Doufejme...

Autor

Hlavní zprávou neděle nakonec nebyly oslavy sedmnáctého listopadu, ale večerní informace, že Spojené státy povolily údery raketami dlouhého doletu do hloubi Ruska. Rázem byl zapomenut Petr Pavel i nemrtvý student Šmíd. Někteří začali přemýšlet, jestli ještě má cenu kupovat vánoční dárky, jiní se začali radovat, že teď už konečně nad Ruskem zvítězíme, protože „přece všichni vědí,“ že se Putin na žádnou odpověď nevzmůže a i kdyby ano, ruské jaderné zbraně nebudou fungovat…

Strýček Joe zatím tuto zprávu nepotvrdil. On je teď zrovna v Brazílii, měl tam sice tiskovku, ale na ní jen přečetl text a pak odešel pozdravit nějaký jeřáb, takže od prezidenta Spojených států amerických se to nedozvíme. A jestli něco podepsal, tak neví, co podepsal a už si to stejně nepamatuje.

Liberální mééédia prostě patří na smetiště dějin. Všichni víme, že je Biden senilní, víme, že je nesvéprávný, ale žádný novinář CNN nebo České televize se nepozastavuje nad tím, že někdo takový dělá rozhodnutí o zatím asi největší eskalaci mezi Ruskem a Západem. Novinky, Seznam, Idnes, ČTK… všichni se tváří, jako kdyby byl Joe na vrcholu svých sil. Přitom je na tom hůř než svého času Brežněv, Andropov a Černěnko dohromady.

Zase na druhou stranu… když potřebujete Třetí světovou válku, tak za ni bude de facto odpovědná lidská troska, které je už všechno jedno, protože je jednou nohou už na onom světě. Jestli vezme lidstvo sebou, to už jde tak nějak mimo něj. Ale proč mě to překvapuje… Fiala zase slibuje do čtyř let německé platy… Ne, vůbec to není populismus, tedy že slibuje něco, o čem ví, že to nebude moci dodržet. To dělá zásadně jenom Babiš nebo Okamura. Fiala naopak promyšleně „oslovuje hlupáky,“ jak se vyjádřil marketingový expert Jakub Horák. Tam se samozřejmě může lhát jak chce… Ti chytří totiž Fialu stále volí…

Mimochodem… až bude po volbách, tak bychom měli zjistit, kdo všechno Fialu fakt volil a jejich vysokoškolské alma mater bychom měli zrušit státní peníze, protože pětiletou lobotomii by si měl každý zaplatit sám. Tentýž průzkum bychom měli udělat u těch, kteří se těší na jadernou konfrontaci. Myslím, že tím celkem spolehlivě zredukujeme počet fakult zpátky na rozumnou úroveň a zbydou jen technické obory. Na všech těch gender studiích ať si každý studuje pěkně za peníze svého tatínka a maminky. Jednak přestane být sněhovou vločkou, jednak se naučí mít své rodiče v úctě a přestane je nenávidět za to, koho volí.

Zpět k věci…

Ke zprávě úderech v hloubi Ruska se už vyjádřil skoro každý. Včetně Tumpa juniora. Ten napsal, že vojenskoprůmyslový komplex chce zabránit jeho otci, aby uzavřel spravedlivý mír. Britové jsou samozřejmě ze zprávy nadšeni, Macron jakbysmet a všichni se těší na novou úroveň války. Je to logické… Evropské elity do této války investovaly celou svou budoucnost (a dost možná i životy). Minské dohody udělali jen proto, aby umožnili Ukrajině se vyzbrojit. Dodávali tam granáty dávno předtím, než válka začala. Černochová nebyla první, kdo tam posílal náboje i houfnice. Ona se tím jen jako první začala chlubit.

Mírové urovnání je pro všechny noční můra. Nikdo nemá nachystané byznysplány na prohru. Všichni počítali s tím, že Rusové vše zaplatí z reparací. Všichni plánovali, že příštích dvacet let budou mít ropu, plyn i další suroviny z Ruska zdarma. Počítali s tím, že se napakují na henté obnově Ukrajiny. Ale ve skutečnosti si to zařídil jen Black Rock. Ostatní zatím přišli zkrátka. Kam myslíte, že přišel ten bilion korun o který jsme přišli díky inflaci? Ano, ten shořel na Ukrajině. V okolních zemích to sice nebyla taková darda, ale bylo to podobné.

A teď najednou by se mělo ukázat, že ve skutečnosti sponzorovali kované nácky? Že se pustili do dobrodružství nad jejich síly, které zabilo milion Ukrajinců a už tři měsíce po začátku války to bylo jasné všem, kteří do toho viděli? Místo aby to zastavili, tak pokračovali do posledního Ukrajince? Válka není žádná sranda. Když posíláte lidi na smrt, tak potom také mohou poslat na smrt zase vás. Z války se nedá vypoklonkovat jako z obyčejné ekonomické krize.

Jestli se teď libtardi ještě rozhodli eskalovat, tak to asi znamená, že jim Trump chce fakt šlápnout na kuří oka a nenechat v deep state kámen na kameni. A oni dobře vědí, že se to přenese i do Evropy a jejich dobrá bydla jsou ohrožena jako nikdy předtím. A tak… co je mi do pravdy, když ji nemám já, že? Co je mi do reality, když z ní pro mě nic dobrého nekouká? K čemu je nám svět, ve kterém bychom museli pracovat? Jak to říkala Magda Goebelsová? Nestojí za to žít ve světě bez nacionálního socialismu… A rozhodla to nejen za sebe, ale i za svých pět dětí.

Ve stejné situaci je Zelenský. Mladý trump mu už posílá vzkazy, že dvacátého ledna mu skončí kapesné, Trump mluví o tom, že chce válku ukončit… Ukrajinci se sice ještě nebouří, ale naštvaní už jsou, protože už pochopili, jaký mlýnek na maso ta válka je. Pokud nebude Třetí světová válka, je Zelenský mrtvý muž.

V pondělí se začalo řešit, že toto povolení střílet raketami platí „jen“ pro Kurskou oblast… Nechci nic říkat, ale je tam jedna jaderná elektrárna, která byla původním cílem ukrajinské operace… Na rozjezd to bohatě stačí.

A tak můžeme jen doufat, že k eskalaci nedojde. Že se ani kolektivnímu Bidenovi do armagedonu nechce a je to jen další rétorický tlak na úrovni věšteb Džamily Stehlíkové. Že je to jen zbožné přání liberálních redaktorů z New York Times. Doufejme, že je to jen poslední zbožné přání mladého Sorose, který bude brzy bez státních penězovodů. Doufejme, že je to jen pokus vojenskoprůmyslového komplexu, zajistit si ještě nějaké válečné kšefty.

A pokud to Biden fakt podepsal, doufejme, že těch raket je méně než ruské trpělivosti. Že nepoletí nad Kurčatkovo, kde jsou ještě stejné reaktory jako byly v Černobylu. Že je to jen bouře ve sklenici vody. Že nikdo doopravdy nechce rozpoutat Třetí světovou válku a sledujeme jen poslední kopání chcípající kobyly liberalismu. Doufejme, že ta naše svoboda a demokracie nevyprodukovala úplné šílence bez jakékoliv kontroly, kteří ve svém fanatismu raději učiní svět spáleništěm, jen aby si na něm dál mohli ohřívat svoji polívčičku.

Protože pokud ano, tak už nemá cenu si kupovat dlouhohrající desky… Jak jsem už několikrát psal, pokud by Rusové potřebovali ukázat, že to myslí vážně, tak nejlepším cílem pro demonstrativní úder je (hned po jaderné střelnici v Nové zemi) nějaký bezvýznamný lokajský státeček. Například takový, co vyrábí polovinu evropské kapacity střelné bavlny, jeho premiér by mohl Dostojevskému posloužit jako vzor pro Idiota a kterého si nikdo neváží. Pardubice jsou podle mě na seznamu možných cílů hodně vysoko. Koneckonců, to Pobaltí by se Rusům ještě někdy mohlo zase hodit.

A jak řekla Karolína Jedličková, jestli to fakt chtějí rozjet, tak všichni shoříme, jen Lipavský se vyškvaří…

_______________________________________________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.8 (402 hlasů)

Komentáře

tři moji kámoši, tak bych raději ten úder na Malou Stranu

Průměrný počet slepic: 4.7 (90 hlasů)

Takže příteli, přimluvíme se v Moskvě.

Průměrný počet slepic: 4.4 (36 hlasů)

ale tohle by vás mohlo zajímat: Kdo a jak bude zaměřovat americké rakety na Ukrajině?!

Ukrajinci to nebudou, to my víme, že nanejvýš zmáčknou knoflík.

V americkém videu je důkaz

https://twitter.com/SamParkerSenate/status/1858811291793846583

Průměrný počet slepic: 3.6 (5 hlasů)
Trvalý odkaz

A zjistit termín zasedání vlády by bylo vhodné...

Průměrný počet slepic: 4.7 (75 hlasů)

In reply to by včelka Mája

Trvalý odkaz

ale tahle vláda a její kohorty v parlamentu, senátu a jinde, mají tisíce stejně neschopných či všehoschopných náhradníků! 

Za tu paní Hubáčkovou, co přiklepla 5 miliard na kotlíkové blaho, 30 miliard na fotovoltaiku pro obce a podepsala nové právní předpisy EU pro ČR, za což jí poděkoval i velkovezír Timmermans, za tu Hubáčkovou dosadily fakt sekáče z Brna aplikovatelného informatika Petra Hladíka.

A takových mají celé pluky! Všichni se jen klepou nedočkavostí, dostat korýtko natož koryto! 

Průměrný počet slepic: 4.6 (10 hlasů)

In reply to by včelka Mája

Trvalý odkaz

Hřebejk

Průměrný počet slepic: 4.8 (5 hlasů)
Trvalý odkaz

...by z toho ti hajzlové vybruslili hodně lacino.

Průměrný počet slepic: 4.5 (58 hlasů)

In reply to by Mirekxy

Trvalý odkaz

Souhlas, do kamenolomu s nimi pro výstrahu dalším, aby je přešly choutky škodit lidem, kteří je delegovali do vedení státu.

Průměrný počet slepic: 4.8 (82 hlasů)

Obávám se, že na takovouto formu trestu u nás nejsou lidi, kteří by tak rozhodli a učinili. To by byly dřív nastartované připravené letecké speciály.

Průměrný počet slepic: 4.6 (57 hlasů)

V kamenolomech dnes pracují stroje, nikoliv trestanci.

Ale společensky opravdu pro obyvatele přínosné je třídění odpadů.

Na takové třídící lince si potvrdí, jak se lidem dobře žije. Kde pijí balenou vodu z ledovců a kde vodu z Lidlu. Kolik se jí tuňáků v plechovce a kolik sardinek z Penny. Kde končí miliardy papírových kapesníčků a kde papírová brčka a uchošťoury. K tomu si nafasují ty skvělé roušky, které důchodcům nakoupili ejich vládci proti virům. Bude to stoprocentní ochrana. 

Nebylo by na škodu zařadit je uklízecích čet s romskými spoluobčany na jejich společensky integrovaných sídlištích. Včetně těch desetiletí integrujících neziskových spolků Romea a Romodrom a romodomo.

 

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)

In reply to by Mirekxy

Trvalý odkaz

si pište, že vybruslí. V ČEZku je to takový folklór. Nikdo není za nic odpovědný ne věčné časy a nikdy jinak

Průměrný počet slepic: 4.8 (13 hlasů)
Trvalý odkaz

Podle Petra Fialy je jeho vláda

nejúspěšnější českou vládou od roku

1938 a pokud bude vládnout ještě 4

roky, tak naše platy doženou ty německé.

Podle mě by měl někdo urychleně

zakročit a zamezit Fialovi přístup k

tvrdým halucinogenům.

(FB J. Rajchla)

 

Průměrný počet slepic: 4.8 (155 hlasů)

Vůdce a nadprezident Zelenskyj přitvrzuje dodávky posilujících doplňků stravy z jeho a Bidenových laboratoří.

Pekarová s Vystrčilem přivezli z Krymské platformy IV. v září 2024 fakt "matroš" 4. generace! A je na některých podarovaných vidět a slyšet! 

Dva týdny poté premiér Fiala ani nevěděl, komu kdy co slíbil a co odvolal. Ejhle! Byl to ministr digitalizátor sám Bartoš první ! Už víme, proč jim všem tak jebe. 

Průměrný počet slepic: 4.7 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

V souvislosti s volebním vítězstvím Donalda Trumpa v USA mě napadá otázka, kam se herdek poděl náš hlavní strategický komunikátor zmr. plk. Otakar Foltýn.

Ve skutečnosti jsme se nepozorovaně, bez povšimnutí médií, ocitli ve zcela přelomové době. Byli jsme svědky selhání úplně všeho, čím současný establishment oblbuje veřejnost na každodenní bázi. Média soustavně očerňovala Trumpa. Vykreslila ho tak, že by si od něj pes kůrku nevzal, a lidé ho přesto zvolili prezidentem. Velká média a korporace jako Google totálně selhaly. Ani jeden předvolební průzkum nepředpokládal přesvědčivé Trumpovo vítězství, naopak, všechny do nějaké míry favorizovaly marxistku Harris. To proto, že volební průzkumy jsou nástrojem ovlivňování veřejného mínění, fungují jako samovyplňující se proroctví. Také selhaly. Skoro všechny nástroje propagandy, na kterých establishment v USA stavěl a na kterých staví i místní establishment, se ukázaly nefunkční. Tyhle nástroje jsou nyní v USA k ničemu, nejde je použít. Deep state a jeho agentury budou muset přijít s něčím jiným, a já chci, aby nám strategický komunikátor strategicky vysvětlil, jaké to bude mít dopady na naší strategii.

Teď ho nejvíc potřebujeme. Potřebujeme tohoto losera, aby nám přízemním sviním stratcom style vysvětlil, co teď budeme v měnícím se prostředí dělat my a také co bude dělat on. Názory liberálních hňupů z rudých Seznam Zpráv, že je jedno, kdo v Bílém domě sedí, jsou úplně mimo. Trump je na začátku druhého a pro něj finálního volebního období, má rozvázané ruce a z probleskujících zpráv o personálním složení jeho administrativy vyplývá všechno možné, ale určitě ne to, že se nic nezmění.

Osobně si myslím, že zmr. plk. Foltýn se už spotřeboval a více o něm neuslyšíme. Základní komunikační strategie Fialovy vlády by se dala popsat jako vysílání balónků. Tyto mediální provokace mají dvojí funkci. Prvně testují reakci veřejnosti a umožňují korigovat vládní agendu „za běhu“. V podstatě je to vylepšená verze známého vaření žáby. Je to agile development a co dělá Elon Musk, tedy testy na lidech jako vývojová metoda. Pumpovat do lidí progresivistickou zelenosocialistickou ideologii, deindustrializaci, nerůst a ostatní fíčury nového marximu natvrdo by skončilo odmítnutím a katastrofou, ale když to děláte promyšleně, testujete hypotézy a v reálném čase neustále pomocí testů hledáte tu nejschůdnější cestu pro komunikaci, půjde to o mnoho snáze.

V souvislosti s Foltýnem a tím, na čem se podílí zmíním ještě jednu věc.

Také jste si všimli, jak často se ve veřejném diskursu objevuje sousloví „je na stole“? Tohle je na stole, tamto je na stole, to bude na stole příští týden. Nebývalo to příliš časté a velký rozmach prodělalo toto sousloví až za Fialovy vlády. Je to vnější projev výše popsaného agilního vaření žáby. Tímto procesem se nastolují různá témata. Politici nebo jejich mediální trouby „pokládají různé věci na stůl“, aby testovali hypotézy. Pokud jste oldschool, řeknete si, hovno je na stole! Seznam všech věcí, které mají být kdy během volebního období „na stole“, se jmenoval volební program, eventuálně programové prohlášení vlády. Demokracie se tomu říká. Jenže role se potichu otočily. Už to není naše země, je to jejich země. Ukradli si ji pro sebe a ovládají ji podle nějaké jejich agendy a nám jen předkládají různá témata. Pomocí Foltýna a podobných užitečných idiotů pokládají ty „věci na stůl“.

Jak to přesně funguje?... celé na: https://dfens-cz.com/kam-se-podel-strategicky-komunikator/

 

Průměrný počet slepic: 4.8 (119 hlasů)
Trvalý odkaz

Pro mne to byla překvapivá zpráva. V jeden den se ti dva geronti sejdou, posedí si u krbu a plkají nad tím, že předání moci proběhne pokojně. O dva dny později ten, co se vytratí do zapomnění, ať už u sebe doma nebo ve společnosti, podepíše souhlas s doletem raket do 300 km...?

Nevíra Rusů k slibům Západu není jen od doby Minských dohod. Západ porušil, co mohl. Můžeme jen doufat, že po odpálení prvních raket do Kurské oblasti, nepřijde odpověď v podobě taktických jaderných zbraní...

Protože pak – Armagedon. 

Průměrný počet slepic: 4.8 (93 hlasů)
Trvalý odkaz

bude ta, že se ráno vzbudí na Ukrajině a nebude Lvov. Protože přes něj jde většina pomoci a i tam jsou nějací lidé ze západu. Bohužel pak řešit, že Putin vlastně slabý není a co řekne, většinou i udělá, bude asi trošku pozdě. Ostatně vhledem k úpravě ruské jaderné doktríny to možná za něj udělá někdo automaticky. Podstatné je, zda se potom dožijeme ve zdraví večera. Pokud ano, pak už by mohl být klid. Pokud ne, tak budeme mít věčný klid a tak to dle našich šéfíků vlastně vyjde nastejno.  Podle toho se chovají (jako naprostí idioti). Jadernou výměnu prostě přežít nejde a Putin to myslí tentokrát smrtelně vážně, vy tupci !

Průměrný počet slepic: 4.9 (104 hlasů)

co Vás čtu..., máte aktuální informace. Co víte o Mrtvé ruce?

Průměrný počet slepic: 4.8 (29 hlasů)

Já jsem nevěděla nic. Ale vzhledem k vašemu dotazu jsem se pokusila dohledat pro sebe "něco", abych aspoň tušila co to znamená. Děsivé. Ale díky za rozšíření obzorů...

 

Průměrný počet slepic: 4.8 (33 hlasů)

Ano, také jsem hledal... USA mají podobný systém. Emergency Rocket Communications System (ERCS). Takže pokud se konflikt vyhrotí do té míry, že se překlopí do automatizovaného módu, pravděpodobně už nebude nikdo, kdo by to zastavil.

Průměrný počet slepic: 4.7 (25 hlasů)

Nebylo a není to téma na "hezké sny". Přiznám, že to neumím ani úplně pobrat. Nestačí mi na to představivost! Nicméně apokalypsa!

 

Průměrný počet slepic: 4.3 (7 hlasů)

Asi nikdo nebude mít dost fantazie. Myslím, že ani záběry z nejděsivějších apokaliptických filmů nebudou stačit pro ucelenou představu o tom, co by se dělo. Nicméně ještě dodatek ... ale rozhodně nic uklidňujícího...

Systém Emergency Rocket Communications System (ERCS) byl deaktivován. Prezident George H.W. Bush vydal 27. září 1991 příkaz k deaktivaci systému ERCS, což bylo součástí širšího úsilí o snížení jaderného arzenálu po skončení studené války.

ERCS byl nahrazen jinými prostředky nouzové komunikace, jako jsou systémy ISST (Interim Satellite Support Terminal) a Milstar. Tyto systémy poskytují spolehlivou a přežitelnou komunikaci pro strategické síly Spojených států v případě jaderného útoku.

Průměrný počet slepic: 4 (9 hlasů)

In reply to by Jirkafik

Trvalý odkaz

Děkuji za další info. Ano nic na tom není uklidňujícího, ani povzbudivého a ani představitelného (viz níže)! 

V neděli o tom padne zmínka. Včera v noci se "to" začne dít! Hraje se o čas?

Podle serveru Censor.net Ukrajina využila svolení amerického prezidenta Joea Bidena. „Ruský diktátor (Vladimir) Putin již dříve vyhrožoval útokem proti silám NATO, pokud Ukrajina začne útočit zbraněmi dlouhého doletu na území Ruské federace. Dnes (v úterý) byla porušena další ‚hnědá linie‘ Kremlu,“ napsal posměšně na Telegramu šéfredaktor serveru Jurij Butusov v narážce na „nepřekročitelné meze“ vytyčované Moskvou.

„Celý svět teď bude sledovat, zda se Putin odváží k nějaké akci. Zahájení dálkových úderů na Rusko nepovede k rychlému obratu ve válce. Způsobí však značné ztráty v týlových zařízeních ruské armády, zkomplikuje přesuny a logistiku v pohraničních oblastech, donutí ještě více roztáhnout prostředky protivzdušné obrany a nepřítel se ocitne na mušce i stovky kilometrů hluboko v Rusku,“ poznamenal Butusov.

https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-atacms-utoci-na-cile-v-hloubi-ruska-40497866#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

Průměrný počet slepic: 4 (8 hlasů)
Trvalý odkaz

Dnešní Vidlákův komentář jsem šla číst s obavami. Oprávněně. Není to logicky vůbec povzbuzující. Tak spolu s Vidlákem si s nadějí říkám "doufejme".  Doufejme a doufám, že jsou to jen marné pokusy "šílených" vyeskalovat to, co by nás děsivě zničilo velmi rychle...

Parlamentky, ranní rozhovor  s panem Zbořilem. Různá témata, ale z hlediska toho co se děje, zásadní toto téma. Od nedělní první překvapivé až šokující zvěsti mi ta další témata připadají poněkud "méně důležitá", můžou pak být už úplně jedno.

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Strelba-na-Andreje-Babise-Zboril-zcela-vazne-764981

Odcházející americký prezident Joe Biden povolil Ukrajině užití amerických raket na cíle v Rusku. Donald Trump nastupuje až 20. ledna příštího roku. Jak tento krok chápat?

Odcházející demokratická administrativa použije jakýkoliv prostředek, aby si buď udržela vliv ze svého minulého období, anebo aby ztížila novému prezidentovi klidné převzetí pravomocí, jak to Američanům a celému světu sdělil sám Joe Biden. Už to mohlo být varováním, že ani američtí prezidenti neříkají celou pravdu, a že v jejich zemi jsou lidé, kteří si přejí válku jako jediný prostředek udržení moci.

Ukazuje se, že vpád ukrajinské armády pod velením z dovozu byla nejen vojenská operace, která měla vyvolat pohyb v ukrajinsko-ruských vztazích, ale že šlo o dobře plánovanou parodii na německou operaci Citadela z roku 1943. Zda to dopadne podobně jako v minulosti, to se dá sice předpokládat, ale dovoluji si opatrně tvrdit, že jde z hlediska Spojených států o věc zejména vnitropolitickou. To, že se do války na Ukrajině hlásí předpokládaný nový německý předseda CDU a možný kancléř Friedrich Merz, který chce postavit Ruskou federaci před dvacetičtyřhodinové ultimátům, vypadá hrozivě. Ale plán Barbarossa dokázal zahájit jiný německý kancléř bez podobného varování a asi léčba některých Němců touto psychoterapií už ztratila svou účinnost...

 

Průměrný počet slepic: 4.9 (74 hlasů)
Trvalý odkaz

A z domova... a pár komentářů k tomu na sorošznamu...

Plzeňský soud v pondělí uložil peněžitý trest 30 tisíc korun Danielu Štětinovi za přečin popírání, zpochybňování, schvalování a ospravedlňování genocidy. Dvaatřicetiletý muž po loňském brutálním útoku Ukrajince na školačku v Plzni napsal na sociální síti: „Fuck off Ukrajina, ať už je Rusáci smahnou a je klid.

Případ ukrajinského mladíka Viktora Veselovského (19), kterého letos v dubnu poslal soud za znásilnění a pokus vraždy dívky na 19 let do vězení, vyvolal tehdy v západočeské metropoli napětí a protiukrajinské nálady. To se projevilo i lavinou nenávistných příspěvků na sociálních sítích v odkazech na novinové články. V komentářích pisatelé útočili jak na samotného pachatele, tak i na Ukrajinu jako národ. Policisté výroky monitorovali a u těch, které už podle nich byly za hranou, začali jejich autory trestně stíhat.

Takové jednání neschvaluji, ale když chtěl jistý režisér bombardovat oslavu narozenin bývalého prezidenta a jeho hostů, tak to bylo v pořádku ? Určitě ne a kde je prosím pěkně v tomto případě ten trest, nebo tady funguje svoboda projevu jen pro někoho?

To je zřejmě ta svoboda slova o které mluvila Pekarová. Hlavně si musí diskutující dobře vybrat koho dehonestuje, obviní, nebo podněcuje. Pokud se rozhodne pro tu správnou stranu, tak se nic neděje (viz. řeporijské sele, vyvěšení plakátu s pytlem na mrtvoly na státní budově, nebo ten státní úředník co nazval většinu spoluobčanů sviněmi), pokud ale zvolíte špatnou stranu, dopadnete stejně jako za socialismu.

Hřebejk chce na presidenty čtyř států hodit bombu a je to v pořádku, bez postihu. Rakušan na budovu MV pověsí obrázek Putina zabaleného do pytle na mrtvoly a je to v pořádku, bez postihu. Ukrajinec v Brně zaútočí na ženskou, povalí jí, sápe se po ní a soud konstatuje, že se nejedná o sexuální napadení. A tady kluk napíše ptákovinu a je odsouzen. Opravdu této době nerozumím a vlastně nevím, proč někdo se vyjádřit může a někdo ne, z mého pohledu si nejsme před zákonem rovni

 

Průměrný počet slepic: 4.9 (117 hlasů)

Proč?

Průměrný počet slepic: 4.3 (7 hlasů)

zakázal 😁

Průměrný počet slepic: 4.5 (8 hlasů)

Právě proto, že si toto všechno už bezostyšně dovolují a taky soudy jim jdou na ruku, není jak a kdo by je do toho kamenolomu poslal (viz debata výše). Teď už stačí jen další útok na Trumpa a nástup Němčoura Friedricha Merze. To už jde můj veškerý optimismus stranou.

Průměrný počet slepic: 4.3 (18 hlasů)

,PETR FIALA JE ZLOČINEC, KTERÝ DĚLÁ VŠECHNO PRO TO, ABY ZATÁHL ČESKOU REPUBLIKU DO VÁLKY!
Souhlas k použití raket ke střelbě na ruské území, které není částí bojiště, měl dát osobně český předseda vlády Petr Fiala!


Ukrajině dodávají rakety pochopitelně i další západní státy, ale ty si v každé dodávce vyhradí, že nebudou použity na mezinárodněprávně uznané ruské území. A Ukrajina, chce-li od nich dál dostávat další zbraně, to je nucena respektovat. Česká republika nejenže si takovou podmínku do smlouvy o dodávce raket nedala, ale český premiér se údajně ještě pochlubil, že dal osobně ukrajinskému prezidentovi, nebo předsedovi vlády souhlas k použití raket i na ruské území.

Nezanedbatelná část ukrajinských raketových úderů na Rusko, tak pocházejí od českých raket Vampire! A Vladimír Putin si je toho pochopitelně moc dobře vědom. Značku a původ raket totiž odborníci dokáží vyčíst i z drobných úlomků, protože každá raketa má svůj design a specifické znaky. Není tedy divu, že pro Rusko a pro Putina zvlášť, je Česká Republika evropským nepřítelem č.1!


Čeští poslanci by se proto měli zeptat svého premiéra, kdo dal Ukrajině souhlas k ostřelování ruského území českými raketami a proč vystavil Českou republiku a její občany tomu nejvyššímu riziku odplaty! Pokud se nezeptají oni, jednou se Petra Fialy může zeptat někdo jiný, např. mezinárodní soud." Dodává Ján Čarnogurský     https://www.facebook.com/groups/266463200655469/posts/1496123811022729/

 

Průměrný počet slepic: 4.5 (16 hlasů)

Jsou to možná takové "prapodivné notičky" cosi připomínající? Snad i nějaká duševní onemocnění? Valí se toho na nás každý den vše možné i nemožné a už dost často chybí kapacita to vše ve "zdraví" ustát...

 

Průměrný počet slepic: 3.8 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Eskalace konfliktu na konci volebního období je takticky velice chytrý tah. Trump chce jednat o ukončení války, ale nastoupí až za dva měsíce. Takže USA dalo Putinovi návnadu ve formě jednání o míru, a proto on teď nemůže masivně odpovídat na jakékoli útoky, aby budoucí jednání neohrozil. Takže teď dva měsíce na něm můžou amíci dříví štípat. Tady bych řekl, že Biden s Trumpem postupují ve shodě, něco jako zlý polda a hodný polda, aby ze situace vytřískali maximum.


Takže Trump mír nechce?  Ale samozřejmě že chce, ale oslabení Ruska když je příležitost, mu také vyhovuje, protože  je to v zájmu USA. Navíc za eskalaci může Biden, který po prohraných volbách nemá co ztratit, takže není co řešit. Biden ještě trochu zahrozí a pak Trump vyjedná mír. Mír potřebuje proto, že prioritou USA jsou hlavně problémy Izraele (Trump to sám řekl), takže tam se do toho pustí s větší vervou. Ale nemůžou současně táhnout i konflikt na Ukrajině. Takže dva měsíce se bude sporadicky střílet do hloubi Ruska (jen tak aby to neohrozilo budoucí mír),  Putin bude zdrženlivý, což média využijí k potvrzení slabosti Ruska a pak Trump vyjedná s Putinem mír. Toto je nejpravděpodobnější scénář..............Howgh


 

Průměrný počet slepic: 4.1 (62 hlasů)
Trvalý odkaz

Víte, Vidláku, mne prostě fascinuje, jak jste tak těžce protiujrajinský, že nechcete vidět druhou stranu mince. Za mne musím říct, že z toho rozhodnutí sice nejsem nadšen, protože to upřímně řečeno nic nevyřeší, ale na druhé straně, Rusko copak může vše? Vám nevadí, že si pozvalo severokorejské vojáky (to copak není eskalace??), že odtamtud bere rakety, granáty, to samé z Iránu? Takže Rusko může cokoliv, ale Ukrajina ne? Nehledě na drobný fakt, že je to Rusko, kdo útočí na souseda, nikoliv naopak. Kromě toho, vy lkáte, že není mír. Také mě to mrzí. Ale otázka - copak Rusko nějaký aspoň trochu férový mír nabízí? Pokud vím, jediná ruská nabídka je totální kapitulace Ukrajiny. Takže všechno to vaše volání po míru je ve skutečnosti volání po této totální kapitulaci. Opravdu by mne zajímalo, jak byste si představoval spravedlivé řešení tohoto konfliktu.

K Minským dohodám opět to samé - první je porušili Opolčenci. První, to je třeba zdůraznit. Ano, samozřejmě, Ukrajina je též porušovala, ale znovu opakuji - nebyla první a nebyla jediná.

Na jedné straně se mi nelíbí ta zaťatost Zelenského, protože je každému jasné, že pokud bude mír, bude to na úkor ukrajinských územních ústupků. Na druhé straně - co ale má Ukrajina nabídnout, aby to Rusko přijalo, kromě té totální kapitulace? Jak píšu, já na ruské straně žádné konstruktivní návrhy nevidím.

Samozřejmě, pominu vaši naivní ekonomickou představu, že jsme bilion z inflace poslali na Ukrajinu. Ta inflace je tu mimo jiné i kvůli covidu a začala dávno před válkou, i když ta ji samozřejmě prohloubila. Inflační peníze se opravdu nikam neposílají, ty prostě mizí.

Průměrný počet slepic: 1.7 (92 hlasů)

pod názvem DVĚ STĚ LET TERORISMU USA  byl  na serveru   chelemendik.sk   zveřejněn   přehled útočných válek a vměšování  se USA do jiných zemí  za posledních 200 let. Děsivě dlouhý seznam, USA v podstatě pořád, až na výjimky nepřetržitě  válčí nebo alespoň velmi aktivně války podporují. A kdy válčil Sovětský svaz /  Rusko ?  Když je k tomu Západem vyprovokováno. Ten zmíněný server už asi nefunguje,  mám bohužel  uložený jen druhý díl  tohoto otřesného seznamu, který začíná rokem 66. 

Jen krátká ukázka za roky 66 ... 75:

1966 - Guatemala. Američané dosazují svoji loutku Julia Cesara Mendeze Montenegro do čela vlády. Američtí vojáci vstoupili do země, byly uspořádány hromadné masakry indiánů, kteří se považovali za potenciální povstalce. Byly zničeny celé vesnice, proti poklidným zemědělcům se aktivně používal napalm. Po celém státě mizí lidi, aktivně se používá mučení, ke kterému američtí experti vyškolili místní policii.

1966 - Vojenská pomoc proamerické vládě Indonésie a Filipín. Navzdory krutosti represivního režimu Ferdinanda Marcose na Filipínách (60 000 osob bylo zatčeno z politických důvodů, vláda oficiálně zaměstnávala 88 expertů na mučení) pochválil George Bush st. o několik let později Marcose za „dodržování demokratických zásad“.

1967 - Když Američané viděli, že ve volbách v Řecku může vyhrát pro ně nevhodný Georgios Papandreou, podpořili vojenský převrat, který na 6 let ponořil stát do terorismu. Aktivně se využívalo mučení, vraždy politických oponentů Georgiose Papadopulose (který byl mimochodem agentem CIA a předtím nacista). Hned první měsíc své vlády nechal popravit 8 000 lidí. USA se přiznaly k podpoře tohoto fašistického režimu až v roce 1999.

1968 - Bolívie. Lov na slavnou revoluční gardu Che Guevary. Američané ho chtěli naživu, ale bolivijská vláda se tak bála mezinárodního protestu (Che Guevara se ještě během svého života stal kultovní postavou), že se rozhodla ho zabít rychle.

1970 - Uruguay. Američtí experti na mučení učí své dovednosti používat místní obhájce demokracie proti protiamerické opozici.

1971-1973 - Bombardování Laosu. Na tuto zemi bylo shozeno více bomb než na nacistické Německo. Na začátku února 1971 americko-saigonské jednotky (30 000 mužů), při podpoře amerických letadel z jižního Vietnamu napadly území v jižním Laosu. Eliminace populárního vládce státu - prince Sahouneka, který byl nahrazen americkou loutkou Lol Noloyem, který okamžitě poslal vojáky do Vietnamu.

1971 - Americká vojenská pomoc při revoluci v Bolívii. Prezident Juan Torres byl nahrazen diktátorem Hugo Banzerem, který ihned poslal na bolestivou smrt 2 000 jeho politických oponentů.

1972 - Nikaragua. Americké síly vstupují do země kvůli podpoře vlády, příznivé pro Washington.

1973 – Chile. CIA zařídí převrat v Chile, aby se zbavila prokomunistického prezidenta. Allende byl jedním z nejvýznamnějších chilských socialistů a snažil se provést v zemi ekonomické reformy. Začal proces znárodnění klíčových odvětví ekonomiky, zavedl vysoké daně na činnost nadnárodních korporací a uložil moratorium na zaplacení veřejného dluhu.

1973 - Jomkipurská válka. Sýrie a Egypt proti Izraeli. Amerika pomáhá Izraeli zbraněmi.

1973 - Uruguay. Americká vojenská pomoc při převratu, který vedl k totálnímu teroru po celé zemi.

1974 - Zair. Vládě byla zamítnuta vojenská podpora, cílem USA bylo obsazení přírodních zdrojů. Americe nevadí, že všechny peníze (1 400 000 dolarů) si přivlastnil Mobutu Sese Seko, vůdce země, také jí nevadí, že se aktivně podílí na mučení, věznění oponentů bez soudu, okrádá hladovějící obyvatelstvo atd.

1974 - Portugalsko. Finanční podpora pro-amerických sil ve volbách, a to kvůli zamezení dekolonizace země, kde po dobu 48 let vládl fašistický režim loajální USA. Na pobřeží Portugalska se provádí cvičení NATO ve velkém měřítku s cílem zastrašit soupeře.

1974 - Kypr. Američané podporují vojenský převrat, který měl vynést k moci agenta CIA Nikose Sampsona. Převrat se však nepovedl a dočasného chaosu využili Turci a napadli Kypr, kde založili vlastní stát.

1975 - Maroko okupuje za podpory americké armády západní Saharu, i přes odsouzení mezinárodního společenství. Za odměnu je Americe povoleno umístit vojenské základny v zemi.

1975 - Austrálie. Američané pomáhají nahradit demokraticky zvoleného premiéra Edwarda Vitlema.

1975 - Kambodža. Dvoudenní útok na Kambodžu, kde vláda zadržela americkou obchodní loď. Neoficiální příběh: Američané se rozhodli v zájmu obnovení image nepřemožitelné velmoci uskutečnit „reklamní válku“, i když byla posádka bezpečně propuštěna již po kontrole. Odvážné americké jednotky přitom skoro zničily loď, kterou zachraňovaly, ztratily několik desítek vojáků a několik vrtulníků. Ztráty ze strany Kambodže nejsou známé.
 

Atd. atd. atd. Je-li tady nějaký rusofob, velice rád se podívám na přehled agrese Ruska / Sovětského svazu. Nedá to ani moc práce, ono je toho  totiž  řádově méně.

Průměrný počet slepic: 4.5 (80 hlasů)

Víte, taková diskuse nemá moc smysl - zvláště když zmiňujete 200 let terorismu USA - já tuto zemi nijak neidealizuji, ale zrovna v 19. století se o jejím „terorismu“ rozhodně moc mluvit nedalo, zvláště ve srovnání s takovou Velkou Británií nebo třeba carským Ruskem (prostudujte si něco o ruském dobývání Kavkazu, to by se USA mohly učit, co je to genocida).

Rozhodně toho mají hodně na triku, ale on CCCP také, různá podpora „národněosvobozeneckého“ hnutí, zrovna ten Vietnam a vše co s ním souvisí (opět, tam USA se pouze snažily hájit status quo, útočil severní Vietnam) atd. Takto bychom mohli bod po bodu rozebrat ten váš seznam, třeba Chile - on Allende nebyl beránek, chtěl znárodňovat atd. To samé Kypr, tamější převrat udělali Řekové, historie je zcela jiná, než v tom vašem seznamu. To samé 1975 - to je nesmysl, který ostatně sám Whitlam (tak se to správně píše, seznam evidentně sepsal někdo, kdo vycházel z ruské transkripce, to je vidět, jak je věrohodný) v roce 1977 popřel atd. Prostě, když se budete na vše dívat správnou optikou, tak vám to správně vyjde. Tím vůbec nepopírám, že se USA utrhly ze řetězu v Iráku, Afghánistánu etc, vůbec to neobhajuji - jen mi přijde komické, že když stejné svinstvo provádí na Ukrajině Rusko, tak je to najednou pro jeho fandy něco pochopitelného a vlastně za tu válku Rusko ani nemůže.

Průměrný počet slepic: 2.5 (57 hlasů)

vy přece dobře víte, že svět není spravedlivé místo, že zde není žádný arbitr, který by byl schopen tu spravedlnost pro jednotlivé země prosadit. Ano, po druhé světové válce vzniklo OSN, které mělo podobné celosvětové problémy řešit. Jmenovitě Rada bezpečnosti, která má za úkol řešit bezpečnost a má k tomu i nástroje, od rezolucí přes embarga až po použití legální vojenské síly. To všechno by bylo v pořádku, kdyby neexistovaly výjimky. Už při jejím vzniku bylo pět zemí postaveno "nad zákon", to jsou Stálí členové Rady bezpečnosti, kteří mají právo veta a mohou zablokovat jakékoliv rozhodnutí rady. Jmenovitě: Čína, Francie, Rusko, USA a Velká Británie. Staly se z nich velmoci, které tím získaly zcela výjimečné postavení. Každá z nich je i vlastníkem jaderných zbraní.
Ony utvářejí světovou politiku. Mezi nimi neexistují žádná pravidla, ale platí zákon džungle - právo silnějšího. Pokud se bojí jeden druhého, tak se musí respektovat a svět je jakž takž v pořádku. Tak to bylo v době studené války, kdy se vzájemně držely v šachu USA a Rusko (v zastoupení SSSR). Potom se Gorby vzhlédl v sociální demokracii švédského typu a pokusil se nahradit konfrontaci spoluprací. Chyba lávky, jeho vstřícnost USA pochopily jako svoje vítězství. Začaly se považovat za světového hegemona a podle toho se i začaly chovat. 
Když se síly přestanou vyvažovat, dojde k diktátu pouze jedné velmoci. Rozpad SSSR znamenal velké oslabení druhé strany. Od dob Nixona a Reagana přebíraly moc neoliberalismus, finanční kapitál a globální elita. USA svoje hegemonní postavení využívaly k ekonomickému vykořisťování ostatního světa. Získání nerostného bohatství Ruska a Ukrajiny se stalo jejich cílem. A podle osvědčeného návodu "rozděl a panuj" nejdříve získaly Ukrajinu a postavily ji proti Rusku.
 
K velkému překvapení se propadající Rusko odrazilo ode dna. Díky neuvěřitelným manažerským schopnostem Vladimíra Putina, začalo opět růst. Udělal si pořádek mezi oligarchy a přiklonil si je na svoji stranu. Rusko se opět propracovalo na nejsilnější ekonomickou pozici v Evropě a nejsilnější vojenskou na světě. Rusko ve spolupráci s BRICS připravuje USA o jejich hegemonii.
Trumpovo prezidentství výrazně zasáhne do dění. Asi dojde k jednání o míru na Ukrajině, ale bude to jednání mezi velmocemi, mezi USA a Ruskem. Pokud tam bude přizvána Ukrajina, tak jen formálně.
Teď když Biden povolil útočit raketami dlouhého doletu na Rusko, lze očekávat že by Rusové mohli sáhnout k tomu, před čím už dlouho varují, tedy zaútočit na rozhodující centra Západu. Snad se to osobním jednáním mezi Trumpem a Putinem podaří odvrátit, samozřejmě s velkými ústupky ve prospěch Ruska při mírových jednáních.
Pavte, můžete soucítit s Ukrajinou, to jistě, ale sám dobře víte, že reálná politika se soucitem neřídí.
Průměrný počet slepic: 4.3 (34 hlasů)

putinovy neuveřitelné manažerské schopnosti dokazali zavraždit skoro milion ukrajinců a rusů, to je fakt síla, válka je selhání politiků včetně neuvěřitelného putina, napište prosím dětem co ztratily Tátu nebo Mámu ve zkurv. válce (adresy  mám k dispozici)   že  je to výsledek neuvěřitelných manažerských schopností dmnt putina,  to že politika USA je taková jaká je, tak neopravňuje rusko aby se chovalo stejně,  jen pro pořádek: jak  ukrajinci tak  USA  jsou mi u síkele. Ten neuvěřitelnej manažer  si klidně mohl založit BRICS, bez toho aniž by dal pokyn orkům k  vraždění obyvatel cizího státu.

Průměrný počet slepic: 1.8 (25 hlasů)

..."a zatímco Rusko – nástupce Sovětského svazu – se podřídilo Západu, jeho prezident Boris Jelcin skvěle řekl Kongresu „Bůh ochraňuj Ameriku“.

Ohromený, šokovaný, užaslý svět si oddechl úlevou a měl velké naděje na pokojnou budoucnost. Německá rocková skupina Scorpions shrnula tehdejší náladu ve své písni „Winds of Change“, která si na starém kontinentu získala obrovskou popularitu. Téměř přes noc se staly věci, které nikdo nepovažoval za možné. Zázrak. Komunismus se zhroutil bez jediného výstřelu. Annus mirabilis , opravdu. To byl den první. Co se stalo druhý den?

Druhý den se všechny středoevropské země nahrnuly do NATO. Hrnuly se do NATO, aby byly chráněni před... no, před kým? Už nebyl žádný Sovětský svaz, nebyl už žádný komunistický kolos, na východě už nebyl žádný nepřátelský stát. Evropské Rusko se zmenšilo na územní velikost, kterou mělo o tři století dříve za Petra I., jeho průmysl byl v troskách, mělo obrovské demografické problémy, bylo zmítáno stranicko-politickými spory, zatímco státní majetek si přivlastňovali jednotlivci, kteří často patřili cizí etnické skupině a jeho ozbrojené síly byly slabé a demoralizované. Jakou ochranu tedy středoevropské země potřebovaly? Přesto se stali členy NATO."

Citát z dlouhého a VELMI fakty doloženého, na rozum se odvolávajícího článku. Přeložitelný gúglem

https://gefira.org/de/2024/11/18/sich-wehren-oder-abschiedsparty-feiern/

 

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

Inzo, známe se, víme, že máme rozdílné názory. Já vůbec nezpochybňuji roli Putina - myslím, že tak cca do 2010 byl pro Rusko jednoznačným přínosem. Osobně si myslím, že i Ukrajina by takového „Putina“, schopného zkrotit oligarchy a nastolit jasná pravidla, potřebovala. Jenže, otázkou je, co dál.

Co se vašeho hodnocení OSN a dalšího vývoje za studené války, tam není co dodat. Proto mi přijdou takové ty výčty, co dělalo USA, jako nesmyslné, protože ono obvykle (ne samozřejmě vždy) dojdete k tomu, že ano, USA někde zasáhly, ale ještě předtím tam bylo partyzánské „národněosvobozenecké“ hnutí sponzorované CCCP atd. Celkově si myslím, že Rusové tu skrytou diplomacii umí naprosto skvěle, za ta staletí se to naučili. Oni by nikdy nahlas neřekli třeba to, že Minské dohody byly podvod, jakkoliv si osobně myslím, že to vlastně ze strany Ruska byla taktéž manipulace a snaha vmanévrovat Ukrajinu do pozice, kdy přijme něco, co bude následně znemožňovat její svobodné rozhodování. A ano, máte samozřejmě pravdu, že po 1990 se USA „utrhly z řetězu“, protože tu nebyla protiváha.

Jenomže - a tady už si nerozumíme - já si nemyslím, že BRICS je nějaké lepší řešení. Jednak jediné, co ty země spojuje, je opozice proti USA. Jakmile jejich síla pomine, bude tu nový hegemon - Čína. A podle mě tím skončí nějaké porozumění v BRICS. Číňané jsou ještě lepší diplomaté, než Rusové, proto se zatím tváří jako ti nejhodnější strýčci. Ale já nevěřím, že jimi budou, čínská historie jasně ukazuje, jak postupně  národ Chanů kolonizoval své okolí a rozhodně to nebylo jen cukrem. Kulturně jsou nám velmi vzdálení, co si budeme povídat, a nemám pocit, že je to lepší kultura. Tam vládne právo silnějšího a nějaký smysl pro podporu slabších (viz křesťanské tradice) tam vůbec není - jakkoliv samozřejmě máme v tomto hodně rezerv, oproti Číně jsme v jiné galaxii.

Také bych tak úplně nesouhlasil s vaší představou o síle ruské armády. Rusko rozhodně není nejsilnější na světě, uvědomte si, že Západ na Ukrajinu dodává buď zbraně zastaralé, nebo minimalně v neaktuálních verzích. Až se na Ukrajině objeví třeba F35, F/A18, Abrams v posledních revizích atd, budu mluvit jinak, ale o něčem takovém se vůbec neuvažuje. Současná ruská ekonomika je tažena hlavně zbrojní výrobou, což ale nejsou zrovna konstruktivní produkty, a i ta ekonomická síla je velmi diskutabilní, ať vezmete GNI třeba per capita či nominálně, tak jsou Rusové pěkně vzadu. Samozřejmě, můžeme se tu bavit o metodice, já si také myslím, že je ekonomika služeb Západu nadhodnocena, ale Rusko znám a nepřijde mi jako vyspělá ekonomika.

Reakce na současný krok USA - myslím, že nebude žádná. Podle mě to stejně nic nezmění, ty rakety mají dosah pár set km, tam se v Rusku nic zásadního nenachází. Pokud by zautočili na rozhodující centra Západu, tak je konec světa a oni to vědí. I jen jaderný útok třeba na Kyjev by proti nim naladil celý svět a Čína by se proti nim postavila - a oni to vědí. Samozřejmě, vše závisí co Ukrajinci těmi raketami trefí, ale Moskva je mimo dosah a cokoliv jiného je pro svět nezajímavé. Naopak bych věřil, že pokud by Ukrajinci trefili třeba nějakou nemocnici, tak se to Rusům bude skvěle hodit a svět je bude litovat.

Jak jsem zmínil výše - Putin byl dle mne dobrý tak do 2010. Poté udělal tu chybu, že se vrátil k ruským imperiálním tradicím (on jim tedy věřil vždy). Kdyby byl šikovný, nikdy by nenaladil Ukrajince proti sobě, získal by je stejně, jako udržel Bělorusko, tedy nízkými cenami ropy a plynu atd. Jenže Putin Ukrajinci pohrdá a těžce je podcenil. I když Ukajina nakonec prohraje, tak to podle mne nebude tak jasné vítězství, jak by si Putin přál, a bude mít na hranicích mnohamilionovou zemi s obyvatelstvem plným nenávisti. Podle mne - do budoucna velký problém. Takže takticky sice zvítězí, ale strategicky ne. Znovu opakuji - Rusko sice připravuje USA o hegemonii, ale novým hegemonem nebude Rusko, ale Čína. Rusko bude maximálně mopslík u čínských nohou. A bude štěkat přesně tak, jak si Čína bude přát, a běda jestli ne.

Doporučil bych vám velmi zajímavou knihu Svět na rozcestí, kde autor velmi zajímavě rozebírá všechny hlavní hráče, jejich výhody a nevýhody, a mimo jiné i rozebírá, proč představa „koncertu velmocí“ je dost nesmyslná. Kromě toho s ohledem na Ukrajinu velmi doporučuji knihy Tomáše Forró Donbas či Zpěv Sirén (ale velmi zajímavá je i Zlatá horečka o Venezuele). Tam je rozebrán vznik občanské války na Donbase i současná válka - z pohledu autora jako člověka, který tam jezdí.

Průměrný počet slepic: 2.4 (14 hlasů)

souhlasím, že se vleč čem shodneme, ale zřejmě ne v našich přáních, jak by se měl svět vyvíjet. 
Mě se na současném Západě nelíbí, že provozuje hry s nulovým součtem. Pokud někdo něco získá je to na úkor jiného. BRICS tvrdí, že jede podle strategie win-to-win, ze společných projektů mají prospěch všichni zúčastnění. 
Samozřejmě nejde jen o BRICS, ale také o všechna další uskupení jako ŠOS, ECO, AU a CELAC, abych jmenoval i zástupce Ameriky. Myslím, že se to přeskupí a začne z té změti krystalizovat zárodek multipolárního světa. Čeká se na novou generaci evropských a amerických politiků, kteří v tom dění by měli také přijmout účast. Myslím, že J. D. Vance, očekávaný víceprezident v Trumpově mandátu by mohl být jedním z nich.
Představuju si to tak, že systém pólů nahradí dnešní velmoci, každý bude suverénem pro svoji geopolitickou oblast. Ale na globální úrovni se budou jednotlivé póly vyvažovat, aby se žádný z nich nemohl stát hegemonem. Že tam nebudou žádné trvalé koalice pro získání moci, že budou maximálně vznikat dočasné, proti tomu, kdo by chtěl převzít nějaké vedení. Pokud bude někdo chtít něco globálního prosadit, tak jen když přesvědčí ostatní. Ani ta hospodářská síla Číny by nebyla zneužitelná, protože ostatní by si to uhlídaly. 
Průměrný počet slepic: 4 (10 hlasů)

Já se obávám, Inzo, že si BRICS strašně idealizujete. Především je to podle mne naprosto bezzubé společenství, které sice už existuje 15 let, ale navzdory 15 summitům z ní zatím v podstatě nic kromě bezzubých deklarací nevzešlo - tedy z výjimkou Nové rozvojové banky, ale nejsem si jist, zda její projekty jsou opravdu tak zásadní. Nic dalšího přelomového, jako třeba nějaká nová rezervní měna atd, zatím nevzešlo. Naopak, plánuje se další a další rozšiřování, což v důsledku hrozí nižší akceschopností - vzhledem k tomu, že ta je už dnes fatálně nízká, tak je otázka, zda to vůbec jde. Prostě, ty země mají velmi mnoho rozdílných zájmů, což je celkem přirozené. Já si opravdu nemyslím, že lze celosvětově fungovat na win-win strategii. Máte tu určité omezené množství surovin a velmi přebujelý počet lidí, kteří je potřebují. Je velkou otázkou, jak s omezenými zdroji a téměř neomezenými zájemci toto řešit spravedlivě. Kromě toho, já si nemyslím, že by Západ byl tak špatný, jak jej líčíte - respektive, taková Čína dělá to samé. I ona uzavírá pro ni výhodné smlouvy ve třetím světě, kdy až následně místní zjistí, že ono to vlastně tak výhodné není, i ona zakládá pobočky svých firem v Africe a jinde, ovšem na rozdíl od Západu si velmi hlídá know-how, takže v nich zaměstnává takřka výhradně Číňany, aby si nevychovala místní konkurenci atd. A to je třeba říci, že zatím se Čína chová jako hodný strýček.

Vaši představě „koncertu velmocí“ rozumím, jen se trošku bojím, pod jakou geopolitickou oblast budeme patřit my. Je mi celkem jedno, co bude ovládat Čína, ale jak to bude ve stagnující a slábnoucí Evropě? Kromě toho, co vím z historie, nějaká rovnováha sil nikdy netrvá dlouho. Kromě toho, Čína brzy bude tak silná, že velmi pochybuji, že by odolala lákání toho nezneužít. A ještě něco - ona rovnováha sil obvykle vedla k velkým válkám, prostě vznikaly různé koalice atd, svět rozhodně nebyl klidným místem. Paradoxně, studená válka byla mnohem stabilnějším uspořádáním. I proto si myslím, že nebude o co stát, ale hlavně - ono to nevznikne. Čína za chvíli nebude mít konkurenci a to prostě proto, že je to jediný stát světa, který se opravdu snaží získat hegemonii - a tu získáte ovládnutím oceánů. Jedině Čína staví loďstvo schopné se vyrovnat USA, které na to za nějaký čas nebudou už mít. A jakmile bude mít Čína loďstvo, bude moci druhým diktovat - stejně, jako to dělalo Britské impérium a později USA. Co myslíte, odolá takovému lákadlu? Co udělá, až někde nějaký diktátor znárodní čínskou firmu či poškodí čínské zájmy?

Průměrný počet slepic: 2.1 (7 hlasů)

nemyslím si, že by BRICS byl tak bezzubý jak říkáte.
Vím že v BRICS se již testuje nová digitální měna Stablecoin, měna by měla být kryta komoditami jako je zlato, ropa, zemní plyn a další nerostné suroviny. To by ji mělo učinit velmi stabilní. Výrazně se zde angažuje ruský ekonom Sergej Glazyev, je ministrem pro integraci v EAEU (Euroasijská hospodářská komise).
Kromě toho byl v BRICS vytvořen zúčtovací systém Blockchain, obdoba západního Swiftu, ale měl by být mnohem dokonalejší.
Nemají v úmyslu vytvářet rezervní měnu na způsob dolaru, že by všechny platby probíhaly v této měně, ale platby by měly probíhat v národních měnách, jen rozdíly na konci zúčtovacích období by se měly vyrovnávat v měně BRICS.
Zatím bez slepic

In reply to by pavt

Trvalý odkaz

.

Průměrný počet slepic: 4 (8 hlasů)

In reply to by pavt

Trvalý odkaz

A co genocida Indiánů? A předtím válka proti Kanadě, loupež území Mexika, válka proti Španělsku (pod vykonstruovanou záminkou výbuchu americké lodi v Havaně, něco jako Tonkiský záliv), jen aby ho zbavili vlivu v Latinské Americe  a nastoupili na jeho místo atd..

Kavkaz?! Kdyby nepřišli Rusové -NA POŽÁDÁNÍ místních knížat!- tak by se dnes o Gruzii či Arménii nemluvilo, protože by nebyly. A kmeny severního Kavkazu? Žijící převážně z loupeživých nájezdů, které neumožňovaly civilizované využití okolních území, protože tam nikdo nechtěl -a nemohl -bezpeční žít a hospodařit?! Podobně, jako to dělali Krymští Tataři, kteří tam lovili lidi a nazývali to "žněmi"? Takže staletí nebylo to území osídleno a na mapách ho najdeš pod názvem "Divoká pole"?!

A TY VOLE!-jestli přiznáváš právo Ukrajině, kámošit , s kým chce a žít si po svém, proč to nepřiznáváš třebas Chile?! Nebo Panamě či  Grenadě?! Znáš vůbec Grenadu?

Průměrný počet slepic: 4.3 (13 hlasů)

Genocida indiánů měla určitě spoustu obětí, ale bylo to rozhodně méně, než genocida kavkazských kmenů. Válka proti Kanadě byla válkou proti Velké Británii, ne proti Kanadě, šlo o jednu z mnoha koloniálních válek, tehdy zcela běžných, to samé s válkou proti Mexiku a Španělsku. Rusko ani Velká Británie nedělaly nic jiného, podívejte se na mapu Ruska třeba roku 1800 a 1900, uvidíte tam „drobné“ zvětšení - to rozhodně nebylo po dobrém.  Co se kavkazských válek a pozvání místních týče, tak pozvání bylo od Gruzínů a nebylo to dáno tím, že by je Turkové nebo Peršané hodlali eliminovat (vydrželi jako závislé království pod Perskou nadvládou několik staletí), ale proto, že doufali, že ruský protektorát bude snesitelnější. Ovšem ten ruský skvělý protektorát trval 5 let, než Gruzii Ruské impérium jednoduše pohltilo a bylo po (aspoň formální) samostatnosti. Jinak samozřejmě Čerkesové, Azerové, Dagestánci, Čečenci atd nikoho nikam nepozvali, to se snad shodneme, Rusové dobyli nejprve severní Kavkaz, aby zamezili nájezdům, jenže poté dobývali i zakavkazskou oblast, která rozhodně nebyla přirozenou bariérou, a to jen proto, že cítili možnost jít dále do Persie. Prostě, klasické imperiální myšlení.

Já nevím, že by si Chile nemohlo žít po svém. Oni si po svém nežijí? Co se akce v Panamě či Granadě, tak já je přeci nijak neobhajuji. Opravdu netuším, jak se na ně místní dívají a přiznám se, že o nich nic moc nevím. Bylo by jistě nejlepší, kdyby si všechny velmoci něco takového odpustily. Nicméně, jestli tomu dobře rozumím - pokud vy nepřiznáváte Ukrajině ono právo kámošit s kýmkoliv, tak tím pádem toto nepřiznáváte ani té Granadě či Panamě? Nebo jak to vlastně mám chápat? Buď to přiznáváme všem - tedy i té Ukrajině - anebo nikomu.

Průměrný počet slepic: 2.1 (7 hlasů)

In reply to by pavt

Trvalý odkaz

Koloniální války vedou koloniální mocnosti proti budoucím koloniím, ale v případě války z roku 1812 napadly USA Kanadu - a je jedno, že byla britskou kolonií. A Mexiko? Nebuď směšný, to je jasná loupež, něco jako Kosovo: usídlí se na cizím území, rozmnoží se a pak ...

Dodnes uctívají Kanaďané hrdiny této války, obzvláště jednoho, co se vyhodil se skladem střeliva do vzduchu, když hrozilo obsazení Amíky. Tuto válku Amíci prohráli, protože nechtěli vzít zemi Angličanům, nýbrž Kanaďanům.

K tomu Chile: nebudeš popírat, že krvavý puč organizovaly USA?

Průměrný počet slepic: 3.7 (6 hlasů)

Já detaily té války v roce 1812 neznám, každopádně to byla válka s Velkou Británií, jakkoliv měly USA zájem o Kanadu, kterou ovšem chtěli (pokud vím) připojit jako další ze států, nikoliv jako kolonii, neboť se naivně domnívali, že to Kanaďané přivítají. Pokud by šlo jen o válku s Kanadou, tak by USA jasně zvítězily, A to připojení Kanady nebyl jediný důvod (někteří tvrdí, že o to vlastně ani nešlo), další důvody byly obchodní restrikce atd. Každopádně - je to 200 let. Nemám pocit, že by to dobré vztahy mezi USA a Kanadou zatěžovalo.

Co se Mexika týče - ano, USA si na úkor Mexika ukously obrovské území. To ale, jak píšu, tehdy dělalo hodně zemí, prostě, byla taková doba. Já to neobhajuji, byla to doba, kdy silnější národy dělaly spoustu nespravedlností, jen je prostě těžké posuzovat tuto dobu dnešními měřítky.

Co se Chile týče - ano, určitě převrat platila CIA. Ovšem už před převratem tam byly obrovské protesty proti snaze Allendeho o znárodňování, ta země byla sud s prachem, v roce 1973 Allende prohrál volby, což jasně ukazuje, co si o tom místní mysleli. Samozřejmě, byla to doba zadržování komunismu atd, takže USA se v tomto angažovaly. Nelíbí se mi to, to rozhodně ne, ale je fakt, že výsledek celého puče byl v dlouhodobém hledisku pro Chile pozitivní - pokud vím, mají nejvyšší životní úroveň v Jižní Americe, což za Allendeho fakt nebylo. Dnes - vy jste psal o dnešku - si opravdu mohou dělat co chtějí.  Ale opět - nebyl jsem tam, nevím, jak to místní vnímají, určitě by bylo lépe, kdyby to velmoci nechaly na místních, ať se rozhodnou.

Tak - v mnohém jsem vám dal za pravdu. A teď bych rád slyšel od vás - je dobré, když Rusko dnes strká nos na Ukrajinu.

Průměrný počet slepic: 4 (3 hlasů)

Ještě jen taková malá poznámka. Vy tu kopírujete rozsáhlý seznam agresí USA. Smím se zeptat, jak to souvisí s ukrajinskou snahou o nezávislost na Rusku? I kdyby bylo Rusko andělskou zemí s tím nejlepším vůdcem v historii, tak jsou to ruské jednotky, které ničí Ukrajinu, nikoliv naopak. Nějak nenacházím souvislost mezi agresemi USA (a zdůrazňuji, že rozhodně netvrdím, že by USA byly dokonalé a vše dělaly správně atd) a mezi tím, že Ukrajinci chtějí být součástí západního světa, tedy především EU (jakkoliv si tedy nemyslím, že je to nějaké terno, ale oni to prostě vidí jinak). Jaké má Rusko právo bránit Ukrajině (a Moldávii a Gruzii) stát se součástí EU? S neakceptací členství v NATO se dá souhlasit, ale EU?

Průměrný počet slepic: 2.3 (41 hlas)

In reply to by pavt

Trvalý odkaz

Co si představujete pod pojmem "správná optika"? Vás subjektivní názor? Nebo velice ne náhodou podobný názor prezentovány v prozápadních sdělovacích prostředcích? A koho máte na mysli když říkáte "Ukrajinci chtěli"? Máte na mysli ty Ukrajince, kteří si v řádných volbách v r. 2012 zvolili vládu, která odmítla podepsat pro ně nevýhodnou asociační smlouvu s EU? Nebo si pod pojmem "Ukrajinci" představujete proamerickou vládu dosaženou cizí moci po následném násilném převratu zv. Majdan? Nebo máte na mysli těch téměř 20 milionů Ukrajinců, kteří opustili svoji rodnou zem po rozpadu SSSR, protože ve "svobodné" Ukrajině nechtěli žít? Rozebíráním ostatních vašich "názorů" nebudu ztrácet čas. Tady diskuze opravdu strací smysl. S tím se musíte poprat sám, jen připomenu těch 12 000 mrtvých na Donbase (včetně žen a dětí), kteří zemřeli za 8 let od r. 2014 rukou ukrajinské armády v občanské válce, která na Donbase po Majdanu vypukla.

Průměrný počet slepic: 4.1 (41 hlas)

Události v roce 2014 jsou mnohem komplikovanější, než se popisují nejen v našich, ale i v ruských médiích. Přeci jen, na rozdíl od vás jsem na Ukrajinu i do Ruska pravidelně jezdil, takže aspoň trošku vidím do hlav místních. Ostatně, zrovna teď jsem v Kazachstánu.

Každý má samozřejmě subjektivní názor. Nicméně, jsou jakési objektivní okolnosti, které je třeba brát v úvahu, ne vytrhávat z kontextu. Což je právě ten seznam, kde rozhodně neznám všechny ty události, respektive jejich detaily, ale těch pár, které znám, rozhodně nesedí s tím jednoznačným laděním toho seznamu - USA jsou hnusné a toto je jejich vina.

Co se toho 2014 - ano, Janukovyč byl zvolen a s EU jednal o asociační dohodě, protože to bylo jeho volebním programem. Jistě měl pravomoc tuto dohodu nepřijmout, pokud byla nevýhodná, to neumím posoudit, ale přijmout zcela opačnou dohodu s Ruskem bylo diskutabilní, protože takový mandát prostě neměl - s takovým programem nebyl zvolen. Pokud by třeba vyhlásil referendum, byl by to ten nejčistší způsob, jak věc vyřešit, ale k tomu nedošlo - na rozdíl třeba od Gruzie či Moldávie nyní. Pokud vím, ukrajinská veřejnost byla tehdy v tom náhledu rozdělena a lehce větší polovina byla pro EU. Majdan byl reakcí, z mého pohledu bezpochyby nešťastnou, a nijak neobhajuji puč, ke kterému došlo - ale není pravda další vaše tvrzení o „vládě dosažené cizí mocí“. Pokud vím, byly tam svobodné volby (které mimochodem posvětily to směřování Ukrajiny) a to dokonce 2x, přitom Zelenskyj byl kandidát mimo establishment a vyhrál, což se v Rusku nestalo za posledních 100 let.

Občanskou válku rozpoutaly ruské bojůvky, určitě vám říká něco jméno Girkin/Strelkov. Ta válka nevypukla samovolně, nebýt Girkina, bůhví, jak by to dopadlo. Celá ta nenávist vypukla až po Krymu, to vše byla reakce, stejně jako upalování v Oděse a zavraždění prvních lidí na Donbase, což ale byli pro-ukrajinští aktivisté. Jezdil jsem na Ukrajinu, mohl jsem ten vzrůst evidentní nenávisti pozorovat. Co chtěli či nechtěli Ukrajinci na východě? No, byl jsem v roce 2016 v Mariupolu a místní mne ujišťovali, že jsou Ukrajinci a nechtějí být součástí Ruska. Ale netvrdím, že opravdu vím, co většina tamních obyvatel chtěla. Občanská válka rozhodně nebyla tím správným řešením, ale jak jsem psal, pomohlo ji rozpoutat Rusko a rozhodně se tedy nemůže tvářit jako nějaký nestranný pozorovatel. Zajímavé je, že sice mnozí argumentují tou finanční pomocí USA Majdanu, ale velkoryse přehlíží ty ruské „zásluhy“. No a myslím, že po 2022 nemá Rusko už vůbec žádné právo vyčítat Ukrajině odstřelování Doněcka (souhlasím, špatné), protože to, co tam rozpoutalo, je řádově jinde. A mimochodem, proč si myslíte, že mé „názory“ patří do uvozovek?

Průměrný počet slepic: 2.3 (23 hlasů)