Právě máme před sebou 3 nejhorší týdny epidemie.
Všechny statistické údaje ukazují, že jsme už teď v průšvihu, a navíc má tento průšvih prudce rostoucí charakter.
***
Denní počet nakažených kopíruje stále stejnou týdenní křivku. Týden co týden opisuje podobnou křivku, jen se stále rozmáchlejší amplitudou. Číslo 10 tisíc nově nakažených v testech / den už jsme překročili vícekrát. Nedávno jsme překročili 100 tisíc oficiálně nakažených, ale nevyléčených. To je 1 % všech obyvatel.
Oficiální počet nově nakažených je ovšem zoufale podstřelené číslo proti skutečnosti. Je limitován počtem provedených testů. Je přímo úměrný počtu provedených testů s tím, že 20-30 % otestovaných je pozitivních.
Je to ale jen vrcholek ledovce. Testy na SARS-Cov-2 virus se dělají jen zlomečku obyvatelstva. Naše vláda nikdy neudělala žádný SERIÓZNÍ průzkumný test, který by kdy odhalil skutečně rozložení a počet nakažených v populaci České republiky. Můžu si tipnout, že reálně je nakaženo 5-10 % populace České republiky. Samozřejmě někde více, někde méně.
Reálný rozsah epidemie ukazuje spíše denní počet mrtvých. Ten právě teď atakuje hranici 100 mrtvých / den, a drsně akceleruje k vyšším a vyšším hodnotám. Můžu odhadnout, že na silvestra budeme mít minimálně 5000 mrtvých, ale možná spíše k 10000 mrtvým na covid-19.
Zde se nádherně ukazuje lživost "chřipečkářů", kteří tvrdí, že na silnicích umře více lidí než na covid-19, nebo na chřipku či na rakovinu. Na silnicích umírá 1,2 lidí denně, na chřipku 3 lidi denně, na rakovinu 76 lidí denně, na covid-19 už téměř 100 lidí denně.
Celkově umře denně 300 lidí na všechny možné příčiny. Covid-19 už zabíjí téměř 100 lidí denně, a zvyšuje. Možná se podaří covidu-19 tento denní počet smrtí ke konci roku téměř na chvíli zdvojnásobit.
Nejde jenom o tu smrt. Pokud na vás padne černý Petr, průběh covidu-19 může být dost těžký. Jak ukazují údaje z Hradce Králové, 40 % těchto lidí má dlouhodobé následky, ne-li trvalé.
Hrajeme mimo jiné o to, jestli se zhroutí či nezhroutí - celkově nebo místně - české zdravotnictví. Může se stát, a patrně brzy stane, že sanitka, lékaři, zdravotnictví si budou muset vybírat koho ošetří (platí o jakékoli nemoci), a koho odloží (což může reálně znamenat, že ho nechají osudu a supům).
Jsme navíc v růstové fázi.
***
S hrůzou jsem zjistil - i ve svém okolí - že drtivá většina lidí považuje jakoukoli událost ve vesmíru i na zemi za politický boj. Už neuznávají, že věci se stávají i bez politiků. Zřejmě už i ranní východ kolem slunce, nebo zpěv ptáků - je pro většinu lidí výsledkem politických rozhodnutí, proti kterých se dá protestovat. Zřejmě se projevuje také to, že většina lidí žije v matrixu - vnímá svět pouze skrze internet a média a vlastní pohodlí, a vůbec přes vlastní oči, uši a mozek.
Já jsem se osobně rozhodl, že nebudu diskutovat s nikým o koronaviru. Budu pouze sledovat, kdo popírá realitu navzdory jasným faktům i událostem. Jak u politiků, politických stran, ale i svých známých a příbuzných. Kdo není schopen přemýšlet, a dělat věci, když jsou potřeba - zde v případě počínající epidemie - nebude nejspíše nikdy dobrý odhadce ani žádných příštím záležitostí, ani dobrý stratég v jakýchkoli jiných záležitostech. Může to být třeba dobrý člověk, ale určitě by neměl nic řídit, nic vést, o ničem podstatném rozhodovat.
Je navíc zvláštní, kolik se objevilo i v mém okolí najednou špičkových odborníků na virologii, epidemiologii, imunologii a další obory. Kolik lidí najednou "selským" rozumem, a často za pomoci průhledně zfalšovaných dat, ví, že vše je podvod a "chřipečka". Pečlivě ignorují všechna fakta, která mluví opačně.
Potvrzují tak psychologickou teorii Leona Festingera z roku 1957 o kognitivní disonanci = tendenci lidí ignorovat a popírat i jasná fakta, která nepotvrzují jejich domněnky a teorie. Pro lidi je velice nepříjemné, když jim realita ukazuje nesoulad s jejich teoriemi. Proto se ve společnosti bude šířit jakákoli blbost, bude-li jí začne zastávat dostatečný počet lidí. (Což využívají naši genderoví odborníci; odborníci na diverzitu a utrpení rasismu; přepisování dějin ve smyslu mírumilovného Adolfa Hitlera agresivně napadnutého krvelačnou Rudou armádou; hysterici líčích nekonečná traumata z toho, že žili v úplné rodině či existují úplné rodiny; nebo šířící pohádky o nebezpečném oxidu uhličitém; apod.)
Nejenom to! Alternativci rovnou obviňují jakákoli opatření proti epidemii ze spiknutí NWO. Alternativní proudy, směry a weby jsou ve svém živlu a tak vzrušení, když všechny poučují, že koronavirus je podvod, případně že jakákoli opatření proti epidemii jsou největší zlo na světě vůbec! Alternativní proudy jsou aktivované tak, jako naposledy v letech 2010-2012 při varování lidstva před koncem světa podle Májského kalendáře, který měl nastat 21. prosince 2012. Měla skončit země, lidstvo, později už rovnou puknout celá galaxie.
***
Jsme v nejhorších 3 týdnech. Nikoli v číslech, ta budou ještě horší, a tomu zhoršování i po 3 týdnech se už reálně nedá zabránit. Jsme v nejhorších 3 týdnech z hlediska lidského faktoru.
V nedávné minulosti bylo procento nakažených lidí relativně nízké. Dalo se s trochou opatrnosti kalkulovat, že šance potkat nakaženého není nijak vysoká. To začíná být minulostí. Pokud v nejbližších týdnech navštívíte supermarket, úřad, školu - prostě nějakou akci, kde je řádově pár desítek až stovek hodně se potkávajících lidí - máte téměř jistotu, že nakaženého potkáte. Jakákoli vycházka ven bude ruská ruleta.
Lidé se navíc chovají a chtějí se chovat, jako kdyby žádná epidemie nebyla. Chtějí se bavit, žít společenský život. Navíc mají mnoho volného času. Ke mně i k mým známým žádá o návštěvy mnohem víc lidí (příbuzných, známých, kamarádů), než v jiných dobách za celé roky. Odmítnutí s odkazem na sílící epidemii SARS-Cov-2 berou jako urážku.
Teď se lidé budou intenzívně promořovat jako o závod. Nechají toho teprve, až katastrofa dostane pořádný, neudržitelný rozměr. Dříve ne. Proto píší o nejhorších týdnech z hlediska lidského faktoru.
Mám babičku, 98 let. Pokud se nakazím covidem-19, prakticky jí připravím rozsudek smrti. Snažím se proto nenakazit.
Roušky nejsou samozřejmě všespásnou a jedinou strategií. Na jistých místech jsou správným opatřením, ale hlavní řešení je krátkodobé radikální omezení kontaktu lidí, a ten se neděje. Mimochodem nevidím nikde pokuty za vědomé porušení karantény nakaženým člověkem, které měly už dávno být.
Vláda na skutečně účinná řešení rezignovala. SARS-2 virus se chová vcelku objektivně a demokraticky. Rázná a účinná opatření, která by měla šanci něco změnit, jsou neprůchodná. Ale možná budou průchodná, až se situace drasticky zhorší - jen budou muset být ještě tvrdší, ještě ráznější, než by mohly být dnes.
***
Vládní strategie v boji proti epidemii se rozpadla. Také lvím podílem tlakem opozice, aktivismu, médií, a rovněž soudů. Senátoři v čele s TOP09, STAN dokonce podali více stížností v květnu 2020 k Ústavnímu soudu, a ten některá protiepidemiologická opatření zrušil. V červnu Piráti zorganizovali hodování 2000 lidí na Karlově mostě. Nedávno zase soud zrušil zavření vysokých škol v Praze.
Někdy si říkám, jak by asi probíhala 2. světová válka, kdyby Ústavní soudy rušily Rudé armádě bitvy, které naplánoval Žukov s nějakým tím byrokratickým zdůvodněním?
Kromě toho se už de facto složil systém testování na SARS-2 (dlouhé čekací lhůty), stejně jako se složil trasovací systém. Hygienické stanice v době počátku nejvyšší krize pracovaly pouze v pracovní dny v pracovní dobu. No, nepředřely se, když bylo třeba, a teď už je to asi skoro jedno.
Vládní strategie se snaží pokud možno nahnat co nejvíce lidí na jedno místo, aby zvýšil šanci na nakažení se. Úřady omezily otevírací dobu, takže zněkolikanásobí počet lidí v těch několika málo hodinách, kdy jsou otevřené. Zavření maloobchodů, aby se o to více lidí potkalo v supermarketech - a aby zároveň zbytečně zkrachovali malí a střední prodejci ve prospěch zahraničních vlastníků supermarketů.
Stále musím v Prostějově na mnoha křižovatkách mačkat tlačítka, jinak zelená nenaskočí, a já silnici legálně nepřejdu. V době epidemie skvělé řešení. Co myslíte, dezinfikuje radnice Prostějově alespoň několikrát denně ta tlačítka? (Ta otázka byla jen nejapný žert.)
***
Nutno říci, že existuje mezinárodní aktivistický tlak na to, aby se epidemie SARS-Cov-2 rozšířila. Je to zcela evidentní.
Například demonstrace fotbalistů v neděli 18. října 2020, údajně proti české vládě a jejím protiepideologickým opatřením, měla své protějšky třeba na Slovensku, nebo Tajwanu, Pákistánu, a kdo ví, kde ještě? A všude to probíhalo dosti podobně. Myslíte, že v Pákistánu také protestovali proti Andreji Babišovi? Myslíte, že je to vůbec protest proti české vládě? A nebo mezinárodně řízené vyvolávání chaosu, kde o žádného Andreje Babiše či českou vládu a situaci ve skutečnosti vůbec nejde?
Neustále dostávám nesmysly do e-mailu. Například o premiantském Švédsku, kde údajně nedělají žádná opatření a počty nakažených jim klesají. To je lež hned vícekrát. Dělají tam opatření. Švédský hlavní epidemiolog před několika měsíci vyhlásil, že nebude už zaznamenávat počet nakažených, protože to nepovažuje za důležité. Ostatně jak by je z těch muslimů, kteří je brzy přečíslí, dostávali. Tudíž čísla ze Švédska jsou jednoduše výcuc z prstu. Ovšem krásně a úderně zní, když ekonom či televizní moderátor sdělí: "Aktuální čísla ze Švédska mluví jasně. Počet nových případů Covidu-19 není ve Švédsku tak velký, jako ve zbytku Evropy."
Vůbec je pozorohudné, jak synchronně probíhají mnohé akce stejně v řadě států. Je jasné, že to tento orchestr plánuje někdo zvenčí, a nemají téměř nic společného s českým děním, českou vládou.
Skoro se nabízí závěr, že někdo si přeje, aby se řada států totálně složila v chaosu. A snaží se vykastrovat veškerá účinná opatření proti SARS-Cov-2. Aby tak paralyzoval státy co nejdéle.
***
Nasadil se i osvědčený prostředek pro zavádění blbostí, totiž obvinění ze strachu! Nechceš jásat nad exhibicí homosexuálů? Protože máš strach (fóbii), jsi homofob! Nebo máš strach, protože pochybuješ nad vlastní sexuální orientací! Nechceš jásat nad vražděním, znásilňováním a agresivitou muslimů? Jsi islámofob! Nechceš nechat volně šířit epidemii SARS-Cov-2? Jsi ustrašený!
Pravdivé informace o koronaviru se nazývají "strašením". Ustrašení lidé, kteří nesnesou realitu byli vždy. Někteří to řešili těžkým alkoholismem, jiní narkomanií, další třeba pobytem v různých ústavech. Život už je tak zařízen, že přináší příznivé i nepříznivé zprávy. "Stres" prý snižuje imunitu, a tak zhoršuje situaci. Když projedu média, tak zjišťuji, že nepřekonatelný stres sadistického stupně je třeba nemožnost dětí jeden den kamarády, nemožnost jít do baru, nebo odložení výletu do Alp. Je vůbec div, že lidstvo takových sněhových vloček vůbec přežilo dodnes. Brzy bude stresující východ slunce, mraky na obloze, nebo tráva na louce.
Skutečné problémy se téměř neřeší: 1) Zdraví a likvidace epidemie. 2) Ekonomické problémy. Respektive řeší se to špatně. Ekonomické problémy se řeší protitlakem na vládu, aby nedělala krátkodobá a účinná opatření proti epidemii, kdy by škody byly nejmenší možné. Namísto toho se tlačí na vládu, aby opatření byla neúčinná. To demokratický a objektivní virus, který nechápe politické tlaky, ocení tak, že si vynutí dlouhodobá, pro mnoho firem likvidační, s astronomickými škodami, a drsným propadem.
***
Západní civilizace pomalu dochází na nesoulad matrixu s realitou. Politická a aktivistická prohlášení, jakkoli mimo realitu, bere významný počet lidí jako nezpochybnitelná fakta. Potemkinova vesnice "nezpochybnitelných faktů" stojí čím dál více energie.
Zatímco řešíme četné povodně - mluvíme o nejhorším suchu za posledních 500 let.
Zatímco řešíme zdravotnictví na hranici kolapsu - vystupuje ředitel Motola o velké rezervě zdravotnictví.
Zatímco umírá 100 lidí denně na covid-19, a ještě se to číslo zvětšuje - křičí se o chřipečce a zbytečném strašení.
***
Zkrátka, je to na vás. Na vašem osobním chování a zodpovědnosti.
Já se budu osobně snažit minimalizovat riziko setkání s nakaženým člověkem. To už dnes znamená minimalizovat setkání s lidmi, zejména s těmi, kdo mají bohaté kontakty. Samozřejmě, že je nutné chodit do zaměstnání či vyřídit absolutně nezbytné věci - proto mluvím o minimalizaci, ne o úplném zrušení.
Když už se musím setkávat s lidmi, budu se snažit dostat případně co nejmenší dávku viru. Je vcelku přímá úměra mezi počáteční dávkou viru a závažností následných problémů. Samozřejmě záleží také na kmeni viru. SARS-Cov-2 rychle vytváří mutace kvůli dlouhé RNA. Ale ovlivnit mohu pouze tu první věc.
Kolektivní imunita nebo cílené promoření moc nefunguje. Vzhledem k rychlým mutacím koronaviru můžete mít covid-19 vícekrát po sobě. I takové případy jsou. Z tohoto hlediska si také myslím, že případná vakcína proti koronaviru bude více placebo a prodej deště, než účinná. Nehledě na tom, že už druhá firma - AstraZeneca a Johnson & Johnson - musely pozastavit klinické testy pro vedlejší účinky na testovaných osobách. Nejsou to malé vedlejší účinky, v podstatě rozpad centrálního nervévého systému (roztroušená skleróza).
Nejbližší 3 týdny se rozhoduje. Vaše chování; chování lidí; akce vlády; destrukční akce aktivistů, neziskovek a švejků; a samozřejmě také náhoda a nejvyšší na nebesích. Tyto 3 týdny se rozhodne, co bude dál.
Jsou to nejnebezpečnější 3 týdny vůbec. Šance na nakažení je velmi vysoká. Lidé ale riziko nevnímají a chovají se nezodpovědně. Dá se z těchto důvodů očekávat větší růst než by bylo nutné. Čeká se v zásadě na zásah shůry: Buď takovou katastrofu, která lidi donutí se chovat odpovědně - což znamená vojensky rázná opatření. Nebo na zmírnění epidemie samo od sebe - což se ale zatím nedá očekávat.
- Log in to post comments
Komentáře
Matematika je matematika …
Matematika je matematika ... nezavisle na tom, ci mladata nazvete mladatami, potomkami, detickami, alebo anjelikmi ... ale snad aj vam je jasne, ze ked bol priemerny vek dozitia nizsi (umierali aj male deti), tak bolo normalne, ze sa jednej zene narodilo sest az osem deti ... aby rozumny pocet dozil do dospelosti ... znie to cynicky? Ano. Je to pravda? Ano.
Nikoliv muslim, ale ultraortodoxní žid
Muslim má okolo 6. Největší porodnost mají ultraortodoxní židovské spolky.
Ti jsou v Izraeli také nejvíce promoření covidem, 35%. Zbytek populace v Izraeli má 7%. Jsou horší než muslimové, pracují ještě méně a jsou doslova vydržování ostatní populaci.
U Roudnice orali
45cm hluboko a našli poklad. Když budu já kydat hluboko, třeba najdu hovno jak ruka.
I to může být poklad
Viking Poo is One of the York's Biggest Archaeological Discoveries?
https://www.youtube.com/watch?v=cBEmZs5Z7Zs
Děkujme, že doktoři odešli za lepším.
Stálo je to hodně peněz. Takové bych nikdy nepovolal zpět, to jsou ztracené existence, s empatiemi hyen. A kolik jich neodešlo jen z obavy jazykové nedostatečnosti!
Vy byste projektoval,
kdyby vám řekli, že vám zaplatí jen nutné minimum? Když by vám za stejný projekt kousek za hranicemi zaplatili dvojnásobek? Když by vám Klaus vzkázal, že pokud se vám odměna nelíbí, máte jít dělat taxikáře? Kdybyste po absolvování dělal levnou kancelářskou sílu vyplňování zpráv,nikdo by se vám nevěnoval pro zaškolení, protože zkušenější nemají čas a vlastně nejsou? Pokud chcete absolvovat další školení, musíte si většinou jako zaměstnanec najít sponzora, který školení zaplatí nebo platit ze svého. Sloužit víkendy s tím ,že nastoupíte v sobotu ráno a odcházíte v pondělí odpoledne? Když kousek vedle je to úplně jinak? Rád bych viděl, jak vás pocit vděku drží na místě.
Projektoval.
.
Hrdina
kapitalistické práce....
Napadají mě 2 možnosti, jak to udělat,
aby byli všichni spokojeni:
buď jít na střední a následně i vysokou školu tam, kde chci pracovat (školy si zaplatit a pak brát vyšší plat, ze kterého část spolkne studijní půjčka)
nebo studovat tady a při odchodu jinam zaplatit náklady na získání studia (tak to bylo za socíku).
V EU
se ve velké většině států školné neplatí. Jedině spravedlivé řešení je zavést školné na všech školách. Potom by tady ale nezůstal vůbec nikdo.
Brzy budu psát už jen
jedno slovo a nakonec i to zatne červené tlačítko.
Obrana Godotova
Dnešní Ponkrácův článek, byť svým hlavním obsahem nevábný (což není atak na autora, ale na hnusnou realitu), mě přece jen v jedné věci potěšil.
Ačkoliv se tomu bráním všech svých slábnoucích sil, přece jen mám tendenci ke stádnímu chování, jako většina populace. Tudíž jsem rád, když se dočtu, že někdo se chová stejně/podobně, jako já.
Omezit kontakty na minimum a přečkat nejhorší dobu - to je asi nejrozumnější individuální obrana proti breberce!
Mojí výhodou proti většině je, že už nepracuji - tím je velká část jinak nezbytných kontaktů eliminována.
Žádné hypermarkety a fronty masy lidí. Jen max. jednou týdně do Makra, které je velmi prostorné a "jeden se tam nemačká na druhého".
Ve vyprázdněných (ne absolutně, jistě) ulicích městyse raději kličkovat, než se s někým na blízko potkat - to při stručném malém nákupu v maličké prodejně pekárny Bajer - skoro nikdy tam není najednou víc než jeden zákazník - tedy já.
Opevnit se ve svém prvním patře, kolem kterého po schodišti (skoro) nikdo nechodí. Trochu televize, trochu vaření (to mě baví), a hlavně Marcel Proust a jeho "Hledání ztraceného času", díl první - "Svět Swannových" - to člověka naprosto spolehlivě uspí :-).
Vnoučata a děti jen telefonicky, stejně jako kamarádi a známí. Na návštěvu pouze jeden ze synků, bydlící za rohem. A jen zřídka.
Tolik můj osobní návod, doplněný překvapivým zjištěním, že to jde i bez dopolední kavárny (neb mám kvalitní kávovar).
Speciálně pro Hejtmana, k tomu vaření. Dnes to bude docela obyčejná hrachová kaše + pečené uzené, okurka, třetinka Prazdroje. Pro "takové to televizní žvýkání" jsem včera večer upekl bůček, prošpikovaný feferony a obalený v paprice. Nakrájet na tenčí plátky.
Tak se to (snad) dá celkem přežít. V půlce listopadu se uvidí, co dál.
Červené tlačítko
Vidláku prosím o zapůjčení červeného tlačítka, abych mohl zablokovat Godota, protože kvalifikuji jeho diskusní příspěvek jako úmyslné a cílené mučení hraničící s genocidou! Kdo má tyhle laskominy vydržet?! I mé slinné žlázy mají své meze! :)
souhlasím, sepsano bez emocí
a v naprostém souladu s realitou, kterou vnímám v okolí a poslední týden i na sobě. Nemám na to papír či SMS, je to ale na 99% že mé tělo mělo nezvanou návštěvu hente brebery. Žádný kašel, jen trochu zvýšená teplota, příznaky rýmy - nebyl tedy důvod na test. Ztráta čichu, nádech max na 70%.
Konec hlášení
Jaryn: Díky
za "hlášení" a opatrujte se.
V kterém blázinci to žijeme?
Jak by se vám líbilo uvádět počty zemřelých s odřeninou, s jizvou, s bolestí, se strachem .... a pak uvádět odřeniny, jizvy, bolest, strach .... jako příčinu úmrtí?
Považovali by jste takového "lékaře", ministra či "statistika" za blázna. Nebo jste už tak zglajchšaltovaní že ne?
Realita smrdí
Bohužel, současná realita je taková, že na covid zemřel každý, kdo byl pozitivně testován. Bez ohledu na jakoukoli další diagnózu. Ostatní diagńozy je zakázáno statisticky sledovat. A pak se někteří diví, že občan státu nedůvěřuje.
Až se stát bude chovat logicky a transparentně, bude i důvěra.
Máte nějaké vysvětlení, proč…
Máte nějaké vysvětlení, proč jsou ty odřeniny, jizvy, bolesti, strachy najednou smrtelnější, když to není Covidem?
Protože ... statistika. Jak to o ní říkal Churcill?
Vám už Narcisi není pomoci, ale máte štěstí : váš strach ničí jen vaše mozkové buňky. Klid, na strach ani na covid se neumírá.
Pokuste se odpovědět a…
Pokuste se odpovědět a otázku. Tuhle vyhýbavou urážlivou odpověď neberu. Nebojím se, pracuji jako dříve s plným nasazením, pohybuji se po celé republice. Testujte si své mozkové buňky, je-li co.
Proboha člověče,
jak jste přišel na to že odřeniny apod. jsou teď smrtelnější? Neděláte vy statistika na Ministerstvu zdravotnictví? Pokud ano, tak věřím že vám to tak vychází. Poučte nás jak se taková kouzla s čísly a s fakty dělají.
testování aj.
Tohle je hodně dlouhý článek, zajímavé jsou otázky ohledně testování. Vidí někdo z kolegů tady na dvorku do věci tak dobře, aby to trochu objasnil a autorovy pochybnosti potvrdil / vyvrátil?
Jde mi o věcné argumenty, nikoli o pocity a domněnky.
http://www.zvedavec.org/komentare/2020/10/8475-kolaps-zdravotnictvi.htm
Řek bych jen jednu věc hned…
Řek bych jen jednu věc hned z úvodu článku... autor operuje s tím, že 42% pacientů je v nemocnicích a nemá žádné obtíže. Vychází z článku na novinkách a toto číslo platilo v době, kdy v nemocnicích bylo cca 1200 koronavirových pacientů. Teď už jich tam je skoro 5000. Stále je mezi nimi 42% pacientů nemajících obtíže? Ví to někdo? Nebo prostě vezmeme měsíc starý článek z Novinek a na základě něj stanovujeme situaci dnes?
Z celého článku čouhá jako sláma z bot, že autor potřebuje, aby to nevyšlo a tak si dá dohromady co chce a proto to nevychází.
Do nemocnic teď přichází denně cca 300 nových pacientů. Pokud jich za týden bude v nemocnicích denně přibývat 600, jede epidemie pořád stejně divoce dál. A pokud jich v prvním listopadové týdnu bude cca 1000 denně, budou nemocnice v háji ať se to autorovi líbí nebo ne.
To samé platí o mrtvých. Dnes se dostáváme na průměr cca 70 denně. Jestli jich příští týden bude průměrně 150 denně a další týden 300 denně, tak epidemie jede jak fík. A pokud jich další týden bude 600 denně, tak už to snad dojde každému - protože počet úmrtí na covid jaksi překročí průměrný počet všech úmrtí.
Vidláku,
mně šlo o TESTOVÁNÍ, nakolik jsou autorovy pochybnosti odůvodněné; já to posoudit neumím, nemám potřebé znalosti.
otázky kolem testování
Nechtěla jsem to tu zaplevelit kopírováním nebo citací částí článku, asi to byla chyba. Autorovy pochybnosti se týkají počtu testů, kvality testovacích míst i personálu, reálné kapacity, kvality testů, certifikace laboratoří i testovacích sad atd.
Pochybosti mám také. Ale…
Pochybosti mám také.
Ale problém je spíš v přístupu. Autor si vezme případ testování a začne rozebírat, co je na něm špatně. Ano, testy nejsou stoprocentní. ale to ani nemusí být. I ten Dušek říkal, že číslo o počtu odhalených nákaz denně nemá samo o sobě vypovídací hodnotu. Ukazuje nám trend. Exponenciálně rostoucí.
Druhý trend nám ukazují počty příchozích pacientů do nemocnic. Opět exponenciálně rostoucí.
Třetí trend nám ukazují počty úmrtí. Opět, exponenciálně rostoucí. A ještě čtvrtý trend - počet pozitivních testů z celku. Na začátku září bylo pozitivních testů cca 5%. Teď je to přes 30%.
Jsou čtyři trendy, které exponenciálně rostou ve vzájemné závislosti dostatečným důvodem přijímat opatření? Podle mě jednoznačně ano. A vůbec mi nevadí, že testy jsou nedokonalé, že nezachycují všechny případy a dokonce mi ani nevadí, že je v tom nějaké procento chyb, opakovaných testů a podobně. My nevíme, kolik lidí to v naší republice dostalo celkem. Tohle jen odhadujeme. Master tvrdí, že dolní odhad je teď asi 700 tis. lidí. Na horní odhad si netroufá. Ale kdyby to byly cca 3 miliony lidí, epidemie záhy vyhasne sama.
Počet testovaných a procento pozitivních testů je nejrannější ukazatel. Jakmile toto začne klesat, začnou za čtrnáct dní klesat i ostatní trendy. Pokud tohle bude stoupat, budou s týdenním odstupem stoupat počty lidí v nemocnicích a s čtrnáctidenním odstupem stoupat počty mrtvých. Zatím je tato závislost zcela lineární. Pokud od minulého zdvojnásobil počet případů, zdvojnásobí se s odstupem i ostatní trendy. Kvalita testování na to nemá vliv a pokud ano, tak jen negativně. Pohybujeme se někde u hraniční kapacity testování a tak se trendy hospitalizovaných a mrtvých mohou ještě zhoršit.
Dnes se do nemocnic dostává 300 lidí denně. Pokud to příští týden bude 600 lidí denně, tak epidemie běží dál a vůbec nezáleží na tom, jak kvalitně se testuje. Zřejmě už na testování nezáleží vůbec, protože nám není schopno ukázat víc jak 15000 nakažených denně a začne mít smysl se jím zaobírat zase až tehdy, když začne ukazovat míň a hlavně klesne procento pozitivních případů.
o čem bych psal
když jste mnohé právě napsal sám ? :-)
technická poznámka k počtům : pakliže dojde k přehlcování nemocnic, poměr úmrtí/přijatí do nemocnice patrně nebude stálý, ale půjde nahoru. Nemyslím ale, že skokově, nezahltí se vše stejně a ne vše najednou.
Pak je otázkou, zda se dříve…
Pak je otázkou, zda se dříve zaplní kapacity nemocnic, a nebo dříve koronavirus oddělá tolik zdravotnického personálu, že budou umírat těžké případy covidu-19 jen proto, že pacienty na plicních ventilátorech budou obsluhovat uklízečky a prodavačky v bufetech.
Všichni "chřipečkáři" si neuvědomují, že čím déle budou protahovat epidemii neúčinnými opatřeními, tím déle nechají exponovat virus všem lékařům a sestrám. V nemocnicích pak budou "vyšlechtěny" ty nejagresivnější kmeny viru, a navíc s délkou expozice bude narůstat každému lékaři i sestře šance se nakazit. Postupně tak SARS-Cov-2 začne likvidovat kvalifikovaný personál.
Zatímco lůžka můžete v nouzi udělat i z hotelů, tělocvičen, stanů - tak kvalifikovaný personál nevyčarujete. Takže je to spíše o tom personálu než o počtu lůžek.
zdravotníci
Co jsem včera zaslechl z jakéhosi multirozhovoru s několika primáři z různých nemocnic, nákaza zdravotnického personálu přichází zejména z mimopracovní činnosti. V práci jsou chráněni velmi důsledně. A co jsem slyšel, jak to v nemocnicích probíhá, tak bych tomu i věřil.
Naprostá většina nakaženého personálu se cca po dvou týdnech vrací do práce. Ano, nárazy by byly špatné.
"Alternativní" nemocnice jsou určeny, jestli se nepletu, zejména pro pacienty s prokázaným virem, ale již bez příznaků. Zejména klienty LDN, domovů důchodců aj. Jiná je možná situace u té obsluhované vojáky, tam totiž bude i kvalifikovaný personál.
O mutacích spekulovat nebudu - vše jsou to totiž jen spekulace. I ti, co tomu rozumí, jen spekulují, natož já. A Vy.
Ponkrác 09:41
To je naprosto zásadní!!!
postele můžeme nakoupit v bazarec - nebo pacienta uložit na slámu v sálech zavřených hospod.
Ale dojde personál. (Zdravotníci ubývají mnohem rychleji než průměr populace).
Začínají se přetížení hroutit už teď.
Po několika měsících se u významné části dnešních kliďasů, co zdánlivě vydrží všechno, projví posttraumatický stresový syndrom, kvůli kterému to mnozí z nich zabalí.
A už dnes máme nedostatek lékařů.
Údajně chybné testy
Jakýkoli test na cokoli na světě - z důvodu fyzikálních zákonů, kterým podléháme - je nedokonalý. Má určité malé procento "false positive" a "false negative". Nicméně to test nijak neznehodnocuje. Prostě to znamená, že počty nově nakažených nejsou třeba 10000 přesně, ale 10000 plus mínus 20 lidí.
Je to stejné jako s jízdním řádem. Pokud mám napsáno, že mi jede autobus v 10:00 a pak v 10:30, tak se tam dostavím. Když autobus v pondělí odjede v 10:01 a v 10:32, tak jen hlupák napíše, že jízdní řád je nanic, protože je špatně. A to je zhruba argumentace toho článku o údajně chybných testech.
>>Autorovy pochybnosti se…
>>Autorovy pochybnosti se týkají počtu testů, kvality testovacích míst i personálu, reálné kapacity, kvality testů, certifikace laboratoří i testovacích sad atd.
Vy máte, veverko, dojem, že člověk s pozitivním SARS-Cov-2 virem není roznašeč toho viru? Ten článek je manipulace od začátku do konce. Nedokázal jsem ho číst, proto jsem ho jen zběžně prolétl.
Vždyť je přeci jedno, jestli máte příznaky. Jakmile jste pozitivní a roznašeč toho viru, tak ho prostě šíříte po okolí a přispíváte k epidemii. Vy příznaky nemáte, ale třeba virus přenesete na několik lidí, které virus zabije.
V epidemii přeci nejde primárně o toho jednotlivce s koronavirem. Pokud má potíže, tak se samozřejmě léčí. Pokud potíže / příznaky nemá, tak stejně ten virus šíří, a to je špatně. Ale v epidemii jde o kolektiv, o zastavení šíření toho viru.
To je důvod, proč už nediskutuji. "Chřipečkáři" záměrně mluví o banalitách, ale nikoli o podstatných věcech, které se nehodí do krámu.
Miloslave, Vaši otázku
"Vy máte, veverko, dojem, že člověk s pozitivním SARS-Cov-2 virem není roznašeč toho viru?" pokládám za diskusní faul; nic takového jsem nenapsala ani nenaznačila.
Zajímalo mne KVALIFIKOVANÉ stanovisko k otázkám autora ohledně testování, je jich tam nejmíň deset. Jelikož jste článek nečetl ("Ten článek je manipulace od začátku do konce. Nedokázal jsem ho číst, proto jsem ho jen zběžně prolétl."), další debata je zbytečná.
Ten článek se nedá číst…
Ten článek se nedá číst. Začal jsem číst, ale kromě hysterických výlevů ve stylu projevu Adolfa Hitlera o totální válce jsem dlouho na nic nenarazil. Článek mi spíše přijde jako výcuc Mein Kampfu.
nákaza
Covid-19
A já budu zlej.
Covid je šířen účelově,co nedokázal Hitler,tak ....
Otázky pro Miroslava Ponkráce
Zdá se mi, že si článek v mnoha ohledech protiřečí. Rád bych se proto zeptal na několik věcí.
Proč tento článek, když jste se rozhodl s nikým o covidu nediskutovat?
Kdo rozhoduje o tom, zda jsem nebo nejsem schopen přemýšlet?
Která data jsou zfalšovaná a která jsou správná? Jak to poznáte?
Myslíte, že někdy dříve zažila historie nějaká spiknutí?
Proč je špatné zavření obchodů, když je dobré omezit kontakty?
K čemu je dobré zaznamenávat počet pozitivně testovaných a nesledovat počet nemocných?
Znáte donedávna tajnou statistiku vytížení nemocnic?
Proč je nutné chodit do zaměstnání, když hrozí smrt covidem?
Z jakého důvodu přestala fungovat v roce 2020 získaná imunita, když fungovala po celou historii lidstva?
Odpovědi
>>Proč tento článek, když jste se rozhodl s nikým o covidu nediskutovat?
Článek není diskuse. Článek je prostě předložení autorových faktů, názorů, poznatků, ...
>> Kdo rozhoduje o tom, zda jsem nebo nejsem schopen přemýšlet?
Pokud vám nebyla dána normální inteligence, pak o tom rozhodujete pouze vy sám svým rozhodnutím, jestli jste ochoten / schopen přemýšlet či nikoli.
>> Která data jsou zfalšovaná a která jsou správná? Jak to poznáte?
a) Podle souladu / nesouladu s realitou. b) Nezávislým ověřením. c) Podle autority / serióznosti zdroje.
>> Myslíte, že někdy dříve zažila historie nějaká spiknutí?
Mnohonásobně.
>> Proč je špatné zavření obchodů, když je dobré omezit kontakty?
Může to být dobré, může to být špatné. Jako vždy záleží na konkrétní realizaci, okolnostech. Já sám jsem žádný názor typu "je špatné zavření obchodů" nikdy nevyjádřil.
>> K čemu je dobré zaznamenávat počet pozitivně testovaných a nesledovat počet nemocných?
Pokud vím, sleduje se obojí.
>> Znáte donedávna tajnou statistiku vytížení nemocnic?
Ne, mám pouze veřejné zdroje jako každý jiný.
>> Proč je nutné chodit do zaměstnání, když hrozí smrt covidem?
Protože jinak hrozí smrt hladem.
>> Z jakého důvodu přestala fungovat v roce 2020 získaná imunita, když fungovala po celou historii lidstva?
Získaná imunita nikdy nepřestala fungovat. Pokud jste vyčetl z mého článku něco jiného, pak špatně čtete.
Děkuji za odpovědi
A bohatou diskusi pod článkem. je to lepší, než nediskutovat :)
Jsem rád, že jste povolil pochybujícím přemýšlet, když už nesmí o ničem rozhodovat.
Ohledně zavření obchodů viz váš článek.
Počet nemocných se nesleduje. Pokud se mýlím, prosím nějaký odkaz.
https://www.hlidacstatu.cz/kapacitanemocnic#CR
Citace z vašeho článku: "Kolektivní imunita nebo cílené promoření moc nefunguje."
Já se vyjadřuji až právnicky…
Já se vyjadřuji až právnicky přesně. Přemýšlejte si o čem chcete.
Rozhodovat o čemkoli důležitém by měli ovšem lidé příčetní, zkušení a znalí. Vy byste byl rád, kdyby vám třeba transplantaci srdce dělala uklízečka z hlavního nádraží (uklízeček si velice vážím)? Nebo řídil letadlo, ve kterém letíte, člověk, který neumí řídit ani koloběžku?
Mně naopak připadá jako příznak bláznovství, když si někdo myslí, že kdokoli může rozhodovat o čemkoli. Člověk, který si to vážně myslí, není soudný.
Počet nemocných se sleduje: (https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19)
To už je taky covidovy zvyk
Plest si počet nemocnych s počtem nakaženych, alias pozitivnich zdravych.
Mimochodem, k té transplantaci srdce - preferoval bych doktora Pirka, který je rovněž jedním z těch vašich pochybujících nýmandů...
Já si také srdce nechám…
Já si také srdce nechám operovat Pirkem, ale nenechal bych nikdy Pirka řídit jadernou elektrárnu, nebo ho rozhodovat o epidemii. To je podstata - každý se má držet svého kopyta. Že Vlastimile!
OK, a proto
poslouchejte vakcinologa Prymulu, jak šéfuje epidemiologům :)
Takže veškerého vaše názory,…
Takže veškerého vaše názory, jestli jsem dobře pochopil naši diskusi, jsou opřeny o to, že je vyslovují lidé, kteří věcem nerozumějí, a nejsou odborníky v daných oborech? To je smutné. Moc smutné. Je mi vás moc líto.
Já nemusím nikoho poslouchat. Já mám za sebou studium biochemie a slušné vlastní znalosti. Jinak řečeno, mohu se o ně opřít.
Nejsem závislý na názorech Vlastimila, Pirka, Prymuly či kohokoli jiného.
Psychopat
A na základě studia biochemie rozhodujete kdo je a není psychopat? :D
nejak
jste opomněl, že je opravdu epidemiologickým nymandem a podle psychologické poučky, kterou jsem nedávno zachytil, špičkový odborník jednoho oboru se v jiném oboru mýlí více než laik, protože ego...
Smrt hladem
Miloslave,
nesouhlasím s Vaším názorem, že bez práce hrozí smrt hladem. Většina populace je obézní a trvalo by měsíce než by vyhladověla k smrti.
Oprava
>> Kdo rozhoduje o tom, zda jsem nebo nejsem schopen přemýšlet?
Pokud vám BYLA dána alespoň normální inteligence, pak o tom rozhodujete pouze vy sám svým rozhodnutím a svou vůlí, jestli jste ochoten / schopen přemýšlet či nikoli.
Rozvedení imunity
>> Z jakého důvodu přestala fungovat v roce 2020 získaná imunita, když fungovala po celou historii lidstva?
Získaná imunita nikdy nepřestala fungovat. Pokud jste vyčetl z mého článku něco jiného, pak špatně čtete.
Jak jistě víte, neexistuje jeden SARS-Cov-2 virus, ale v současné době cca tisíce různých kmenů tohoto viru, a to číslo dalšími mutacemi viru neustále roste.
Abyste se stal vy, nebo kolektiv imunní, musí se setkat se všemi kmeny viru v okolí. Po prodělání covidu-19 získáte imunitu na jeden jediný kmen, který jste prodělal. Nemáte imunitu proti těm ostatním kmenům SARS-Cov-2. Můžete onemocnět znovu hned další den po vyléčení - jiným kmenem.
Proto - z důvodů rychlé kadence vytváření nových mutací viru - je vám specifická imunita dost naprd. Důvod, proč vytváří SARS-Cov-2 tak snadno mutace je nestabilita genetické informace ve formě RNA. RNA je chemicky nestabilní z důvodu nestabilní chemické struktury. Proto evolučně život přešel u vyšší druhů poměrně záhy na chemicky stabilnější DNA jako základ genetické informace.
Miloslave, dík za článek i příspěvky!
Jen se proboha nenechte znechutit nedorozuměním s Vidlákem - viz můj příspěvek výše.
Vidlákovu reakci považuji za pochopitelnou - a jsem rád, že k ní takto otevřeně došlo, může vyjasnit jedno z "jader vzájemných nedorozumění" mezi laiky, poučenými laiky a odborníky.
Jinak jste mi svým článkem sebral téma - chtěl jsem napsat během víkendu něco podobného, ale Vy jste to udělal lépe a většinou fundovaněji.
V tom, co píšete, je několik evidentních zjednodušení - ale snad jen jedno zásadní:
Zdaleka ne všechny mutace způsobují neúčinnost vakcinace, "ušité" na starší variantu !!! Takových mutací je naštěstí naprostá menšina!
Vím, že to víte, vím, že v takto zkomprimované verzi není místo na podrobnosti - ale je dobré nezpochybňovat předem účinnost vakcinace z tohoto důvodu!
Vcerajsie zadanie vidlak neurobil.
Chlor asi vie odpoved.
Ten dalsi kokot co mal nacionalisticky prispevok, ze si mame najskor urobit poriadok doma na SK - nech najskor pojebe svoju mat a potom nech reaguje na moje prispevky.
Ku covidovym clankom sa teda nema zmysel vyjadrovat.
Tak sa tu zatial majte - pridem az opat bude tema zemiaky.