím spojen drobný problém. Obr svině se obklopí jen a jen menšími obr sviněmi. Možná změním názor leč Soudruha Babiše s chlapákem Hamáčkem jsem na onu obr svini pasoval s Vrběticemi.
Z důvodného(?) podezření udělat během krátké doby jistotu, na to je třeba mít opravdu kačení žaludek. Pro mne to jsou skutečnosti jež jdou za všechny hrany. Vyvstává otázka: PROČ???
Můj názor je, že tato vláda určila vrchol všech sviňáren a nebude ji možno jen tak lehce překonat. Nabudu uvádět gigantické dluhy jež si vyžerou i naše vnoučata, což je sviňárna z největších ještě největších.
Pokud sdělujete, že je to špatný ale co s tím teda dělat, neb stejně není nic lepšího není proto, že je to vzorek národa, a spokojujete se s tím, nenabízíte řešení, pak je to jen a jen moralizování.
Babiš daně.
Pane Vidlák.
To byste měl trochu více rozvést,kolik platí Babiš daní.
Je docela zjistitelné,že dere ročně 6 mld.dotaci.
Je to dva,nebo tři roky,přiznal 1.6 mld čistého zisku,kolik to dělá daní.
Zaměstnanci ti platí daně,to je jasné,jenže,kolik zaměstnává cizinců,kolik agenturních pracovníků?
V tomto systému ale skutečně lze ...
...čisté peníze od špinavých rozeznat velmi nesnadno, v detailu (i poměrně velké bankovní operace začla např. americká justice stíhat až někdy v souvislosti s vyhlášení večné vojny s terorismem) opak je to takřka nemožné (i peníze na charitu mohou pocházet např. z investic do válek, peníze z uměle vyvolaných nedostatků pak klidně mohou jít na kulturu, i na operaci rakoviny.....). V systému a struktuře (systémové i epizodní dotace miliardářům, uměle vyvolávané inflace, tax havens, financování terorismu z výnosů jinak legálních procesů...) pak dosti a zřejmě záměrně opomíjené , dlouhodobě.
Špinavými penězi totiž nejsou jen ty z drog, z prostituce...vždyť prostituce může přinášet radost, pocit štěstí (minimálně tedy klientům)...i drogy (minimálně tedy chvilkově). Ty mohou dokonce i hudebně obohacovat !!
Války či uměle vyvolané krize však znamenají hlad, strádání, mučení, vraždění ničení, genocidy.....
Ale to třeba i důsledky operací bankéřů s čistými penězi.
Rozhodně nejsou špinavými penězi jen ty nezdaněné, to bychom pak mohli klidně obvinit z praní špinavých peněz např. ty miliardáře, kteří daně inkasují, na dotacích. Jak systémových, tak epizodních
Klus :-D)) ve své době (korupční ráj) by byl snad druhým Ježíšem Kristem v Chrámu (vyhnání penězoměnců) , kdyby uměl rozeznat od sebe špinavé a čisté peníze. Důsledně (netvrdím, že zjevná zločinnost nemohla být stíhána více a šířeji), neřku-li systémově.
A to ho mám rád asi jako osinu v zadnici, ve své vlastní zadnici.
----------------------------------------------------------------
Karl Kraus tvrdil, že idealní je probouzet se do tohoto světa až pozdě , kolem poledne. Protože největší svinstva se odehrávají dopoledne.
:-D))
No ale pozor, on (byl židovského původu) taky tvrdil o judaismu německém něco v tom smyslu, že je to " myšina".
Kdysi jeden rodinný známý , donedávna Američan - dolarový multimilionář, nyní již mrtvý americký multimilionář, radil nám po roce 1989, že jestli chceme být skutečně bohatými a úspěšnými podnikateli, tak......já to sdělím při pomoci anekdoty :
Onehdy se v mikve dali do řeči rebbe Chajim, věhlasný bajal cedakot (doslova pán milodarů), a rebbe Meir, proslulý naopak svým rothschildovským bohatstvím.
"Jak to tak přijde, reb Meir," vyzvídá rebbe Chajim, "že jim Všemohoucí, budiž požehnán, tak přeje? Já i žena celý život jen rozdáváme almužny, staráme se, aby měl kdejaký zchudlý Žídek dost prostředků na studium, krmíme nemocné a staráme se o věno sirotkům - a přitom doma věčně třeme bídu s nouzí."
"Inu, to maj tak," ošívá se rebbe Meir, "chtějí-li zbohatnout, musej být alespoň prvních deset let tak trochu svině."
"Aha, a potom?" nedá se odbýt Chajim.
"No, pak už se toho holt nezbavěj..."
Opomenuto
Opravdu si zde nikdo nevšiml, že Vidlák schvaluje sex až po uzavření maželství ?
Neberu Vidlákovi co je jeho ... ale hraň mě před jeho názory, jakož i názory meetoo-ářů/ek. Ale pravda, církevní přístup je snad ještě strašnější než ty módní nesmysly.
O
O
Ale Carlosi... to je poněkud…
Ale Carlosi... to je poněkud velká zkratka ne? Myslíte, že poté, co řeknu, jak to tu máme s morálkou, poté co tu píšu o tom, jak se to má s církvemi, že najednou zavřu oči a budu tvrdit, že sex až po svatbě je běžným morálním hlediskem? Myslíte, že nevím, jak to se sexem doopravdy je?
Na druhou stranu říkám, že svatební slib představuje určité zralé rozhodnutí, které z podstaty věci není úplně uspěchané. Zároveň do toho vstupují nejen dva, ale i jejich rodiny a přátelé... a tak to představuje poněkud víc než nějaká rychlovka ve sprše. Představuje to něco víc, než soužití na hromádce, které chlapa přestane bavit poté co se jim narodí dítě a žena má jiné starosti.
Říkám z vlastní zkušenosti, že chlap, který se sexem umí počkat do svatby tak nějak své milé dokáže, že to s ní myslí vážně. Že to nejsou jen prázdné fráze, které nebudou míněny vážně. Že myslí doopravdy vážně, že jí bude milovat i o něco dýl než jen do orgasmu. Že je ochoten pro ní ledacos udělat - například jí živit až ona kvůli dítěti nebude moci.
Já jsem prostě od šesti let starej a mám zato, že tohle je víc než rychlé seznámení na diskošce a nezávazný sexík k tomu.
Já slyšela vtip
Víte,které jídlo ženskou zbaví chuti na sex? Svatební dort.
Třeba ten Kapounek ženatý byl.
A co když na hromádce
žije pár 40 let?
Když
měli lidi holé zadky, tak se klidně brali,nic je to nestálo,taky za totality jsme měli nejvyšší sňatečnost v Evropě a většina do toho šla v teenagerovském věku a krátce po něm. Dnes mají lidi majetky a nechtějí se dělit,jak rozeznat zlatokopku, tak žijí na hromádce. Manželství je dle nebo víc majetkoprávni vztah než nějaký souhlas k sexu a vyhnutí se meetooo
Ono to manželství bylo v…
Ono to manželství bylo v podstatě už od vzniku této instituce předně majetkoprávní a od toho se odvíjelo ostatní. U těch chudších šlo předně o to, aby nový pár měl šanci uživit a vychovat potomky, od toho se odvíjelo "nejdřív kostel a pak postel".
Hmm… Jestli byli oba hóódně …
Hmm… Jestli byli oba hóódně "morální", tak si moc neužili :-)
na hromádce
Ládik!!!.
Tak to je větší důvod k oslavě a víte sám,má to něco do sebe.
Na sexu po uzavření…
Na sexu po uzavření manželství, je něco špatně?
nikoli
proče také
a propos, měl jste na mysli sex obecně, či s manželkou ?
Re: CV Ještě se dá provozovat sex
s kozou či ovcí.
Pro někoho ovšem může býti oprávněný titul "kozomrd", poněkud neúnosný.
Já si ještě jako malé dítě pamatuji tento druh ... ééé... sebezušlechťování.
Byl jeden pán, jenž měl kozu, kterou půjčoval za Spartu.
Nikoli sportovní klub, nýbrž cigaretu.
Potíž byl v tom, že někteří kunčofti začali bohatnout. Jeden si předplatil kozí služby celou krabičkou Camelek naráz a nešťastnou kozu jaksi zalomil.
Koza putovala do guláše a do klobás, z bývalého majitele se stal nekuřák, resp. kuřák cigaret - dostálek, a chlapi měli po sportovním vyžití.
Re: CV. Já si všiml, ale vy jste
si nevšiml, že já si všiml. A následně diskutoval se Sibylou (Sybilou) Gaiou.
K zahájení sexu až po manželském slibu lze mít výhrady či připomínky. Ale je to každého věc.
Každopádně se dodržováním jeho (Vidlákových) - dejme tomu představ - elegantně vyhnete docela velkým problémům, které sice nemusí, ale mohou nastat.
Zda jeden cákanec z ocasu stojí či nestojí za ta rizika, to si musí rozmyslet a zvážit každý sám.
Je velmi dobře,
že Vidlák tak elegantně nakousl téma, které by stálo za prokydání.
A že by to mnohdy bóólelo!!!
"A
"A
"A
"A … a zase hovno, viď, bobečku. :-)
P
P
To je
hygiena...
Ne, nehájil jsem svobodu…
Ne, nehájil jsem svobodu slova, ale jen jsem vykydal tvůj hnůj Scallope. Ty totiž pořád nechápeš, že existuje rozdíl mezi svobodou mezi lidmi mluvit a svobodou mezi lidmi srát. Já nemažu tvoje slova, já uklízím tvoje sračky. Protože když to nedělám, strašně nám to tu začne smrdět. Tvoje životní produkty jsou mnohem horší než tisícihlavý prasečák. Ty nechápeš, že dělám to, co jsem sliboval v anotaci tohoto blogu - prostě kydám tvoje hovna, protože strašně čpí. Protože každou druhou větou urážíš, protože každým odstavcem nám něco podsouváš. Prostě jen uklízím produkty tvého křivého charakteru.
Všimni si, že si nestěžuju. Tak to prostě je. Nikdy se nedá uklidit do křišťálova. Výsledkem nemá být čisto, jen míň hoven. A to se mi docela dobře daří. Smrad a výkaly patří k životu. a je zcela logické, že vedle dobrých diskutérů, moudrých slov, sem tam hádek a nedorozumění se najde i nějaká žumpa. Já jsem z vesnice. Já se hoven nebojím. I z těch tvých bude nakonec dobrý kompost. Jen člověk nesmí být líný ty tvoje kravince každý den uklidit.
Hrát role v tragikomedii soutěže ...
...o fiat měnu zatíženou úrokem samozřejmě že vede k takové či menší míře šílenství , např. k tomu, že člověk ochotně volí menší zlo (součet těch menších zel pak dá dohromady jeden velký sajrajt). Nebo že se místo nalezení souhlasu vybije někomu oko, tak - a máš to. Já sem vyhrál ! Heč !
A kdy byla ta morálka lepší ?
Prý že za Rakouska Uherska, tady jeden mudrc tvrdí. A proč teda lidé např. šli docela ochotně na jatka, s tak skvělou morálkou ? Proč byli nespokojeni dokonce tak velice , že toužili po rozpadu RU ? Dokonce nasazovali kvůli tomu své životy.
Ty kecy o nějaké obzvláštní zkaženosti morálky komoušským systémem (vyvolali jsme snad hladomor v Indii či jinde ? , bombardovali jsme snad Vietnam ? , napadli Irák, ožebračili Srbsko o Kosovo ???) nahrávají i tomu narativu, že " za Hitlera se Češi neměli zas až tak zle". V podstatě je to kravina non plus ultra, výmysl petite bourgeoise, který (ří) ve svém umělém smrádečku psudomonopolu na pravdu a lásku nalezl(i) si morální opodstatnění své mrzké existence, nejen mateiální....no tak přece si to nenechá zkazit nějakými vandráky, kteří by mu snad i ten smrádeček jednou mohli vzít !! Považte jen, takhle ho ožebračit !!!
No a korupční kauzy 1. republiky ?
Lidi, obyčejní lidi, možná kdysi (i za vlády kmene komoušů) více drželi spolu. Uměli si pomáhat, ale i to mělo své limity (" cizáctví", vpravdě to nekřesťanské trvání na recipročním modu pomoci , touhy umřít více bohatým než jak byl člověk zaživa...)....je smutné, že se nedaří masám rozklíčovat nakolik MOHLY a nakolik MUSELY, protože je k tomu donutil stávající antikomunitní finanční systém.
---------
Carlos, cosi schvalovat ještě neznamená podle toho i jednat. To bys, sakra, měl vědět. Právě že ty . takový tvrdohlavý a urputný zastánce minimálního státu (pozor !, za jednání nelze považovat šizení maximálního státu !!!, jednáním je až např. experiment ....apropo, jak jste dopadli s libertariány s tím vašim minimálním státem/Liberland/ - někde v chorvatských bažinách ?...daří se ?...ja tak, že jak komu...:-D)))).
Nebylo by lepčí založit Liebesland ?
Na ja, už skorem dva tisíce let se po celém světě snaží např. Církev...taky nic moc, člověk by snad z toho usuzoval i na to, že ty hlasy obtloustlých prelátů a pseudokřesťanských matron, které tvrdí, že komunismus navždy zklamal, že to ukázala jeho sociální praxe ...že jsou ty hlasy buď nevědomé, nebo prolhané, nebo někým placené. Neb Církev přeci nikdo neprohlásil za zločineckou organizaci a dva tisíce let její snahy o zřízení Božího království na zemi za fiasko. Tedy že křesťanství navždy zklamalo.
Liebesland : Prezident Kapoun, předseda vlády Brian Feri, ministryně pro práva sexualních menšin Dlouhosádlová, finance Janda pornáč, ministerstvo války Džamila, kulturu nějaký praktikující křesťan, spravedlnost Piráti....a místní rozvoj experti přes Čapí hnízda. Dotace dodá Brusel. Nepřítele CIA a BIS. A je to.
Strážce morálky
K nápravě chování lidí nám chybí strážce morálky. Měla jím být církev, ale změnila se na investiční fond s nemovitostmi a občasným vzýváním Boha čtením z bible. Chtěli jím být komunisté při budování beztřídní společnosti. Chtěli jím být občanští aktivisté, ale nějak se jim akce zvrhla v udavačství a dehonestaci většiny národa, čímž si dokazují svoji morální nadřazenost a potřebu strážit morálku jejich výkladu a jejich způsobem. Má jím být justice, ale díky aktivitám Rychetského se Ústavní soud změnil ze strážce spravedlnosti na další mocenské centrum.
Přitom morální jednání je vlastní jako nejvhodnější evoluční strategie pro živé organismy i racionální stroje.
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10885737504-clovek-to-je-veda/21456…
http://dec59.ruk.cuni.cz/~certik/texty/ct/ctnost03.htm
Náprava morálky tedy začíná u 200+81 zákonodárců, kteří mají vydat jednoduché a srozumitelné zákony. Po nich nastupuje česká justice a všech jejích asi 3000 soudců. Tam naprosto nechápu, proč má soudce možnost nepřipouštět důkazy. Důkazy má připustit všechny a v rozsudku se s nimi potom vypořádat.
Málo se ovšem zabýváme tím, že některé nemorální chování je dáno i geneticky. Zní to sice ošklivě, ale děti zlodějů jsou ve větší míře zloději také. Více, než by odpovídalo statistickému průměru populace. A je lhostejné, zda jde o zbohatlé privatizátory nebo kapsářské rodiny. Vikingové si s tím poradili uplatňováním trestu, kdy chyceného zloděje rovnou pověsili, protože podle jejich názoru je zloděj spojencem Lokiho, a toho nenáviděli jako nositele zla. Důslednou eliminací po celé období vikingské způsobili, že měli nízkou míru zločinnosti. Také drsná příroda udělala své, tam nebyl prostor na byzantskou chytristiku a podrazy.
V prostředí ČR začíná náprava u justice a zjednodušení zákonů.Pokud zjednodušení nezvládne demokratická společnost, bude to živná půda pro příchod jednoduššího systému barbarského - v našem případě šariátu.
.
Gerde, uveďte prosím jediný příklad z historie kdy se systém tak nějak sám od sebe zjednodušil a došlo k nápravě věcí veřejných.
Zjednodušení samozřejmě přijde, ale až po totálním průseru a nastolení nových vztahů - tak jako tomu bylo v historii vždy.
Systém se sám zjednoduší
Systém se sám zjednoduší pouze u primitivních společenství, které nemají komplikované vztahy. Tedy pravěké tlupy, dnešní společenství amazonských indiánů, afrických Sanů, australských Aboriginců, společenství na menších ostrovech indického oceánu (North Sentinel) nebo v Pacifiku. Vždy jde o menší skupinu s jednoduchými vztahy, kdy po zločinu trest následuje vzápětí klackem přes hlavu, apod.
V EU se stal systém natolik složitým, že k jeho nápravě může dojít jedině po kolapsu.
Zákony jsou nutnou berličkou.
Ovšem chromajzla více podpoří výchova (vázána na nějaký společenský tmel, osvědčilo se občas i náboženství, nedogmatické, neintrovertní, já bych byl i pro to, aby bylo konečně i veselým, radostným, otevřeným....aby si umělo udělat srandu i ze sebe sama) , ta dokáže jakž takž zvládnout i tu genetiku, někde ještě mám popis a výsledky studie jednoho Kanaďana, co sledoval snad až celou jednu generaci (od cca 4 let až po cca 30 let) určitý vzorek populace, jak se projevuje genetika a jak správné podněty , rozumná výchova a moudré zásady jí vštěpované (a jak opat těchto procesů a fenomenů). Rozhodné období je cca 4 - 7 let, pak už ani řemen nebo Bible moc nepomohou, ani polepšovna nebo korumpování hračkama.
Takové ty soudy kde co začíná (a končí)...to je nanic. Všecko je tak trochu uprostřed i na okraji (peras apeiron). Pokud tedy chceme být Evropany, tedy pythagorejci (jjeich komunita ale byla v lecčems komunistickou - tvrdili například , že pokud je přátelství statkem hodným úcty a je sdíleno, tedy je nemajetnické povahy, tak proč majetnictví podřizovat kus hadru,
pytel obilí, cihlu atd...).
Člověk v prostředí společenském je tak složitou záležitostí, že jedinec se v tom naprosto ztrácí, co do nějakých obecných závěrů ohledně důležitosti té které jeho itnerakce. Může vybírat (s pomocí např. rodičů, školy...) a cucat bonbony, to je asi tak vše, buď se mu jen zkazí zuby, nebo získá energii. Zákon nezákon, jeho jednoduchost či složitost. I ta výchova, i ta je totiž povětšinu dne našeho maličkého človíčka již dána dopředu.
Jednoduchost neznamená ještě i vyšší kvalitu, příklady netřeba jmenovat.
V právnickém státu by si jeho konstruktéři podřízli větev , na které sedí a ostražitě sledují, jak a co dělá právě jejich kořist....kdyby se prosadila jednoduchost směrem k vyšší kvalitě (samo o sobě zaklínadlem, co to je ?!??) . Od nich nelze čekat nějaké nápravy (jakým směrem ?, kdo bude konstruktérem a kdo arbitrem ?) ....no a filosofové bývají pak povětšinu zkaženi, když jdou na práva či do politiky.
Takže učitelé a učitelky. Plus rodiče a přátelé školy.
Takže zbývá jen skepse , ale i ta může být ozdravnou, zejména pokud nebudou zase stíhat a zavírat kvůli názorům, které nejsou v souladu s výklady obezních (naditými falší, pokrytectvím, nabubřelostí, nevědomostí ...) učitelů, učitelky prominou. Ale i tak to bude dlouhá cesta, minimálně potrvá až do další velké války....věřme že bude krátká a rychlá a že po ní aspoň tak ze dvě dekády budou zas masy i jejich fuhrerové chovat se jakž takž...což ale taky ne všude nastalo .
Nejdůležitější je umět zabránit válce, respektive moci ji zabránit.
V tomto epizodně , cyklicky i strukturálně selhává takřka s urputnou svou svéhlavostí skorem celé lidstvo, tady by to chtělo - NĚCO zjednodušit. Ale CO ?!?? A jak ?
A hlavně - KDO to udělá ?!??
Žádný šariát, když tak docela obyčejný (ale efektivnější - viz metody evidence, sledování atd.) fašismus. Zdroje jsou.
Co je to byzantská…
Co je to byzantská chytristika?
Německá, Americká, Britská, Ruská, Česká chatristika, neexistuje?
Byzanc
To je období Východořímské říše plné intrik a palácových převratů, kdy upláceli barbary (např. Huny) nebo je zároveň štvali proti sobě.
A čím se od toho liší…
A čím se od toho liší latinská chytristika nebo třeba německá, americká a další chytristiky?
Vidlák
asi ještě nechyt druhou mízu
Nejenom Vidlák.
Nejenom Vidlák.
Mne druhá míza ještě čeká…
Mne druhá míza ještě čeká. Jaké to je? Abych věděl, do čeho půjdu ))
Splaší
se hormony a na to,co někomu před 20 lety slibil v klidu zapomene a mnozí si,ohledně rodiny klidně dají druhé kolo.
...
Znáte to z vlastní zkušenosti?
Kdoví jestli,
místo druhé mízy někdy přichází první infarkt.
míza
uživatel 11:27
Pak přijde třetí míza,jak ten děda říká,když se ho ptají,jak ještě často mívá sex,no vánoce jsou častěji.
Z Orbis pictus
Pojď synu a uč se maudřeti (později upraveno na Uč se moudrým býti). Žák dopovídá otázkou: Co to je moudrý?.
A s morálkou to bude nějak podobně.
Děkuji
Děkuji Vám za krásný blog. Je dobré, když člověk potká někoho, kdo to má v hlavě srovnané - a přesto ztrácí čas tím, že píše i pro ostatní.
Dnešní článek jde k podstatě…
Dnešní článek jde k podstatě věci a díky za něj, je to dobrý námět k zamyšlení. Ukazuje jeden úhel pohledu na věc, který může být dobrý, ale také špatný. Zkusím k tomu napsat tedy svoje. Zaprvé mi přijde zcela chybné svalovat morální úpadek na minulý režim. Nezažil jsem padesátá léta ani osmašedesátý, ale život v osmdesátkách jsem už zažil jako dost velký na to, bych ho pochopil. Tvrdím, že tehdy byla všeobecná morální úroveň lidí vyšší než dnes. Celý systém byl totiž postaven na tom, že se pracovalo pro společnost a lidi automaticky očekávali, že výroba i služby jsou zde proto, aby dělali užitečné a potřebné věci pro lidi. Tehdy lidi měli zažitou morální výši odměny za provedenou práci, protože tržní hospodářství neexistovalo. Cena byla prostě náklady + morálně přijatelná přiměřená marže. Že ty výrobky byly technicky nedokonalé, nemódní a občas byl něčeho nedostatek byla typická vlastnost systému, který doplňovali svojí tržní podstatou různí vexláci, kteří nedostatkové a módní zboží ze západu nějak vozili a prodávali tržně na burzách a tam už člověk ojebávání tak nějak automaticky očekával a byl vždy ve střehu a počítal s ním. Tržní hospodářství je něco diametrálně odlišného. Tam se neplatí náklady + morálně ospravedlnitelná marže, ale vždy nejvíc, kolik je ochotný zákazník zaplatit. Pokud zboží potřebuje zákazník ze svého pohledu naléhavě, ať už pro udržení společenského statutu nebo zachování zdraví (zubaři) či třeba bydlení (nehorázné nájmy), je ochoten zaplatit mnohem více než nějakou morálně ospravedlnitelnou marži a dotyčný přeprodejce se napakuje bez ohledu na to, jaké úsilí musel sám vyvinout. Ideální je stát se vlastníkem nějakého nedostatkového zdroje a pak už jen vybírat rentu a není nutno hnout malíčkem po generace. A tvrdí se, že je to tak v pořádku. V tržním hospodářství se velké peníze nevydělávají poctivou pracovitostí (malé ano), ale vždy vychytralostí. Jak už kdosi psal, Václav Klauz byl ten, kdo povýšil v podstatě jakékoliv jednání vedoucí k osobnímu prospěchu, jako morálně ospravedlnitelné, jako podstatu nového ekonomického systému. Na druhou stranu si přiznejme, že ten systém, kde každý každého ojebává a každý je pořád ve střehu, je vlastně ten přirozený a normální „přírodní“ stav a to jen socialismus vytvořil pro lidi umělou náruč, ve které se mohli vcítit bezpečně, i když za cenu víceméně všeobecné chudoby a stále větší zaostalosti, především díky tehdejšímu gerontokratickému vedení. A štiky v rybníce trpěly a jejich potenciál se nevyužíval.
Ještě větší rozpor ale cítím u Vidlákova pojetí souhlasu se sexem pouze v podobě manželství. Minimálně od vynálezu účinné antikoncepce neplatí, že sex = mateřství. Jedná se spíš o součást vztahů a podstatný faktor duševní rovnováhy. I ženské si chtějí nezávazně zašukat a nechtějí hned vztahy a rodiny. To je skutečný pokrok a skutečná svoboda. Můžete ji mít, pokud chcete. A můžete si být věrní, když chcete, i to je vaše svoboda, jestli to tak chcete. Můžete mít romantický vztah, kde si před druhým v důležitých věcech nelžete a který vás vnitřně obohacuje, vaše manželství z vás vlastně tvoří vyšší bytost než jste vy sami. Ale musíte si vybrat. Se sexuální svobodou a nezávaznými vztahy to druhé automaticky mizí. Ale to rozhodnutí je na vás a i to je součástí té svobody, protože prostě máte možnost věrní nebýt. A věrní si jste proto, že chcete a že toto dobrovolné omezení vám přináší hodnotu, kterou byste jinak neměli. Ne proto, že vás k tomu nutí pohledy moralizujících sousedů nebo vás k tomu manipuluje náboženství. Ale musíte mít tu svobodnou možnost volby, jinak to není obohacující romantický vztah, který z vás dělá vyšší bytost „my“, ale domácí kriminál, ze kterého chtivě koukáte na sousedku za plotem jako hárající pes. A opět se ptejme, co je normální, původní, přírodní, přirozený stav? A ten monogamní vztah to nejspíš nebude.
reakce
S druhou částí ohledně sexu atd naprosto souhlasím, Vidlák tu je konsistentně ovlivněn svým křesťanským myšlením a není schopen pochopit, že ony i ženy si chtějí užívat. To je právě ta svoboda. A mimochodem, pravidlo, že sex je až po svatbě, neexistovalo ani za vrcholného středověku, i tehdy bylo celkem normální, že děvečky šly s každým, kdo se jim buď líbil, nebo jim něco zaplatil, přičemž pánovi museli podržet kdykoliv. A to bylo tehdy křesťanství na vrcholu a žádný dnešní křesťan se tehdejší zbožnosti nemá šanci přiblížit.
Nicméně nesouhlasím s vaší i Vidlákovou představou, že komunismus byl morálnější. Především, opravdu si nemyslím, že systém, jehož základ je těžce nemorální, může být nějakým vzorem, dokonce morálním. Opravdu nespatřuji nic morálního na představě, že nejprve znárodníme=okrademe ty jen trošku bohatší, přičemž to ještě pěkně osolíme jim a jejich dětem, abychom následně milostivě mohli rozdávat. Sice je pravda, že oficiálně se systém honosil tím, že všichni pracují pro společnou budoucnost, realita ale byla dle známého vtipu "My předstíráme, že pracujeme, a stát předstírá, že nás platí." Bohužel, osobně se domnívám, že ještě nikdo nevymyslel větší motivaci pro nějakou činnost, než je zisk, a ačkoliv existují lidé ochotni dřít pro prospěch celku, dějiny osvědčují, že drtivou většinu je třeba namotivovat buď karabáčem, nebo prachama. A to byl jeden z hlavních problémů reálného socialismu, budování nového člověka tak nějak prostě nevyšlo. A to se vůbec nezmiňuji o existenci domovních a pouličních důvěrníků, různých PSVB, nutnosti mít dobrý posudek atd. A co se svobody týče, tak snad se shodneme, že ta se s tou dnešní srovnávat opravdu nedá.
Vidlák má pravdu, že morálka je dnes problém, ale ona byla vždycky, jak už mnozí zmiňují. Ať už se to nám ateistům líbí, či ne, je fakt, že křesťanství mělo značný morální náboj, ačkoliv realita byla kulhavá - přesto si myslím, že v průměru vedlo k lepší morálce, protože pokud někdo podváděl, alespoň se tím nechlubil a dost možná se vnitřně styděl. Tvrdím, že pro ateistu je značně obtížnější, chovat se morálně, protože zatímco křesťan má svá dogmata, ateista si morálnost svého jednání musí vysvětlit a pochopit sám. To bohužel ne každý zvládne.
Úpadek morálky souvisí s jiným dost zásadním problémem dnešní doby - naše společnost nemá žádný přesah, žádný cíl, žádnou vizi - tedy kromě toho mít se dobře. Jenže to se chtěly mít všechny civilizace v celé historii, ony ovšem na rozdíl od nás většinou měly i ten přesah. Komunismus chtěl budovat lepší svět a světový mír - ačkoliv to považuji za mnohdy falešnou přetvářku, přesah tam byl. Římané/Peršané/Alexandr chtěli expandovat do celého světa, protože byli přesvědčeni, že jejich civilizace je lepší, než jsou barbaři. Žádná sláva, ale stále tam nějaký přesah vidím. Celá historie Indie - bráhmanismu, budhismu a hinduismu - je o tom, jak se vyrovnat s karmickým cyklem reinkarnací. My to moc nechápeme, ale přesah jako hrom. Za středověku se stavěly katedrály. My stavíme supermarkety. V tom je zásadní rozdíl.
Pavte já neříkám, že…
Pavte já neříkám, že komunismus byl morálnější. V roce 89 byl jeden z důvodů cinkání klíčů právě amorálnos a prohnilost systému, který tu mnohokrát poměrně trefně popsal Čmoud. Já jen říkám, že od roku 89 jsme pro lepší morálku nic neudělali. Jen jsme zákonně ošetřili nemorálnost. To je celé. Já se tu nesnažím nabídnout nějaký pseudokřesťanský morální vzor, jen říkám, že nás ta nemorálnost dožene, protože morálka je v podstatě to, co nás udržuje pohromadě, abychom ve skupině lépe čelili přírodě než jednotlivci. Morálka je tmel, který drží pohromadě společnost, aby se nerozpadala. Proto vidíme ty rozpady a atomizaci všech a všeho. Od velkých celků až po rodiny. A tvrdím, že pokud nevykročíme směrem k lepší morálce, budeme donuceni okolnostmi. Protože technický pokrok už není schopen sanovat morální chyby.
Ano, antikoncepce umožnila, že nezávazný sex přestal být především pro ženu aktem s fatálními následky. Ale přesto celospolečensky jsou tyto následky už téměř neúnosné - skoro polovinu dětí vychovávají samoživitelky, které jsou nejohroženější sociální skupinou. A je jich tolik že je systém skoro nedokáže uživit. Jedna samoživitelka není problém. Statisíce samoživitelek už problém jsou i přes veškerý technický pokrok.
Ano, vysoká životní úroveň umožnila, že rozpad rodiny nemá fatální následky. Stejně tak antibiotika umožnila, že zápal plic se z metly lidstva stal banální nemocí.
Já tvrdím, že jednoho dne nás ta pokleslá morálka dožene, protože na nás ten pokrok jaksi nezbyde. Vezme si ho pár nejbohatších. A pak se vrátíme tam, kde jsme byli. Že nemorální jednání bude mít takřka okamžitě fatální následky.
Re: Vidlák Těžký nesouhlas s definicí problému
výchovy dětí samotnými ženami.
Vidláku, nevím, zda jsi či nejsi obeznámen s výsledky výchovy dětí - zejména chlapců - v neúplné rodině, to jest v rodině bez pokrevního otce a nikoli právě na chvíli zakoupeného několikátého otčíma.
Situace těchto chlapců je doslova tragická. Jejich schopnost založit novou a hlavně úplnou rodinu, o kterou by se uměli jakž takž ekonomicky i sociálně postarat, je nulová. Zejména ten sociální rozměr je katastrofální.
Možná je to způsobeno tím, že zřejmě měl, jak jsem z několika zmínek pochopil, funkčního tátu. Proto ani vzdáleně netušíš, o co jsi nepřišel, resp. co ti bylo dopřáno.
Děkuj Bohu a tátovi.
Targusi nejsme ve sporu…
Targusi nejsme ve sporu. Přesně takhle jsem to myslel. Jedna samoživitelka, to nebyl problém. Ale statisíce samoživitelek a pak statisíce chlapců vychovaných samoživitelkami, kteří budou jen vytvářet ještě více samoživitelek a zároveň sami nebudou schopni žádného intelektuálního, pracovního, vojenského či kulturního výkonu... to ani technický pokrok nezachrání. Na začátku samoživitelky umíraly hladem a zimou. Jejich děti skončily odvedeny doživotně k vojsku nebo zahynuly na galejích za banální krádeže z hladu. A dohromady poskytovaly odstrašující příklad pro jiné holky, jak to dopadne, když dají tomu nepravému. Pak přišel technický pokrok. A na samoživitelství se přestalo umírat. Odstrašující příklad skončil. A pak přišla antikoncepce. Přestaly se rodit nechtěné děti. A nakonec se ukázalo, že když ten úlet, co se kdysi stal jen občas, se začal dít masově - tak průser nad technickým pokrokem prostě vyhraje. Sice máme pokrok, na samoživitelství a nevýchovu se neumírá a zabrání se nechěným početím, ale ztráta morálky chlapa se starat i o ženu, která zrovna na sex devět měsíců nemá chuť a ztráta morálky ženy, že dítě není prostředek nátlaku, tohle dohromady vyrobilo průser i přes všechno státní přerozdělování.
Co se stane, až si bohatí všechno vezmou pro sebe? Nebudou antibiotika a zjistíme, jak důležité bylo napomínání dětí našimi babičkami, aby nenastydly. Ukáže se, jak důležité bylo napomínání babiček, aby holka nešla do postele s prvním grázlem, ale aby si dala sakra záležet, s kým bude žít. A napomínání mladého muže, že děti mu bude vychovávat její mozek a její pracovitost a ne její kozy a zadek.
Morálka není nic umělého. To je jen napomínání a připomínání mladým, co všechno se jim může stát. Od toho, když nastydnou a dostanou zápal plic, nebo šlápnou na rezavý hřebík a nebudou antibiotika, až po to, když holka dá klukovi a on se pak nebude chtít znát k dítěti... a nebude antikoncepce ani sociální dávky.
Zajímalo by mě, která mladá holka by si domů pozvala Feriho, kdyby neměla k dispozici příslušnou pilulku a neexistovalo životní minimum. Každá by říkala nejdřív kostel potom postel.
Holky sú hlúpé, v určitém věku.
Holká dá...to znamená že kluk bere ?
Mádátidal. Nové křesťanské horizonty.
Takže samoživitelky , které však u děcka ZŮSTALY, vychovávají nevalně. No ale povidlák někde v kostele moralizuje o tom, jak morálka upadá a o děcku ví akorát to, že musí patnáctého poslat alimenty..
Vítejte v povidlákově ! Ve světě praktikujících nesamoživitelů....
Určitě vidina existenčního minima je to, co mladé holce probleskuje hlavou při první nebo patnácté souloži - s někým, do koho se zakoukala či zamilovala. To jo, ale jedině tak v hlavě vidláků...
Reklama - to je jak mor. Možní ještě větší odcizení jak automatizovaná práce na někoho jiného, s výsledkem práce v podobě nul a jedniček v bance.
Kdoví zda vůbec spolu ještě souloží dvě originální lidské bytosti...nebo jen produkty reklamy, marketingu...
K tomuto
bych doporučoval k hlubokému studiu eMimino. Ač nikdy nepřihlášen, jsem zaníceným čtenářem onoho webu, manželkou nazýván blb (že něco takového čtu). Je to takové mé sebetrýznění. Dozvěděl jsem se mimochodem, že zhruba 40% žen ve fertilním věku je pololezeb, dalších 20% úplných. Hromada otázek na ty
gruppensexíky atd.
Velmi krásné heslo k tématu samoživitelek, jež je na oněch stránkách velmi populární je "Šťastná matka, šťastné dítě."
Přeložím, komu to hned nedošlo (neb nemá myšlení uživatelek). Jakmile se mladší matce zalíbí kolega v práci nebo stačí, že už manžel ji nevzrušuje či jednoduše nebaví, je naprosto ospraveditelné, že se okamžitě rozvede a najde si lepšího sokolíka. Terminus technicus: "Dát manžela do oběhu." A když je pak maminka šťastná s novým strejdou, je logické, že to dítě/děti vycítí a okamžitě je/jsou šťastné taky, už se nemusí otravovat s biologickým otcem. Docela mi to tam potvrzuje jeden názor, nevím, zda-li uvedu přesně a kde jsem ho četl - sériová polygamie. Chvíli s manželem (jedno, dvě děti), chvíli s prvním "kamarádem" (další svišť), pak s dalším a tak dále.
Svatby v dnešní době opravdu přežitek, maximálně s tím prvním, pokud si ji ovšem chce vzít. Což rozhodně pravidlem není.
Vím, trochu generalizuji a přeháním, ale ne zas tak moc.
Fakt je, že ani my chlapi tam nevycházíme moc dobře a to právem. Nějaký ten chlast, fet, marjánka prý ještě v pohodě, ale kolik mladších chlapů se třeba dá na hazard, člověk by nevěřil. Schopni se zadlužit úplně brutálně.
Další věcí s tím související, je to samotné zadlužování. Ani nemusí být hazard, jen chuť si něco koupit dražšího, pak znovu, pak znovu a končí to statisícovými dluhy, kdy chod rodiny úpí a milý exekutor přichází. Ne, že by to ženské taky nedělaly, ale mnohem asi méně než muži. Vzpomínám na rok cca.2009 kdy jsme si s manželkou brali (tedy přesněji já) spotřebitelský úvěr a žena na smlouvě musela být podepsána, že s tím je seznámena a souhlasí. Takovýto archaismus se už dávno nejspíše vytratil. Stačí kliknout v internetovém bankovnictví. Potvrzením je mi mladší kolega v práci, který si půjčil asi dvě stě padesát tisíc, aniž by si cokoliv koupil, peníze utratil po barech, diskotékách a hambincích. Nějaké splátky ovšem banka časem chtěla, tak to zalepil nějakým tím nebankovním sektorem a teď je někde se sekyrkou kolem čtyř set. Prostě pohádka z Vrchní prchni - Jak chtělo prase být alespoň chvíli v žitě.
Samozřejmě, číst takový web je něco, jako když kamarád řešil výrobce budoucího auta z druhé ruky a hledal na fórech jednotlivých značek, nakolik je model spolehlivý. Vždy došel k tomu, že jím zamýšlené auto je totální šmejd a pak raději přestal tato fóra navštěvovat.
Lze chápat tvůj postoj vůči antikoncepci tak....
...že pokud tvá žena bude moct být úspěšně oplodněna, tak potud bude stále rodit děti ?
Technický pokrok je jak trojúhelník s ryskou a pero. Můžeš narýsovat projekt baráku...ale můžeš si jimi i vypíchnout oko. Není to až tak o nějaké vznešené morálce, ale o zručnosti a vědomostech. Těch morálních příkazů, kterých se máš držet, abys sobě nebo jinému nevypíchnul oko...těch až zas tolik není.
Nejpokleslejším je to, že člověk moudrý nemá tolik rozumu, aby dokázal (za!!!)bránit válce. To však neselhává ani technika, ani morálka. Prostě selhává on, tato role už je mu cizí. To bude mít fatální následky, sleduj pak ty vysoce morální lidi, co budou dělat. Co budou tvrdit, jak barvitě budou plkat....když to přijde, jakožto že to přijde, protože to není osud, je to vědomá neschopnost.
Re: Pavt
Jak se dá vysvětlit skutečnost, že nejproduktivnější systém světa je čínský komunistický kapitalismus nebo jak by se jejich zřízení pod tvrdým řízením strany dá nazvat?
Evidentně se ukazuje, že zisk není všechno, a pokud si někdo myslí, že se v Číně pracuje za misku rýže je na hlubokém omylu. Nepochybně morálka má na to velký vliv. Čínská morálka je zcela jiná než naše, ale ztráta tváře je něco, co si žádný Číňan nemůže dovolit.
Spíš je jisté, že morální úpadek Západní civilizace nabyl takových rozměrů, že jediný přirozený konec je destrukce, buď vnitřní- šariát nebo vnější vlivem působení kladných zpětných vazeb neakceschopnosti systému.
Kadlasi já celkem chápu i tu…
Kadlasi já celkem chápu i tu touhu (i žen) si nazávazně zašukat. Dokonce jsem ochoten tomu uznat i ten atribut svobody. S tím nemám nejmenší problém. Ale pak není divu, že bude vždycky nastávat ona debata, co je a co není znásilnění. Respektive co je a co není podvod. Chlapi se tisíce let pokoušejí dostat ženy do postele. A ženy se po tisíce let nechávají. Tomu rozumím. Rozumím i tomu, že v tom nemusejí obě strany hned vidět závazek. Ale pak se budou dít ty věci, které vidíme - že se bude pořád řešit, kde je hranice mezi sexem a znásilněním. A právníci budou dělat dlouhé zákonné bitvy o tom, který přesný moment a úkon to rozdělí. A budou vznikat chyby z nedorozumění. A tu a tam se ten nezávazný sexík vymkne a narodí se z toho dítě.
Na jedné straně muž oblbuje ženu, aby jí dostal do postele pomocí řečiček a slibů, na druhé straně žena oblbuje muže vysazením antikoncepce, aby si ho připoutala pomocí dítěte. Strašně častá záležitost. Děti narozené z důvodu připoutání si partnera, ty jsou v každé školní třídě. Já sám jich znám víc než bych si přál. Těch dětí se nikdo neptal jestli si takhle tu morálku představují.
Když moje žena rodila, v porodnici nebyli ani tak vyjevení z toho, že má už páté dítě. Není to sice úplně běžné, ale vyskytují se. Ale že má páté dítě s jedním chlapem, to byl úkaz vzácnější než narození dvouhlavého telete.
O následcích jsme tu už mluvili - plné třídy nevycválaných fracků, co jsou vychováváni nahodile různými muži a málokdy vlastními otci. Budoucnost národa... ano, to je jeden z těch důvodů, proč jsem i ve čtyřiceti v práci pořád nejmladší. Protože dvacetiletí frackové mé práce vůbec nejsou schopni...
Nakonec všechno souvisí se vším a když má člověk založit rodinu a řádně vychovat děti, tak to je především kurva těžký závazek. Moc svobody v tom není. Spíš hodně odříkání a disciplíny. Jenže budoucnost nám dělá právě schopnost tohoto závazku. Nikoliv svoboda.