Mládí

Štítky

Scházíme se zde, jak jsem vypozorovala, proto, abychom presentovali nebo korigovali své vlastní názory. To je velmi dobré, protože je to podnětné, je to aktivizující a motivující. Velkou většinou se shodneme na tom, že současná vzdělávací soustava od škol základních až po školy vysoké naše (všechny, české) děti nerozvíjí, ale (nevím, do jaké míry záměrně) je nechává pohnívat (vyjma oborů technických, doufám).

Proč to trpíme? Protože ty své včas poučíme a doučíme? Ale co ty ostatní? Jsou tu, nevyzmizíkujeme je, jsou součástí národa. Pojďme udělat něco i pro ně! Když to neuděláme my, neudělá to nikdo.

Před časem jsem zde, na Kydech v diskusi, zveřejnila myšlenku svého manžela a svou o tom, jak jsme byli na počátku let devadesátých uchváceni skrze dar svatební videorekordérem a jak jsme si, asi bláhově, představovali presentaci látky ZŠ a SŠ podle jednotlivých hodin, které by si žáci podle potřeby mohli přehrávat.

Současná škola, resp. její záměry a cíle, není v kontaktu se současnou realitou. Děti jsou napřed v aplikacích sociálních, ale nevědí, co je za tím. Ale ani v IT – žádná sláva. Pokud absentuje rodina, nikdo je nepoučí ve věci vztahů. Jsou oproti USA poučeni o antikoncepci, to není málo – z pohledu na jejich (US) čtrnáctileté. Nikdo s nimi nerozebere Přikázání (z hlediska společenského) – od Cti otce svého… dále. Nikdo jim nepředestře ten časový, možný, nikoli zaručený, horizont jejich života, tu zodpovědnost za to, cokoli jsme „učinili“ (ano, děti tu i tam, všichni v pohodě; ale nakonec dědický zákon a povinnost vyplácet…). Málokdo je poučí o „domácím hospodaření“, dříve na to byly i „sešitky“. A už vůbec nikdo je nepřipraví/nepřipravuje na reálnou možnost nemoci, invalidity a smrti. A na důsledky téhož pro ně samé, ale pro jejich rodiny, resp. rozpočty.

Víte, to je jen výsek z toho, co mne trápí, a co ostřeji vidím kolem sebe. Protože se to týká mladých, u kterých je ještě reálná naděje, že mohou něco nahlédnout a pochytit, mohou se vyhnout chybám „skrze poučení“ = víte, mne např. nikdo nepoučil stran domácnostní ekonomiky…

Je Vás tu mnoho, je Vás tu většina vzdělaných a praktických, kteří vidíte ten zmar kolem sebe. Vy ty znalosti máte, vy máte zažitou i tu filtraci praxí. Pojďme pomoci těm našim mlaďochům, kteří jsou ještě schopni zareagovat. Jak? Já to nevím. To neznamená, že Vy to nevíte. Vy to možná víte! Pojďme spolu hledat cestu, jak co nejvíce našich mladých POUČIT v dobrém toho slova smyslu. Škola to neudělá a mnoho rodičů na to nemá vědomosti, sílu, čas… Nemůžeme si dovolit ztráty. Ani v „mozcích“ ani v „srdcích“.

 

 

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.3 (68 hlasů)

Komentáře

In reply to by Homer (neověřeno)

Trvalý odkaz

Homere, vaše sentence není úplná. Dovolím si ji doplnit. Internet je plný informací (což je někdy až na škodu), ale také dezinformací (což je na škodu vždy). Mladí je rozlišit většinou nedokážou.
Vzory? Ano, to problém je. Ale i za časů mého mládí byl - koho mít za vzor třeba v roce 1970?

Průměrný počet slepic: 4.6 (7 hlasů)

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

"Mladí je rozlišit většinou nedokážou" ... protože jim chybí grunt v podobě základních ecyklopedických znalostí získaných ve škole.

Průměrný počet slepic: 4.7 (13 hlasů)

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

jsou relikt 50. let. Pak se přišlo na to,že vlastně mládež demoralizují.Dnes např. když obyčejná holka zjistí,že se nikdy nebude podobat Claudii Schifer, že je to nedostižné,tak buď začne mít komplexy nebo jde pod kudlu. Obojí je škodlivé

Průměrný počet slepic: 3.6 (12 hlasů)

In reply to by Gaia (neověřeno)

Trvalý odkaz

jsou lidi z masa a kostí, Gagarin začal chlastat, u Remka se zjistilo,že nemůže být vzor,bo děvkař a tak je to s každým

Průměrný počet slepic: 2.7 (11 hlasů)
Trvalý odkaz

každému všechno odkývat a pak si to udělat po svém

Průměrný počet slepic: 3.4 (8 hlasů)
Trvalý odkaz

Uvedený problém provází lidstvo od doby, kdy začalo budovat první civilizace. Mladí nikdy většinově neposlouchají staré, proto sociální zkušenosti jsou jen málo přenositelné. U technických dovedností jsou informace přenositelné, ale jen za určitého stavu civilizace. Pokud civilizace jde nahoru, vše funguje dobře a společnost se rozvíjí. Pokud se rozvoj jen trochu přibrzdí nebo dokonce zastaví, pak se teprve začnou dít věci. Nejdříve se vše začne promítat v sociálních vědách. Okamžitě se vynoří spousta apologetů se svými většinově scestnými teoriemi, proč se rozvoj zastavil a kde je cesta. Se zpožděním se to promítne do dalších oblastí společnosti. Protože nikdo neví nic určitě, dopřává se těmto věrozvěstům jediné pravdy sluchu. A kladná zpětná vazba ve společnosti pomalu startuje až nakonec dojde k rozvratu a začíná se znovu.
To je situace ve které se dnes nacházíme. Již jsem četl teorie, že kapitalismus je slepá ulička (asi je), a že je třeba se vrátit někam do minulosti, nejlépe do feudalismu a pustit se kupředu novou uličkou. Samotné existence podobných teorií dokumentuje stav naší společnosti, a že se nacházíme na sestupné trajektorii rozvoje.
Dobře je vše výše uvedené popsáno v " Kolaps a regenerace: Cesty civilizací a kultur: Minulost, současnost a budoucnost komplexních společností-M.Bárta.Kovář".
Jelikož se jedná o vyšší zákonitý jev, nic moc s tím nenaděláme. Můžeme jen aktivně vzdorovat ve vnitřním rodinném kruhu a blízkém okolí známých a snažit se, aby pád nebyl do V ale aspoň do U. Zní to vše fatalisticky a pesimisticky, zato se omlouvám, doposud to tak ale vždy bylo, když se civilizace nacházela v krizi a přestala růst.

Průměrný počet slepic: 4.1 (14 hlasů)
Trvalý odkaz

Jakesik ty kury za snahu najít řešení, ale inak jak pravi Targus, problematika je už v tym, že vygumovani eurojugent mají už malých smraduv. Když sem před dvaceti rokama začal ukazovať na nebezpečí negrizace Evropy, byl sem za fašistu. Včilek už je pozdě. Jede to samospadem.

Průměrný počet slepic: 4.1 (9 hlasů)
Trvalý odkaz

položil k vlasovcům zajímavou otázku:
"Kdyby, čistě hypoteticky, nějaká skupina Němci zajatých amerických vojáků projevila ochotu bojovat po boku Wehrmachtu v německých uniformách proti USA, myslíte, že by je Roosevelt miloval?"

http://nonserviam.cz/medialni-hovinka-xlvii/

Průměrný počet slepic: 4.6 (11 hlasů)

In reply to by pithart (neověřeno)

Trvalý odkaz

Na to se snad nemusíte ptát.

Jestli Američané bez milosti vydávali Vlasovce SSSR k likvidaci, tak je Rooseveltův názor evidentní.

Průměrný počet slepic: 4.3 (12 hlasů)

ještě jsem nedopil ranní kafe.

Průměrný počet slepic: 4.2 (11 hlasů)

In reply to by pithart (neověřeno)

Trvalý odkaz

Ale o SS. Prováděli např. čistky v průběhu SNP, při Varšavském povstání....
V mnohem klidnějších dobách dostávají v USA zběhové (např. k Islámskému státu) až doživotí, a to bojovali někde za oceánem a určitě ne totální genocidní válku. Přičemž ve WW2 šlo o to, že zběhové z Rudé armády bojovali na straně těch, kteří vybojovávali vítězství spočívající mj. v likvidaci celých etnik, na základě biologickém. De facto umožňovali i další provádění holokaustu, když bránili osvobozujícím vojskům v postupu.

Uvědomme si , prosím, že spolupracujících bylo takřka vždy v dějinách , takřka za každého režimu, více - jak protestujících, natož aktivně rezistentujících. Z logiky věci pak vyplývá, že ti bojující umírali častěji, jak ti spolupracující. Mají tedy spolupracující (i kolaborující) více dnes potomstva, než ti bojující, aktivně rezistentní. Tedy převažují. Tedy získávají i více více významných postů, nejen v žurnalistice a kultuře, ale např. i v politice. No a podpora z relevantního zahraničí je také mocným faktorem, jak kulturní, tak mocenská, jakožto i peněžní či politická.
Navíc se zde vytvořil a vytváří narativ o jediné totalitě - té sovětské. Ta německá (natož rakousko-uherská či církevní) je upozaďována, možná nebýt holokaustu, tak je dokonce považována za přínosnou. Měřítka se kroutí a hroutí, popisy procesů se redukují na epizody, poučení mizivé (ohledně toků kapitálu žádné)...no a tak se nedivme , že Koněva strhnou, ale muzeum Oberfuhrera SS Porscheho funguje (mimo dobu koronavirovou), zda i s podporou státu či obce - to ale nevím......

Na druhé straně : Nepřipadlo by vám divné, kdyby Francouzi žili někde kolem roku 1920 traumaty napoleonskými, Rusové kolem roku 1950 traumatem Krymské války, Židé ...eh, no nic, tam jde takřka o průmyslové odvětví.
Ovšem, to poučení z dějinných zvratů...to chybí. Respektive je spíše propagandou, než porozuměním. Klišé, jednostrannost, plochost, epizodní zamlžování dějinných struktur, ba někdy i biologický rasismus (např. život Čechů či Rusů je méně jak život Američana),zlá krev, flagelantství, mrtvá folkloristika místo žité tradice, podlézavost místo hrdosti, ze zločinců se vyrábějí málem že ne hrdinové (ach, ti ubozí němečtí vojáci a ty nebohé německé civilistky) a z hrdinů mršiny (existuj si, ale v zapomnění)....
To je opravdu fiasko vzdělávacího systému, tady nepomůže cukřík (tedy ani dvojnásobek průměrné mzdy), tady bylo třeba biče, už je však pozdě. Jde o systém a lebonovské metody. s tím naděláš jen málo.

Vlastně je to dost paradoxní - zapomínat na něco, když vpravdě (z hlediska porozumění) není na co. Je to i srandovní, morbidně legrační. Proto se v tom tak plácáme, proto tolik exotiky....

Průměrný počet slepic: 4.4 (16 hlasů)

V roce 1920 měli Francouzi fungl nová traumata a měli jich hodně.

Až nová válka odsune vzpomínky na tu starou.

Te "narativ" se tu tak úplně nevytvořil. Narativy nevnikají samoplozením. Ten "natativ" tu někdo vytvořil a vzhledem k tomu, že vedle je Německo, tak je celkem jasné, odkud to pramení.

Jo jo, když VH vylezl a začal se omlouvat Sudeťákům a nepřiletěl na něj žádnej kámen, vejce, hovno nebo shnilé rajče a za ním další a další, tak už tím bylo hodně věcí ustanoveno do budoucna.

Průměrný počet slepic: 4.4 (11 hlasů)
Trvalý odkaz

"Důchodovou reformou" zlikvidovali mezigenerační průnik, takže dnes je skoro vyloučeno, aby prarodiče "nevhodně" ovlivňovali vnoučata. Jednoduše proto, že staří MUSÍ hákovat do 65ti let (v některých zemích ještě déle) a nemají na ovlivňování vnoučat čas a sílu.
Za bolšána MOHLY české babičky do penze podle počtu vychovaných dětí NEJPOZDĚJI v 56ti letech (jednodětné) a mohly ovlivňovat doaleluja. Dnes jdou jednodětné ženy do penze NEJDŘÍVE v 64 letech (spíše později, protože došlo i k seškrtání náhradních dob), což je sakra rozdíl. Vnoučata už jsou v tu dobu obvykle školou povinná a výchovně takřka neovlivnitelná.
PLUS se jim povedlo zasít mezi generace konflikt, takže "staří" lidé (55+) jsou mladou generací považováni za bandu nevzdělaných blbců, dobrých tak leda pro povinnou euthanasii.Viz. např. dodnes rozšířený názor, že "staří" neumějí zacházet s výpočetní technikou.

A debilizace společnosti může frčet na plný plyn.
I kdyby se učitelstvo nakrájelo na kostičky a hodilo na pánvičku, nic s tím nezmůže.

Průměrný počet slepic: 4.4 (19 hlasů)

báby ať radši hákujou,než aby cpali vnoučatům do makovic zastralé nesmysly a štvaly zetě

Průměrný počet slepic: 1.9 (18 hlasů)

In reply to by Gaia (neověřeno)

Trvalý odkaz

Scallope?

Průměrný počet slepic: 4.6 (12 hlasů)

In reply to by Gaia (neověřeno)

Trvalý odkaz

před maturitou, si od svých 10ti let, kdy dostala mobil telefonuje s manželkou, svojí babičkou, mnohdy celé hodiny. Je nešťastná, že k nám nyní nemůže, protože nejsme ještě komplet naočkováni. Takže když se chce, tak to jde.

Průměrný počet slepic: 4.5 (11 hlasů)

si to užijte,puberta za dveřmi a za rok může být všechno jinak.

Průměrný počet slepic: 2.7 (9 hlasů)

In reply to by Gaia (neověřeno)

Trvalý odkaz

pubertu má za sebou.

Průměrný počet slepic: 5 (8 hlasů)

In reply to by Gaia (neověřeno)

Trvalý odkaz

Gaio, napsal vám 19 let a vy, že puberta je za dveřma :D

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

užíváním výpočetní techniky v praxi jsou otřesné.
První problém - neustálý vývoj jednotlivých aplikací produkuje neustále rostoucí počet chyb, které tyto programy produkují.
Druhý problém - dorozumívání se s výpočetní technikou pomocí klasické češtiny je prakticky nemožné. Jak z hlediska špatných překladů z AJ, tak i neznalostí ČJ ze strany tvůrců programů.
Do doby nástupu do nynější práce jsem si naivně myslel, že umím obstojně česky.
Během zaučování na obsluhu firemního PDA jsem zjistil, že mluvím a píši zcela jiným jazykem, než zbytek světa.
NA druhé straně musím přiznat, že mé problémy nejméně částečně způsobuje i zvyk uvažovat přísně logicky, což je při firemním patlání na dotykáči dosti na závadu.
Neřešit, nepřemýšlet, s každou 3,14-čovinou otravovat ajťáka, a pokud tento nezvedá telefon, hodit kopyta na volant a uvést se do vegetativního stavu.
Strašná doba...

Průměrný počet slepic: 4.2 (12 hlasů)
Trvalý odkaz

a nesprávného hodnocení výkonu.
Předně učitelé na základních a středních školách. Mají příjmy o jakých se jim nesnilo. Máme v rodině několik takových. Oba dohromady plus mínus 80.000 netto měsíčně. K běžnému životu stačí tak 40.000.
Výsledky jejich práce, stručně řečeno nejsou spravedlivě ohodnoceny.
Stačí se podívat na číselnou řadu testů PISA, mezistátního srovnání základních vědomostí žáků, kde jsme na tom byli docela dobře na začátku devadesátek a nyní jen upadáme.

Takže, pokud jde o školy, milý kantore, měsíčně dostaneš výplatu na úrovni mediánu průměrného výdělku ve státě. Pokud nejsi vyslovený lempl a není to na vyhazov. Pokud tvoji žáci dosáhnou vyšší, než průměrné výsledky v mezinárodním srovnání PISA, dostaneš spešl prémii až do výše maxima k základu, třeba dvojnásobku celostátního průměrného výdělku.

To je celé.

Průměrný počet slepic: 4.2 (12 hlasů)

by se musely nějak ohodnotit i vstupy,někoho naučit jen číst je heroický výkon, jiný první v PISA a učitel s tim neměl žádnou práci.

Průměrný počet slepic: 3.8 (8 hlasů)

In reply to by Gaia (neověřeno)

Trvalý odkaz

včetně rozvojových zemí. Vítězí v nich pravidelně Číňané. Těžko mají lepší podmínky školství, než my.
Porovnávají se výsledky v matematice, porozumění textu, přírodních vědách, jestli si to pamatuji dobře.
https://www.csicr.cz/Prave-menu/Mezinarodni-setreni/PISA

Průměrný počet slepic: 3.2 (5 hlasů)

je tam komkurence dril úplně jinak to funguje. Tady byste hodil všechno na sockatý učitele a děcko prý je jejich klient

Průměrný počet slepic: 4.1 (17 hlasů)

kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.

Průměrný počet slepic: 4.1 (9 hlasů)

nicméně je jim ve snaze vzdělat mládež velice efektivně bráněno.
Neziskovky, "lická" práva, velmi efektivní boření školského systému výuky nadřízenými složkami, blablabla..., mohl bych pokračovat asi tak půl hodiny.
Normální pedagog, který by snad omylem měl zájem opravdu učit, prostě nemá šanci.
Pokud si myslíte, že jsem neinformovaný debil, už jsem tu několikrát psal, že mám v příbuzenstvu osm pedagogů.

Průměrný počet slepic: 3.9 (12 hlasů)

neufinancovatelná "inkluze".
Takže máte ve třídě tu jednu, tu skupinu "diagnóz", s nimiž začínáte furt kolem dokola od nuly a když už to vypadá, že se to naučily (ty "diagnózy"), dáte opáčko z předchozí látky a jste zase zpátky na nule. Přidáváte další a další hodiny doučování (většinou zcela bezplatně, protože překročíte hodinový rámec), přičemž víte, že to stejně nepomůže, protože někteří inkludi prostě nemají v bežné škole být.
Není mi líto nás, ale těch inkludů. Někteří se totiž opravdu snaží, ale nemají na to ani s PO, IVP, SVP a všemi lejstry. Možná, kdyby pro ně byly extra třídy s třeba osmi žáky a učitel/ka s asistentem/kou by je individuálně dřeli z kůže. Jenže na to nejsou a nebudou peníze; a už se motáme v bludném kruhu.

Průměrný počet slepic: 4.8 (11 hlasů)

nemám 8, jako vy, jenom 3, ale to co tvrdí ti vaši, ti moji neříkají. Asi záleží také na míře lenosti a schopnostech poradit si se situací, nebo-li na inteligenci dotyčných.

Průměrný počet slepic: 3 (2 hlasů)

vašich musí učit nezvladatelné trotly, kteří nemají z hlediska svého intelektu ve třídě co dělat?
Abyste to pochopil úplně, naše škola absorbovala bývalou zvláštní školu a podle toho to vypadá. Osmnáctiletý klacek nedává látku páté třídy a vy ho musíte především uhlídat, nikoli něco naučit.
A do toho vám hysterčí malá děcka, která se toho osmnáctiletého jednoduše bojí.
Neboli víte hovno.

Průměrný počet slepic: 5 (7 hlasů)

Strašně záleží na tom, co za materiál míte ve třídě, kolik z dětí jsou lemplové nestojící o to být vzděláváni, kolik z dětí má "diagnózu" a jakou, pokud máte asistenta/ku, tak jestli mu/jí záleží na spoluprácia vzdělávání dětí nebo jestli to dělá jen proto, že to má do školy blízko a odpoledne volno.
Dalších faktorů, které zásadně ovlivňují možnosti učitele a asistenta je víc a VŠECHNY jsou o penězích. Pomůcky, literatura, další vzdělávání, počet dětí ve třídě, dostupnost a kvalita odborných pracovišť.
PLUS strašně moc ovlivňují rodiče dětí s problémy. Jestli se školou vůbec nějak spolupracují, jak moc tlačí na dítě, jestli do něho náhodou neprojikují vlastní nenalněné ambice, jestli se mu věnují, jestli nepoužívají školu jenom jako úschovnu na nezvládnutelného potomka.

Jsou situace, s nimiž si nelze poradit nijak. Stačí několik nefunkčních nebo špatně fungujících okolností a jste namydlenej jak schody. protože se musíte věnovat taky ostatním dětem a když máte ve třídě nějaké mimořádně nadané, tak i jemu. Inkluze prostě JE průser jako hrom a v některých případech dělá ze života peklo jak inkludům, tek ostatním dětem i učitelům a asistentům.

To by bylo fakt na dlouhé povídání.

Průměrný počet slepic: 4.8 (6 hlasů)

by mela malá chudá vyplněná bezvýznamná zemička vyhrávat nějaké testy? A učitelé,jakou by měli mit motivaci? 3 stovky na pásce?

Průměrný počet slepic: 2.6 (5 hlasů)

In reply to by Gaia (neověřeno)

Trvalý odkaz

slušné platy - Targus to s těma 40 litrama NETTO (vzdělání a praxe) docela trefil. Zvlášť pokud jde o specpedy ve zvláštních školách a třídách.
Dokonce i platy asistentů se výrazně zvedly a pokud má asistent Bc. nebo DiS., alespoň nějakou započitatelnou praxi a trochu zájem o participaci na výuce, má při plném úvazku kolem 23 litrů NETTO jistejch.
V odměňování už problém není. teď jde fakt o to, aby učitelé a asistenti MOHLI učit co nejlépe. Jenže to by se ještě musely zafinancovat menší třídy - tedy zvýšení počtu učitelů a asistentů. PLUS mraky pomůcek - pedagožstvo si je leckdy umí udělat samo, ale z prstu si je nevycucá.

Průměrný počet slepic: 4.8 (4 hlasů)

Laco Mlynář. Podle osobní zkušenosti mých dětí. Pravda táhne jim už na 55, takže mají dlouhou praxi a učí jak druhý stupeň ZŠ, tak na střední škole.
Svoje děti mají z domu zaopatřené a navíc s ohledem na příhraničí jezdí učit češtinu do Německa za německé peníze jako další melouch a němčinu a angličtinu do českých firem, jako ještě další melouch. Jsou velcí cestovatelé a vinou breberky ty balíky peněz ani nemohli utratit. Učitelé, pokud umí a chtějí, si opravdu, ale opravdu nemají na co stěžovat.
Těch 40.000 netto mají každý bez těch dvou melouchů.

Průměrný počet slepic: 3.5 (2 hlasů)

jiném světě. U nás je strop třicítka netto. Navíc nedostane nikdo ani hovno.
Asi to bude tím, že do Práglu je daleko a Bůh je vysoko...

Průměrný počet slepic: 4.8 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Učitel je dnes v situaci kdy chtějí růže, přivezli hnůj a nikde žádná semínka

Průměrný počet slepic: 3.8 (13 hlasů)
Trvalý odkaz

O školství se něco mele co já pamatuji, pořád samá reforma, množiny sem, množiny tam. A nová politická garnitura vždycky - všechno je špatně, musíme po novu... a další stejně.

Veselá vsuvka: Moje Labuť vzpomíná, kterak její starší synek, snad jako prvňáček nebo tak nějak, ze školy poněkud zblblý, prohlásil: Mami, ta šunka je tak dobrá věc - tu musel vymyslet Vladimír Iljič Lenin. Dnes holt je to obrácené naruby.

Nevím, jestli je to se školstvím opravdu tak špatné, jak se pořád tvrdí. Výrokům politiků moc váhy nepřiznávám, médiím jakbysmet. Snažím se spíš koukat po nejbližším okolí a podle toho si utvářet nějaký názor.
O aktuálním základním školství nevím skoro nic, protože tam nikoho nemám.
Děti skoro všech mých známých vystudovaly střední školy tak, že je jakž tak nějak připravily na školy vysoké. V širší rodině třeba tři elektroinženýři (!), jeden lékař (už odešel pracovat do Rakouska, na což se dlouhodobě připravoval už za studií) atd.
V samotné rodině nejmladší vnuk už přijat na VŠE, ale chce na policejní akademii (nechápu), prostřední už zdolal matiku a fyziku na strojní fakultě v I.ročníku (jeho děvče studuje práva), nejstarší se připravuje na státnice v oboru fyzioterapie (spolu se svou slečnou).
U toho prostředního to se spolužáky ze strojní průmyslovky ale prý nevypadá nijak slavně, podle Martina spíš většinou parta pitomečků se zájmem o..... prakticky prý o nic, jenom o chlastačky (ne že by Martin byl abstinent, k tomu v rodině žádný vzor nemá :-D ).
Naopak od nejstaršího Honzy prakticky všichni spolužáci z gymnázia prý dobře uplatněni na skutečných VŠ (žádná genderová studia a podobné blbosti).

Tak nevím..... že by ostrůvek pozitivní deviace? Tak výjimeční zase asi nebudeme, myslím si.

Tak mi z toho vychází, že takový ten "šedý průměr" mládeže, který nemá na víc, se vyhýbá tradičním řemeslům a hledá, jak psáno, něco bez práce. Zda za to může JEN škola, tím si nejsem jist. Kdo opravdu chce, správný a funkční a potřebný obor si najde.

Průměrný počet slepic: 3.9 (9 hlasů)

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

V Kauflandu nechcete ani nakupovat, tak si předstvte lidi, co tam musí PRACOVAT a z toho živit rodinu. V konkurenci s Ukrajinci, co živí (a současně zanedbávají svojí nepřítomností) rodinu doma na lacinější Ukrajině.

To, že se mají dobře prachatí, to bylo vždy.

Jen normálně ti prachatí taky něco vraceli společnosti. Už za starého Říma movití občané ve městě taky něco postavili - lázně, arény, knihovny, divadla, kašny, vodovody, cesty. V osmáctém, devatenáctém se stavěly invalidovny, špitály, školy.

V Americe pracháči dávají prachy na místní nemocnice, školy, knihovny, spolky pro záchranu feťáků, stipendia pro nadané studenty a tak podobně.

Tady tak akorát zaplatí lavičku Václava Havla (aby se symbolicky vykoupili ze svých zlodějin) nebo pevnost, kam si můžete za poplatek schovat své Ferrari.

Když rovnou nevysvětlují, že prachů mají teda dost, ale za komunistů to bylo teda lepší. Že teď je to na nich a ne jen na státu, to je ani nenapadne.

Průměrný počet slepic: 3.6 (14 hlasů)

do škol, kam potom posílají svoje děti, ne do těch v chudinských čtvrtích. Dtto nemocnice.

Průměrný počet slepic: 3.9 (8 hlasů)

Pomáhají napřed svojí komunitě, svýmu městu.

Jste z Kutné hory, nemáte komu odkázat prachy, uděláte v dědictví stipendium pro jednoho žáka z místní školy. Nebudete jezdit hledat nějakou školu do Brna. Tam jsou zase prachatí Brňáci. Nebudete jezdit do Chánova, tam by to byly nejspíš vyhozený peníze.

Soukromé školy pro děti pracháčů jsou tak drahé, že toho sponzorování moc nepotřebují a ke školnému si klidně ještě dají přirážku na stipendia těm chudým, ale nadaným, kteří pak budou zářit a svými výkony dodávat lesku té škole. Kdekdo prachatej rád zaplatí přehnanou částku, aby jeho dítě mohlo studovat na stejné škole jako třeba nositel Nobelovy ceny, slavný spisovatel nebo politik.

Průměrný počet slepic: 3.9 (11 hlasů)

...poměrně dávno, R. B. Reich (pro nedůtklivce : Robert Bernard Reich). Včetně tohoto sponzoringu sama sebe - prostřednictvím odečtu z daní; včetně lanaření učitelů atd apod.
Knížka (už ale nevím, která z těch asi 5 , co mám od něj doma) má poměrně bohatý odkazový aparát.
K tomu malá technická. V USA mají praktickou statistiku na vysoké úrovni, ovšem k čemu mnohdy je ? Zdá se, že k ničemu (viz etnické násilí, viz opioidní epidemie, viz kriminalita, viz pauperizace, viz dlužní charakter existence středních vrstev, viz obrovská nerovnost....).

Průměrný počet slepic: 3.9 (11 hlasů)

jako zdroj jsem měl na mysli. Ten to hezky popisuje v knize V pasti úspěchu, kapitoly Třídění podle bydliště, Třídění podle školy.

Průměrný počet slepic: 4.1 (7 hlasů)

v devadesátkách jsem si ověřila, že můj postup byl správný. A víte proč? Ono tenkrát jelo v ČT vyzvídání na lidech co měli taky těžší život, který je ale taky formoval. Třeba ti co byli v koncentrácích, a pod. popř. postihováni po návratu těmi překabátěnými, co se po 48 dostali k moci. Sice naštěstí ne na dlouho, ale i tak nadělali hodně zla. Taky neskuhrali, ale šli po návratu dopředu, do budoucna. Neslyšela jsem jediného/jedinou, která by fňukala. Tož tak
-----

To je rada mě na mé handikapy od komunistů, takže v USA to samé, mínus státní šikana to musí být už skoro ráj.

- Taky vám to přijde jako nesmysl?

Průměrný počet slepic: 2 (9 hlasů)

….. pak se mýlíte. Já jsem neměl "vždycky prachy". Nejdřív jsem si je musel vydělat. Ani dnes nejsem žádný boháč, jen to co mám si umím užít.

Průměrný počet slepic: 4.7 (6 hlasů)

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

...zřejmě i ti, kteří pak vyráběli zbraně a souvis pro různé režimy a různé války, včetně režimu hitlerovského. Sabotujících bylo určitě nesouměřitelně méně jak těch poctivě makajících např. na Wehrmacht či SS (jistě, do této situace je dostal nějaký předchozí vývoj, nějaký sled událostí....my jsme také dnes někde v nějakém sledu událostí).
Záleží na více věcech, na víceoptickém popiosu. Např. strůjci atomové bomby byli určitě jedněmi z nezdatnějších - ve svých funkčních a potřebných oborech.
A nedá se říci, že by např. (někteří) filosofové byli lidmi, kteří dělali něco bez práce.
K zmatení významů může dojít i u těch druhých, na to nemají exkluzivní právo (některé) neziskovky.
Ostatně o to jde , nadnárodní oligarchii a jejím pohůnkům. Nejen rozdělení etnické (např. Slovanstva) , ale i ...jak to nazvat...no, dejme tomu že fachidiotské. Na jedné straně odpovědní lidé ze správných a funkčních oborů a na straně druhé tupé vyžírky z neziskovek - Ó, jak jednoduché...to se určitě bude líbit !!!!

Konzum je spojuje, do jednotné masy pracujících dlužníků. Konzum - toť ona zářící pochodeň lidstva !! Posílíš konzum - posiluješ světový mír !!
Než zas přijde hyperinflace. Jak kde, zdejší lidi neprotestovali nijak masově ani v roce 1953, ani v letech 1991 -1993 (agregát inflace přes 100 %), neustále věří v ty světlé zítřky. Možná je to ale lepší, sehnout se a nechat se ožebračit , než navolit si takřka klinickou smrt (Hitlera). Svědomí je čistší, ale nakonec to málem že vyšlo nastejno (dnes jsme navíc ještě více ve vleku mocnosti, ten statut je skorem kolonialistický).

Než do toho začne vrtat červík pochybností. Pak to svědomí špiní se a hryže.
Alkohol ale pomůže, nebo nějaká droga, třeba ta konzumní. No a ty světlé zítřky, to je jasné. Vždyť přeci když chceme - tak jsme funkční a potřební !!

Průměrný počet slepic: 3 (7 hlasů)
Trvalý odkaz

Prvotni přičina. Stale je hledam. Tych globalnich, socialogickich posunuv. Tych meznikuv, v uvažovani luďkuv. Byla to kulturni revoluce hipiku? Bylo to dřiv? Prumyslova revoluce? Okamžik, kdy robky dostaly volebni pravo? Když začly chodit do roboty, namísto, aby se staraly o harantuv doma a chlopkovi navařily fazolajdu? To byl ten okamžik rozpadu VELKE rodiny a narušeni socialnich vazeb do budoucnosti? Byl to okamžik, když manželstvi přestalo byť předevšeckym majetko-etickou smluvou a začalo byť romantickym? Něvim. Mam taku pracovni teoriu- když začně byt ve společnosti dostatek blahobytu (to odstartovala prumyslova revoluce), luďkově se postupně emancipuju. Maju vice svobody, majetku i času. Zaroveň s tym rezignuju na ty moralně- eticke kodexy konzervtaivnich naboženstvi. Vysledkem něni šťastnějši, sebevědomějši chlopek, ale zmateny, dekadentní frustrát, kery si narokuje stale vic za stale meně dřiny.

Průměrný počet slepic: 4.6 (12 hlasů)
Trvalý odkaz

Pro začátek stačí pasivní kontakt s hudbou, jsou jí např. na You tube (bohužel někdy je kontaminovaná reklamními zrůdnostmi, proto raději ze záznamu) mraky - zadarmo. Mraky s kvalitní hudbou.
I rajče prý roste lépe, když se mu pouští určitý druh hudby. Zda se to zkoušelo s bramborou, to nevím.
Celá domácnost bývá pak na tom lépe, když někde v pozadí (při určitých příležitostech se zesílí) zní hudba.

To je velký krok k tomu, aby posléze dítě přistoupilo k hudbě aktivně.

Není nad kultivaci mimoděk.

Průměrný počet slepic: 2.7 (7 hlasů)

V době, kdy se na nás valí hudba (kravál), prakticky odkudkoliv, včetně obchodů, čekáren u doktora, veřejných prostranství a podobně, je tichý domov jediné místo, kam se člověk může před hlukem ukrýt. Zvlášť, když ten hluk vybírají specialisté na prodej čehokoliv. Je to komerční hnus.
Velmi bych nedoporučoval dětem vnucovat jakýkoliv hudební žánr. Výsledek je jediný. Začnou to upřímně nenávidět. Hudba je osobní věc a každý má svůj jedinečný vkus. Myslím si, že je v pořádku, když si každý tu svoji hudbu vybere sám. Já osobně jsem si do toho také mluvit nenechal a jsem moc rád, že moji rodiče byli v otázce hudby tolerantní. Tu samou výsadu má i můj syn.

Průměrný počet slepic: 4 (8 hlasů)

Už to, že o krásné hudbě (a já psal o takové) píšeš jako o hluku, tě degraduje, coby diskutéra, o kterého bych měl zájem.
Já ti doporučoval , či dokonce vnucoval nějaký konkretní žánr, který ?!??

A vybereš si asi z čeho, ty chytráku ?
Nu, pokud ti rodiče neprezentovali hudbu krásnou, tak s velkou pravděpodobností tu, co tě (asi úspěšně) ohlupuje právě že např. v tom supermarketu. Nebo co žerou tví spolužáci, což je povíceru to samé.
Ono něco na tom týrání houslemi či klavírem kdysi bylo.....
Ale dělej si co chceš, já dal k dispozici jen doporučení,,,funkční....
Ty kecy o jedinečném vkusu každého jedince jsou jen kecy...devalvující hudbu zkulturňující. A nejen hudbu. Právě že hudba je jedním z těch společenských tmelů (tedy deindividualizujích fenomenů, fenomenů socializujících) , s kterými dosud neumíme pracovat, další je třeba náboženství.
Tož nedivím se, když je tu stále tolik Kirků....náramných posluchačů náramně individualizované náramně krásné hudby..kdy ke všemu tomu došel, ups, heuréka....ZCELA SÁM, NIKDO mu do toho nemluvil !!

To není o výsadě , o toleranci ....to je o správném způsobu podmiňování.
Ale nechme toho, nemá to cenu, já rozhodně totiž tolerantní jsem. Ale ne zas tak, abych např. viděl rád , když sedmileté dítě sere do plínek. Nebo šedesátileté má potřebu reagovat jen proto, aby reagovalo.

Howgh (hlavně mě ušetři toho, že mě zavalíš názvy skladeb či autory, které , kteří zcela jasně ukazují a prokazují, že jsi velmi kultivovaný posluchač či interpret náramně krásné hudby, díky).
----------------
Jak někdo může volit tu piču Tokarovou Evovou....co to je za lidi....

Průměrný počet slepic: 4 (8 hlasů)

Tak poslouchaj voni inteleguáne a nedouku. O hudbě víte prd a děláte zde akorát ramena. Co je pro vás hudba a co ne je mi putna. Zrovna tak jako ty Vaše bláboly, co tu plácáte. Jděte se bodnout a pusťe si k tomu Michala Davida. To je maximum, co z hudby chápete. Tacet.

Průměrný počet slepic: 2.3 (9 hlasů)