Tak jsem si řekl, že "dost bolo koroňáku i emeriky" a změním na chvilku téma.
Bylo zveřejněné, že "prodej elektromobilů v EU strmě roste", viz.: https://www.novinky.cz/auto/cl
tak mne to přinutilo zamyslet se nad tím.
Nejdřív bych se rád Vás všech zeptal na Vaši zkušenost s "baterkáčem"?
Měli jste jej možnost někdy použít, nebo jej dokonce pravidelně u zaměstnavatele využíváte?
Najde se někdo kdo jej vlastní? V tom případě bych byl rád kdyby se s námi podělil o jeho postřehy s využíváním. Co jej k takovému nákupu vedlo.
Rád bych znal dojezdovou vzdálenost, roční nájezd km, spotřebu kw na 100km, jak často vyžaduje pravidelný servis i jeho cenu. Na kdy předpokládal návratnost investice oproti jiným palivům? Případně pokud nebude mít dotyčný strach z závisti, podělí se s námi o značku a model, případně i o nákupní cenu auta?
Nu a teď se dostanu k sobě.
Prvně kdy jsem "baterkáče" spatřil a zaznamenal to bylo na přelomu 70až80let na nádraží Praha Střed, to se tam proháněly zaměstnanci tehdejších ČSD na oranžových vozítkách ovládané pákami, dokonce si zapřaženými přívesnými vozíky a převáželi balíky od vlaku k vlaku. Byli tichý a mrštný .
Nu a reálně cca 5lety se my ozval kamarád, že má od zaměstnavatele zapůjčený "baterky" a nabídl my jestli se nechci kousek svést. Tak jsem nabídky samozřejmě rád využil. Jednalo se o malé VW Up! Takový malý kotrmelec pro pohyb v městě nebo dojíždění max. ve dvou do práce kousek za město.
Bohužel se mi dostal do rukou, když již byly baterky z větší části vybity a v naši vsi rychlonabíječku fakt nemáme, abych se mohl dosyta vyřádit a zhodnotit co a jak. Tak jsem se vzmohl jen cca na 5km kolečko.
Můj dojem.
Na první pohled auto jako každé jiné. Jelikož jsem jezdil mnohokrát s automatem, tak my nastavění dvou pedálů nedělalo žádný problém. Seznámil jsem se, jak co zapnout a vyrazil vpřed. Za svůj život jsem seděl již v mnoha přibližovadlech konstruovaných ať pro zábavu nebo pro práci. Tak si myslím, že mám s čím porovnávat. " Baterkáči " se musí nechat, zatlačil mne při rozjezdu pěkně do sedačky a hnal se plynule dál a dál a v sedačce jsem byl setrvale zamáčklý. Prostě krásný pocit, jako v silném "turbu". Nezvyklé ovšem bylo to "ticho" žádný motor neburácel, nekvičel a jediný hluk byl od pneu a proudění vzduchu kolem karoserie. Musím se přiznat, ta jízda na mne zanechal dost dobrý dojem.
A tak jsem si řekl, že by nebylo od věci něco takového vlastnit. Žel tiskárnu na peníze nevlastním a tak na nové nemám. Když se nad tím zamyslím, ani bych pro něj stejně neměl smysl plné využití ať z pracovních či jiných důvodů. Nežiji v obci kde je obyčejným autům vjezd zakázán, takže mne nic do takové investice nenutí.
Takže jsem se rozhodl, že by dostačovalo použité. Celé roky se od té doby namátkově dívám po inzerci.
Tesla mne minula, cizí kraj, jiný mrav a shánět na to cokoliv zpoza velké louže, to se my fakt nechtělo.
"Evropanů" kteří by jej delší dobu vyráběli zas moc není. Občas se v nabídce vyskytl " frantík". Jelikož mám pro žabožrouty se lvem či ozubeným kolem ve znaku slabost, neměl bych s ním problém.
Ovšem ta prodejní cena mne vždy odradila. Pokud se jednalo o "bezproblémové" auto s jak takž funkčními baterkami, vždy byla prodejní cena hnedle 3x vyšší než u ostatních pohonů v srovnatelném technickém stavu.
Jsem nadšenec, ale ne blázen. Jelikož nejsem v situaci, abych si mohl něco pořizovat jen tak z plezíru, tak jsem vždy počítal, abych na elektromobilu v porovnání s jakýmkoliv jiným pohonem moc neulítl. Přece jenom ekonomická stránka dožene dřív nebo později každého...
Až před nedávnem se objevila zajímavá nabídka.
Peugeot Partner z r.v. 2011, sice ovšem ještě první generace, ale po faceliftu, navíc v nákladní verzi.
Byl půldruhého roku odstaven, ale zas v "raichu" dostali rozum a je za 1000EUR. Což už je docela zajímavá částka k experimentování. Tak jsem zbystřil a zaúkoloval kolegu, aby zjistil více podrobností, proč byl odstaven.
Sám jsem začal studovat podrobnosti na netu. Spoluvýrobce je monacká firma Venturi a objednala si je francouzská pošta. https://www.auto.cz/citroen-be
Ovšem dojezd je žalostně malý cca 105km, baterie 16,9 kw. Nu což, při průkopnictví se musí něco vydržet.
Začal jsem řešit náhradní baterie a komponenty na řízení elektroniky.
A tam nastal kámen úrazů. Baterie jsem sice dohledal i v ČR, dokonce nový typ, kdy je dojezd zvýšen cca na 150km baterie 24kw, to by již na nějaké bezstarostné ježdění i bylo. Nabízejí 16,9 kw, 24 kw, 25 kw, ale ta cena, ta cena.... pouhopouhých 229 či 293 nebo 305 tis. + DPH.
Sice mně ujišťují, že by po 3000 nabíjecích cyklech měla mít kapacitu až 80% a kdyby ne, tak se dá ještě využít k domácí elektrárně, kterou samozřejmě zatím nemám, ale to je na jiný článek.
I s přihlédnutím, že energetičtí dodavatelé nabízejí lepší sazbu při vlastnictví "baterkáče" na odběr elektřiny, tak jeho celkový provozní náklady při jeho životnosti jsou v řádu desítek % větší než za identické auto s jiným palivem.
Prý pokrok je cesta kupředu, ale tady si stále nejsem jist, že je to ten správný směr.
Možná se jen blbě dívám a někdo my pod článkem, představí argumenty, které mne přesvědčí o smysl plnosti takové investice.
Nu, což, tak si zas ještě pár let počkám jestli "baterkáči" nebudou pro mne dostupnější a v lepším provedení.
Koho zajímá historie více, skvěle psaný článek: https://www.autoforum.cz/
P.S. Prosím pokud znáte nějakého odborníka na opravu elektromobilů, nechte odkaz pod článkem, zkusím jej nezávazně oslovit a dám vědět jak jsem dopadl.
- Log in to post comments
Komentáře
Silex 400
je nejlepší!
OT: Soud v Praze dnes zrušil nošení roušek!
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/koronavirus-opatreni-rousky-zruseni-…
Že prý soudce je taky jen člověk ...
Ale potěšující zpráva je,
že Městský soudce na Praze 1 nošení roušek zatím nezakázal.
Zatím.
vzešlá z voleb
nemá práva. Jmenovaný soudce ano. To už je post-demokracie.
Vláda aparátčíků je soudem…
Vláda aparátčíků je soudem jen trpěná. Gdyby mordechajckej soud chtěl, tak politické strany vyžene z řízení státu natotata. Na to je zákon. Ale jede v tem ještě s většíma sviněma. Heh
cialis does it work for everyone
Levitra Gesund <a href=https://vsildenafilos.com/>viagra by phone</a> Cipro Forms Online
canadian pharmacy cialis no prescription
cialis and side effects <a href=https://cscialisan.com/>buy cialis online india</a> buy cialis lloyds
cialis in cuba
lasix diuretic <a href="https://asalasixo.com/">over the counter lasix</a> Finasteride 1mg Buy Generic Propecia
cialis at walgreens
Cafergot 1 100 Mg <a href="https://vprednisonn.com/">prednisone for sinus infection</a> prednisolone reviews
cialis once daily dosing
Propecia Libido Impotence <a href="https://apriligyn.com/">buy priligy dapoxetine online</a> Viagra Ou Cialis Levitra
recyklace
Část života jsem se živil ochranou ŽP - opravdu ochranou, nejsem Greta a částečně jsem se dostal do problematiky recyklace použitých materíálů. Na VŠ se asáci bavili termínem hliník druhé tavby, každý z nás ví, že recyklovaná ocel se dá použít jen jako stavební a teď recyklujte baterie. Vzácné materiály a extrémní čistota. Zkusili jste se někdo vůbec nad tímhle zamyslet? Kdy budou na tohle technologie? A jsou vůbec někdy možné a jaké by byly náklady? Příroda vždy ukládá energii do chemických reakcí, my jsme chytřejší? Mám to za pá, ale kone mi kazí to vyvření totální agresivní debility snad ve všem.
recyklace je nezbytná pro nové technologie
a úplná recyklace fotovoltaických panelů či Li baterií je nejen technicky možná, ale s průběhem času (jak se bude shromažďovat
velké množství materiálu pro průmyslovou recyklaci) bude i uzákoněná ve všech vyspělých zemích.
Např. v EU se staví nejen Gigatovárny na výrobu lithiových baterií ale Švédové staví už teď i jednu Gigatovárnu, která
je bude vyrábět z recyklátu starých Li baterií (i když zatím jich ještě není dostatek připravených k recyklaci).
Cirkulární ekonomika- to je nezbytné nejen v klasickém starém dobrém zemědělství
(já pamatuji, na soukromém statku bratra mé babičky, kam jsem jezdil před více než 60 lety na prázdniny, něco jako "odpad" neexistovalo)
ale i v nových průmyslových technologiích (fotovoltaika, elektromobilita).
Myslím, že "vidláci" zde se elektromobility obávat nemusejí, ještě aspoň 20 let to bude pro ně jen kuriozita.
Ale v Kalifornských či Čínských velkoměstech to bude realita. Škodovka prodává víc aut v Číně než v ČR, bude muset dělat elektromobilitu.
A nebylo by špatné zbavit se u nás (za 20-40 let) závislosti na ruské či arabské ropě a místo toho mít "pohonou hmotu" třeba z místního sluníčka, větru, vody či odpadové biomasy, že ano??
"A nebylo by špatné zbavit…
"A nebylo by špatné zbavit se u nás (za 20-40 let) závislosti na ruské či arabské ropě a místo toho mít "pohonou hmotu" třeba z místního sluníčka, větru, vody či odpadové biomasy, že ano??"
Fotovltaika, až bude konkurenceschopná, ano.
Větrníky jsou v našich podmínkách blbost, navíc nekonkurenceschopná a neekologická.
Odpadová biomasa patří na kompost.
Re: Milan V A teď tu "O Budulínkovi", tu já nejradši.
.
pro Targuse na dobrou noc
https://www.promaminky.cz/pohadky/ke-cteni-30/o-budulinkovi-7097
Životní prostředí dostalo fest na prdel
už je tím megastaveništětem. Místo lesů gigantická betonová deska.
Na ten beton se někde musely vytěžit suroviny, ty zpracovat, potom převézt, vysrknout odněkud HODNĚ vody a pak zalejt betonem několik km2.
Super.
O "ekologičnosti" recyklace si nedělám, stejně jako o výrobě lithiových baterek, vůbec žádné iluze.
Patrně i proto to obludárium stavějí v oblasti s řídkým osídlením.
Zapomněl jsem na adresnost.
Firma se jmenuje "Northvolt" a město, v němž své obludárium staví, Skeleftea (s kolečkem nad "a", což neumím napsat).
Å
å
Něco recyklovat nejde,…
Něco recyklovat nejde, oddělení ze směsi je mnohem nákladnější než vytěžit nové (i promilové příměsi zcela znehodnotí původní materiál)
Příroda podle mého názoru…
Příroda podle mého názoru nic neukládá starej člověku. Ramcha roztáčí eteřinu, kerá jen tancuje mezi tupou hmotou a nabí jí jako staré, minerály zatuhlé člověky. Muheeeeee
Vakcíny už se rozjíždějí…
Vakcíny už se rozjíždějí.
https://cz.sputniknews.com/svet/2020111312795951-v-jizni-koreji-se-bude…
Nechci strašit
Vypadá to, že po selhání s testováním, trasováním a ochranou ohrožených míří kabinet k dalšímu selhání, které nás bude stát miliardy korun a zbytečně ztracené životy.
Není Očkovací plán
https://echo24.cz/a/SNLY9/babis-miri-ke-tretimu-koronaselhani-s-vakcinou
Hlavně, že máme po čtrnácti dnech usilovné práče červeného PSA
Špatný zdroj, Josefe
Vážně Vás to Josefe zajímá? Tak si to nastudujte, zveřejněno to bylo už někdy v září:
http://www.szu.cz/uploads/Epidemiologie/Coronavirus/MZ_CR/Narodni_vakci…
Co já vím, tak ještě ani není na 100% jisté, kterou vakcínu použijeme (mají různé doby aplikace), ta německo-americká o které se uvažuje, ještě nesplnila ani povinné protestování, klidně se může v závěru ukázat, že je nevyhovující a i když už ji máme tak nějak přislíbenou, dřív, než v příštím roce ji nedostaneme. Ten odkaz co jste dal, je jen takové kopnutí pod koleno Babišovi, hlavně on o tom bude rozhodovat jen jako jeden hlas ve vládě.
K tomu PES - mně daleko víc vadí, že se mediáci neumí dohodnout na použití barev - je pětibarevný: zelená, žlutá, oranžová, červená, fialová- v každém médiu to zobrazují v jiných barvách, ačkoliv v textu to opisují správně. Jak PES bude užitečný, nechám na borcích, jako jste tady všichni, netroufám si do toho mluvit. Mně stačí, že vládní strategie je úspěšná a doufám, že snad ta hrůza zbytečného umírání bude brzy za námi.
Uvidíme
Do těch ledniček tak můžete dát chladit svačinu.
My jsme mistři v trasování, testování a okecávání.
Viz:
Je to průlom, na který přišla okamžitá reakce. Americká, britská nebo německá vláda ohlásily, že první vakcíny a očkované očekávají ještě do konce letošního roku
Němci už dávají dohromady speciální očkovací panely a chystají 60 speciálních očkovacích center. V pondělí představí vědecké týmy z Německé etické rady, Akademie věd, Komise pro vakcinaci (STIKO) a Robert Koch Institute detailní očkovací jízdní řád.
U nás je reakce politiků, ale i většiny médií výrazně slabší. Premiér Andrej Babiš se vůbec neobtěžoval s tím, že by uspořádal speciální tiskovku, kde oznámí, že i pro nás je to velký průlom a on chystá tým, který přijde do pár dní s jasným vakcinačním jízdním řádem. Nový ministr zdravotnictví Jan Blatný jen oznámil, že Česko se připojilo ke společné objednávce Evropské unie na vakcíny Pfizeru. „Věříme, že tak, jak je to teď nastaveno, bychom měli mít v době, až bude vakcína k dispozici, kolem pěti milionů dávek.“
To je ale zhruba tak všechno, co z vlády po ohlášení průlomové vakcíny vypadlo. Žádný jízdní řád, jako mají Američané. Žádný plán na budování očkovacích center, jako mají Němci. Místo toho se z vládních řad ve veřejném prostoru šíří řeči, že dřív než v únoru tady vakcína určitě nebude, a už se přemítá nad třetí vlnou pandemie a dalším zavíráním všeho možného.
Vláda se už dřív chlubila, jaký má očkovací plán, kdo kdy vakcínu dostane. K nalezení je na stránkách Státního zdravotního ústavu. Je to velmi obecný dokument ze sedmého září, který má k americkému nebo německému jízdnímu řádu velmi daleko. Dá se z něho vyčíst, že v první vlně se mají očkovat všichni chronicky nemocní pacienti plus senioři nad 65 let. To je ale dohromady několik milionů lidí. Jakékoliv další členění, kdo dřív a kdo potom, a informace o tom, s jakou částí společnosti se při očkování počítá, už chybí.
POVOZ NA BATERKY je lidově na "baterky"
Autem se dá nazvat vozidlo které jede na 100% výkonu, až do poslední kapky paliva. Povoz na baterky se dá srovnat s koňským povozem. Po vyčerpání části zásob energie vadne výkon, stejně jak u unaveného koně. Po vyčerpání většiny energie se přepne do nouzového režimu a v povozu je zima, stejně jak v koňském povozu. Ale nezoufejte, stejně jak do koňské maringotky, tak i do ELECTRIC TESLA (TEchnicky SLAbá) se dají namontovat kamínka na krkoše posbírané podél lesních cest! Výkon se dá v tomto módu přirovnat ke chcípající kobyle.
Pravda, povoz na baterky je rychlejší jak koňský povoz. Po vyčerpání energie se potřebuje "nažrat". Půlhodinové žraní je o ničem, po tak mizerném gáblíku daleko nedojede. Kůň se nažere i za jízdy z pytlíku ovsa, nebo trávy na mezi u silnice. I kdyby se nenažral, je schopen jízdy i s prázdným žaludkem, protože může čerpat ze zásob podkožního a jaterního tuku.
Tento typ povozů na baterky, na rozdíl od ropných aut nikdy nebude levný. Bude jím moct jezdit jen bohatá elita. Ostatní nechť seďá doma na pérdéli!
A teď přijde pointa! Tento zrůdný vynález nás dovede do doby typické pro koňské povozy, do středověku ve "vysoce technologickém" hávu'
Cha, chá
vedle jak ta jedle...
Milane V, děkuju za pádné
ARGUMENTY.
argumenty jsem už napsal o pár minut dřív
viz můj příspěvek výše.
Přečtěte si to, prosím.
Milane V, bohužel jsem nenalezl souvislost
s podobností charakteristických znaků pro koňské povozy a povozy na baterky.
Kde není ani základní povědomí o problému
je marné žádat argumenty a souvislosti.
Jediné, co vyleze na světlo boží je circulus vitiosus.
Totální agresivní debilita snad ve všem.
Přesně vystiženo!!!
Krásně to dokumentuje starý film Plavecký mariáš.
MBA svazák horuje jak by soudruzi z SSSR řešili pokles hladiny řeky :
- Vykopali by kanál, kterým by přivedli do žádaného toku z jiné řeky -
No a starej dědek šel za hrázným a dohodnul s ním zvýšení průtoku po potřebný čas.
A bylo.
Tihle MBA svazáci se teď dostali k možnosti ty svoje debility natlouct lidem do hlav klackem.
Namísto aby klackem dostali po svejch dutejch makovicích.
Proč to dělat jednoduše
když to jde složitě.
A to zvýšení průtoku je u nás celkem běžná věc. V děčínských loděnicích se vyrábí lodě, které budou drandit po Rýnu. Ale takovouhle krávu tam nedodáte kamionem ani železnicí, ta tam musí doplout. Ale i když je bez nástaveb, prakticky skelet, tak ponor má větší, než je většinou přischnuté Labe. Tak se v Ústí otevřou stavidla a na té vlně se pošle dolů.
Jo, jednodušší by bylo, pokud by bylo Labe usplavněné po celý rok. Na našem území by k tomu stačila hráz s komorou někde pod Hřenskem, jenomže proti tomu bojují ekologisté, protože by se prý hladina zvedla o několik desítek cenťáků a co ti tvorečkové, kteří kolem té řeky bydlí? Prý by z toho byli úplně v hajzlu.
By mě moc zajímalo, co říkali ti tvorečkové, když nám při povodních zde Labe stouplo o 9 metrů.
"By mě moc zajímalo, co…
"By mě moc zajímalo, co říkali ti tvorečkové, když nám při povodních zde Labe stouplo o 9 metrů."
Jednoduchá odpověď. Odplavali. Stejně jako baráky, co byly u řeky. Mám nad Střekovem kamaráda, pomáhali jsme mu stavět nový.
Na Labi byl přemnožený Sumeček americký. Jezdili jsme tam na něj. Vyuzený, pečený, lahůdka. Po povodni zcela zmizeli.
Ekologové jako obvykle jen prudí.
berrnarde, kdyby byly podobné hráze
postaveny na všech řekách, zvedla by se časem hladina podzemních vod, tím pádem odpar a tím pádem srážky. Tvorečkové by se posunuli o pár desítek centimetrů a na větší ploše by se tak přemnožili, že by byl povolen jejich lov a jiné názvy likvidace. Také by klesly letní teploty, spotřeba klimatizací a spotřeba nafty při kropení městských ulic. Tím pádem by byla Kréta Tůmberková ještě víc k smíchu, než byla doteď. Zdiskreditovala tím by GLOTEP a to by tak hrálo, aby jste v té svojí kotlině dělali co se vám zlíbí!
Ještě k volbám
Velice zajímavé bez konspirací a hodně pro Trumpa
https://www.youtube.com/watch?v=4TV9mbq7RPg
Blboni nigdy nebudou mít…
Blboni nigdy nebudou mít energii zdarma. Vy ste dostali demosgrácii. Vaše podíly a užitek z vás berou svině. To je prcat. Muheeee
Info z netu
MUDr. Ivan David
3 hod ·
Arizonský Vrchní soud bude veřejně projednávat stížnost proti hlasování na vadných sčítacích strojích
Letošní volby prezidenta USA nepochybně vejdou do dějin. Jsem strašně zvědav na to, jak budou americké vlády mentorovat jiné země za nedemokratičnost voleb, pokud zvítězí kandidát, který nebude proamerický. Už doposud odhalené podvody dávají dost „munice“ k odpovědi řadě zemí, jejichž režim se „deep state“ ve Washingtonu nelíbí.
Další „veselou historku“ z prezidentských voleb bude projednávat Vrchní soud státu Arizona. Soudce Daniel Kiley (na obrázku 1) v předběžném řízení přijal žalobu proti falšování voleb podanou právníky volebního týmu úřadujícího prezidenta Donalda Trumpa a nařídil veřejné projednávání žaloby včetně svědectví a provádění důkazů.
Podstatou sporu je podle deníku The Epoch Times legalita hlasování na vadných sčítacích strojích. Zaměstnanci volebního úřadu v okrese Maricopa nechali v mnoha volebních okrscích vědomě hlasovat voliče na porouchaných strojích (obrázek 2). Právníci kampaně úřadujícího prezidenta Trumpa předložili řadu svědectví a dokonce i videozáznamů, které dokládají, že voliči upozorňovali pracovníky pošty, která volby organizovala na to, že sčítací stroj je porouchaný. Řada republikánských voličů, kteří měli podezření, že jejich hlas bude tímto způsoben zmařen, si natočili na mobilní telefon, jak upozorňují volební úředníky na blikání kontrolky signalizující poruchu sčítacího stroje.
Takto byly zdokumentovány tisíce případů, kdy volební úředník následně šel resetovat stroj. Obhájci obviněných úředníků se snažili zabránit použití videozáznamů s odkazem na tajnost voleb, která by zveřejněním záznamu údajně byla narušena. Volební úřad okresu Maricopa namítal, že pořizování záznamů ve volební místnosti je podle arizonského zákona přestupkem, a že tudíž záznam nelze použít jako důkaz.
Soudce Daniel Kiley však tuto námitku odmítl s tím, že nejde o narušení práva na soukromí voliče, které mu za volební plentou zaručuji Ústava USA, ale že jde o podpůrný důkaz dokládající osobní svědectví poškozeného voliče. Podle soudce zpravodaje musí být každému poškozenému voliči umožněno před soudem provést své svědectví, včetně jeho vlastních podpůrných důkazů. „V tomto případě jde o jádro volební integrity. Je nutné v řádném soudním procesu projednat a podrobit dokazování napadený problém rozšířeného systémového selhání obžalovaných z okresu Maricopa, jejich zaměstnanců a jejich procesů.“, uvedl ve zdůvodnění rozsudku soudce Daniel Kiley.
V tomto případě nejde o jen klasickou volební stížnost. K návrhu na přezkoumání regulérnosti voleb, kterou podali právníci volebního týmu úřadujícího prezidenta Donalda Trumpa, se jako vedlejší účastníci řízení připojily tisíce republikánských voličů, jejichž hlas nebyl kvůli vadným strojům započítán. Po resetování stroje zmizely zaznamenané údaje o hlasování desítek tisíc voličů.
Ve věci již bylo proti úředníkům volebního úřadu a zaměstnancům pošty, kteří se podíleli na falšování voleb prezidenta USA, zahájeno trestní řízení. Pokud jim bude prokázána vina z trestného činu maření voleb, mohou být v trestním procesu odsouzeni až na 5 let vězení. Tento případ je jen jedním z řady, které dokazují nebezpečnost elektronického hlasování, které se do českého volební zákona snaží prosadit Piráti a TOP 09.
---------------
mimochodem, krásný reklamní předmět:
https://www.facebook.com/MUdrIDavid/photos/pcb.1187362318370944/1187362…
Biden vyhrál v Georgii a má…
Biden vyhrál v Georgii a má 306 hlasů volitelů. Trumpa opouštějí právníci v klíčové kauze
Dnes 20:37 – Washington • Aktualizováno 21:01
Alex Švamberk, Novinky, ČTK
Až se to přepočte - už se na…
Až se to přepočte - už se na tom pracuje, aby se - uvidíme.
Reakce
Vydržte do příštího týdne, na Novinkách jde většinou o přání jenž je otcem myšlenky
Gdyby mohli emíci volit…
Gdyby mohli emíci volit svoje potřeby, Maneco, co myslíte, volili by šmejdské kokoty nebo svoje potřeby?
Až na to, že Kiley nic nepřijal.
Nařídil slyšení, po němž zváží, zda se stížností bude zabývat, nebo nebude:
https://arizonadailyindependent.com/witnesses-testify-in-trump-campaign…
Strojový překlad:
https://translate.google.com/translate?hl=cs&sl=en&u=https://arizonadai…
Navíc nešlo o žádné "vadné hlasovací stroje", ale o dost zoufalý pokus zpochybnit, že voliči dostali od volebních komisařů úplné informace o obsluze stroje.
Své rozhodnutí ve věci oznámí Kiley v pondělí; přičemž ve středu končí zákonná lhůta pro veškerá sčítání a přepočítávání.
A žádné trestní řízení není proti nikomu vedeno.
Pan David by si opravdu měl ověřovat své zdroje.
Pro Čechy
Ktož jsú boží bojovníci
a zákona jeho
prostež od boha pomoci
a dúfajtež v něho
že konečně vždycky s ním zvítězíte
Kristusť vám za škody stojí
stokrát víc slibuje
pakli kdo proň život složí
věčný míti bude
blaze každému, ktož na pravdě sejde
Tenť pán velíť se nebáti
záhubcí tělesných
velíť i život složiti
pro lásku svých bližních
Protož střelci, kopiníci
řádu rytířského
sudličníci a cepníci
lidu rozličného
pomnětež všichni na pána štědrého!
Dávno Čechové říkali
a přísloví měli,
že podle dobrého pána
dobrá jízda bývá
Nepřátel se nelekejte
na množství nehleďte
pána svého v srdci mějte
pro a s ním bojujte
a před nepřáteli neutíkejte!
A s tím vesele křikněte
řkúc: “Na ně, hr na ně!”
Zbraň svou rukama chutnajte
bůh náš pán, křikněte
Heslo všichni pamatujte
kteréž vám vydáno
svých hejtmanů pozorujte
retuj druh druhého
hlediž a drž se každý šiku svého!
Vy pakosti a drabanti
na duše pomněte
pro lakomství a loupeže
životů netraťte
a na kořistech se nezastavujte!
https://youtu.be/elskCac9wSI