Můj bratr Master mě upozornil na jednu zajímavou věc. Kydy existují už víc než čtyři roky. Po celou dobu jim pozvolna roste čtenost. Je to opravdu kapka ke kapce, Kydy nejsou žádná rychlokvaška, své čtenáře si hledají pomalu, protože mám primárně zájem o čtenáře pravidelné. Proto také dělám vše pro to, aby si můj čtenář mohl dát ráno v práci kávičku a k ní si otevřít nový článek.
Tu a tam se ale stane, že jsou Kydy vysloveně přepadeny novými čtenáři a může za to fejsbůk. Prostě nějaký můj článek zarezonuje, začne se sdílet a po několik dní mám najednou dvoj i trojnásobnou čtenost. Pak to zase upadne, vše se vrátí do starých kolejí, ale nějakcí čtenáři vždycky zůstanou a zabydlí se tu. A včera... si mě všimly Parlamentní listy. Jen v jejich rubrice Monitor... ale chvíli to včera vypadalo, že spadne server. Takový nápor čtenářů tu ještě nebyl.
Myslím, že to v diskusi už bylo vidět. Začaly se objevovat nové nicky, přidali se noví diskutéři. A samozřejmě se našli i noví trolíci.
Prosím všechny diskutéry o trpělivost. V nejbližších dnech se prostě objeví noví čtenáři, kteří zde zůstanou. Neznají to tu. Nevědí nic o zdejších zvyklostech. Dejte jim čas. Ne každý nový nick je od Kartouze. Možná prostě jen nesouhlasí. Do týdne nápor ustane, vše se vrátí do starých kolejí a do diskuse možná začne přispívat pár nových jmen. A já si vyhodnotím, kdo přišel diskutovat a kdo přišel škodit... a vykydám tu.
Zajímavé je, že zatím pokaždé došlo k tomuto nárůstu čtenosti vždycky, když jsem napsal nějaký řádně apokalyptický článek. Teď naposled to byl pondělní text "Vítejte v realitě". Předtím to byl článek o Vrběticích nebo o tornádu. Jakmile se rozjedu, mám nějaký hluboký splín, patřičně se rozkurážím a nechám své myšlenky zavést až na kraj dystopické budoucnosti, tak mě čtou nejvíc. Jakmile se v této republice stane něco, co má potenciál ničit, já se dostanu do blbé nálady a napíšu něco o katastrofě, hned to všichni sdílejí.
Já jsem vlastně takový apoštol apokalypsy.
A vzhledem k naší růžové budoucnosti mi zřejmě čtenost ještě rapidně naroste...
Kydy už jsou tak známé, že stačilo, aby se na fejsbůku objevila Ládikova básnička. Nebyl u ní vůbec odkaz na Kydy ani jiná poznámka. Prostě jen "ukradeno z internetu" a pod básničkou bylo připsáno, že autor píše pod nickem Ládik. Jeden z prvních komentářů ihned odkazoval na Kydy. Už jsme prostě známí. Tak známí, že širý internet ví nejen, že existuje Vidlák, ale také že existuje Ládik. Blahopřeji Vám Ládiku, dnes večer připiju na vaše zdraví velkým stakanem portského. Nepochybuji o tom, že Targus, Maneca, Admirál, Godot a Asfaltový holub a další už také mají svoje jméno a když budou jejich komentáře citovány na fejsbůku, budou čtenáři vědět o koho jde. Chci vám všem poděkovat. Díky vašemu projevu jsou Kydy tím čím jsou a bez vás by to nešlo. Jste součástí této cesty nedovedu si představit být tu bez vás.
A já si teď právě uděluji již zmíněný titul apoštola apokalypsy, který si odteď budu psát za jméno. Mojí disertační práci i s obhajobou tu můžete číst už čtyři roky. Oponentura je každý den k dispozici pod článkem, komise je sice laskavá, ale nic mi nedaruje.
Všichni noví čtenáři jsou zde vítáni. Pokud se vám zde bude líbit, přečtěte si zdůvodnění existence tohoto blogu, seznamte se s pravidly diskuse a prostě diskutujte.
Existuje tu pár nepsaných zvyklostí. Všechno co zde vyslovíte, je jen názor. Nemá smysl ohánět se pravdou, nemá smysl ohánět se fakty, nemá smysl dokládat odkazy. Nikdo na mém blogu nemá právo mít pravdu nikdo. Ani já ne. Předkládám vám zde názory, pokouším se o různé úhly pohledu a klidně si ve dvou článcích po sobě protiřečím. Klidně v jednom článku chválím a v druhém kritizuji. Toho samého za to samé.
Nikoho nenutím mi věřit, nikoho nenutím mě chválit. V diskusi máte právo mě zepsout, máte právo mít jiný názor, máte právo ten názor prezentovat a máte právo ho obhajovat. Ale nemáte právo ho označit za pravdu. A nemáte právo se posmívat. Ani mně, ani nikomu jinému. A pro každého nového platí, že co je dovoleno Jovovi, není dovoleno volovi. Až se zde zavedete, budete moci být jízlivější i radikálnější. Ale až se zavedete.
No abych se dneska jen nenaparoval násobným nárůstem čtenosti, dostojím svému jménu. Povím vám, co se v posledních dnech odehrálo nového.
Já byl s energiemi také u Bohemia energy. Když jsem přebíral dům po dědečkovi, měl to tak zavedené a já to převzal. Ceny byly víceméně standartní a neměl důvod nic měnit. Až do minulého týdne. to se ukázalo, jak to na té Bohemce mají zavedené a já přešel k Innogy, kde jsem ještě stihl podepsat smlouvu na tříletou fixaci elektřiny i plynu. Ale s tím, že k přepisu dojde až od prosince.
Včera Bohemia Energy skončila. Miliardář vydělal, co se stane s jeho firmou, zaměstnanci i se zákazníky to ho už nezajímá, protože máme hentů neviditelnou ruku trhu a pojede si někam užívat vydělané miliardy. O jeho klienty se postará dodavatel poslední instance. Takže ani já se zatím nemusím bát, že by mi odstřihli elektroměr.
Nicméně... podíval jsem se na stránky těch dodavatelů poslední instance a hned na mě vyskočila nová tisková zpráva, že se sice o zákazníky Bohemky postarají... ale za aktuální burzovní ceny. To aby sis člověče český moc nevyskakoval. Pro mě to bude obzvlášť zajímavé sledovat... chápu, že existují nějaká zákonná pravidla a že jsem měl přejít k Innogy až od prosince, ale teď když Bohemka zkrachovala... to bych mohl přejít hned ne?
Innogy je pro mě zároveň i ten dodavatel poslední instance, takže jsem opravdu zvědavý, jestli se něco změní, nebo mi vysvětlí, že stejně nemohu přejít hned a že jim alespoň jednou budu muset zaplatit za plyn i elektřinu v nových fajných cenách. Tohle si opravdu užiju a budu vás pravidelně informovat. Moje apokalyptické svědomí mi říká, že pád Bohemia energy bude pro někoho slušná bonanza.
Chování dodavatele poslední instance a jeho naordinování aktuální supervysoké ceny... to je hezké politické téma což? Bezmála milion klientů, kteří si teď přečtou, jak se k nim bude jejich nový dodavatel chovat... To je dost voličů ne? Máme tu jednu vládu na odchodu a druhou na příchodu. Tohle by hodně ukázalo, jak to s námi kdo myslí ne? Jeden si potřebuje upevnit moc a druhý potřebuje národu dokázat, že byl mnohem lepší hospodář než si voliči mysleli. Devět set tisíc klientů... Všichni si to v nejbližších dnech přečtou.
Nestojí za to vystoupit v televizi, natočit nové Čau lidi, svolat tiskovku, nechat se napudrovat, nakadeřit a pak oznámit těmto potenicálním voličům, že dostanou energie za nějakou aktuálně průměrnou cenu? Kydy čtou na všech ministerstvech. Čtou je podle mě i všechny ty volební štáby, poradci i poraděnkové. Tož poraďte svým Rakušanům, Fialům, Jurečkům, Bartošům, Babišům i Okamurům, aby toto téma zvedli.
Okamura může mít spoustu voličů, když teď zvedne povolební prdel a začne se rozčilovat před kamerami, že stará i nová vláda na normálni lidi sere a neřeší jejich situaci, protože chudáci teď budou platit příšerně drahou energii.
Babiš může s klidnou tváří slíbit spoustě pražáků, kteří volili Fialu a teď koukají jak vyvoraná myš, že jejich oblíbení herci Marek Daniel a Pavel Liška normálně lhali až se jim od huby práší... ale dělali to za peníze a člověk se nějak živit musí... Babiš může těmto voličům ukázat, že není takový hajzl, jak si o něm myslí a může do roztrhání těla bránit jejich peněženky.
Fiala a jeho pětiskvadra mají jedinečnou příležitost ukázat kupříkladu mně, že jsou to politici na svém místě, že myslí na lidi víc než na prebendy a ujmou se tohoto problému. Koneckonců spolu máme šanci dát Česko dohromady, tak by mohli začít tímhle. Jsou to mraky hlasů ve volbách. Málokdy máte jako politik šanci na tak jednoduchý a účinný direct marketing.
Já si Vidlácky ohlídám, kdo se k tomu jak postavil. A rád tady napíšu, že Innogy se pochlapila a ke dni pádu Bohemia Energy jsem už jejich klient ne všemi výhodami co mám ve smlouvě. A samozřejmě s chutí napíšu, když to bude naopak a ukáže se, že jsou to dojiči obyčejného občana voliče, jak by se dalo čekat.
Rád také pochválím klidně i Vítka Rakušana o kterém jsem včera napsal, že je krysa, když se tohoto problému chopí.
To víte páni politici... jedny volby jsou za námi a brzy budou další. Mnohem dřív než si všichni myslíte. Je třeba na nich pracovat. Je třeba aby se ukázalo, co jste zač. A je třeba, abychom na vás viděli. A ještě více je třeba abyste viděli vy nás. Abyste viděli, že všechny komunikační kanály pod kontrolou nemáte. Je třeba tyto články sdílet a přeposílat, abyste se zase třásli z toho, jak si mezi sebou přeposíláme dezinformace a vy s tím nemůžete nic dělat a nepomůže vám ani speciální vysílání České televize.
Vidlák a.a.
- Log in to post comments
Komentáře
Tak to chodí
Na pády si musíme zvyknout. I na to, že na pádu firmy neprodělá její vlastník. Taková kapitalismus není. A politici? Ti mají jiné starosti, z Bohemie se moc nevyzíská. Její krach brzy zakryjí jiné a větší problémy. Do budoucna se musíme obrnit. Navrhovaný ministr zdravotnictví Válek z tváří pokrového hráče tvrdí, že 6 hodin čekání u lékaře je v pořádku. Jinde se čeká i dny. Asi dělal lékaře v tísni v Burkině Faso.
Válek je první nadržená vlaštovka, přiletí další, nejen vlaštovky, ale i krkavci.
Kapitalismus s nelidskou tváří
Ten má i tu fíčuru, že všichni ti tzv. dodavatelé poslední instance, se nepochybně budou chtít na pádu BoE napakovat a napálkovat "zachráněným" ceny, co to půjde a zcela bez ohledu na momentální ceny na trhu s plynem a silovou elektřinou. Kapitalismus toho nejhoršího druhu - neojebeš, budeš ojebán.
Ony ty aktuální ceny možná ani nejsou čtyř- a vícenásobné, jak nám dneska tvrdí, ale například zatím jen dvojnásobné. Ale na základě mé první věty budou "zachránění" platit ceny nejméně čtyřnásobné a vyšší, protože už to po mainstreamu, kterému většina prostých lidí věří, rozšířili renomovaní "experti".
Zajímavé na tom je, že titíž "experti", včetně toho experta na energetickou bezpečnost, prakticky neviditelně, nebo vůbec nijak neupozorňovali na fakt, že díky mnoha vlivům, mezi které jistě patří i naprosto zběsilé chování ČR k Rusku, mohou pak ceny plynu, právě díky zabedněnosti a blbosti našich představitelů, vyletět nahoru, protože ani Rus není splachovací. A všichni ti sekundární distributoři z toho mohou mít vážné potíže - ale chápu, že nechtěli psát rovnou o bankrotech, aby lidi nevystrašili.
Nevím, jak přesně to nazvat, tohle není pravičácký web, který leccos unese.
Jednoduše si myslím, že vláda by měla včas předejít spekulacím s cenami a skutečně by měla ceny obou energií, po provedeném průzkumu trhu a hlavně jednání s ČEZem a s Rusy, pevně a rozumně zastropovat - prostě, aby k tomu nezřízenému pakování firem "poslední instance" nedošlo.
A neobviňoval bych šmahem ani bývalé klienty BoE, jak se zde už objevilo.
Spousta z nich taktak vycházela s platy - a markantně levnější energie odmítne jen blázen nebo někdo, kdo vydělává tolik, že je mu to prostě jedno, kolik to stojí.
Vím to zatraceně dobře sám - dlouhodobě jsem byl neschopen provozu skrzevá vážný úraz elektrickým proudem, jako na potvoru spojeným ještě s vážným úrazem fyzickým. Stalo se prostě to, že mne naprosto nečekaný zásah tvrdým střídavým napětím asi 950V, přímo z anodového trafa výkonného elektronkového přístroje (Marshall SuperBass 400, po Gumovi Kulhánkovi) doslova odhodil skoro dva metry dozadu. Jak možná známo, takový skoro let pozpátku, spojený se ztrátou koordinace svalů i orientace, moc dobře korigovat nejde.
A zase jako na potvoru, jsem letěl sice pozpátku, ale s hlavou o dost napřed. A přímo na místo, kde už mnoho let, na stole pro mechanické práce, trůnila stará dobrá, masivní a velká červená, ještě poctivá stopadesátka York.
Můj asi osobní Anděl strážný musel mít tehdy fakt honičku (ono to nebylo za ta léta zdaleka poprvé) a štěstí bylo, že jsem sice byl jakoby omráčen, ale zaplať Pane, nedošlo ani po takové šupě k fibrilaci a mozek mě celkem rychle probral, takže jsem ztratil asi jen dva litry krve.
Jako téměř neznaboh, do kostela jen jednou ročně na půlnoční (ze 4.třídy z náboženství jen Otčenáš a Zdrávas Maria), jakmile to bylo jen trochu možné, šel jsem do kostela poděkovat.
Jistěže jsem měl nějaké finanční rezervy, s rozumným hospodařením každý nějaké má, protože nikdy nevíte, co a kdy se vysere, co nejmíň potřebujete. Ale za nějakých 10 měsíců, než jsem byl jakžtakž schopen něco produktivního dělat, se rezervy dost vyčerpají.
Má milovaná paní už v té době bohužel nežila a tak nebýt finanční pomoci ségry a dcerky, tak nevím nevím, jak bych to ustál.
Rezervy doma i na účtu se tenčily, ke všemu tomu jsem se dozvěděl, že chci-li ještě vypadat normálně, tak je nutná operace na soukromé klinice. Tu státní zdravotnictví sice provádí také, ale čeká se na ni klidně i rok a déle - a zde hrozily komplikace a hlavně nevratné škody z prodlení. A trochu jako Quasimodo asi nikdo dobrovolně vypadat nechce, že.
A že ti lidi blázni nebyli, to se ostatně potvrzovalo každým rokem bezproblémového (pro klienty) fungování BoE.
Konání těch lidí, kteří někdy v r. 2006-2007 přešli k BoE, vycházelo z jednoduché úvahy (nikoli vychcanosti a dobře jim tak): Proč bych měl platit například EONu víc, když mohu platit markantně méně BoE. Pravděpodobně by to udělal každý, kdo nemá zrovna šesticiferný plat a je mu tudíž jedno, kolik a komu za energie platí.
Už jsem tu zaregistroval ten názor nahoře v závorce - že byli vychcaní a dobře jim teď tak.
Nikoliv, jen se z nějakého vážného důvodu chovali vysoce racionálně. A ten vážný důvod byl nejčastěji ten, že prostě neměli tolik peněz nazbyt. Proto mi přichází trochu nefér, posílat je teď v diskusích do řiti, ať si pěkně vyžerou, co si navařili.
To bylo hodně těžké i nějak odhadnout, jestli si někdo něco navaří. Vždyť BoE měla statisíce klientů a fungovala bez zádrhelů dlouhá léta. Nebyl důvod je z něčeho špinavého podezřívat (do vnitřních procesů stejně nesmíme vidět) a tak to určitě brali i jejich klienti.
Díky za prostor na Kydech.
Zastropovani
K zastropovani cen muze dojit, ale bude to narusovat eu smernice o volnem a rozdelenem, nezvyhodnujicim trhu a blablabla.
pro nezivit pijavice ?
Konání těch lidí, kteří někdy v r. 2006-2007 přešli k BoE, vycházelo z jednoduché úvahy (nikoli vychcanosti a dobře jim tak): Proč bych měl platit například EONu víc, když mohu platit markantně méně BoE.
-----------
Vetsina lidi vychazela z vychcanosti, kdy se snazi usetrit, a zle monopoly tlacene pravicovymi svazaky do mozku porazit. Pijavice/zprostredkovatel nabizi cenu energie nizkou, nestara se o elektrarny ani o distribucni sit, jen ma call centrum a spoustu pravniku se spatnymi smlouvami.
Cesky vychcanek se k pijavici pripoji a sosa stejne jako ona, nevadi mu ze vyrobce elektriny je stale vice svazovan, povolenky, nuceny prodej na burze (aspon ti hajzlove monopolni musi zlevnit) a v okamziku kdy se neco zadrhne jeho skvela spolecnost zalozena na systemu prutokace nevydrzi ani tri mesice (oc cervence, zvyseni cen povolenek)
Nikomu nevadi burza s povolenkami, kde obchoduje kazdy smejd aby levne nakoupil a draho prodal, ale obvini se rusko ze nedodava plyn, ktery jsme mu dodavat zakazali a jeste jim chceme sebrat/rozdelit vybudovanou infrastrukturu. (NS2)
viz https://outsidermedia.cz/medved-ktery-prodaval-med/
Jakpak to, lidi, měli jsme přece dohodu, divil se Medvěd.
– Ano byla, ale ta teď skončila. A obecně nemáme s tou tvou filištínskou dohodou nic společného. Cenu tvého medu tedy nebudeš určovat ty a ani včely v našem lese, ale všechny včely na celém světě. Spotový trh se tohle nazývá, pokud jsi to nevěděl. A obecně tento tvůj med brzy nebude nikomu nikde potřebný. A vůbec nějak tak špatně ho získáváš, vůbec přitom nemyslíš na přírodu, na její zachování, ne jako my a náš přítel Grizzly. On, jestli se něco stane, slíbil, že nás zavalí svým levným medem, všichni se v něm budeme doslova koupat. A ta nová cestička, po které nám chceš dodávat více medu, tak to se nám, ani našemu příteli Grizzlymu, nelíbí. My a náš přítel Grizzly věříme, že bys tuhle cestu neměl vůbec pokládat, je moc krátká, široká a navíc už je jedna stará dobře vyšlapaná.
Na doplnění:
"Putin: Doufali v neviditelnou ruku trhu"
https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/putin-doufali-v-neviditelnou-r…
lujjzo co to čtete tss tss, musíte na ta správná místa
Tam vám to vysvětlí :-) třeba velvyslanec pro energetickou bezpečnost Václav Bartuška
https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3300307-odstrihnout-zeme-od-dodavek-…
Vláda deklaruje, že vzhledem k vrbětické kauze nepustí do tendru na rozšíření Jaderné elektrárny Dukovany zájemce z Ruska. To by podle velvyslance pro energetickou bezpečnost Václava Bartušky nemělo tendr ohrozit.
Obávat se podle něj nemusíme ani případného „utažení kohoutků“ s ropou a plynem, Kreml je totiž na prodeji závislý a Evropa už ukázala, že se bez dodávek dokáže obejít. Hlavní ekonom Patria Finance Jan Bureš upozornil, že Rusko se stále více izoluje, což vede k jeho zaostávání za srovnatelnými ekonomikami Asie i Latinské Ameriky.
tendr na Dukovany
(ev. temelín) to zcela jistě neohrozí.
On totiž žádnej tendr nebude, takže nebude co ohrožovat
Myslím, že na jinších místech bylo rozhodnuto, že do budoucna jaderná energie v ČR neééé
karel
Vámi výše uvedené vychází z naprostého nepochopení toho jak trh funguje, nezlobte se, ale Váš komentář je blábol.
Zkuste uvést jediný důvod proč za kteroukoliv komoditu platit více než je nezbytně nutné.
Blabol ?
Podle vas funguje v eu nejaky trh ? Nebo jen monopoly, riznute hloupymi napady eu, kde regulujeme 50 procent dodavek do potrubi kde muze byt jen jeden dodavatel ?
Karel
Je to blábol a to naprostý, od začátku po konec. Od vychcanosti přes 'pijavice' zprostředkovatele, trh (áno máme tady trh byť máme i regulace) burzu až po povídku s medvědem, která je na tom snad jako jediná únosná.
Už jste vymyslel nějaký důvod proč za komoditu platit více než je nezbytně nutné? Tj v této situaci proč nevyužít služeb 'pijavice' a namísto toho krmit jinou 'pijavici' více bych musel?
Neberte si to osobně.
kapitalismus.
strejda.
Spíš by se mělo napsat,dokud jde rejžovat,kapitalismus je dobrý,když ne,hodí to kapitalista státu na krk.
Kolik podobných asi skončí,myslím že hodně,můžou to být pojišťovny i zdravotní,nějaká banka,některé firmy.Zaráží mne jedna věc,jsme výrobci elektřiny,že můžeme přebytek vyvážet,proč nemáme svoji elektřinu,proč ji musíme nakupovat na burze.Jistě,ropu plyn nemáme,tam to musíme nakupovat,ale za cenu,jakou si stanoví vyděrači.
Proc na burze ?
Protoze hloupa eu a jejich nazor na spravedlivy trh, kde brani monopolum a prodej vseho na burze od vyrobcu a opetovny nakup pro distributory umoznuje prodavat elektrinu i nekomu kdo nevlastni ani dynamo u kola, ani jeden drat ke spotrebiteli, ale jen papirove zprostredkovava a saje zisk jako pijavice.
A nebyl to náhodou
Martin Říman, který se tak staral o nejvýhodnější cenu pro občany, jak tvrdil. Dnešní hoteliér?
Kapitalismus versus socialismus
Již někdy v roce 1996 jsem četl (nevím už kde a věřím , že se autor nebude zlobit , že ho nejmenuji) srovnání těchto systémů. A v paměti mě utkvěly 2 rozdíly.
1) Komunisté znárodňují majetek a kapitalisté znárodňují dluhy.
2) Komunisté si myslí , že jsou u moci napořád a tak kradou pomalu po troškách. Kapitalisté vědí , že po volbách mohou moc ztratit a tak kradou rychle a hodně.
A z prosince 1989 jsem si zapamatoval verš z básně Jiřího Žáčka.
"Za pravdu je dvojí sazba. Někdy pomník , jindy vazba. Když ji řekneš dřív než včas , tak ti pravda zlomí vaz"
Nebyl to starý dobrý Karel…
Nebyl to starý dobrý Karel Havlíček Borovský? Ty verše? Ale Žáček si jej mohl samozřejmě vypůjčit.
Reakce
Byl to Žáček.
to Dědek a Hnidopich
Máte pravdu. Je to v "Rýmy pro kočku a pod psa". Tak snad mne omluví, že jsem si to před svým dotazem ještě ověřoval tady: https://citaty.net/citaty/2001721-karel-havlicek-borovsky-za-pravdu-je-…
tady: https://zboril.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=350715
tady: https://www.osel.cz/myslenka.php?myslenka=2540
a tady zase Žáček:
https://www.icestina.cz/epigram/
a tady: https://www.jirizacek.cz/ukazky-humor.html
Tak jsem šel nakonec přímo do knihy a co myslíte?
Je to tam! ;) Díky za opravu.
cialis t-max
viagra rrp australia cost <a href=https://vsildenafilos.com/>viagra iowa</a> Viagra Ca
back pain cialis
generic viagra <a href=https://cscialisan.com/>buy cialis online cheap</a> cialis los angeles
cialis online drugstore
what is furosemide for <a href="https://asalasixo.com/">cheap lasix 40 mg</a> furosemide 20 mg tablet
cialis generic equivalent
Kamagra Over The Counter <a href="https://vprednisonn.com/">buy prednisone without a precipitation</a> where can i buy prednisone without a prescription
taking viagra and cialis together
can you buy priligy <a href=https://apriligyn.com/>priligy dapoxetine amazon</a> priligy and cialis
Může mi někdo znalý vysvětlit, proč letí ceny
elektrické energie od distribučních firem nahoru?
Říká se, že za to může burza.
Dobrá, při prodeji mimo ČR.
Ale ony významně zdražily vstupy ČEZu? Tedy kromě cen plynu, jenže co vím, tak jediná paroplynová elektrárna, kterou ČEZ má se používá pouze jako mimořádná záloha.
On je důvod, aby byla vyšší cena hnědého uhlí na severu Čech z povrchových dolů?
Ono zdražilo jaderné palivo do našich dvou jaderek?
Nebo snad zdražila voda ve Vltavské kaskádě? Nebo cena slunečního záření na ty hektary ....
Laco,
Mám dojem, že cena elektřiny se odvíjí od ceny na burze.
Tedy výrobce prodá tomu, kdo nabídne nejvíc.
Něco málo k tomu je třeba zde:
https://www.srovnejto.cz/blog/burza-elektriny-jak-funguje-obchodovani-s…
ani ten ČEZ není 100 % státní...
a akcionáři i minoritní chtějí zisk, zisk, zisk....
https://oenergetice.cz/trh-s-elektrinou/trh-s-elektrinou
Uvidíme
zda a co vláda současná, či budoucí nová politická reprezentace vymyslí.
Opravdu znovu apeluji na všechny,
nepodepisujte nyní NIC pod tlakem čemu nerozumíte, ptejte se
i právníků, regulátora (čtěte i ty stránky ERU), ptejte se , co dělat s platbou záloh u dodavatele v úpadku, kam případně platit zálohy dál...zda udělat samoodečet či ne ihned,
zda počkat a to pak i s podepsáním nové smlouvy,
či vydržet chvilku,
zda vláda nezvládne třeba ještě vyjednat ceny u těch DPI rozumnější, než by Vám dali sami, je to nyní opravdu šílené....
Dokonce i na seznamu už píší objektivněji asi si uvědomují všichni jak obrovský malér systémem padajícího h....to je.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/konci-bohemia-energy-nejvetsi-uskupe…
Rozbití monopolu
Napsal uživatel MAJKA (neověřeno) dne Čt, 14. 10. 2021, 01:02
Nebyli u toho Zelení s Bursíkem s slunečníky a větrníky?
Pepíku
Když píšete přímo mně, tak ještě budu reagovat, ač jsem už chtěla nechat prostor jiným.
Liberalizace trhu s elektřinou v ČR byla akce EU a tedy to zaváděly první vlády po vstupu do EU
( cca od 2006 se to rozběhlo a bylo možné měnit "dodavatele", to byl asi předseda vlády Paroubek -bez záruky
a běží to dosud).
Bursík a spol jsou skutečně aktéři boomu až té alternativní výroby elektřiny (solárních elektráren),
tedy zase další EU dotované a i z našeho rozpočtu fest podporované dobro...
Jednotný liberalizovaný trh a propojení přenosových soustav je jeden z cílů EU,
komunikují to lidu jako dobro samo, samý balíček sem a tam,
konkurence přece sníží ceny, samá pozitiva pro koncové odběratele
emisní povolenky, aby čistí byli levnější a "špinavý" drazí a trh to vyřešil
a skutečný výsledek boje o kořist omezeného trhu, kde jeden "krade" odběratele na čas druhému, vidíme dnes.
(A to už máme prý jen v našem rybníku cca 400 licencí prodejců elektřiny a cca 230 plynu a krachy teprve začaly)
******
EU na to má ale PLÁN,
více liberalizace,
chytrý elektroměr,
evropský regulační úřad a ať si mohou přebírat zákazníky dokonce ještě firmy napříč celou Evropou...
Příště budeme zřejmě zachraňovat později krachující šibaly a dotovat jiné a jejich zákazníky i v jiné zemi EU a to se vyplatí!
Správné varování,
od 1989 už alespoň devítistéosmdesátétřetí.
Jenomže, kolik z toho milionu je poslechlo, kolik jich čte Kydy, kolik z těch čtenářů dá na rady?
prodáme ČEZ
(stejně jako předešlé)
a budeme se mít dobře ( aspoň někteří ) ☺
tony
Jestli modroptačí fialoblok ohlásí prodej čezu nebo jeho částí bleskově si sjednávám půjčku a skupuju čezí akcie, protože to co pak předvedou se již nebude opakovat.
Kechlibar k vnějším příčinám
https://kechlibar.net/2021/10/13/zasmodrchane-retezce-i-energie/
Je to jasné jako facka:
Protože prachy!
A všimli jste si, že to je v celém spektru? Materiály, výrobky, zboží, atd., atd. Možná dojde i na platy a důchody.
Jestli s tímto důvodem nesouhlasíte, tak nabízím variantní vysvětlení: Nejsou čipy!
It's the globalization, man
Spojené státy jsou fakticky krach a její poválečný investiční projekt EU si ordinuje sebedestrukci. Aby nemuseli vyhlásit bankrot, FED a „pandemicky odpovědné“ vlády zemí EU pod rouškou COVID zaplavují trhy novými penězi. Současně, aby zabránili hyperinflaci, globálně pozastavují ekonomické transakce a všemi možnými způsoby zavírají reálnou ekonomiku. Jedním z velmi účinných způsobů je vyhnání cen energií do astronomických výšin. Panimajetě tavarišči?
Taky by me zajimalo....
Kdyz cesky energetik vyrobi ceskou elektrinu v ceske elektrarne z ceskeho uhli za ceskou mzdu, tak proc si tu vyrobenou elektrinu musi kupovat za nemecne ceny ?
Proc Kuwaitan kupuje kuwaitsky benzin za kuwaitske ceny a ne za burzovni ?
Nevím...
... jestli zrovna Kuvajt byl ideální příklad. Tipuji, že po jejích „záchraně“ se tam dováží americká ropa svobody v tankerech a prodává se za americké dolary v USA určených cenách.
Ceny na burze nejsou nákladové, ale tržní
Stejně jako různé řeky, které se potkaji v moři a tam se všechno srovná.
Nyní je zřejmé, že už nebude jen benzin luxusním zbytným zbožím, které je zatíženo vysokou spotřební daní. Stejný osud potká také elektřinu a plyn. Možná to nebude spotřební daň, ale osobní emisní povolenka, to je víc cool.
Ceny benzinu za litr, oktan…
Ceny benzinu za litr, oktan-95: Uvádíme ceny pro Kuvajt od 05.07.2021 do 11.10.2021. Průměrná hodnota pro Kuvajt v tomto období činila 0,11 kuvajtského dináru, přičemž minimum bylo 0,11 kuvajtského dináru dne 05.07.2021 a maximum 0,11 kuvajtského dináru dne 05.07.2021. Pro srovnání, průměrná cena benzínu ve světě v tomto období činí 0,48 kuvajtského dináru.
https://www.globalpetrolprices.com/Kuwait/gasoline_prices/
1 KWD (kuvajtský dinár) = 73.172 CZK (česká koruna)
https://www.kurzy.cz/kurzy-men/prevodnik-men/KWD-CZK/
Coz me vychazi na 8 Kc za litr benzinu ...
Zadny Anonym
ale ja, stary, skaredy a hloupy Homer
Tabulka: Skladba ceny za jeden litr benzinu
Tabulka: Skladba ceny za jeden litr benzinu (příklad)
Celková cena za litr benzinu Z toho DPH ve výši 21 % Spotřební daň Daně celkem Cena za litr bez daní
34 Kč 5,90 Kč 12,84 Kč 18,74 Kč 15,26 Kč
https://www.povinne-ruceni.com/clanky/co-tvori-cenu-pohonnych-hmot/
Nějak se to scuklo
Celková cena za litr benzínu 34,00 Kč
Z toho DPH ve výši 21% 5, 90 Kč
Spotřební daň 12,84 Kč
Daně celkem 18,74 Kč
Cena za litr
Bez daní 15,26Kč
https://www.povinne-ruceni.com/clanky/co-tvori-cenu-pohonnych-hmot/
...dodejme "v české…
...dodejme "v české elektrárně postavené také z peněz českých lidí"
A nasledne prodane
v ceske kuponove privatizaci ...
To je ono
Ne všechny elektrárny, které jsou na území ČR a dodávají do společné elektrické sítě, jsou v majetku ČEZ. Ten má sice ve svých elektrárnách k dispozici nejvyšší výkon, ale na jaký výkon v tu kterou chvíli pojedou, určuje někdo jiný. Správce přenosové sítě ČEPS. Obávám se, že ten musí upřednostnit nestabilní zelené zdroje před stabilními tepelnými elektrárnami a soulad mezi výkonem elektráren a spotřebou řešit regulací výkonu těch tepelných. Docela je lituji. K proměnlivé, ale částečně predikovatelné spotřebě jim na straně zdrojů energie přibyly ještě neregulovatelné a nepredikovatelné zelené elektrárny.
Důvody jsou dva
1. Plánovaný reset ekonomiky zdůvodněný kovidem
2. Zelený úděl a zákaz fosilních paliv pod záminkou záchrany planety
Proč letí ceny nahoru
protože Error Komis ve své neomezené hlouposti - ale co to plácám, neomezené dobrotivosti, rozhodla, že dobrodiní tržních cen bude dostupné povinně pro všechny Evropany a Errorparalment jí to ve své neomezené atd. schválil.
energie
Včera jsem celý den projezdil a v rádiu nějaká mluvící hlava mluvila o zastropování cen energií.
Jen mi nějak uniklo jestli to opravdu míní zavést, nebo zda to bylo jen zbožné přání.
Jinak gratulace Vidlákovi k nárůstu čtenářů.
Kolečka se roztočila
Vidlákův případ v druhé části článku
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/babis-kompenzace-cen-energii-by-melo-…
Tak snad nebudou ta kolečka moc prokluzovat. Mně hlavně přijde neuvěřitelné, že to může někdo takhle ze dne na den zapíchnout bez nějakých postihů. Asi bych neměl potřebu pana majitele hned posílat do tepláků či pod most, ale nějaké povinné ručení pro splnění závazků (byť třeba formou dvou měsíců vyrovnání rozdílu cen mezi vlastní smlouvou a novou cenou u nouzového poskytovatele) bych tak nějak naivně očekával. Takhle to podnikání Bohemia Energy připomíná dost onu neviditelnou ruku trhu kapitalizující zisky a socializující ztráty. Či možná letadlo.
Ale třeba i na to dojde. Já měl kdysi jednání s Bohemia Energy a přesvědčilo mne, že od firmy, kde mohu něco osobně řešit jen vypravím-li se do Ústí nad Labem a v telefonu / e-mailu si ze mě dělají dobrý den, nechci mít nic společného (cca 7 let nazpátek, na okamžik jsem byl součástí řešení vypořádávání dědictví v rodině a původní majitelé domu rok před smrtí k Bohemia Energy přešli, aniž by reálně uspořili). Pravdou je, že mi vždy přišlo i podezřelé, když mi něko tvrdil "Budeme vám posílat cenu vyrobenou ČEZem po drátech patřícím ČEZu levněji než ČEZ", nějak jsem v něj neměl důvěru. Jasně, na jednu stranu to mohlo implikovat, kolik si řihazují obě části ČEZu, ale zároveň to naznačovalo, že v případě velkých a dlouhodobějších výkyvů cen nebude mít Bohemia Energy na to dostát závazkům. Že je to taklová varianta na "Just in time", který je superefektivní, když je huj, ale zamává s ním v Čechách stávka pěstitelů rajčat na hranicích Francia a Španělska.
njn... budu počítat jako Monte christo-- PRVNÍ
https://www.mnd.cz/novinky/mnd-k-situaci-na-energetickem-trhu¨, naštěstí patřím k lidem co vyznávají "co funguje - neupravuj" cosik jsem čula, když jsem uviděla, jak ti co rekonstruovali trať, na jeden stožár namontovaly 4 panely natočené tak, aby brali slunko celý den.
A bude hůř, tož uvidíme.......nakolik vyletí plyn ....pak voda.. protože frantíci budou taky potřební a hytří modroftáci jim to dali za babku a už tenkrát šly ceny vejš......... a jak silná bude zima,, a.....
Trenink ze zamlada se bude hodit - jen oprášit vzpomínky.
Pro výrobu a dopravu pitné…
Pro výrobu a dopravu pitné vody je potřeba hoooodě elektriky. Takže máte pravdu.
a) Tak už si toho všimli i…
a) Tak už si toho všimli i na seznamu (pro nenáročného čtenáře a trolla)...
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/britska-media-se-omluvila-za-lez-o-s…
b) Volby skončily, Pandora Papers můžeme pustit k ledu, jestli to stálo Babiše půl procenta, účel to splnilo:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/poslanci-babis-pri-nakupech-ve-franc…
Ad b) Osobně myslím, že skutečný dopad byl minimální. V té době kdo chtěl volit ANO, něco podobného už zvyklat moc nemohlo. Jen je to takový hezký příspěvek k "odporným útokům Babiše na chudinky Piráty, v jejichž důsledku voliči STAN raději kroužkovali STAN, jaký strach z Pirátů měli..." a k té nové slušné politice.