Včera jsem byl pracovně v Praze. S kolegou. Na jisté technické konferenci na centrále. Odvezl jsem si z toho dojem, že odtržení řídících struktur od skutečnosti dole je tak veliké, že je úplně jedno, jestli jde o státní nebo soukromý sektor. Císařové se obklopili svým zakázaným městem a všichni kdo si tam přijedou pro rozkazy, dobře vědí, že nic jiného než potlesk není žádoucí. Jakýkoliv jiný projev emocí nebo racionality totiž bere prémie nebo celou práci. Je úplně jedno, jestli jde o vysokého úředníka nebo vysokého manažera. Je úplně jedno, jestli jde o vyhrazená technická zařízení nebo o měnovou politiku. Jsem celkem přesvědčený o tom, že nikdo tam nahoře nemá ani ánung o tom, jak vypadá situace na bojišti. Mají jen své nadšené reporty, které jim posílají podřízení, které si vybrali podle jejich schopnosti psát nadšené reporty a tleskat.
Ale to bylo jen tak na okraj.
Protože jsem neřídil, měl jsem možnost koukat z okýnka na mordy na bilbórdech. Úplně jsem zapomněl, jak moc se dá D1nička oblepit předvolebními hesly. A tak jsem si dělal poznámky, co vlastně na těch plakátech uvidím.
Hele, nejvíckrát tam byl Fiala. Napočítal jsem přes třicet bilbórdů. Ale vlastně žádný slib. Jen to, že to spolu zvládnou a že musí zastavit hrozbu a teď je ten správný čas. Teď přemýšlím, jestli na těch plakátech bylo ještě něco jiného... Tři ksichty, třetina z nich obsahoval ksichty těch druhých s nápisem hrozba a na zbylých byl krásně naaranžovaný předseda ODS... kterak nic neříká, jen se tváří radostně jak to SPOLU zvládnou. Já vlastně vůbec nevím, co Fiala vlastně slibuje. Kromě odstranění Babiše za každou cenu i za cenu spojení se s neomarxistickými Piráty.
A propo... Piráty jsem nezaznamenal vůbec. Já samozřejmě v autě i konverzoval, povídal si s kolegou, takže jsem mohl něco přehlédnout, ale fakt neviděl jsem ani jeden plakátek. Možná to bylo i tím jejich vizuálem. Prostě to nebylo vidět. A nebo to měli vymakané a všimne si toho jen mladý pokrokový student, který má ještě pocit, že svět bude spasen tím, že starým vidlákům zakážou naftová auta.
Zato Babiš byl skoro stejně častý jako Fiala. Tentokrát jeho bilbórdy nejsou bílé a on nemá čistou košili. Ale zato na každém bilbórdu něco bylo. Jednoduchá hesla... Porve se do roztrhání těla za důchody, za práci, za samostatnost, aby tu nebyli migranti, naši zemi nedáme, naše lidi nedáme, zdraví nedáme, průmysl nedáme, energetiku nedáme.... Mohu si samozřejmě myslet svoje o reánosti těchto slibů, ale alespoň jsem si nějaké přečetl. Vlastně jsem z toho měl pocit, že Babiš si dal alespoň práci zjistit, co lidi trápí.
Poměrně častý byl také Okamura. Napočítal jsem čtrnáct plakátů. Na osmi z nich byl covid. Ne povinnému očkování, ne rouškám, apod apod. Zbytek byl o tom, jak nepokleknou před EU, exekutoři, mafie, rozkrádání... Ale pokud bych to měl počítat podle bilbórdů u silnice, tak polovina sil byla použita na boj proti kovidu.
Zaznamenal jsem teď zase nárůst Šlachty. Ten teda netapetuje dálnici, ale skoro v každé obci nějaký pořádný plakát má. Čas na spravedlnost...
Kupodivu - a to mě překvapilo, potkali jsme po cestě docela dost aut, které na sobě měly nálepku Volného bloku. I když jsem na Volného názor nezměnil, tak si po dnešku myslím, že Lubomír nás ještě může všechny překvapit a nejvíc překvapí Okamuru. Vlastně si po dnešku už umím připustit, že se Volný do sněmovny dostane. Po zádech SPD, které její protikovidová rétorika nebude nic platná, protože všichni ti covid bijci, co jsou ochotní napadat doktory za to že očkují a stále mi posílají desítky mailů denně, že jsem hnusný zrádce, tak ti prostě půjdou volit Volného i kdyby Okamura koronavirus postavil mimo zákon.
Pokud bych měl svůj dnešní dojem shrnout... Piráti naprosto neviditelní. Dokonce i v té vnitřní Praze. Vlastně jediná pirátská věc byly ty objížďky a zúžení všude kde jsme po Praze jeli. Jinak nic. Nula. Neviditelní. Alespoň pro venkovského Vidláka.
Spolukoalice jede jediné téma - Babiš. Program žádný. Jako by ráj nastal automaticky tím, že Babiš půjde od válu. Už to by asi mělo samo o sobě stačit na všeobecné dobro a nějaké zdražování, nedostatek plynu i elektriky, to jsou podružné prkotiny, které borec jako Fiala řeší mrknutím oka. Ale ono to asi fungovat bude... Babiš má spoustu nepřátel a tohle by je mohlo nahoufovat ke Spolukoalici.
Okamura dává půlku úsilí, aby mu Volný nevzal voliče. Asi z něj má fakt vítr. Škoda jen, že mu to nebude nic platné, proč chodit za kováříčkem. Tohle se Volnému opravdu povedlo, téma covidu si dokázal vzít sám pro sebe a nikdo na něj v tomhle nemá. A Okamura v tom zřejmě cítí problém. U Volného si po dnešku dovedu představit, že těch disidentních voličů bude dost na přelezení 5% hranice.
Babiš se rozkročil... Doširoka. Program ODS už vyluxoval, program ČSSD také, vlastně vysál program i komunistům a teď začíná vysávat program SPD. Mimochodem - zaznamenali jste jeho projev z Maďarska? Tam říkal tak kacířské myšlenky, že Okamura je vedle něj žabař. Kdyby to nebylo předčasné, tak bych si myslel, že Andrejko proti Jůnii definitivně vykopal válečnou sekeru. Tohle mu bruselští soudruzi nedarují. Zároveň Babiš působí jako jediný, kdo má nějaký program s opravdovými hesly a opravdovými problémy. Všichni řvou, jakou Babiš dělá negativní kampaň... možná i dělá, ale opozice zapomíná, že dělá i pozitivní kampaň a to se značným úsilím.
ČSSD neexistuje, KSČM také ne. Neviděl jsem jedinou jejich fotečku, jediný plakátek. Jako by si řekli, že už to nemá cenu a raději peníze na kampaň rovnou zdefraudují.
Takže pokud bych měl výsledky voleb odhadovat podle plakátů:
ANO 30% a možná víc
ODS 20% a spíš míň
Piráti 15% jestli vůbec
SPD 10% a budou rádi - vysává je Babiš i Volný
Volný blok 5% možná i víc - kupodivu ten chlap má pro některé typy voličů šťávu.
Přísaha 5% možná
Zbytek propadne.
Ne, to není můj odhad výsledků. Ještě je brzy. Berte to jako Vidlákův soukromý dojem vzniklý za čtyři hodiny jízdy po naší hopsaštráse do Práglu a zpět, během kterého jsem si jen tak mimochodem přečetl Babišův projev z Budapešti - ten projev mám chuť dát jako samostatný článek, protože by stál za prokydání. Tak třeba zítra...
- Log in to post comments
Komentáře
Re: Gerd Psal jste, že lze. Nelze z několika důvodů.
Jen jeden z nich je ten, že vložení další sekce "jen tak" naruší vyváženost stroje. Takže rekonstrukce celého vnitřku. Další je nutnost pevnostního přepočítání. Že si zrovna vy myslíte, že toho není zapotřebí, na věci nic nemění. Pokud měníte zatížení uvnitř nosníku, samozřejmě musíte udělat opatření proti únavovým lomům, vyplývajícím ze změn hmotnostního zatížení v konstrukčních uzlech.
Takže laskavě nečtěte hovna v pseudovojenských magazínech od Visingera a spol. Novináři jsou ještě větší idioti, než tvrdí Zeman.
Stran úprav lodí, které jste zmínil, jde o úplně jinou ligu, protože lodě se ponořují většinou jen jednou za svou existenci. Mrkněte na ten vetknutý nosník a možná tak po dvou týdnech vám dojde, že předělávat konec nosníku bude asi méně náročnější, než začít rekonstrukci z prostředka, jak je tomu při vestavbě sekcí, resp. prodloužení ponorky.
Kde jste přišel na takové hovno, že OA jsou projektovány na životnost 130 km, to nechápu naprosto vůbec. Trvanlivost konstrukcí je omezena časově podle ochrany proti korozi. Přechodem na technologicky jiné zpracování polotovarů při výrobě káry se výrazně potlačily projevy únavy na konstrukčních uzlech, taxíky dnes běžně najíždějí k milionu km.
Pokud je raketa odpalována z ponorkového sila, jedná se o naprosto jiné zatížení konstrukce, než k jakému dochází při hloubkovém ponoru. Melete hovna.
Stabilitu a vyváženost ponorky nedosáhnete přidáním ploutví ani náhodou, musíte šíbovat s balastní zátěží a vnitřním vybavením ponorky. Opět hovna.
Co vám kdo nakecal o ponorce George Washington, potažmo její předělávce, je zcela irelevantní. Při prodloužení nosníku jste nucen zlepšit jeho pružnost a pevnost, jinak se vám při původně projektované zátěži zlomí. Rekonstrukce tedy musela obsahovat kromě jiného dodatečné vyztužení CELÉHO trupu a nejméně kontrolní výpočet na střídavé zatížení v pevnosti trupu při odpalu ze sila (zátěž - odlehčení). Jinak by mohla popraskat místa spojů u vložené sekce.
Můžete samozřejmě operovat pevností spočítanou na ponor, ale k tomu mohu opět pouze podotknout, že se jedná o zcela jiné silové vektory.
.
A už si nechal Visingr (dle vzoru pišingr) seštelovat očička?
Já si ho totiž pamatuju jako asi devatenáctiletého uhrovitého soploša s popelníkama na ksichtě, co začínal občas pro televizi komentovat vojenské přehlídky států bývalého SSSR. Dokázal v pohodě zaměnit T62 za T72 a opačně, případně tubusy systému S-200 prohlásit za "trapné makety pro obecenstvo". Připodotknu, že v současnosti je označován za "bezpečnostního", či "vojenského" experta na naprosto cokoliv.
Targisi dnes jste mi…
Targisi dnes jste mi připravil těžký světabol vašim popisem technických principů. Již jsem to zde asi jednou psal, tak pro velký zájem zopakuji: Jste technický zločinec a to tak že nenapravitelný, přímo jednostranně vetknutý.
Re: Věštec Vy to máte těžké, když víte všecko
dopředu.
Zkuste to nečíst a napřít svůj duševní zrak do vzdálené a zářné budoucnosti. Třeba jak bude po volbách.
Uleví se vám.
Btw. ten vetknutý nosník jsem nepopisoval, nýbrž opisoval. A dokonce ani ne z wikiny. Chtělo by to nějaké výkonné duševní brejle.
Targusovi
Targusi,
první raketonosná ponorka George Washington vznikla tak, že pro urychlení a zlevnění vývoje byl využit trup a pohonný systém jaderných útočných ponorek třídy Skipjack do jejichž trupu byla vložena sekce nesoucí balistické střely. Rozestavěný trup konkrétně USS Scorpion třídy Skipjack byl použit k přestavbě na první americkou raketonosnou ponorku USS George Washington.
To je fakt a evidentně si konstruktéři v USA poradili s problémy typu rekonstrukce celého vnitřku, pevnostního přepočítání, únavovými lomy, zatížením konstrukce při odpalu raket (ono zase není tak hrozné), balastní zátěží, pevností a pružností nosníku, pevností na ponor.
Škoda, že neměli Targuse, aby jim vysvětlil, jaká melou hovna a že to nejde. A protože jej neměli, dokázali ponorku postavit.
Re: Gerd Začínáte být stejně protivný, jak
praštěné erkáčko.
Já jsem NIKDE nenapsal, že NĚCO nejde. Já jsem napsal, že pouhé rozříznutí a přivaření mezikusu do běžného, to jest fungujícího a hotového plavidla není možné bez adekvátních úprav.
Bohužel mám tu smůlu, že vy, jako Vrchní Zástupce pro Věci Zbytečné - dále jen VéZetVéZet - jste se té přestavby zúčastnil a víte do posledního šroubku, jak rozříznutí a následné svaření bukovou elektrodou probíhalo. Kdo ví, jestli to nesešil nějaký krejčí, že?
Abych taky nebyl jen protivný - sám jste napsal, že využitá nebyla hotová ponorka, nýbrž jakýsi polotovar v podobě rozestavěného - tudíž nedodělaného a hlavně NEVYSTROJENÉHO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kusu.
Takže si upřesněme názvosloví, co je polotovar, stavba, plně funkční vystrojené plavidlo, atd. a pak můžeme debatit o hovnech, zvaných ponorky. Pokud ovšem nezačnete rozlišovat pojmy
rozestavěný trup X ponorka
nedodebatíme nikam.
možná tam ten mezikus vrazí rovnou při výrobě
a švejkovsky ho nazvou bioenviromentální zásobovací sekce pro chov slepic.
A je to.
...při plavbě ve větším vlnobití...
kdy je stroj nadlehčován jednou vlnou poblíž těžiště a konec tělesa je podroben dynamickému namáhání v podobě úderu další vlny - mluvíme pořád o ponorce?!? :)))
Re: sh0tek Už jste slyšel o tom, že
ponorky jsou schopny plavat i nad vodou?
A že většinu času plují s vystrčeným čumákem, protože to je rychlejší a energeticky méně náročné?
Neslyšel...
.
V případě průšvihu musí ponorka na hladinu, za každého počasí. U stometrového trupu reálně hrozí, že dvě vlny na přídi a zádi ji nadzvednou a uprostřed vznikne místo bez vztlaku kde se jí to bude snažit zlomit.
Za druhé světové trávily ponorky v rámci bojových plaveb na nepřátelském území cca 95 procent času nad hladinou. Dnes je to samozřejmě jinak, ale schopnost plavby ve výtlaku i ve skluzu pochopitelně musí zůstat zachována.
Re: Zapadlo Doufám, že si plně uvědomujete, že dnes
jste úplně stejně blbej, stejně hnusnej a stejně starej, jako já. Ponorka nesmí plavat, protože má být ponořená a - jak říkávala moje starší dcera ve školce - BAŠTA FIDI!!! (mělo to být basta fidli).
Ponorkové hlídky
Právě naopak - kouzlo jaderné ponorky je právě v tom, že ten čumák nevystrkuje. Sice je hlučnější, ale výhoda je právě v tom, že se potopí a tím ztratí nepříteli (teoreticky).Pokud si vezmeme příklad konkrétně z US NAVY, tak tam se udržuje/udržoval režim tříměsíčních operačních plaveb (ponorka se po vyplutí ponořila a k hladině se přiblížila jen pokud potřebovala vysílat a komunikovat jinak než na dlouhovlnné vlečné anténě) a dvou posádek (modrá a zlatá) kdy si posádka převzala ponorku, připravila ji k vyplutí, udělala tříměsíční hlídku a po návratu ponorku předala druhé posádce (celá rutina se plánovala na cca 6 měsíců) a šla na dovolenou, aby se z té doslova "ponorkové nemoci" (je to extrémní varianta sociální deprivace kdy člověk nejen že za tři měsíce nevidí víc, jak svoje kolegy z posádky, ale nevidí ani hladinu, nebe, přírodu - a i to je vzácné privilegium pouze pro kapitána, XO nebo momentálně pověřeného pozorovatele) vzpamatovala. Ono to má praktické výhody, protože jen ponorka, která je v hloubce se nedá snadno vyčmuchat (vynálezy jménem radar a letecký MAD byly aktuální už ve druhé půlce WWII a to byly tehdejší ponorky prckové proti dnešním nejmenším kouskům, o satelitním a termálním snímkování nemluvě) a díky tomu ji nelze ani snadno stopovat (tak trochu to připomíná aktuální případ mrože Wallyho, který se u Irska ponořil, 22 dní ho nikdo neviděl a byl považován za mrtvého, až ho najednou uviděli u Islandu kde ochranářům zase zdrhnul) nebo odhalit její úkol. Ano, dieselelektrické ponorky jsou na tom hůř, protože z principu funkce musí dobíjet baterie a pokud dobíjí baterie pomocí dieselových motorů, musí být na hladině a čerpat pro motory vzduch (princip se od WWI příliš nezměnil a krásně je popsán například v Buchheimerově Ponorce), ovšem tam toto omezení vyvažují jiné výhody (především extrémní tichost a maximálně limitované možnosti odhalení - reaktor potřebuje neustále chladit a tak ponorka vydává alespoň tichý zvuk a vibrace pump, dieselelektrická ponorka ztichne de facto na nulu - proto taky je takový strach z toho, aby nebyly ruské ponorky projekt 877 (Kilo class) a jejich nástupci exportováni - Polsko jednu z nich provozuje, ORP Orzel, a na manévrech jsou obvykle za hvězdy).
Poláci dostali svoji ponorku…
Poláci dostali svoji ponorku projektu 877 ještě za Varšavské smlouvy v dubnu 1986, takže má cca 35 let, byla ale značně zmodernizovaná. Řekl bych, že většina její posádky je mladší. Po roce 2000 si Poláci pořídili od Norska čtyři malé ojeté (oplavané?) ponorky třídy Kobben, vyrobené v Německu v 60. letech; už je vyřadili. Rusko po roce 1990 přišlo s výrazně vylepšenou versí 877, označovanou jako Projekt 636 Варшавянка.
Mimochodem, věděl bych o jedné nepoužívané ponorce 877, pro vážné zájemce by bylo možná levně k mání; v přístavu se válí už dlouhá léta.
https://mapy.cz/zakladni?x=28.6653791&y=44.1563119&z=19&l=0&base=ophoto
Re: Darkfold Opravdu jako malé děti. Platí věta
z klábosnice Zapadla:
"V případě průšvihu musí ponorka na hladinu, za každého počasí."
Takřka nulová četnost průšvihů (nulovou jen předpokládáme, páč víme hovno) nijak neospravedlňuje porušení podmínky nutné pro případné přežití posádky, potažmo k efektivní eliminaci havárie atomového reaktoru.
To Darkfold
Nemyslím si, že by jaderná ponorka byla hlučnější, než dieselelektrická.
Čerpadla chlazení reaktoru jsou přece uvnitř pláště ponorky, který navíc může být třeba i trojitý, s důkladným tlumením, čerpadla a jejich motory a turbíny pak pečlivě vyvážené.
Vlastní pohon ponořené atomové ponorky je pak nejspíše stejný, jako u dieselelektrické - tedy elektromotory. Tam bude asi největší problém hydrodynamický hluk, vydávaný vlastním principem pohonu.
Dovedu si na palubě takové jaderné ponorky představit úplně cokoliv, za ty prachy už tam bude narvaná půlka kosmických technologií.
Od klasiky jádro-primár médium-výměník-sekundár médium-alternátory-akumulátory, až po nějaký druh hodně vyšperkovaných, diferenčních "termočlánků" na způsob Peltiera, které jsou schopny omezené dodávky energie přímo z primárního tepla reaktoru, tedy i bez chodu velkého energosoustrojí.
Myslím, že nikdo nemáme moc ponětí, co všecko za ty miliardy dolarů v mořích pluje..
Pružiny
Všechny rotační prvky jsou umístěny na pružinách, právě kvůli hluku. Ale největší hluk vzniká tvarem přídě a kavitací na lopatkách lodního šroubu - tedy přesněji je nutné mít přesné stroje na výrobu lopatek, aby kavitační hluk byl co nejmenší. Mohou jej snížit právě konstrukcí trupu a tvarem lopatek. Ponorky mají na fotografiích při spuštění zakrytou příď a zakrytý lodní šroub. I tak má každá charakteristickou zvukovou stopu a podle toho je poznají v oceánech.
.
Je pro zajímavost : nevím jak rusáci, ale američané polooficiálně uvádějí nejdelší plavbu atomovky bez plného vynoření 111 dní.
To o rychlosti plavby nad…
To o rychlosti plavby nad hladinou platilo v době minulé, u současných ponorek je tomu naopak:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_submarine_classes_in_service
*** Malé ponorky
Project 677 Лада, 1 v aktivní službě
21 knots (39 km/h; 24 mph) submerged
10 kn (19 km/h; 12 mph) surfaced
Scorpène-class submarine, Francie/Španělsko, 7 v aktivní službě
20 knots (37 km/h; 23 mph) (submerged)
12 kn (22 km/h; 14 mph) (surfaced)
Type 209, Německo, 58 v aktivní službě včetně Izraele
11.5 kn (21.3 kilometres per hour; 13.2 miles per hour) surfaced
22.5 kn (41.7 km/h; 25.9 mph) submerged
*** Velké ponorky
Project 955 Борей, 4 v aktivní službě
Submerged: 33 knots (61 km/h; 38 mph)[5]
Surfaced: 15 knots (28 km/h; 17 mph)
Ohio clas, 18 v aktivní službě
12 knots (22 km/h; 14 mph) surfaced
20 knots (37 km/h; 23 mph) submerged (official)
25 knots (46 km/h; 29 mph) submerged (reported)
Re: Franta A vy jste ta číslíčka opravdu
vyzkoušel, anebo jen přečetl a opsal?
Ono to asi bude stejné, jako s nejvyšší TECHNICKOU rychlostí u silničních vozidel. Přívěsný vozík má taky psáno 90 a já s ním běžně jezdím po dálnici tachometrových 130.
Franto, ještě k té plavbě na hladině. Zkuste
porovnat rozložení hmotnosti - výšku těžiště - v ponorce a v lodi. Už jste někdy slyšel o balastním závaží na kýlu lodi?
A samozřejmě taky poměry výšky, šířky a délky trupů. Pak pochopíte, proč ponorky mají omezenou rychlost na hladině. Zejména pak pokud není hladina jak zrcadlo. To, co jste napsal bude asi taková "stotřicítka na dálnici". Ještě relativně bezpečná rychlost při určité rychlosti větru a velikosti vln z důvodu podstatně horší stability.
Proto tu Gerd psal o stabilizátorech (ploutve), které ovšem fungují pouze při rychlejším pohybu, nikoli při rychlosti nula nic.
.
Oficiálně platný rekord v plavbě pod hladinou vytvořila sovětská ponorka třídy Ančar (Projekt 661, kód NATO Papa), když dosáhla rychlosti 44,7 uzlu (82,8 km/h).
Zdá se však, že americká plavidla tříd Los Angeles a Seawolf jsou ještě rychlejší, i když US Navy uvádí max. rychlosti přes 30 a 35 uzlů (56 a 65 km/h).
Existuje ovšem místopřísežné prohlášení japonského operátora sonaru, který tvrdí, že při americko-japonském námořním cvičení naměřil ponorce třídy Los Angeles 52 uzlů, tj. přes 96 km/h!
zdroj : https://is.muni.cz/www/lvisingr/1450261/1450264/superkavitace.pdf
A že většinu času plují s vystrčeným čumákem...
Ne, tohle jsem skutečně neslyšel. Já jen slyšel, jak se všude snažej o ňáký druh anaerobního pohonu (tedy vyjma atomového, tam je to vyřešeno) aby nemuseli podvzplouvat na hloubku šnorchlu, když musej dobít baterky.
Wikipedie
je prostě nástroj k debilizaci lidstva.
Když si při pátrání po druhu pohonu zadáte "Ponorka", dovíte se, že "V malých ponorkách se používají elektromotory napájené z akumulátorů, větší vojenské ponorky mají jaderný pohon (mají jeden nebo více jaderných reaktorů)".
Při zadání "Jaderná ponorka" se hned v první větě dozvíte, že "Jaderná ponorka (nebo atomová ponorka) je plavidlo poháněno jaderným reaktorem".
Deváťák tak nutně musí nabýt dojmu, že u jaderné ponorky točí tím lodním šroubem sám jaderný reaktor.
Podrobnosti naprostá nula, zato se ale nebývale přesně dozvíte, kolik má která americká, či ruská ponorka na palubě raket a jakých.
Významné technické detaily
Targus: ...až se velmi elegantně přehoupnete přes číslovku, znamenající pořízení originálu obdobných parametrů, které jste chtěli získat přestavbou.
***
Já se ale domníval, že se bavíme o low-costovém tuningu ponorky? Dvířka pro opalování raket pod vodou můžeme udělat z plastu v barevné imitaci kov a navařovali by se jen packy k trupu. Zatěsnit se to dá obyčejným silikonem.
Co chci ovšem zdůraznit, je, že se přechod mezi trupem a dvířkami musí pořádně zašpachtlovat nějakým epoxidem, nejlíp dvojsložkovým a přebrousit, poté ještě zakitovat a znovu přebrousit. Totiž jak ponorka pojede vodou, na nerovnostech by vznikaly malý víry a způsobovaly by kavitaci. Bublinky vody by postupně "rozežrali" plastový rámeček připadně trup ponorky, pokud by ponorka spíše couvala (ústup při nezdařeném útoku). Mrzí mne, že si toho ještě nikdo nevšiml:-/
Re: petr w. Je opravdu škoda, že se
nedávaj nobelovky za přestavby ponorek. Měl byste vystaráno.
Díry vzniklé kavitací navrhuji řešit natavením někdejších oranžových vulkanizačních záplat na duše pneumatik.
Přiložíš, zapálíš, uhasíš - a fičíš!
To bude hezké opravárenské heslo pro trotly neschopné se našprtat správný postup.
A jako bonus bude slušná šance, že si protivník splete takto opravenou ponorku s přerostlým exemplářem pstruhovité ryby.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pstruh_obecn%C3%BD_poto%C4%8Dn%C3%AD#/med…
děkuju
Targus: nedávaj nobelovky za přestavby ponorek. Měl byste vystaráno.
***
Tak to děkuju, žeste mne tak pochválil. Ale ponorku jsem nedělal, ale dělal jsem opravu prakliny na laminatový vaně a to je ponorce fakt dost podobný, jakože voda, zaoblený části a tak. Vodsuď to všechno vím. Ještě mi pomáhal kámoš, co taky dost věcí ví.
Re: petr w. Vy dva teda musíte být
dvojka.
Doufám, že chodíte společně "na pívo".
Až skončí kovid a já pojedu "za Valóďou", řeknu mu u stakánu, jaké tu máme machry, jestli by náhodou nechtěl pořádně vylepšit ty svoje slavné Škvaly.
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0kval
Targus: Doufám, že chodíte…
Targus: Doufám, že chodíte společně "na pívo".
***
Tak na pívo ještě nechodíme, ale u babičky, ji bylo už teď 46 let, jsem o prazdninach dostal pivo!
Re: petr w. Jen tak dál! Čím více
"píva", tím větší invence.
Volební propaganda.
Sliby chyby.
Člověk aby se divil,když udělá politik něco dobrého,proto přeci tam byly navoleni.
Nadšencům z Babiše přejde radost po volbách.
Nezapomínal bych hanobení Ruska.
Kampaň
Podle mého soudu to vypadá, že politici už na volební kampaň zcela rezignovali a ve svém poslaneckém ptydepe si melou nesmyslné fráze, kterým rozumí jen oni a pár redaktorů a moderátorů TV debat. Normálním voličům, kteří mají úplně jiné starosti, je ten jazyk natolik cizí, že se jejich hesly ani nezabývají. Prostě dvě míjející se skupiny.
A tak volební kampaně tvoří stále stejní lidé se stejnými hesly i nápady. Sice to nezabírá a nepřitáhne nové voliče, tak jen přesvědčují přesvědčené, kteří by je volili i tak. Z toho důvodu některé strany možná rezignovaly na nákladnou kampaň a svou kampaň pojaly úsporněji úměrně očekávaným příjmům za hlasy voličů. Takže některé strany už balí kufry a připravují se na vystěhování z parlamentu.
Babiš má tu výhodu, že je jeho kampaň aspoň srozumitelná. Nemusíme s jeho hesly souhlasit, ale lze si za tím něco konkrétního představit. Jen jeho pozdní procitnutí stran migrace není uvěřitelné. Doma vykládá něco voličům a v Bruselu vykládá a podepisuje něco zhola jiného. Ostatně Jean Claude Juncker to kdysi prohlásil dost srozumitelně, že voličům je třeba lhát. Bohumil Sobotka se jeho radami důsledně řídil. Proč Babiš opakuje stejnou chybu?
U SPOLU si představím jen, že chtějí chytit a odstavit Babiše. Nu, dělají to už mnoho let a výsledek nula. Proč by se najednou před volbami mělo něco změnit? K tomu dotace na Čapí hnízdo, které jsou sice pochybné, ale jsou i trestné? A pochybných dotací nebo smluv na státní zakázky máme plné tunely.
Volný má téma Covid a také je čitelný a srozumitelný. Totéž SPD s Okamurou a tématy migrace nebo jejich trhy. Přísaha Roberta Šlachty je také celkem čitelná. Kampaň skoro žádná, ale svých příznivců má dost, tak asi těch 5% přeleze.
Volební výprask očekávám u ČSSD a KSČM. Voliči jim dílem utekli, dílem zemřeli věkem a příliv nových nějak není, protože obě strany dělají celkem kulové a k tomu ČSSD vsadila na probruselskou notu. Na to je zde přehršle jiných stran, tak se jim ta sázka na voliče moc nedaří. Vývoj společnosti se nezastavil a obě strany se vydaly opačným směrem než se vyvíjela jejich voličská základna.
Zajímavý je fenomén studentských voleb. Funguje to jako pověstný Havlův polibek smrti. Strana, kterou Václav Havel prosazoval, měla vždy velmi mizerný výsledek ve volbách. V posledních studentských volbách prý drtivě zvítězili Piráti. Fajn, ale ve studentských volbách ještě starších vyhrávala TOP09 stejně drtivě, a ještě předtím je vyhrávala ODA.
Od letošních voleb očekávám, že strany jako ANO, PirátoSTAN, SPOLU zůstanou celkem na svých. KSČM a ČSSD asi vypadnou úplně a naopak posílí SPD, Volný blok a Přísaha.
Po volbách očekávejme, že nastane odklon od Bruselu a EU směrem k V4 a USA. Možná jen mírný, ale ty tendence jsou zřejmé. A EK v Bruselu místo chytrého vyvracení obav jen mele ideologická hesla jak z dob sjezdu UV KSČ.
EU
Pane Gerd.
S tím odklonem od EU to bude horší,drží nás finančně nad vodou i k vůli koronáči a dotace k tomu.
Pokud půjde plyn k nám přes Německo,tak to už vůbec ne.
EU nás nedrží finančně nad vodou -
- drží nás finančně pod krkem.
Dotace
Pane zemědělče,
EU nám formou dotací milostivě vrací peníze, které jim vláda ČR poslala jako příspěvek EU. A také část z těch peněz, které si odsud nadnárodní koncerny odváží. Pobočky nadnárodních koncernů v zemích V4 patří k nejvíce ziskovým částem těch koncernů, ale z těch výkonů toho v ČR zůstává velmi málo. Takže nás sice EU virtuálně drží pod krkem stran rozhodnutí o udělení nebo neudělení dotací, ale ve skutečnosti EU nemá moc možností uškrtit ČR úplně, aniž by to poškodilo samotnou EU. A jestli bude EU dřít ČR z kůže ještě víc, už skoro nejde. Jakožto správná kolonie se navzdory masivnímu odlivu peněz přesto posouváme směrem nahoru, ale opravdu to není díky EU. Spíše navzdory. A jestli EU vyhodí celou V4, najednou zjistí, že jí zůstaly jen země s chabým hospodářským růstem nebo horší kvalitou práce.
A navíc Německo nedovolí, aby si zlikvidovalo firmy německé, které si dováží polotovary zrovna ze zemí V4. Dlouhodobě nás sice lze nahradit odsunem výroby do jiných zemí, ale jsou tu také náklady na logistiku a tím by došlo ke zdražení vstupů pro německé firmy. Takže ještě dost dlouho nás EU nevyhodí, je to jiný případ než Británie.
Poláci a Maďaři to už pochopili a podporují se navzájem v EU. Potřebují ještě třetího a EK dělá vše, aby tím třetím byl zrovna Babiš.
Navíc EU se rozpadne a ten rozpad začal s Angelou Merkelovou a otevřením hranic všem ekonomickým imigrantům v srpnu 2015. EU začala svůj rozpad 29.8.2015, konec bude někdy kolem roku 2030. Do té doby nás čeká setrvalé zaostávání a ekonomický úpadek.
Plyn přes Německo nám bude dodávat soukromá firma, a té se vyplatí ty zisky z prodeje plynu ČR. Takže nás od plynu neodříznou.
Na to, že nás od plynu neodříznou,
bych nespoléhala, protože:
ideologie, přerozdělování migrantů, nevhodný názor z podřízené kolonie - tedy nás, sudeťáci atd.
Bude to mít obrovský vydírací potenciál, a to, že plyn má dodávat soukromá (německá) firma, na věci nic nemění (vidíme přece sami, co dokážou soukromé firmy vyvádět ve jménu např. gender, LGBTI a jiných současných módních ideologií).
Jo - a měli jsme (ČR) v Německu u jakési soukromé firmy cosi uskladněno, Sobotka to tehdy zařizoval (snad naftu? už nevím), a pak se nám to jaksi ostýchali vrátit.
Dostávali jsme to z nich dost těžko - už to od nich máme zpátky všechno?
U koroňáku jsme taky viděli, co dokážou - prostě nám zhaftli (už zaplacené) dodávky roušek aj.
Spoléhat se na Němce se nám přece vždycky vyplatilo.
Nebo ne...?
Nepřítel
Historickým nepřítelem ČR je vždy Německo a je to dáno geograficky. bylo tomu tak už dávno předtím, než se nějaké Německo ustavilo. první písemné zmínky máme o konfliktu Francké říše (Dagobert) a Sámovým kmenovým svazem u pevnosti Wogastisburg. což klidně může být slovní hříčka typu Wo gast ist burg? Čili od Němců můžeme očekávat pouze tlak na plnění všeho, co si Němci zrovna usmyslí. Už dvě ideologie vzniklé právě v Německu (komunismus a nacismus) dostaly evropské národy do strašlivých událostí. Tedy nacismus všechny poškodil výrazně více, ale také vznikl až po komunismu. Teď nám hrozí další ideologie, třetí v pořadí, zahrnující okázalé kosmopolitní evropanství, přijímání ekonomických imigrantů a enviromentalismus. Teď jde jen o to, zda je křivka stupňování hrůz lineární nebo exponenciální. Odhaduji vzhledem ke kulminaci různých směrů ideologií, že jde o exponenciální křivku. Možná budeme vzpomínat na 41 let socialismu a následujících 30+ let budování demokracie jako na zlaté časy. Jak za 1. republiky před WWII.
neřekla b ych, kdo by na ně dělal, ti dosídlenci nee.
Navíc, jak tak stačím pozorovat dole dědinu. Dřívější bujaré večírky jaksitaxi, všechny baráky se zvětšily samozřejmě do dvora.. a nepřekračují výšku úůvodního. A opravily, zatravněné zahrádky už zase mizí, spolu s bazény. Objevují se záhonky. |Navíc u těch co zrušili komíny se objevují nové, ale v přístavcích do dvora. Takže tak, se asi národ obyčejný moravský připravuje na doby nastávající, využívajíc nejmodernější a nejúspornější techniku. Hodně mi to zdejší dění připomíná vidlákovic snažení , tož dožijeme-li uvidíme......
Odříznutí od plynu nehrozí
veškerý plyn ze SP2 do jižních Němec a Rakouska proudí přes Čechy - gůglujte plynovody Egal a Net4gas, nebo mrkněte sem https://www.nasrestart.cz/images/2021_03/2021_03_08__09.jpg
Dluhy a kapitál (Německo) zemí EU nás drží nad vodou.
Tož Německo je našinec, když bude se mávat, bude stále našincem, a tak bude i plyn.
Otázkou je, zda takováto závislost se nepromění časem v nároky určitých skupin germánských, uplatnitelných např. u Evropského soudního dvora (kdy jásot nad případným vítězstvím v bitvě o Turow může nahradit hoře z případné prohrané války o národní statky nesouměřitelně vyšší hodnoty, respektive ceny, ještě lépe - užitku).
Takhle se mává.....a takhle....
Odchod v rámci stávajícího finančního systému možný je, ale je to obrovský hazard. Domnívám se, že případní velkoobchodníci s takovýmto obrovským hazardem, by byli mezi prvními, kteří by dezertovali. Japonec nejaponec, Čech nečech. Bába nebo chlap.
Důležité budou německé volby. Začínám být ale dost skeptický a také i vystrašený. Altkanzlera nět.
mno, docela stačí aby platilo, že co se zde vyprodukuje tak se
zdaní. Jak jinde ve světě. Navíc, kdyby se sečetly všechny odvody co do ejůnie a spol. poíláme ... a jíé je.
A to zdanění, dřív či později k tomu dojde. Když to funguje u sdružení agrofert , bude to fungovat i u druhých. A taky by si ti piráto myslitelé měli uvědomit, že by stačila pouhá rada , aby ůsídla\ a tím i patby přenesky jinam, jako naši sportsmeni a...Hned by konečně poznali, kdo a kolik státu přináší, ..j.é je
oprava ... posíláme..
---pouhá rada členům sdružení, aby sídla.. přenesli
Myslím, že příslušný a znalý personál sdružení by jim s tím pomohl, aby to nebylo napadnutelné....
N
N
Letosni volebni kampan
se mi jevi jako nejnudnejsi ze vsech volebnich kampani, ktere tu kdy probihaly od roku 89.
Snad jsem to nezakriknul ...
Prosba Vidlákovi
Také bych si rád Babišův projev v Maďarsku přečetl, ale nemůžu najít odkaz. Poradíte mi? Dík!
Je na stránkách vlády ČR
https://www.vlada.cz/cz/clenove-vlady/premier/projevy/projev-predsedy-v…
Díky moc!
Díky moc!
Každopádně je třeba si…
Každopádně je třeba si projev přečíst - ať už si o Babišovi kdokoliv myslíme cokoliv.
Myslíte?
Já si to nemyslím.
Na projevech nezáleží, na činech záleží!
pěkný projev
a zatím činy a sliby Babíše s ním nejsou v rozporu
Energetické šeky by potřební…
Energetické šeky by potřební mohli dostat už koncem roku, shodují se ANO, KSČM a ČSSD. A energetická krize je vyřešena. Ostatní problémy Green Dealu se budou řešit obdobně. Podraží nafta a benzín na padesát, tak potřební obdrží šeky na palivo. Podraží potraviny. Tak více potravinových bank pro potřebné, nejlépe s denním rozvozem domů.
A časem se všichni budou divit, že se střední třídě nevyplatí pracovat a stane se potřebná.