A tím je jiný život...
To jsou totiž velikonoce a to je křesťanství. Ani Bůh neuplatňuje ekonomická měřítka na hodnocení lidského života. Nehodnotí se množství práce, které člověk vykonal. Nehodnotí se, kolik vydělal peněz. Oproti starým Řekům není život poměřován ani velikostí skutků, kvalitou vykonaného díla, ba ani silou myšlenek, které lidstvu zanechal.
Lidský život má totiž přesně tolik ceny, kolik je ochoten někdo jiný obětovat ze svého života.
Jste nakažení koronavirem (nebo morem, nebo leprou, nebo horečkou denge) a někdo jiný je ochoten přijít, ošetřit vás a vystavit svůj život nebezpečí pro ten váš? Přesně takovou cenu má váš život.
Obětoval někdo kvůli vašemu narození a dětství svojí možnost cestovat, bavit se, zachlastat, jezdit v rychlých autech a balit pěkné baby? Obětovali jste spánek kvůli svým dětem v horečce? Byli jste připravení darovat svému dítěti ledvinu? Máte někoho, kdo by to z fleku udělal pro vás?
Ženy a dívky... máte někoho, kdo pro vaší obranu vezme do ruky kvér a nasadí svůj život při obraně hranic? Máte někoho, kdo bude bránit vaše společné děti proti jakémukoliv nebezpečí? A vy muži... máte někoho, kdo vás bude držet za ruku, až vám už nic nezbude a budete mít před sebou jen ten odchod?
Svým způsobem jsme ohromně bohatá společnost. I přes koronavirus tu jsou doktoři, kteří jsou ochotní se o nás starat. I když teď mohou přemýšlet, zda si ještě někdy zalyžují. Doktoři a sestřičky teď totiž umírají. Všude okolo to tak je. I v těch domovech důchodců zůstávali pracovníci, kteří i při nedostatku roušek neutíkali a nezachraňovali hlavně sebe.
Většina lidí také nepřemýšlí jako nebetyčný sobec Šmucler o tom, zda jeho bližní ještě stojí za záchranu. Prostě to na sebe berou. Tu nejistotu, zda budou nebo nebudou mít práci, jakých hračiček a serepetiček se budou muset vzdát, jak vyjdou s penězi. Prostě dávají život svých bližních před ten svůj. Lidé jsme jen tehdy, když bojujeme za život navzdory důsledkům. Že obětujeme něco z našich životů pro ty druhé. A že druzí obětují ze svých životů něco pro ten náš. Takhle vzniká hodnota života. Takhle vzniká odpovědnost za život svůj i za život druhých. Proto tu všichni nosíme roušky... protože život má hodnotu. Takovou, že kvůli ní padáme všichni do ekonomické nejistoty. Na druhou stranu bych se odvážil si myslet, že za budoucí ekonomickou nejistotu jsme dostali ujištění, že náš život stojí za víc než zavřenou Škodovku a mnohem víc než neordinující Šmucler. Stojí za víc než Pohlreichova restaurace, stojí za víc, než problémy Andrejova Agrofertu. A zároveň vidíme, komu za nic nestojíme. Ti, kteří nás ujišťovali, že vyspělost společnosti se pozná podle toho, že se stará o své slabé a potřebné (hlavně o ty z Afriky), ti stejní teď mluví o tom, že staří a potřebí za to nestojí.
Jakou hodnotu mají všichni ti Šmucleři a bankéři? Když jsme si teď přečetli, jakou hodnotu životu přiřazují oni? Jsou to ještě lidé, když se bojí o svoje lyžovačky, svoje SUVčka, svoje velké byty celé na elektriku, svoje dobré postavení, svoje dovolené v exotických destinacích a maskují to za zájem o ekonomiku? Jako sláma z bot z toho čouhá, že když jde o jejich osobní peníze, tak cizí život nestojí za ukromnění se. Oni jsou lidumilové, ale jen do chvíle, dokud to platí někdo jiný.
Přitom v jejich domech je 90% věcí bez kterých se dá žít, aniž by měli hlad, trpěli zimou nebo neměli co na sebe.
Většina lidí v téhle zemi ani na minutku nepřemýšlela o důsledcích, vzala na sebe to riziko a proto má jich život cenu. Protože z něj byli ochotní kus obětovat pro životy jiných i když nejspíš přijdou o lecos, co jejich život dělalo lehčí a příjemnější.
Velikonoce jinými slovy říkají, že lidský život má cenu. Tak velkou, že sám Bůh se obětoval pro člověka. V dnešní epidemické době a přepočítávání života na peníze bychom tomu mohli rozumět. To je také dnes moje jediná vidlácká rada:
Mějte někoho, pro koho má váš život cenu a mějte někoho, jehož život má cenu pro vás. To je jediný přepočet hodnoty života, který se "tam na nebesích" bude posuzovat.
A rovnou i pokřesťansku dodám - Bůh se k tomuto postoji připojí. Bez ohledu na halasný český ateismus, bez ohledu na hrdé neznabožství. Bůh se se přizná k tomu, že jsme na sebe tohle všechno vzali. Osobně jsem bytostně přesvědčen, že naše upřednostnění života před ekonomikou v sobě má i východisko, že nám bude přiznáno k dobrému a že budoucnost našemu národu vrátí ledacos z toho, co jsme už považovali za ztracené. Budeme mít možná méně věciček, ale budeme podstatně více lidmi.
A když si člověk před Pánembohem vybere správně, tak mu Všemohoucí zpravidla přidá i dost navíc.
- Log in to post comments
Komentáře
Hezký článek
"Dělejte velké věci pro Boha, očekávejte velké věci od Boha"
Amen
Christos voskres.
/www.youtube.com/watch?v=dTnxFgmQLKc
Eště dva roky a budete psát…
Eště dva roky a budete psát o bezpodmínečných potřebách našich synů a dcer, samostatně.
Podle hodnocení bude…
Podle hodnocení bude potřebný pětislípkáče teprve odchovat aby nevolili podle gsichtu. To aby gdyž systém a blboni selžou abysme nebyli zase v prdeli namačkaní v kostele. Já to jednou viděl v Písku na dovolený eště za totáče. Byl tam takovej kostel, že mrknu na nějakou památku. Kostel byl narvaný a gdyž tam zepředu zavelel vedoucí, fšichny padli na kolena. Aji buchta s tuzexovejma silonkama vedle se skácela jak podseknutá. Dodnes nechápu proč.
jj ještě dva roky
a budeme možná konečně řešit podstatné věci o budoucnosti našich potomků. Teď se z toho otrepeme a budeme tvrdit, že to doženeme a předeženem, postavíme hladové zdi a pak už budou jenom samá pozitiva - růst HDP a podobné pitomosti. Stačí se podívat na složení NERV a na ochotu Havlíčka tomu sboru"špičkových" ekonomů naslouchat.
Jo, tak nějak to muší bejt,…
Jo, tak nějak to muší bejt, Najust všem blboňům. Až pak se začnou řešit naše věci a potřeby. Koho to nezajímá, ať se odstěhuje.
Vážená milá spotřebo
Samostatné vyjadřování ohledně potřeb nikdy k ničemu nebylo a nebude, neb sám je člověk jen houno u plotu! K tomu jsou petice a čím víc lidí se na něčem shodne, tím větší to může mít dopad. Ale taky nemusí, pokud je arogance moci vyšší než tužba nebo potřeba občanů. Takže pokud používáš jako terminus technikus slovo potřeba, což je často, házíš hrách na zeď. HAJHOU
Je to o hodnotách jednotlivce
asociála Šmuclera, nějak neřeším, takovejhle blb nemá na to aby mi nějak rozházel tlak.
ale všiml jsem si akce Kašpárka jak vaří pro policajty a hasiče.
Prima akce, dostala ho zase na obrazovky.
Jen mě tak trošku zarazila cena za oběd, která z něj vypadla.
A připomněla mi dobu dávno minulou, když sakra pršelo a Dřínovské jezero/nádrž hrozila protržením hráze a vylitím do dolu ( tenkrát velkolomu) Čs Armády a jeho spláchnutím.
Kdo měl volný ruce šel posilovat hráz, pytle s pískem, lopaty, buldozery a podobný hračky pro velký kluky.
Miličníci ( měli polní kuchyň) každý směně na "desítce", jinak odstavné nádraží, stavědlo 10, byla tam taková dřevěná bouda sloužící jako jídelna, uvařili kotel guláše s chlebíkem.
A to byla ta pravá ňamka. Žádný telecí,nebo hogo fogo.
Obyčejnej blbej guláč s chlebem. Žádná prezentace v bedně. Žádný medaile.
A ten horkej guláš měl daleko větší hodnotu pro lidi, než všichni tihle asociálové.
Byznys model
V nějakém pořadu si Polreich stěžoval, že mu corona zničil jeho podnikání,protože ON se neživí vařením, ON se živí servisem kolem podávání jídla.
A tady asi vzniká to nepochopení mezi "vidlákem", který potřebuje ke svému životu guláš se šesti, a "pražákem", který potřebuje ke svému životu číšníka ve fraku, který mu naservíruje leštěný prd v porcelánu.
Já zrovna u toho "Zdendy"…
Já zrovna u toho "Zdendy" občas váhám, zda si ztěžuje, nebo prostě popisuje fakta, ale novináři to podaj tak, že z toho vyjde skučení.
Obecně ale - vím, že to naráží na problematiku "hustoty zalidnění" a že by nesmělo jít o pole Agrofertu, ale představte si akci "Pane Principále, vaše divadlo teď z dobrých důvodů hrát nesmí. Tak heleďte, jsou teď důležité jarní práce u Franty Vidláka, tak tam naběhněte a my vás zaplatíme. Frantovi nebudeme muset nahrazovat škodu a vás dotovat. A země bude mít na podzim žrádlo. Všichni spokojení. No ne? Neříkám, že ochrana demokracie si nezaslouží respekt, ale on i ten F.D.Roosewelt nahnal lidi z kanceláří na stavbu přehrad...
Zůstanete-li ve mě, a slova…
Zůstanete-li ve mě, a slova má zůstanou -liť v Vás, což byste koli chtěli, proste a staneť se Vám.
Platí to i na psa?
Když jsme spatřili hořící barák, první myšlenka byl pes, uvázaný na horolezeckém 11mm laně. Bylo tak horké, že jsem ho přetrhl a pes utekl. Už na něj kapal asfalt ze střechy. Druhá myšlenka byla 10kg bomba propan-butanu hnedle vedle v přístřešku, tak jsem napodobil psa. Ventil vylítl až za půl minuty a vzal s sebou střechu, čímž se zvětšil tah a decibely. Třetí myšlenka byla 150 a čtvrtá 158. První byli policajti a první slova byla: je to pojištěné? Psalo se 11. září 99 a mám to v sobě jako živé. V kritické situaci člověk jedná instinktivně.
Teplo domova
(fotka fotky)
https://imgur.com/psJLj0W
To je šílené,
tohle by se člověku stát nemělo. Jste frajer, že jste to psychicky přežil.
V nouzi
poznáš přítele. To platí. Narovnalo mi to žebříček hodnot.
No děkuju pěkně. Vody se…
No děkuju pěkně. Vody se bojím a i před ohněm mám velký respekt. Kdysi u nás ve vévoze hořel barák. Z kopce seběhl jeden zahrádkář, který to shora viděl, vrazil do baráku a vytáhl ven děcko, které by jinak také shořelo.
Re: Ládik!!! On ještě nějaký zbyl?
Anebo byl úplně jiný, zcela nový?
Nebyl jiný, Targusi.
Tohle je fotka dřevěné stodoly, do které bylo přemístěno všechno z baráku a hlavně z bytů (nábytek, hadry, cennosti, památeční věci, knihy a jiné kokotiny). Byla to sobota a ve středu jsem se nastěhoval. Už při stěhování jsem všechno přebral, abych nevozil nepotřebné věci, nejsem zas tak útlocitný. Stodola byla zvednutá, opravená k bydlení do zimy, než zalezem do baráku. Ta lehla celá se vším všudy, cena železného odpadu ve sběrně byla potom 800Kč a doprava 500, takže + 300Kč zisk. Baráku hořela jenom střecha a okna (nově vsazená, dřevěná, ze Zašové; vakuová skla praskla všechna). Barák nebyl tak fotogenický, zejména ne ráno.
Policajti i hasiči nezávisle na sobě uvedli, že šlo úmyslný trestný čin. Jenomže 2 věci: nebyl jsem ještě pojištěný a nejsem cigán.
Vyšetřování začalo a skončilo tím, že se zeptali u pumpy, jestli někdo nekupoval do kanystru benzín (ten načuchali v zemi kolem celé stodoly - to ze země nevyhoří - proud vzduchu k požáru je tak silný, že to stačí ochladit).
V obvodových stěnách jsem posunul okenní otvory do jiných pozic, prohloubil sklepy na 2,2m (tím i všechny základy), nové stropy nad sklepy, nové stropy nad přízemím, nová střecha, nové omítky, instalace... všecko. Bohužel po koupi baráku a materiálu na stavbu (uskladněn ve stodole) jsem byl celkem v nulách a stát mi pomohl tím, že mi nezaplatil zakázku ... ba naopak, vymáhal ze mě DPH z této nezaplacené zakázky. Od té doby nemohu osobně chodit na národní výbory a nesmí mi nikdo z národního výboru telefonovat. Výhodný překlenovací úvěr u rajfky v hodnotě 250 000 stál 460 000. Ve 41 letech jsem začínal nejen s holou prdelí, ale v mínusu. Dovedu si představit, jak se žije v Donbasu. A nedovedu si představit Sasina, že neví nic o zavlažování studny na kopci a přitom tu omílá 10 potřeb.
Re: Ládik!!! Vymáhání DPH
z nezaplacených faktur je naprosto normální stav. Nic, co by na mě udělalo dojem.
Já jsem dokonce platil ze státem nezaplacených faktur i daň z příjmu.
C´est la vie.
To jsou ty bonusy a benefity podnikatelů, kteří neojebávají všechny okolo a chtěli by jen v klidu pracovat, aniž by brali v úvahu axiom, že práce je poslední zoufalý prostředek slušného člověka, jak přijít k penězům...
Koronavirus
EK a celá EU v krizi koronavirové naprosto selhala. Ne trochu, ale zcela fatálně. Kdybychom se drželi doporučení EK, bylo by nakažených a mrtvých podstatně více. A jestliže EK prokázala naprostý nedostatek schopností u věci, kterou jsme schopni posoudit prostým uvažováním všichni, kde máme jistotu, že podobně špatně nerozhoduje i ve věcech ostatních?
Pokud to ještě někomu nebylo jasné před koronavirem, koronavirová krize ukázala, že pro EK a neziskovky typu Člověk v tísni má daleko větší hodnotu život imigranta než místního obyvatele. Vzpomeňme si na to, až nám zase přijdou kázat o naší morálce.
EK a neziskovky ztratily důvěryhodnost. Ztracenou důvěru už nikdy neobnoví. Ukázaly nám však, jakou hodnotu má náš lidský život. Pro ně žádnou. Pro nás a všechny, kdo pomáhají nebo jen nosí roušky a chrání ostatní, nesmírnou.
Ale budou se snažit…
Ale budou se snažit protlačit se silou. K té EK - dnes někteří horem dolem vysvětlují, jak stejně "nemohla nic dělat" a jak "to patří do rozhodovacích pravomocí států"... Ale právě proto tvrdím, že definitivně prokázala svou nekompetentnost (neschopnost) pomáhat organizovat věci veřejné nejenom v dobách pohody a jazzu, ale především v době krize. Navrhovaný recept "Dejte víc pravomocí EK a uvidíte, jak to bude makat!" mě pak děsí o to víc právě proto, že člověk vidí rozhodnutí států, které v EU jasně dominují... a jaké to má pro ně samotné důsledky. Během pěti let dvě zásadní krize. Státy střední a východní Evropy ukázaly v obou víc rozumu a racionality než ti naši západní demokratičtí bratří od Německa dál...
Myslím, že to bude mít co dělat s vědomím jisté nesamozřejmosti našich národů i hmotných statků. Jinými slovy, naše demokratické vzory mi připomínají rozmazlené synáčky otců či dědů, kteří z ničeho vydobyli za cenu velkých obětí a odříkání prosperující firmu. A synáčkové se narodili už do těch mercedesů, značkových hadrů, iPhonů a elitních škol a roupama nevědí coby.
EU
EU je politický koncept prosazovaný shora. Dát více pravomocí EK znamená jen, že toho pokazí ještě více. Má to ale jeden klad, tím dříve se IV. euroříše národa německého zhroutí. Moc bych na to ale nesázel, protože více pravomocí znamená také více odpovědnosti a přes odpor Německa a Nizozemí s těmi více pravomocemi vzniknou společné eurobondy k potěše Řecka, Itálie, Španělska a Francie. Eurosocialismus žije a je věčný! Nebo v Ječný.
Nu, ale EU se řítí do temných míst ještě rychleji než svého času SSSR a RVHP. Vzpomeňme si, jak ten konec probíhal v 80. letech. Do poslední chvíle se plnily pětiletky, překračoval plán, a najednou bum bác. Radost z toho ale nemám, protože pak následovala 90. léta a chvíle, kdy se zhaslo. A dodnes jsme se z toho nevyhrabali. Není, nač se těšit.
Není nač se těšit, to je pravda.
Ale musí k tomu přijít. Staří vidláci měli různá přísloví, a jedno takové praví: nežli špatně orat, radši vypřáhnout. Taky si můžeme vzpomenout na nějaké pěkné akční filmy: to se takhle ve svahu utrhne poslední vagón a řítí se nekontrolovaně do zkázy. Akční hrdina ví, že když vyskočí, pořádně si natluče. Ale přežije. O co dřív vyskočí, o to míň si natluče.
Musíme pryč.
Strašně by se mi chtělo…
Strašně by se mi chtělo napsat něco moudrého, ale myslím, že Vidlák téma vyčerpal.
Amen.
Velikonoce
Pane Vidlák.
Oceňuji Váše kázání věřícím na kydech.
Tak se ta pomoc vždy děje,nejdřív sám sobě,rodině a pak všem blízkým
Každý člověk,život má cenu,staří,že těm mladším připravili podmínky k životu,proti ti mladší mají v tom pokračovat a připravovat podmínka k životu,zase těm co přijdou na svět,jak říkáme přirozený vývoj daný přírodou.
Protože jsme se odklonili od přirozeného vývoje,na všechno máme chemii,biologii,tak tady máme důsledky..
Krásně napsané
Jak měřit hodnotu lidského života - krásně jsi to napsal, Vidláku. Každý bysme se měli zamyslet a podle tvých slov se chovat, každý boží den.
O Šmuclerovy investice a bilance bank nejde, oni si zase nějak poradí, nemám o ně strach.
Bojím se o živnosti a malé firmy, které stály před těžkou volbou - čekat, sledovat jak se jim těžko nastřádané rezervy ztrácejí před očima den za dnem a věřit, že obchod se znovu rozběhne dřív než bude pozdě? Když se tak nestane, skončí na nule nebo pod ní. Nebo radši zavřít hned a zachránit aspoň něco?
Bojím se o lidi, na které se za pár měsíců vrhnou exekutoři a kteří si dříve nedovedli představit, že by se jim to také mohlo stát.
Bojím se o mnohé, kteří žili dosud jak se říká z ruky do huby. Nebude jim dobře, jestli nás čeká ta krize s velkým K.
Inflace, znehodnocení úspor, zavřené hranice měsíce nebo roky, velký bratr za každým rohem, povinné očkování neznámého obsahu, infekční průkaz k životu, zákaz hotovosti, sociální kredit na každého ovčana atd atd, to jsou jen vedlejší efekty, se kterými se také možná budeme muset nějak naučit žít.
Re: Vlastimil Myslím, že
obavy jsou liché. Ono se to utřepe.
Já jsem skončil na držce třikrát. Vždycky jde o to, najít sílu znova se postavit.
Kromě toho bych doporučil k pozornosti opatření, která přijala Babišovo suita už asi před měsícem. To jest odklad splátek, zastropované maximální úročení půjček, zastavení exekucí.
V podstatě těm exekutorům, potažmo úžerníkům (nádherné slovo pro lichváře) zaťal sekeru pořádně hluboko. Kéž mu to Pán vynahradí na dětech.
Co řekla šéfka MMF.....
Zaznamenal to někdo, kdo sleduje ČT?
Jak správně podotkl včera Gerd, rozhoduje se stále o nás bez nás, ale nejsme v tom jistě sami.
Ta paní asi informována bude, tedy si nedělejme velké iluze o opatřeních naší vlády.
Ty pokyny a opatření jdou z vyšších míst, jinak by Ála ....nerozdávala z našich daní ani omylem o zaťaté sekyře hydrám nemluvě.....
Pokud takový projev šéfka MMF přežije, pak byl jistě se souhlasem těch, co tahají za světové, nadstátní nitky a pár zlikvidovaných a třeba i exekutorů, lichvářů...nehraje žádnou roli!
Hlavně aby se nevzbouřil mocný "bezmocný" lid a všechny návrhy mocných a jejich servisu v národních státech přijal, nejlépe ještě s vděkem....
https://www.imf.org/en/News/Articles/2020/04/07/sp040920-SMs2020-Curtai…
P.S. Tak jsem zvědavá na ten "Světový ekonomický výhled" MMF příští týden, co přiznají......!
Světový ekonomický výhled MMF
přizná něco mezi 6 až 10% poklesu HDP, a že se musíme více semknout a zadlužit. Mimochodem v Číně už se vyrábí naplno, ale zase nejsou zákazníci, protože mají zavřené továrny a dluhy.
O tom není pochyb,
že pokyny přišly z vyšších míst. Jen zatím není jasné, co zamýšlejí. nebo to někomu jasné je?
Samy od sebe by státy helicopter money z hůry nesypaly.
Dnes není co dodat. Leda to, že Vidlák ten text
beztak ukradl nějakému "falářovi", který si ho pracně sesmolil týden předem.
Dobře udělal, "falářovi" by to tady v Česku stejně nikdo nevěřil...
OT ze včera pro jaryna
I přišel soudruh tleskl, pronesl Sním salám, sním - pardon - Sim sala bim a ocelárenská struska může všecko.
Já myslím, že coby popis činnosti stavebních lobbyistů při změnách stavebních norem je výše napsaná věta dostatečně výstižná pro všechny, kteří jsou insidery v silničním stavitelství.
A vůbec nemám na mysli ty vilové čtvrti okolo Práglu, které tam vyrostly při stavbě jižní části D nula (Pražský okruh). Opravdu mám na mysli užité technologie.
opakuji
že zapojení zástupců velkych firem při změnách stavebních norem bylo a je mizivé až nulové. To že dochází k problémům na dopravních stavbách je vinou nedodržení norem a předpisů, které jsou plus mínus ok. Desítky let to mám na očích a tyto rádoby kritické poznámky se ozývají vždy po nějakých zprávách redaktorů, kteří ví kulové a potřebují pouze nějaké dramatické solokapry.Mohl bych uvést desítky případů, ale jsou to nudné věci a máme ty Velikonoce.
Re: Jaryn Tak jo, vytáhnu si
Devatero pohádek - rád si je čtu pořád dokola - a budu se tvářit, že tomu OPRAVDU věřím.
Normy na beton jsou na piču, ale může za to obsluha míchačky a nezodpovědný mistr, který ukrad pytlík cementu na králíkárnu, jak jinak. A asfalt kradl jeho zástupce, aby si doma mohl vyasfaltovat halu a schody do sklepa, jak jinak.
O. K., nemám s tím problém.
Jiný pohled
To je hezké Vidlákovo pojednání, opřené o víru. O její podstatě mnoho nevím, trochu víc vím o jejích vnějších projevech.
Vidlák pomíjí fakt, že ani židé ani křesťané se bohulibými zásadami v dějinách často neřídili, tak jako ostatně jinými články svojí víry – zřejmě už patří k lidské povaze, že mnohdy činy popírá to, co jindy přesvědčeně hlásá (vypůjčená formulace).
Vzájemná obětavost lidí je dána dílem geneticky, dílem výchovou. Aniž bych měl k tomu empirická data, myslím si, že s náboženskou vírou to má pramálo společného.
K tomu jeden veselý:
Před branami uzavřených domovů důchodců v karanténě se shromažďují hluboce nešťastní rodinní příslušníci těch staroušků. Nemohou si vyzvednout jejich důchod.
Re: Godot Nedá mi si kopnout pod kolínko.
Jak jsem pochopil text, Vidlák zřejmě psal více či méně o sobě.
A o svých blízkých.
A o normálních lidech.
Nikoli o zparchantělých a bezzásadových kurvách převlečených za kamarády.
Ale mohu se mýlit...
Nu jistě, jak jinak. Proto…
Nu jistě, jak jinak. Proto jsem tu svoji dnešní krátkou glosu nazval "Jiný pohled", čehož jste si asi nevšiml.
Re: Godot Ó, nikoli, všiml. Jen jsem považoval
za zbytečné vaše zmínky o náboženských představitelích.
Tahle Vidlákova písemná práce byla normálních lidech.
???
O náboženských představitelích jsem se ani nezmínil. Psal jsem právě o těch normálních lidech.
Re: Godot A touto větou jste myslel koho?
"... ani židé ani křesťané se bohulibými zásadami v dějinách často neřídili..." Frantu Vopršálka a Ferdu Vopičku, kteří byli ve svých svatostáncích ečení vaření a dotáhli to na váženého ševce - prťáka a prohnaného nádeníka?
Tak jo, dobrý...
Jsou Velikonoce, ale přeci…
Jsou Velikonoce, ale přeci jen - poznala jsem tolik nenormálních lidí, že vlastně nevím, jestli jsem jejich vlivem tak trochu také nezparchantěla.
No, fakt je, že jsme nevyhořeli, ani nás nevytopila voda, nedejbóže, totiž matko přírodo, že by buchla sopka, abych poznala, co je kdo skutečně zač.
Člověk je tvor společenský, ale přijde mi, že někdy může být člověku samotnému lépe.
Byl jsem na tom podobně jako Vy dnes
Ateističtí rodiče mne demonstrativně nepřihlásili na náboženství na základní škole, i když tam celá třída chodila (kromě jednoho židovského spolužáka). Až jednoho dne mne naštvalo, že jsem nerozuměl názvu obrazu Leonarda, Svatá Anna samotřetí. Tak jsem začal jako disident v ateistické rodině tajné samostudium, které završila babička darovanou Kraličkou tak, aby rodiče nevěděli. Otevřel se přede mnou jiný svět. Jak víry, tak umění. Děkuji babičko, děkuji Leonardo.
Samotřetí
Slovem „samo třetí“ se označuje babička, která vychovala dceru, a ta potom opět dceru nebo syna. Tímto se znázorňuje „babičkovské“ pouto svaté Anny k Ježíškovi.
Targus
Taky by mně zajímalo, jestli se text o hodnotě života týká všeho lidstva, tedy i emigrantů co se hrnou do Evropy, nebo jenom -koho vlastně?
Re: rk Text o hodnotě života se týká života toho,kdo to píše. To
jest každý jeden kus má tu JEDINĚ SVOU originální hodnotu.
Rozumím tomu, že JEDINĚ SPRÁVNÍ soudruzi to nejsou s to pobrat.
Tedy přeložím do té jedině správné řeči.
Pokud vás bude držet ve vaší poslední chvilce, tedy v okamžiku pižlání hlavy od krku, nějaká sličná soudružka v černém pyjama, týká se to - čistě soukromě z vašeho pohledu - i připrchnuvších soudruhů z blízké Afrozie (tu afrozii jsem vymyslel teď a jesm na to hrd).
Na to odpovím sám... Od…
Na to odpovím sám...
Od začátku migrační krize jsem psal, že není problém v pohybu lidí, ale v tom, že pro ně nikdo ve skutečnosti nic nedělá. V Německu přibylo milion lidí, ale nepostavily se byty pro milion lidí. Nepostavily se továrny pro milion lidí. Milion lidí se nenaučilo německy. Milion lidí je pořád v ubytovnách, nebo se rozptýlili v ghetech. Drobné procento z nich je vydáváno za úspěšný příklad integrace a zbytek je podhoubí budoucího průšvihu. Nevšiml jsem si, že by to ve Francii a Itálii bylo jinak.
U nás v republice alespoň byl pokus přivézt Iráčany... dopadl dost tragicky.
Migrační krize je totiž mnohonásobný podvod.
Jednak je to podvod na ty afričany, že se budou mít v Ojrópě dobře a bezpracně. Ale oni se dobře mít nebudou. A naučit se poněmecku makat, to je na víc než jednu generaci.
Je to podvod na dárce, kteří platí Člověku v tísni a podobným - že se o migranty postarají. Ale nepostarají, postarají se o své platy.
Je to podvod na evropskou veřejnost, že jde o uprchlíky před válkou. Většina z nich před válkou neprchá a ti co ano, ti prchají před našimi válkami ze zemí, kde je údajně všechno v nejlepším pořádku, protože tam mají demokracii.
Je to podvod i z hlediska práva - kdokoliv kdo podle mezinárodních pravidel splňuje pravidla na udělní azylu, ten nemusí do chatrného člunu. Ten může přijít na ambasádu, vystát tam frontu a azyl dostane. Každý den dostávají lidé z celého světa azyl do Evropy. Ale azyl se nedává proto, že afričan nemá mercedes a žije v chatrči.
Je to podvod i na nás - že se nestaráme o imigranty. Přitom jich tu máme přes půl milionu. Akorát jsou to takoví, kteří jsou naší zemi vděční a svoji vděčnost dávají najevo prací. Údajní čeští rasisté nechávají vietnamce, aby ovládli drobný obchod... a to nejhorší, co jim češi dělají je, že jim tykají.
Z takového mnohonásobného podvodu těžko může vzejít něco pozitivního. Stejně jako nevzejde nic pozitivního z usměvavého mladého muže, který babičce nabízí změnu dodavatele energií. Stejně jako dopadne špatně úvěr od Providentu či Kamali (ale i Home Creditu). Podvod zůstane pdovodem i když se prezentuje ve značkovém obleku a servíruje na stříbře.
Chcete pomoci afričanům? Dejte jim práci. Oni si pak postaví domy a koupí mercedesy. Neumíte jim dát práci? Tak jim nelžete o lepším životě v Evropě. V praxi pak budou prodávat pod Eifelovkou balenou vodu a jejich holky budou šlapat, aby měly na kus žvance. A mezi námi... kdybychom jim uměli dát práci, tak je jednodušší postavit továrnu tam u nich než je převážet sem.
A neházet jim bomby na hlavu…
A neházet jim bomby na hlavu a setsakra si promyslet důvody a důsledky, kdy podpořím zase nějakou tu revoluci.
A v Německu
I když mají k dispozici milion Afroziů, (R v kolečku Targus) chybí v Německu tisíce východních untrmenšů, kteří by sklidili jejich zeleninu
Protože přišelci by byli drazí.
Německý agrovýrobce by jim musel zaplatit jako Němcům a vytvořit jim stejné pracovní podmínky jako by musel vytvořit pro Němce. Bo německá vláda přišelcům legalizovala pobyt a musí se s nimi v pracovněprávní oblasti a v oblasti BOZP zacházet jako s Němci.
Kdežto středo- a východoevropští untrmenšové, dodaní agenturou, jsou spotřební materiál, pracující skoro zadarmo a ochotný bydlet v polorozpadlém kravíně.
něco k tomu přidám
https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/merkelova-vydira-ceskou-vlad…