Očkování jako nejmenší politické zlo

Autor

Krátký Zemanovský úvodník: 

Tak máme prezidenta zpátky v nemocnici. Covid vole! Měl pozitivní test. Fiala má utrum, dneska se premiérem nestane a nemůže s tím vůbec nic udělat. Aktivace článku 66 je bohužel už vystřílenou municí. Zítra se tomu pověnujeme víc, dneska jen krátce zopakuji,  co řekl Ještěr, když podepisoval v souladu s ústavou svolání nové sněmovny - "Získán čas, získáno všechno." 

A teď zpátky k tématu: 

Dnes je pátek a to už tradičně komentuji, jak se vyvíjí koronavirová epidemie. Ale než tak učiním, chci se vrátit ke včerejšímu článku o svobodě jako diverzifikaci rizika. Musím totiž říci vážení diskutéři, že jste mě včera zklamali. Čekal jsem mnohem bouřlivější a odmítavější reakci na svou ryze darwinistickou úvahu, ve které nebyl žádný prostor pro soucit, empatii a vlastně ani pro vzájemnost.  Proto než začnu komentovat epidemickou situaci, popřu své včerejší myšlenky a zkusím se na věc podívat z trochu jiného úhlu. 

Pojďme se krátce zamyslet nad tím, jak to vypadá z pohledu vlády...  Nebo přesněji, jak to vypadá z pohledu ještě stále premiéra v demisi. Jasně, pokud vláda dělá všechno dle temných záměrů tajných mocných skupin a poslouchá ilumináty, tak asi není o čem diskutovat, protože všechno je ďábelský plán, který se nedá zastavit a dochází svého naplnění. 

Ale já osobně bych si dovolil myslet, že vláda nic neřídí. Naopak se v tom plácá jako nudle v bandasce. Proto v poslední době nejvíc urážejí můj rozum různé titulky typu: "Vláda vypustila virus do populace". Vláda žádný virus nikam nevypustila. Vláda nemá kontrolu ani nad virem ani nad populací. Vláda sice může nařizovat, může prosit i hrozit, ale co se pak skutečně děje, to jde ve značné míře zcela mimo ni. Tak tomu bylo loni, tak je tomu letos. Nějaké řeči o apartheidu mě fakt ze židle nezvednou. Ve skutečnosti si každý v této zemi jede podle mé včerejší úvahy. Dělá si to jak chce, dodržuje si co chce a co nechce, to nedodržuje. Akorát tak nějak všichni předpokládají, že kdyby něco, tak jim v nemocnicích doktoři pomohou. A vzhledem k tomu, že doktoři i sestřičky toho mají také plné zuby a kde není žalobce, tam není soudce, tak bych se vsadil, že čím větší nápor pacientů, tím méně se jim chce být profesionální... a hádejte na koho jsou doktoři a sestřičky naštvaní? Ano správně... na neočkované... Nemusí se nám to líbit, ale takto vypadá doktorské veřejné mínění. 

To víte, zavádí se tu apartheid a Andrejko včera zjistil, že by povinné očkování zařídilo odchod deseti tisíc policistů do civilu. V této chvíli jsem Babišovi normálně začal fandit. Ať to povinné očkování zavede. Stejně těch policajtů máme moc a kdyby jich cca pětina ubyla, vůbec bych se nezlobil.  Ano, takhle to diktátor vždycky dělá, zbaví se policie.  Budu se smát až do vánoc. 

Zároveň ve stejné chvíli teď ztrácí své iluze i budoucí pětikoaliční  vláda. Po roce tvrdé kritiky Babiše přišli s vlastním řešením epidemie, které je (světe div se) vlastně totéž, co Babiš dělal před rokem. Masivně testovat, lockdowny jako poslední varianta, sledovat počty lidí v nemocnicích a podle toho přitvrzovat nebo zvolňovat. Nebyl to právě sůdruh ministěr Blatník, kdo to přesně takhle chtěl dělat? Nejmenovalo se to PES? prý to bylo špatně... Pekarová to říkala, Fiala to říkal, Bartoš to říkal... Řídit epidemii podle obsazenosti JIP, to je jako řídit požární zásah podle množství popela.   Musím říci, že i ten Andrej už je po roce zkušeností s českou verzí epidemie poněkud dál a zkouší něco jiného - zvažuje povinné očkování alespoň pro někoho (ale ne policii). 

A víte proč Andrejko s tak lehkým srdcem zvažuje právě povinné očkování? To je úplně jednoduché. V zásadě má totiž vláda jen tři možnosti: 

1. Může udělat lockdown. Ale bude to stát 500 miliard, budou řvát podnikatelé, budou řvát živnostníci, budou řvát obchodníci, budou řvát i zákazníci, že se chtějí ostříhat a bude to mít dalekosáhlé důsledky na politické kariéry. Bude z toho další inflace, bude z toho rozvrat veřejných financí. Zároveň to nebude moc fungovat, protože lidi už se naučili to obcházet, na takové opatření je tu policajtů zase příliš málo a stejně se lidi budou scházet v garážích. 

2. Může se smířit s přetíženými nemocnicemi. Může tvrdit, že covid neexistuje, může to bagatelizovat, může tvrdit, že covidová lůžka jsou plná, protože se za ně dobře platí, může tvrdit že za všechno mohou neschopní ředitelé nemocnic a neschopní zřizovatelé. Ale pak budou řvát doktoři, bude řvát lékařská komora, sestřičky půjdou do stávky, protože haní jejich práci, budou řvát hejtmani a budou řvát pozůstalí, kterým umřel dědeček, pro kterého se nenašlo místo v posteli. Pokud by se tohle vyhrotilo, tak je to nejpřímější cesta k věšení na lucernách. 

3. Může tlačit na očkování, upnout se na to, může ho vnucovat, prosit, hrozit, může ho udělat povinným. A riskovat řev lidí, kteří do sebe nechtějí vpichovat experimentální látku a také doufat, že ho hoši od Fajzru neoblafli a žádné masové nežádoucí problémy nenastanou. Ono to očkování sice také nefunguje nějak super, ale při trošce štěstí se promoříme dřív než se lidi naserou příliš. 

Podle mě jiné varianty nejsou. Všechno je jen kombinace těchto tří možností. Kdybych byl v Babišově kůži, asi bych si také vybral variantu tlačit na očkování, protože to vypadá nejméně škodlivě pro moji budoucí politickou kariéru. Podle mě v tom nic jiného není. Babiš netlačí na očkování kvůli Gatesovi, ale jednoduše proto, že je to z hlediska jeho politických ambicí nejmenší zlo.  Tím samozřejmě neříkám, že se i přes tlak na očkování nevyplní i ty horší varianty. Že se mu přetíží nemocnice se všemi průvodními jevy a že nakonec bude muset udělat i lockdown se všemi průvodními jevy. 

Ale abych řekl pravdu, v posledním týdnu jsem vysloveně optimista a myslím, že Andrejovi jeho sázka víceméně vyjde.  Čímž se dostávám ke svému vidláckému zhodnocení stavu epidemie:

Minulý pátek jsem tvrdil, že epidemie zpomaluje a tento týden to musím potvrdit.  Čím vyšší je denní počet nakažených, tím se snižuje reprodukční číslo. Dneska je někde okolo 1,15. Proto čísla stále ještě rostou, ale už rostou mnohem pomaleji než v předchozích týdnech. Stejně tak i moje apokalyptická tabulka ukazuje, že den kdy se naplní nemocnice deseti tisíci pacienty, je stále ještě víc než dva týdny před námi.  Schválně ji sem dám - podle současných trendů bude deset tisíc pacientů v nemocnicích dne 11.12.2021. Jakpak se to změní dnes po deváté ráno? 

 

Aby se zdvojnásobil počet pacientů v nemocnicích, tak to trvalo šestnáct dní. Zdá se, že skutečně platí, že nikde na světě nepřekonala epidemie  tisíc nákaz týdně na sto tisíc obyvatel. Což je těch průměrných 20 tisíc nákaz denně u nás. K tomuto číslu se blížíme, možná ho i trochu překonáme, protože kovid je vždycky trochu větší prevít než to vypadá. Minulý týden jsem tvrdil, že epidemie bude kulminovat teď. Ale musím to poupravit, zřejmě bude kulminovat příští týden, kdy za úterý zřejmě dosáhneme třiceti tisíc nákaz, ale to bude vlastně dobrá zpráva, protože při současné rychlosti růstu by jich mělo být 37 tisíc. A když to pak zprůměrujeme, ukáže se, že je to akorát těch 20 tisíc denně a kousek. 

Dokonce mohu říci, že se zlepšuje i poměr hospitalizovaní/mrtví. Do minulého týdne to bylo stejné jak loni. Když jsme loni měli v nemocnicích 5000 lidí, tak jich umíralo cca 100 denně. A když jsme jich měli šest tisíc, tak jich umíralo 150 denně. Dneska jich máme kousek pod šest tisíc a úmrtí se horko těžko drží na 100 denně. 

Co samozřejmě nedokážu říci, zda po kulminaci případů přijde nějaký pokles. Tohle je totiž případ Británie - dostali se na nějaký vrchol a na něm víceméně setrvávají. U nich očkovali Astrou Zenecou a kupodivu se zdá, že sice dělá žilní trombózy, ale z vakcín je asi nejúčinnější. I Sputniku klesá účinnost rychleji než tvrdily první studie.

Pokud setrváme na současném vrcholu, tak se nemocnice asi nakonec naplní na vyšší číslo než jsme kdy měli v loňském roce. Ale bude to trvat relativně dlouho. Takže bude čas na nějakou polní nemocnici a na přípravu dalších covidových oddělení. Vláda nebude muset dělat rozhodnutí  na poslední chvíli v časovém presu. Ale pokud bude vládnout Fiala, zřejmě se mu podaří podělat i tohle. 

Dál musím říci, že se stále nemění poměry nákaz očkovaní vs. neočkovaní. Stále se nakazí 3x víc neočkovaných než očkovaných. Ale v populaci 65+ je to přesně naopak. Tam se nakazí 3x více očkovaných než neočkovaných.  Ale do nemocnic to dotahuje stále ještě víc neočkovaných jak očkovaných. Na JIPkách leží zhruba 1,8x více neočkovaných jak očkovaných. V kategorii 65+ je na JIPkách 1,2x více neočkovaných jak očkovaných. V současné době také umírá 1,5x více neočkovaných jak očkovaných. 

Po zběžném pohledu na čísla mrtvých i hospitalizovaných z minulého a současného týdne se mi chce říci, že pokud překonáme smutná čísla z minulého týdne, tak jen o kousíček. A zatím bych si myslel, že je možná ani nepřekonáme. To by byla vysloveně dobrá zpráva a znamení, že se epidemie láme. 

Ale ne abyste mi slepě věřili... že se to teď vyvíjí relativně dobře, to ještě neznamená, že nám to vydrží. Vládě už také pomalu povolují nervy, přitvrzují a přitvrzují, budeme mít zase nouzový stav a to je od řádného lockdownu jen krůček.

Kdopak nám ho zavede? Babiš nebo Fiala? O tom bude zítřejší článek. 

 

 

 

 

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 3.5 (96 hlasů)

Komentáře

i varianta, že při propuštění mu udělali test, vyšel negativně, ale po příjezdu do Lán se objevil nějaký pozitivní samotest? Který, jako na zavolanou dodal Ještěrovi nějaký muž na špinavou práci z jeho okolí - třeba Nejedlý?
Který doktor by si troufnul to bagatelizovat?
A fialová ne-vláda bude dál kvasit.
Získán čas, získáno všechno.

Průměrný počet slepic: 4.7 (6 hlasů)

Jindy by pisálci dělali tarvas k nesnesení - plný internety spekulací - a před víkendem ticho, jak na lesní pěšině.
Co dalšího, důležitého se má stát, že na presidenta země mocní ušili habaďůru - nebo on na ně?
A není celá presidentova chřipečka dobrá jen k odvedení pozornosti, zatímco "kouzelník" si v klidu a po straně dělá to, co potřebuje?

Nebo president umírá - a jeho smrt na záhadně zjištěnou chřipečku, bude nabeton použita jako záminka k represím, jaké nikdo nepamatujeme?
Úplně to vidím:
"Podívejte se všichni, jak je to šíleně nebezpečné! Zabilo nám to presidenta - a ti antivaxeři furt budou demonstrovat!"
Jak říkal v listopadu 1989 doktor Husák: "Robte niečo! Nevidíte, ako to ide do hajzlu?"

Průměrný počet slepic: 3 (1 hlas)

Napsal uživatel perlička domácí (neověřeno) dne Pá, 26. 11. 2021, 09:00

Měla by nemocnice čistý štít, kdyby u Ještěra zjistili Covid?

Asi je nenapadlo, že ten test si někdo dovolí udělat.

Nebyl někde poblíž Čuk a Gek ?

Průměrný počet slepic: 4.4 (7 hlasů)

Prezident Miloš Zeman bude v sobotu propuštěn z nemocnice do Lán. V neděli jmenuje Petra Fialu (ODS) na zámku v Lánech do funkce předsedy vlády.
„Podle informací ošetřujícího lékaře profesora Miroslava Zavorala bude prezident republiky Miloš Zeman v sobotu dne 27. listopadu 2021 propuštěn z Ústřední vojenské nemocnice v Praze na zámek v Lánech,“ oznámil prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček. O den později v 11:00 hodin jmenuje prezident na zámku v Lánech Petra Fialu premiérem. „Za dodržení platných hygienicko-epidemiologických opatření,“ dodal mluvčí.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-zemana-v-sobotu-prop…

To už je fakt na hlavu. Nechtělo by to napříč trochu zklidnit hormony?

Průměrný počet slepic: 5 (7 hlasů)

In reply to by MANDALADAN (neověřeno)

Trvalý odkaz

Prezident Miloš Zeman neudělal nic jiného, než že všechny napnul, nechal se porvat o místo ve frontě u koryta - a koryto odstranil. My můžeme sledovat, že kandidáti na ministra odstupují ještě dříve, aniž by se stali ministrem (Michalík), strany B5 se hádají o ministerstva, přesouvají se, kdo kam půjde - a zatím skutek utek. Takže Miloš zeman jedním tahem vykoupe Andreje Babiše (ničí mu jeho šance na prezidenta) s Adamem Vojtěchem, Fialu s celou squadrou B5 a mnoha kandidáty na ministra, nemusí se trápit s Janem Lipavským coby potenciálním ministrem zahraničí, Poslaneckou sněmovnu i Senát zanechá rozhádané, argumentace článkem 66 Ústavy mezitím vyvane a ztratí ten prvotní dramatický apel, a nikdo nemůže říct ani slovo, protože prezident vlastně jen dodržuje opatření vlády. Prostě jen všechny nechal, aby se rozhádali sami.

Průměrný počet slepic: 4.6 (18 hlasů)

In reply to by MANDALADAN (neověřeno)

Trvalý odkaz

spíš zase něco prokecl a tak někdo zapracoval. Skupina Kamarádů kamarádů je prevít, o tom by jmse/*jste mnozí mohli vyrávět. Navíc ty výhrady co presss psali že má kvůli někomu ve vládě , navzdory zdravému rozumu.... mnó co k tomu říct.

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Proč do nemocnic pouští očkované? Ti jsou přece podle ministerstva chránění tak tam nemají co dělat. Protože mají lehčí průběh tak ať si dají paralen a vyleží to doma a nepřekáží.

Průměrný počet slepic: 4.1 (19 hlasů)

že se máme očkovat,abychom nezahlcovali nemocnice a hups,už manévry se stěhováním nemocných z Brna do Prahy.

Průměrný počet slepic: 3.9 (8 hlasů)

Koukám ironii tady někteří nepochopili, i když by sami nejraději neočkovaným vstup do nemocnic zakázali.

Průměrný počet slepic: 4.5 (11 hlasů)

je v pohodě. Já většinou dávám nějakého smajla, aby to bylo zjevné. Ze psaného textu to nemusí být vždy úplně zřejmé, zvlášť jedná-li se o zatím neznámého autora, jehož styl psaní neznámé.

Průměrný počet slepic: 4.5 (11 hlasů)

Možná sarkasmus.

Očkovaní jsou lidi jako jiní lidi, navíc mohou mít větší problém s momentální psychickou odolností, pokud končí v nemocnici - zejména ti, kterým bylo nalháno, že " jsou za vodou", " jsou plně chráněni", " mají teď s virem pokoj" atd atd.
To není ironie, myslím to naprosto vážně.
Chápu ale Vaše vyjádření jako reakci na útlak, kterému byli a jsou vystaveni neočkovaní a neočkované. Ta je oprávněná - zejména pokud člověk zaznamenal taková vyjádření jako že se mají neočkovaní v rámci systému veřejného zdravotního pojištění pokutovat, má se jim omezovat péče (což se již děje - viz úhrada a platnost testů na covid) , dokonce se objevily názory, že z JIP by měli vyhodit nemocného člověka jen proto , že je neočkovaný....neřku-li že někdo označuje neočkované za zmrdy a chtěl by je bičovat .

Průměrný počet slepic: 4.8 (10 hlasů)
Trvalý odkaz

Kechlibar o komunikaci okolo kovidu.
https://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost/komunikace-fubar-1.A211124…
Za mně, přesně seřazeny příčina - důsledek. Vyvolané očekávání - zklamání, pocit podvodu, následná nedůvěra.

Řekl bych, netýká se jen kovidu.

Průměrný počet slepic: 3.7 (13 hlasů)
Trvalý odkaz

Já v nemocnici pracuju a náš hlavní lékař mi k povinnému očkování řekl, cituji: "Jen přes mou mrtvolu."
Rozhodně i u lékařů je to podobné jako v celé populaci, rozhodně nelze tvrdit, že je jejich názor jednotný, jak to podsouvá mainstream jako provakcinační tlačenku...

Průměrný počet slepic: 4.4 (23 hlasů)

In reply to by Pavel (neověřeno)

Trvalý odkaz

si jistý, že jste mluvil s dochtorem a ne údržbářem? :)

Průměrný počet slepic: 1.5 (13 hlasů)

In reply to by MANDALADAN (neověřeno)

Trvalý odkaz

Co srážka s realitou místo obdivu, že lékař či jiný zdravotník je bůh.

Známá vrchní sestra radila "to nevadí, že máte jenom 0,2 nad limitem, kdy je diagnostikovaná cukrovka, musíte si píchat inzulin", pak ji natočili o 3 roky později "o 5 čísel více, a já hned řekla, nic si píchat nebudu, musím začít chodit k doktorovi mimo nemocnici, aby to neroznášel, že na to kašlu"...

Takže názory jako údržbář může mít i vzdělanec, i když si to nemyslíš...

Průměrný počet slepic: 4.6 (9 hlasů)

to byl vtip. Proto ten smajl. :)

Průměrný počet slepic: 1.7 (6 hlasů)

In reply to by MANDALADAN (neověřeno)

Trvalý odkaz

stačí reakce na poslední akci nejvyyší zdravotní rady. Tak jestli ještě ti co je budou nutit odejdou do důchodu, protože ví, co je to za sr.čky, bude docela veselo. Julínek byl proti nim úplná nula ač zlikvidoval nejen značnou část nemocnic a výuku zdravotního personálu, kterou jsme měli na vysoké úrovni.
Kdo ví copak včil dělá a jak se mu asi žije s vědomím co všechno začali s tím pazgřivcem... Nikdo mi nevymluví, že to byl začátek....nynější mizeruie.

Průměrný počet slepic: 4.2 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

A ještě sem vylepím Hmpla. Komentář k Procesu s Kylem Rittenhousem, tím co bránil rabování a zastřeli 3 útočníky.
https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/petr-hampl-vinen-spatnym-med…

Napadá mě k tomu hláška ze Skřivánků na niti. "Odmítal tvrzení, že obhajoba je součástí obžaloby."

Že by? Že by jsme už TAM zase byli? Jestli tam nejsme, tak se tam rychle blížíme.

Průměrný počet slepic: 4.9 (9 hlasů)

Vše se valí tak rychle, že jsme na kydech tomuto verdiktu vůbec nevěnovali pozornost. Přiznám se, že jsem osvobození Kyla vůbec nečekal. Soud jsem bral jen jako marnivý rozmar "demogratů". Pro jednou vyhrálo právo, tisíce případů, kdy vyhrává ideologie, by nás stále měla děsit a varovat

Průměrný počet slepic: 4.5 (4 hlasů)

In reply to by MANDALADAN (neověřeno)

Trvalý odkaz

Dejte tomu cas. Prvni zprava o pricine Floydovy smrti take hovorila o drogach, covidu a srdci. Na druhy pokus uz se to povedlo.

Průměrný počet slepic: 5 (7 hlasů)
Trvalý odkaz

Jakoby kromě toho nic nebylo. Nezdá se vám že média vytváří vlastní vesmír toho co se děje? Kašlete lidi na přemýšlení, my vám to předžvýkáme.A řekneme jaký názor a postoj je ten správný. A dokavaď budou lidi čučet do mobilů, jako ta osoba na přechodu, a kdoví, třeba i ten za volantem, a nebudou se rozhlížet co se to vlastně děje okolo nich, jsou úplně ztracení. A to je vzhledem k času, který tady máme smutné.

Průměrný počet slepic: 4.6 (9 hlasů)
Trvalý odkaz

na masivní exodus policistů nevěřil. Co by pak šli dělat? Většina z nich nic jiného než policajtovat neumí.

Průměrný počet slepic: 4.5 (6 hlasů)

In reply to by Horal (neověřeno)

Trvalý odkaz

Policejní prezident se vyjádřil, že má očkovaných 80 % mančaftu a ostatní že nechtějí.
Moje úvaha je taková, že se může jednat o ty, kteří už mají nárok na tzv. "výsluhu" a od policie s ní klidně odejdou.
Možná.
Pokud ano, tak to budou ti starší a zkušenější na důležitějších postech.
Možná.

Průměrný počet slepic: 5 (13 hlasů)

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

A co zdravotníci, ti také nejsou všichni očkování a nemají výsluhu. Zakážou jim v době nejvyšší nákazy chodit do práce, když odmítnou. Babiš jako termín povinného očkování uvádí únor 2021. To by bylo podle letošní křivky nákazy v nemocnicích veselo.

Průměrný počet slepic: 3.7 (10 hlasů)

Rakušáci nařídili povinné očkování k 1.2.2022
Slováci mluví také o 1 únoru.
Babiš mluví také o 1 únoru.

Tak copak na nás asi na jaro 2022 zase připravují o čem dnes ještě nevíme?

Nebude (čistě náhodou) tou dobou končit podmíněné povolení k očkování vakcínami u nichž ještě neproběhla třetí fáze výzkumu (dlouhodobé účinky)?
Na stránkách: https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/coronavirus-response/safe…
v oddíle povolování očkovacích látek proto kovidu 19, pod bodem 4 se uvádí:
,, V rámci podmíněné registrace v EU nese odpovědnost držitel rozhodnutí o registraci. Držitel rozhodnutí o registraci bude odpovědný za přípravek a jeho bezpečné používání.

Podmíněná registrace je platná po dobu jednoho roku s možností prodloužení a obnáší pro držitele stejná práva a odpovědnost jako standardní registrace. Držitel rozhodnutí o podmíněné registraci má navíc zvláštní povinnosti, například dokončit nebo provést nové studie ve stanovené lhůtě, aby se potvrdilo, že poměr přínosů a rizik zůstává pozitivní.

V případě povolení k nouzovému použití, jímž lze dočasně povolit distribuci neregistrovaného léčivého přípravku (čl. 5 odst. 2 směrnice 2001/83), vyžadují právní předpisy EU, aby členské státy v případě, že členský stát toto nouzové použití doporučuje nebo požaduje, zrušily administrativní a občanskoprávní odpovědnost výrobce a držitele rozhodnutí o registraci."

Z výše uvedeného citátu vyplývá, že bude potřeba provést nové studie aby se potvrdilo, že poměr přínosů a rizik zůstává pozitivní.
Opravdu nové studie (pokud je nezfalšují) budou mít stejný poměr přínosů a rizik jako studie před podmínečným povolením?
Když již dnes víme o rychle klesající účinnosti a vážných vedlejších účincich?
Když očkujeme vakcínami určenými pro první mutaci koroňáka a dnes máme mutaci čtvrtou?

Jako perličku z uvedeného citátu bych ještě poukázal na skutečnost, že u vakcín s podmínečným povolením, nebo povoleným v nouzovém režimu přebírá odpovědnost za vakcínu (následky) ten kdo povolil, tedy nikoli výrobce. Rozhodnutí EU (čl. 5 odst. 2 směrnice 2001/83)
Takže podlé této směrnice EU jsme ani nemohli po výrobci vakcín požadovat zodpovědnost za vyrobené žblabuně.
S EU na Věčné časy a někdy jinak!

Průměrný počet slepic: 4.6 (13 hlasů)

In reply to by Jan z Helvajzu (neověřeno)

Trvalý odkaz

...očkování neúčinnými vakcinami by mělo být trestné - respektive mělo by být trestné takové nařízení o povinném očkování ?

Průměrný počet slepic: 4.4 (5 hlasů)

já bych řekl, že by mělo být trestné nařízení o povinném očkování vakcínami u kterých ještě neproběhly všechny fáze testování, zejména testování na dlouhodobé následky.
Takovéto vakcíny by měly být pouze dobrovolné.
Něměly by se ani vynucovat zaváděním apartheidu.

Průměrný počet slepic: 5 (11 hlasů)

In reply to by Jan z Helvajzu (neověřeno)

Trvalý odkaz

i když byla stejná podmíněná registrace (kromě Janssenu) již znovu prodloužena,
stále to není registrace definitivní a tedy ji není možné považovat za již prokázaně bezpečnou a STANDARDNÍ.
(Jak zvláštně argumentují někteří srovnáváním s očkováním například na neštovice, tetanus..)

https://www.ema.europa.eu/en/human-regulatory/overview/public-health-th…
xxxxxxx

Navíc když 3. fáze klinické studie by měla být prý teprve ukončena (data o nežádoucích účincích):
-u vakcíny Moderna 27. října 2022!
-u vakcíny Vaxzevria (AstraZeneca) 14. února 2023!
-u vakcíny Comirnaty (Pfizer/BioNTech) 2. května 2023!

xxxxxxx
Navíc, uvážíme-li, že žádná z podmíněně povolených (CMA) vakcín není nadána sama od sebe schopnosti zamezit vzniku či šíření infekce (vakcinovaní jsou navzdory formální „bezinfekčnosti“ možně infekční, což zase neplní podstatnou podmínku zařazení onemocnění (covid-19) do příslušné "očkovací vyhlášky".

xxxxxxx
Navíc, uvážíme-li, že „ochrana -imunita“ jedince (pokud) se očkováním povede, vyvane příliš rychle i proti opatrnému očekávání kde jakého propagátora povinného očkování a nesnese ani zde srovnání s vakcínami běžně a povinně již používanými.

xxxxxxx
Navíc uvážíme-li, že by musela taková povinnost být schopna projít i testem proporcionality, tedy zda zásah do tělesné integrity povinně očkovaného v tomto případě skutečně vyvažuje sledovaný efekt udržení „veřejného“ zdraví. (Zahlcení nemocnic asi pro toto aplikovat nelze, zejména když se tam dostávají i ti očkovaní v míře ne bezvýznamné.)

xxxxxxx
Navíc uvážíme-li, že při povinné vakcinaci JEN změnou vyhlášky (jak k mému údivů radí někteří právníci), by se aplikovalo platné ustanovení zákona 258/200 Sb., kde je v §46, odstavci dvě také uvedeno:

„Pravidelné a zvláštní očkování se neprovede při zjištění imunity vůči infekci nebo zjištění zdravotního stavu, který brání podání očkovací látky (kontraindikace)..“

A tak by se povinně očkovaní jistě racionálně a plošně domáhali zjišťování imunity a pak trvali na dodržení zákona,
že se očkování NEPROVEDE....

xxxxxxx
Uvážíme-li, že i povinné očkování má proběhnout běžně v režimu svobodného „informovaného souhlasu“ , což akceptuje i zákon 372/2011 Sb., o mezinárodních Úmluvách nemluvě:

"Poskytování zdravotních služeb se souhlasem
§ 34
(1) Souhlas s poskytnutím zdravotních služeb (dále jen „souhlas“) se pokládá za
a) svobodný, je-li dán BEZ JAKÉHOKOLIV nátlaku,
b) informovaný, je-li pacientovi před vyslovením souhlasu podána informace podle § 31; souhlas se pokládá za informovaný také v případě, že se pacient podle § 32 odst. 1 podání informace vzdal.
(2) Písemná forma souhlasu se vyžaduje, pokud tak stanoví jiný právní předpis21) nebo pokud tak s ohledem na charakter poskytovaných zdravotních služeb určí poskytovatel. Souhlas s hospitalizací musí být vždy v písemné formě. Na vyžádání je pacientovi poskytnuta kopie písemné formy souhlasu."

xxxxxxx
A tak dále a tak dále….

Nepochybuji, že to povinné očkování státní moc (a navedení odborníci) zkusí, ale nejspíše neudělají dobře!

I mezi tou naočkovanou prý většinou (prý nejčastěji bez vyšetření, bez zpětného natažení pístu, aby nedošlo k penetraci cévy, v době šířící se nákazy bez sledování zda očkovaný už bezpříznakově není nakažen.... ) je dnes spousta lidí,
co jim byla ta varianta "bez jakéhokoliv nátlaku upřena" a dobře si to i tak pamatují a pamatovati budou......

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)

Co tak žaloby na nemocnice, domovy důchodců, hodpody a jídelny ? I podle starých zákonů musí zřizovatel "učinit veškerá dostupná protiopatření". Pokud je neudělá a dojde k nakažení klienta, může se tento úspěšně soudit. Odškodné klidně v milionech za kus. Neočkovaný personál představuje zbytečné zvýšení rizika a jistě to je dostupné protiopatření.
Potom již záleží na zřizovateli, co si vybere. Platit různá vysoká odškodnění? Vyhodit neočkované? Motivovat desetitisícovým příplatkem očkované? A to jde jen o peníze. Klidně může jít i do tepláků.

Průměrný počet slepic: 3 (10 hlasů)

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

prislusniku, kteri svou zivotni karieru postavili na hlasce "Tak co pane ridici ....", tak se nic moc nestane.
Kdyz odejdou pyrotechnici, kriminalisti, technicti specialisti, tak to uz problem bude.

Průměrný počet slepic: 4.6 (10 hlasů)

Jestli je pravda, že u fízlů pracuje okolo 40.000 lidí, tak 10.000 je čtvrtina a nesedí to s počtem údajně očkovaných. Ledaže by u fízlů pracovalo o dost víc lidí, než udávají. Nemusíme vědět všecko, žejo. Kór u fízlů.

Průměrný počet slepic: 1.7 (3 hlasů)

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

...je tu nesmírný prokorupční bordel.

„Už nastal okamžik, kdy je možno nejlépe zastřít zločin tím, že jej dáme vyšetřit policií."
(Gisevius)

Průměrný počet slepic: 4.6 (8 hlasů)

In reply to by Horal (neověřeno)

Trvalý odkaz

Tak oni neodejdou všichni, spíše pro některé co mají nárok na výsluhu to může být "důvod se rozhoupat" k tomu co stejně plánovali.
Kamoš takto odešel při jedné reformě, kdy se rozhodoval "mám zůstat", teď maká, k tomu výsluha...
Taky byla sranda poslouchat jednoho vojáka v prostějově na kontrole zdravotní spůsobilosti, když se čekalo na chodbě, jak je nasranej, že mu neprodloužili kontrakt, protože by měl další rok právo na výsluhu, takže vojáci se možná nebojí jak policije, protože to začali řešit dávno, nebezpečí výsluh...?

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)

U nás před 10 lety pracoval výborný rozpočtář. Bývalý vnitrák. Tak jsem se ho ptal, to ti ten tabulkový plat stačí? To bych se nudil, to je kapesný, výsluha nás živí.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Pane Vidlák.
Nevím nad čím spekulujete,jedno je jasné,očkování nezabralo a od toho se odvíjí současné tanečky politiků.
Zmínka o Čaputové sedí,důvod její návštěvy,až taková starost o zdraví Zemana,od odpůrce Zemana o něčem svědčí i ta inkubační doba sedí a příteli Vystrčilovi se musí pomoci.
Včerejší zmínka o slibu Ukrajinců MMF,že proočkují tolik a tolik občanů,to platí i o naší vládě.

Průměrný počet slepic: 4.3 (11 hlasů)

In reply to by zemedelec (neověřeno)

Trvalý odkaz

Jedni tvrdí, že očkování nezabralo. Jiní, že zabralo.
Jak by to dnes asi vypadalo, kdyby se vůbec neočkovalo?

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

Vyzkoušet se dá jak by to vypadalo, kdyby se všichni naočkovali.
Ovšem ani tak to nebude mít nějakou stoprocentní validitu, to by musela proběhnout dvojitě zaslepená studie, což je ale na úrovni kategorie států nemožné a z hlediska etiky nežádoucí (těžko by asi bylo možné provést takovouto studii i v kategorií lokalit, dejme tomu obcí, ty by ale mj. musely být naprosto, respektive co nejvíce, izolované).
Každopádně sázím na to, že se v případě eskalace nákazy bude tvrdit, že se očkovalo pozdě a včas a v případě úspěchu, že se dost a poměrně včas očkovalo. Že tento narativ, vycházející víceméně z pouhého post hoc ergo propter hoc * , se ujme.
Jiné by působilo dezintegračně, demoralizačně apod. (samozřejmě že ne např. na akcionáře např. PFE, těm mohou být různé narativy ukradené), nejen na děti a mládež.

* Např. :
" Měl jsem chřipku. Začal jsem si hlasitě předříkávat pasáže z Miltona Friedmana. Za několik dní na to chřipka skončila. Hlasité předříkávání si textů Miltona Friedmana vyléčí chřipku."

Průměrný počet slepic: 4.7 (6 hlasů)

....Každopádně sázím na to, že se v případě eskalace nákazy bude tvrdit, že se očkovalo pozdě a málo a v případě úspěchu, že se dost a poměrně včas očkovalo....

Průměrný počet slepic: 4.3 (7 hlasů)
Trvalý odkaz

Vidlak piše: "Kdybych byl v Babišově kůži, asi bych si také vybral variantu tlačit na očkování, protože to vypadá nejméně škodlivě pro moji budoucí politickou kariéru. Podle mě v tom nic jiného není."
Tak ono by to chcelo najprv vidiet zmluvu medzi Pfitzerom a Ceskou republikou aby sa mohlo tvrdit, ze "nic jineho v tom neni" že? Citali ste zmluvu medzi Pfitzerom a Albanskom ktorá unikla?

Průměrný počet slepic: 5 (20 hlasů)
Trvalý odkaz

Očkování je stále ještě dobrovolné. O tom, jaké očkování je na území dané země povinné, si každá země EU/EHP rozhoduje sama. https://vaccination-info.eu/cs/ockovani/kdy-se-nechat-ockovat/povinne-n… Sice bych si představoval, že EU bude nějakým jednotícím prvkem ve strategii boje proti Covidu, ale evidentně v krizi selhala, a tak si vše řídí jednotlivé státy. Asi se EK vyčerpala vymýšlením cen povolenek za CO2, Green Dealem a přemýšlením, jak co nejvíce prodražit energie obyvatelům EU.
Vakcíny stále ještě nemají dlouhodobé testy, a od dob Thalidomidu, kdy se na vedlejší účinky přišlo až 4 roky po uvedení (1957 / 1961), se ukazuje, že se testy nových léků a vakcín nemají ošidit a zkrátit. Přesto jsme zkrácení testů provedli a dosud nevíme, zda jsou vnucované vakcíny bezpečné nebo smrtící.
Očkování samo je nejspíše strategií chybnou. Podle všeho je rozdíl mezi těžkým a lehký průběhem pouze v tom, zda dotyčný Covid 19 už prodělal nebo neprodělal. Očkování má jen mizivý efekt. https://u-blogidnes.1gr.cz/blogidnes/article/2/77/779342/779342_article…
Sama zvolená strategie vlády při přesvědčování občanů k očkování je ubohá a hloupá. Strašení nepomůže. Místo vyvracení námitek vláda a ministr zdravotnictví docílili opačného efektu, kdy se mnohý z přesvědčovaných ptá, proč musí vakcíny tolik nutit, když jsou údajně tak skvělé? Babiš s Vojtěchem při přesvědčování k vakcinaci vypadají jako prodejci předražených hrnců.
Mezitím se ukazuje, že očekávání výrobců vakcín ohledně jejich účinnosti jsou nadnesená. Vedlejších účinků je také výrazně více, než se zdálo při prvotním nadšení pro vakcíny. Mezitím se zjistilo, že virus roznáší i očkovaní a bylo by je nutné testovat a omezovat také. Tím ovšem zmizí další skupina lidí ochotných se očkovat.
Českou vakcínu z inaktivovaného viru zazdili Vojtěch s Prymulou a Babišem. Mohla zde být bezpečná vakcína bez vedlejších účinků, a to už dlouho. U té by mělo smysl ji nařídit jako povinnou, ale ne ty nevyzkoušené roztoky.
Pokud chce vláda povinně očkovat, v nabídce vakcín chybí vakcína z inaktivovaného viru. Na obzoru je Valneva VLA 2001, která nejspíše bude zcela bezpečná. Jedná se o vakcínu dle výrobní technologie z inaktivovaného viru licencované proti japonské encefalitidě s adjuvanty kamencem a CpG 1018, které se už také zkouší asi 8 let. Samozřejmě nějaký test je žádoucí, ale vše vypadá, že by Valneva mohla být tou vakcínou, kterou má smysl se očkovat i povinně. A má se uchovávat při 2 až 8 °C. https://valneva.com/press-release/valneva-reports-positive-phase-3-resu…
Koronavirus mutuje každé dva týdny, takže proti všem mutacím nemá smysl nasazovat mRNA vakcíny zaměřené jen na 1 spike protein ze 4, které koronavir má, ale celý umrtvený virus se všemi proteiny.
Viděl jsem pár rozhovorů s profesorem Hořejším. Sice řekl odborně spoustu slov pravdivě, ale hodně toho neřekl a tak mě k očkování Pfizerem nepřesvědčil. Vůbec totiž nerozlišuje rozdílný způsob výroby vakcín a počet proteinů (4) u koronaviru.
Do doby, kdy vláda nabídne ve spektru vakcín i vakcínu zcela bezpečnou bez vedlejších účinků, se počet očkovaných už moc nezvýší. Bezpečná vakcína společně s dobrým zdravotním stavem a dostatkem vitamínů - to je recept na zvládnutí Covid19.
Andrej Babiš svým tlakem na povinné očkování ohrožuje své šance na zvolení prezidentem. Covid 19 a krize kolem něj ukázaly, že ji dobře nezvládl. Můj hlas při volbě prezidenta nedostane.

Průměrný počet slepic: 4.6 (19 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Lék či vakcina bez vedlejších účinků prakticky neexistuje, na některé se příjde až po desítkách let.

Průměrný počet slepic: 3.1 (17 hlasů)

Ale to se vás netýká, Vy už tady nebudete.

Průměrný počet slepic: 4.4 (15 hlasů)

In reply to by Vlastimil (neověřeno)

Trvalý odkaz

ale až takové hovado... tfuj

Průměrný počet slepic: 3.2 (11 hlasů)

Brtníku,
ano, na některé vedlejší účinky se přijde až po hodně dlouhé době. Ale nemáme 50 let na testy všech účinků, musí nám stačit 5-15 let na test dlouhodobých účinků. Ovšem pod 5 let bych testy nezkracoval. Více asi žádat ani nemůžeme. :-(

Průměrný počet slepic: 4.4 (7 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

V tomto případě bychom ale dnes byly na začátku testování.

Pokud by dnes Covid byl v nemocnicích na násobných číslech, tak by většina našich zdravotníků již makala v Rakousku, Německu, Británii, ... , za královské platy. A v našich nemocnicích by se proháněl vítr a rozfoukával pavučiny.

Průměrný počet slepic: 2.9 (14 hlasů)

Pokud by na ministerstvu genocidy a v dalších odpovědných institucích spolupracovali s odborníky, kteří potlačování epidemií rozumějí, tak by byla propracována a uplatňována přednemocniční péče se zavedenými postupy i zajištěnými léky a vůbec by se při tom nemuselo očkovat (názor prof. Berana - jeden z mála, který skutečně - ne teoreticky - epidemie řešil). Do nemocnic by se dostávalo podstatně méně nemocných. Současný systém spočívá ve sledování počtu testovaných (s tím, že nemocné neřeší a nechávají je dojít až do nemocnic), ve sledování zaplněnosti nemocnic a JIPek a až po té se přijímají řešení. Výsledkem jsou desetitisíce mrtvých. Za to by měly následovat tresty několikanásobného doživotí v malých studených kobkách s opravdu skromnou stravou. Jenže když se zabíjí po desítkách tisíc, tak jsou to zřejmě jen kolaterální ztráty.

Průměrný počet slepic: 4.4 (9 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Českou vakcínu z inaktivovaného viru zazdili Vojtěch s Prymulou a Babišem. Mohla zde být bezpečná vakcína bez vedlejších účinků, a to už dlouho. U té by mělo smysl ji nařídit jako povinnou, ale ne ty nevyzkoušené roztoky.
----------

PORAD to nechapete, jim nejde o vase dobro, oni vas chteji VSECHNY ZABIT

kdyz rusove za druhe svetove velky ustupovali k moskve, civilove si mysleli ze to bude valka vojaku a jich se to moc tykat nebude a preziji, ale kdyz zacali NEMCI/FASISTI/SS vypalovat a vyvrazdovet stovky vesnic tak aby vznikla prazdna spalena zeme

tak jim to doslo - oni nas chteji VSECHNY ZABIT a kdyz je nezastavime tak to udelaji a vsechny v rusku zabiji
jejich plan byl slozity, nesel udelat hned, ale kde mohli tak ho realizovali, vyvrazdovali zidy, vsechny slovany postupne, prioritne rusy, kde presla fronta

jsme v dobytcaku a cekame na zastaveni v tabore (kde uz to bude vse dobre)
ustupujeme k moskve a neverime ze by vrazdili vsechny (to je hloupost to by prece neudelali)

tak znovu - oni vas chteji VSECHNY ZABIT i vase deti

pochopite to:
az si prijde komando s presilou pro vas domu ?
az vas budou nasilim ockovat ?
az vam zabiji rodice, zenu, deti ?

to prece neni mozne, takove zrudy byt nemuzou ? podivejte se kolem sebe jake zrudy se tady pestuji, jak jede propaganda v televizi, internetu nepretrzite kazdy den uz dva roky

muzou byt takove zrudy a delat takove veci, protoze se jim proste nebranite

Průměrný počet slepic: 4.6 (29 hlasů)

In reply to by a.a. (neověřeno)

Trvalý odkaz

nejhorší možnost. Bohužel, neznám způsob, jak tuto možnost nyní vyloučit. Historické srovnání je třeba brát zcela vážně.

Průměrný počet slepic: 4.5 (18 hlasů)