Já vím, že jsem jen Vidlák z vesnice, jehož obzor je omezen rostlinnou a živočišnou výrobou. Vím že nemám vysokou školu a pohříchu jsem zapomněl postupovat po kariérním žebříčku státní správy. Mým zaměstnavatelem není EU ani jakékoliv její hodnoty. Pracuju sice v korporaci, ale ona není nadnárodní a nemá sídlo na Kypru. Nejvýznamnější člověk se kterým se znám osobně a máme přátelský vztah je vidlákovský starosta. Je pravda že mám fotku jak se držím za ramena s Andrejem i s Bohušem Sobotkou, ale ani jeden z nich si mě určitě nepamatuje. Můj nejvýznamnější čin byl, že jsem v deseti letech střílel na Václava Klause staršího.
Nejsem ani zaměstnancem žádné významné automobilky, nejsem manažer v automotive a i když autům všeobecně amatérsky rozumím, nejsem žádný odborník na tuto problematiku. Troufám si ale tvrdit, že právě automobilky jsou posledním významným oborem v Evropě, který ještě stále má potenciál nějakých výzkumáků i zkušenosti s organizací rozsáhlé a náročné výroby ve které se potkává robotizace s tisíci zaměstnanci, dodávky externích dodavatelů, mají systém just in time, rozsáhlou prodejní síť, prvotřídní znalosti z marketingu a v neposlední řadě mají fakt hodně peněz. Kdysi jsme takových oborů měli víc. Uměli to železáři, soustružníci i horníci, ale dneska zbyly už jen auta.
Dovoli bych si proto ve vší drzosti a troufalosti navrhnout naší vládě i automobilkám velmi jednoduché řešení jejich bezprecedentního propadu výroby. Výhodou mého řešení je, že vláda si nebude muset půjčovat miliardy a páni kapitalisti nebudou ve svých ekonomických problémech znárodnění ani zkrachováni.
Doporučil bych Veĺkému Bociánovi, aby s tím přišel sám, protože mu to zase zvedne prestiž, stane se oblíbeným premiérem, bude mít spoustu hlasů ve volbách, budou o něm všude psát a až jednou odejde do důchodu, odjede ve zlatém kočáře na který se mu složí vděčný národ. Po smrti dostane sochu a ve voskovém muzeu bude zařazen do stejné místnosti jako Churchill, F.D. Roosevelt a podobně.
Pokud by náš Andrejko reagovat nechtěl, mohli by se toho ujmout velkolobbysté automobilového průmyslu a vysvětlit tupým politikům, co je zapotřebí udělat. Vrátili by se díky tomu do pozice ve které byli dlouhá desetiletí, kdy jejich obor šlapal, byl prestižní a lidi čuměli jako puci, když viděli, co se dá na montážní lince vyrobit a jak levné to může být díky milionům kopií. Jejich byznys by se znovu stal normálním kapitalismem, ve kterém by oni za úplatu uspokojovali potřeby zákazníka, ze zisku by platili daně a vyráběli by zase podle toho, co chce trh a ne co chce nějaká evropská norma o kdovíčem.
Zrušte jednoduše omezení ohledně emisí a dalších hovadin, které nutí automobilky vyrábět auta nikoliv podle přání zákazníků, ale podle přání EU. Nepřehánějte to s požadavky na bezpečnost, zrušte povinnost všech možných asistentů řízení, rozpoznávání pruhů, zrušte nutnost daunsajzingu. Nebo to jen dočasně pozastavte, třeba na dobu této krize, protože jednotkou dočasnosti je jeden furt.
Nedávejte automobilkám ani korunu, ale dovolte jim, ať v době koronaviru mohou vyrábět auta na míru dnešní koronavirové doby, pro koronavirové zákazníky v koronavirových obtížích. Pojmenujte to třeba:
Coronawagen
Když dáte automobilkám miliardy, tak budou dál dělat nesmyslná auta plná nesmyslné elektroniky s nesmyslnými motory a ještě nesmyslnějšími alektroauty, která nikam nedojedou a jsou i zadarmo drahá. Lidi si to možná koupí, protože na to budou dotace, ale jinak to k ničemu nebude a jednou ty dotace skončí, tak budeme tam kde jsme byli.
Prodeje aut šly do háje už před koronavirem a šly do háje, protože auta byla horší a dražší než ta předchozí a přestal být důvod si koupit nové auto. Vyrábět drahé šmejdy, to ať si dělají kapitalisti v Německu, ti jsou dost bohatí a je na čase, aby také poznali, co je nouze.
Nechte automobilky stavět auta, jaká si lidi fakt koupí - tedy taková jaká byla po druhé světové válce - Brouky, Piagia a Minicoopery. Prostě brutálně jednoduchá a tím pádem i laciná. Ať se linky zahltí auty všech velikostí, která budou splňovat především požadavky zákazníků. Stavte škodovácké Dacie, ještě jednodušší a ještě levnější. Stavte poevropsku indické Tuktuky. Postavte mi auto, které uveze mě, ženu a mých pět dětí a bude mě stát do dvou set tisíc. Koupím ho okamžitě a v hotovosti.
Postavte auta, která lacino převezou náklad, která budou malá, ale hezká, aby si tam milenci mohli trochu užít, aby se holce líbilo, že jí kluk sveze. Udělejte to jednoduché a laciné. Dejte tomu motor, který bude mít málo dílů, bude jednoduchý a snadno opravitelný. Lidi si to koupí. I v dnešní době si to koupí, protože to k něčemu bude.
Název Koronawagen je majetkem Vidlákových kydů, ale předpokládám, že v diskusi vymyslíme ještě lepší a údernější názvy, které by mohl guru Mára použít a vyhrát na tom několikery volby. Ještě mě napadl Koronacar i Koronaauto, ale nejlíp mi z toho vyšel německý název. Tož milí čtenáři, dejte si. Dneska to tu máme jako na konferenci kreativců z reklamy.
- Log in to post comments
Komentáře
Covid Praha!
Pražský malý podnikatel (do půl mega obratu) může žádat o 15 mega. Na nájem, nářadí a tak.
Ládiku,
víte, kolik dnes stojí v matce měst jenom taková zlatá propiska, náramkový orloj a důstojné služební auto ?
A jakými jinými prostředky byste chtěl zaručit důvěryhodnost a prosperitu pažské schránkové firmy s jedním zaměstnancem?
No slechtickym titulem a…
No slechtickym titulem a diplomem z Harvardu. Jak jinak.
Moment, tady něco nehraje (zrovna jsem si sundal
alobalovou rádiovku).
K čemu by čučkařovi s ročním obratem půl mega bylo 15 mega?
To jako, že v Praze bude výjimečný stav dalších 30 let?
Mozna i 300.
Mozna i 300.
Vidlácia - a nikdy jinak !
Být škodovákem, vemu továrnu do rukou mladoboleslavského a ukrajnského pracujícího lidu, navštívím Asii
a od některé z tisíců tamních garážových automobilek koupím licenci na její model tuk-tuku.
Přidám loxusní vyhřívané sedačky s ohledem na naše klimatické pásmo.
A motor na dřevoplyn (s kůrovcovým předfiltrem).
Kůrovec - největší přítel tuzemského automobilisty budoucnosti !
Máme problém s definicí škodováka.
Je to Čech nebo němec? Aby škodovák nebyl nakonec v ČR vlastizrádce a v říši hrdina.
Zrádce nebo hrdina - všichni EU rodina!
.
Pandemie aut
nikomu nevadí. Proč jich je tolik? Vraždí lidi i planetu, plundrují její zdroje. Zavedl bych karanténu na auta a omezil jejich výrobu.
Jak nikomu? A Greta je vosk?
Jak nikomu? A Greta je vosk?
Nevěsty už praskají ve švech,
tak povolili svatby do 10 lidí najednou. To je 7 nevěst najednou, ženich, matrikář a oddávající. Mezi nevěstami musí být 2m a prsteny se musí desinfikovat. Roušky jsou povinné, buď přes závoj, nebo pod ním.
Nevěstám bych předepsal roušky dvě - nahoře a dole.
A kontrolovat, jestli o svatební noci je dodržována vzdálenost dva metry mezi svatebím ložem nevěsty a svatebním ložem ženicha !
Aneb:
- Kdybys řekla, že jsi panna, nepospíchal bych tolik.
- Kdybys tolik nepospíchal, sundala bych si punčocháče. *)
---
*) Punčocháče lze v době pandemických mimořádných opatření podle vládního nařízení nahradit rouškou nebo respirátorem
Představivost se zdráhá...
Rozdíl mezi rouškou a respirátorem spočívá v jednocestném výdechovém ventilu!
Z toho plyne, že to jde ven, ale nejde to tam...Zasekla se mi optická představivost...
Podle mého názoru by bylo nutno Číňany požádat o urychlený vývoj a výrobu speciálních podpásových svatebních, předsvatebních a posvatebních respirátorů.
S elektronicky dálkově ovládaným ventilem patřičného průměru. Na rozdíl tlaků se zde nemůžete spolehnout.
Problém ale bude s tím, že smartfouny s Androidem nedostanou licenci k instalaci ovládacímu programu vpustí sexuálních respirátorů a majitelé androidí licence nedostanou licenci od Číňanů. Situace, které šachisté říkají, tuším, "prt".
Takže prd. Dopadne to tak, že Číňané budou k respirátorům zdarma přibalovat poslední model Chujeveje a naše informační společnost se tím pádem zhroutí.
Vy, Cocik, Zeman a Lomová coby čtyři nejprofláklejší sinofilové budete ovšem profitovat!!
Je docela klika,
že paní profesorka (před jejímiž odbornými kvalitami se skláním deset centimetrů pod úroveň podlahy) Kydy určitě nečte, poněvadž by zde jistě dostala kopřivku. Fakt by mě zajímalo, jak se jí ta protičínská hysterie přihodila. Je to jedna z nejlepších překladatelek, které u nás jsou, a nejen to. Třeba celkem útlá (rozsah - cca jedny skripta) publikace - Hledání harmonie, studie z čínské kultury (kromě prof. Olgy Lomové ještě dr. Zlata Černá) je skvělé dílo a soukromě ho považuju za ozdobu své knihovny.
Jestli já budu z téhle pitomé situace profitovat (jako čínomil), to nevím. Určitě zdraží letenky do Pekingu/Kantonu/Chengdu. Naopak možná zlevní pobyt. Možná se Číňan nasere (podle mého soudu spravedlivě) a bude se komplikovat vydání víza; i tak to byl opruz, čínský úředník je ještě úředníkovatější než jeho český ekvivalent. Po Hřibově aktivitě bych se tomu ani nedivil.
Stýská se mi.
startor
hlasuju pro STARTOR, zkratka ze STARy trakTOR
proste to uz nebudou osobni vozidla, protoze nikdo nedokaze naplnit normy, ale budou definovane jako traktory ( podobne ted jezdi nakladaky alias traktory)
jde jen o to jak moc vidlak potrebuje aby se to podobalo autu, ale muzou se delat dve verze, osobni (pro 7 lidi a naklad) a pracovni, kde to bude opravdovy traktor pro potreby prace na poli a v lese
vsech doporucuju precist si serii clanku od greera o retrotopii
napriklad
https://translate.google.com/translate?hl=cs&sl=en&u=https://thearchdru…
Inspiroval jste mě!
Škodovka by mohla OKAMŽITĚ a prakticky bez nákladů začít vyrábět veškeré modely svých aut s nulovými emisemi, nulovou spotřebou a poloviční cenou.
Stačilo by odstranit motor a veškeré součásti související s pohonem.
Namontovat dopředu oj a zapřáhnout váš univerzální traktor.
Škodovky by tak byly v předstihu připraveny i na nastupující zelenou ekonomiku - tj. biopohon párem vyšlechtěného EUplemene osvalených tažných dojnic !
Ideální by bylo vyšlechtit takové tažné krávy, které by byly schopny v trávícím traktu využít živiny ze štěpkovaných kůrovcových lesů a posléze budoucích pouštních kaktusových lánů.
Štěpkovače by byly poháněny ideově nabušenými aktivisty Miliónu chvilek.
to vy jste mne inspiroval
prave jsem se koukl z okna a jako nejvhodnejsi mi prisla dodavka, pokud se vykucha motor, vyfuk, nadrz a podobne blbosti zustane jen ne moc tezka ocelova krabice, takovej kocar s rizenim kol, staci jen pripojit dva az ctyri koniky a na rovinkach by to docela slo
problem jsou asi kopce, predpokladam ze drevena brycka asi bude o dost lehci nez ocelova krabice, ale s tim si letecti inzenyri z afghanistanu poradi
Co zkusit hliníkový rám,
potažený plátnem?
Něco jako Velorex.
A plachty! Ovšem doprava jen…
A plachty! Ovšem doprava jen jedním směrem. Zpět až se otočí vítr.
Skoro mi ukápla slza z návrhu Vidláka
Vzpomněl jsem si na svoje první auto, Škoda 1000 MB. V kufru jsem vozil klíčové náhradní díly a tak mi tisícovka nikdy nezradila. Přinejhorším se autíčko dalo opravit u škarpy. Skvělé auto. Celá rodina slzela, když jsem se ho zbavoval.
Pokud jde o Vidlákův návrh, napadla mne obdoba problému, kterou měly TOSky za socíku od konce 70tých let. Jakýsi výbor COCOM nám zakázal dovážet elektroniku a tak naše obráběcí stroje přestaly být konkurenceschopné s těmi západními. Četl jsem ale oslavný článek na TOS Trenčín, který vyráběl soustruhy. Prý udělal někdy v osmdesátkách díru do světa tím, že vůbec žádnou elektroniku do strojů nevkládal a spousta Antoušků, zejména z rozvojových zemí, se po těch soustruhách mohlo utlouct, asi jako dneska po Dáciích. No ale trend tudy fakt nešel a kilogramová cena v USD byla nejspíš bídná.
Mohl byste laskavě přestat urážet ty,
kteří se nevejdou do Vaší sociální bubliny?
Co byste si počal bez všech těch, kterým tady permanentně dáváte hanlivé názvy?
Řeším problém. Je možné…
Řeším problém.
Je možné vypěstovat geneticky modifikovanou krávu s redukovanou převodovkou a uzávěrkou diferenciálu s použitím genetického materiálu přední političky EU a tuzemské Milky?
Život s autem až do smrti.
Za čtyři roky auto pryč
i když to stálo jeden míč;
stane se z něho akontace
pořád přežívám na oblace
a zase vyberu si další káru
vždycky novú, žádnú starú.
---
Když se blíží penze
končí tyto tenze.
Vybírám vozidlo poslední
konci do ksichtu pohlédni;
bude ti jebat budeš blbý
nepoznáš díru nebo hrby
prstem netrefíš ikonu
na hovno přebytek výkonu.
Nemusí to být žádné dělo
hlavně aby to vždycky jelo
a vydrželo dvacet let
pak už ho mohu oželet.
A proto Bronto, žádnou Nivu
osmý ze všech světa divů
má to vstřikování Boš
jinak ti stačí koš
na součástky a na hever
jedině Bronto forever!
do podhůří je Ford Bronco fajn
do předměstí na rovině zase já si pořídil před 11 let ten nejjednoduší Golf, zlevněný po krizi 2008,
spolehlivě tahá a mě přežije.
ale v Americe jsem měl vždy Forda, to je spolehlivý tahoun, jako u nás Golf.
(samozřejmě jinak všechny mý auta byly Škodovky, ale protože moje první auto v USA byl Ford Fairlane, 8 válců, 5,5 litru, v kůži, automat, ale hodně starý a zapár babek, tak už jsem nikdy netoužil po lepším auto, věděl jsem že už lepší nemohu mít).
Ford -
peněženky mord.
Budoucnost po koronaviru
Tak já si myslím, že koronavirus porazíme asi tak za dva roky kombinací vakcíny, léků a vymřením chabrusů a pak se z něj stane marginální omenocnění stejné jako desítky jiných. Pokud to přežijeme, budeme žít v době, která se nebude moc lišit od toho, co by přišlo tak jako tak, jen koronavirus ten přechod urychlil. No a ta doba bode skrytá plutokracie s vrstvou plutokrtatů = všemocných majitelů obrovských majetků a zbytkem "živočišných" lidí, kteří budou na planetě asi tak na roveň ostatním živočišným druhům, asi jako indiáni v rezervaci, které si plutokraté budou udržovat pro zachování rovnováhy ekosystému a příjemného prostředí pro život na Zemi (asi jako když lidé teď cestujíé třeba do Bali na exotickou dovolenou a pozorují tam místní obyvatele). Jako naprosto chybné považuji všechny teorie, kde se předpokládá snaha tu většinu ostatních "živočišných" lidí nějak zotročit, aby na ty plutokraty dřela. Ne, ti "živočišní" lidé totiž budou naprosto zbyteční a jejich práci nebudou plutokraté potřebovat, tudíž nebude žádný důvod je zotročovat. Pouze budou tito lidé permanentně a nevratně odříznutí od přírodního bohatství Země a od bohatství vůbec, bez možnosti se z této situace nějak vlastní silou dostat. Nebude potřebné vyrábět žádné velké série výrobků pro zisk. Budou se vyrábět malé specializované série zákaznicky modifikovaných výrobků na míru přesně podle požadavků konkrétního plutokrata a lidé ve značně omezené pracovní době za značně omezený příjem to budou rádi dělat, protože žádný jiný způsob jak se uživit nebude. Resp. bude, ale bude to nepodmíněný příjem tak na úrovni dnešního nižšího starobního důchodu a s takovým příjmem budete nuzák, za kterým se žádná ženská neotočí, tudíž bude snaha si přivydělat takovouto prací pro plutokraty. Ale té práce bude velmi málo a protože zájem o ni bude obrovský, nebude důvod za ni platit moc. Ti šikovnější si zařídí záhumenek, dílničku a budou se věnovat samozásobitelství asi tak jako to bývalo za socialismu. Ale stejně jako tehdy, spotřební elektroniku, auto nebo počítač si doma v dílně ani na záhonku nevypěstujete (on je rozdíl, když si HiFi zesilovač doma spájíte ze součástek a nebo si koupíte poslední model třeba od Technics). Počet obyvatel se sníží jednoduše tím, že lidé budou zahlceni levnou energeticky nenáročnou zábavou ve virtuální realitě a motivovaní uživat si a nemít děti, které jen obtěžují a zdržuji. Bez nejaké drastické genocidy tak lidé za 100 let vymřou na pro ekosystém velmi únosnou míru. No a ty všechny technologie jako samořiditelná ekologická auta, umělá inteligence, 3D tisk, léky na míru pro konkrétního pacienta, uměle vyrobené náhradní tělesné orgány a podobně, to vše bude, ale bude to dostupné jen pro ty plutokraty. Jediná vyšší technika, se kteou budou ti "živočišní" lidé ve styku, bude sledovací technika, která lidem vezme jakékoliv soukromí a v zárodku zlikviduje jakoukoli snahu o změnu jejich postavení - tedy s výjimkou zvlášť nadaných jedinců, které si plutokraté sami vytáhnou pro svojí potřebu. A ještě jednu poznámku si neodpustím. Paní Švihlíková ve svých úvahách o budoucnosti neustále vyzdvihuje 3D tisk, ale to zdaleka nebude mít takový význam, jako si představuje. Třeba taková ojnice do motoru se musí vykovat, aby se zhustily vlákna v oceli a měla ty vlastnosti, co má mít. Jistě by bylo možné si ojnici nechat natisknou na 3D tiskárně a bude mít přesně ten tvar, ale nevydrží ty teploty, nebude mít tu pevnost. Proto mě jímá hrůza při oslavování toho, jak někdo tiskne štíty pro zdravotníky na 3D tiskárně. Vždyť štít je ohnutý kus plexiskla a k němu je přidělaá gumička. Jenom pitomec by něco tak jednoduchého vyráběl tak draze a neefektivně jako tiskem na 3D tiskárně.
Jenomže plutokraté
zdegenerují, když se odříznou od pestrosti života.
Degenerace
Oni už zdegenerovali. Jen zdegenerují ještě více.
retropedie
kniha retropedie i na tohle dava odpoved
plutokracie se neudrzi nikdy dlouhodobe, pokud nebudou ostatni lide alespon troche stastni
---cituji ---
Naštěstí jsem se naučil důležitou lekci o tom, jak to udělat a přežít." Nevadí vám slyšet ošklivý příběh? “
"Vůbec ne," řekla jsem a přemýšlela, co má na mysli.
"Bylo to hned po válce, když jsem pracoval na jakékoli práci, kterou jsem mohl získat, a snažil jsem se odložit dost peněz na to, abych mohl zahájit první obchod." Najal jsem si denní práci, abych zachránil to, co zbylo z uzavřené komunity, západně odtud způsoby. Bylo to jedno z opravdu špičkových míst, kde se velmi bohatí plánovali vykopat, když se věci zhroutily; měl své vlastní soukromé bezpečnostní síly, letištní dráhu, elektrárnu, farmy, celých devět yardů.
"Teď je tu ta věc." Tam bylo šedesát velkých domů pro rodiny, které tam žily, a každý z nich byl plný toho, co zbylo, když nechali mrtvé lidi ležet po dobu čtyř let. Jak jsme mohli říct, hned poté, co stará federální vláda ztratila kontrolu nad Středozápadem, bezpečnostní stráže jednu noc vypnily poplašné systémy a šly z domu do domu. Střelili všechny kromě domácího personálu, vzali všechno zlato a dobroty, které mohli nosit, a zamířili někam jinam. Nebylo to jediné místo, které se stalo. “
"Slyšel jsem někdy opravdu ošklivé příběhy z Hamptons," řekl jsem.
"Vsadím se, že ano." Věc, která na mě v té době skutečně udělala dojem, je, že nestříleli domácí personál. Všechny kostry byly v rodinných domech. To mi řeklo, že nejde jen o peníze. Došlo k zášti - a pokud víte, jak bohatí zacházeli se všemi ostatními ve staré unii, víte proč. “ Usrkla další chlast. "Bohatí lidé existují pouze proto, že nás ostatní společnost toleruje, víte." Už jste někdy uvažovali, proč to dělají? “
https://translate.google.com/translate?hl=cs&sl=en&u=https://thearchdru…
Divné
Tak tohle popisuje nějakou postapokalyptickou vizi, ovšem koronáč žádná apokalypsa není. Je to pouze urychlovač vývoje - funguje totiž jako univerzální alibi použitelné na to, aby všechno, co se sralo už dlouho, se mohlo teď vysrat otevřeně, protože teď se to svede na koronavirus. Tedy děje se teď pouze to, co by se stalo stejně, pouze se to děje rychlejc.
K 3D tisku teď a tady...
https://www.idnes.cz/technet/technika/koronavirus-plasty.A200417_093236…
Re:Kadlas
To už zde v dějinách mnohokrát bylo. Vytvořila se vrstva, která měla ruku na zdrojích a směrem dolů pouštěla jen málo. A ať již se jmenovali jakkoliv, od faraónů přes císaře, feudály a jinou aristokracii nad kterou nebylo nic, vždy to dopadlo stejně. Stejně to dopadne i s těmi vašimi plutokraty.
Závěr?
Tak ono takové nějaké rozdělení bylo vždycky, pouze se ta horní vrstva v dějinách vždy po čase přejmenovala a personálně vyměnila. Oligarchie tady byla i za socíku, tehdy se tomu říkalo nomenklatura. Ovšem rozdíly v majetku a vlivu nebyly tak obrovské, jakými se stávají v době liberálního kapitalismu, což je systém, který tyto nerovnosti vytváří s nejvyšší efektivitou. V dobách raného kapitalismu byl kapitalista na svých dělnících závislý a oni kolektivním vyjednáváním mohli nakonec prosadit svoje. Ovšem díky technickému rozvoji totouž v budoucnosti možné nebude, viz robotizace továren, které se mohou vracet do USA z Číny, ale možnost placeného zaměstnání lidem stejně nepřinesou, protože až na pár údržbářů a kreativců z marketingu to budou továrny bez lidí. Vidlácký přístup - rodina, záhumenek, dílnička, soběstačnost - nám řekněme umožňuje přežít v té nelákavé budoucnosti o něco lépe než ti, kteří místo toho vsadí na počítačové hry, porno a slivovici a po něm konečná. Přesto bychom se ale měli zamyslet nad tím, jak působit tak, aby tato budoucnost nenastala. Kde je nějaká politická síla, která toto pojmenuje a proti tomu něco bude dělat? Skála se mi nezdá ten pravej.
re Kadlas
na váš terminus technicus "živočišní" lidé mě nedávno zaujal jeden podobný při čtení jedné německé "alternativy:
Zkrátím to:
nutztier = užitkové zvíře
nutzmensch = užitkový člověk
Re: Kadlas Jak vidím, nejsem jediný idiot,
který si dovolil potupit 3D tisk, když jsem v místní osvěžovně rozebral zdravotnický štít během deseti minut na roztomilou sadu kytarových trsátek.
Bývalý majitel štítu byl zralý na odvoz do špitálu.
Zachránilo jej jen vědomí, že by neměl onen potřebný, mou maličkostí rozporcovaný štít...
Dnes vraždilo policejní auto, obsazené policejní uniformou.
Uniforma pokojně vraždila minimálně dvanáct hodin.
Zatím registrováno šestnáct mrtvých, ale prý přibudou.
Nakonec byla policejní uniforma zatčena jinými uniformami.
Po zatčení zemřela. Asi byla policistům nesympatická.
Kanadský premiér už se semknul.
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/10-mrtvych-po-strelbe-v-kan
.
Prý to auto zabilo
i policistku, matku 2 dětí. Pracovala u PČR (pardon, u PKR) už 23 let. Trudomyslný premiér je semknutý, to sedí.
Pár xenofobních otázek:
Co u toho ten výtečník volal?
Jakého byl vyznání?
Jakého byl etnického původu?
Byl to vůbec
výtečník?
Byl to zubař.
Už ho mají toho střelce
zemřel náhle při přestřelce.
Velmi milý stomatolog
necloumal s ním žádný prorok
dělal zuby mnohdy zdarma
jenom trochu divná karma...
necítil se ve svém těle
snad ho kopli do píštěle.
Nejspíše ho bodla včela
žihadlo mu trčí z čela.
KKP, když už. Kanada není republika :o)
A nezabíjela spíš zubní vrtačka?
No to přece nejde!
To by pak stát přišel o informace o pohybu občanů. Současná elektronika v autě sleduje vše, co stát potřebuje vědět soukmenovci to nazvali e-call, vždy a všude napojení na centrálu. Nyní jen přidat další funkce jako je prásknout překročení rychlosti, nebo ji natvrdo snížit, čidlo na chlast.. pak už jen poslouchat co si posádka říká a za každé sprosté slovo kredit dolů....to už někdo natočil, tuším Demolition man se ten film s bloňdatým černochem jmenoval. To, co navrhujete smrdí svobodou a to je přece nebezpečné, tam naše supercivilizace nesměřuje. Co by to bylo za bordel, kdy si každý dělal co chce, jako dříve? Nasednout do auta, možná povícero lidí, třeba i neznámých, natankovat za 2 minuty plnou a vyrazit kamkoliv... jste se zbláznil? Ne auto s pohonem na setrvák, dovnitř nacpat tablet s milionem funkcí, které se dají rozšiřovat a nejlépe auto bez řidiče, řízená přes centrálu a sdílená. Na tom se tvrdě maká.
Kdybych někdy musel opavdu
vlastnit a provozovat vozidlo, něčím takovým vybavené, řešil bych to zabudováním malé, nevýkonné rušičky mobilního signálu do blízkosti řídící jednotky. Možnost telefonovat za jízdy bych byl pak ochoten oželet.
jde o to zda řídící jednotka nepotřebuje k nastartování
souhlas z centrály. Už nyní, při výměně některé součástí je nutno aktualizovat systém přes centrálu. Tedy minimálně VW to tak má. Při jakékoliv nehodě mají už nyní data o obsazenosti auta, různá zrychlení, rychlosti vše z černé skříňky. Proč by o toto měli přijít? Aby prodali pár aut navíc? Kdepak, tady je ve hře něco důležitějšího, než auta..
Moje původní profese je IT, a i když
jsem z oboru už dost dlouho, má zkušenost mě učí, že neexistuje systém, který by se nedal přelstít. Je to jen otázka vhodným způsobem vložené/vynaložené energie, a samozřejmě taky úvah, jestli mně to, co získám na straně jedné, stojí za cenu, kterou za to zaplatím na straně druhé.
Alefe,
takže je mi to jasné:
Pokud dojde ke změně globálního ekonomického systému,
a trajektorie euroamerické civilizace,
zeptám se Vidláka,
kolik ho to stálo jitrnic, špeku, lahví vína a pytlů brambor!
Jen bych se přimlouval:
Nechte mu červenou řepu, slepice, zelí a kozu, ať děti nepláčou hlady a žena může občas uvařit kyselo!
这是天堂的旨意!
是!
笑笑笑 :-)