Pamatujete, z dnešního pohledu je je to vlastně "strašně dávno", když si naši rakouští bratři zvolili Jorga Haidera s takovými preferencemi, že se tento "nácek" mohl stát rakouským premiérem? Pamatujete si tehdejší mediální řev i pokřik všech ó Velkých komisařů v EU, že tohle by teda nešlo, že lidská práva, evropské hodnoty... a ono to fakt nešlo, Haider si musel nechat zajít chuť a po čase se pro jistotou zabil v autě?
Tehdy ještě měla Brusel dost sil na to, vnucovat svojí vůli zcela jasně a nekompromisně. Tehdy se i Maďaři i Poláci (a vlastně i Britové) museli celkem kroutit a dávat si velký pozor, co řeknou a jak budou dosahovat svých cílů. Na svojí budoucnost se všichni ti Orbáni a Kaczynští museli chystat velmi velmi pozorně.
Pak Británie vystoupila z EU, Polsko začalo zakazovat homosexuály i potraty, Maďaři si zvolili Orbána, Rakušani si zvolili Kurze, u nás vyhrál Babiš. Začalo se to mlít v Itálii i ve Francii... a i když se na Slovensku stala prezidentkou Čaputová a u nás se premiérem stane Fiala, i když byl Kurz nakonec odejít a celá jeho partaj se teď skládá jako domeček z karet, i přes tato bruselská vítězství to zase vyskakuje jinde.
Poláci jsou silnější než kdy jindy a nějaký spor o Turow mají zcela u zádele. Ve Francii by se reálně mohl stát prezidentem kandidát, který mluví jako Le Pennová, ale je asi jenom stokrát chytřejší a vzdělanější... a umí líp mluvit. V té nejvíc západní Evropě si demonstrují tisíce lidí proti covidovým opatřením, policie nasazuje vodní děla. A i v těch zemích, kde to teď vypadá na vítězství pravdy a lásky, tak tam ta opozice nikam nezmizela. Ta síla, která dala Babišovi 72 poslanců, ta tady pořád je. Nikam taky nezmizel ten milion propadlých hlasů. Na Slovensku Čaputová také nevládne nijak v klidu a v poslední době tam jejich vlády dělají taktiku KDD - každý den dobrý.
Zkrátka a dobře, jakmile někde pravda a láska poháněná médii zvítězí, odstaví Salviniho, vypořádá se s Kurzem, Babišem i Ficem, zase to vyskočí jinde. Připomíná mi to americký boj proti terorismu. Ani největší vojenská velmoc už neměla síly na to, aby bojovala proti všem. Jakmile někde zvítězili, rozsypalo se to zase jinde.
Mimochodem - to byla úspěšná taktika První světové války, jen jim trvalo, než na to přišli - útočit dokud to šlo, jak nepřítel přesunul zálohy, útok zastavit a začít s novým útokem zase někde jinde.
Prostě začíná být vidět, že Brusel i všichni ti velcí evropští potentáti už nestíhají všechno. Sotva napřou své mediální a neziskovkářské síly proti jednomu problému, tak ho sice třeba s vypětím sil zdolají, ale vzápětí se objeví jiný problém. Zpravidla o něco větší, silnější a zkušenější o neúspěchy svých kolegů. Co jiného je Lukašenko a jeho migrační pozvánka?
Já nevím, jestli Eric Zemmour vyhraje ve Francii volby. Ani nevím, jestli obhájí Orbán. Ale vím zcela jistě, že hlasy a podpora ani pro jednoho z nich hned tak nezmizí. Nezmizí ani protibruselské nálady u nás a nezmizí znechucení nad Čaputovou. A i když mají demobloky opravdu hodně sil i prostředků, všechno už nezdolají. Alternativa v celé Evropě je teď pořád ještě trochu jako Fidel na začátku. Taková partyzánština plná idealistů i hlupáků, snílků i romantiků, ale už se mezi nimi objevují i osobnosti, které jsou schopné vytyčit nějaké obecněji platné principy. A už je nelze potlačit všechny dohromady. Je možné si držet velkou a silnou mediálně neziskovkářskou armádu a opravdu nikdo nemá sílu na přímý útok proti ní, ale už je možné ji na periferiích přepadávat a lokálně vítězit.
Říkám to správně? Nebo jsem úplně mimo? Jasně, lídři a mluvčí jsou odstraňováni, ale to podhoubí narůstá. Pro Bruselské je nutné vynakládat stále více sil, aby si ubránili alespoň to hlavní. A musejí se smířit s tím, že všechno naráz mít nemohou. Ano, jsou schopni ještě silných protiútoků, které jsou opravdu drtivé - viz kompro na Babiše ohledně jeho francouzských nemovitostí, nebo kompro na Kurze, že si zaplatil zmanipulovaný průzkum (a předtím se domlouval s Rusy), ale plošně už si svoje ojroúzemí nepokryjí.
Já si myslím, že není náhoda, že právě teď se pokoušejí zavádět velkého bratra. Že se pokoušejí dalšími (a mnohem dražšími) prostředky nějak ubránit. Pokud nejsou tam v Bruseli už úplně a totálně mimo, tak prostě musejí vidět, jak se jim to drolí. Není divu, že jsou ochotnější ke stále otevřenější konfrontaci a stále méně jim jde o zachování tváře a demokratických pravidel.
Proč to všechno píšu...
Jestli je čas zachránit se nějakou pořádnou válkou, tak je to teď. Teď je situace ještě relativně příznivá. Zbavili se celé řady problematických lokálních vládců a nastolili celkem výhodné proevropské podmínky. Zemmour ještě nevyhrál, Orbán ještě neobhájil a Poláci nemají rádi Rusko... No jestli dělat válku, tak teď. Spustit to, zakonzervovat současné podmínky, nastolit výjimečný stav, omezit demokracii pod záminkou konfliktu.
A spustit ho je strašně jednoduché - stačí překročit nějakou tu Ruskem vytyčenou červenou čáru. Ukrajina má v bojových pozicích polovinu armády. Stačí začít znovu plánovat nějakou základnu NATO v blízkosti Donbasu. Z ojropolitického hlediska má případná větší válka na Ukrajině samá plus. A oni tam v Bruseli už dávno nekoukají na ekonomické aspekty. Zakázali si vidět, že energovody vedou z východu na západ a ne naopak. Zakázali si vidět tu deindustrializaci. Zakázali si uvažovat o chybějících ocelárnách.
Ale zato vidí, jak jim hrozí Zemmour, že se u nás Fiala brzy znemožní a Čaputová už se znemožnila na Slovensku. Vidí, že Orbán má podporu, že i v Itálii zřejmě nevyhrají jejich hoši. Vidí, že za rok či dva budou mít zase plnou Evropu odpůrců silnějších než kdy dřív. A i když v čele nebude Babiš nebo Salvini, najdou se jiní. Ta podpora ve společnosti už prostě je a rozhodně neklesá. S každou fakturou za drahý plyn a s každým útokem nožem, který samozřejmě s ničím a nikým nesouvisí, klesá Bruselským podpora.
Samozřejmě to velmi snadno navléknou, aby Rusko bylo agresorem. To Ukrajina si přece jen chce vzít svoje vzbouřenecké regiony. Rusko nikdy nedopustí, aby se válčilo na ruském území. Bude to na Ukrajině. Tohle se dá mediálně zvládnout. Stejně tak se dá mediálně zvládnout výjimečný stav u nás, protože Rusko přece útočí už skoro na EU... Zákony o výjimečném stavu jsou aktualizované, připravené a vsadím se, že je v nich hodně nových kliček, které by nás ani nenapadly.
Já to vidím tak, že letos jsou pro případnou válku s Ruskem ty nejlepší podmínky. Ne, nemusí jít o světový konflikt. Stačí aby to na Ukrajině jelo pořádně. Stačí aby nestačilo pár zelených mužíčků, aby se toho musely zúčastnit tanky a stíhačky. Aby do měst musely padat bomby a aby se dalo fotit lidi rozmáznuté výbuchem. Stačí aby Putin neměl na vybranou a toho se dosáhnout dá. Bratři Amíci rádi pomohou, ti by byli nejšťastnější, kdyby se EU ujala nějaké menší války, aby Rusko nemělo čas sílit a oni se mohli soustředit na Čínu. I úvěry by určitě dodali, i válečný materiál by dodali. Ideální stav - Evropa by svojí válkou s Ruskem zaplatila Amíkům válku s Čínou...
Když se v poslední době dívám na mapky ukrajinského a ruského rozmístění sil, tak mám pocit, že se tu Rusům vysloveně nabízí, aby udělali takový opak operace Zittadelle - aby prostě vzali ukrajinskou armádu do kleští a zničili ji jedním úderem. Na jedné straně provokace, stavby základen, dodávky vojenského materiálu a na straně druhé královská nabídka zbavit se nepříjemného souseda jednou provždy. Na nějaké Ukrajince sere pes...
Prostě pokud se mají evropské problémy řešit válkou, tak letos pro to jsou úplně ideální podmínky. Dneska je výročí Pearl Harboru... mám tak trochu dojem, že my v Evropě v poslední době probouzíme spícího medvěda. Z podobných důvodů jako to dělali Japonci. A s podobným výsledkem.
- Log in to post comments
Komentáře
Re: topi80 Ano, máte pravdu. Jesam za Srbije, ali
kažemo srpskim jezikom.
Případné nespisovné tvary omluvte, nejsem zemljak, pouze ovládám velmi částečně jedno z nářečí.
Re: Targus - Kakvo iznenađenje!
Pa nemoj bre, mislio sam da si neki Poljak!
Ni ja nisam Srbin, ali u svom srcu sam pravi Balkanac.
Kad čujem Sto srpskih truba, sav se naježim.
Drži se!
Re: Pepánek Chbala lepo, nisam
polski, je sam Silesian za sela koji se zove Praga
:-)
Transliterace
Všechny slovanské jazyky, používající cyrilici (a pochopitelně také řečtina) postupují podobně jako angličtina a píší cizí jména tak, aby se zápis při jeho čtení co nejvíce přiblížil znění v původním jazyce.
Антон Павлович Чехов Anton Pavlovich Chekhov
William Shakespeare Ουίλιαμ Σαίξπηρ
V srbských textech, zapisovaných latinkou se postupuje ve shodě s přepisem do cyrilice a píše se Vilijam Šekspir, kralj Džejsm atp. Takový text je pro našince často nesnadně pochopitelný, protože jsme zvyklí na zápisy stejné jako v originále (král James). Pro lepší pochopení, o koho se vlastně jedná, se někdy dává originální znění za srbský "zvukový" přepis do závorky. Jaká je současná praxe v chorvatštině při snaze odlišit ji od srbštiny, nemám zprávy.
Pořád mi z ovšem toho všeho vychází, že užívat v českých textech o Rusech a Ruskách přepisy typu Chekhov je mimořádná hovadina.
Ostatně, zadejte si do vyhledávače Puschkin, Jelzin, Smirnoff a uvidíte, co se zobrazí jako první.
Nařízení vlády 594/2006 Sb.
§ 1
Toto nařízení stanoví závazná pravidla pro přepis znaků do podoby, ve které se zobrazují v informačních systémech veřejné správy.
§ 2
(1) Přepis znaků latinky je stanoven v příloze č. 1 k tomuto nařízení.
(2) Přepis znaků cyrilice je stanoven v příloze č. 2 k tomuto nařízení.
Příloha č. 2
IV. Zvláštní přepis některých znaků cyrilice z běloruského jazyka
Celé znění zákona účinného od 1.1.2007 : https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2006-594
Protože je to NAŘÍZENÍ vlády, tak se to nerespektuje. Jsme v Česku, že?
Re: MP Bohužel, zas tak
úplně mimo to není...
To je jednoduché pane…
To je jednoduché pane Ponkráci... Pokecal jsem si se svojí ukrajinskou částí rodiny. Já si například vůbec nemyslím, že by Putin v principu útočil, nebo že by skočil na návnadu. Ale myslím, si, že letos jsou na válku podmínky. Ukrajina jí vysloveně potřebuje, protože jinak Zelenského pověsí jeho vlastní lidi brzy na lampu. Stejně tak tu válku potřebují Amíci, protože potřebují mít Rusko zahlcené vlastními starostmi a neschopné pomáhat Číně. A hodí se jim také, že by Čína musela pomáhat Rusku a USA by nemuseli nic - jen vydělávat na zbraních. Evropa tu válku také potřebuje. Pokud ji totiž neudělá teď, tak kdykoliv jindy bude mít už jen horší pozici. Teď zrovna jsou skoro všude u moci ojrojestřábi, kteří jdou dost blbí, aby do něčeho takového šli. Navíc lidem se mnohem líp bude vysvětlovat, že není plyn protože je válka, než že prostě včas nenakoupili.
Když Zelenský potřebuje válku, Biden potřebuje válku a Brusel potřebuje válku... tak to skoro vypadá, že by válka mohla být. A myslím, že by to mohlo vypadat dost podobně jako válka s Gruzií. Do poslední chvíle ticho, pak prudká ogenzíva Ukrajiny směrem na Opolčence, k tomu tlak na Putina, že nemůže dopustit jejich zničení, protože by tak Rusko ukázalo slabost a když už tedy není vyhnutí, tak široká ofenzíva Ruska ze severu i z jihu, zničení ukrajinské armády v několika dnech s minimálními ztrátami, ale s cejchem agresora. A pak ty sankce, rozvázání diplomatických styků, Zelenský v čele ukrajinských nácků, zákaz Nordstrýmu, omezení demokracie v Evropě, protože je přece válka... Idelání stav - odserou to především Ukrajinci, Rusové budou mít spoustu starostí a bude je to stát spoustu peněz a Evropa bude řádně vyděšená - mnohem více než kvůli covidu - a tak obyvatelstvo nadšeně akceptuje další utužení poměrů... prostě samé výhody pro bohaté a mocné.
Já netvrdím, že válka bude. Ale říkám, že jsou pro ni splněny všechny podmínky. A tím se to liší od přechozích let.
válka
Pane Vidlák.
Odhadujete to velice dobře,jen mám obavu,že by to mohlo být horší.
Ukrajina to má jen zapálit,ale další okolo Ruska jen čekají na povel.
Jak už prohlásil Putin,můžeme udeřit i první a radikálně.
Re: zemedelec Nemyslím si, že by se někdo aktivně
hrnul do Ruska pro výprask, ale to, co si myslím já, není bohužel rozhodující, ani limitující.
Bašta umí, Bašta zná
https://www.mujrozhlas.cz/pro-proti/v-zajmu-ruska-neni-jednota-eu-nato-…
docela nedávno jste psal
reakce na: Napsal uživatel vidlak dne Út, 07. 12. 2021, 12:59
Docela nedávno jste psal pane Vidláku, že na Ukraině je ticho a klid, že vám to potvrzují vaši příbuzní.
Co se změnilo?
Myslíte článek nazvaný…
Myslíte článek nazvaný Příliš velké ticho?
Tam jsem naopak psal, že tentokrát je všechno jinak, protože se jednotky přesouvají bez bombastických keců. Že moji příbuzní nemají žádné informace a podle nich je klid. Psal jsem, že mi to přijde nebezpečnější než předchozí velkolepé mobilizace obyvatelstva pro den hněvu proti Putinovi. Teď se mi to spíš potvrzuje. Ale jinak než jsem si myslel. Já měl zato, že Putin láká Ukrajince do pasti, aby si udělal pořádek. Ale ono to spíš vypadá, že Amíci staví před Putina samé špatné možnosti v naději, že si vybere tu nejblbější.
Tak či onak... letos by to prostě šlo. Je splněno příliš mnoho podmínek pro válku a takřka zmizeli všichni rozumní, kteří si jí nepřáli.
Možná je to pitomost....
ale mně napadlo... bude olympiáda že? A v Číně.
2008 OH v Pekingu (8.8.- 24.8.) ...... Gruzií vyprovokovaný konflikt začal v noci ze 7. na 8..8 2008
2014 OH v Soči (6.2. - 24.2.)..... eskalace na Majdanu v Kyjevě 19. 20,...února 2014
2022 OH v Pekingu /4.2 - 20.2)
Doufám, že je to jen můj blbej nápad a žádnou souvislost to nemá.
Re: Anna2 Vy jste určitě nějaká
stará a blbá Anča, která nechce být krásná, mladá a chytrá a libujete se mezi starými, sklerotickými a uslintanými dědky.
Právě jsem vás odhalil.
A navíc se pokoušíte používat vlastní mozek. To slušní mladí lidé už dávno nedělají.
taky si myslím, že po Ruině nevyskočí. Proč
bylo by to moc drahé. Lepší bude, že až bude rusům na ni ouvej, přijme je domů a dá jim půdu či práci a klid.
Měl jsem chvíli čas, tak…
Měl jsem chvíli čas, tak jsem po dlouhé době nakoukl. Vidím, že Adamová-Pekarová plánuje válku, Langšádlová o ní mluví také, a zbytek chce jednat s Ruskem alespoň z pozice síly. A Vidlák také plánuje válku.
Upřímně, není horší čas pro válku než je právě teď. Evropa stále ještě má mnoho co ztratit, protože Čech i Evropan si bude stěžovat, když rychlost internetu klesne ze 100 Mbps na 99,99 Mbps, nebo nepůjde facebook. Natož kdyby něco ztratilo válkou. Navíc současné silné Rusko by celý válečný pokus ukončilo do týdne, a ještě levou zadní. Copak může současný západní režim potřebovat celosvětovou jasnou demonstraci toho, jak si ho Rusko namazalo na chleba, a ještě si u toho hvízdalo v pohodě Kalinku?
USA se snaží o proxy válku (tedy aby se našel idiot, který by pokládal životy a utrácel prachy za USA) zdaleka nejenom s Ruskem už dlouho. A občas se jim i zadaří.
Nicméně Vladimír Putin se také vyjadřuje vcelku pravidelně, že v případě jaderné války má přesně určené cíle - to jsou kryty těch skutečných elit. Když se takto před několika lety vyjádřil poprvé, změnilo to celý západní mediální prostor. Od té doby se nezmiňuje jaderná válka s Ruskem, ale jenom s Ruskem. Zřejmě se Putin trefil do hlavounů, nikoli do kanonefutru.
Rusové navíc pochopili, že Evropa i Česká republika má v řadách spousty idiotů provokatérů, kteří by měli být v psychiatrických léčebnách - a už jejich provokace berou jako psychózy psychicky nemocného člověka. Ostatně našeho Řeporyjce prohlásili za blázna hned v hlavní ruské televize poté, co s ním odvysílali rozhovor. Posunovat na stole věci záchodovou štětkou, mít vedle rozkouřenou marihuanu, a chovat se jako mentální retard - udělalo velký dojem i na moderátory televize. Rusové prostě vědí, že evropský prostor je plný nekompetentních lidí, kteří štěkají, aby je páníček podrbal za ouškem.
Navíc NATO je v rozkladu. NATO netuší, zda má pomáhat Turecku nebo Řecku, obé v NATO. NATO netuší, jestli má bojovat proti islámu (dělá oficiálně) nebo naopak islám podporovat, zejména ten radikální (dělá skutečně). NATO netuší, k čemu vlastně je jejich členům. A je čím dál více zřejmé, že EU a NATO je něco, co jsou podobně schopné organizace s perfektní strategickou rozvahou a schopnostmi.
Mimochodem, není zcela ještě vyřešena otázka transgenderových záchodků pro západní armády. Uršula Lejenová sice řešila uniformy pro vojačky, stejně jako převedla vojenská letouny na biopaliva. Tak se jí podařilo dosáhnout toho, že všechna letadla Wehrmachtu byla v servisu poškozená. Na cvičení NATO měly některé německé tanky namísto laufů načerno natřená dřevěná košťata. Když už to dále nešlo, vykopli Lejenovou výš, tedy do čela EU. EU se tak stalo odkladištěm těch nejenschopnějších individuí, co dělali doma už moc velkou škodu, a bylo jich potřeba se zbavit.
Válka s Ruskem by skončila šupito presto expres takovou ostudou pro Západ, že by měla velice neblahé následky. Ekonomické nebo územní škody by byly zanedbatelné. Ale spadl by ten domeček z karet, ta Potěmkinova vesnice, kdy Západ si hraje na nadčlověka, siláka, morálního arbítra. Západ by skončil celosvětově s renomé zmoklé a oškubané slepice. Západ to ví, a proto není vhodná doba pro válku.
Vidláckou logikou nelze řešit a uvažovat nad geopolitikou. Něco jiného je natřásat si péra v médiích, a dezinformovat obyvatelstvo třeba zkazkami o ricinu, novičoku, Vrběticích. A něco jiného je jít do ostré akce, kde jsou bebíčka, a kde se střílí.
Nemluvě na nevyřešené ideologické otázky? A kde potřebujete tanky, co je nezastaví tachovská Škodovka. Stejně jako se nediskutuje o biopalivech či uhlíkové stopě, a není dostatečně vyřešena otázka LGBTQ+. Jak byste v takové válce a jakým zájmenem nazval třeba vysokou představitelku švédské armády, kde feminismus a neznalost vlastního pohlaví či orientace je základní podmínkou?
Kdyby teď někdo udělal válku s Ruskem, tak by dostal takový klepec, jako nikdy. Především na renomé.
Jste ňákej podezřelej Yntelektuál :)
Připomínáte mi debatu dvou intelektuálů v roce 1913, kde si obsáhle politologicky zdůvodnili že válka mocností je naprosto vyloučena...Pane, dneska a válka ? Co vás nemá. Na moři vyvažuje vliv Německa Anglie, na souši Francie. Panovnické rody jsou příbuzensky spřízněny. Probíhá rozsáhlý vzájemně výhodný mezinárodní obchod. Teď je doba jemné diplomacie, kdepak válka... Snad ani nebyli hloupý, ale nedokázali si uvědomit svůj omezený pojmově - informační obzor. I vám vychází že "bude dobře".
Na vyčtení z mého textu, že …
Na vyčtení z mého textu, že "bude doře" potřebujete opravdovou schopnost nechápat psaný text. A to tak vysokého stupně, jakou mají jen Kučík, Camper, Kartouz a jevó kamánda - tedy elfové.
Vážený pane hulváth
Probíhá válka na 5ti úrovních - od r.2014 minimálně
1. ideologická
2. obchodní
3. informační
4. technologická
5. hybridní - to je výdobytek poslední doby, ze které jsou zejména všichni "Bruselané" nadšení, protože se vede proti nim nejen zvenčí, ale bohužel i zevnitř.
A to jsem možná i na nějakou ještě zapomněl. Jak pravil psychiatr ze "Srdečného pozdravu ze Zeměkoule" - Svět je krásný....anebo to bylo život?
A také klimatická válka…
A také klimatická válka. Přímo gretenistická, duhová a zelená. A také válka s rasismem. A také válka za toleranci menšin. Válčíme tvrdě i na pražských pyšných pochodech. V posledních letech i za toleranci k pedofilům.
Ve školství jsme zavedli nesmiřitelnou válkou s matematikou a přírodními vědami. Ta nás baví nejvíce, protože brzy je rozstřílíme na cucky, a na našich školých nebude nic z matematiky ani přírodních věd. Nepřítel bude zničen zcela zdrcující porážkou.
V politice, a zejména EU máme nesmiřitelný boj s chytrostí a strategickými schopnostmi. Bojujeme zaváděním blbosti a pitomosti, kde to jde i kde to nejde. Každého nepřítele, každého Evropana, který vykazuje byť jen jedinou fungující mozkovou buňku, utlučeme k smrti směrnicemi a Lejenovou. Tu válku rozhodně vyhrajeme!
Hulvát, sice souhlasím, že…
Hulvát, sice souhlasím, že je to jako rozhovor 1913, ale ne "intelektuálů" co pře vlákou křičeli "utlučeme čepicema", s kteréžto skupini si on dělá prdel, že evropa na to nemá, jako nemělo rakouskou uhersko...
A ty podle komentáře bráníš "on intelektuály" co ví, že jsou silní válka je otázka pár měsíců :(
On v tom komentáři nikde nepíše, že válka nemůže nastat jak si mu podsunul, on to komentuje, že když ji začnou, tak dopadnou jak čepičáři před první světovou...
Zesměšním se znovu...
...neb už je mi jedno jestli a jak jsem směšný. Za ukr. krize jsem četl o zbrani EMP vynalezenou íránským vědcem, kterou nabídl oběma stranám(sci-fi). Měl by jí mít Putin a Frantíci, kteří ji měli odzkoušet na cvičení s amíkama. Rusové jí údajně již odzkoušeli např. v Černém moři letecky a v Baltu na ponorkách. Jediné, co jsem k tomu nalezl, byl exekutivní zákaz Obamy na vývoj a výrobu, (v pdf stejně jako tenkrát rezoluci RF v OSN k zákazu glorifikace nacizmu a to, kdo to vetoval). Pro scifisty mmj. kniha "Spoušť".
Také jsem nalezl, že RF v té době obnovila protiraketový program, který předtím vypnuli, protože 3x chyboval. V té době jsem také zachytil zprávu o suspendaci a arestování vysoké vojenské důstojnice, která kvůli implantované chybě v us atomové doktríně nedokázala spojit letectvo s atomovými ponorkami, čímž nešlo uskutečnit "preventivní atomový úder" na RF. Za ten výraz jsem byl tenkrát označen za idiota a on byl nedlouho poté schválen oficiálně us kongresem! Za chybou údajně stál jeden člen nejvyššího vojenského velení, který se cca měsíc předtím vzdal funkce - tenkrát přeloženo z anglojaz. webu.
Ačkoliv zase budu za idiota, tenkrát jsem si říkal, ještě že na druhé straně jsou lidi, co nepozbyli rozum úplně. Potom, co jsem viděl videa z us kongresu. Us jestřábi jsou debilové a jde o to, k čemu by sáhli. Konvenční válka je skoro zbytečná a jde i o to, co by udělala Čína a Indie. Turek se podle mne přidá tam, kde mu z toho bude koukat zisk území k rozšíření islámu.
Každopádně Covid je velmi dobrý pláštík na skrývání informací o dění. Ti, co mají strach o sebe se nestarají o to, jestli je "Drak za humny"....a co neudělá on, dodělají ochotní a indoktrinovaní? K obličejovým maskám dostanou ještě útočnou pušku....
Ten, co mi dal...
...v 03.15 morovku je patrně člen us demo kongresu - tajemník H.Clintonové :D
Bláhový člověk, který si…
Bláhový člověk, který si myslel, že píšete své příspěvky pro obsah. A vy to děláte pro slepičky a pochvalu.
Prokoukl jste mne..
...Radare Radaroviči :D, on neví, že mi za PRE zlevní elektřinu :))))
Pokud sedíte na elektrickém…
Pokud sedíte na elektrickém křesle, tak to neberte! Je to past!
USA x Rusko - armády
1) Na straně USA je vojensko-průmyslový komplex, jehož hlavním a jediným cílem je zisk. Nějaké USA je mu u zadele, jde mu jen o prachy a výdělky. Už ale nabyl tak obrovské a rakovinné velikosti, že spíše ovládá on vládu a USA instituce než naopak. Jde prostě o bandu kapitalistických podnikatelů, kteří jedou na zisk.
Proto je také USA jedno, jestli války prohraje. Prohraná válka znamená, že stát zaplatí za zbraně a spotřebovanou munici - takže zisk. Proto také USA jede ve velké kadenci jednu válku za druhou, kterou sice nevyhrává vždy jako vítěz, ale to je vojensko-průmyslovému komplexu jedno. Zato se sypou love do jeho kapes.
USA, přesněji jeho zájmová skupina "vojensko-průmyslový komplex" nechce vyhrávat války a konflikty. Chce prostě prodávat USA vládě zbraně a munici, a na tom pohádkově bohatnout.
V milosti jsem dával návodné otázky pro chytré, když téma bylo "USA chce". Ptal jsem se "kdo v USA to chce". Ale býval jsem nepochopen. V USA je řada velice mocných zájmových skupin - a často prosadí svou. Rozsáhlé území s jednou kulturou a jedním jazykem je přímo předurčeno být semeništěm obrovských a mocných subjektů převálcovavších USA vládu i potřeby občanů. Naposledy to bylo vidět v zcela nezfalšovaných prezidentských volbách, že áno. Některé státy měly výrazně více odevzdaných hlasů než voličů.
2) Na straně Ruska a Číny jde také o funkčnost obrany a armády. Není to rakovinný nádor utržený z řetězu a pracující proti státu jako v případě USA. Jde více o tu funkčnost.
Pět slepic pro Pokráce!
.
Reakce
Já si myslím, že západ ví hovno. Kdo nebo co tvoří západ z pohledu vedení? Lejno je to samé jako naše Milka, Langšádlová nebo Pekarová. A ty, že by něco věděly? Ani náhodou, jsou to krávy sebestředný a proto jsou schopný klidně rozpoutat válku. Není nic horšího než si zvolit takové "elita" do vedení. Hold máme smůlu, ale ne díky mě, já takové krávy fakt nevolil.
To je právě ta degenerace.
Prostě si takhle navečer vyklepat fajfku, natáhnout bačkory, dát si kafe a zafilozofovat si : " Mámo, děcka, poslouchejte, co vám teď tatínek řekne , na co přišel. Totiž jestli ta válka někdy bude, tak bude tudle ještě před Hromnicema. To by samotný čert byl v tom - abych se tentokrát konečně netrefil !"
No a tak tu žijem. Víme mnoho o tom , že se chystá válka - ale k čemu nám to je ?
Snad jen abychom včas věděli na kterou stranu se přidat, komu sloužit...asi jediný užitek...
--------------------------
Amedeo Molnár v knize "Pohyb teologického myšlení ....Přehledné dějiny dogmatu" píše , pasáže věnované Augustinovu dílu Civitas dei : "....Pád Říma, jeho rozboření a zbezvýznamnění pod tvrdým úderem barbarských * vojsk ze severu , je pohromou, praví Augustinus, jakých bylo a bude nesčetně. Nepadá pro ni civilizace, o níž se Římané a mnozí křesťané tolik a falešně strachují. Civilizace umírají svou vlastní neživotností. Dějiny lidstva jsou nezadržitelným proudem, jejž nějaká ta pohroma, jakkoli tragická, nemůže zastavit. Rána, jíž podlehl Řím, je pouze obdobou ran, jež sám v minulosti nemilosrdně uštědřoval svým sousedům. Ostatně barbaři - jak nepopulární myšlenku tu Augustinus vyslovoval -barbaři, kteří vstoupili na půdu říše, jsou většinou křesťany..........Římské vlastenectví, každé sobecké vlastenectví je živeno touhou a vůlí k nadvládě. Tato choutka vládnout si nutně vytváří božstva krve a půdy, jímž otročí. Křesťané, občané boží obce, se s takovou modloslužbou nemohou smířit......V roce 417 prohlásil Augustinův žák, španělský kněz Paulos Orosius : ´Tvrdíte, že barbaři jsou nepřáteli společnosti. Odpovím vám, že celý Východ to tvrdil o Alexandrovi. A samí Římané se nezdáli lepší národům, které společně vyrušili z klidu. Germáni nyní uvádějí rozvrat do celého světa. Ale naši potomci budou jednou chválit jako dobré krále ty, v nichž dnes nenávidíme nepřátele´...."
* "...Hovoří -li dějepisci o antickém člověku, mívají na mysli právě vzdělance a politika, pána, neboť o něm se dochovalo nejvíce zpráv. Drobný lid a otroci, o nichž se méně mluví a píše, sotva prožívali podobnou hrůzu z barbarských vpádů. Nejeden z těchto zapomínaných dával přednost barbarské svobodě před pěněžnickým útlakem císařských výběrčích......Slovo i pojem barbaros je řeckého původu . Označoval se jím příslušník jiné, cizí, drsné , nesrozumitelné mluvy. Barbarem byl ten, kdo byl v řečtině němý, němec. Barbary byly národy Řekům bytostně cizí, národy jiné nebo žádné kultury, případně nepřátelé, jako Peršané. I Římané byli Řekům barbary. Když se pak Římané kulturně a namnoze i jazykově pořečtili, počastovali i oni všechny ostatní národy, s výjimkou Řeků, přezdívkou hanlivé nosnosti, barbary...."
A co Egypťané? Byli sice…
A co Egypťané? Byli sice cizí, ale za barbary je Řekové ani Římané nepovažovali.
Díky,
že jste připomněl starého pána Augustina i Amedea Molnára. Je milé připomenout si, že byly časy, kdy lidé ještě mysleli. Na vyjádření samozřejmé pravdy, že cicilizace, včetně té naší zanikají vnitřním rozkladem by Vám ale stačila jedna věta.
Nerad cicám.
To je vše, víc v tom nehledejte.
Hezký den.
Douška.
To víte, Augustinovi se říkalo "kramář se slovy", za to já nemohu...
Zemmour ani omylem není
vzdělanější než le Penová. A není ani chytřejší.
Je "jen" mnohem agresivnější a jede na "první signální".
Srandovní je jeho nenávist vůči migrantům, protože sám je alžírský Berber, jehož rodiče emigrovali do Francie.
Hraná nenávist.
Pro důvěřivé publikum.
Tak zde trochu manipuluješ…
Tak zde trochu manipuluješ jako ČT, on neříká, že problém jsou "imigranti", ale ti co se nepřizpůsobili kulturně nové zemi, nestali se francouzi, zde mají frantíci jiná náhlade jao v ČR, dke to bereme "etnitcky/rodem", tak prosazují náhled "francouz/občan" ;)
Takže jsi úmyslně zaměnil "migrantům co jsou proti státu kam emigrovali" za "migrantům", a důvod je jaký? Kdyby to řekl na ČT, tak chápu, politruci, ale proč ty?
P.S. na první signální jede každý politik, i strany jako TOP09 i tvrdí, že oni jediní sjou myslitelé, jsou to politici jako ANO, KSčm, ODS nebo SPD... Kdo tvrdí, že politici nejedou na pudy, tak šíří bludy, prostě jede jenom na jinou strunu jak ti co o sobě říkají "myslitelé" ;)
Mědvěd
https://rutube.ru/video/e4d218485fcdf8e5ffc5a065d5208249/
á kruciš
díky
Re: ema Na tom není nic objevného, pouze jste nyní
zjistila, jak bylo s vámi manipulováno a jak jste baštila mýtus o "nutnosti" použít ZHN proti civilnímu obyvatelstvu.
Je bohužel smutnou pravdou, že sovětskému tažení proti Japonsku, resp. válce na územích okupovaných Japonskem se i za socíku věnovalo v dějepisu naprosté minimum času, pokud vůbec.
njn, ale mne ani tak neudivila seskládaná fakta, jako to
že přes to všechno, a jakým zázrakem se japonsko tak rychle "obnovilo" /tedy bylo -li tak rozbito jak to "mladej" popisuje. A šlo kupředu, že na těch územích se normálně žije, že i při maléru Fukušiny tam lidé nadále žijí ale v Pripjati nikoliv. To jsou ty ne moc - pro mne -pochopitelné rozdíly.
.
Paní emo,
ta Pripjať by už moc nenarostla a nerozvíjela se, i kdyby ten blok 4 nikdy nehavaroval a dostavěli ke stávajícím čtyřem ještě bloky 5 a 6.
Ono jde totiž hlavně o to, jakým přesně způsobem a hlavně pak následky, havaroval Černobyl a jakým havarovala Fukušima - od toho se pak odvíjí všecko další.
Můj osobní názor je ten, že i přes všelijaká, vesměs hrozivá líčení "zelených" novinářů, byly následky havárie čtyř reaktorů Fukušimy, nebo havárie elektrárny ThreeMileIsland - oproti následkům havárie jediného černobylského reaktoru - celkem zvládnutelná "brnkačka", bez větších následků na lidských životech a ostatně i následků pro Zemi.
Fukušima jak Fukušima...
Ale Hirošima...Nagasaki....
Obnova započala prakticky hned (už čtyři dny po výbuchu byla zprovozněna vodovodní siť) a roku 1958 žilo v Hirošimě znovu tolik obyvatel, kolik tam žilo před válkou.
https://www.theguardian.com/cities/2016/apr/18/story-of-cities-hiroshim…
Tím pádem dosti padá argument, že " oni i ti supr zvrhlíci nahoře nejsou až tak zvrhlí, aby rozpoutali globální jaderný konflikt, vždyť by tím poškodili natrvalo i sami sebe, neměli by kde žít, neměl by kdo (kde) na ně dělat...".
To je iluze.
No,
je to takové sovětské, ale v podstatě pravdivé.
Válka
Dneska se mají mít kluci (Biden a Putin) telekonferenci, tak uvidíme jestli se na něčem dohodnou a jestli se to pak bude dodržovat.
Ukrajině už moc možností nezbývá.
Je na tom ekonomicky tak špatně, že v zimě nebude dost plynu ani uhlí, díky tomu ani elektřiny.
Režim tam buď zkrachuje a může viset na lampách, nebo se pokusí o válku.
Válku proti Rusku vyhrát sice nemůže, ale může za odměnu získat azyl na ,,západě"
EU vyhlásí na Rusko sankce na zbytek toho, co ještě z Ruska bereme včetně plynu a na to, co mu prodáváme.
Tím EU Rusko poškodí, ale sebe ještě víc.
Profitovat budou USA a možná trochu Čína. (Rusko-Čínská spolupráce posílí.)
Ukrajina by měla řešit…
Ukrajina by měla řešit palčivé problémy, které před ně klade dnešek.
Například zavedení nového zeleného údělu. Měli by také zakázat auta na fosilní paliva a zavést elektromobily, a vybudovat síť nabíjecích stanic pro ně. Zavřít všechny uhelné elektrárny, a zejména jaderné elektrárny a přispět tak ke snížení uhlíkové stopy.
Nejsem si také jist, zda Ukrajina netrpí nízkým počtem transgenderových záchodků. Myslím, že je nejlepší čas, aby vláda řešila palčivý problém dnešních dní: Zavedení genderově inkluzivních a neutrálních zájmen do ukrajinštiny. Pomohlo by také předělání formulářů z matka a otec na rodič 1 a rodič 2.
Dále je ideální doba na zvýšení nízké průměrné mzdy na Ukrajině.
Ukrajina by také mohla přijmout milión muslimských imigrantů třeba z Kábulu nebo Konga. A živit je samozřejmě s plnou penzí, jak to dělají civilizované evropské státy jako Německo nebo Francie.
Podle některých snů
Se má Ukrajina stát centrem výroby vodíku pro EU, který se /zatím nechápu jak/ bude distribuovat do Evropy /asi ropovodem Družba/.
Tož tak.
Re:Pytlák Nikoli, jste hloupý Pytlák. Vodík se
bude nosit v putnách, protože je od slova voda. Kdysi se voda taky nosila v putnách, tak co. A kdyby chtěl vodík utíkat, a na pokyn soudružky Lejnové vydá Evropská komise Nařízení Rady nebo tak něco, že vodík nikam zdrhat nesmí, že jinak nedostane žádné dotace.
Problém je vyřešen, můžeme jít dumat, kam ještě nacpeme další Euro-vrtule.
Kam jeste nacpeme ...
Poslanec za ODS Jan Zahradník, člen Uhelné komise, mi například prezentoval výpočty o tom, o kolik je na produkci oxidu uhličitého náročnější výstavba větrných elektráren, které by měly stejný výkon jako Temelín. Podle jeho výpočtů je na výkon Temelína, což je přes 2000 megawatt, potřeba postavit 3900 větrných turbín. Což by si vyžádalo 15krát víc betonu a 50krát víc oceli, než na samotný Temelín. Že výroba oceli a cementu jsou významnými producenty CO2 asi není potřeba připomínat. Fotovoltaické panely o stejném výkonu by podle něj zase zabraly 280 čtverečních kilometrů. Tohle jsou údaje, se kterými zelení apologetové neoperují.
Re: Homér Zahradník je blbééj a
vy jste taky blbééj.
Vy vůbec nevíte, že stačí pozvednout cenu emisních povolenek - úřeloženo do češtiny, vytisknout míň strakatých papírků - a vzduch je hned čistší, krásnější, mladší a chytřejší.
A k tomu nám dopomáhej soudružka energetická burza.
Ámen.
Ano, správně! Vodík se v kýblech
určitě nosit dá, vždyť už Kocourkovští do hrnců chytali světlo! Co je proti tomu nějaký vodík: stačí trochu zimy, a teče. - Vodka sice tou dobou už neteče, ale vím, že za tak nízkých teplot si Rus přitáhne límec, aby mu za krk nefučelo, a ztuhlou vodku cucá.
To by v tom byl čert, aby Ukrajinec nedokázal totéž co Rus. Zvlášť když ten druhý tomu prvnímu zavře plyn.