Vždyť my ten středověk vlastně potřebujeme

Autor

Krátký vládní úvodník: 

Prezident Zeman "ustoupil"  a Fialovi jmenuje kompletní vládu i s Lipavským. Zároveň novopečený premiér při tiskovce řekl, že bude se Zemanem spolupracovat a že Ještěrovy výhrady k Lipavskému trvají. Ale že teda vládu jmenuje, aby si za všechno mohl Fiala sám. 

A já přemýšlím, proč Zeman "ustoupil".

Stihl už Andrejko podepsat všechno co bylo zapotřebí? Jel na všechna potřebná setkání? Zametl za sebou? Ukryl co bylo zapotřebí ukrýt, zdržel co bylo nutné zdržet a teď už je to jedno, protože Fiala přebírá kormidlo v úzkém koridoru odkud se prostě už nedá uhnout, dokud vláda slavně neztroskotá? 

Řekl mu Rychetský předem, že dá Fialovi bianco šek a Ještěr usoudil, že se nebude ztrapňovat? Tohle by se dalo možná ověřit - dneska v půl deváté na Rozhlase dvojce bude Rychetský i Zity Senkové. Třeba se ho zeptá. 

Přednesl Ještěr dostatečně hlasitě všechna varování, aby je slyšel i poslední Jaryn z Horní Dolní a teď už se všechno stane samo a Fiala se za pár měsíců stane směšným a Zeman aktivuje mozkovou žlázu "já vám to říkal"? 

Nebo to bude ještě rychlejší a přímočařejší, že už Fiala stejně nemůže dělat nic jiného než Babiš, protože inflace se utrhla z řetězu, Německo kráčí k blackoutu, Evropa definitivně došla do Brusele a nad čerstvou ojromršinou už se houfují šakali?

A nebo Fiala slíbil Zemanovi něco, co Ještěr potřeboval ke klidnému doprezidentování? Třeba to, že Piráti i Lipavský stejně potáhnou svinským krokem  a zlomí se to na domluvené zámince? 

Uvidíme.

 

A teď už dnešní text: 

Prosím berte dnešní článek trochu s nadsázkou. Tak nějak se v posledních dnech zamýšlím nad smyslem celého našeho světa a nevychází mi to nijak dobře. A tak se prostě vypisuju z chmur. Kromě toho střízlivím po krásném víkendu a vracím se ze snu bratrství ve střední evropě do reality všedních dnů. 

Není to tak dávno, co se v tisku objevilo několik článků o tom, kterak bojový dron řízen jen svým počítačem s umělou ynteligencí rozpoznal teroristu, jal se ho pronásledovat a nakonec ho vaporizoval. Nepotřeboval k tomu žádný přímý rozkaz, nepotřeboval k tomu operátora. Před obrazovkou neseděl žádný nerd, který se živí řízením bovových dronů na druhém konci světa. Dron to zvládnul sám. 

Totéž se už delší dobu tvrdí o malých izraelských dronech, které umějí vlétnout dovnitř otevřeným palestinským oknem, tam se bleskurychle zorientovat v tom, kdo tam sedí, umí si vyhodnotit ksichty, rozpoznat muže od žen a dětí, vyhodnotit výhodnost takového útoku a pak explodovat a zničit v místnosti veškeré osazenstvo. Možná to ten dron neumí tak dobře. Možná prostě vybuchne kdykoliv rozpozná ksicht údajného teroristy - umělá ynteligence si nedělá hlavu s kolaterálními ztrátami, stejně jako si s tím nedělají hlavu politici ani prezidenti. 

Stále častěji také vidíte různé robotické psíky či oslíky, které se umějí samy pohybovat v terénu, neuklouznou, umějí se vypořádat s překážkami i s nárazem, teď už na ně přidělávají i pušky a zkoušejí, co to dovede. A samozřejmě jako vedlejší produkt z toho vypadne robot, který vám zcela autonomně doručí zásilku. 

Stejně tak se už velmi těžko rozpoznává, jestli si v Googlu píšete s umělou inteligencí nebo s člověkem. Například zařídit opravu chyb na Google mapách je skoro nemožné. Stejně tak je nemožné dovolat se nápravy v případě výmazu na fejsbůku, protože to zařizuje jakýsi algoritmus. 

Žijeme v neuvěřitelně hybridní době. Na jedné straně umíme z oběžné dráhy přečíst SPZku na autě, umíme řídit letadla na druhém konci planety, umíme snižovat náklady pomocí techniky, stavíme samořiditelná auta, necháváme o zabíjení lidí rozhodovat umělou inteligenci bojového drona, kdejaký miliardář si staví soukromé rakety na cestu do vesmíru, děláme očkování na bázi mRNA...  a na druhé straně se děsíme, že v zimě nebudeme mít čím topit a svítit. A je to zcela reálná obava. 

Na jedné straně klonujeme buňky, geneticky upravujeme potraviny, opravujeme na molekulární úrovni, umíme navést družici k Jupiteru s neuvěřitelnou přesností... a na druhé straně se neumíme vypořádat s tím, že lidi nemají co jíst. 

Pokud mohu soudit, nikdy před námi na Zemi nedošel pokrok tak daleko, aby z toho vznikly etické otázky. To až my jsme dokázali zjistit, že dítě je poškozené i když mu ještě ani nebije srdce. Až my jsme dokázali rozdělit těhotenství tak, že vznikla otázka, odkdy vlastně je ten plod už člověk hodný lidských práv a dokdy je to ještě shluk buněk. Až my jsme schopni udržet naživu tělo pomocí přístrojů a vytvořili jsme tak otázku, nakolik je etické takové tělo nechat umřít nebo ho dál udržovat při životě. Až my jsme pomocí medikamentů vytvořili problém z toho, zda, nakolik a za kolik prodlužovat život nevyléčitelně nemocnému, který by o pár desítek let dříve prostě relativně rychle sešel ze světa a fertig. 

A ještě jsme se s těmito otázkami ani nevypořádali a už se na nás valí otázky ohledně dálkového vaporizování nepřátel bez lidského zásahu. Ještě jsme nevyřešili a lidsky se neshodli ani nad otázkou potratů (podívejte jak to mají v Polsku) a už řešíme odcizenost pomocí sociálních sítí, neschopnost komunikace, propad soustředění a inteligence z důvodu čučení na bednu... K tomu všeobecně dostupné drogy, chlast, hulení, porno, zážitková masová turistika... cíl byl nahrazen rychlostí.  

A hned vedle tohoto pokroku je středověk. Těsně vedle. Někdy to odděluje jen plot nebo zeď. V Izraeli, na mexické hranici, v Maďarsku, na Běloruských hranicích... A někdy to ani plot neodděluje. Stačí se projít třeba po Sokolově. 

Na jedné straně soukromé kosmodromy, umělá inteligence, čipy v nanorozměrech a na druhé straně je všechno tohle závislé na několika trubkách jdoucích přes Ukrajinu nebo po dně Baltského moře. Na jedné straně možnost videorozhovoru s kamarádem na druhé straně zeměkoule v reálném čase, na druhé straně jeden blackout a nezbude z toho nic. Na jedné straně umíme zařídit, aby se bojový Predator trefil přesně do Sulejmáního, na druhé straně neumíme vzít do ruky rýč a dnešní děti jsou blbější než jsme byli my.  

Kolik já už viděl domácností, kde není žádná knihovnička... 

Hele, vždyť my ten středověk už vysloveně potřebujeme. Vlastně by bylo úplně blahodárné, aby nikdo neměl peníze na vývoj dronů, které se dají naprogramovat na zabíjení lidí. Aby nikdo neměl lidi, co tohle umějí. Už bychom potřebovali jako sůl zase zjistit, jaké to je nevědět, jestli večer budeme mít jídlo. Už by to chtělo, aby si mocní tohoto světa uvědomili, že toho na hraní zase tak moc nemají a že žádný strom neroste do nebe. Už by chtělo, aby si všichni bez rozdílu uvědomili, že buď půjdeme nahoru všichni (byť třeba ne stejně rychle) a nebo nepůjde nahoru nikdo. 

My se vysloveně potřebujeme chytnout za nos. Už jsme zapomněli, jaké to bylo umírat na banální zápal plic. Už jsme zapomněli, jak se udržuje přátelství mezi lidmi, protože jsme na sobě závislí. Už jsme dokonce i zapomněli, jaké to je mít skutečnou ženu nebo skutečného muže a nemít žádné pornonáhražky. Zapomněli jsme, co to obnáší budovat vztahy a už vůbec nevíme, že je možné být šťastný i bez hromady věcí. Už vlastně ani nevíme, jaké to je, být bohatý dětmi. 

Hele... já se na to netěším, naopak. Až se něco takového začne dít, tak to žádná sranda nebude. Ale tenhle neuvěřitelně rozevřený svět kosmodromů a hladomorů na jedné relativně malé planetě nemůže dlouho fungovat. Není možné, aby na jedné straně byli vousáči v sandálech co žijí za dolar denně a jim nad hlavou létaly stroje co sežerou sto tisíc dolarů za hodinu.  Jedno musí skončit. Přál bych si, aby skončily ty hladomory a zůstaly kosmodromy. Ale ono to bude spíš naopak. Vousáči a  afričánci nám ukazují, že Alláh a hladomory jsou ve skutečnosti životaschopnější než ty kosmodromy.  Možná bychom se měli začít učit právě této životaschopnosti. Vypadá to, že to budeme brzy potřebovat. 

Jen tak namátkou: 

Ceny energií vzrostou o 50%. 

Inflace je už přes 5%, ale to je takový údaj jako covidová statistika. Pro chudé inflace narostla už v desítkách procent. 

Blížíme se k situaci, kdy lide nebudou mít na jedno i na druhé, ale budou mít na jedno nebo na druhé. To je začátek revolučních nálad. 

Poláci už v podstatě vystupují z Jůnie, jenom tomu tak neříkají. 

Válka na Ukrajině bude. Donedávna jsem říkal, že být může, protože jsou k ní splněny podmínky. Teď začínám říkat, že válka bude, protože být musí. My musíme mít zloducha Putina na hranicích, protože Američani musí mít základny ve východní Evropě. Na Ukrajině základny NATO nebudou, ale na Slovensku, v Polsku a v Rumunsku být musí. Ukrajina vlastní krví zaplatí přítomnost NATO ve střední a východní Evropě.  My Čehuni budeme mít asi zase štěstí, protože pro obranu proti Rusku jsme příliš daleko od Ruských hranic. 

Kdy lidé zjistí, že jsou závislejší na nějakém místním Rinatu Achmetovi mnohem víc než na vládě v Praze? Kdy místní Rinat Achmetov zjistí, že může vydávat jakékoliv rozkazy, aniž by byl postižitelný? Vlastně už jen čekáme, kdy se nade vší pochybnost ukáže, že všechna řešení už jsou jen nezákonná.  Od nezákonné studny přes nezákonný kotel, nezákonnou zabijačku....  nezákonnou práci, nezákonné nákupy až po nezákonné spolky a nezákonné lídry. Od nezákonné nafty bez spotřební daně až po nezákonný automatický kvér pod postelí? Nebo vidíte ještě nějaká zákonná řešení? Proplatit se na dno blahobytu? Nadšeně se zúčastnit závodu vrcholné konkurence až k sebezničení? Obětovat se pro ten dnešní rádoby volný trh a evropské hodnoty? 

Kde jsi charismatický lídře? Za chvíli po tobě bude docela slušná poptávka. 

 

 

 

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.7 (166 hlasů)

Komentáře

V případě jaderného výbuchu hledí voják upřeně směrem do epicentra, protože něco takového už víckrát neuvidí. Pak v podobě radioaktivního prachu dál ničí nepřítele.

Oproti tomu důstojník zalehne a usilovně se plíží směrem k nádraží, aby údery na kolejnici vyhlásil atomový poplach.

Průměrný počet slepic: 3.8 (10 hlasů)

Godot: Oproti tomu důstojník zalehne a usilovně se plíží směrem k nádraží, aby údery na kolejnici vyhlásil atomový poplach.
***
Přesně! Paranoik nejsem, ale stále u sebe nosím 4 igeliťáky (ruce+nohy), abych byl při atomovém poplachu připraven. Až to nastane, já to přežiji a oni ne...

Průměrný počet slepic: 3.3 (8 hlasů)
Trvalý odkaz

až se z toho dostane tak zjistí že
1) žádný blackout nebude (to jsou jen strašidla staré energetiky z dob RVHP)
2) že v zimě neumrzneme (ropné a plynové krize jsme tu měli už v minulosti, no a co se stalo, v podstatě nic hrozného, naopak)
3) že nějaká válka je pořád, někde ve světě, jde jen o to aby to nebyla válka jaderná, jaderné zbraně použité ve válce by doopravdy svět změnily
4) že naše děti (zase jen některé) jsou chytřejší než jsme byli my (zase jen někteří, to jsou věci co nejdou zobecňovat)
5) atd atd
Budou Vánoce, ženský pečte cukroví, mužští vařte grog, a mějte se rádi....

Průměrný počet slepic: 2.8 (20 hlasů)

…. na vaše tvrzení moudře řekl: "Uvidíme...."

Průměrný počet slepic: 4.5 (17 hlasů)

množství grogu je ten optimismus,po vystřízlivění se vše vrací do starých kolejí. Viz vidlák. Ropa uhlí i plyn jednou dojdou,to je bez debat. A nejsou to suroviny jen energetické,ale i chemické. Suroviny pro výrobu spousty sloučenin,plasty barviva léčiva např.

Průměrný počet slepic: 3.5 (8 hlasů)

S: Ropa uhlí i plyn jednou dojdou,to je bez debat.
***
...podle biblicko-spekulativního, non-konformního výkladu, je naše uhlí, ropa a plyn to organické, co bylo na Zemi před "potopou"* světa, kterou přežil jen Noe a jeho rodina. Tehdejší svět zplynovatěl, zropovatěl a zuhelnatěl a teď hoří a bude hořet věčným plamenem:-) Spalováním se tak dostává znovu do oběhu energie, která tady byla...

*že u Noeho pršelo, neznamená, že jinde nesnežilo, voda jako voda...nebuďme na ty staré Hebrejce tak přísní...:-)

Průměrný počet slepic: 4.7 (6 hlasů)

zkušenost,že když se něčeho bojím,tak se to stane. Jako by mě osud zkoušel,co vydržím.

Průměrný počet slepic: 3.8 (5 hlasů)

Milane, že Vy jste si dal hned po ránu panáka?

Svět hned tak příjemně zrůžoví:-) :-)

Průměrný počet slepic: 4.3 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

Když se podíváš do Iráku
Ukraina jak z kopíráku.
Tigris a Eufrat hlad a bída
hovno na Dněpru amík hlídá
a tam, kde Šat al Arab teče
potomek Saddáma krysu peče.
Kde je Janukovyčův pštros?
Zelenskyj komik chodí bos
v zákopech je burza onucí
všechny sny končí polucí.
Kníža si pustí Primu,
nemůže na pláž Krymu
na odznaku má “k noze”.
To hrob ho volá stroze.

Průměrný počet slepic: 4.3 (23 hlasů)
Trvalý odkaz

Německá ministryně zahraničí prohlásila, že není možné schválit „Severní proud – 2“ protože plynovod neodpovídá evropským pravidlům.
Ukrajinský ministr obrany: Německo zablokovalo dodávky zbraní NATO na Ukrajinu. Je to nespravedlivé.
„Novou prezidentku Běloruska“ pozvali na summit Východního partnerství 2022. Tichanovskaja je podle Charlese Michella „demokraticky zvolená prezidentka.
Návrh zákona o zavedení QR kódů v dopravních prostředcích bude stažen z projednávání ve Státní dumě.
Prezident Jihoafrické republiky se nakazil koronavirem. Jeho test na COVID-19 byl pozitivní.
Nový kancléř Německa slíbil, že bude bojovat proti „narušování hranic“ Ukrajiny. Olaf Scholz zdůraznil, že Evropa se nehodlá smiřovat s nezávislým Donbasem.
Zavřeme vám plynové kohouty! Lukašenko je připraven přerušit tranzit plynu do EU v reakci na sankce. K tomuto kroku Bělorusko přistoupí, pokud sankce Západu postaví zemi do extrémně nepříznivé situace.
V Kremlu vyhodnotili prohlášení G7 o sankcích proti Rusku jako vyhrožování. Oznámil to tiskový mluvčí prezidenta Dmitrij Peskov.
Polovina Ukrajinců by chtěla pracovat v Německu. Vyplývá to z průzkumu fondu “Demokratická iniciativa“ Kyjevského mezinárodního institutu sociologie.
Obyvatelé Moskvy byli varováni před silným sněžením. Dnes sněžilo málo, ale sněžení výrazně zesílí.
Státní duma 16. prosince projedná návrh zákona o QR kódech na veřejných místech.
Taťjana Golikova: Zákon o QR kódech se nevztahuje na děti. Nebudou se od nich vyžadovat PCR testy.
Přes 40% Ukrajinců se obává obsazení Zakarpatska Maďarskem.
Prvním odběratelem protivzdušného raketového komplexu S-500 se může stát Indie. Informoval o tom vicepremiér Jurij Borisov.
Spuštění „Severního proudu – 2“ připraví Ukrajinu i o revers z Evropy, píše americký tisk. Evropě nebudou zbývat objemy, které by bylo možné přeprodat Ukrajině.
V USA označili Ukrajinu za nikoli skutečný stát. Vypadá to, že epocha „Celý svět je s námi“ pomalu končí...
COVID-certifikáty mohou dostat i Rusové, kteří budou mít protilátky. Ty se budou měřit každého půl roku.
Koronavirus v Rusku: Minimum nákaz za poslední dva měsíce. Poprvé od poloviny října je počet nových nákaz pod 30 tisíc.
Litva je připravena zasadit Bělorusku ekonomický úder. Navržená opatření jsou důležití pro zajištění zájmů národní bezpečnosti Litvy, zdůraznili na litevském ministerstvu dopravy.
V Rusku kroutí hlavou nad nejnovější inscenací klasického námětu „Kráska a zvíře“ v USA. Hlavní postavy by si klidně mohly vyměnit role a nikdo by nic nepoznal.
Rakousko vyzývá k co nejrychlejšímu spuštění „Severního proudu – 2“. Projekt byl dokončen a nyní ho musíme také využívat.
Kyjev se chystá na ruský vpád a prověřuje sirény a kryty. Informoval o tom zástupce šéfa Kyjevské městské administrativy Andrej Kriščenko.
Putin a Si Ťin-pching uskuteční online videosetkání. Mělo by se konat ve středu, 15. prosince.
Ruský ministr zdravotnictví Michail Muraško oznámil stabilizaci situace s nemocností na COVID-19 v Rusku. Pořád je ale v každém okamžiku přes 800 tisíc lidí nemocných.
Polsko vyhrožuje Bělorusku novými sankcemi, pokud se situace na hranici bude zhoršovat.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=3121907221376241&id=1…

Průměrný počet slepic: 5 (13 hlasů)

"V Rusku kroutí hlavou nad nejnovější inscenací klasického námětu „Kráska a zvíře“ v USA. Hlavní postavy by si klidně mohly vyměnit role a nikdo by nic nepoznal."

:-) :-) Vypadá to, že ten, kdo psal recenzi na americké provedení Kráska a zvíře, pojedl vtipnou kaši :-) :-)

Průměrný počet slepic: 4.1 (10 hlasů)

běloška? Neměla by roli vedle Zvířete v provedení Emmanuela Kota hrát kráska typu Michele Obama? Pak by bylo vše v pořádku!
:-)

Průměrný počet slepic: 3 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Vidláku, zkuste se zamyslet nad tím, co je a jak funguje kapitalismus a zřejmě dostanete odpověď na to, co probíráte v článku. Jste chytrý člověk, jistě na to přijdete.

Průměrný počet slepic: 4.6 (10 hlasů)
Trvalý odkaz

Proč nyní Zeman ustoupil? A zrovna nyní? Tak především Petr Fiala se za Lipavského bral tak vehementně, až si vzal na hřbet všechny jeho budoucí průšvihy. A Lipavský brzy ukáže, jak moc špatným diplomatem je. zatím to jen občas probleskuje jako zděšení v Černínském paláci, ale brzy se o schopnostech Lipavského dozví celý národ. Odpovědnost bude mít Petr Fiala.
Covid pomalu ustupuje, tak si Babiš bude připisovat zásluhy. Tedy on ustupuje sám od sebe, ale politici se k němu přihlásí a připíší si zásluhy.
Vánoční čas je vhodným na totální lockdown, který by skutečně covid porazil. Profesor Válek má něco podobného v úmyslu, jak zmiňoval, potřebuje vládnout už před Vánoci.
Válka na Ukrajině bude, ale bude nepřehledná. Ukrajinská armáda pojede v širém poli v bojových kolonách a proti ní bude beztvará masa neuchopitelná, plná místních lidiček a vojáků na dovolené. Nepřítel bude skrytý a neuchopitelný.
Náš hospodářský propad je více zřejmý, ale začal už před 2018 a hlavní příčina, přesun výroby do Číny, začal už před 1989. My jen odneseme důsledky. Rozpad EU nebude tak rychlý, umírající kobyla bude nejvíce kopat a vydávat nesmyslná nařízení. K tomu ještě nedošlo. Tedy EU nesmyslná nařízení vydává nějak trvale, ale ještě jich nechrlí obrovská kvanta. Musíme si ještě počkat a projít svým Údolím stínů.

Průměrný počet slepic: 3.8 (20 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

popisuje Vondruska v nove knize
dle ukazky je to docela ctive

https://www.mobaknihy.cz/neviditelni.html

Před čtyřiceti lety prosadila skupinka mocných Velký reset. Zdůvodnila ho tím, že je třeba zabránit chaosu, ničení planety, dát všem stejná práva a odstranit chudobu, neboť spravedlivé je, aby nikdo nevlastnil nic. Jediným majetkem lidí se stal biočip, který kontroluje, zda dělají to, co mají. Sledovací systém rozhoduje, kde má jeho nositel pracovat a bydlet, kde dostane najíst a kam se může jít bavit. Záleží na tom, jak vysoký má status konformity.
Klaud život před Velkým resetem nepoznala. Končí studia a je šťastná, že žije v krásné nové době. Jenže pak potká mladíka, který čip nemá a je pro sofistikované systémy neviditelny.
Klaudie navíc s překvapením zjistí, že není v jejich městě sám. A že se na její svět dívá úplně jinak.

Průměrný počet slepic: 3.9 (16 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Humorné. Tady je vidět, že alterscénu nelze porazit, dokonce ani udivit! I když se stane opak toho, co včera říkali, vymyslí vzápětí něco ještě zapletenějšího a pořád má recht. Zeman utrpěl blamáž, ale alternáti to převypráví.
Dneska o tomtéž píše taky vlk, bude se bavit, pokud sem nakoukne.

Jestli kovid bude opravdu ustupovat, bude mít Fiala dost možností si to přisvojit sám. Ovšem s Omikronem to asi moc k chlubení nebude. Pokud zase dojde na extra volby, prosil bych květen-červen.

Jo a válka na Ukrajině nebude, tedy ta ve velkém. Ruové jen chtějí příslib, že Ukrajina nebude v NATO. Myslím, že ho časem dostanou, ale po navrácení Krymu. Quid pro quo

Průměrný počet slepic: 2.6 (12 hlasů)

In reply to by Petřík (neověřeno)

Trvalý odkaz

"Myslím, že ho časem dostanou, ale po navrácení Krymu."

Navrácení Krymu si bez velké, doopravdy velké války představit nedovedu. Asi by to dopadlo tak, že by nebylo komu co vracet.

Průměrný počet slepic: 3.8 (12 hlasů)

Mnoho lidí, třeba i tady, si nedovedlo včera odpoledne představit , že Zeman ustoupí. (Já si to dovedl představit do jeho pátečního prohlášení, pak už taky ne.)

Dovedl jste si v roce třeba 88 představit, že komunisti odejdou za rok pokojně? (Tady musím podotknout, že já ano, ale tipoval jsem to o 2, 3 roky později,)

Věřil někdo, že se osamostatní Pribaltiky (jejichž anexi v roce 1940 např. USA nikdy neuznaly)? Ano, tady je rozdíl, tamní obyvatelstvo je protirusky naladěné,
ale ono Rusy nebude věčně bavit být pod sankcemi a mít to furt na talíři. Stačí, až se změní vláda, oteplí se vztahy a nabídnou jim něco za to, i třeba vedle
toho neNATA

Průměrný počet slepic: 2.2 (11 hlasů)

In reply to by Petřík (neověřeno)

Trvalý odkaz

ale Sevastopolu už NIKDY. Ten je nafurt.
Pokud nevidíte ten rozdíl, tak jste asi nikdy nebyl na vojně.

Průměrný počet slepic: 3.8 (10 hlasů)

Ale to víte, že byl a na těžký vojně a dost dlouho. A jako zájemce o vojenskou historii jsem čet i Sergejeva-Cenského, když mluvíte o Sevastopolu.

Smlouvu na pronájem S. měla RF i dřív, tak k těm pobídkám může patřit i její obnovení. Ono totiž to rozšiřování NATO na východ byla nepředloženost (najděte si jak proti tomu brojil George Kennan, jeden z největších západních znalců Ruska), ale už se stalo, teď jde o to, to dál neeskalovat s Ukrajinou a Gruzií a dostat zase Rusy zpátky ke stolu. Svého času přece existovalo Partnerství pro mír (PfP) a dokonce se sondovalo, jestli by se Rusko časem nestalo členem NATO, mluvil o tom i Putin, tak kolem 2001-2.

Průměrný počet slepic: 3.2 (6 hlasů)

In reply to by Petřík (neověřeno)

Trvalý odkaz

Nu tak prvně, v USA halvní poradci říkali, hned s pátem železné opony, že se Rusko jediné má stát členem NATO a polsko, čr a td. ani omylem, tady PfP už byl jenom kec, který už byl jenom mlácení prázdné slámy, protože NATO (tedy USA) porušilo dané slovo o rozšiřování, takže tato teorie byla už brána (dle mě správně) jako mazání medu kolem huby, kterému v rusku nikdo nevěřil a bral to jako další lež/podraz...

A msluvy se dají vypovědět, když je síla, která tomu pomůže, jako totální blokáda (okolo sevastopolu je ukrajina, není spojení s ruskem), takže je to jenom cár papíru, a historie ukazuje, že západ "vždy dodržel smlouvy i když byli nevýhodné", takže je njasné, že když měl smlouvu, tak by tam tu základnu měli vždy...

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

Tak to by chtělo připojit Ukrajinu až ke Krymu, aby bylo zabezpečené spojení. :-)

Průměrný počet slepic: 3 (2 hlasů)

In reply to by Petřík (neověřeno)

Trvalý odkaz

Když teda pomineme, co neříkáte, že v situaci, kdy je Krym Ukrajinský, tak z jedné strany Sevastopolu je pevnina, která je Ukrajina, a z e strany moře jsou výsostné vody Ukrajiny, což nechápu, proč nekomentujete?

Ale v jaké situaci je Krym teď, že aby tam mohli něco dovést potřebují souhlas Ukrajiny, jak naznačujete odpovědí...
1) je spojen mostem, který tuto úlohu umožňuje "suchou nohou", takže to co prý KRym nemá, tak má, co jste napsal je LEŽ ;)
2) vodní cestou je spojen, ruskýma výsostnýma vodama, takže nemůže Ukrajina ohrozit přesun materiálu a lidí zastavením lodí ;)

Takže máte něco, co je realita a ne nepravda?

Zatím bez slepic

In reply to by Petřík (neověřeno)

Trvalý odkaz

haha, tak dnesni elfi obdivavatel byvaleho ministra zahranicnich veci tu tvrdi, ze komousi nekam odesli :-))))

Průměrný počet slepic: 3 (4 hlasů)

In reply to by Petřík (neověřeno)

Trvalý odkaz

Ano, mnoho věcí bylo v souvislosti s pádem socíku nepředstavitelné. Já například předpovídal, že se nic nezmění, dokud Rus nebude chtít.
A vidíte. Vyplnilo se mi to.

Dneska ale jede západ po sestupné trajektorii, destrukční skupina v Bruseli podminovala EU zeleným úúdělem, Za mořem taky nic moc, taková malá studená válka.
Takže - můžeme se dočkat velmi neočekávaných dějů.
Pro Rusy platí Zeit gewonnen, ales gewonnen.

Průměrný počet slepic: 2.9 (7 hlasů)

No, myslím, že je to poněkud iluze ohledně toho úpadku Západu. On totiž nebyl nikdy hegemonem, jenom to tak mohlo vypadat v 90. letech; to víte novináři.
USA prostě byly s úpadkem SSSR hlavní supervelmocí, ale ne jedinou. Ani "bipolarita" nebyla úplná, nejpozději od doby, kdy si Čína pořídila jaderné zbraně.
Je to spíš periodický kolísání. Asi si pamatujete, jak vypadal ústup USA ze slávy v roce 1975. A pak přišel návrat na výsluní. Co já pamatuju, už to tady bylo
dvakrát (se SSSR a s Japonskem)

Takže, jak je to s úpadkem USA (dnes hlavně vůči Číně), si řeknem za 10 let. Ale musíme se toho nejdřív dožít...

Plus ça change, plus c'est la même chose, to je taky aspoň tak dobrý úsloví, jako ten Zeit, ne?

Průměrný počet slepic: 4.8 (5 hlasů)

In reply to by Petřík (neověřeno)

Trvalý odkaz

zaspal jste dobu, Krym byl prave pred par lety vracen.
ale Hitelrovo vojaci taky bojovali jeste po valce.

Průměrný počet slepic: 3.6 (10 hlasů)
Trvalý odkaz

Pro tohle mám Neffa rád.
https://neviditelnypes.lidovky.cz/veda/fejeton-velke-zavody.A211211_221…
V neděli tu byla rozsáhlá debata o knížkách, knihovnách a čtení, Ve výčtu toho, co jsem jako čtenář potkal a co mě oslovilo, jsem Neffa mezi scifisty neuvedl, ale patří tam.
Tak budu spolu s Neffem napjatě čekat, až se k tomu objektu se střechou čínský lenochod došine.

Průměrný počet slepic: 4 (7 hlasů)

či úvodníky/sloupky k aktuálnímu dění Ondřej Neff na NP umí (pokud tedy zrovna neokopává kotníky Babišovi či Zemanovi anebo právě neplive na Rusko). Ale mezi scifisty (typu Asimov, Bradbury atd.) podle mého názoru nepatří, patří spíš do kategorie rádobyscifistů a la Josef Nesvadba atd. Jeho krátké sloupky mají novinářský švih, ale cokoliv delšího než dva odstavce je už cítit naftalínem a nedá se číst. Narozdíl od svého otce nemá holt talent na větší celky :-)

Průměrný počet slepic: 4.5 (8 hlasů)

Četl jsem jeho některé jeho "delší" věci a není to tak špatné. Asimov, to máte pravdu, to není, ale neurazí to.

Průměrný počet slepic: 3.7 (6 hlasů)

že konec lidstva bude až lidstvo uvidí ve vesmíru svou tvář? Na odvrácené straně měsíce vykopali skálu ve tvaru obličeje,ten vyslal signál a pak se začaly dít věci....

A teď ti Číňané na odvrácené straně a někam se šunku....
Když to tam dali,ten rok jsem nemohla vůbec spát a i ten Měsíc nějak víc svítil,porizovala jsem nové rolety a vůbec to nepomohlo.....

Průměrný počet slepic: 3.3 (9 hlasů)

To jsem nečetl, ale Odyseu vesmíru 2001 od Clarka ano, tam je na Měsíci zakopaný černý hranol.

Průměrný počet slepic: 3.8 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

V této bublině je evidentně levicový konzensus o právu na štěstí pro každého. A tak jsem i pochopil článek, který vychází z levicového Vidlákova pojetí světa. Já minimálně pochybuji, ale optikou mnoha let se krok po kroku přesouvám spíš pravicověji, tedy, že štěstí si musí každý zasloužit.
Čerstvá zkušenost. Mladá maminka se čtyřmi dětmi (jedno postižené), která mě prosila o nájem, že musela odejít z domu, protože ji mlátil manžel. A nemá kam jít. Dal jsem ji nájemnku a domluvili jsme se, že počkám s nájmem, až jí jej vyplatí sociálka (a bude mně stačit, to co jí dají). A potom se člověk diví. Manžel-mlátička se přistěhoval za 14 dní a ani po 3 měsících nejsou peníze.
A tak to mám pokaždé trochu jinak a ve výsledku stejně. Ti moji v nouzi mi lžou i když nemusí, optimalizují celý svůj život a hlavně nepracují. Přesto mají všichni pocit, že mají právo na štěstí.
A tak to můžeme pootevírat jednu kapitolu vedle druhé. Od chronických dlužníků na exekucích, přes mladé bez šance na vlastní bydlení, až po důchodce žijící v Praze a stěžující si na drahotu.

Průměrný počet slepic: 3.4 (16 hlasů)

i pronajímatel, i ministr zahraničí v kolonii. Jen ten důchodce, který celý život průběžně platil, má dlouhou zpětnou vazbu a krátký akční radius.

Průměrný počet slepic: 4 (9 hlasů)

rozdává karty

Průměrný počet slepic: 4.3 (9 hlasů)

Spousta zlodějů, podvodníků a daších sviní se dožila vysokého věku v nadstandartním komfortu.
Na boží mlýny či jakousi vyšší spravedlnost věří jen blbešci a slaboši co si nedokážu spravedlnost zařídit sami.

Průměrný počet slepic: 3.7 (9 hlasů)

In reply to by Zapadlo (neověřeno)

Trvalý odkaz

to je klíčové slovo.Ne všichni. Takže měli dobrou karmu,ti opační,co dělali to samé a nepovedlo se jim to. Bém xJanoušek

Průměrný počet slepic: 3 (2 hlasů)

In reply to by Zapadlo (neověřeno)

Trvalý odkaz

Pochlub se, přeháněj, nestyď se...

A já sám dycky sám svou spravedlnost si udělám.

To je právě to kredo sviní, Zapadlo. Oni vesměs věří v to, že ta jejich spravedlnost je ta správná a účinná.

Průměrný počet slepic: 3.3 (9 hlasů)

Napsal uživatel Eta (neověřeno) dne Út, 14. 12. 2021, 07:40

Já nerozlišuji na levicové, nebo pravicové, ale na zodpovědné a nezodpovědné.

Já nepochopím placené experty, kteří nenaplní zásobníky.

Je to levicové, nebo pravicové?

V kasinu, když vyhraji, tak jsem v balíku.

Když prohraji, zaplatí mi to stát?

Když zbytečně sponzorujeme Putina, tak nejsou peníze na potřebné věci.

Jsme jak u snědeného krámu, ale na příspěvky alternativám i v Thajsku máme .

Průměrný počet slepic: 3.6 (5 hlasů)

In reply to by Josef původní (neověřeno)

Trvalý odkaz

Napsal uživatel Josef původní (neověřeno) dne Út, 14. 12. 2021, 11:53

Kdo ovládá českou energetiku?

„…ČEZ Prodej si musí na burze koupit za tržní ceny elektřinu, kterou před tím ČEZ, a.s. vyrobila, za ceny odpovídající nákladové hladině konkrétního výrobce v ČR – uvádí se cca 1 Kč/kWh), aby jí pak mohl dodat českým odběratelům za násobek výrobní ceny.

Aktuálně ČEZ rozesílá dopisy, ve kterých zákazníkům oznamuje zvýšení ceny na 3,775 Kč/kWh, což platí pro smlouvy na dobu neurčitou….

…., řídí vývoj ceny elektrické energie v celé Evropě, včetně té pro české koncové spotřebitele. Ale nejen to, prakticky těmito mechanismy ovládá i to, komu, a za jakých podmínek, bude elektrická energie dostupná. …

…Další podmínku dodávky elektrické energie (například od nejdůvěryhodnějšího dodavatele elektrické energie ČEZ, jak se firma prezentuje v probíhající mediální kampani po pádu BE) konkrétnímu odběrateli/spotřebiteli, je jeho solventnost (schopnost zaplatit dodavateli)….

Když se přestane vyrábět dostatek elektřiny například u sousedů v Německu, protože se rozhodli následovat Green Deal a postupně odstavovat uhelné a atomové elektrárny rychleji, ….,

vyletí cena energie do nebes nejen u nich, ale i u nás.

Komu potom odpojí dodávky elektřiny jako prvnímu?

No přece tomu, kdo si nebude moci dovolit hradit přemrštěné ceny.

Bez peněz do hospody nelez!

Kdo, nebude platit, bude potmě a v chladu.

Je vám doufám jasné, že západní sousedé budou ještě svítit, zatím co u nás už bude v řadě obydlí tma a zima?

Je to trochu šílené, že!

Výše popsané EU mechanismy (pro KSB studenty = koncept řízení na 1.prioritě) jsou „jak“ stvořené pro přežití silných (Německo, Francie…) a vysávání slabých (východní Evropa).

Pokud se nevzepřeme, bude to mít zásadní vliv i na chod naší národní infrastruktury, konkurenceschopnost firem, dostupnost služeb, energetickou chudobu, nezaměstnanost, roztáčení inflační spirály, přibývající exekuce a ztráty střechy nad hlavou, sociální soudržnost společnosti atd…

… „Takže občane, ty, který jsi znovu volil zjevné zrádce našich národních zájmů (SPOLU, Piráty a podobné), nemáš právo si stěžovat, že se máš čím dál hůř.

Komunisti tady nevládnou už víc než 30. let!“

https://www.novarepublika.cz/2021/12/kdo-ovlada-ceskou-energetiku-aneb-…
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/A-media-mlci-Bezne-to-s…
https://www.institut-av.eu/wp-content/uploads/2021/11/Nejedn%C3%A1-se-o…

Průměrný počet slepic: 4 (6 hlasů)

Kdo tady posledních 8 let vykonával mj. funkci správce aktiv státu, a tedy i stále ještě většinově rozhodujícího podílu v ČEZ ?
Piráti ? SPOLU ?
Kdo dělal zahraniční politiku (to pro případ, že by opět zde zazněly hlasy, že nic nemožú s tým robi´t - bo ta EU im nědovolí)?
A podobně ?

No nic, věcně jakž takž, ale ta politikářská glosa charakteru nesmyslného výmyslu....tím jsi to celé shodil.

"Komunisti" to minimálně 4 roky oficialně , formálně i věcně podporovali, někdy komickým způsobem (něco si vymohli, co jim ale za pár měsíců zase šibalové a šibalky z ANO a ČSAD vzali). No a Babiš navíc komoušem byl. Možná i spolupracovníkem StB.

Průměrný počet slepic: 3.7 (6 hlasů)

In reply to by Jožinek Chlorků (neověřeno)

Trvalý odkaz

Napsal uživatel Jožinek Chlorků (neověřeno) dne Út, 14. 12. 2021, 14:58

Kdo rozbíjel monopoly v energetice?

Nebyl to náhodou nějaký Bursík a jeho Zelení?

Bursík raději utekl do LESa, odkud ještě poštěkává.

Kdo byl Premiér?

Nebyl to nějaký Topolánek, a jeho nejlepší ministr financí Kalousek?

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

Napsal uživatel Josef původní (neověřeno) dne Út, 14. 12. 2021, 16:11

Martin Bursík: Při prvním čtení se Poslanecká sněmovna shodla na tom, aby se tento zákon projednával společně s energetickým zákonem, protože zákony jsou navzájem provázány.
Jenže energetický zákon měl zpoždění, byť jeho příprava Ministerstvem průmyslu a obchodu a týmem, který MPO sestavilo, začala významně dříve než příprava zákona na podporu obnovitelných zdrojů energie. Čekalo se tedy, až energetický zákon projde vládou.
Martin Bursík: Ne, diskutujeme s poslanci o místech v návrhu zákona, která by po úpravě postavila ERÚ "do latě". Samozřejmě se to vůbec netýká jeho nezávislosti.

TZB-info: Proč ERÚ prosazuje kvótový model?
Martin Bursík: Vychází z filozofie, že jeho hlavním posláním je chránit zákazníka.
Proto podle jeho vysvětlení musí jednat tak, aby cena elektřiny pro zákazníky byla co nejnižší.
Když z trhu zelené elektřiny vypadne část výrobců, kteří vyrábějí za vyšší cenu, a bude se obchodovat jen ta elektřina, která je laciná, tak se to samozřejmě v konečné ceně elektřiny promítne

Martin Bursík: Ne. Znamená to, že ERÚ se nechová korektně. My jen přidáváme uzly na provaz, kterým ERÚ svazujeme a nutíme, aby se choval v intencích zákona. Jinou instituci než ERÚ tady totiž nemáme.
Datum: 31.5.2004
Autor: RNDr. Jana Plamínková
Společnost: TZB-info

https://www.tzb-info.cz/2008-martin-bursik-k-navrhu-zakona-na-podporu-o…

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Ekonom Kovanda velmi jemnými slovy hodnotí přístup západu k Číně
https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/ekonomika-druhy-cinsky-sok…

Západ se díky vlastní dekadenci dostává do vleku událostí, reaguje na technologický vzestup Číny ústy svých placených blbů podrážděnými nenávistnými výpady, které NIC NEŘEŠÍ.
Zelený úúděl jen stagnaci západu překlopí v zaostávání, úpadek a přijde i Vidlákem malovaný středověk.

Řešením je vrátit se k v rámci Evropy k soběstačnosti v oblasti technicky a technologicky náročných výrob, podpořit tímto rozvojem vyvolanou poptávku po technicky vzdělaných kádrů, inovovat, zajistit si laciný přístup k energiím a surovinám. S tím materiálem, co sedí v EP a EK, co se usalašil v Berlíně, to ale půjde jen ztuha.

Průměrný počet slepic: 4.7 (12 hlasů)

byl demokraticky zvolen. Pes je hluboko zakopán.

Průměrný počet slepic: 4.3 (9 hlasů)

Nebyl zvolen, byl jmenována na začátku a od té doby se tam jmenují tak nějak navzájem. Na to aby úřad plný byrokratů zajišťoval jednotné technické normy za účelem volného pohybu zboží mezi státy to stačilo. Akorát už to dávno není jen o těch technických normách, ale na tu demokracii se jaksi zapomnělo (EU parlament je takové placebo s velmi omezenými pravomocemi, které lze často obejít).

Říká se tomu učeně "demokratický deficit EU" a je to problém co o něm slyším co pamatuji. Akorát jsem nikdy neslyšel o nápadech a snahách to nějak řešit. To je náhodička.

Tohle je jeden z kořenů průšvihu EU. Když se mi nelíbí Babiš či Fiala, vím co mám u voleb dělat. Když se mi nelíbí Ursula von der Leyen (ta co jí Erdogan nenachystal židli), tak ... tak nic. Úplně vůbec nic.

Průměrný počet slepic: 4.9 (11 hlasů)

který se nedokáže dohodnout ani na takové kravině,jako je zrušení letního času je fakt k ničemu

Průměrný počet slepic: 4.6 (17 hlasů)

Od nekoho jineho bych to bral, ale tenhle "ekonom"?
Pred lety prispival pravidelne od casopisu Tyden, ktery jsem odebiral.
Nejen on, i dalsi preplaceni lide jeho typu tam peli ody na outsorcovani spinave a narocne vyroby do Ciny (a vlastne kamkoli), vzdyt je to tak levne, a u nas chteli budovat tu znalostni ekonomiku. Je mozne, ze si na to uz nikdo nepamatuje?
Ja jsem si tenkrat tukal na hlavu, ze prece vsichni nemaji na to stat se programatory, designery nebo vedci... A kdyz jsem to vedel ja, tak to museli vedet i tihle studovani panove, to je naprosto jiste. Takze predtim lhali za penize, a opakovali, to co bylo zrovna v mode.
Dneska chlapec z Aspenu Kovanda dostal nove instrukce, takze na sve par let stare zaniceni razem zapomel, a naopak horuje proti Cine.
To co Kovanda, ale i treba Sedlacek a dalsi, propagovali pred lety jim ted vybouchlo do obliceje, a ti sami to chteji napravovat. Smesne.
Nejdriv ta "zelena Evropa" odstehuje energeticky narocnou vyrobu do zahranici, a pak vykrikuji, ze pokud nezezelena Cina, tak jsou snahy u na zbytecne. Asi mu nekdo zatajil, ze ani odpadky si ta zelena Evropa recykovat neumi a vozi to pryc. Zase do te zle Ciny...
Taky mu nekdo zapomel rict, ze spousta te energie spotrebovane v Cine jde na vyrobu veci, ktere se spotrebovavaji prevazne v Evrope a USA, aby mistni pak mohli byt ubezpecovani, ze se mame uplne nejlip v historii.

Mimochodem je to ten samy Kovanda, ktery cas od casu tvrdi, ze kdyz neprijmeme 200 tisic zahranicnich pracovniku, tak nase ekonomika zkolabuje.
A taky je to ten samy Kovanda, ktery tvrdi, ze mzdy musi byt nizke, protoze tak odpovidaji poptavce trhu. Az bude pry poptavka vetsi, tak se firmy budou preplacet a pretahovat si zamestnance.
Ale hlavni vinik je Cina, ktera si na "nasem know-how" zalozila hospodarstvi.....

Průměrný počet slepic: 4.6 (14 hlasů)