Koronavirová opatření se postupně zmírňují a já byl tuto neděli po delší době zase v našem vidlákovském evangelickém kostele. A tam jsem se dozvěděl zprávu, nad kterou se nemohu nepozastavit. Dozvěděl jsem se, že naše církev má svůj celocírkevní odbor pro životní prostředí. Jedno oko nezůstalo suché... náš sbor se přidal k jakési výzvě tohoto odboru a deklaroval, že nám není lhostejný osud životního prostředí.
Vidíte... a pakže klimatická změna není náboženství. Exaktně dokázáno.
Takže máme jednu vědecky neuchopitelnou záležitost na kterou máme vysokoškolsky vzdělané teology. Zabýváme se něčím, co lze uchopit jen vírou a vědecké důkazy jaksi nezvládají záležitost s pánembohem rozlousknout a teď zřejmě v souladu s přirozeností církevních principů děláme totéž i v stejně neuchopitelném problému klimatické změny. Už jen čekám na obrázek Gréty se svatozáří.
Církevní klimatický odbor samozřejmě postupuje zcela dle náboženských principů. Je zapotřebí hodně svatého zápalu, je třeba misionářů, kteří pro tuto věc získají co nejvíce přívrženců a pak... pak Bůh dá a bude to dobré. Zajímavé je, že misionařit pro Hospodina Boha a jeho syna Ježíše Krista se nikomu v církvi nechce a tak jim to moc nejde, zatímco pro klimatickou změnu, tam nemají problém s náborem dostatečně zapálených mladých moderních dynamických jinochů i panen.
Oni to tak teda ohledně klimatu dělají všude. Hlavně hodně přívrženců, hlavně se vymezit vůči starému světu, hlavně kolem toho dělat co nejhlasitější humbuk, deklarovat své znepokojení, demonstrovat veřejně svůj postoj... a to samo o sobě má zřejmě stačit, protože nic dalšího už nezaznělo. Teda ještě ve sboru sbíráme víčka od jogurtů. Ta jsou z hliníku a za rok sbírání jsme takto získali skoro čtyři sta korun.
Někde v pozadí toho všeho pak lze tušit různé silové struktury, kterým to tak přesně vyhovuje, protože bude možné okrádat lidi přes emisní povolenky, bude možné jim ledacos zakázat a oni ještě budou tleskat, bude možné je uvést do větší nevole a vyinkasovat ohromné prachy.
Samozřejmě že okapy z našeho kostela přes několikaleté řeči o přírodě a klimatu stále vedou do kanalizace. Kdyby nevedly, tak by se voda sice vsakovala do země, ale především by se vsakovala do sklepa pod farou a hrozilo by narušení statiky. Sice by se dalo sklep izolovat, nebo tu vodu čerpat a používat, ale znamenalo by to překopat celou farskou zahradu a stálo by to víc peněz než sbor má. Bylo by nutné udělat řadu terénních úprav a mohlo by se stát, že by třeba při pohřbu mohlo pršet, rakev by nakládali do auta v dešti a auto by hamťalo v blátě. To by vypadalo blbě.
V kostelních prostorách jsou samozřejmě přes všechny klimatické řeči staré plynové vawky. Ono by se to dalo udělat jinak, ale za strašně hodně peněz. A přitom se to používá jen jednou týdně. Dělat pro tohle tepelné čerpadlo, to je ekonomický nesmysl. Z podobných ekonomických důvodů nedošlo na zateplení fary.
To neříkám, abych machroval, jaký jsem znalec, ale abych demonstroval, jak komplikovaná problematika to naše životní prostředí (tedy místo kde žijeme) je. Jak komplikovaně vznikl kompromis mezi vsakováním a kanalizací. Mezi levným zdrojem tepla, který má ale velkou spotřebu, nebo jak složitě vznikl současný stav, kdy přijede funebrácký vůz a lidi mohou stát kolem něj na dlažbě aniž by si umazali naleštěné boty.
Toto je samozřejmě jen maličký výřez mnohem komplikovanějšího systému v celé Evropě i v celém světě. Systém mnoha proměnných, mnoha kompromisů, který rostl po celá staletí a který je (i když se nám to někdy vůbec nelíbí) velmi robustní a stabilní.
Můžeme tu desetkrát nadávat na tištění peněz bankami, ale ono to už spousty let funguje a štve to tu nejmenší možnou množinu lidí. Můžeme tu nadávat na drancování půdy, která užuž bude vydrancována, ale oni ji drancují už třicet let a pořád je ještě co drancovat. Každý rok se na tom zase urodí víc než dostatečné množství. Je samozřejmě důvod být oprávněně naštvaný, ale ono to je pořád stejné, protože to jaksi (a nemohu uvěřit tomu, že to říkám) zřejmě jinak nejde.
V komplikované množině problémů přírody, zemědělství, průmyslu, finančnictví i mezilidských vztahů žijeme způsobem, který až neuvěřitelně drží, je stabilní a sice všechny štve, ale tak nějak proti sobě, takže se jednotlivá naštvání navzájem vyruší. Vlastně zde na Kydech neděláme nic moc jiného než všichni ti aktivisti. Také se hlavně můžeme vymezit, ale máloco dokážeme změnit. Svět je komplikovaný a naše činnosti jsou v mnoha případech ty jediné možné. Ano, můžeme se kosmeticky angažovat. Ale jen kosmeticky.
Vidlákovy nápady ohledně lepšího, ekologičtějšího a funkčnějšího zemědělství fungují jen v malém rozsahu. Tak malém, že v porovnání s celou republikou představuje možná tisícinu procenta a přes veškerou snahu není o nic produktivnější, levnější, snadnější než to běžné zemědělství a navíc je závislé na stejných strukturách.
Není to sice optimistický závěr, ale v podstatě všichni ti aktivisti nemají žádnou šanci a to ani tehdy, když do toho jdou s nadšením a sebevědomím, kterým nahrazují znalosti. Mohou se vymezit, udělat z toho téma, mohou možná i nějaké hradby svým křikem nechat spadnout. Ale žádné nedokáží postavit. A obzvlášť ne takové, které v tomto světě obstojí. Vlastně dělají totéž co my. Akorát my to děláme přes nostalgii. Oni přes mládí. Ale všichni dohromady horko těžko protlačujeme něco, co by se v tomto světě uchytilo a fungovalo. Málo platné, jsme svět globální. Málokdo vymyslí něco, co už před ním nevymyslel někdo jiný. A málokdo přijde s něčím, co tu ještě nebylo.
Ani úředníci v EU s tím moc nehnou. Mohou dělat předpisy zájmu ekologie, ale znáte nějaký, který by se vysloveně neotočil v opak svého smyslu? Od přidávání biosložek do nafty, přes emisní normy, zákazy plastových lahví i žárovek? Kdy naposled přišel předpis, který k něčemu byl a něco doopravdy vyřešil?
Opět se dostávám k tomu stejnému. Dnešní svět takový jaký je, protože vlastně ani jiný být nemůže. V hromadě zájmů, peněz, možností i problémů, v kupě bohatých, chudých, nesouměřitelně bohatých, oligarchů i obyčejných lidí, ve světě Trumpů, Kimů, Putinů, Minářů i Vidláka je současnost tou nejméně špatnou variantou. Jako by to vlastně ani jinak nešlo, dokud to nedojde do svého konce.
Sakra, začíná ze mě být anarchista.
- Log in to post comments
Komentáře
No potěš klobásu, Jsem zvědav, kdy
soudruzi biskupové ustanoví celocírkevní odbor pro:
- vítání hnědáků,
- mísení kultur a náboženství (množné číslo),
- sledování rozmanitostí a jinakostí,
nebo tak něco.
Odbor
Mohli by ustavit odbor pro sloučení islámu a církve evangelické.
Co jsme se učili
Co jsme se učili o malování čerta na zeď?
Na Třanovicku je evangelíků
více, než jinde. Chovají se jako mafie, myslím tím třeba šanci najít zaměstnání. Ateista nemá šanci a katolík je odepsaný napřed.
re: Ládik!!! A není to tím, že jsou všichni
Poláci? Tahle situace je u nás úplně stejná, akorát že v Třanovicách jsou "vanelicy" a u nás "Polocy a katolicy". Čech nespřízněný s polským rodem nemá šanci dostat práci na městském úřadě. Může se hlásit, do kolika výběrovek chce.
Má to souvislost.
Člověk musí mít spřežku nebo dvojté w, aby mohl mezi lidi. Jinak jakoby nebyl. Já mám třeba v příjmení háček a tím nemám klientelu v Gorolii, Zaolží nebo na Kurviňsku. Zato mi kvete pšenka na Znojemsku, Bruntálsku a vlastně všude jinde.
Re: Ládik!!! Já to mám ještě horší, bo
jsem z rodu "bitych polokuf" (znám "jen" 19 chlapů) a jako jediný v celé ČR píšu příjmení česky. Tedy jsme samozřejmě tři takto postižení z jedné rodiny, která si dovolila změnit pravopis.
A s takovým handicapem mám žít v Gorolistánu. To je něco podobného, jakoby chtěl někdo hrát hokej a neměl ruce.
Ostrov
pozitivní deviace.
Malá zprávička OT pro všechny, kteří si mou maličkostí
nechají kazit sny.
https://www.respekt.cz/externi-hlasy/solidarita-s-uprchliky-cesko-nemin…
Málo, co soudruzi faláři budou mudrovat nad věštbami auťačky Gréty, ještě se nám tu budou povinně srát inženýrští sirotci. Ušatá Flinta už jela zjebat Helény, jak je možné, že neprošel ani jeden hnědák. S tím je třeba něco dělat, když chtějí další pytel natištěných peněz pro dojčerské banky...
Pomalu abych začal shánět matroš na nějaký samo domo samopal...
Když se na poli hovno urodí,
mohly by v něm být miny.
Co dodat k tomu článku z Respektu:
snad jedině to, co je na jeho konci ..... "Autor je ředitelem neziskové Organizace pro pomoc uprchlíkům"
Ještě taková perlička ke včerejšímu tématu.
Měl jsem tu čest se potkat s řízkem, který fakt neměl chybu.
Doma měl všecko pod zámkem.
Když šel na šichtu, odpočítal manželce krajíce chleba pro děti a brikety na zátop. Na jídlo jí dával peníze odpočtené na desetníky.
ZÁSADNĚ chodil CELOROČNĚ pouze v tom, co dal werk. Tedy montérky, prošívák, kabát do deště, pracovní čepici a boty. Bez trenclí, fusek a košil. Nepřivlíknul si nic ani za dvacetistupňových mrazů se slovy, že v Rusku bylo hůř (prošel ho s Wehrmachtem pěkný kousek).
Když šel na oběd, koupil si polévku a krajíc chleba, dal si to na tácek a bloumal jídelnou tam a zpět. Jakmile někde zblejsknul nedojedené jídlo na talíři, v tu ránu seděl u stolu a tlačil do hlavy zbytky. Polívku snědl nakonec, chleba mnohdy odnesl domů.
Chlapi před ním museli zamykat flašky od minerálek a od piva, bo za jednu vrácenou byla koruna.
Jednou mu spolupracovníci podstrčili láhev od mléka vevnitř zabarvenou barvou. Tři dny tu flašku čistil pomocí hrsti kamínků a třepáním.
Když stavěl barák, odkupovával ze železáren zbytky kabelových svazků po požárech. Kabely vyřezával, opravoval izolaci, spojoval je a dělal z nich elektrické rozvody.
Všechnu dovolenou, jakož i svátky trávil tento pán coby brigoš na vykládce vagonů pro železárny.
Pak jel jednou na kole z odpolední šichty a v dešti ho přejelo auto. Zemřel na místě.
Když se to dozvěděla manželka a jeho synové, společně se rozplakali štěstím.
Následně zjistili, že tento pán vlastní další dva domy, o kterých vůbec nevěděli. (Je ovšem potřeba dodat, že postavit barák coby zaměstnanec železáren za socíku nebylo zas až takové umění. Vápno, škvára, struska, písek a železo se dalo pořídit za pakatelní částky. Zbývalo pouze dřevo a cement.)
Když pána vezli na poslední cestu, kupodivu za ním nikdo netáhl na vozíku nahamtané prachy.
Jaké oblečení měl v truhle, to netuším, už jsem byl z werku pryč a na pohřeb jsem mu nešel, bo on by mi už stejně nevrátil...
-
To je přesně ono.
Trochu jiná verze toho, co jsem psal, že bude dělat oser práci za 100 000 kč měsíčně a myslet si, že je bohatej.
Přízraky transformace
Tak nějak si představuju kázání okrádaným synům a dcerám od naší mamy a našeho taty. "Musíš chápat tendenci vývoja. Nebudeš-li poslouchat uřežem ti nos, oskalpujeme tě a pošleme tvýho tatu do vyhnanství a všechen majetek propadne světské moci. Nebo té svaté." Tak nějak to bylo i s okupací Indiánů, gdyž jim vysvětlovali, "nemůžete tady chodit nahatí, musíte si u nás koupit naše hadry a naše boty co si sami vyrobíte". Jen nám je zaplatíte a můžete si dělat svobodně co chcete, pokud dondete do kostela a zaplatíte kostelu a našemu státu poplatky za ochranu a školení.
A máme nejlepší kecy o celém světě v archivech. Nejdříve byl velký třesk, kerej odfoukl bůh nanebevzatej Jahvák. Ten pak vymyslel dobu kamennou, železnou, bronzovou a taky vyčaroval strom pro Adama a Evu aby se měli o čem hádat. Páč chtěli bejt soběstační a hledali způsoby, tak je bůh nakopal do zádele. Poslal na ně inkviziční čerty s papírama aby podepsali povolení k pobytu co jim daj k potvrzení. Páč nebyli totálně vylízaní a krve měli málo, přestali podepisovat. A tak čerti přišli s novinkou. Uděláme z vás občany a nemusíte už nic podepsat. Automaticky budete mít prostřednictvím čerta belzebuba všechno podepsaný. Za všechno budete ručit krví stejně, jen to nebude tolik bolet.
Čerti už mají miliony za-konů, keré mají Adam a Eva v zastoupení podepsaný a už se můžou jen pilně soustředit "práci" a na cálování. Cálungu je ale furt málo, páč čerti na nich seděj, tak vymysleli blboňům zásluhovej režim. Gdo si sežene zásluhu, platí míň a dostane naGsicht víc. A skončilo to u prospěchu a demosGrátického vykořisťování. Jeden z deseti bere za deset a deset z deseti bere za jednoho a zbytek je na dluh. Tak jak to bylo za mušketýrů. Všichni za jedneho a jeden drbe na všechny. A tak máme pár set imbecilů rozesraných po světě, keří berou vejvar za všechny a imbecilové na to vejraj jako na zázrak. Věří že sou to ti nejschopnější, nejpracovitější a nejlidumilovnější zastupitelé boha na zemi. Muheeeee
ekologie
Pane Vidlák.
Jistě tam brzy nainstalují kasičku pro tento Bohulibí úmysl.
Přece víme co řekl Babiš,dejte mě 8 bil.kč a vše zařídím.
Dopadne to jako pokaždé,mnoho slov a málo činů,než se něco udělá,uteče ještě mnoho vody.
Anarchista
Anarchista nemusí dělat vůbec nic. Systém se zhroutí sám. Všechny dřívější civilizace zašly na vyčerpané životní prostředí nebo vnitřní problémy. Déšť je to naše vyčerpané životní prostředí. Půda sice rodí, ale ztrácí schopnost zadržet vodu, takže bych nejásal nad tím, že ještě něco roste. Už jsme blízko bodu zvratu. V půdě chybí 400 mm ročních srážek, původní zásoba v půdě byla tak 2000 mm srážek (zhruba na 3 roky). Takže jsme na 80%, odpar stejný, prší zhruba stejně, ale vše hned odtéká pryč a nic se nezadrží.Za 3 až 4 roky bude problém s půdou mnohem větší.
Naše civilizace si vyrábí vnitřní problémy sama EK vydává tolik směrnic a vyhlášek, že je nelze ani přečíst a znát. Máme příliš komplikovanou vnitřní strukturu společnosti. K tomu si EU sama dováží jedince s cizí ideologií. Nakonec lidé začnou muslimy vítat, protože se v jejich systému půjde vyznat snáze než v systému prováděném EU. Proto muslimové nad Evropou vyhrají.
Venkovcem, naše civilizace se řítí do průšvihu, a něco s tím dělat začneme, až bude průšvih natolik velký, že začne být zřejmý i politikům. Takže možná těsně před krachem a totálním rozpadem. Nu což, počkejme si, však se dočkáme, jak všechny mluvící hlavy zmizí.
Činnost evangelického sboru ve prospěch životního prostředí se ničím neliší od bubnování šamana, který přivolává déšť písní a bubnováním.
Gerde, nečekal jsem od Vás tak nemístný optimismus:
"... a něco s tím dělat začneme, až bude průšvih natolik velký, že začne být zřejmý i politikům."....
Vždy, když je "průšvih natolik velký, že začíná být jasný i politikům" , jsou vyměněni za ještě stupidnější politiky.
Špecifikem Evropské unie je to, že se požadovaná stupidita členů Evropské komise blíží přirozenému hornímu neurologickému limitu. A po horlivých blbcích na vedoucí místa je taková poptávka, že zásoby začínají docházet.
Rok 4 císařů
V Římě byl období od 8. června 68 do června 69 nazývané rokem 4 císařů. Tehdy se měnili tak často, že informace o změně císaře ani nestačily dojít do vzdálených provincií. Něco podobného se bude dít v EK.
Už jen krůček....
Anarchista?
"Dnešní svět takový jaký je, protože vlastně ani jiný být nemůže"
To máte, Vidláku, už jen krůček k marxismu-leninismu, neb "Svoboda je poznaná nutnost".
Jsme svobodní ve svém poznání, že jinak to být nemůže. To sice není nijak povzbuzující (ani mně se to moc nelíbí), ale žít se s tím nějak dá.
Anarchista?
spíše fatalista....
taky to na sobě pozoruju, celkem bych byl v klidu, ale pak si vzpomenu, že mám děti a trochu mě sevře úzkost...
PS: je fakt, že na té Svobodě coby poznané nutnosti taky něco je ... :-)
Od šíření náboženství jsou…
Od šíření náboženství jsou tu především sdělovací prostředky - hlavně ty, co jsou v rukou údů proroků nezpochybnitelných pravd.
Všechny ostatní sděl. prostředky a vidláci, kteří nehlásají nebo vyjadřují pochybnosti, jsou od ďábla a je třeba je exkomunikovat, soudit a upálit.
Všimněte si. V rámci klimanáboženství. Jak se informuje o suchu. Ze sucha mají lidé podle zjištění největší strach. Aby se strach udržel, je třeba správně informovat.
V poslední době docela solidně plošně párkrát zapršelo. Když se o tom informuje, je to málo, pozdě, nedostatečně - sucho vítězí nad deštěm.
Názorný příklad, jak se mediálně upalují nepohodlní
https://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost/media-sycak-prymula.A20052…
Master Furt klofám
Asfalťákovi pět kur a dycky kajsyk uletí, ty sfíně.
Targusi, kury je třa umisťovat mrtfé!
Tak to robim ja.
Re: Havran57 Tak to ni, bo by
za chfilu smrděly jak cyp.
Mám daleko lepší nápad. Polámu tym kuram nohy aji křídla, aby nemohly pryč.
Asfalťák bude mít k dispozici čerstvé kury, které budou bio- a eko- a to přece kráčí, no ni?
A Vidlák si to může podat jako zlepšovák do toho nově zřízeného ansámblu. Možná, že mu dají nějakou fajnou odměnu, komouši to tak gdysik robili.
No Vidlák se to prý dozvěděl až v neděli.
Tak si spíše říkám,
PROČ s tím církev tak dlouho před věřící nepředstoupila, PROČ jim to říká až nyní.......?!
Není to věc jedné jediné církve, nikoho zde už snad nepřekvapí, že i církve jsou naprosto logicky do mediálního pole a sítě zapojeny (a to dlouhodobě.)
Viz třeba por ČR Příručka péče o přírodní prostředí v církvích(množné číslo):
http://ckes.cz/data/uploads/1108manual.pdf
A nová záležitost to opravdu, ale opravdu není.
10. srpna 2010!!! a už devět let tuší ve Vaší církvi Vidláku nějaký Drápal (nomen omem) odkud vítr fouká ...
https://www.ustredicce.cz/data/m/l/O/statut-POZP.pdf
A půjde-li člověk dál, najde i Evropské ústředí a pak by mohl jít na to světové...
To evropské dokonce již v osmdesátkách pracovalo na tomtéž...a celosvětově možná ještě déle....
http://www.ecen.org/about-us
Odtud:
"Snaha o společnou činnost církví v péči o stvoření úzce souvisí se třemi evropskými ekumenickými shromážděními v Basileji (1989), Grazu (1997) a Sibiu (2007). Evropské ekumenické shromáždění, které se konalo v Basileji v květnu 1989, nabídlo mnoha církvím, aby zviditelnily svůj závazek v oblasti spravedlnosti, míru a integrity stvoření.
Iniciativy církví zaměřené na odpovědnost za stvoření a na to, aby se stalo součástí jejich úsilí o mír a spravedlnost, mají však mnohem delší historii.
Důležitými mezníky je Valné shromáždění Světové rady církví ve Vancouveru 1983 s iniciativou zahájit smírný proces vzájemného závazku za spravedlnost, mír a integritu stvoření a výzvu ekumenického patriarchy Dimitriosa I. v roce 1989 pro 1. září jako den modlitby za ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ.
2. Evropské ekumenické shromáždění v rakouském Grazu v roce 1997 toto úsilí dále posílilo.
Shromáždění doporučilo, aby na evropské úrovni byla zřízena síť osob s environmentální odpovědností v církvích.
ECEN je odezvou na toto volání.
Síť byla zřízena v říjnu 1998 na Pravoslavné akademii ve Vilémově v České republice."
**************************
Prostě propaganda jede plošně a nikdo ani věřící nejsou a nebudou přece vynecháni!
PROČ se to dozvěděl Vidlák nyní, je jen další kolo a načasování celosvětových změn.
A není to jen "víra" , ale bude to úplně nová ideologie, do které i koronavirus prostě zapadá.
A proto nevěřím na přírodní původ jen a pouze a už vůbec ne na náhodu a vše vidím já obyčejná MAJKA jako rozsáhlý a dlouhodobý záměr!
S víčky od jogurtů na věčnost -a nikdy jinak!
Začínám mít podezření, že Vidlák zpochybňuje nejsvětější principy Evropské Unijní démongrácie !
Vidláku, souhlasím.
Vždyť já jsem tady už psal, že všechno je tak, jak má být. Jediné, co si můžu myslet, je, zda je to špatně nebo správně. Také si můžu myslet, že vím, jak to opravit nebo ještě vylepšit. A taky můžu bojovat jako Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha, pokud to potřebuju k dosažení psychorovnováhy.
Já jsem pozorovatel, protože je důležité vědět, kterým směrem se suneme. Stejně jako je dobré sledovat předpověď počasí a nebo vědět, jak se střídají roční období. Sice to nezměním, ale připravit se můžu.
Ale abych se z té příšerné osudovosti nezbláznil, pěstuju si vlastní miniprostor, "kde svět je ještě v pořádku". Takovou svou smysluplnou bublinu. A v té jsou všechny stroje, zařízení, nářadí, přístroje, zvířata, rostliny, voda a kameny, tranzistory a motorky, protože to všechno funguje na základech přírodních věd, tzn. nádherně jasně a žádná víra ani řeči na jejich funkci nemá vliv. No, a taky jsem v bublině i já. Musím, když jsem ten PÁN BUBLIFUK.
A lidi, kteří se do bublin navážejí, tak to jsou zouvalci, kteří by taky nějakou tu bublinu mít chtěli, jenže nemůžou, protože nejsou PÁN BUBLIFUK ani PANÍ BUBLIFUKOVÁ, protože v hlavě mají dutoprázdno. Vlastně ne tak úplně, když zatřepou hlavou, tak uvnitř zachrastí klima, migranti, hodně pohlaví, EU, NATO, IGBT GRAND PARADE a další. A když kebuletřepání ukončí, ještě dlouho zasněně poslouchají symfonii ozvěn.
A zapomněl jsem na to nejdůležitější:
v bublině mám i vybrané lidi, protože bez nich by to nemělo žádný smysl!!!!!
Ano, řeřím to stejně, tvořím…
Ano, řeřím to stejně, tvořím si místo, kde je svět ještě normální. A měl jsem při tom štěstí i na sousedy.
Parlament
Těžká bitva o postoj k Palestině
Hned poránu
Možná, že větru dešti
poručí evangelíci. Kdoví, kolik je mezi nimi komunistů - asi hodně. Plán deště je nutno splnit, i kdyby biskup na čertici jezdil.
Re: Ládik!!! Anebo
čertica na biskupovi.
To spíš, bo biskupi jsou už povětšině vyžraní dědci.
Ale mají taky biskupky,
tak to by se biskup s biskupkou mohli střídat.
vidláku
"ale oni ji drancují už třicet let a pořád je ještě co drancovat"
Drancování půdy trvá už mnohem déle. Masivně s tím začaly JZD rozoráváním mezí, úpravou toků atd.. Dnešní velké lány jsou toho pozůstatek.
Ptám se Vás jako odborníka:…
Ptám se Vás jako odborníka: Kolik let se ještě bude vymlouvat na komunisty, kteří tu byli jen 40 let?
1040 let!
Vycházím z toho, že komunismus je jak známo jen mírně upravené pseudoatheistické křesťanství (poněvadž Marxův otec byl jak známo křesťanský židovský konvertita, který si vzal za ženu šlechtičnu a byl celožitotně včetně své rodiny živen továrníkem).
Křesťanství skrytě bují na našem území minimálně tisíc let (plus těch čtařicet let jeho komunistického odvaru, takže si to přepočítejte).
Je ovšem otázkou, zda devastující vliv zdejších předchozích agrotechnických postupů (např. žďáření) nehodit na na hrb franckožidovskému kupci Samuelovi, kterému kámoši říkali Sámo!
(Ale kardinální otázku Kdo za to může? bude stejně zanedlouho s pomocí Boží a Halíkovou řešit na Letné pražský ajjatolah. Klíče s sebou! ).
...............
Vám prostě, Josefe, chybí má antropologická schopnost hysterického odstupu! :-)
(Koukám, cojsem to napsal…
(Koukám, cojsem to napsal... pochopitelně Karel Marx si vzal za ženu dámu ze šlechtické rodiny...nikoli jeho otec!
A navíc - na křesťanství možná přestoupil už Marxův děda.
To abych zde náhodou nešířil historické fejkňůsy. Na jednoznačné Pravdy já jsem ras!)
Westfálové praděd byl nobilitovaný poštmistr,
jemuž byl přidělen titul "rytíř". Takže to její "šlechtictví" bylo velmi formální :o)
K evangelíkům přestoupil Marxův otec (1818) a pár let po něm i matka (1824). Děti byly biřmovány v r. 1825.
Josefka
Pokud to bylo na mne: já se na ně navymlouvám, pouze konstatuji fakt. V moji rodné vesnici byl prvním předsedou JZD vyučený obchodní příručí s vysokou politickou. Po převratu se z JZD stala akciovka a naštěstí ji vedou (a z větší čácti vlastní) vnuci bývalých rozkulačených sedláků takže se k půdě chovají jako k vlastní a ne jako k pronajaté.
Pokud ti vnuci nevyrostli na venkově
a nebyli od prvních botiček vedeni k hospodaření na půdě a s půdou, tak tak akorát pronajímají nahamtané polnostě místímu JZD, které na ní SKUTEČNĚ HOSPODAŘÍ.
občane
Akciovku nevede jeden člověk a ti lidé kteří (tu naši) vedou mají zemědělské školy a na půdě vždy pracovali.
Re: rk Chachacha, chachacha, chachacha...
za břicho se popadám...
A teď tu O Smolíčkovi, tu mám taky rád.
Z Vašeho dlouhodobého…
Z Vašeho dlouhodobého působení na Kydech je vcelku jasné, že zastáváte sině protikomunistické postoje, či snad ne?
V minulém příspěvku jste napsal naprosté ptákoviny.
- rozorané meze - stačilo v této svobodné demokratické super době meze a remízky vyznačit a neorat a za 30let liberální demikracie by zarostli zcela bez problémů
- narovnané toky řek (moc jich nebylo se domnívám) vliv na zemědělskou půdu měly minimální (ale můžu se mýlit)
- u nás na vsi co pamatuji tak se od 70-tého roku hranice polí prakticky nezměnily do převratu 89
- bylo kolem nás docela dost kravínů a mrva z nich končila na polích (dnes není ani jeden). Ale to jistě také komouši drancovali pole tak, že na ně vozili hnůj.
.... bylo by toho více, ale primitivní antikomunismus má jen to, že je primitivní.
Nevidím ani jeden fakt, že za komunismu drancovali pole tak, že následky toho neseme ještě 30 let poté.
Mimochodem, já mám také státnice z Mrxismu-leninismu, pro Vás to znamená co? Že jsem debil?
Nejdříve dotaz:
protože vím, že jste chlap, tak by mě zajímalo, zda jste josef ká (oslovujeme voláme: "josefe ká!!")
nebo josefka (oslovujeme voláme: "josefku!!!")? "josefko" asi ne, protože to mi připadá holčičí.
Tak zatím v čase nejistoty bez oslovení:
1. Váš překlep "z Mrxismu-leninismu" bych si dovolil doplnit na: "z Mrdxismu-leninismu"
2. budeme asi obdobně dospělí, protože státnice z ML se nedělaly dlouho - snad 2 až 3 roky a pak se od nich ustoupilo. Asi někam nahlásili, jak jsem málem ze stresu poblil komisi.
Obhajoba - bez problému, odborné předměty po dvojkách a samozřejmě si z průběhu nic nepamatuju. Zato ze státnice z mrdxáku si pamatuju úplně všechno. Ono toho vlastně až tak moc není:
"Vysvětlete nám Leninovu teorii válek."
První záchvěv nevolnosti.
"Války jsou špatné." Musí být špatné, když komunisti jsou hodní, v duchu si zdůvodňuju odpověď.
"Ne, to není správná odpověď."
Tak teď už je mi blbě dost a místnost včetně party sedící naproti mně se začíná houpat. Kurva, já jsem v prdeli. Zapojuju logiku a hlásím: "Takže války jsou dobré."
"Bohužel, ani toto není správně!"
Už se nehoupou, už se všichni točí. A hlasivky nemám pod kontrolou, když sám sebe slyším blábolit: "Soudruh Lenin prohlásil, že války jsou někdy dobré a někdy špatné!" Sakra, vždyť co by už do prdele ten lenin mohl říct? Víc možností přece neexistuje.
"Děkujeme, to stačí. Počkejte na chodbě, komise se poradí."
Na chodbě stáli ti, co už to měli úspěšně za sebou a ztráceli usilovně střízlivost pomoci donesených prostředků a pobledlí čekatelé, které vyděsil můj vzhled a neschopnost reagovat na jejich otázky.
Po nějaké době, kterou nejsem schopen odhadnout, jsem byl pozván dovnitř, kde mi sdělili, že ten ML byl úplně zoufalý, ale s ohledem na ostatní výsledky mi nakonec dají z mrdxáku dobrou.
Byli jsme první ročník kterému tuhle státnici zavedli a asi zjistili, že buď budou muset poslouchat ještě větší kokotiny než jsou v sebraných spisech marxe a engelse a lenina, dávat za to trojky a čekat, kdy je nějaká slabší nátura ze stresu poblije a nebo to zase potichu zrušit.
V podstatě mě oslovujte jak…
V podstatě mě oslovujte jak chcete.
Víte já jsem ke svému překvapení dospěl k názoru, že marxismus, jako kritika a popis rozporů kapitalismu není vůbec kokotina ale naopak východisko, jak pochopit i dnešní dobu z hlediska ekonomického i politického. O Leninovi v podstatě nic nevím, ani v té škole se to nějak neprobíralo, ale opět se domnívám, že jeho výroky o imperialismu byly a jsou platné. Ani jeden z nich nebyl žádný idiot.Upřímě - kdo však ví co vlastně bylo obsahem jejich spisů.
Toto poznání však není lehké si přiznat a společensky mnohem jednodušší je vést se na vlně antikomunismu a dělat si z toho srandičky, než se společensky vyčlenit a býti za "komouše". Zkuste někde ve společnosti říct, že Stalin neby nejspíš takový idiot, jak se to dnes podává, protože spousta indicií naznačuje, že idiota z něj potřeboval udělat Západ.
To ovšem nic nemění na tom, že komouši udělali spoustu blbostí (ke své vlastní škodě), ale měl-li bych to porovnat s blbostí kapitalismu (imperialismu) který se dnes romanticky nazývá Velká válka tak je to tak 1:100.
Úhel pohledu se mění.
Můj komentář se týkal mých pocitů z roku 81 - mládí + socialismus + zkreslené informace o západě.
Jinak dnes ráno v meditační místnosti mi do sebe zapadly moje roztroušené myšlenky, zkušenosti, aktuální poznatky a obecně hlásané "pravdy":
- demokracie není ideální, ale je to nejlepší z toho nedokonalého
- socialismus nebyla demokracie ani svoboda
- socialismus způsobil škody na hospodářství i na duších
- teď se máme nejlíp, jak jsme se kdy měli
- atd.
socialismus byla nesvoboda a nebyla demokracie, ale vzhledem k povaze lidí to byl ten nejlepší systém z nedokonalých
existence socialismu bylo skutečně znásilnění lidí a byla to odbočka ve vývoji, způsobená kombinací historických událostí, která proti vůli svých občanů fungovala pro jejich prospěch
protože systém byl externě násilný, ale interně do myslí lidí nezasahoval, musel být ohrazen ploty, byl nákladný a neperspektivní
na rozdíl od demokracie a svobody, která jednoduše, levně a operativně buduje ploty v myslích svých občanů
a nezbývá než konstatovat, že socialismus jsme si nezasloužili
a naopak jsme si plně zasloužili to, co máme, ale hlavně co mít budeme
PS: je to můj osobní názor, který už nezměním, takže je úplně zbytečné mě za něj peskovat!
upřesnění významu myšlenky:
"a nezbývá než konstatovat, že socialismus jsme si nezasloužili" - byl pro nás moc dobrý
Kdysi jsem měl taky takové…
Kdysi jsem měl taky takové názory, dnes společensky "ty správné a jediné", ale "společenská praxe" a očividnost rozporů mě přivedly k jiným názorům. Jedna ze základních chyb je si myslet, že kapitalismus = demokracie a svoboda.
Četl jste někdy Neználka na Měsíci? Úžasná kniha (tedy kromě závěru)
josefka
Já si nemyslím,že Stalin byl idiot, myslím si ,že byl lump.
Re: rk Stalin byl možná
lump, ale dokázal z hovna ukroutit bič a navrch s ním ještě zapráskat.
Minimálně pomohl zachránit dnešní ruskou federaci před totálním rozvalem a zotročením. Ostatní republiky mají jaksi smolíka, že ano...