Rozumíte někdo principu, kterým se uchovávají a čtou data na flash disku? Nebo jak se vlastně vypalují DVDčka a jak se z nich ta data pomocí laseru snímají? Pokud vím, za tyto principy byla Nobelova cena. Nebo chápete někdo čistě laicky jak se programují dnešní onlinové hry? Je někomu tak nějak amatérsky jasné, jak vlastně ta data putují internetem, kdo je chytá, předává, archivuje... Nebo je vám v principu zřejmé, jak to dělají ti hackeři, že se vkradou do vládních počítačů a ukradnou data?
Myslím, že pro běžného amatéra skončilo chápání elektronických principů někde u kazety - tedy magnetického pásku. Princip gramofonu je vlastně jednoduchý a kdyby zůstal známý právě ten princip a bylo nutné ho znovu vynaleznout, obešlo by se to bez Edisona. Kdysi se podle návodů v ABíčku dalo sestrojit rádio, nebyl problém udělat si vysílačku, leckdo ze čtenářů si kdysi jetě bastlil reprobedny a zesilovače, protože to co bylo k mání bylo drahé a špatné.
Totéž platilo pro auta. Karburátor, svíčky, šaltpáka... prakticky všichi věděli o co jde, leckdo se v tom uměl hrabat a kdo neuměl, naučil se to poměrně snadno.
Znám lidi, co si doma stavějí parní stroje i benzínové dvoutakty a snaží se z nich vytlouct nějakou tu účinnost navíc. Náš všemi oblíbený bloger Petr Kubáč si dělá plošné spoje s různými čipy, které pak programuje, ale i on sám říká, že je nejednodušší koupit z Číny co potřebujete a pak to jen doma sestavit. Možná kecám... Kubáčovy výtvory jsou už mimo můj obzor. Ale věřím, že bych se to podle jeho návodů a doporučené litaratury dokázal ještě naučit.
Běžný člověk dneska žije obklopen technickou magií. Používá spousty udělátek, ale vlastně jim vůbec nerozumí. Přemýšlím, když normálně používám počítač, do jaké hloubky ho vlastně znám a je mi jasné, že 99% o tomto výtvoru vůbec nechápu. Ujel mi vlak. Když ke mně někdo přijede, během několika hodin se může půstit do zemědělství, základní sumář vědomostí mu naservíruju za jedno odpoledne a dvě lahve vína. Zbytek se doučí zkušeností.
Kolik času byste ale potřebovali na skutečnou znalost dnešního automobilu se všemi počítači, vstřikování, lambda sondami a podobně? Na každém obilném sile je laboratoř s přístroji za několik milionů na určování kvality obilí. Obsluha je jednoduchá - stačí nasypat. Ale principy jevů na základě kterých se to analyzuje, ty se ve školení laborantek neučí.
Kolik let potřebujete k vyškolení operátora na Temelíně?
V poslední době mám pocit, že tato magie - mám něco s čím pracuju, ale nerozumím tomu... kvalitu mého života určují principy, které se odehrávají někde jinde, zkrátka umím ovládat čudlíky, ale uvnitř by klidně mohl být nějaký homunkulus a vyšlo by to nastejno. Kdekdo má mobil, umí facebook, fotky, videa, aplikace, ale vůbec netuší, co je za tím vším a jak složitá výroba a organizace práce byla zapotřebí.
K zemědělství mají lidi většinou úctu. Protože vidí traktory, brázdy, pluhy, práci od nevidím do nevidím, mohou si většinu toho osahat a leckdo má trochu zemědělství doma alespoň v květináči. Ale kdo někdy v jedné hlavě obsáhl celý ten proces od návrhu nového mikroporcesoru, až po výrobní linku s každým výrobním krokem?
V devadesátých letech se začaly rodit děti, které už nezažily nějaké pochopení principů. Prostě jen využívají své magické skříňky a berou to tak, jak to je. Naučili se správná slova zaklínadel, naučili se správná gesta a vlastně k tomu i jako ke kouzlu přistupují. Prostě to funguje a když ne, tak se musí koupit nová kouzelná hůlka. A když takhle funguje většina světa ve kterém žijí a oni tomu vlastně nemusejí přidat žádné znalosti, začíná se to projevovat nejen u komplikovaných systémů, ale dělají to tak i u jednoduchých.
Už několik let zjišťuju, že začínající mladí pracovníci prostě už neumějí obsluhovat vysavač. Jasně, naučí se ho zapnout a pak jezdí hubící po zemi sem tam. Zaklínadlo umějí. Strčit do zásuvky, zvolit nástavec... Ale už je prostě nenapadne poslouchat motor, jestli nekvílí, protože je napůl ucpaný, jestli nerumpluje, protože se vytloukají ložiska. Prsostě se nesnaží pochopit, co je uvnitř a jak to funguje. U mobilu to také nepotřebují.
Znám patnáctileté puberťáky, kteří neumějí obsluhovat tak základní věc jako oheň. Znají zaklínadlo do grilu - dřevo podpalovač, sirky a za chvíli nasypat dřevené uhlí, ale jakmile je něco jinak než v návodu, jsou ztracení. Pro syna jednoho mého souseda byl obrovksým zážitkem uhelný kotel. Ale když jsem ho nechal zkusmo přiložit, on by sypal a sypal, až by to buď udusil a nebo přetopil. Je to jen kouzlo, které se ovládá předepsanými pohyby a postupy. Netřeba tomu rozumět.
Troufám si tvrdit, že za nárůstem dopravních nehod mladých řidičů je stejný problém. Auto se ovládá sekvencí pohybů, to je naučí. Naučí je i značky a vyhlášku, ale jinak je to auto jen další artefakt. Hromada řidičů kouká jak zjara, když začnete říkat slova jako poloosa, kardan, brzdový kotouč, pakny... ne, to je není nic odborného... to byla před čtvrt stoletím běžná suma základních znalostí a principů. Ale prostě pokud se nerozsvítí kontrolka, nevědí jak vypadají měkké gumy, nebo příliš velká vůle ve volantu. Neslyší nic v pískání nebo hučení, nerozeznají nepravidelný chod.
Zkrátka a dobře, svět se stal magickým. A když to takhle funguje v technice - nerozumím, ale obsluhuji. Přenáší se to i tam, kde nesedí žádní inženýři Apple Computer nebo Huawei, kteří díky organizaci práce a hlubokým znalostem věci nakonec rozumí. Objevuje se to i tam, kde není žádná záchrana. Třeba v politice. Nerozumím, obsluhuji, ale mohu tam nadělat mnohem větší škody, protože nikde není nějaký dipl. ing. Werner von Braun, který dopředu věc promyslel a blbosti už dávno eliminoval. Není tam nikdo. Něco uděláte, většinou se nestane nic, ale občas spustíte lavinu. Z neznalosti. Ale už se to nedá vrátit.
Většina toho, co je kolem nás, se podle mě nemusí vysvětlovat nějakým komplotem, spiknutím nebo zlým úmyslem. Prostě postačí hloupost spojená s možnostmi. Dnes je normální se nepídít po principech a znalostech. U i-phonu to také nepotřebujete... proč byste to potřeboval v politice nebo ekonomii že?
- Log in to post comments
Komentáře
Tak v tomto případě bych…
Tak v tomto případě bych opravil tvůj vzorec, když už mě opravuješ na F=m*g ;), pro přenost, když už musí být :)
Nechci do holubů střílet broky, ale...
Hoši, a berete v potaz, že se bavíme o aerostatické vztlakové síle, nikoliv o hydrostatické? Ono to totiž není úplně jedno. Se vzrůstající nadmořskou výškou totiž klesá hustota vzduchu a tedy i tíha plynu tělesem vytlačeného a tedy i síla, kterou je holub nadlehčován! Nehledě na nějaké ty tlakové výše a níže. Takže zadání je vážně třeba upřesnit o příslušné informace ;)
Střílím do sebe.
Beru zpět, jsem nepozorný, AH ve svém řešení https://www.vidlakovykydy.cz/comment/1839130#comment-1839130 tuto skutečnost zahrnuje.
a jakou silou je…
a jakou silou je nadlehčována matka kovová maličká, se ztrhaným závitem?
I to by se dalo z nějakou…
I to by se dalo z nějakou mírou přesnoti vypočítat, když bychom měli víc informací ;)
Je sice hezké znát princip…
Je sice hezké znát princip fungování nějakého zařízení, ale bez znalosti technologie výroby (tu u složitějších oborů nezná žádný jedinec kompletně) by jsme při nějaké katastrofě, která by narušila složité předivo výrobních a komunikačních vazeb, byli úplně v prdeli.
S trocho štěstí by jsme se při sešupu zastavili v době železné.
Tak! Proto se ta…
Tak! Proto se ta nejdůležitější data archivují pokud možno analogově. Předpokládá se, že si mikrofilm (protože je těch dat hodně) přečtete s lupou. Tuhle jsem četl povzdech, že díky naší zálibě digitalizovat (a chránit osobní data) žijeme v době temna pro budoucí (postkatastrofické) historiky. Vzniká nejvíce obrazových materiálů v historii člověka - ale vypněte proud a nemáme nic...
Ona ta provázanost funguje i směrem vzhůru. Da Vinci mohl být sebegeniálnější, ale dokud někdo neobjevil potřebné materiály, technolgie opracování a nedal to do funkčního celku, měl prostě smůlu. Sny o géniech vyrábějících hvězdolety v garáži jsou prostě čirou utopií.
Mým mořem je bohužel jen virtuální vzduch
Admirále,
prosím Vás jako odborníka ve válečné vodní dopravě o prozrazení výsledku úkolu z 10:45!
Já to udělat nemůžu, mě už tady nikdo nebere vážně a půlka lidí by řekla,že kecám.
Magie
Teď jsem z toho zmatenej..Oni uvnitř všech těch věcí nepracují trpaslíci???
Odkouzlení
To jet ten rozdíl generací.
Já byl před pětašedesátí lety zrovna tak zmatenej jako Vy. Ale měl jsem tu výhodu, že babiččino rádio šlo osunout ode zdi, zadní strana byla z děrované lepenky a já v přítmí osvětlovaném čtyřmi elektronkami s údivem zjistil, že tam nasedí maličký orchestr trpaslíků. To mnou natolik otřáslo, že jsem v osmi letech zbastlil svou první krystalku a chytil na ni v noci rádio Paříž.
Dneska leckteré rádio nejde ani rozebrat.
A dokazujte, že v integrovaném obvodu není integrovaný orchestr nanotrpaslíků!
Re: AH Trpajzlíci jsou ze všeho
nejhorší. Mßdaj a kradou.
To prohlásil absolvent speciální školy (tenkráte ještě zvláštní) po shlédnutí animovaného filmu Sněhurka a sedm trpaslíků, určeného publiku výhradně nad 18 let
Zaujatost pro taje Zaujatost pro taje elektřiny pochází z mládí.
Jako školák jsem chodil do radiotech. kroužku. Začali jsme Wagnerovým kladívkem, potom jednoduchý elektromotor, následovala krystalka, jednolampovka, superhet a nastoupily tranzistory (germaniové), namátkou 101NU70. Pak křemíkové a výkonové.
Postavil jsem zesilovač Tranziwatt a přešel jsem na kopie flaškového zesilovače "Marshall! pro kytaristy (4 x EL 34 jako konc. stupeň), jen co mi dalo zabrat bylo ruční navíjení transformátorů. Desky s plošnými spoji jsem si navrhoval a leptal sám, zabrousil jsem i do vysokých frekvencí a bráchovi, který bydlel v Havířově jsem udělal speciální anténu a předzesilovač a tam chytal na VKV rakouské rádio Ö III.
V garáži skladuji nějaké elektronky, mimo jiné i RV 12 P 2000 - to jsou elektronky Wehrmachtu s orlicí a hackenkreuzem. I ruské vysílací tetrody řady GU, moje žena mi nadává, proč to nevyhodím a já na to - nic to nežere, jen cena jde nahoru.
Připomínám, že vše jsem ponejvíce dělal za Gustáva Baczi (Husáka), kdy nic podobného nebylo k sehnání.
Profesně jsem dělal strojvedoucího na dieslech a abych mohl přejít na el. lokomotivy, tak jsem při zaměstnání absolvoval průmku se zaměřením na el. trakci.
Dnes mám v hlavě plán na postavení flaškového zesilovače, kdy mi jedna firma nabídla výrobu transformátorů na toroidech (malé rozměry při velkém magn. sycení). Snad se mi to podaří, ne kvůli penězům, ale abych si to sám pro sebe dokázal.
Re: berkowitz Já si pamatuju, že
jsme vždycky sháněli elektronku s písmenky PCL.
Číslo si nepamatuju. Asi jich bylo více.
PCL 82
P elektronka která je zapojena v serii s ostatnímu a proudem 0,3 A
C trioda
L pentoda
To byla elektronka dvojitá, byla tam trioda přetížená a ta se nahrazovala tranzistorem KF 506.
Jó pamatuji, nedal se sesynchronizovat obraz, který lítal.
Elektronka
Pane berkowitz
Pamatuji elektronku PCL-500 pro chod obrazovky.
Jinak,měl jsem známého,taky mašinfíra elektro,ten zase montoval výborné nabíječky baterii.
Elektronka
PL 500 zásobovala vysokonapěťový transformátor, kde se vyrábělo napětí 15 kV na napájení obrazovky, a byla tam ještě usměrňovací dioda DY 87.
PL 500 pracovala v pulzním provozu, tedy ve třídě "C".
A přece to hraje!
Bratře!
101 NU70, za sedmnáct kaček v každé druhé Elektře! Paráda!
RV 12P 2000 byl technologický zázrak, Číňani je vyráběli ještě v devadesátých letech!
Dělal jsem z nich rádia bez transformátoru - sériové žhavení plus svitkový kondenzátor v sérii místo odporu, aby to nehřálo. Anodové napětí přímo ze sítě, selenový usměrňovač.
V šestnácti jsem stavěl elektronkový stereozesilovač tak, že jsem vysypal z krabice radiotechnický šrot pasivních součástek, dokoupil dvě elektronky a po paměti bez nákresu či schématu jsem to šrouboval na kus sololitu a pertinaxu.
Celé jsem to nacpal do hliníkové krabice na jídlo provrtané kvůli chlazení a šel se pochlubit profesorovi fyziky. Popadl síťovou šňůru a chtěl ji zapnout do zásuvky, načež zjistil že bakelitová zástrčka je uražená má pouze JEDEN KOLÍK a torzo je omotané izolačkou a tudíž to NEMŮŽE fungovat.
Zastrčil jsem ten jediný kolík do zásuvky a ono to hrálo.
Rychle zjistil, že krabice neobsahuje anodovou ani jinou baterii.
Jeho víra v platnost fyzikálních zákonů se zhroutila. Téměř plakal a prosil mě o vysvětlení.
Když jsem mu ho poskytl, hnal mě po chodbě až ke dveřím na půdu a začal mě škrtit.
Ale přesvědčil jsem ho, PROČ jsem tuto konstrukci vymyslel, že to není kvůli němu, nýbrž že to má hlubokou logiku.
Otázka:
Kolik vteřin či minut vám bude trvat, než přijdete na to, jak byl přístroj s jednokolíkovou "síťovou zástrčkou" zapojený ?
Re: AH Jako naprostý laik bych řekl, že
to bylo uzemněné do té hliníkové škatule, která ten pekelný stroj obalovala
A to nikoli, že bych byl tak chytrý, tyk mladý a tak krásný, alebrž proto, že soudruh vyučující chytnul na první našlápnutí.
Kolík
A měla ta zástrčka díru na zemnící kolík? Předpokládám, že jo a že logika byla v tom, že k anténě je přece potřeba uzemění.
Jasně, zástrčka zdířku na…
Jasně, zástrčka zdířku na zemnící kolík měla.
(Nikoli kvůli anténě - zesilovač pro gramofon uzemění nepotřebuje, nešlo o rádio.)
Druhý kolík jsem odřezal, aby ani v případě, že elektrikář prohodil v zásuvce fázi a nulák nedošlo k tomu, že na kostře bude 220V proti zemi.
Takhle to v jedné poloze zástrčky hrálo, v druhé pak byly oba přívody bez napětí (průser by ovšem nastal, pokud by se přerušil vodič, vedoucí k zemnící zdířce zástrčky, pak by na kostře bylo plných 220 proti zemi. Dneska bych rozhodně podobnou konstrukci nadoporučil.
Re: AH Takže jste holubí
podvodník, páč o nuláku nebyla vůbec řeč.
Mé asfaltové svědomí je bělostně čisté!
Nikolivěk, jen jsem nevnutil rozluštění hádanky předem.
Pan profesor měl, pravda, výhodu, protože zástrčku držel v ruce a prohlédl si ji - takže uzemňovací zdířku viděl.
(Další reálná varianta by byla připojit jej k zásuvce jednožilovým vodičem s banánkem a přístroj postavit na ústřední topení. Ale takový dobrodruh jsem nebyl ani v těch šestnácti letech a zesilovač jsem opravdu používal :-)
Re: AH Pan proifesor ji sice
viděl, ale já ne-é, takže jsem nemohl úlohu vyřešiti bryskně a přitom správně, jak se čeká od chytrých, mladých a krásných jedinců. Pročež jsem byl jedním ukoptěným opeřencem okraden o zasloužené ovace místních dam.
Je to stejný forek
s jakým nás trápil např náš mistr odborného výcviku na účňáku ( učební obor - provozní elektromontér-):
Sestrojte zvonek, ke kterému je připojen jen jediný vodič!
Celý den měl od nás pokoj a královsky se bavil naší mozkovou činností.
asi oblíbený všech…
asi oblíbený všech vyučujících, na nás to zkoušel taky :-))) Pamatuju si to zapojení už skoro 40let....
(tedy - zvonek je ten houpací a tahá se za něj drátem)
Re: AH Jako naprostý laik bych řekl, že
to bylo uzemněné do té hliníkové škatule, která ten pekelný stroj obalovala
A to nikoli, že bych byl tak chytrý, tyk mladý a tak krásný, alebrž proto, že soudruh vyučující chytnul na první našlápnutí.
Aha, zas tu dělám
bordel.
Nepřehlédněte, je třeba…
Nepřehlédněte, je třeba mluvit o tom, o čem se urputně mlčí:
http://www.protiproud.cz/politika/4551-do-ruska-bez-viza-hlavne-aby-se-…
Další Putinův ďábelský krok k podrytí naší demokracie.
My si přísný vízový systém pro návštěvníky ponecháme, vyjímkou zůstávají obyvatelé černé Afriky, ti nemusí mít vůbec nic, i když by teoreticky museli.
ad AH "Definice pojmu "znát"" - 10.46
Asfaltový holube, je nabíledni, že jste na svůj dotaz očekával konzervativní, krajně pravicovou odpověď, ale ta jedině správná je liberálně demokratická:
Těleso ponořené do kapaliny je nadlehčováno silou, která se rovná výši dotace Evropskou unií poskytnuté.
Hluboce s vámi nesouhlasím…
Hluboce s vámi nesouhlasím. Pro sílu nadlehčování je totiž důležité nejprve vědět, zda se dubová kostka necítí být smrkem! Pak by musela být nadlehčována pochopitelně stejně, přičemž by kapalina musela vyvinout maximální možné úsilí, aby se tvářila, že fyzika platí.
Status smrku
Připomínky Manecy i vaše jsou konstruktivní, nicméně plné rozpracování problematiky si vyžádá ještě další intelektuální úsilí.
Standoe, pokud se kostka cítí být smrkem, je třeba zkoumat, zda se náhodou nejedná o smrk ruský, sibiřský! V tom případě bych ho jednoznačně potopil a prohlásil bych jej nepřátelským invazním dubem.
Dále přeceňujete všeobecnou platnost subjektivity:
Pokud se jedná o nezletilý africký či afgánský dub (počet 20-30 letokruhů není pro popření dětského věku v tomto případě rozhodující), je z hlediska importu nutno jej považovat za smrk!
Bez ohledu na to, zda smrky v krajině původu rostou a bez ohledu na to, v jakém stromovém jazyce se o míře své zadubenosti vyjadřuje.
Pouze v případě, že se jedná o zcela nepochybný a nebezpečnými anomáliemi prolezlý dub, je zapotřebí ho na šest let uskladnit v sousední zemi a pak teprve mu přidělit status smrku, pokud si jej do té doby nepřidělí sám.
Těleso
Maneca.
A co tělo ponořené do lihu,jak je nadnášeno,tam asi platí jiné zákony.
Ukradeno na netu
Na Ukrajině si zvolili komika, Britové se rozhodli je trumfnout a zvolili si klauna.
Pořád lepší,
než opravdoví debilové v jiných zemích.
Možná bychom zde nakonec…
Možná bychom zde nakonec mohli formulovat civilizační zákon, že "Čím méně vyžaduje nástroj/stroj pro své fungování od uživatele znalost fyzikálního/technického principu, na němž je založen, tím více se stává magickým." a s tím související: "Čím méně je uživatel omezován vlastnostmi zařízení, tím méně je nucen jim rozumět při jejich využití."
Ke druhé větě dodám, že technologická omezení nás nutějí k větší vědomé snaze o efektivitní využití a ta je možná jen při porozumění principům a možnostem.
Jinak ve světě výpočetní techniky ten moment "nezajímají nás střeva a principy, my víme kam kliknout" registruji od cca 2010. Tam ještě bavilo kluky skládat komp ze součástek až po nainstalování si systému woken i tučňáka. Pak je začala zajímat víc ta funkční než strukturní stránka, protože je to složení omezovalo stále méně. Je zajímavé, že je to doba, která se víceméně kryje se samozřejmým rozšířením rychlého internetu.
Ještě si dovolím osvětlit…
Ještě si dovolím osvětlit papršlekem Poznání terminologický bordel, který zde zlomyslně udělal Ládik !
On jistě dobře ví, že oproti jednoznačně definovaným termínům Hmotmost a Tíha je starší pojem "VÁHA" 1994
pokračování z 15:32
(blbne mi počítač, odentrováno otřesem, pokračuji)....
....pojem VÁHA OD R. 1994 pojem v odborných a oficiálních textech nepřípustný, zakázaný!
Běžně se ovšem v lidové mluvě používá - a to jako tzv."obojživelník" , v obou významech - tedy ve významu Hmotnost i ve významu Tíha.
Ládik to jistě ví, ale jeho vrozená zlomyslnost mu nedá nekálet mi na hlavu !!!
(Obávám se, že jsem svou nepopularitu zdědil po Jáchymovi, se kterým se neustále kočkuje)
Váha
Je zvláštní, že i když je pojem VÁHA v odborných a oficiálních textech nepřípustný až zakázaný, tak lidé i zboží se odjakživa váží, nikoli "hmotí" nebo "tíží".
Zajímavé jsou i další aplikace:
Zlý skutek může být člověku přičten k tíži, nikoli k hmotnosti nebo váze.
Druhého člověka si můžeme vážit, nikoli hmotit nebo tížit.
Určitě je toho mnohem víc...
Re: Maneca Inu, protože lidé jsou odjakživa
staří, hloupí a škaredí a schválně kazí našim vědeckým soudruhům jejich odborné názvosloví.
Drzá poznámka starého a hnusného dědka - dovolím si upozornit, že se to poněkud podobá oné profláknuté politické korektnosti.
To není váha, to je tíha.
To nejsou sandály, to jsou střevíce.
To není černoch, to je afroameričan (afroevropan, afroasiat, blablabla).
Na výsledku nezáleží, záleží na pojmenování.
cialis online consultation
<a href=http://fcialisj.com>cheap cialis generic online
how long cialis works
<a href=https://clomidset.com>can u buy clomid on line
Re: AH Opět zjišťuji, že jsem
chytrý, mladý a krásný již od narození!!!
Pojem "váha" jsme nesměli ve fyzice používat již v sedmdesátkách.
Takže jsme byli nejméně odvacet let chytřejší.
Prdlajs! V sedmdesátkách byl…
Prdlajs!
V sedmdesátkách byl pojem "váha" ve fyzice teprve pouze politicky nekorektní, v svobodných devadesátkách konečně zakázaný!
Fyzikáři předběhli zákonodárce.
Re: AH Možná u vás ve Vidlákově! Ale my
rození měštěnínové jsme již tenkrát dostávali za slovo "váha" ve fyzice koule.
proto jsme to všichni dotáhli tak daleko a jsme pořád krásní. Již dvě stě let.
A je vubec realne, aby v…
A je vubec realne, aby v dnesni dobe kazdy znal vsechno do detailu? Ja si myslim, ze ne. Kdyz si vememe, jakym zpusobem poskocil vyvoj za poslednich 100 let, tak si myslim, ze uz to nikde nebude realne. Uz i v ramci specializace clovek nepronikne az ke korenum, kdyz uplne nemusi, nebo ho to nezajima. A rekl bych, ze to tak je i sprave, jelikoz drzet krok se vsemi novinkami by bylo zcela nemozne.
Podle me je klicove, aby se lide naucili, kde se daji informace ziskat a jak s nimi pracovat. Musi mit nejaky zakladni a v pripade specializace hlubsi prehled o tematu a pak musi vedet, kde hledat dalsi informace. Musi si umet udelat svuj nazor a musi se naucit neverit kazde kokotine.
Uznavam, ze v momente, kdy by lidstvo muselo zacit tak rikajic od piky, by to asi byl problem, ale to uz je asi risk soucasne doby.
Neni, ale je trapne, ze…
Neni, ale je trapne, ze dnesni vysokoskolaci nemaji znalosti ani beznejch socialistickejch osmaku.
"A je vubec realne, aby v…
"A je vubec realne, aby v dnesni dobe kazdy znal vsechno do detailu?"
Není, a nebylo to reálné ani pře 300 lety.
Technologická magie -…
Technologická magie - přiznávám, že vůbec netuším, o čem je řeč.
Dokonce i ty květináčky obracím, ale jen tak opatrně, aby se kytičkám nezatočila hlava a ony se nepoblinkaly.
Re: matka Zalívejte ty kytky
vodou s rozpuštěným kinedrylem. Ten je vyzkoušený. Po něm se hlava točit přestane i kytce.
:-)
:-)