Včera bylo pololetí. Tři moje dětičky jsou už školou povinné a tak přinesly domů vysvědčení. Jsou sice v té stejné základce, ale každé má úplně jinak zaměřenou učitelku. Dcerka je už na druhém stupni a všeobecně neměla se školou nikdy problém. Učitelé ji mají rádi, v kolektivu je oblíbená a i když na ní už pomalu leze puberta, je snesitelná.
Starší kluk... ten je přesně po mně. Škola ho nebaví, pokud mu učitelka není s nějakým příkazem vhod, tak ji okázale ignoruje, vypne mozek i tělesné funkce a prostě nespolupracuje za žádnou cenu. Jeho učitelka je navíc zaměřená na výslovnost, moderní pedagogiku a Hejného metodu v matematice. Kombinace s mými geny je vražedná.
Mladší kluk je tichá voda, která břehy mele. Ve škole se nikdy nic neděje, nic se neřeší a zapomněl všechno, co si za celý den říkali, ale učitelce to takhle vyhovuje. Kluk nevyrušuje, nepere se, nezlobí, úkoly má... Všechno je v pořádku.
Ovšem já začínám mít stále větší pochybnosti. Základní školní docházka je o rok delší, ale celá v podstatě padla na první stupeň. Vysvědčení se hemží novými předměty jako třeba výchova k občanství. Mají také výpočetní techniku a od první třídy se učí anglicky.
Jenže po šesti letech docházky moje dcerka nedá dohromady kloudnou anglickou větu. Ale má jedničky. Marně přemýšlím, jestli jsou ostatní spolužáci ještě blbější nebo si nějaký moderní uvědomělý rodič stěžoval a tak jim prostě píšou dobré známky, aby byl klid. Podobné je to i v ostatních předmětech. Nikdo po nich nechce násobilku zpaměti, dějepis se omezuje na základní hesla a Palachův týden a kdybyste viděli tu učebnici o výchově k občanství, tak by se ve vaší duši rozhostil hluboký mír. Nic tam totiž není.
Rozumějte, já na naší základku nenadávám. Učitelé jsou úplně normální, všichni se známe, šikana je v mezích normálu, zatím jsem tam narazil na jedinou neziskovku a tou je Menza - ti po mně chtěli 150 Kč, že mým dětem udělají IQ test. Nechtěl jsem to platit, protože mi to přišlo jako vyhozené peníze, ale žena se na mě zle podívala, co by tomu řekli lidi, kdybychom jako jediní nezaplatili... Pak mi přišel papír, kde bylo v podsttě průměrné IQ a k tomu dvoustránková příloha, že test o ničem nevypovídá, protože není dostatečně průkazný a objektivní.
Ale děsí mě ta bohorovnost tváří v tvář té neznalosti. Mají tam neskutečně mnoho pomůcek, interaktivní tabule (křídou už skoro nepíšou), fůru vymožeností, půl roku se učili Egypt a Mezopotámii, dostali z testů dobré známky, ale něvědí o tom prakticky nic. Stejné je to i v ostatních předmětech a od sousedů mám pocit, že to ani na znojemském gymplu není o moc lepší. Když zjistím, že ve výběrové třídě na gymnáziu odpovídající osmému ročníku základky nikdo ještě nečetl Staré řecké báje a pověsti a co hůř, nikdo to po nich nechtěl...
Svým způsobem je to vlastně dobře... já si děcka dovzdělám sám, nějakou tu pracovitost do nich natluču a vlastně bych měl být celkem spokojený, že v konkurenci mnoha a mnoha totálně tupých debilů celkem pohodlně uspějí, ale naší společnosti to teda neprospěje. Vlastně bych si skoro přál, aby se děti učily nějakou kravinu od Jakuba Jandy, alespoň bych jim mohl doma říci jinou verzi, ale ani nic takového tam není. Tu a tam je některý učitel fanda do svého oboru, ale i ten největší fanda už si dává pozor, aby to nepřeháněl s informacemi, protože se vždycky najde nějaký táta parťák či podobný rodič, který je ochoten se bít do krve, aby nebyly domácí úkoly, protože děti to přece hlavně musí bavit a nesmí je to stresovat.
Před dvaceti roky jsem organizoval tábory pro německé děti. Vždycky jsem se jim potají posmíval, protože všechny věděly, co je sex a jejich CDčka byla plná písní ohledně ficken a arschloch, ale jinak nikam nedošli, nic nevydrželi, nesměli dělat žádnou ani trochu rizikovou aktivitu a hlavně nic nevěděli. Dneska to máme i u nás.
Já vážně nemám strach, že dnešní neziskovky naše děti zblbnou a ony pak budou věřit Evropským hodnotám podle Jakuba Jandy a Kalouska. Nic takového se nestane. Mnohem větší obavy mám z toho, že děti vyjdou ze školy s hlavou jasnou a prázdnou. Pak bude úplně jedno, co jim kdo bude povídat. Prostě dají za pravdu tomu, kdo bude mluvit poslední a nebo nejvíc nahlas. Bude to svět, kde každý trochu šikovný propagandista bude mít ideálně tvarovatelný materiál. Bude to svět, kde snadno vyvrátíte kecy americké ambasády prostě jen tím, že budete lhát zase trochu jinak. Nikdo to nebude schopen rozpoznat. Nikdo si také nebude nic pamatovat, všechno bude jen heslovité, zkrácené.
A tak sedávám večer u postýlek a učím. Není to tak těžké, za deset minut jsem schopen říct a vysvětlit víc, než zvládne učitel za vyučovací hodinu a někdy i za den.
Takhle začal středověk... běžnému člověku byla společnost k ničemu. Nechránila ho, nevzdělávala ho, nedávala mu žádnou přidanou hodnotu, ve městech upadal obchod, zůstala jen úřednická buzerace a jednoho dne sedláček zjistil, že sám bez státních institucí je schopen dát dětem víc než ony a tak se na stát prostě vykašlal. Důležita byla dědina, obec... ledacos se ztratilo, protože se to stejně nedalo použít.
K tomu směřujeme. Dnešní doba nás pomalu učí, jak být sami sobě policií, lékařem, soudcem i učitelem. Protože náš stát se svým výberem daní je toho schopen stále méně a stále hůře.
- Log in to post comments
Komentáře
Něco k tématu školství
U mých mláďat pozoruji, že čím mladší ročník, tím horší výsledky v přejatých vědomostech a lepší výsledky na papíře (Pinocchio měl "samé", já bych mu ze stěžejních předmětů dal s velkou bídou trojky, z počítačů jasnou kouli).
Z čeho jsem těžce rozhozen, je skutečnost, že ty "samé" má jako jediný ze tří devítek na škole.
Kurva fix, co ta děcka vůbec umějí a co tam vlastně takovou dobu dělají? Vždyť tam tráví stejně dlouhou dobu, jako kdysi my - dědci a báby v předpenzijním věku?
Vidlákovo dcera a anglina
Pokud se má dcera opravdu naučit mluvit "emerycki", máš několik špatných možností:
1/ doplácet jí hodiny s rodilým mluvčím nebo s člověkem, který v anglicky mluvící zemi pár let pobýval (špatné)
2/ vykopnout dítě na pobyt do země, kde se tak mluví (ještě horší, že ano)
3/ pokud anglinu se ženou aspoň trochu dáváte, řádně přitlačit na dítě a komunikovat s ní výhradně v požadovaném jazyku, alespoň při běžných denních činnostech (společná snídaně, večeřew, úklid, report ze školy, atd., ale vyžaduje to vaše docela pevné nervy).
Za sebe popíšu svou anabázi s ruštinou. Na základce v poho, úča ostrá jako břitva, drtila nás, jak mezi mlýnskými kameny - cítil jsem se jako mistr světa. A směle mohu říci, že z jejího drilu jsem těžil celou střední školu až k maturitě. Ovšem v momentě, kdy jsem se setkal s rusky mluvícím Ukrem Dněpropetrovska (asi v mých 14 letech), bylo vymalováno.
Pak jsem se dostal dvakrát na dvoutýdenní tábor s ruskými lektorkami. No, nebylo to špatné, pár slovíček si pamatuju dodnes, ale taky žádná hitparáda.
Následně jsem se přifařil několikrát právě k výše zmíněným Ukrorusům a zjistil jsem, že přeci jen něco málo postupně lapám, orientuju se, porovnávám skutečnou řeč s tím, co jsem se učil.
Pak uteklo pár let a dostal jsem se do SSSR ve stádiu probíhajícího rozvalu. Celkem rychle jsem oprášil základy a když jsem po několika letech v Rasíji končil (když to Jelcin přivedl na buben, nastal hromadný úprk všech firem na západ), zcela běžně se mi stávalo, že si mne Rusové pletli s Ukrajincem, anebo s Rusem ze vzdáleného konce téhle země. Pochopitelně jen v běžné mluvě, na odbornější termíny jsem vcelku pochopitelně nechytal, protože jsem se už nikdy nepřinutil zvětšovat slovní zásobu učením.
Mě učili rusky 11 let,
pak jsem jel (za socíku) na Kavkaz a bylo mi to k hovnu, horský vůdce se jmenoval Magoměd a bylo to těžké. Za dřevního kapitalismusu jsem ale psal technickou zprávu k projektu do Jakutska a přišla odezva, jestli nejsem Rus.
Re: Ládik!!! Je nebetyčný rozdíl mezi
mluvenou a psanou verzí jakéhokoli jazyka.
Kupř. já jsem schopen mizerně komunikovat v angličtině s nerodilým mluvčím, s rodilým ani náhodou, pokud tento není ochoten se snížit ke komunikaci s tříletým dítětem, zatímco nemám zvláštní problém přelouskat si anglický text, pokud není psán v nějakém slangu nebo nářečí.
Co fakt nedávám, je tzv. hungliš, produkt výuky angliny v Maďarsku v 90. letech.
Magoměd asi mluvil kavkazsko-machometánskou verzí sovětštiny (sovětština je můj výmysl a označuje nejrůznější verze ruštiny vytvořené průnikem školní ruštiny a jiného jazyka užívaného v SSSR). Proto ty problémy.
P.S.:
Ještě jedna poznámka a už mlčím, už mlčím.
S těmi rodilými mluvčími máte recht. Já jsem se se svojí hodně mizernou angličtinou nejlépe domluvil v polovině 90.let v Jemenu :-). Uměli totiž anglicky stejně blbě jako já. Zachraňoval to Kamal, lékař, který vystudoval u nás.
A ještě hláška z jednoho filmu. Američan tam říká:
"Já chápu, že cizinci mluví cizí řečí, ale kdyby alespoň mluvili stejnou cizí řečí...!"
Angličtina
Ale nejlépe se anglicky domluvíte s cizincem, který ji umí bídně, protože používá jen jednoduché věty a slova. A stačí to. Jazyk je jen prostředek komunikace, vše ostatní je na něj nabalené. Kdyby se dalo komunikovat telepaticky, tak výuku cizích jazyků nikdo nepotřebuje.
Re: Godot Já vždy dávám k dobrému
svou srážku s anglinou. Možná, že jsem to už tady psal.
Srážka první . Finsko, někdy kolem r. 93. Cosi málo jsem ze sebe vydoloval, postupně se to s počtem návštěv zlepšovalo, páč němčinu brala akorát jedna bába (prý naturalizovaná Němka)na celnici v Helsinkách a ruštinu nikdo.
Srážka druhá, asi o dva roky později v přístavu Dartford (Londýn). Celník se mě zeptal - djů spíkíngliš? A já - oujééés, nou trábl - no a to byl konec. z dalších třiceti zvuků jsem pochytil akorát slovo páspót (cestovní pas) a kánití (karnet tir). No, po pár cestách už to docela šlo, čtyři roky na střední se trošku projevily.
Srážka třetí - přifičel jsem v noci do městečka Pembroke. Zcela klasicky jsem se "ulovil" v uličkách středu města a když se po chvilce zjevil modrý maják, pokecal jsem docela družně s poliši, kteří mne ochotně navedli na adresu firmy, kde jsem dospal noc. Jaké bylo ovšem ráno mé zděšení, když jsem vyrazil za zaměstnanci a nerozuměl jsem ani slovo, přestože mluvili anglicky, přičemž oni na tom byli velmi podobně. Když už mě začínaly z mluvení bolet ruce, pochopil jsem, že mám zalézt do auta a čekat, až se zjeví číf (šéf).
Majitel firmy dojel do práce za půl hoďky a při šálku odporného čaje mi vysvětlil, že místní lopaty mluví velšsky s anglickou výslovností a anglinu zas tak moc nedávají, což jsem moc nechápal, když to je úřední jazyk. Dodnes nevím, jestli byli tak neochotní přepnout na anglinu, anebo tak blbí, že ji prostě neovládali ani k základní domluvě s inostráncem odněkud z dálného východu (cca 2 200 km).
V JARu
uměli všichni černí ve státě Mpumalanga anglicky, afrikánsky, tswana a svoje nářečí (měl jsem tam rodilého příbuzného (bílého), tak jsem věděl, do čeho jdu - každý uměl 4 řeči). V 97 tam ještě fungovaly výsledky rasistického školství. Dnes bílá banda utekla (zatím cca 2 miliony) a mluví tam vuvuzela.
Targusi, když jste tirák,…
Targusi, když jste tirák, tak byste tam měl mít nějaký přehrávátko.
Nastahujte si nějaký anglický povídání na youtube a pouštějte si na napřeskáčku s anglickejma písničkama.
Půlka znalostí jazyka je vycvičit si ucho na jejich zvuky a naučit se vnímat jazyk jako celek.
Když budete dělat přesně to, co na tý celnici - lapat slovíčka, co v tom pochytíte, tak se naučíte rozumět strašně rychle. - A jak jednou rozumíte větě i s neznámejma slovíčkama, tak se pak dál učíte už snadno.
A jako každej řidič v autě určitě něco posloucháte.
Re: Čmoud No pěkně děkuju za radu. Drobná
chybička je v tom, že na těch hranicích, po kterých jsem se teď pohyboval, nikdo anglicky nemluvil, nemluví a mluvit nebude. Ale to neva.
... z mluvení začínaly bolet ruce...
:-))) výborný, téměř mejkmájdej ;-)
A uz si sa zrazil so skotom??
co sa snazi hovori anglicky :D??
bo to des.
A v AUS zase hovoria tak rychlo, ze mi to pripominalo ostravakov. Enem po anglicky. Mal som smolu :D Ale rozumeli sme si, ked sme poinhalovali helium :D :D :D
Reakce
Skvělej film, to si ještě amíci uměli udělat ze sebe srandu. Tedy z ministerstva zahraničí. Dnes uměj jen narcisticky žvanit a jednat.
Targusi jazyk (tak jako…
Targusi jazyk (tak jako ostatní předměty) se musí učit drilem základní znalosti a pak jít do praxe naučit se co sji se vlastně nadriloval, aby se to zažilo to automatiky.
Nikdo si nepochybuje, že když ti vysvětlím jak funguje ruční pilka, že pak musíš toho člověk vzít, dát mu ju do ruky a nehcat nařezat "20prken", aby nevěděl pouze teoreticky proč tahat celou pilo a rovnoměrně, ale aby to věděla i ta ruka, zažilo se spojení mozek-ruka.
A v jazycích je to stejné, jako u všeho, ale málokdo si to uvědomí a pak přijde někdo a zázračně řekne "musíš do zahraničí na jazyk"...
Re: Ass Plný
souhlas.
U jazyka je nejdůležitější…
U jazyka je nejdůležitější umět v něm "myslet". Jakmile to někdo neumí, a pořád mu v hlavě probíhá překlad z češtiny do angličtiny (a naopak), nikdy to nebude dokonalé.
"musíš do zahraničí na jazyk" - Kecy
Nikdo do zahraničí dneska nemusí.
Je tu někdo, kdo je zrovna na internetu?
Tak si najeďte na youtube a pouštějte si co tam najdete, písničky, zprávy dokumenty - když vám to bude hrát na pozadí, tak se do toho vposloucháte strašně rychle. Garantuju.
Je úplně jedno, jestli se snažíte pochytit větu z TV youtube nebo od prodavače. Vím to já a vědí to všichni, kdo to přesně takhle udělali. Jasně když přijde učitel a řekne sit daun a ostatní si sedaj, tak pochopíte, co to znamená, ale zrovna tak pochopíte Her Majesty když na obrazovce uvidíte královnu.
Kolega se z televize naučil 9 jazyků a ve spoustě dalších si umí nakoupit a sprostě nadávat
Podobně
Targusi, to asi platí obecně. Já mám podobnou zkušenost.
Učil jsem se ruštinu na základce (jako všichni), na střední (jako všichni), na vysoké (jako všichni) a myslel jsem si tenkrát, že jsem proti ní silně rezistentní.
Ale pak v 90.letech při cestách do té velké země vždycky trvalo dva/tři dny a pak to nejednou vyskočilo z nějakého utajeného záhybu malého mozku do velkého (mám-li vůbec nějaký) a dalo se mluvit a (při pomalejší dikci) i rozumět.
Re: Godot K tzv. rozmluvení lze doporučit
stakan vodky. Nedělám si srandu. Už ve stádiu velmi mírné opilosti člověk začíná ztrácet zábrany a sebekontrolu, tudíž nedbá na takové věci, jako je správná výslovnost, bezchybná gramatika, atd. Když se tímto odbourá křeč "spisovné mluvy", mozek automaticky přepne kontrolní funkci na funkci vyhledávání správných výrazů. Mluva je pak zpočátku s chybami, ale člověkovi dává jistotu větší slovní zásoba, tedy pokud ji člověk má, že ano.
Svéráz národního lovu
Ve filmu Svéráz národního lovu (nebo rybolovu?) si Rus povídá s Finem po několika lahvích vodky. A rozumí si, horkokrevní finští hoši!
Finovi jsem v Karelii rozuměl
jenom rukama.
Katrélie - to je země, kde…
Katrélie - to je země, kde se dá ještě týden sjíždět divočinou řeka, než se dostanete k nějaké civilizaci. Ochta. Ilexa.
Já na kole
v 96, z Lahti do Rovaniemi.
Já finskou Karélii jednou…
Já finskou Karélii jednou loďmo, na jezerech okolo Savonliny.
V Savonlinně nám pršelo.
Trasy byly 150-200km denně, dojezd po 24:00h nevadil, bo světlo. Polívky ze sáčku a voda z jezer. Chytali jsme ryby, ale marně... jednou jsme ulovili kačenu. Nejpěknější oblasti bylo okolí jezera Pielinen (vrchol Koli) a NP Oulanka, kde jsem se bál medvědů. Lesní hospoda se řekne pölkkytupa. Polární kruh jsme přeťali u Santa Klause.
Na Koli jsme vylezli. Je to…
Na Koli jsme vylezli. Je to široko, daleko nejvyšší kopec. Vysoký je tak na poměry Karélie, jinak bych řekl, že Říp je vyšší. Pěkný rozhled přes jezera k ruské hranici.
Karélie je nejkrásnější z vody, z hladin jezer. Jedete po milionech kubíků pitné vody, vezmete kotlík, naberete a můžete vařit.
Všude spousta ostrovů, bylo jich tolik, že jsem z titulu své hodnosti mohl každého člena posádky nějakým tím ostrovem obdarovat.
Zvládnutí cizí řeči,
k tomu mi jeden starý pán ( bývalý profesor klasického gymnázia, řečtina/latina) vysvětloval, že u procesu porozumění/ovládnutí je podstatná melodie oné řeči.
Vnímáš onu melodii, nebo jsi toho schopen, jsi schopen danou řeč zvládnout.
A něco na tom je podle mě pravda.
naprostý souhlas
všichni nějak mluvíme anglicky, všechny 3 generace v rodině. Ale nejlepší je má 13 letá vnučka, má výborný hudební sluch a chodí na zpěv. Tedy má dokonalou výslovnost. A pro odborný projev je důležité v cizím jazyku přímo myslet.
Je to kus pravdy. Když máte…
Je to kus pravdy.
Když máte úplně malý dítě, co ještě neumí mluvit, tak si jen tak žbrblá neexistující slova, ale melodicky správně.
To může taky dělat každej (Vis Burian) Ten stakan vodky (rumu, whisky, koňaku, schnapsu) odbourá to, že se cejtíte jak idiot.
Jednou kolega se střední, se kterým jste s tou ruštinou zápolili úplně stejně, si začal dělat z ruštiny legraci a protože chtěl aby to působilo idiotsky, tak to přeháněl... a najednou mluvil se správným přízvukem. Bylo to jen o tom, že správná ruština nám přišla idotská českýma měřítkama.
Amerikanizace
Celý školský systém v ČR vidím jako postupnou amerikanizaci ČR, kdy státní škola s bídou stačí na pár základních znalostí pro plebs, aristokracie si své dětičky vzdělává na elitních draze placených školách.
Nebo na soukromých…
Nebo na soukromých náboženských školách.
Znojemský gympl
absolvoval můj syn a poté prohlásil, že střední škola mu byla úplně k ničemu, že na tu vejšku mohl jít klidně rovnou ze základky. Protože na základce měl skvělého fyzikáře a matikářku a s tím si vystačil. Maturoval v roce 2001, nevím, zda se tam něco od té doby změnilo...
Pro mě byla nejlepší střední…
Pro mě byla nejlepší střední. Vejšky byly už nižší standart.
Nebyl jsem šprt, jen jsem to chápal. (Až na jazyky) Když jsem pak jistil, jak ubohé je školství na západě, tak není nikoho, na koho bych koukal jako na lepšího jen kvůli škole. I ty jejich elitní školy... není z čeho mít komplexy.
V 90. letech mě zaujalo, jak…
V 90. letech mě zaujalo, jak někdo mluvil o tom, že je cíl, zvednout podíl maturantů a vysokoškoláků..
Řekl jsem si tenkrát, že si teda dali hodně nesnadný cíl, zvyšovat podíl středoškoláků a vysokoškoláků bez snížení laťky, to by byla v našich poměrech neskutečně náročná akce - vyškrabat tu část populace, která na to má a má nějaké překážky, bránící jí vyššího vzdělání dosáhnout a pomoci jí tyto překážky odstranit.
Bože, já byl naivní blbec!
To jenom někdo špatně…
To jenom někdo špatně pochopil školské soustavy v jiných zemích :) někde je střední vyšší jinde je vysoká až univerzita, někde říkaj maturantovi pane inženýre... Stále platí jedna křivka pro rozptyl (i inteligence), tedy pokud chce někdo mít hodně vzdělanců musí snížit nároky nebo si je musí importovat.
Jinak doporučuji sledovat https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/live/, nejenom že mluví dobře anglicky, ale mají i dobré zpravodajství a člověk zjistí jakou asi tak má váhu EU včetně jejího pupíku
Školství.
Nepamatuji si,že by za komunistů bylo až tak znevážené školství a vydávání titulů,podle funkce,kamarádů a tučného úplatku.
Pak další problém,odměňování podle počtu titulů a ne podle schopností,kolik podobných okrádá stát,když si pořídí titul a k tomu post,třeba Benda,Řápková,Gross,Hašek,Sobotka,jsou jich stovky.
V zásadě tedy školy jednou…
V zásadě tedy školy jednou stylem: Žádná vyšší idea, všichni chceme tu zabíjačku (v tomto případě vydojené peníze ze škol) a být se všemi přáteli, a o víc nejde. Vlastně se svým způsobem divím, proč se o tom Vidlák vůbec zmiňuje, protože školství jede přesně tím stylem. Být s každým zadobře, mít peníze a vydojit co se dá. A o výsledek či nějaké ideály se moc nestaráme.
Jiná věc je, že zákazníci takto vedených věcí jsou v pytli, ať už jsou to děti ve školách, nebo někdo jiný. Ale to už nikoho netrápí, protože by bylo třeba mít vyšší ideu, proč ty školy existují.
Mám za sebou úspěšně vícero vysokých škol. Jednu za komunistů - technickou, plné vysoké matematiky a fyziky, kde nikdo nikoho nešetřil. Bylo tam více matematiky a fyziky než na dnešním matfyzu. A druhou nedávno, řekněme napůl humanistickou. Pozorování je jednoduché, současný režim zmrvil univerzity do stavu, kterou zvládne i mentální retard. Z komunistické univerzity žiju a čerpám, z dnešnorežimové univerzity jen zvracím a nic nedala. Nebyl by problém studovat dnes pět univerzit najednou. Je třeba jen paměť a nic víc.
***
1) Nikdo neví, proč a k čemu by školy a univerzity měly sloužit. Všichni mají ty klídkové cíle. Rodiče nechtějí, aby děti byly zatěžovány. Ředitelé škol nechtějí mít problémy a být s každým zadobře. Děti samozřejmě chtějí odflákat co mohou, od toho to jsou děti, a proto příroda svěřila děti do vedení dospělých. Kdekdo si chce nadojit ze školních peněz do své kapsy. Ministr školství chce vykázat činnost, což znamená devastující reformy. Potentáti, sluníčkáři a naziskovky chtějí školy jako příležitost pro to promazat dětem mozek podle své sekty. Psychologové používají školy a děti jako laboratorní krysy, na kterých nezáleží.
--- Všichni chtějí být se všemi zadobře, být přáteli. Mít klídek, zabíjačku. Jen se lidem občas nelíbí ten výsledek, ale daná idea (viz začátek tohoto odstavce) nic jiného za výsledek neumožňuje.
2) U univerzit je to to samé: a) Měly by univerzity dát teoretické vzdělání? b) Připravovat lidi do praxe? c) Připravovat lidi na vědeckou kariéru? d) Dát jim všeobecný přehled? --- Kdo vi?
3) V tomto bordelu má největší smysl schopnosti dané Bohem. Číslíčko IQ určuje mnohem více, jak dopadnete.
--- Protože u vysokého IQ budete nakonec prosperovat a zorientujete se v jakémkoli systému. Což se mylně vydává za potvrzení různých úchylných metod učení: Hejného metody, montessori, walfdorské školy, a jiné úchylnosti.
--- Za průměrného či nižšího IQ ovšem závisí na kvalitě školy a píli, která se po žákovi požaduje. V dnešním světě má tak akorát smůlu. Sbohem a šáteček.
S tím IQ bych to poopravil u…
S tím IQ bych to poopravil u průměrného a lehce nadprůměrného IQ to budete prosperovat - protože zapadnete do středního proudu.
S vysokým IQ budete mít společenské problémy, protože budete pořád mimo střední proud, musíte pořád odhadovat úroveň kam kdo patří, odhadovat, co asi tak vnímají, co už ne, jakou spojitost už neudělají atd. Budete za podivína. Budete mimo, když nebudete znát triviálnosti jako že vtípek stojí na tom, že mladá Vondráčková dostala kopačky od Plekance. Budete se dohadovat s lidma o tom jak to je a zapomenete, že vlastně musíte respektovat jejich ego a nesmíte říct tohle a támhleto.
Jste tak nějak pořád v situaci Anglické královské rodiny na Harryho svatbě, kdy tam všichni koukali na toho šílenýho americkýho biskupa a statečně dělali, že to je normální. (Jen mladá princezna Beatrice měla ještě dost spontánnosti, že se s nevěřícným úsměvem dívala po ostatních, co to jako má bejt). Ostatní staří profíci se neudivovali nad ničím, navyklí pozdravit každýho místního krále v jeho parádní čelence z peří a se šňůrkou přidržující jeho pouzdro na penis. - Jen vy pak nemáte nikoho, kdo by to viděl jako vy.
IQ
IQ nebo vzdělanost jsou celkem k ničemu, jinak by univerzity byly plné superbohatých lidí. daleko důležitější je EQ nebo dovednosti komunikace, chcete-li. IQ pomůže, ale samo o sobě úspěch nezajistí. Naopak příliš vysoké je pro úspěch stejně škodlivé jako nízké. U vysokého IQ si dotyčný uvědomuje všechna rizika - a nezkusí to. Ten s o něco menším IQ neví, že to nejde, a většinou se mu díky náhodě povede, že riziková situace nenastane. A má přeci jen dostatečné IQ, aby se těm nejhorším situacím vyhnul.
EQ zajistí úspěch primárně…
EQ zajistí úspěch primárně max ve formě "vyčůranosti".
Katedra studií lidského pohybu
byla otevřena na Ostravské Universitě. Dá se tam studovat rekreologie. Fakt nekecám - https://pdf.osu.cz/ktv/
Nejdřív jsem myslel, že to je určeno pro připrchlíky, aby se uměli lidsky pohybovat na splachovacím hajzlu, ale studijí se tam i problémy spojené s inaktivitou obyvatelstva ostravského regionu. No poser mi prsa.
Ten starej fousatej pán…
Ten starej fousatej pán musel bejt kdysi jistě největším místním přeborníkem v pohybu jazyka po žaludu a kolem rektálního otvoru.
- Jinak je vznik této katedry nevysvětlitelný.
No a otázka, jsou vědomosti vůbec zapotřebí?
Hele, taková bývalá first lady ámerika, se diví, proč v letadle za letu nelze otevřít okno a vyvětrat.
Polská expremiérka je přesvědčená, že lidé kamenovali dinosaury.
A kam to dotáhly takové osoby?
Kolik lidí nábožně naslouchá jejich projevům?
Jaké úcty se jim dopřává?
Proto ji Rusové chtěli
Proto ji Rusové chtěli za prezidentku USA. Předvídatelný idiot je požehnání pro všechny ostatní. (Tímto jsme si připomněli památku Václava Havla)
Mimikry
Je prokázáno, že například i mezi afroevropany, učitelkami, čeleny současné ČSSD a dokonce prý i mezi členy Europarlamentu je navzdory sexistickým, politickým a rasovým předsudkům určité promile inteligentních lidí!
Dokonce i mezi blondýnami se se najdou!
Je známý případ sekretářky, které šéf řekl:
Nezlote se, Maruško, ale vy jste tak hloupá, že vás budu z rozhodnutí našeho generálního ředitele muset propustit...
Ledaže byste si přinesla potvrzení o úspěšném složení testu IQ s kulatým razítkem.
Za týden přijde Maruška s požadovaným lejstrem.
Šéf si ho přeslabikuje a nevěřícně zařve: Ježíšmarjá, vy máte sto šedesát ???
To je o pětašedesát víc než já a o pětapadesát víc, než má náš pan generální!
A blondýna smutně špitne:
Víte, co jsou to mimikry, pane řediteli?
Trochu mimo téma ....
I když - slavnostní večeře za dobré vysvědčení by se dala.
Nemocná polská krowa
pečená do zlatova
přišla do českých restaurací;
nikdo se nepozvrací
lid žere humus normálně
stejně to vyjde análně
tak kdo by se s tím sral?
Kdo zdlábne víc, je král.
Přitom není nic jednoduššího…
Přitom není nic jednoduššího než vzdělání od vysoké školy zpoplatnit.
Dobrý večer všem
Píšete všichni pěkně, hezky se to čte. Moc vás dnes chválím, že jste nereagovali na trolla, který si ještě v noci pospíšil.
Je tu to staré - "škola je základ života", ale ani sebelepší základy k bydlení nestačí, i vzdělání je jen hrubá stavba, o všechno ostatní se musí postarat rodina a člověk sám. Školství se kritizovalo vždycky, ale podle mne nejhůře ho poškozují radikální změny.
Popsal jste své děti skvěle Vidláku a i když "neziskovky" možná "děti zblbnou", takhle zasetou blbost odfoukne první vítr. Stačí si připomenout naše školní léta a náš přístup k učení - přežili jsme bez úhony nejen špatné osnovy, učitele, propagandu, ale i vlastní nezájem. Každý si pamatujeme, jak do nás hustili tehdejší "J.Jandy", (kteří jsou dnes pro mladé zajímaví spíš praxí pornoherce) a přesto (nebo právě proto) máme svůj názor, neohnulo nás to, jen naučilo pochybovat, což člověk zúročí až v dospělosti..
Když naše vnoučata v určitém věku přinášela ze školy nesmyslné "moudrosti", měla jsem tendenci jim vysvětlovat, že není jen "černá a bílá", ale docházelo jen ke sporům, které nic nevyřešily, protože děti "věděly", že má pravdu škola a já že asi žiji v pravěku. Řekla jsem si, že nemá smysl znejisťovat je ve věku, kdy zatím hledají sami sebe. Úsměvné je, že ještě v prváku VŠ mi potomek argumentoval tím, že když "to" přece má v knize a přednáší jim to ve škole, tak je to pravda. Silně mi to připomnělo mou mladickou důvěru v učitele (je to blb, ale veřejně lhát by si nedovolil), v lékaře ( přece by si nevzal na svědomí, kdyby ze mne udělal mrzáka), ve vážené autory (přece by mu lži knižně nevydali). O to tvrdší byl náraz na realitu, který postupně přicházel a tak i naše děti se k tomu holt musí dopracovat samy, max. za naší podpory. Až v dospělosti jim dojde, že naše zpochybňování v nich probouzelo zvědavost a touhu dívat se z více stran.
Jen se dnes usmívám, když se někdo chlubí podporou studentů, protože vím, že min. do 25 let je to od nich jen hledání a proto jsou nespolehlivé, mají jiné zájmy, politice nechtějí ani rozumět, zajímají se jen o to, co je baví. Jako kdysi my. Alespoň tak to vidím já. Sami, jen s nápovědou a možná vzory v rodině si mladí hledají své cesty a i když drobná zklamání občas zažívám, tak si vždycky uvědomím vlastní chyby i životní omyly a zadoufám v snad pozdější "sklizeň zasetého". Ani dnes nemůžeme po dětech chtít, aby už v dětství a mládí uměly rozlišovat, zvláš't když jejich "jasno" vypadá zatím jinak, než naše :-).
VENEZUELA
Protože se tu včera diskutovalo o Venezuele, přidávám ještě pro ty, kdo sem před spaním nakouknou, levicový, a(le) informovaný pohled:
http://casopisargument.cz/2019/02/01/co-ceka-venezuelu-a-latinskou-amer…
Infromaovaný asi ano. Ale…
Infromaovaný asi ano. Ale nikoli realitou a pravdou. Nejspíš nějakým aeronetem, sputnikem nebo zvedavcem ...
Poděkování Vidlákovi
Vidláku,
dík za dnešní článek.
I diskuze se povedla.
Vzhledem k tomu, že mám příbuzenstvo doslova zamořeno kantory, exmanželka byla kantorka, mám mezi učiteli všech stupňů známé a kamarády a sám jsem se pár let učením živil, dávám čtyři a půl slepice, ale dobře propečené !!