Vy co čtete Kydy i s diskusí, vám neuniklo, že v posledních dnech začíná být opět rušno na Ukrajině. Tedy především v té východní části, kde žijí ti ruskojazyční ukrajinci, kteří nejsou s Kyjevem jedna ruka a tak tam s pomocí Ruska vedou dlouhodobý odboj. Je zbytečné znovu popisovat spletitost tamního konfliktu, takže jen řeknu, že to celé fakt není černobílé. Angažují se tam místní oligarchové a to na obou stranách, angažují se tam různé vlastenecké a fašistické spolky a to na obou stranách. Angažují se tam váleční hrdinové, kteří pak vybuchují v autech, bytech a výtazích a to na obou stranách. Angažují se tam na obou stranách velmoci jejichž zájmy dalekosáhle překračují ty ukrajinské.
Já mám na Ukrajině obrovské příbuzenstvo, protože moje maminka pochází z Volyně. Není Volyňská Češka, je čistokrevná Ukrajinka. Moje tamní příbuzenstvo je rozptýlené nejen po Ukrajině, ale také v Rusku, ale třeba i v USA. Nejtrefnější komentář o situaci tam na Donbase měla jedna moje stařičká teta, která řekla, že se všichni snaží, aby tam zase byla divoká pole. Kdo nevíte, co byla divoká pole, tak si to nastudujte na wikipédii.
V posledních dnech se objevil i na Novinkách článek, kterak ukrajinská armáda použila turecký dron k útoku na opolčence. Rozmetalo to tam prý nějaké dělo či minomet. Vlk na Kose pak vydal znovu ukrajinskou svodku o tamní situaci. Tato svodka bývala vždycky blíž pravdě než všechny kecy pravdomluvných médií a to mě donutilo se po svých příbuzných poptat, co se tam vlastně děje.
Odpovědí bylo výmluvné ticho.
Nikdo nic neví. Vlastně jsem byl po dlouhé době jediný, kdo se zajímal o zamrzlý konflikt. Jinak je ticho po pěšině, zprávy z fronty jsou jak od Goebelse a nikdo na místě je nebere příliš vážně a řeči o drtivých vítězstvích a šturmu na Moskvu jsou tak běžným koloritem, že už to nikoho nezvedá ze židle. A to podotýkám, že většina mých příbuzných má dodnes žaludeční vředy z toho, jak jim Putin sebral Krym a mluví o tom tak srdceryvně, jakoby tam vlastnili ty nejlepší hotely a pláže.
Tentokrát je to ale trochu jinak. Vlastně ani nevěděli o tom útoku dronem. My to tady dostáváme k sežvejkání, ale tam u nich to tahle zpráva nedotáhla ani do místních novin. U fronty se znovu hromadí materiál, z druhé strany samozřejmě také, ale tentokrát je ticho po pěšině. Zelenský nevyhlašuje drtivá vítězství. Mlčí. Mnohem víc se tam řeší, že není čím topit a že nebude ani z čeho dělat elektřinu.
Heleďte, já možná slyším trávu růst, ale tohle považuju za nebezpečnější, než když všichni vykřikovali o válce, posílali k frontě tisíce mužů, různě se provokovali a stříleli na sebe a největší válka probíhala v médiích, kdy všichni pronášeli hrobovým hlasem ta nejvážnější varování, státníci vyzývali ke klidu, prohlášení stíhalo prohlášení, pár vojclů na obou stranách bylo v blbou dobu na blbém místě a tím to skončilo.
Řeknu vám co vidím. Nedělám si žádný nárok na pravdu a správné pochopení situace, to co budu říkat mnohem více "cítím v kostech" a celkový dojem se mi udělal po pokecu s příbuzenstvem, ale v podstatě nic z toho, co tu teď řeknu, to mi nikdo z nich neřekl.
Ukrajina se pokouší udělat to co Azerbajdžán. Azerové totiž v konfliktu s Arménií vymysleli, jak zařídit, aby dělostřelecké granáty dopadaly víceméně přesně a nemusely se vystřílet stovky vlaků munice na zabití jednoho vojáka. Použili s velkým úspěchem drony. A to nejen ty s raketami, ale i ty průzkumné díky kterým dokázali velice efektivně využívat dělostřeleckou palbu i v obtížném terénu Náhorního Karabachu. Azerbajdžán tam s relativně malými silami dokázal projít arménskou obranou, která na něco takového vůbec nebyla připravena.
Něco podobného teď sledujeme v bledě modrém. Turecké drony v ukrajinských barvách, podobná taktika, podobné řešení. Dron je prostě lepší než vystřílet hromadu munice, aby jeden granát ze sta opravdu trefil.
Ale... na druhé straně stojí Rusko. To má nejen prostředky proti dronům, jako protiletadlové komplety, ale umí drony rušit, případně je i převzít vlastnimi operátory. To se ale zatím neděje. Ukrajinské drony jsou v této chvíli stále velmi nebezpečná hračka a ukrajinské jednotky se díky krytí shora dostávají za opolčeneckou frontu a je obtížné je vytlačit.
Já myslím, že sledujeme nějaký Putinův pokus o posun. Že sledujeme ruskou hru. Proto to ticho. Tentokrát to není válka naoko, tentokrát je to myšleno vážně. Ukrajinské síly musejí proniknout na Donbas a pak teprve se stane to, co se v Kremlu plánuje. A proto to musí vypadat, že má Ukrajina navrch. Rusko se tentokrát nepokouší o demonstrativní ukázku síly. Nedělá cvičení, nemluví o hromadění zbraní. A Ukrajina neprozrazuje dopředu své plány.
Svým způsobem je to logické. Kdy bude mít Putin zase tak pěkně nad Evropou navrch? Plynové zásobníky jsou ploprázdné, zbytek světa posílá plyn do Číny, ceny u nás atakují hranice, kdy hrozí sociální konflikty, do toho se mají odstavovat v Německu elektrárny a všichni se toužebně upínají na Nordstream 2, který má zachránit situaci. Myslíte, že když teď Putin tak trochu pustí armádu ze řetězu, že evropští lídři budou nějak extra protestovat? Respektive že udělají něco jiného než bu bu bu? Největší bojovníci budou samozřejmě v Praze... ale že by v Berlíně nechápali vážnost situace? Že by Putin mohl Evropu fakt nechat zmrznout. I s těmi hnojivy, adblůčkem a dalšími problémy.
V USA vládne stařeček, který zatím celkem křepce chodí, ale o to méně mu to myslí. Polsko také může na ty svoje plynové terminály na CNG jen koukat, protože Čína platí lépe. Žádný svobodný americký plyn prostě není k dispozici, protože Zombiden americkou těžbu v podstatě zastavil. Maďarsko se s Ruskem na plynu rovnou domlouvá a není jediné...
Kdy bude mít Putin lepší příležitost dělat si co chce?
Do toho na Ukrajině dochází uhlí. Protože to je samozřejmě z Ruska. Elektrárny omezují provoz a Rusko ještě přitvrzuje. Takhle nějak to vypadalo před Japonským útokem na Pearl Harbor. USA proti Japonsku zavedli embargo na dodávky ropy. Japonsko buď muselo přijmout americké podmínky a nebo zaútočit a probudit spícího obra.
Tohle vypadá hodně podobně. Ukrajina musí na Donbas buďto zaútočit a nebo přijmout ruské podmínky. Co udělají? Respektive, co mohou udělat? Je někde v Kyjevě nějaká klika, strana, či jednotlivec, který má takovou autoritu, aby mohl volat po míru s Ruskem? Není. Stejně jako nikdo takový nebyl v Tokiu. Dává vám to smysl? Mně ano.
Jako by nastal čas. Plány jsou připravené, figurky se pohybují po šachovnici. Velcí hráči mají jiné starosti a Ukrajina je na řadě. Není možné mít ve svém sousedství nepřátelskou zemi. Není možné se stále připravovat na to, že tam jednou bude základna NATO. Není možné je nechávat, aby tam američtí vojáci cvičili blízko ruských hranic.
Navenek vše vypadá jako obyčejně. Hraniční provokace, jednou lodě, podruhé drony, jednou námořnici, podruhé vojáci. Šarvátky... ale tentokrát mi v obvyklém scénáři chybí ta bombastická prohlášení. Chybí mi ta ultimáta, chybí mi vyhrožování válkou. Ale zato tam přebývá nedostatek uhlí, nedostatek plynu a nedostatek východisek. Přebývá mi tam vlastně jediné východisko pro současné ukrofašistické vedení země. Pokus o útok. Pokus o úspěch.
Vlastně to celé může opravdu připomínat Pearl Harbor. Nějaký pořádný ukrajinský útok hluboko do Doněcku, nějací mrtví civilisté, co do poslední chvíli nic netušili a pak obrat situace jako tenkrát pod mohylou Saur. Tentokrát ale velkolepější a pod Ruskou vlajkou.
Ještě je chvíli čas. Ještě není dost zima a nejsou dost prázdné zásobníky na to, aby všichni chápali, s jakými kartami se hraje. Ještě to pár týdnů potrvá.
- Log in to post comments
Komentáře
Vzkaz "asfalťákovi"
Proč hned vykrádání? Dal jsewm to tam úmyslně, s tím, že pár lidí pochopí, co jsem myslel. A už vůbec s tím, kolik lidí si to poslechne. Byl jste ten, co se chytil na
pokračování díky úklepu...
... OKTÁVO? Jsem od 16ti let hudebně založený a prý i hudebně nadán. Za tu dobu jsem si všiml, jak nevídané možnosti poskytuje pouhých 8 základních tónů, což je OKTÁVA!!! Nevšiml jste si? Pokud ne, tak proč kecy o vykrádání? Byl to příměr! Stejně, jako když řeknu: "Nechte si vaše Kidy"? Taky vykrádání? Vykrádám klasiku nebo jsem pochopil autora? Ona oktáva je opravdu neuvěřitelná věc. Jste nějak hudebně vzdělán? Podle mne asi ne, jinak by jste si nechal vaše kydy :D V dobrém nebo ne?
Asi jste mě nepochopil a ani to neposlechl. Tomu se nedivím, protože je to náročné - ostatně já taky píšu "jen pro fajnšmekry". Takže nepíšu, že jste pokrytec! Tak proč to? Prachetta mám plnou knihovnu a ulehčuju si s ním život a mám ho rád, protože je inteligentní!
Použiju jakýkoliv legendární výrok, pokud se to situačně hodí. Skládám hold tím hold autorovi! Takže co, averze? No to je mrzuté, to jsme to fakt dopracovali! Myslel jsem, že jste neutrální. A ty výroky používám na naladění společné vlny, pokud se to situačně hodí....
Kovidový zplození...
...co jsi zač a co psychyatr? :)))) Demento mori :)))
No páni!
Tady se v noci teda dějou věci! Úžasné!
Na železnici...
...na železnici, dějou se věci :D
No páni!
Já taky čumim...ale zas jsem o chlup ... informovanější? chytřejší?...Houby. Zasmušilejší.
Fakt je, že už i tak občas tahám fóry z paty, ale pomalu se mi i ta pata začíná podebírat.
Tvoje fóry z paty
jsou vždy pořád lepší, než cokoliv, co je prvoplánově k smíchu.
cialis ed and bph
video viagra <a href=https://vsildenafilos.com/>viagra medication</a> Levitra Prezzo
cialis sources
buy cheap cialis site <a href=https://cscialisan.com/>best place to buy generic cialis online</a> long term use of cialis
buy generic cialis online without a prescription
should you drink a lot of water when taking lasix <a href="https://asalasixo.com/">furosemide warnings</a> lasix diuretic
cialis viagra mix
paxil or priligy <a href=https://apriligyn.com/>order priligy online</a> buy priligy tablets
Nevime dost
...na meritorni zavery. Tak jako jsme videli katastrofu v Cernobylu - ale nevedeli jsme tehdy, ze o nekolik let urychlila konec SSSR... Neznali jsme studii funkcionare KGB, ktery v 1980 napsal analyzu predpovidajici za 10 let statni bankrot (poslali ho zato do penze bez vyhod). Koncem 80. let to v sovetskem tisku nazvali jemneji, ze bez prestavby by bylo hospodarstvi zahy "neriditelne". Jaky to korektni novotvar uz tehda :)
Miluju v poslední době...
...dokumenty, které dělají závěry nad jinou mocností než je její politická sounáležitost :D Černobyl, seriál byl působivý, ale beru dobu, kdy to bylo natočeno a kým. Jsem totiž nedůvěřivé hovado. Nazdar Targusi :D Bez osobních přívěšků :)!!
Seriál
Černobyl nebyl dobrý seriál, protože v něm hrálo málo čermochů/Afroevropanů, jak si stěžovala jedna Britka!
https://magazin.aktualne.cz/proc-v-cernobylu-nehraji-cernosi-stezuje-si…
Asi neaspirovali...
...na Oscara. Tam je to podmínka, mimo jiné :)
To je jen první krok!
Ve druhém kroku bude podmínkou, že polovina herců budou přírodně kolorovaní Postafričané,
druhou polovinu (mj. všechny záporné postavy) budou zrát Postafričané nalíčení bílou barvou.
Je přece třeba minimálně příštích 120 let vyrovnávat historickou nespravedlnost, kdy ve filmech měli početní převahu vybledlí Evropané a Euroameričané.
/Upozornění: Tento příspěvek může obsahovat stopy celeru, arašidů, ironie, sarkasmu, slovních hříček a jiných alergenů!
Jako ostatně vždy./
Hlavně
by to chtělo, aby Rusko místo natáčení "filmu" ve vesmíru na orbitální stanici natočili seriál Bhópál. Tam budou moci spoustu černějších herců využít. 50000 mrtvých v Indii kvůli americké firmě. Fakt si neumím představit, kdyby se to stalo Rusku v zahraničí. Do dneška bychom neslyšeli nic jiného.
O Černobylu vyšla knížka v r.1987 a u nás překlad
1990 Práce.
A k té britce (scénaristce) ukazuje to znalosti a výše/hloubka vzdělání na západ od nás. I když se obávám že naši mlaďoši je statečně dotahují. Bohužel.....
Není to tak jednoduché
Ukrajina se neustále propadá a blíží se vnitřnímu kolapsu. Ten si ale žádná ze zainteresovaných stran nepřeje. Jde, jako vždy, hlavně o peníze. Kdo to zaplatí. Ukrajina může projít vnitřní občanskou válkou a rozpadnout se na několik entit u kterých až čas ukáže co s nimi. Ukrajina dnes nemá na válku a její vodiči by z války nic nezískali. Jen by si ještě víc znepřátelili Rusko.
Pro světové řídící elity je prvořadé rozložit Rusko, dnes již především kvůli Číně. Čína s přátelským Ruskem v zádech je neporazitelná.
Vnitřně rozložit Rusko nejde vnějším napadením. To by zem sjednotilo a spojilo. Ukrajina je jen taková provokace, Rusko je na ni citlivé a tak zase demonstrativně přesunuje své síly na západ. Preventivně a také proto, aby odradil od konfliktu.
Vidláku, poptejte se příbuzenstva, jaká je nálada u branců sloužit v Ukrajinské armádě. Podle mých informací je mizivá. Žádné velké vlastenčení. Vstup do armády je lakmusovým papírkem odhodlanosti k válce.
Při vojenském útoku by se celá Ukrajina zhroutila a nikdo by ji nechtěl. Ani Západ ani Rusko. Byly by to obrovské náklady na které dnes nikdo nemá.
Proto se taky kupují drony,…
Proto se taky kupují drony, aby nebylo potřeba tolik vojáků. To je riziko dronů, že s nimi zdánlivě válka přestává být strašná, stává "hrou" a bude snazší ji začít. Za studené války byla snaha SSSR a ČLR obrátit proti sobě. Dnes Rusko a ČLR naopak ostatní tlačí k tomu, aby se semkli k větší spolupráci. Úmysl nebo hloupé jednání vytvořit si konkurenční eurasijský blok vůči centru oceánské moci?
Ona ochota válčit...
...proti svým nebyla ani za ukr krize. Pitomec, co dal vojákovi fotbalistovi (s ustřelenými nohami) "zlatý míč" s ruměncem na tváři od vodky, nebyl souzen za zločin proti vlastnímu národu! Zločinec, který stál za sestřelem MH18 nebyl odhalen, protože by se odkopalo pozadí. Byl využit opilec a nácek, stejně jako u nás snílek a dramatik. Východní Evropa je prostě znásilňována a ještě její část nastavuje kloaku....
Neštěstí je osud prostých lidí žijících ve sklepech o konzervách, svíčkách a přídělech pitné vody za souhlasu vyspělého demo(?)-kratického západu! Tak bylo a tak to je. A je mi jedno, jestli mě zavřou. Umřu špinavej, ptz francouzská voda bude drahá. Zmrzlej, protože el.en. sežerou Němci a s jádrem máme poprdeli (slabej výraz) díky prostituovi Zastrčilovi. Jediná moje naděle je, že el. křeslo vyhodí centrální rozvodnu (ten blackout bych si rád užil) a výsledek bude, že jsem jako neočkovaný zhebnul na Covid!!
Minské dohody...
...byly jen diplomatické kydy, kterými si chtěla hlavně bezpohlavní EU zachovat ksicht. A kdo jim to sežral? Jen hlupáci! Protože tam jsou stále stejné snahy. Rozbít "nárazníkové" pásmo RF a získat prostor pro další diverzi. Viz v minulosti Rumunsko a Moldávie(?) Teď nevím, ale nápověda - uvězněná posádka RF na úzkém pruhu balkánského území. Omlouvám se, je pozdě, Maneca napoví :)
Rozbitím Ukrajiny se stane…
Rozbitím Ukrajiny se stane nárazníkovým pásmem Slovensko.
Narazníkové pásmo není…
Narazníkové pásmo není špatná věc, pokud nemáš na vedoucích pozicích státu blbouny, pak můžeš být mostem a využívat výhody obou stran, je ti dovoleno víc jak státům co jsou čistě ve vlivu, takže psát o nárazníkovém pásmu negativně je blbost, je to příležitost a lepší než být ve vlivu ;)
Maďarsku by to bodlo, by mu povolili co dneska nechcou a to samé Polsku, jinak by měli němci za hranicí rozpadlí stát a to není dobrá situace...
Nárazníkové pásmo je…
Nárazníkové pásmo je prokletí.
Jednak totálně nesourodé obyvatelstvo, většinou řady etnik, národů a rozdílných kultur. Je vlastností nárazníkových států, že historicky značně měnily hranice, obyvatele, a různé mixy. Nárazníkové státy jsou fakticky vždy natolik nesourodé, že jsou na hranici občanské války při nejmenších příležitostech.
Velmoce dovolí nárazníkovým státům ještě méně než jiným. Protože na hranicích velmocí všechny ty mocenské boje kulminují, stejně jako zájmy.
Takže říkáš, že nárazníkové…
Takže říkáš, že nárazníkové pásmo = stát s různým obyvatelstvem, ale ČSR 1918-1945? A od které doby jsou tyto dvě rozdílné věci synonymem?
Ale dovolí více, nikdo neříká, že si můžeš sednout ke společnému stolu, ale nejsi v pozici nádeníka, jako ten co je pouze a jenom ve vlivu=otroci pracující pro říši aŤ je jakákoliv ;)
ALE musíš mít chytré vedení státu, pokud máš blbouny, tak je to stejně nahovno, jako být vazalem ;)
Jenom dodám, že rozdílné…
Jenom dodám, že rozdílné etnikum v jednom státě, je způsob kontroli vazalů, není to synonymum pro nárazníkové pásmo ;)
Já jsem nikde nenapsal, že …
Já jsem nikde nenapsal, že "nárazníkové pásmo" a "stát s různým obyvatelstvem" jsou synonyma. To jste si vymyslel sám.
Jak by řekl matematik / logik: implikace (v mém textu) není ekvivalence (vaše pochopení).
Tak proč mě píšeš, že jsem…
Tak proč mě píšeš, že jsem to psal já? Ty jsi mi to podsunul, takže znovu paltíá otázka na tebe, proč nárazníkové pásmo dáváš do souvislosti s rozdílným etnmikem, jsi ten kdo to napsal, takže vysvětluj ty proč souvislost, která je automatická, místo pohoršní "já nepsal", když jsi jediný kdo to napsal ;)
Já četl co jsi napsal, ale mohl by jsi i ty a k tomu přečíst co jsem napsal já...
To je různý. Menší stát…
To je různý. Menší stát ležící mezi dvěma mocnostmi to může mít jako nevýhodu dřív Polsko ale i výhodu posledních sto let Mongolsko. Přes Polsko chtěly mnohé cizí armády táhnout. Mongolsko se se Rusku hodilo, že zkracuje rusko-čínskou hranici.
Ne, ne,
nárazníkovým pásem se stane Polsko, Maďarsko, Rumunsko. Mezi nimi zbytek Kyjevské Rusi. Bude to dělení Ukrojiny.
Minské dohody...
Robertíku, přesně tak to bylo. Já se jen modlil, aby k jejich naplnění nikdy nedošlo. Ono s tím xichtem to nebylo jen o EU, ale i o Putinovi. Něco narychlo splácat. Ale představa, že ukronácci se svou armádou vstoupí do Doněcku je šílená. Už jsem tu psal, že ještě před občanskou válkou jezdily Spanilé jízdy eskader Smrti terorizovat lidi na Východě. Ještě v dobách, kdy si navzájem nic neudělali. Po pár letech válečných hrůz, kdy by DLN+LNR přešly pod ukrajinskou jurisdikci by to byl masakr. A to doslova. Ne, ukrajinská armáda by se toho ani neúčastnila. Od toho tam jsou jiní. Jako v současné době, když se na Ukrajině prakticky dnes a denně zabíjí političtí oponenti. Policie by něco jako vyšetřovala, sem tam by někdo byl ve vazbě a tím by to haslo. A řeky krve by tekly.
Máte pravdu
Napsal uživatel strejda (neověřeno) dne Po, 01. 11. 2021, 00:18
Pane strejdo, máte pravdu, není to tak jednoduché.
Čína s přátelským Ruskem v zádech je neporazitelná, protože Rusko ví, že by bylo další na řadě.
Je Rusko s přátelskou Čínou v zádech neporazitelné?
Čína má své zájmy, jaké jsou?
Čína umí hájit své zájmy.
Proto chtěl Putin navázat dobré vztahy s Evropou.
Co udělala Evropa?
Sankce, sankce, sankce, proto je situace taková, jaká je.
Evropa má své zájmy, jaké jsou?
Umí Evropa hájit své zájmy?
K tomu zhroucení Ukrajiny.
Je to jako u Kima.
Nejsou peníze na vakcíny, energie, potraviny, ale peníze jsou na drony, zbraně, střelivo, takže nemusí být vojenský útok.
Čím dříve se to vyřeší, nejlépe mírovou cestou, tím lépe.
Bude to úkol pro Evropu a Rusko, jinak to udělá Čína.
Bude to pak ještě přátelská Čína.
ASEAN ví svoje.
Asi tak
je těžké
definovat "evropské zájmy". Evropa má tu nevýhodu, že proti Rusku nebo Číně je tvořena mnoha státy s historicky různými zájmy, a navíc je prolezlá neevropskou pátou kolonou, která Evropu (stejně jako USA) jen používá k prosazovýní svých nevropských zájmů.
Evropské zájmy
Napsal uživatel aga (neověřeno) dne Po, 01. 11. 2021, 07:37
Všechny evropské státy potřebují levné suroviny a levnou energii, nezáleží na historických zájmech, viz Německo a Rusko.
Kdo to nechápe, ohrožuje konkurenceschopnost a prosperitu své země.
Když je někdo blbý, dobře mu tak.
My budeme vozit uhlí z Austrálie, přitom ruské může přijet vlakem.
To vlastenčení bylo hubou a…
To vlastenčení bylo hubou a ne činy i při předchozích bojích, co vím od jednoho co musel narukovat, a děli to na turnusi, tak buď nastoupí nebo přijde o majetek... Takže si nedělám iluzi, že když to nezajímalo "ono vlastenčení minule", že ti něco ochota bojovat napoví i teď ;)
Ukrajiny
strejda.
To si právě myslím,vyprovokovat Rusko,buď dodá plyn ropu,uhlí,nebo si to zkusíme vybojovat zbraní.
Jenže,všechno Ukrajina děla za podpory a dozoru USA a je možná v tom i záměr hodit zůboženou Ukrajinu Rusku na krk,západ není schopen Ukrajině pomoci.
Zprávy o ukrajinském nákupu…
Zprávy o ukrajinském nákupu tureckých dronů už byly někdy letos na jaře. Drony od války o Karabach jsou (a budou) hodně kupovány všude možně. Čekám, že drony budou použity i Pákistánem v Kašmíru. Všechno spolu souvisí. Pákistán neuznává Arménii jako stát právě kvůli Karabachu. Velké drony jako Predator byly nástrojem americké války po 11. září, ale teď se stávají nástroji jiných sil menší a levnější drony (Ázerbájdžánu, Hizballáhu, Turecka atd.) Stejně jako minulý rok je možné použít kovid a potíže s energiemi jako maskovací plachtu, která mediálně zakryje lokální válku do chvíle než bude výsledek daný, aby silnější strana tím zabránila předčasnému zásahu mezinárodního společenství, který by zajistil příměří a status quo. Současné globální problémy odvádějí pozornost a jinam a tím vyvolávají pokušení různých místních vladařů zvítězit tam, kde by jinde na to neměl dost času než by je větší "dravci" zastavili.
Divil
jsem se, že před týdnem na ukrajinských zprávách se dost tomuto dronu věnovali. Jelikož teď řeším covidoútok, tak jsem Ukrajinu na chvíli vypustil ze svého zorného pole a ono Bác ! Tak ty turecké drony jsou z půlky ukrajinské. Jsou dělané s hnacími jednotkami velké ukrajinské firmy Motor Sič.
Vidlák se celkem mýlí, když napíše, že na Ukrajině není opoziční strana, vůdci. Samozřejmě, že jsou. Už jsem tu mockrát uváděl stranu Za život https://zagittya.com.ua/, kdy její šéf Viktor Medvedčuk je v současnosti ve vyšetřování těch nejstrašnějších zločinů. Protože je to (snad) třetí nejsilnější strana v zemi. Dalším velmi oblíbeným politikem je oligarcha, ekonom Jevgenij Murajev. Ten si ve své TV Naš https://www.youtube.com/watch?v=ErX-LbZW-zE dovoloval říci takové věci, že je v neustálém ohrožení života a soudní obsílky jen prší.
Když byla horká válka na Východě, tak dokonce i Mladá Fronta Dnes přiznávala, že v Mariupolu přišlo kopat zákopy a tahat pytle s pískem celých tři sta lidí z miliónového města. To samé Slavjansk, kdy ho dobyli opolčenci. Lidé je vítali radostně. Když se tam situace otočila a dnes patří ukrossmanům, myslíte, že obyvatelé změnili své myšlení ? Ne. Z duše je nenávidí a cítí to jako potupu. Oděsská oblast dtto. I když dnes tam už je asi množství probanderovských více než malé. Proto muselo být tolik lidí upáleno a postříleno. Už jsem to tu také psal, když byla válka, tak Oděsané v podnicích svařovali protitankové zátarasy v podnicích, takové ty železné kříže. To by bez velké podpory nemohli realizovat.
Co je blbé, a to zde myslím psal dříve Vidlák nebo kdo, že navenek lidé musí být probanderovští, jinak je čekají nejen problémy, ale v podstatě jim jde o život. Řekl bych, že soused pomalu neví o sousedovi, jaké postoje skutečně zastává. Ideální podhoubí pro občanskou válku všech proti všem. Ideální v uvozovkách, samozřejmě. Spousta lidí tu píše, jak Putin vyhrál šachové partie jako mistr - Krym atd. Já si myslím opak. Prostě to projel. Má se učit od demokratických zemí. Takovéto situace se řeší humanitárním bombardováním a ničím jiným. (Ale jo, on to umí, viz konflikt v Jižní Osetii) Kdyby oficiálně vstoupil do války (jo, snad byla olympiáda nebo co...), celý východ by povstal. Mohl mít nepřátelskou jen jednu polovinu Ukrajiny. Takto má, alespoň oficiálně, celou, kam může NATO umisťovat své jednotky. Je to jen můj zjednodušený názor.
Mám pocit, že dnes Vidlák uhodil hřebík na hlavičku. Kdy jindy zlikvidovat vřed ukrofašounů, když ne v současné situaci. "Není uhlí, došla pára..."
Jen nechápu Zelenského. Přišel mi ne tak agresivní k východu, nechápu, co teď, kdy vypínají celé paneláky od topení, chce řešit na Donbase. Že by, jak Vidlák naznačuje, si chtěl vzít uhlí na Donbase, kterého se zoufale nedostává ?
...
"opoziční strana, vůdci, kteří jsou pro mírové řešení"
V. V. P. nechtěl, aby tam…
V. V. P. nechtěl, aby tam jeho armáda uvízla. Hranice mezi západní a východní Ukrajinou není jasná. Jsou určitě místa, kde mají lidé názory 60 : 40 % nebo naopak, takže tam nikdo nemá naprostou podporu. Navíc by musel převzít odpovědnost za celé území, které by zabral. Za všecky problémy v něm. To by stálo peníze.
V Donbasu poprvé útočily…
V Donbasu poprvé útočily drony z Turecka, zničily dělo separatistů
27. října 2021 9:02
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ukrajina-bezpilotni-stroj-separa…
A co jako vv IDnes?
A co jako IZítra? Věřím Ernestovi, protože jsem četl reportáže "mototuristy", který to tam projel na vlastní riziko 2x za jeden rok! Takže "idnes", jste pitomé a nevím, co jste chtěl říci! Jako bych včera nedával odkaz a nečetl období 2014-2015.....čímž si nedávám žádné zásluhy.
Co se tam dělo tenkrát? Porošenko zkonfiskoval Mariupolu veškeré potraviny(např. vlastním lidem) a chránilo ho západní komando, např. Na otéčka házeli obyvatelé dlažební kostky(video) a křičeli "akupánty" jako my v 68! Slovenské školy - dvě, poslaly obyvatelům oblečení a potraviny. Bůh suď, jestli dneska vyučují...A to se do toho nemontoval Turek. Ten jen podporuje tažení islámu na západ. Přes Řecko je to obtížné, ti si ještě navzdory EU zachovali národní hrdost a pamatují historii, tak se půjde přes Ukry? Hledání cesty, plány v plánech jiných plánů....
Nemůžu si pomoci, ale nemám rád Ukrajinu. Slabina a zrádce SSSR za WW2....ať byl Stalin svině, bez jeho praktik by asi byla Evropa někde jinde. EU je mi svědkem....
zkuste Kosmas
Napsal uživatel Asfaltový holub (neověřeno) dne Ne, 31. 10. 2021, 19:45
"Před pár měsíci jsem vlezl do knihkupectví . Mezi tématicky řazenými regály stovek knih s nejrůznějšími odvary ezoteriky, nad nimiž by srdce Agy zaplesalo, jsem hledal přirodní vědy (s drobnou výjimkou populárních špeků z biologie). Nenašel jsem ANI JEDNU knihu nebo učebnici (knihu, ne polici či regál!) týkající se klasické (tedy v běžné praxi aplikovatelné) fyziky či chemie."
Knihkupectví mohou být různá...esoterika neboli pornografie ducha je opravdu populární, ale knihy o fyzice či chemii se sehnat dají, a v tom knihkupectví by je vám třeba i objednali...
https://www.kosmas.cz/hledej/fyzika
https://www.kosmas.cz/hledej/chemie
Mohu si dovolit podotknout,…
Mohu si dovolit podotknout, že Asfaltový holub je optimista?
Já jsem v televizi, médiích (mainstreamových i alternativních), v knihkupectvích, ba i populárně vědeckých časopisech - narazil na to, že všichni už prodávají a generují z 99,99 % bulvární obsah. Tedy obsah pavlačově zábavný. Ten nejvíce nese, má největší sledovanost / kupovanost.
Ujišťuji vás, že když budete chtít jakékoli pokročilejší téma z matematiky a fyziky, nebo dokonce třeba programování - nenajdete ho nejen v běžných knihkupectvích, ale ani na internetu.
Nevím, proč by knihkupectví měla být výjimkou z okolního světa.
Ještě dodám, že v nových…
Ještě dodám, že v nových knihách - i odborných a vědeckých - je extrémní množství chyb, často podstatných. To platí celosvětově. Nikdo už to nekontrolujete, a vy musíte být ve střehu.
Nikdo to už nekontroluje.....
Nedávno jsem koupil v antikvariátu knížku Ďula Fako-Cikán. Autor Jiří Binek, vydáno 1953. A v knížce cedulka - viz níže:
"Tento lístek znamená, že dohotovená kniha byla před odevzdáním distribuci řádně prohlédnuta kontrolorkou BOŽENOU RYŠÁNKOVOU a má zaručiti kvalitu knihy. Shledáte-li že kniha má závady, vraťte ji s tímto lístkem......." a dostanete novou.
Pro zájemce uvádím text písně kterou v knize "děti bujně zpívaly":
Savoure Roma o svazácis
ačavaha o huťoucis.
Ejla jamen gejo kchéra,
ejla jámen gejo mišto!
Paikera Gottwaldiske,
thore bare Stalinoske.
Tak si to užijte. A zdravím paní Ryšánkovou.....
Ukrajina
Odhaduji, že se asi stáváme svědky toho, že Putin zabere celou Ukrajinu. Nebo tam udělá převrat a dosadí jemu nakloněnou vládu? Asi ne hned, nejdříve počká na zimu, kterou lidové pranostiky odhadují na tuhou (prý podle úrody jeřabin). Ukrajina bude mít prázdné zásobníky na plyn, lidé budou nespokojeně mrznout, ceny potravin vyletí vzhůru - ideální doba na proruský převrat v Kyjevě. Zase bude Majdan, ale tentokráte za jiný směr. Takže to odhaduji, že počkají na mrazy. Přeci jen Ukrajinci nejsou na tuhé mrazy tak odolní, jak ukázaly ukrajinské divize ve válce proti Finsku. A svět bude mít jiné starosti než Ukrajinu, nebude dost plynu ani v EU a elektřina bude taky chybět.
Nás se ovšem nikdo na názor ptát nebude, můžeme to jen sledovat stejně jako válku Arménie s Azerbajdžánem o Náhorní Karabach.
A proč by to Putin dělal?…
A proč by to Putin dělal? Musel by být idiot.
Protože
Rusko (Putin) bude muset nějak reagovat na situaci na UA. Proč?
Protože tam vzniká fašistický, protirusky fanatický, stát. S požehnáním Západu (rozuměj hlavně USA). Vše ruské, včetně řeči, je potlačeno. Ve školách mají děti vymývárnu a až se vymění jedna generace...
Navíc, ze začátku UA neměla téměř armádu. Pluky, co byly nasazeny na Východě na potlačení protestů, při konfrontaci s civilisty hromadně přebíhaly do Ruska. I ze Žitomiru, západně od Kyjeva. To dnes není možné. Vládu drží fašisté pevně. Kdo by jen nadhodil nepředstavitelné, třeba dohodu s Ruskem, vypadne z okna, má autonehodu, zmizí nebo je odhalen jako zrádce UA. Armáda má vycvičené bojovníky, jejichž vedoucí vrstva je ze západní UA, přísun prostředků a školitelů, ze zahraničí.
Vládní poměry se sestávají z volitelných loutek, ovládaných zvenčí na šňůrkách, typu Zelenského a skutečných vlastníků země oligarchů (warlordů), kontrolujících úřady a vladu ( politický vliv, odčerpávání peněz) , výrobní odvětví, služby ( monopol, ochrana), území (daně za ochranu, vlastní cla), bezpečnostní složky (nátlak, politický vliv, likvidace oponentů), spolupráci se západem ( rozkrádání "pomoci"), hranice (pašování), atd. Zároveň mezi sebou bojují a dochází ke koncentraci moci. Něco jako situace v Evropě po pádu římské říše a stěhování národů, kdy ve všeobecném mocenském vakuu, válčily různé skupiny za rychle měnících se koalic, mezi sebou. Byť mohl existovat nějaký formální vládce... ( Výsledek tehdy byl, že ti nejlepší a zároveň nejhorší, nejnelítostnější, capo di tutti capi, se stali na jimi kontrolovaném území, kde jako suveréni ovládali všechny finanční toky, zakladateli států a jejich pobočníci založili šlechtické rody.)
ZDOLA pohnout systémem a dosáhnout změny ve volbách je tak prakticky nemožné! Nepřipustí to místní vládci, natož donátoři ze zahraničí. Co svého času dali na Majdan 5 miliard $. Lidská práva na UA, západní velkohubé politické žvanily, nezajímají. Jde o dobrou věc. Páku na Rusko.
Z toho všeho plyne, že UA je odsouzena být, aspoň v řádu desetiletí, být "zhroucenym státem".
UA v historii nikdy neexistovala. UA národ je umělý výtvor z doby R-U, kdy má být jednak v Haliči protiváhou Poláků a jednak má jeho vznik čelit ruským "národnostním" nárokům na Halič. Jehož pravoslavné ( pod polskou staletou nadvládou tlakem nucené na řeckokatolicismus) obyvatelstvo se samo nazývalo Rusnaci, Rusiči nebo Rusíni a cítilo historické a náboženské vazby na Rusko. Ukrajinizace, finančně podporovaná z Vídně, v tehdy malé části inteligence v Haliči, probíhala 2 poslední desetiletí v R-U. Intenzivně za I. světové války, kdy byli ve velkém likvidováni i národně orientovaní venkované, jako váleční zrádci. Proces ukrajinizace v Haliči byl dokončen v protipolském odboji po ovládnutí země Polskem. Kdy nekatolíci čelí tvrdému polonizačnímu tlaku a persekucím. Ukrajinizace, prosazovaná seshora, probíhala i po vzniku socialistické USR v rámci SSSR. Tehdy byla umělý, etnicky nesourodý, výtvor bolševiků. Vznikla jako mocenská protiváha v rámci SSSR, socialistickému Rusku. Kromě Haliče, který byl v historii Rusi a pak Ruska, "u kraje" nebo byl "ukrojený" od ruských zemí, se sestávala z Malorusi, Tavridy (Rusku bolševici nechali pouze Krym), Novorusi, okolí Oděssy, a východních území, kde Lugansk byla stanice donských kozáků. Po II. světové byla připojena další území...
Národnostně, kromě Malorusi, která měla jiný vývoj, v tehdy vzniklé USR, převládalo obyvatelstvo, které se na místě usadilo po dobytí země Ruskem od Turků. V již řečeném Lugansku to byli donští kozáci, na Východě a jihu to byli osadníci z Ruska, v převážné většině Rusové. Nejdříve jako nevolníci nebo svobodníci, později šli za výdělky ve vznikajícím těžkém průmyslu. Dále se zde ve velkém usadilo hodně z Turecka uprchlých Arménů, Řeků, Bulharů a Srbů (tito 2 poslední často sloužili jako hraničáři na tehdejší západní hranici) , kteří zde, z jejich pohledu osvobozeném území od Turků, hledali lepší život bez daňového zatížení pro dhimmi a náboženskou svobodu. (Vesnice těchto přistěhovalců byly přejmenovány. Památky na ně zničeny. Poslední po roce 2014, současně s projednávaným jazykovým zákonem).
Po II. světové došlo k připojení Haliče, s jeho nacionalismem, kaleným v odboji proti Polákům a fašizovanému spoluprací s fašistickým Německem. Tragédie UA je, že po rozpadu SSSR, se jeho identitu podařilo předat dále. Místo kantonizace a přeměny UA na mírumilovnou zemi typu Švýcarska (ano, o tom se tehdy veřejně mluvilo). Což ale nebylo v zájmu nacionalistů, toužících dobýt a ukrajinizovat celou zemi třeba tvrdým násilím a nebylo to v zájmu USA, které potřebují mít na Rusko páku co nejblíže jeho hranic...
Je zajímavé, že historické rozdíly tam přetrvaly i po rozpadu SSSR. Např. v posledních svobodných! volbách získala Strana regionů jednoznačné vítězství na východě, trochu méně na jihu. Střed byl téměř nerozhodně, v bývalé Haliči drtivě prohrála.
Na bývalé Podkarpatské Rusi buď také získávala větší zastoupení nebo se prosadilo třetí uskupení, které nezískalo ani v Haliči ani na Východě.
Jaký je obraz současné UA?
Země se sama zezdola, volbami, nemá šanci s marasmu vymanit. Není to ani v zájmu Západu. I pokud by se to nějakým zázrakem podařilo, zakročí a umožní warlordum zase vládnout. Lidská práva nepráva. Menšiny a jiné názory budou násilím vymycovány. Brainwashing mladé generace. Každý rok bude historická paměť menší a iracionální protiruská nenávist ( pozor, stejná se vyskytuje i u naší kavárny!!), klidně za cenu vlastního zničení NA KTERÉ STOJÍ SOUČASNÁ IDENTITA UA, větší. A vyzbrojení milicí a armády větší. Nic nepomáhaly dotované ceny plynu, uhlí, ruská velkorysost a zdrženlivost. Žádná dobrá vůle ze strany UA. Odpovědi z UA jsou sankce, zákaz ruštiny, ruské kultury apod, i když trpí obyvatelstvo celé UA. Možnost, že by někdo měl v UA aspoň kulturní svobodu, je nemyslitelná. ( Na Poláky a Maďary si ukronácci netroufaji tak okatě, kvůli EU, ale jsou v pořadí. Špiní čistou ukrajinskou zem.)
Čas hraje proti Rusku. A je jisté, že si to tam uvědomují...