Včera mi přestal fungovat internet... Žádný krátký výpadek, pěkně přijeli borci, vykopali před barákem přívodní kabel a opravovalo se... Hotoví s tím byli až skoro k ránu, takže dnešní článek pouštím až teď.
Přišel mi ten chybějící australský klobouk.
Ten co jsem si objednal na začátku koronakrize někdy v první půlce března. Australské továrny už zase vyrábějí, lodě plují, Němci nakupují a přeprodávají k nám a všem v celé té dlouhé řadě výroby, špedice a obchodu stačilo ke spokojenosti necelých 1.500,- Kč.
Schválne jsem udělal pokus a nakrucoval jsem se před kamarády v obou kloboucích. Od Tonaku i v tom australáku. Jsou si velmi podobné. Oba jsou černé, jen každý má trochu jiný poměr velikosti dýnka a krempy. Bylo to půl na půl. Podle půlky lidí mi víc sedl australák, podle druhé půlky Tonak. Takže je to úplně jedno, klobouk jako klobouk a nějaký dyzajn z Tonaku, díky kterému stál jejich horší klobouk dvakrát tolik, nehraje žádnou roli a statisticky si toho nikdo nevšimne.
Mimochodem - když jsem napsal svůj první článek o klobouku, ozvalo se mi několik dalších obchodníků a nabízeli mi svoje výrobky. Selhalo to jen na tom, že mám fakt velkou hlavu a takových klobouků se vyrábí málo a skoro nikdo je nemá skladem. Takže kapitalismus celkem funguje. Přinejmenším na klobouky ještě zřejmě není žádná norma EU a tak prostě jsou k mání, dají se sehnat na míru zákazníka, sice to za koronakrize poněkud trvá, ale i taková banální objednávka na klobouk se za tři měsíce neztratí a je dle možností uspokojena. Stačí se jen ozvat na internetu a prodejce se najde.
Milá EU, nechtěli byste to takhle dělat i s auty? Třeba byste tím ten poslední špičkový obor v Evropě zachránili... Víte on svět je veliký a všechno se dá všude dovézt a naopak vaše uhozené normy všude neplatí. Abyste nezjistili, že se vám v honbě za mladší, krásnější a chytřejší planetou podařilo jen všechno zbídačit. A když o tom mluvím... všímáte si, že po třiceti letech zase pošilháváme za hranice, kde se dají koupit lepší výrobky, kde je větší výběr a kde je vlastně i levněji? V roce 89 tohle zbořilo režim. Teď to má naprosto stejný potenciál... bude to mít stejné příčiny a bohužel i stejné důsledky.
- Log in to post comments
Komentáře
Černý klobouk.
Zlatá modrá čepka.
GM
General Motors si našel své zákazníky na trhu tím, že dodával trochu jiná auta než Ford. Lidé se chtěli odlišit a nestačil jim jen jeden model Fordu v černé barvě. Lidé se chtěli odlišit. Mimochodem model T od Fordu stál kolem roku 1920 asi 300 USD, což je při započtení inflace 3400 USD v roce 2006 = 77 tisíc Kč. Myslím, že hodně lidem by takové auto i stačilo, ale neprošlo by na STK. Až začnou mizet auta, začnou mizet i profese s tím spojené. Jako u koní.
Říkalo se tomu Kulturní revoluce.
Kácely se sochy, mizela vzdělanost, lidé nosili stejné hadry a četli stejnou knišku. Nakonec se budou nosit černé klobouky. Kurevoluce.
Zglajchšaltování
Zglajchšaltování už zde bylo vlastně několikrát. A pořád se najde někdo, kdo touží po jednotném názoru, samozřejmě tom správném. Nikdy se takovou civilizaci vybudovat nepovede a všechny, které se o uniformitu pokusily, skončily a zanikly. Nepovede se takový svět ani EU. Nemůže.
To sice nemůže
To sice nemůže, ale my při tom můžeme vychcípat a o tom to je.
Naše životy
Naše životy jsou v takových akcích collateral damage.
Zvláště, když se nic neudělá…
Zvláště, když se nic neudělá proti.
Jak to jen zvládli v Izraeli, prosadit si svou.
Taky me zajima
kam ti "zbytecni" lide zmizi.
Na borce od vyrobnich pasu bude sr*t bily tesak, ale co s urednikama, kteri se zivi evidenci vozidel a buzeraci ridicu
Na ty bude srát taky.
Na ty bude srát taky.
Normálka. Úředníků je vždy třeba víc.
Někteří budou dál evidovat elektromobily, a ten zbytek bude převeden na odbor záchrany klimatu, kde budou rozdávat pokuty za ekozločiny - puštěné topení v zimě, klimatizace v létě, nadměrná spotřeba vody, nepovolené pěstování vlastního neschváleného ovoce a zeleniny, nadměrné svícení a používání elektrických spotřebičů v domácnosti, a tak dále, kam až dobrotrusům stačí fantazie. A tu mají velice bohatou.
Mimochodem, víte, že podle dobrotrusného nařízení ztrácí psí očkování proti vzteklině účinnost, když hafan není řádně očipován?
„Můžete mít vůz své oblíbené…
„Můžete mít vůz své oblíbené barvy, máte-li nejraději černou.“ Henry Ford
že by někdo něco přepískl????
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/cernosi-belosi-hispanci-populace…
Španělština
Za dvě generace bude úřední řečí USA španělština a angličtina bude nepovinný jazyk. Mezitím dojde k úbytku bledých tváří, naroste počet Asiatů a Latinoameričanů - těch druhých především imigrací. Jen Afroameričané na tom budou pořád stejně, ale nikdo už je nebude litovat. Současné vzedmutí BLM je jen taková póza, která za pár let odezní.
Až bude USA latinos, tak to…
Až bude USA latinos, tak to tam bude také jako v Jižní Americe vypadat a bude mít i takovou důležitost ve světě. To je nijakou.
Dolar bude k ničemu, armáda taky, výroba vzdělání jakbysmet a FED zavře krám.
USA
Ano, ale my se toho nedožijeme. Budeme žít v době ústupu USA z pozice globální supervelmoci. A umírající kobyla nejvíc kope, tka klidně mohou stihnout ještě pár válek rozpoutat. Nebo jednu supervelkou, poslední, kterou přežijí bakterie.
Ne.
FED se přesune do Číny. Už si tam navozil peníze ukradený v USA.
echo24 i aeronet
varuji pred cernou milici
Odstranění největšího památníku jižanské Konfederace v Georgii žádal početný ozbrojený dav sestávající převážně z černošských žen a mužů, který prošel v Den nezávislosti 4. července parkem Stone Mountain.
Ve skále je tam vytesaný výjev zobrazující tři nejvyšší konfederační představitele. Průvod vyzval skupiny bílých nacionalistů, aby vyšli a střetli se s nimi.
Skupina si říká „Not F**king Around Coalition“ (Koalice Neděláme si P*del). Na záběrech a fotografiích je vidět, že její příslušníci jsou oblečeni v černé bojové výbavě a ozbrojeni dlouhými střelnými zbraněmi, jako jsou útočné pušky nebo brokovnice.
https://echo24.cz/a/StZJS/video-cernosska-milice-zada-zborit-nejvetsi-s…
A kdo to nečekal?
https://www.facebook.com/primazoom.cz/videos/ross-kemp-extr%C3%A9mn%C3%…
Tohle je asi 9 let starý, černoši, nejspíš muslimové či z Nation of Islam, se tam připravujou na občanskou válku (třeba kolem 1 hodiny videa). Na tu se připravujou i běloši.
Jen soudruh Kemp tam u černochů přikyvuje, jako žáček ve škole, když mu vysvětlujou, jak je normální jít a jen tak postřílet 5 policistů, kdežto bělochy si vyslechne a pak říká "To jsou rasistíííííííííííí."
Nikdo mu nedal lekci ani po těch 9 letech.
Co mi to jen připomíná...
.... jednak Afganistán Budhy v Bámjánu 2001 a islámský Talibán. Výstrojí zase pozdější bojovníky Islámského státu. Tohle přece nemůže být jen náhoda.
Pokrok.
Všichni čumí do mobilů
každý žere čipsy
mění fotky do profilů
černý, bílý, gypsy.
Každý v práci drží myš
na lopatě uhnil štil.
Čím se večer nakrmíš?
Ty ses snad i vykleštil.
Kloboukum nerozumím, ale k…
Kloboukum nerozumím, ale k autům asi takhle: Taky sem furt chtěl auto na dřevoplyn s tím, že mu budu rozumět. Nakonec jsem koupil M-hybrida. Zatím spokojenost na max. Už bych jiné auto než hybrida nebral. Až tohle auto mne naučilo trochu víc za volantem přemýšlet - jezdím nejpomaleji jak jen to limit dovolí - nikam nechvátám a koukám na spotřebu, která je 4.5 litru. Těm co musí na silnici hnát se směju, že si nedokážou zorganizovat věci tak, aby hnát nemuseli - fríkůlínum se směju, protože jsem byl taky takovej. Doporučuji vyzkoušet. Hezké léto!
Mám dvojkovou oktávku 1,9…
Mám dvojkovou oktávku 1,9 TDI. jezdím za 4.5l a můžu i spěchat. Kde je přidaná hodnota Vašeho hybrida?
Ve zkratce asi tak: zbytečně…
Ve zkratce asi tak: zbytečně velkej obsah, časem to hulí, žere to volej, klepe to jak traktor, nápravy na opravu celkově vyšší, pojištění vysoké, v zimě aditiva nebo dražší nafta, cena nafty nic extra oproti benzínu. Já se spíš ptám, proč to lidi ještě kupujou.
nápravy=náklady
nápravy=náklady
V automobilizme a nie len v nom plati
ze v aute sa nepokazi len to co v nom nie je.
A cil si vymenuj, co vsetko ma tvoje afticko oproti klasickemu spalovaku. A ver, ze to vsetko sa bude kazit.
Strašáku. Já třeba nechápu…
Strašáku. Já třeba nechápu lidi jako Ládík, co jedou z kopce a jen ohřívají brzdové kotouče. Já akumuluji elektrony pod sedačku a pak to stádečko při prvním kopci vyženu, aby mi popostrčilo! Šetřim kde se dá, jinak už to dnes ani nejde.
Ocuvaj neutron
skus sa zamysliet, aku zivotnost ma tvoja baterka pri takychto cykloch/necykloch nabijania.
Teoreticky je to skvela idea.
V praxi je to uz ale znaaacne nahovno.
Az bude mat tvoj hybridik 10 rokov, daj sumar vydajov na spojazdnovanie tejto geniality, nech sa pobavime.
Minimálně 10 let životnost,…
Minimálně 10 let životnost, pak začne ztrácet kapacitu, a časem se bude muset koupit nová, pokud auto bude ještě jezdit. Současná cena origo baterky je 19 tis. Dá se ale předpokládat, že za tu dobu půjde cena dolů - objeví se i u výrobců neoriginálních dílů.
Re: proton Deset lete životnost baterek? Tak teď
tu O Budulínkovi. Tu mám raději.
A jak moc to celkově zatěžuje přírodu
Samozřejmě s přírodou na druhým konci světa, oceány, po kterých plují megalodě, co spalují úplně vše, co hoří, samozřejmě mrtvé kolem dolů na coltan v Kongu, protože se tam samozřejmě o vzácnou surovinu bojuje a pracujou tam i děti a samozřejmě na česnoškých životech záleží nejen u kriminálníků v USA, ale i u nevinných dětiček v Kongu.
Máte někde výpočty, jestli to je i CELKOVĚ ekologicky výhodné?
Aby to ve výsledku nebylo jako s tím ekologickým barákem, co si postavili někde ve Skotsku a pak jim spočítali, že i s výrobou a s dopravou to je nejvíc znečišťující barák v okolí.
Podobně britští ochránci telátek dosáhli toho, že se ta nádherná telátka nenechají dorůst na jateční velikost a nezabíjejí na maso, ale protože kráva, aby dávala mléko, tele mít prostě musí a tele se pak neprodá, takže není důvod ho živit, tak se ta telátka zabíjejí ještě daleko mladší a roztomilejší.
Roztomilá kuřátka musí žít hezky a vesele a zdravě, tak se v Británii zakázalo farmářům kde co a protože si pak ta drahá kuřata nemůže jen tak někdo dovolit, tak se začaly vozit lodě kuřecího z jihovýchodní Asie, kde se na emoce kuřat a ekologů sere, žije to ve špíně, je to narvaný antibiotikama a ve výsledku to je daleko horší.
Jedna pomatená US ekoložka dokonce psala srdceryvné příběhy o svých milovaných bio rostlinkách čaje, měla celou mystiku ohledně HLÍNY, prožívala neuvěřitelné věci když do té HLÍNY zabořila ruce, ty čaje byly samozřejmě patřičně drahé. Jen nijak nerozváděla, že k těm svým rostlinkám létá z kontinentálních USA až na havaj, což znamená 2-3 lety jedny cesta. Takže ten její ekočaj znečištoval planetu víc než kterýkoli jiný, co se dal sehnat v supermarketu.
Baterie
Průmyslové trakční baterie vhodné pro náročné aplikace, každodenní zatěžování, hluboké vybíjení, které jsou využívány zejména pro vysokozdvižné vozíky, mají uváděnu životnost až 1400 cyklů při vybíjení do hloubky až 80 % (D.O.D.). baterie pro elektromobily nebo hybridy jsou na stejných fyzikálních principech. Při denní jízdě do práce do 50 km (tj. 100 km tam i zpět na jedno nabití) to bude 1400 pracovních dní, takže si o výhodnosti povězme za 4,5 roku.
U trakčních baterií obecně platí, že čím jsou vybíjecí cykly hlubší, tím je pak životnost baterie kratší= exponenciální úpadek kapacity. Pokud se baterie nabíjí průběžně za jízdy a vybití je do 10%, pak se násobí sice životnost baterie coby počet cyklů, ale také je najednou více těch cyklů nabíjení a vybíjení denně. Počítejte 4-5 let, a pak si do nákladů započtěte kompletně novou baterii.
Záruka 5 let nebo 100k viz…
Záruka 5 let nebo 100k viz odkaz. Myslím, že pro svátečního jezdce stačí a pak tedy počítat s tím, že bude třeba dát nějaké procento z auta do nové - čím větší auto, tím větší a dražší baterka. Nicméně do nových modelů maj i do swifta dávat už větší, takže i ta bude stát víc, a celková cena nového swifta má být také vyšší. Současná malá baterie ve swiftu je taková, že se v podstatě neustále nabíjí a vybíjí - pro mne to není problém, protože na chatu to mám přesně půlku cestu do kopce a půlku z kopce (sečteno :). Jinak dobití z min na max zvládne při sjezdu kopce dlouhého 700m. Musí tam téct docela velké proudy. Chystám se na nějaká měření, až bude čas.
https://www.suzuki.cz/auto/technologie/hybrid.aspx
Nabíjení
Fajn, tak si to povězme za 5 let, až skončí záruka a najednou odejde baterka. Nabití rekuperací nemůže být na kopci dlouhém 700 m. Bez ohledu na to, jaké tam tečou proudy, je tam omezení dané proudovou ochranou. Prostě cokoliv A nad nabíjecí proud musíte měnit na teplo. Nejlepší rekuperace dnes dokáží využít za optimálních podmínek tak 80% rekuperačního proudu. Buď jedete z kopce přibližně konstantní rychlostí = konstantní proud do baterie, nebo tam někde máte brzdný odporník a zbytek maříte teplem. Rekuperace je už dávno prostudována na trakčních lokomotivách a tam se opravdu snaží ušetřit každý ampér do sítě, protože náklady. Jenže všechna zařízení sice pracují s vysokou účinností, ale také mají tepelné ztráty. Takže max. 80% nebo jste objevil perpetuum mobile.
Přeci byste neskočil na optimistické marketingové kecy automobilek. Ty jsou určeny pro hlupáky. Vy si vše ověříte.
Re: Gerd Gerde, je mi líto, ale jste totální hňup. Já
samozřejmě taky, protože vůbec nechápu, jak se po sjetí kopečka dlouhého 700 metrů zcela nabije baterka. To je prostě geniální a já si jdu ihned jedno perpetuum mobile objednat. Anebo radši dvě.
Myslí se 700
výškových metrů. Když seběhneš z Lysé k opičárně, taky jsi nabitý a hned můžeš běžet nahoru. Jenom se trochu vyzvracíš, ale napiješ se trochu a jedeš to znova.
700 m
Kdyby bylo těch 700 m volným pádem, tak by to nabití možné bylo. Jen bych se obával dopadu.
Koukám na převýšení a je 70…
Koukám na převýšení a je 70-110 m. Délka kopců se pohybuje od 800 m do 1.6 km. Některé jezdím dolů na pětku 90 km/h dva na čtyrku 50 km/h. Čím nižší zařazený stupeň, tím rychlejší dobíjení. S jistotou můžu říct, že vždy se baterka dobije dostatečně tak, že dál může být energie vužita k vyjetí stejného kopce o stejném nebo podobném stoupání (což se tedy projeví na spotřebě), a to ji většinou vysaje na min. Často se tak na těchto kopcích nabije z použitelného stavu min na max (tedy ze dvou dílků tj. min pro popužití celého systému na pět). Přesnější být nehodlám. Kdo nevěří ať tam běží a vyzkouší.
Baterka
a kolik těch cyklů nabití vybití už má baterka za sebou?
Neřeším minimálně pět let.
Neřeším minimálně pět let.
O záruce na baterie
vám prozradím sladké tajemství. Snižování kapacity baterie během provozu není vada, ale přirozená vlastnost baterie. Vzhledem k tomu, že k opotřebení dochází při běžném používání, záruku lze uplatnit pouze při poškození baterie.
S tím se počítá. Myslím že…
S tím se počítá. Myslím že 80% je nějaká hranice, kdy auto začne hlásit chybu, alespoň tak nějak mi to říkali a obchodník mluvil o deseti letech, můžeme věřit i nemusíme. V takovém případě je to problém, který by měli rozhodně uznat, pokud to bude v době do 5 let případně 100 000 km.
Já jezdím na
pádla pod volantem.
Obsah je akorát. Malé obsahy…
Obsah je akorát. Malé obsahy dohnané 3mi turby a velkými otáčkami = malá životnost motoru.
Mám najeto 200 tisíc. Nešetřím jí. Nehulí neklape, když tomu nějak neublížím, tak jen běžné pravidelné výměny. Nikdy mě to nikde nenechalo.
Auto dojezdím, pak si asi koupím to samé v lepším stavu.
Auto s turbem bych si taky…
Auto s turbem bych si taky nekoupil, to je tak pro Ládíka.
Kecy.
TSI má 147 kW pro RS nebo 202 kW pro přebuřelý Superb. Já mám pouhých 140 kW, to je takové turbíčko, které jen trochu dýchá. Ani ho nemusím po dojezdu chladit chodem naprázdno.
A to si ještě můžete i pustit rádio na plný pecky!
a klimu, nebo topení v zimě. To asi ne na plno, neb byste se uvařil. V elektrice je zima, potí se okna, samá konektivita, ovládání přes mobil. Je to takový laboratorní pokus..ať žijí spalováky! Jezdím pohodově s 1,5l benzínem ve škodovce za 5 litrů a dojedu kam potřebuji a bez tankování třeba i do Itálie, či Chorvatska. A navíc i s vozejkem! Nikde jsem nečetl, že by mělo auto na baterky kouli. Ale možná jsem se přehlédl neb tu propagandu nečtu.
Máme 17 let starého kombíka diesláka
Pažouta 406 a jezdíme za 4,7 l/100 (průměr vč. posunování po Praze a funění do kopečků).
Když ho našlapeme vybavením na akci, což je kolem 5-600kg, a pak absolvujeme jízdu po polňačkách, ani pak se nedostane přes 5,2 l/100.
Hýčkáme ho jak miminko, protože se obávám, že koupí čehokoli novějšího přijdeme jak o úložný objem, tak o nízkou spotřebu.
Nejlepší auto, který jsem…
Nejlepší auto, který jsem měl, než mi ho vzal syn, protože do ničeho jinýho se mu ty rybářský lehátka, bivaky a kýble nevejdou. Teď mám Partnera 2.0tdi a na zimních gumách a "štrekách" v jednotkách až desítkách km mě vozí za 4,6. Jinou přidanou hodnotu nehledám.
Přesně!
Stan, dvě truhlice s vybavením, truhla s nádobím, koše s jídlem a pitím, lanová postel, kredenc, stůl, dvě faldistolia, jedna lavice, kožešiny a deky. A to už jezdím takřka bez zbroje, jen jako kušiník :o)))
Do a na střechu pana Pažouta se to všechno vejde, aniž bychom museli brát vozejk. Jediné srovnatelné auto byl Warťas kombi (my navíc měli unikát, bo byl plynový - dva v republice); jak co do objemu, tak co do spotřeby. A na to, že to byl sotva litrák, ujel a uvezl neskutečně mnoho.
Na pana Pažouta nedáme dopustit.
Spotřebu jsem sledoval,
když jsem býval úzkoprsý. Teď se mi to spravilo a dívám se při jízdě na teplotu oleje, někdy i na rychlost. Ale nejvíc se dívám po krajině.