Moc je, když jeden jedinec je schopen ovlivňovat chování druhého. (Vědomě či nevědomě).
Vše začíná u biologie.
Tvorové mohou žít buď jako samotáři nebo ve skupinách s různou mírou a konstelací organizace.
Želvička se vylíhne, vyhrabe z písku, (někdy mezi dravci) běží k moři. Nezná svoji matku, neví, že někteří z těch vedle jsou její sourozenci a jiní ne, pak si plave v moři. Pak na ni přijde nadrženost, spáří se a nashle, pak ji to táhne k pláži, kde se vylíhla, tam vyleze na pláž, vyhrabe díru, naklade do ní vejce, zahrabe a že se jí tam vylíhnou nějací potomci nejspíš ani netuší.
Už sardinky žijí v hejnu, kde sice nepoznají své sousedy, ale výborně poznají, když se ocitají mimo hejno. Pocit z toho mají asi jako studentík, který musí z lavice ke stupínku, jen silnějším.
Když se nějaká sardinka vydá mimo hejno, protože tam viděla něco lákavého k jídlu, ta za ní vyrazí i její okolí, takže to vypadá, jakoby se z hejna vysunula nějaká panožka, ovšem za chvíli nevytrží být v tom malém hejníčku a panožka se zase stáhne. Když se vezme jedna sardinka, poškodí se jí v mozku centrum, které tenhle reflex řídí, tak si sardinka pluje bez ohledu na hejno, kam se jí zlíbí, ostatní to nevydrží a následují ji a sardinka se stane vůdcem hejna.
U spousty druhů zvířat je vztah matka-potomek. Reflexy říkají potomkovi, ať se drží blízko matky a matce ať pořád dohlíží na potomka. Potomek jenž neví nic o světě ví přeci jen, že nejbezpečnějši pro něj je se držet matky, kam jde matka, jde on. Když se potomek vzálí, matka zavolá, potomek přiběhne. Matka je šéf, potomek podřízený. Potomek matku pozoruje a ve spoustě věcí ji kopíruje. Nicméně vazba funguje obousměrně, protože potomek také ovlivňuje matku - úsměv nebo pláč mimina dělají s rodiči divy.
Ve skutečnosti každý má svůj díl moci.
Pak potomek doroste a je odstaven a žije si svůj život.
Když potomci vyžadují větší péči, skupiny se různě rozrůstají a integrují. Sloni vytvářejí skupiny samic, ze kterých jsou vyháněni dospívající samci. Potomci afrických psů zůstávají u rodičů a pomáhají jim s příštím vrhem, dželaby mají alfasamce s několika samicemi, u hyen jdou dominantní samice a samčí chování je znakem podřízenosti, u surikat dominantní samice psychicky kastruje své dcery a pokud má některá potomka vyžene ji ze skupiny (a odsoudí tím k smrti), něktré druhy korálových rybek to mají dokonce tak, že když umře alfasamice, jeden ze samečků změní pohlaví.
I primáti jsou různě společensky organizováni. Orangutani žijí samotářsky, velké teritorium samce překrývá teritoria několika samic (stejně jako u tygrů) jiní mají skupinu s dominantním samcem, co se páří se všemi samicemi, my přirozeně utváříme skupinu/tlupu, uvnitř které se vytvářejí páry, s různou mírou soudržnosti a trvání.
Z podstaty věci, aby skupina mohla fungovat jako celek - což je sám smysl její existence - musí mezi sebou její členové ustanovit vztahy nadřízenosti a podřízenosti. Protože kdyby ne, tak třeba paviání na jednom místě vyžerou potravu, alfa-samec vyrazí jedním směrem, ostatní členové skupiny si vyrazí každý svým směrem a je po skupině. Aby šli všichni společně, tak musí vědět, kdo je šéf skupiny/jejich šéf a koho mají následovat.
Protože život tlupy zahrnuje i drobné aktivity v podskupinkách, vztady dominance se ustanovují mezi všemi členy navzájem. Když pozorujete třeba lvíčata, jak si hrajou, tak spolu v rámci hry ustanovují, kdo je silnější.
Zvířata, co loví, a jsou schopny se navzájem pozabíjet, mají silněji vyvinuté chování podřízenosti, které silněji zastavuje útok. Jakési opičky v Indii začnou cvakat zubama a dominantní samec se upokojí, psi si lehají na záda a ukazují zranitelná místa. My zvedáme ruce (aby bylo vidět, že jimi nechystáme protiútok) a muslimové si k modlení vybrali pozici největšího sebeponížení, která budí znechucení se dotyčným vůbec zabývat.
Vztahy dominance a podřízenosti ve skupině nejsou úplně pevné a stále se poupravují, podle toho, jak kdo zemře, doroste, je zraněnej, onemocní, získá spojence, jakou specializaci vyžaduje momentální situace atd.
Tím, že je skupina vnitřně dynamická je stále nejadaptovanější vůči prostředí. V podstatě funguje jako jeden super-organismus.
Psychika členů skupiny je nastavená na určitý počet členů. Smečky hyen jsou početnější než smečky lvů, stejně tak smečky paviánů nebo surikat.
Vztahy, které mezi sebou mají jednotliví členové skupiny jsou o skutečné osobní moci.
Když je skupina úspěšná, počet jejích členů roste, skupina se stává nepřehlednou, vnitřně konfliktnější a rozdělí se.
Naše přirozené lidské skupiny jsou někde kolem 60-120 členů. To je i dnes u běžného člověka okruh jeho známých i když lidí potkáte daleko více. (Jak je krásně vidět v reklamě na Nescafé Gold.) Souvisí to s velikostí území, které bylo schopno skupinu uživit. Když vás je moc na jedno území, cesty za potravou jsou delší a nakonec ztrácejí smysl.
S rozvojem dovedností našeho druhu však najednou bylo možné uživit na jednom místě více lidí. Na jednom místě bylo najednou více lidí, kteří se už nemohli navzájem znát. I Jericho s pár tisíci lidmi je označováno v bibli za "město". Proti vesnici kde se všichni znali to byl obrovský skok.
Protože už nebylo možné znát všechny osobně a vědět jak si na tom vůči kterému dotyčnému stojíte, tak se původní sociální pyramida jakoby zvětšila a někteří členové, jako třeba ministr války, vrchní kněz, dostali podpyramidy, ty pak několik stupňů. K tomu dostali nějaké označení, aby bylo vidět, že je na ně delegovaná nějaká moc.
Tak vládce superskupiny nemusí znát všechny své podřízené, ale stejně je dokáže ovládat. Stačí, aby ovládal pár svých přímých podřízených a ti zase ovládali své přímé podřízené. Tak vzniká formální moc, která v nejlepším případě kopíruje moc neformální - přirozenou. (Jak to bylo třeba u SS, kde povyšovali ty nejlepší) - Když se mezi mocé formální a neformální objeví příliš velký rozdíl, dochází k vnitřnímu pnutí a někdy až celkovému rozpadu. - Vis poslední car či Ludvík XVI, osobně spíš sympatiční, ale neschopni vládnout. Vis všechny ty římské občanské války. Vis všechny královraždy, palácové převraty a puče. Vis degenrovaní potomci Merovejců, jimž moc vzali z rukou jejich majordomové. Vis Přemysla Otakara I a tak dále až k nahrazení neschopného Jelcina schopnějším Putinem, neschopného Sobotky schopnějším Babišem, neschopné Mayové schopnějším Johnsonem - byť jedno bylo zákulisními dododami, další volbami a poslední vnitřní volbou strany a posvěcením královny.
Někdy je ta změna brutální, jako nahrazení Caliguly rozumným Claudiem, nahrazení papánka Kennedyho protřelým Johnsonnem, hamletova otce hamletovým strýcem.
Jindy se dotyční mohou dohodnout, jako schopnější Přemysl Otakar I se svým mladším bratrem Vladislavem Jindřichem.
Jindy je vláda zabrána zvenku, jako když Egypt ovládli Lybijci, Řekové či Arabové, Anglii dobili Normani, Řím Vizigóti. Někdy je změna jen na trůně, jindy se změní fungování společnosti a někdy to znamená genocídu původního obyvatelstva, nejkdy je naopak původní obyvatelstvo spokojenější s cizí dynastií než s vlastní, protože se jeho poměry zlepší.
Je to proto, že nový vládce vykonává své povinnosti lépe.
Povinosti alfa-jedince ať paviána, krále, presidenta nebo šéfa EU jsou:
1. Musí jasně visuálně předvádět svou dominanci. - Hermelínový plášť krále, maršálská hůl, starej cylindr a obroučky bez skel u afrických náčelníků z verneovek.
U demokratů v saku pak ochranka, doprovod, asistenti, limuzíny a helikoptéry. - Roli pomalovaných kašpárků (ale bez podstaty moci) povrchně přebírají hudební hvězdy vis Michael Jackson, Kiss, Madonna či Netta.
2. Musíte potlačovat neposlušnost a rivalitu. - Pouštění hrůzy Clintona na své nejbližší podřízené, Hitlerovo vzteklé řvaní, mizení stalinových podřízených, když nachápali stalinův podnět jako příkaz.
3. Při fyzickém útoku musíte vy či vaše ochranka být schopni odrazit útok. - Odtud pretoriánské a švýcarské gardy, hradní a královské stráže, tajné služby. Zde byl i počátek SA a SS.
4. Jestliže útok není jen fyzický, musíte přechytračit rivaly. - Nemusíte být nejchytřejší, ale musíte poznat, kdo je rádce, jemuž máte naslouchat. Uspěl Babiš s Prymulou, kdy sice rozhodoval Prymula, ale s posvěcením Babiše, takže Babiš vypadal jako ten moudrý, co si pozval specialistu. Neuspěl Johnson, Trump ani Bolsonaro.
5. Musíte rozhodovat o celé skupině, ať už ji jako pavián vedete na jiný palouček, kde už by mělo dozrávat ovoce, pomáháte získat kontrakty pro váš Boeing či Dassault, pomáhat vašim bankám drancovat Řecko, vysíláte Columba na cestu do Indie, či Drakea do Karibiku. Stavěním pyramid, gladiátorských arén, divadel, zakládáním univerzit, vítězných oblouků, měst. Vedením dobyvačných válek či reformou společnosti.
Taky to zahrnuje ideologii, ať už to je to i ono náboženství, marxismus, fašismus, lidská práva.
6. Musíte vést obranu skupiny a protiútok při vnějším nebezpečí. - To jsou ti starověcí a středověcí králové v čele vojsk, ale i včas a precizně organizovaná armáda a obrana, budování aliancí atd.
7. Musíte odměňovat své nejbližší podřízené/spojence, aby se jim vyplatilo být na vaší straně, ale něco byste měli přinášet všem/většině.
8. Musíte rozsuzovat a ukončovat konflikty mezi podřízenými. - Např Hitler rozsuzující Himmlera a Speera. Eisenhower rozsuzující Pattona a Montgomeryho. .
9. Musíte ochraňovat ty na (nej)nižších společenských úrovních před bezprávím.
10. Měl byste čas od času navštěvovat podřízené na nejnižších stupních - To jsou všichni ti tajemníci navžtěvující JZD, princezny navštěvující špitály a sirotčince, Hitler přátelsky poplácávající miminka, vojáčky z Hitlerjugend i žertující se sedláky, Bush junior u jednotek v Iráku.
Samozřejmě, že se to rozpadá na spoustu podúkolů a celkově to funguje spíš tak, že získáváte a ztrácíte body.
Na konci Chaplinova diktátora je scéna, kde se vůdce vymění za dvojníka a proslovem zcela změní směřování systému.
To je základní nepochopení, toho jak to celé funguje.
Hitler nebyl žádnej krysař s kouzelnou flétničkou, Hitler byl ručička ukazatele nálad ve společnosti. Hitler totiž Němcům naslouchal, což se může zdát docela paradoxní, když o něm mluvíme jako o diktátorovi. Hitler věděl, jak které skupiny obyvatel myslí a to jim odříkával a proto z něj byli tak nadšení. (Děvkaři dělají to samý).
Když se rozhodovalo, jestli vyvražděj mentálně postižené, tak si režim provedl průzkum nálad a zjistili, že většinově by rodiny postižených uvítaly, kdyby jich byli zbaveni, ale nechtějí za to mít zodpovdnost. Přesně toho se pak nacisti drželi. V Kafkově Proměně se rodině jeden její člen promění v obtížný hmyz, oni najednou zvládnou řešit své problémy sami bez něj a na něj útočí.
Kdyby Němci neměli dost poválečné bídy, živoření a nejistot, tak by si Hitlera nikdy nezvolili a kdyby se Hitler nikdy nenarodil, tak by si zvolili někoho podobného. Historie by nebyla stejná, ale podobná by byla. Nacismus nebyl o jednom pomatenci, ale o nasraném národu. Kdyby někdo otočil arabeliným prstenem a Hitler najednou mluvil jako Kristus pán, tak by ho Němci jen přestali poslouchat.
Ale Ježís to mě podobně. Programové nenásilí je jedna ze strategií odboje (že, Ghándí), hledání vyššího smyslu pro zbytečné utrpení taky. Lidé, co poslouchali Ježíše si sami mysleli, že odpor proti Římanům nemá šanci a tak šli za tím, kdo to říkal za ně.
Podstata Hitlerovy moci byla, že odhadoval jednotlivé názory svých (nejbližších) podřízených a pak podle nich rozhodoval tak, aby se nedostal do menšiny, nebo nakonec nezůstal sám proti všem. - To se stalo třeba Gorbačevovi, že se proti němu přímo postavil Jelcin, prohlásil, že Rusko vystupuje ze SSSR. SSSR bez Ruska viditelně nemělo smysl a ostatní, místo aby Gorbačvovi pomohli se Jelcina zbavit a zachovali SSSR i s Ruskem, to vzali jako šanci být hlava státu, osvoboditelé atd a vystoupili taky.
Komunisté byli skvělí technologové moci, problém byl ekonomický, protože slibovat někomu ráj po smrti vás nestojí nic a po smrti si nikdo nestěžuje. Slibovat ráj na zemi, za generaci, dvě se lidé začnou ptát, kde to vázne a jaktože je za plotem zelenější tráva.
Dnes je moc přesunuta někam do temných nor globalistů, odkud manipulují úplácením každýho kde se nechá a nenávistně útočí na ty nepodplatitelné.
Takové to hlásané rozdělení moci na zákonodárnou, výkonnou a soudní je pro staré časy.
Skutečnou moc poznáme podle toho, kdo se koho bojí a kdo se nesmí kritizovat.
Nějaká moc zákonodárná a výkonná? Jistě, existuje, do jisté limitované míry, ale daleko větší je moc mediální. Koho pomlouvaj novináři, ten se dokáže bránit jen když je silnej v kramflecích a mazanej jako Zeman.
Když kdysi fungovala média normálně, tak každá strana měla své či spřátelené noviny. Různé názory se hrnuly z různých stran a člověk si mezi nimi mohl vybírat. Když mainstreamová média chrlí stejný názor ze všech stran, tak je to jako když za časů katolické církve ze všech kazatelen zaznívalo to samé.
Samozřejmě, jeden každej mainstreamovej novinář je malý, prolhaný hovno, bojí se editora a píše v rámci toho, co se mu nařídí. Editor novin píše, co mu nařídí oficiální majitel a ten, co mu nařídí skrytý majitel nebo naznačí velcí inzerenti.
Pozorovat Berezovského s jeho hlavním editorem novin Komersant bylo velice poučné na jaké úrovni jsou špičky žurnalistiky. Zběžný pohled na Prima CNN nás ujistí, že to je stejní v USA, aféra Skřípal potvrdí stejný přístup v Anglii, aféra Kolínského skupinového znásilnění nám potvrdí Německo.
Proto není divu, že za válek v Jugoslávii se nakonec střílelo po zahraničních zpravodajích, kde se jen dalo, protože byli považováni za zdroj všeho zla. Bez toho, aby novináři lhali by ani nešlo v Jugoslávii válčit proti Srbům, protože říct, že se jedná o náboženské války by lidi stavělo na stranu Srbů.
Těžko bylo litovat francouzskou novinářku zohavenou prostřelenou tváří. Člověk si pomyslel něco o karmě a svět se zdál docela v rovnováze.
Stejně tak NATO bombardovalo Jugoslávskou TV i Čínskou ambasádu, protože potřebovalo umlčet nepřítele, zatímco nám citovali jako zdroj čiré pravdy jaké rádio o němž tu nikdo neslyšel ani před ani po válce a nejspíš také jedno z chapadel.
Novináři mají možnost uštěkat a provozovat chvilky nenávisti.
Druhý pilíř moci je zpolitizovaná moc soudní. Místo aby soudce fungoval zcela nezávisle a tedy i na vůli parlamentu a exekutivy a nezávisle hodnotil jednotlivé případy, funguje v mnoha případech zcela závisle, ideologicky a zaujatě, působí jako řízen pokoutně z deep state a z cininy, vydírán a prodejný, bez morálních zásad, rozhodujíc podle pravidla "co se mi právě hodí do krámu"
Média a novináři jsou dva hlavní nositelé moci, spíš chapadla, a je velice obtížné proti nim vyvíjet protitlak, protože nejsou voleni a jsou mimo jakoukoliv kontrolu. V USA soudci voleni jsou a je pro ně lepší volit podle svého svědomí, protože jejich moc vychází z lidu.
To, že parlamenty a politika celkově má relativně malou skutečnou moc je poznat třeba ze zastoupení žen v politice. Čím jich je tam méně, tím víc je to doopravdy. Přirozeně žen v politice moc není, ale mohou být skvělé. Kleopatra, Alžběta I, Kateřina II, Thacherová.
Jakmile se moc z politiky vytrácí a přesouvá se jinam, objevuje se tam i spousta žen, neschopných se tam jinak dostat, a pak je Německo potrefeno neschopnou kvótou Merkelovou, Nový Zéland blairovu Jacindu Ardernovou, Slovensko Čaputovou a USA jen o vlásek unikly Clintonové.
V úterý byl moci věnován moravcův Fokus. Pozval si tam 9 lidí z nichž jediný normální byl Koukolík. Ten mluvil dokonce o Biedelbergu i o tom jak Black Rock kontroluje i ČNB. Docela by mě zajímalo, co by říkal kdyby to nebylo v ČT.
Co tam dělal Hilský se svou vizáží kozla, samozvaným odbornictvím přes Shakepeara a přeučilovským slizounstvím mi je záhadou. řešil tam takový nesmysly, jestli šašek mohl ve skutečnosti říkat králi pravdu nebo ne.
Pak tam byla pošahaná "specialistka" na Rusko Procházková. Tak nám vysvětlila, že na východě to je všechno primitivnější, násilnější, krutější a méně civilizované. Člověk pomyslel na brutalitu popisovanou v Shakespearově historických hrách, na to jak vlastně vypadalo zavádění protestantismu v Anglii a podivil se, že si strejda Hilský něco nežbleptnul.
Další tam byl jakýsi historik Žemlička. Další kapacita z ČT, ten prohlásil, že nemáme v historii krutovládce. Člověk si jen vzpomene na Palackého, kde se popisuje scéna, jak jakýsi kníže chtěl postavit hrad, šlechticům se nechtělo a neprožetelně řekli, ať je radši zabije, načež on vytáhl meč a jednoho z nich zabil. Tím je podle pana historika nejspíš přesvědčil dobrým slovem. Také prodej otroků byl podle pana Žemličky nejspíš něco jako sociální služba. O popravě českých pánů a depopulizaci Čech asi nikdy neslyšel.
V další várce byl sádlem i vlasy zarostlý filosof Václav Němec. Ten zas založil nový obor politická monstrologie, protože jako jsou politici, co mají sklon k lhaní, nestoudnosti, vulgaritě - to bylo jak z Haška. Jen k věci to moc nebylo.
Další byla vyzáblá můra Kateřina Šimáčková - prý kdysi od Ústavního soudu, ta tvrila, že musí občané účastnit tvorby moci, pak nějakej vejlupek z Ústavu pro vyšetřování zločinů komunismu, ten mlel něco podobnýho.
Tuším že to byla tahle Šimáčková, která dokonce mluvila o tom, že si každej vybíráme, jestli se postavíme na stranu dobra, či zla. Člověk jen koukal, koho všeho vezmou na práva a pak nechaj dělat soudce. Dobro a zlo. Taky bychom si mohli povídat o tom, jestli má lev na výběr mezi dobrem, pást se, a zlem, chytat antilopy a pakoně. - Další brilantní právnickej mozek, člověk jen žasne nad jejím rozhledem.
Volali tam vymyté mozky ze středních škol. Jedinej Koukolík nehrál hru, tu slečnu označil za mladou, hezkou a naivní, ani se nenamáhal ji odpovědět a pak si mluvil o tom co sám uznal za vhodné.
Jako perla nakonec tam byl disidentskej Devátý. Ten řekl, že dnes vládnou peníze a média, jen úplně zapomněl, že ten režim sám takhle blbě pomáhal ustavovat a samozřejmě, ač kdysi mluvčí, vůbec nezavzpomínal, jak oni dostávali horentní sumy a média jim šla na ruku.
Moravec tam dělal chápavý ksichty, jakoby se ho to "média" vůbec netýkalo.
Nic tam nebylo o hrách, co se o moc hrajou, nic tam nebylo o strategiích, nic tam nebylo o podstatě.
- Log in to post comments
Komentáře
Letí letadlo,
do prdele, už zase.
Sochy půjdou pryč
i v jakémsi americkém kapitolu. Tak nejen Koněv, ale i nějací rasisti z jižanské konfederace; jsou na jedné lodi.
Myslel jsem, že Lišku Bystroušku z Hukvald před pár lety ukradl zloděj... nemuselo to tak být, mohlo jít o politiku.
Sochy půjdou pryč
i v jakémsi Londýně. Pokud jste se Ládíku nespletl, máme tu další virózu.
Napřed si musíme do zásoby…
Napřed si musíme do zásoby nasochat, abychom měli co desochovat. Pěkný výraz, Ládíku!!!.
Desochace je nový směr.
Dílo započal Taliban v Bamjánu, pokračoval kolář v praze 6 a aktuální desochace proběhne v vošinktnu. To je nějaký nový směr? To je to multikulti? Bude jednotná socha kočkopsa s universální hlavou?
Dobrá koupě
Komárov prodává Stalina. Aukce třímetrového diktátora z pískovce začne na 20 tisících
16. 4. 2020
I s hlavou. No, nekupte to.
Komárov s Buzulukem
nebo Komárov u Opavy?
I s hlavou
Vedení městyse Komárov na Berounsku se prostřednictvím aukce zbavuje pískovcové sochy Josifa Vissarionoviče Stalina. Vyvolávací cenu za mírně poškozenou a disproporční sochu znalec stanovil dvacet tisíc korun. Podle místostarosty Radima Šímy přišla nabídka i z Ruska.
Komárov nabídl k prodeji sochu Stalina. Až do roku 1989 stála na náměstí | (2:22) | video: iDNES.tv
Asi tři metry vysoká pískovcová socha sovětského vůdce stála od roku 1951 na náměstí Míru před místním úřadem, až v roce 1990 ji přesunuli do depozitního skladu.
„Na umístění sochy se usnesli slévači z místní Buzulucké slévárny, kteří na vznik finančně přispěli. Odpracovali na to jednu směnu zdarma,“
Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/socha-stalina-v-komarove-na-prodej-dv…
???
Pískovcová socha a slévači. To moc neštymuje
Tak znovu, strejdo
Na umístění sochy se usnesli slévači z místní Buzulucké slévárny, kteří na vznik finančně přispěli.
Klíčová slova....na umístění...slévači se shodli na umístění sochy...
Odpracovali na to jednu směnu zdarma,....odpracovali zdarma směnu a touto finanční sumou přispěli na vznik pískovcové sochy
Čtení
Schopnost přečíst a pochopit psaný text se pomalu vytrácí...
Pamatuji ho v Komárově na…
Pamatuji ho v Komárově na náměstí. Už v 80. letech se lidi divili, že tam vydržel. Byl to poslední Stalin na veřejném prostoru v Čechách.
Né, že by Komárovští byli nějací zvláště vyčnívající stalinisté, ale spíš tam mají velice slabě vyvinutý obrazoborecký pud.
Zato jinde by obrazoborce mohli vyvážet.
Fronta na maso
Stalinův pomník – „fronta na maso“ stál na Letné pouhých sedm let.
Občas někde připomenu tezi,
že kyvadlo se kýve východo-západním směrem a my máme to štěstí, že žijeme v časech, kdy dochází k obratu. Začíná Velká Kulturní Levoruce. V Číně už to měli a vyrostli z toho, na Západě nás to teprve čeká.
To, co dělá Brusel, nemá
s levicovostí, humanismem, socialismem a pod. nic společného. Ani zblo.
V Číně udělali experiment po stalinsku, který se nepovedl. Takže hodili zpátečku a vrátili se k evoluci.
Usoudili, že socík chce čas; a ten oni, díky své filosofii a nátuře, mají.
Výsledky té zpátečky a následné změny kursu jsou docela dechberoucí - třeba pokud jde o veřejné zdravotní a sociální pojištění, zvyšování životní úrovně na venkově a tak podobně.
Je to tak, bruselské konání s tím, co píšete,
opravdu nemá nic společného. Taky nic takového netvrdím.
---
Pokud jsem s to posoudit, co je aktuálně v Číně za systém, pak je to císařství. Vždycky bylo.
A takhle to dopadne
https://pbs.twimg.com/media/EaOAO1xX0AAeOMt?format=jpg&name=small
Je to možné; prototyp zkouší Praha 6
tou plastovou figurkou z "Člověče, nezblob se", která byla pracovně pojmenována "Marie Terezie".
Ale může být i Boženou Němcovou, Magdalenou Dobromilou Rettigovou, královnou Viktorií a mnoha dalšími ženami žijícími v době krinolin a "honzíků".
Už jsem tady navrhoval,
že by se do pozadí té figuriny vešly tři nerezové veřejně prospěšné záchodky.
Dámský, (- provizorně, do usnesení EU o povinné kastraci heterosexuálů)pánský - a třetí pro zbylá pohlaví.
Chápu, že je to dočasný pohled dočasného starocha:
Budoucnost přece ale patří nejen aluminiu, ale i obnovené Frontě na maso na místě bývalého Stalinova pomníku, jen s jiným šoušoším a s ním souvisajícím souprdelím.
V něm bude místa dost i na hajzlíky pro pohlaví, o kterých jejich nositelé dosud netuší, že je mají!!!
Čmoude
při likvidaci postižených Hitler náladu veřejnosti a hlavně cirkví, moc dobře neodhadl. Proto byla zrušena. Hitler ze začátku NEBYL ručička ukazatele nálad ve společnosti tou se stal až když byl diktátor. Jenom jako diktátor se mohl zbavit svých nejbližších spolupracovníků (vedení SA) i odpůrců (komunisti, soc.dem.) Pokud by se nestal diktátorem nemohl by pomocí propagandy zblbnout celý národ. Gorbačov diktátor nechtěl být a proto prohrál.
Je zajímavé, jak se vám nesouhlas s názory lidí promítá do jejich vizuální podoby. Nepochybuji, že sám jste velmi krásný.
Ale byl.
Ve skutečnosti všichni úspěšní politici jsou. Jinak je prostě nezvolej.
Podívejte se na mě a Holuba. Neříkám mu, co chce slyšet a určitě by mě nevolil.
Proto Hitler ke konci války vůbec nechodil mezi lidi. Věděl, co si myslej a nemohl by to říkat, protože by to znamenalo konec režimu.
To zabíjení postižených bylo zrušeno, až když zmizela ta podmínka, že o tom jakoby nebudou vědět.
"Neříkám mu, co chce slyšet…
"Neříkám mu, co chce slyšet a určitě by mě nevolil. Proto Hitler ke konci války vůbec nechodil mezi lidi."
......................
Čmoude,
nemýlíte se, že bych Vás, stejně jako Hitlera, nevolil.
Mýlíte se v tom, že by Vám či Hitlerovi u mně klesly volební preference, kdybyste chodili mezi lidi. Do záporných hodnot klesnout nemohou.
Mýlíte se i v tom, že neříkáte co chci slyšet.
Já CHCI slyšet, jakým způsobem interpretujete onen paralelní vesmír, v němž se nalézáte.
Je to pro mne přínosné a objevné, přestože nejste první člověk svého typu, s nímž jsem se v životě setkal.
Objevné je pro mne i to, co jsem podle Vašeho způsobu čtení písmenek pár dny napsal.
Člověk se pořád učí.
Pro upřesnění - na nic nekandiduji.
Kdybych vám říkal, co chcete slyšet, tak mě máte rád. - To je obecný pravidlo. Nepřeceňujte se.
Někdy se to komplikuje tím, že lidi nevědí, co vlastně chtějí slyšet. Třeba slečny.
Ten paralelní vesmír byste sotva unesl. On zas není tak daleko, ale jste tam kde jste, protože jedním či druhým způsobem to nesnesete. Viděl jste to čoro moro, když jsem napsal o děvkařích, není tak těžký potkat děvkaře a někdy se i rozkecaj. Jen jsou plachý, protože věděj, jaký přijdou reakce. Jak jsme zde viděli. - Jinej vesmír, úplně paralelní k tomu vašemu. Proč slepcům otevírat oči, když chtěj bejt slepí.
Znáte tu historku z přednášky o NDE ? Zvedne se doktor v publiku a říká: "Dělám na resuscitačním už 30 let a nikdy mi o NDE nikdo neříkal. Je to blbost." Zvedne se ženská v publiku a říká: "Jsem vaše pacientka a měla jsem u vás NDE. Vy jste ten poslední, komu bych o tom říkala."
Doslechnete se jen o tom, o čem jste ochoten se doslechnout. Naživo by naše komunikace probíhala nejspíš tak, že bych vám přestal říkat svý názory velice záhy a nezávazně klábosil o povrchnostech a přitakával vám obecnejma banalitama. Dělám to tak naživo velice často.
Nechcete si zajet do nějaký dobrý knihovny v Británii a půl roku si tam číst? Není na světě jen Lorenz s Koukolík.
On ten národ neoblbnul.
Nebo takhle. To jádro jeho voličů neoblbnul. Pak s pomocí prachů od Američanů zblbnul takovou tu ovlivnitelnou většinu a jádra ostatních stran neoblbnul, jenže prohráli. Pak ovšem zblbnul mládež. Dneska vidíme to samé.
Bývalé komunisty podle všeho náckové nabírali protože měli ten správný razantní přístup. O socdem moc nestáli, přišli jim změkčilí
Gorbačov by nemusel být diktátor, stačilo by, aby byl leader. Nepamatuju si jméno, ale měl vážnýho konkurenta. Nějakej aparátčík z Moskvy. - Co se Gorbačova týče, hlavně dodneška nějak není jasno. co chtěl a jakou měl koncepci.
Svatý Václav utiskuje koně!
Pryč s utiskovatelem! A kolik protivníků nechal otrávit či jinak usmrtit otec vlasti lucemburk karel 4.!
Hodně dobrý Votruba !!
http://casopisargument.cz/2020/06/11/kacirske-uvahy-o-rasismu/
(A vpodstatě to souvisí i s dnešním tématem)
mně se Čmoudův článek líbí
Je smutně pragmatický, jako celý život. Já asi přemýšlím podobně, poskládat to a napsat bych to ale nedovedl.
Moc? Touha po moci (u…
Moc? Touha po moci (u některých hypertrofovaná) ? Geneticky zakódováno přírodou, jako součást výbavy pro přežití.
Jsme dračí setba. Z člověka jako z druhu žádný dobroser anděly nenadělá.
Dobrý článek o současné podobě ekonomiky a penězích
http://www.novarepublika.cz/2020/06/neoimperialismus-pohaneny-dluhem-us…
koukněte na Bavora
téma soběstačnost v potravinách, tedy to co je Kydům a Vidlákovi velmi blízké
https://poznamkypanabavora.wordpress.com/2020/06/10/vic-ceskych-potravi…
nemame suverenitu, nemame hranice, nemuzeme rozhodovat
je to porad o tom stejnem - nemame suverenitu, nemame hranice, nemuzeme rozhodovat
citace z clanku
--------------
A jestli existuje cesta k potravinové soběstačnosti? To by se muselo začít od píky. Stát by se musel začít zajímat, proč nejsme schopni dostat na pulty konkurenceschopné zboží třeba proti potravinám z Holandska. Jak je možné, že se obchodu vyplatí dovézt půlky vepřového odjinud? Zřejmě je v nich skrytá dotační podpora. Proto bychom u nás měli podporovat svou produkci. Současná zemědělská politika státu mě, mrzí.
Při vzniku Evropské unie chtěly mít všechny státy potravinovou soběstačnost. Proto zakládající členské země zvýšily výrobu. Začaly mít. ale přebytky a tu svou nadprodukci potřebovaly někam prodávat. A tak se naše výroba začala cíleně utlumovat. A objevilo se heslo našich politiků co nemáme, dovezeme. Jenže pandemie koronaviru nám teď ukázala, že když jde do tuhého, kouká každý jen sám na sebe. Státy se v tu chvíli zapouzdřily. Je samozřejmě nesmysl u nás pěstovat banány, ale v mouce, bramborách, mléku a masu bychom soběstační být měli.
U zemědělství se pohybují od malinka a myslím, že dřívější“ národní plánování, kdy každý zemědělský podnik měl za úkol vysadit i nějakou cibuli, nebylo od věci. Stát pak věděl, že když to nasčítá, má pokrytou spotřebu cibule. Ale dnes? Zemědělec na Znojemsku se rozhodne, že vypěstuje papriky. Je celý šťastný, když mu je nezničí kroupy nebo sucho, a když je má sklízet, tak mu nepřijdou zaměstnanci. Navíc se od odběratele dozví, že jeho papriky nechce, protože je dostal o deset korun levněji z Polska. To je skutečný případ, kdy zemědělec nakonec vyvezl svoje papriky na kompost. Ještěže se v našem družstvu zabýváme hlavně dojným skotem a specializované plodiny nemáme. Určitě by nám nedělalo problém pěstovat brambory, ale copak víme, jestli je prodáme a za kolik? Na to taky musíte mít skladovou kapacitu a techniku. To jsou milionové náklady. Ty mají smysl jen při určitém odbytu. Stát by mohl vyhlásit dotační politiku na podporu zemědělců, ale musí to něco přinést.
-------------
nemuzeme upravovat dovoz pomoci cel, protoze smlouva o volnem obchodu je nadrazena ustave a vsem zakonum CR
Nemuzeme kontrolovat hranice, protoze smlouva o volnem pohybu je opet nadrazena ustave a vsem zakonum CR
Smlouva o prejimani legislativy (zakonu a vyhlasek) z evropske unie je opet nadrazena ustave a vsem zakonum CR
nase armada je podrizena ve spolecnem velitelstvi NATO pod nemeckou armadu, smlouva o nato je opet nadrazena ustave a vsem zakonum CR
TEN kdo tyto smlouvy prejimal a podepisoval nas dostal do podrazeneho postaveni
takze zadny stat uz u nas neexistuje - viz wiki definice - Svrchovaný stát není podřízen žádné jiné (státní) moci a to jak vnější, tak vnitřní.
ceske potravinove normy
nemuzeme si stanovit normy na potraviny odlisne od EU, protoze by to odporovalo smlouve o volnem trhu
muzete si tak akorat najit vlastniho vidlaka a kupovat to u nej nacerno
viz citace z clanku
------------
Miloslav Rozner, SPD:
Od dob dohody České republiky s EU je možné k nám dovážet a v supermarketech prodávat jako „potraviny“ i věci, které jsou svým složením jiné než ty, které se prodávají ve stejných obalech na západ od nás Jako oficiální důvod pro zrušení našich přísných potravinářských norem bylo uvedeno, že národní normy odporují principům volného trhu, přesněji společného trhu ES/EU Před koncem roku 1991 nebylo možné zákazníkům jako salám prodávat výrobek, v němž nebylo maso Hnutí SPD prosazuje znovuzavedení závazných státních norem, regulujících kvalitu“ základních potravin Vlastní normy nám však“nechce současná EU povolit, aby k nám mohla dál dovážet i nekvalitní potraviny.
Takže je nutné ukončit stávající formu evropské integrace (EU) a diktát Bruselu – a změnit to na úzkou spolupráci suverénních států.
------
No bezva! Pomazánkové máslo
bylo zrušeno z důvodů přesně opačných. CZEXIT.
Strana, která ho bude vážně prosazovat, má můj hlas jistý, i kdyby to byla DSSS.
Přesně tak.
Přesně tak.
smrt Floyda
omluva že mimo téma, ale dost zajímavé dideo /jakkoliv já považuju celou záležitost za false flag demokratů k vyvolávání protitrumpovských nepokojů/
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/A-dost-Experti-ukazali-pr…
U nás zakleknul Babiš
na Csabiho a ten furt dýchá.
omlouvám se, nikoliv "dideo"…
omlouvám se, nikoliv "dideo", ale video, už po sobě ani neumím číst a chci dělat moudrou
Tak už někdo počmáral i sochu Churchilla na
náměstí u pražské VŠE.
A teď se teprve ukáže jak se lapají aktivisti rychle a jak rychle bude socha našeho drahého očištěna.
A jak rychle bude zabezpečeno, aby se to neopakovalo. Ne jako na P.
Socha
A nebylo by lepší ho nenápadně odstranit a schovat? Hřib poradí :D
Houba
Ten raději nechá přejmenovat jednu ulici na P3
dle petlice
Měl roušku?
.
Kuras k situaci v Americe…
Kuras k situaci v Americe.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Je-u-nas-rasismus-rekla…
Ježibabišova Jourová říká rasizmus.
Jiní říkají chaos a násilí.
Doufám, že nad námi svatý Antoníček drží ruku a že to nedopadne, jak píše Kuras.
Nevím jak kdo,
ale já o podobné "obránce" rozhodně nestojím:
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/norsko-soud-philip-manshaus-rozs…
Nemluvě o tom, že se necítím být přílušníkem "evropského národa". Nic takového nikdy neexistovalo a neexistuje; i když by si to možná bruselisté přáli.
A když na to tak přijde, tak zrovna Vikoši se se sousedními i vzdálenými národy a skupinami nijak nemazali. Do Kotlinky naštěstí netrefili...
Vrazi
Kněžny Ludmily, Tunna a Gomon bývají některými historiky za Vikingy považováni :) A třmen nalezený ve Zbečně (co ho má Václav na svém náměstí) je tuším vikingského původu...
Evropan se vyznačuje tím,
že mluví indoevropským jazykem, Akorát je smůla, že se vzájemně nedomluví.
Chce to dovézt Indy,aby nás konečně naučili mluvit evropsky!
.
Maďaři, Finové, Baskové,…
Maďaři, Finové, Baskové, Estonci aj. rozhodně nesouhlasí :)
Ve vší evidenci
Myslel bělochy.
Zrovna dneska byl na CNN-Prima jeho"černošský" ekvivalent. Ve skutečnosti to ani nebyla černoška, ale metiska, takže měla více než těch 20 % otrokářskejch genů. Vypadala na něco přes dvacet, ale dělala strategistku (ať už to znamená co chce) v nějakým tom Hnutí pro černé životy. Pořád říkala "náš lid tohle, náš lid tamto" ovšem míněno jen černochy.
Proč nechtěj nějakej systém tak nějak se stejnejma pravidlama pro všechny? Chtěj černoškou nadvládu a Nation of Islám nejspíš vyvraždit nečernochy.
Myslíte, že jim stálo mluvit třeba o tomhle?
https://www.policeone.com/george-floyd-protest/articles/va-police-chief…
Uhořelý dítě s nikým nehne a kvůli smažce se dělaj demonstrace. I ta smažka měla právo na život o něco dělší, natož to dítě.
Cely to vypadá jak další bidenův Majdan a Floyd je horší Kučiak s lepším PR.
moc a pravomoci. hmm...
byla jsem týden mimo dosah netu a tím taknějak odkázána na veřejné sdělovadla, kde jsem hzakopla o problém .. a to cesta novopečeného předsedy senátu do HK. Hmm, od rána pátrám a pátrám, ale nikde jsem nenašla ani zmínku o tom že by měl jakékoliv právo postupovat tak jak páni senátoři dělají. tedy nemají právo na vlastní směr politiky rozdílný od oficiální cesty země.- protože si nemyslím, že je možné, aby jeden jel čehý a druhý hot, čili jít proti zákonům této země, jednají vlastně protiprávně a jako škůdci země by měli být přece potrestáni.
Koneckonců koukněte se sami
Pravomoci
Senát projednává návrhy zákonů, které mu postoupila Poslanecká sněmovna. Návrh zákona z Poslanecké sněmovny může:
schválit – návrh zákona je postoupen prezidentovi ČR
zamítnout – návrh je vrácen do Poslanecké sněmovny, ta může Senát přehlasovat nadpoloviční většinou všech poslanců. Přehlasování poslaneckou sněmovnou není možné v případě ústavního zákona, volebních zákonů, zákonu o styku obou komor parlamentu, jednacího řádu senátu a některých mezinárodních smluv
vrátit s pozměňovacími návrhy zpět do Poslanecké sněmovny – ta o zákonu hlasuje ve znění navrženém Senátem, pokud není přijato prostou většinou, hlasuje znovu o návrhu v původním znění navrženém Poslaneckou sněmovnou a je případně schválen nadpoloviční většinou hlasů všech poslanců
vyjádřit vůli se návrhem nezabývat – tímto usnesením je návrh zákona přijat
nevyjádřit se – pokud se Senát do 30 dnů k návrhu zákona nevyjádří, je zákon přijat
Senát Parlamentu ČR má a opakovaně využívá právo zákonodárné iniciativy, tj. může poslanecké sněmovně podávat vlastní návrhy zákonů.
V případě rozpuštění Poslanecké sněmovny přijímá v naléhavých záležitostech na místo zákonů zákonná opatření, která může navrhovat jen vláda a která musí být schválena na první schůzi nově zvolené Poslanecké sněmovny, jinak dále pozbývají platnosti. Zákonná opatření nelze přijímat ve věcech Ústavy, státního rozpočtu, státního závěrečného účtu, volebního zákona a některých mezinárodních smluv.
Předseda Senátu Parlamentu České republiky vyhlašuje termín voleb prezidenta České republiky. Senát může podat k Ústavnímu soudu na prezidenta žalobu pro velezradu. Senát vyjadřuje souhlas se jmenováním soudců Ústavního soudu, které navrhuje prezident. Spolu s Poslaneckou sněmovnou vydává usnesení, že prezident nemůže vykonávat ze závažných důvodů svůj úřad. Na návrh Senátu jmenuje prezident předsedu a inspektory Úřadu na ochranu osobních údajů. Senát též Poslanecké sněmovně navrhuje dva kandidáty na Veřejného ochránce práv.
Docela chápu že naši veřejnoprávní presstituti NEZNAJÍ tento zákon a žvaní jak žvaní. Ale senátníci by to měli znát - nebo ne.
Vyzná se v tom někdo.....
Jak na to
Dám Vám příklad. Můj pejsek má přesně daná pravidla a musí poslouchat. Něco jako ti senátoři. Ale když páníček, to jsem já, mu dovolí, tak může dělat ledacos na mé přání. Senátoři také mají páníčka a dělejí jen to, co jim povolí - nebo nařídí.
Pochopila jste?
No vidíte, nebylo to složité.