Sice jsem původně plánovala, že bychom si povídali o bydlení, ale zdá se mi, že situace ve vzdělání, ať už v Mississippi nebo v Čechii, je aktuální a palčivý problém. Tudíž bydlení může chvíli počkat.
Oběma mým dědům komunisté zlikvidovali živnost, takže už od mala mi máma říkala: "Uč se. Co máš v hlavě, ti nikdo nevezme." Poslouchala jsem to někdy víc, někdy míň, ale zadřelo se to pod kůži a myslím, že vzdělání považujeme za důležité všichni. (Otázkou je, co si pod pojmem vzdělání představujeme. Možná každý něco jiného.) Stejně jako v Česku, tak i ve Státech má každé dítě nárok chodit do státní základní školy zdarma. Má to jeden, docela malý háček. Příslušnost ke škole je daná adresou a přes to vlak nejede. Někdy to jde do takových absurdností, že třeba děti na jedné straně ulice chodí do jedné školy, zatímco jejich sousedé přes ulici chodí jinam. Takže, pokud rodiče, ať už z jakéhokoli důvodu nechtějí aby jejich dítě danou školu navštěvovalo, mají několik možností. Buď se skutečně přestěhovat, nebo si aspoň najít podnájem v požadovaném školním okrsku, nebo zvolit soukromou (v našem okrese církevní) školu a platit školné. (V našem okrese se školné pohybuje kolem 500 dolarů za dítě a měsíc. U dalších dětí se školné trošku snižuje, takže pokud třeba máte 3 děti, neplatíte 1500, ale míň. V hlavním městě Jacksonu začíná školné v soukromé škole někde na 750 dolarech za dítě a měsíc.) Další možností je jít do domácího vzdělávání. (Pokud máte tři a víc dětí a uvažovali jste o soukromé škole, pak se to celkem vyplatí, aby maminka zůstala s ratolestmi doma.) Systém domácího vzdělávání mají hezky propracovaný s učebnicemi určenými přímo k tomuto účelu. A přesto přese všechno mám určité pochybnosti, jestli je to dobrá věc. Viděla jsem pár dětí, které domácím vzděláváním prošly a v pubertě nebyly schopny se vyrovnat s tlaky kolektivu, když přešly na střední školu. A pak se to s nimi táhne do dospělosti. Docela ráda bych slyšela váš názor na toto téma.
Měla jsem možnost trošku kouknout pod pokličku státní základní škole když jsem tam týden dělala asistentku učitelce první třídy. Ve třídě byly děti rozesazeny kolem stolečků. U každého stolečku bylo 6 - 8 míst. Pokud dítko zlobilo, učitelka ho přesunula do izolované lavice stojící bokem. Stěny nesahaly až do stropu, proto neexistovalo, že by děti byly trošku hlučnější - rušily by sousední třídu. Dveře třídy byly vybaveny okénkem, a odhrnutým závěsem. Okénko tam bylo proto, aby byla vnější kontrola, co učitelka s dětmi dělá. Závěs tam byl pro případ, že by do školy přišel střelec, aby bylo možné mu zabránit v pohledu do zamčené třídy. V rohu třídy byla umístěna vlajka Spojených států. Vyučování začínalo Přísahou vlajce Spojených států. Děti se seřadily před vlajkou do řady, daly pravou ruku na srdce a společně s učitelkou recitovaly: "Přísahám věrnost vlajce Spojených států amerických a republice, kterou představuje; jednomu nedělitelnému národu před Bohem, se svobodou a spravedlností pro všechny." V té škole to ještě stále dodržovali, ale jinak se od toho valem upouští. Pak následovaly vyučovací hodiny psaní, čtení, počty tak jak to známe i v Česku. Snad jen co se týká pravopisu. České děti to mají lehčí - napíšou, co slyší a musí se jenom naučit y/i, s/z, ě/je. Anglicky mluvící děti se musí učit psát jednotlivě celá slova. (Dokonce existuje celonárodní soutěž Spelling Bee - Hláskující včelička, kde děti soutěží v tom, kdo rychle a správně vyhláskuje slova.) Co mě překvapilo, byl systém přestávek. Nebyly ohraničené zvoněním. Učitelka si to hlídala sama. O přestávce učitelka odvedla husím pochodem děti za naprostého ticha pomalým, ale hodně pomalým krokem na záchod, kde musely stát venku přede dveřmi a dovnitř pouštěla jen tolik, kolik tam bylo záchodů. A u klučičího záchoda požádala kolegu aby tam dělal dozor - ona jako žena to nedělala. Když pak stejným stylem odvedla děti zpátky ke třídě, stoupla si do dveří a každému dítěti šprkla na ruce dezinfekci. Žádná voda, žádné mýdlo, žádné ručníčky visící na háčcích u dveří - ve třídě ani umyvadlo nebylo. Kolem poledne jsme odvedly děti do jídelny na oběd. Oběd byl bufetového stylu. V nerezových nádobách za proskleným pultem byla vystavena jednotlivá jídla - dušená zelenina - sladké brambory, hrášek, mrkev, vodnice; maso, hranolky. Děti si mohly ukázat, co z toho chtějí a kuchařky jim to naložily. K jídlu se používaly jednorázové talíře a příbory. Po obědě z toho byly snad 3 velké pytle odpadu, možná i víc. Po obědě jsme pak děti odvedly zpátky do třídy, kde měly polední klid. Učitelka zatáhla závěsy, děti si položily hlavu na lavici a odpočívaly, zatímco učitelka opravovala sešity. Když vyučování skončilo, odvedly jsme děti k autobusům, které je rozvezly domů. Bylo potřeba hlavně dohlédnout, aby dítka nenastoupila do špatného autobusu. Ještě bych chtěla dodat, že obědy jsou pro nemajetné děti zdarma a rozvoz autobusy je zdarma pro všechny. (V jiné situaci a jiné škole ředitel v hovoru zmínil zajímavou věc. Školy nemají problém se záškoláctvím. Děti přijdou do školy i pokud jsou, třeba pro dobrý prospěch z některých aktivit uvolněni. Jednak dostanou najíst a jednak je pro ně škola "přístavem bezpečí".) Jednou věcí, která mi chyběla byl fakt, že prvňáčci si nerozhýbávali ruku na psaní, ale rovnou se učili psát - tiskací a nedbalo se na dobré držení tužky. Tak si asi umíte představit ty křečovitě držené tužky. (V dobré škole se pak děti naučí psát i psací, ale to až ve třetí třídě. Jak to psací písmo zvládají je ale vidět na podpisech vedoucích různých podniků, kdy jejich podpis často vypadá jako podpis malého dítěte.) Jedna věc se mi v té škole líbila. V určitou dobu mělo několik ročníků hodinu, kdy se žáci rozcházeli na různé předměty - ne podle věku, ale podle zájmu - někteří měli například společnou zkoušku orchestru, kde ti starší podporovali ty mladší, jiní měli práci v knihovně, další v tělocvičně atp.
Bill a já jsme členy presbyteriánského sboru, který provozuje mateřskou školu, předškolní přípravu a první až šestou třídu. Původně měl sbor kostel v centru města, ale majetný člen poskytnul sboru pozemek víc na předměstí, což umožnilo sboru se rozmáchnout. Prodali původní budovu kostela (Dnes je z něj kulturní centrum.) a za získané peníze a příspěvky členů postavili kostel nový, spojený se školní budovou. Přes týden škola využívá i kostelní prostory, o víkendu a ve středu večer naopak církev využívá i školní třídy. V této škole je režim volnější než ve škole z předchozího odstavce, ale zase tam musí nosit uniformy. Jelikož je to škola církevní, nedostává na provoz peníze od státu, ale musí si na sebe vydělat. Rodiče platí školné (což jim však nesnižuje daňovou povinnost, takže stejně spolufinancují státní školství) a několikrát ročně se pořádají různé akce za účelem získání prostředků na provoz, např. podzimní karneval. Zrovna dnes byl zveřejněn výnos podzimního festivalu - téměř 24 tisíc dolarů. Na vybavení tříd je to znát, ale troufám si tvrdit, že české a moravské a slezské třídy jsou vybaveny přinejmenším stejně dobře, ne-li lépe. Ve třídách sedí žáci v lavicích pro jednoho, ne jako u nás po dvou. Kdybych porovnala české školy na jedné straně s tím, co vidím tady, řekla bych, že v Česku se dává víc důraz na pochopení souvislostí, zatímco tady spíš na memorování faktů. Některé učitelky si stěžují, že nemají čas učit, protože veškerý čas věnují drilu, aby děti prošly testy. Buďme vděčni za Komenského. Tady o něm neslyšeli, takže takový postulát "od jednoduššího ke složitějšímu" je tu jen takové lehké doporučení. Jak jinak vysvětlit, když učitelka učí ve druhé třídě děti šít na šicím stroji a hrát šachy, když ještě nemají zvládnutou jemnou motoriku a hrát dámu či mlýnek taky neumí. Některé bolesti jsou stejné v Česku i tady. Konkrétně mám na mysli pouštění filmů dětem v mateřince. Štvalo mě to, když jsem vodila svoje děti do školky a v herně běželo video, a bolelo mě srdce, když jsem totéž viděla i tady.
Pan Vidlák tu čas od času nastolí otázku, co nastane, pokud dojde na dlouhodobý blackout a naznačuje možná řešení pro přežití, se zvláštním přihlédnutím k základním životním potřebám jako je voda, potrava, topení. Otázku bezpečnosti obvykle přenechává jiným. Ale je tu také otázka vzdělanosti. Kolik vzdělání bude společnost v krizi schopná zachovat? Kolik informací budou rodiče schopni předat v rámci rodiny? Bude možné provozovat školu bez energií? Kdo tam bude učit?Jak se budou muset upravit vzdělávací osnovy, aby se zachovalo to nejpodstatnější? Informace typu "kolik existuje na světě pohlaví" najednou zřejmě přestanou být zásadní. Které předměty budeme schopni zachovat? Matematiku? Chemii, fyziku, dějepis, mateřský jazyk, druhý jazyk, pracovní výchovu, občanskou výchovu, brannou výchovu, hudební výchovu, výtvarnou výchovu? Protože najednou začnou být důležité úplně jiné znalosti a dovednosti. Vaření, domácí práce, které momentálně za nás dělají stroje - nejde jen sehnat valchu, ale taky vědět, jak se na ní pere. Rozdělat oheň v kamnech. Základy zdravovědy - nejen ošetření úrazů, ale i ošetření nemocného. Kolik učitelek by ještě dalo dohromady šití, pletení, vaření, zdravovědu, péči o dítě...? Těm schopným se omlouvám už předem. Další otázkou je - jak bude v případě blackoutu výuka koncipována. Můžeme zapomenout na distanční výuku přes internet. A v zimě sedět ve škole? Bude mít škola zdroj tepla a světla? Bude schopna zajistit základní hygienu? Alois Rašín ve vězení vypracoval svůj návrh na měnovou odluku pro stát, který v té době ještě ani nevznikl. Ale když vznikl, on jen vytáhl podklady ze šuplíku. Dá se do vypracování směrnic pro případ blackoutu nový ministr školství? Protože pokud k blackoutu dojde, nebude internet, aby směrnice rozeslal. Nebo si to bude muset každá komunita/škola udělat na koleně po svém až dojde na lámání chleba?
Na prvním snímku vidíte klasický školní autobus. Pro vás, jako řidiče, pokud se někdy budete projíždět po americké silnici je důležité vědět, že pokud začne školní autobus blikat bílým světlem, znamená to, že bude zastavovat. Při zastavení se rozsvítí červené světlo, do vozovky se vykloní závora a řidiči v obou směrech mají povinnost zastavit a čekat, dokud se autobus opět nerozjede. Na dalších dvou snímcích jsou testové otázky pro pátou třídu. Názor si udělejte sami. Píše se v nich:
Matematika: Společenské vědy
61 Nakreslete osy souměrnosti pro velká písmena abecedy. 1 Vyjmenujte 7 kontinentů.
62 Vypočítejte plochu čtverce, obdélníku, kruhu a trojúhelníku. 2 Vyjmenujte 15 států světa.
63 Vyjmenujte druhé mocniny až do 225. 3 Vyjmenujte 15 světových velkoměst.
64 Napište římské číslice do 100. 4 Vyjmenujte 15 typů obydlí.
65 Vyjmenujte 5 slavných matematiků. 5 Vyjmenujte 10 států Jižní a Střední Ameriky.
66 Získejte 100% v kvízu na výpočet plochy a obvodu obdélníku. 6 Vyjmenujte 10 států na pobřeží Pacifiku.
67 Získejte 100% v testu na druhou odmocninu. 7 Vyjmenujte 10 států v Evropě.
68 Získejte 100% ve 4-minutovém testu na základy sčítání. 8 Vyjmenujte 10 států v Africe.
69 Získejte 100% ve 4-minutovém testu na základy odečítání. 9 Vyjmenujte 10 významných vodních ploch.
70 Získejte 100% ve 4-minutovém testu na základy násobení. 10 Vyjmenujte 10 významných světových řek.
71 Získejte 100% ve 4-minutovém testu na základy dělení. 11 Vyjmenujte 10 světových pouští.
12 Vyjmenujte 10 velkých jezer v Severní Americe.
13 Vyjmenujte 10 významných hor nebo pohoří.
14 Vyjmenujte 50 států (USA)
15 Označte názvy 50 států (USA) na slepé mapě.
16 Vyjmenujte hlavní města jednotlivých států.
17 Vyjmenujte 13 původních kolonií.
18 Vyjmenujte 10 původních indiánských kmenů.
19 Otestujte si znalosti o Mississippi na slepé mapě.
20 Jak se jmenuje náš okres a jmenujte sousední okresy.
21 Vyjmenujte státní symboly Mississippi.
22 Vyjmenujte 8 cestovatelů - objevitelů.
23 Bojiště Občanské války.
24 Vyjmenujte v pořadí 1. až 10. prezidenta.
25 Vyjmenujte v pořadí 11. až 20. prezidenta.
26 Vyjmenujte v pořadí 21. až 30. prezidenta.
27 Vyjmenujte v pořadí 31. až současného prezidenta.
A na závěr 2 z mnoha motivačních nápisů, kterými byla vyzdobena 5. třída. Na prvním se píše "Nejhorší chybou v životě je neudělat žádnou." Na druhém: "Nikdo není dokonalý. Proto mají tužky gumu."
- Log in to post comments
Komentáře
Ano, Gerde,.....
….. přesně taková bude moje taktika. Za pár dnů/týdnů se uvidí, jak moc bude z toho mraku pršet. Odhaduji to na velkou první vlnu (průtrž mračen), ale pak na postupné ubývání oblačnosti a nakonec spíše sucho.
Ono je to ještě smutnější…
Ono je to ještě smutnější.
Přišla mi SMS, že mám termín na třetí dávku. Ale, v ten okamžik jsem byl již dost schvácen odhadoval jsem covidem, neb nám ho donesla dcerka ze školy. Tudíž testy a ano pozitivní. Zrovna když již asi pominula ochrana předchozího očkování. Manželka očkovaná, další dcera očkovaná a máme to všichni krom snad nejmladšího synka.
Očkoval jsem se právě proto, aby uvedený scénář nenastal. Pokud nebude k dispozici Valneva, již očkování nikdy. Nasrat té vylhané pakáži!!!!
Věštče,
zrovna si procházím něčím malinko podobným. Ale jako komplet NEOČKO. Zítra večer bude vše jasnější, jak se věci mají.
znechucen
Jestli někdy přestanu číst tady diskuze.... bude to hlavně kvůli tomu ukecanýmu-chytrýmu. A modří už vědí...
Stačí rolovat, ne?
Taky si vybírám.
P.S.
Nemělo být "moudří"? :-)
školství
Škola,hlavně vyšší mne minula,jinak základní mne provází pořád,doučoval jsem syny,vnoučata,teď i dva pravnuci.
Zaujal mne ten autobus,snad byl vyroben v padesátých letech.
otázky typu
vyjmenuj 10toho či10 onoho mi přijdou úplně zbytečné a dítěti nic nedávající.Jsou verbální nutně vyžadující drikl a v dnešní době internetu a informační inflace zbytečně paměť zatěžující. Tyto typy otazek jsou tak pro cvičené opice a v testu vlastně převládají . 10 světových pouští nevyjmenuji ani já a vyjmenovávat v 5. třídě prezidenty,když jich bylo tolik ,k čemu to děcku je?
memorování
Jo, jo, memorování bez souvislostí je zbytečné. Ale bez jistého faktického základu nepomůže ani internet. Když o problému aspoň něco nevím, tak nebudu ani vědět, CO a KDE si mám vyhledat, abych si mezery dostudoval. Tady je ukázka, jak to asi v Améru vypadá:
https://www.youtube.com/watch?v=kRh1zXFKC_o&ab_channel=JimmyKimmelLive
Google
na dotaz kolik je na světě pouští vyplivne 14 jmen z toho bych dala dohromady 6 a ještě Karakum a Kyzylkum jen díky tomu,že sovětská střední Asie se v mém dětství brala dost podrobně,vůbec zeměpis SSSR měl vyhrazen v osnovách celý jeden rok. Oni znají možná údolí smrti,když je to u nich nebo Atacamu u sousedů,ale stejně 10 je moc. A k čemu v 5. třídě. Asi proto,že toto lze nadrilovat. Jako komisař Rex,vysypal mu páníček pytel hraček na zem a Řeči přines toto a přines ono a psík nosil a nosil a nakonec ho páníček podrbal za uchem a odměnil houskou se salámem. Je toto dobré i pro děti?
Krampola
a jeho pořad nikdo není dokonalý někdo okopíroval?
pouste
Ja bych nebyl tak prikry.
Obcas internet neni, takze nejake to zakladni info se muze hodit a 10 prikladu neni prece treba nijak biflovat. To je tak na procviceni si pameti. (ale mozna uz jsem stary)
Jinak u tech pousti je to asi dane tim, ze jich je v USA docela dost. Ted hned namatkou me napada poust v Nevade, Sonore, Mojave.
To
je právě ten spor o škole,co drilovat,co nosit v hlavě. Informací je mnoho a co je podstatné. Ovšem test,kde je většina otázek vyjmenuj 10 toho 10 onoho ( i deset se mi zdá moc) mi přijde velmi jednostranný na zjištění čehokoli,snad jen jakou má dítě paměťovou kapacitu.
Já vždy otázky tohoto typu dávala jen jako záchytné,aby nikdo nedostal 5. Jednou v písemce z botaniky na téma dřeviny a byliny byla otázka napiš jména 5 dřevin. Jeden hoch napsal klavír stůl židle parkety. Vyprávěla jsem to jako vtip ve sborovně,slyšel to pan ředitel a hoch za 2 dny už chodil do zvláštní
Desert
Karakum, Kyzylkum, Gobi, Atacama, Kalahari, Sahara, Mohave, dále poloostrov California Baja je jedna velká poušť tedy Desierto de California Baja, dále Desierto de Chihuahuacan a dále v Austrálii, například Gibsonova poušť. Jinak Desierto de Sonora je na území pěti států: v Kalifornii a Arizoně, na části poloostrova a státu Dolní Kalifornie a na území států Sinaloa a Sonora.
Az prijde blekaut
a nebude fungovat Google, tak se ty namemorovane informace budou hodit.
K čemu vám při
blekautu bude chronologická znalost 11.-31. prezidenta nebo 10 indiánských kmenů? Malou nasobilku zpaměti jistě neumí,neb něco se učit zpaměti je přeci fuj.
Vcera davali Smrtonosnou…
Vcera davali Smrtonosnou past 3. A jak se jim tam 21.prezident hodil!
.
I memorování trénuje mozek. K chápání souvislostí je potřeba nejprve znát jisté kvantum faktů.
To že dnes průměrný žák střední školy s maturitou nedovede alespoň vyjmenovat naše prezidenty je ostuda. Koneckonců je jich zatím jen 11.
našich 11
nebude,takže nikdo
Je je je nás jedenáct....
Masaryk, Beneš, Hácha, Gottwald, Zápotocký, Novotný, Svoboda, Husák, Havel, Klaus, Zeman.
Hele - bylo jich jedenáct (někteří opakovaně)!
Souhlas.
On bude myslím jakýsi rozdíl mezi dětským mozkem, který si dokáže zapamatovat naučená fakta (mmchd. přinejmenším dobrá průprava třeba pro kariéru komedianta) a obdobným mozkem, který si dokáže zapamatovat jen to, že vše najde na gůůůglu a víc neví.
Není zase až tak důležité, co se memoruje, ale zásadní je ten probíhající trénink mozku k rozšíření jeho paměťové kapacity a pšstování schopnosti se v již zapamatovaném orientovat.
Zpravy z domova. Moskva ...
V Rusku bude přerušeno přijímání studentů do internátních škol ve 43 oborech. Opatření má přiblížit strukturu vzdělávání potřebám ekonomiky.
Na Ukrajině jsou rozhořčeni nadměrným ziskem Gazpromu v roce 2021. Šéf operátora plynovodního systému na Ukrajině Sergejem Makogon se pohoršoval nad údaji o zisku ruské energetické společnosti Gazprom.
Ukrajina odmítla dovoz elektrické energie z Ruska a Běloruska.
Vladimir Putin vyzval G20 k urychlení procesu vzájemného uznávání vakcín proti COVID-19 a certifikátů o očkování.
Na ruském ministerstvu zahraničí promluvili o diskriminaci ruských diplomatů v některých zemích jen proto, že byli očkováni ruskou vakcínou.
Ruské ministerstvo zdravotnictví doporučuje Sputnik Light pouze pro revakcinace.
V Rusku denní počet nových nákaz COVID-19 vzrostl na 40.251.
Pracovník Ermitáže udeřil návštěvníka, který se pokoušel vstoupit do muzea přes východ, do tváře. K incidentu došlo v důsledku nervového stresu v první den zavedení QR kódů pro návštěvu muzeí v nepracovní dny.
Argentinský ministr zahraničí na setkání s Lavrovem oznámil, že se nechal očkovat „Sputnikem V“.
V Kyjevě byl zmlácen taxikář za prosbu, aby si klienti nasadili roušky. S otřesem mozku a zlomenou čelistí ještě musel zadarmo útočníky odvézt z centra Kyjeva na jedno z předměstí.
V jedné z kubánských zoologických zahrad prohlásili, že se pandemie koronaviru pozitivně odráží na porodnosti ohrožených zvířat.
Na Ukrajině majitelka cestovní kanceláře prodávala klientům padělané COVID certifikáty.
Zakarpatsko se ocitlo na hranici ekologické katastrofy v důsledku neodborné demontáže záložní větve ropovodu ze Samary. Látky, které pronikly do půdy, jsou klasifikovány jako mimořádně nebezpečné. Událost bude mít těžké následky.
Na Ukrajině chtějí zavírat lidi na osm let za falšování COVID certifikátů.
Zdroj:Facebook
Pfizer
"Na Ukrajině jsou rozhořčeni nadměrným ziskem Gazpromu v roce 2021. Šéf operátora plynovodního systému na Ukrajině Sergejem Makogon se pohoršoval nad údaji o zisku ruské energetické společnosti Gazprom."
A to pockejte, jak budou Ukrajinci vyvadet, az jim reknou kolik vydelal v roce 2021 treba Pfizer.
To byla legrace, americke firmy vydelavat mohou, mame prece ten volny trh. Rusak nam suroviny musi dodavat podle vyzadani za nami urcene ceny, jinak by prece muzici nemeli co zrat.
dík Homere
Jako člověk odskakující si od svýho čárání tyhle přehledy zpráv vítám = šetří mi čas!
Kde to žijeme ?
Pokud si paní Petra myslí že žijeme v "Čechii" nemám zájem si číst její další texty ani diskuze.
Dekuji za informaci,
bez ktere bych neusnul.
Re: prox Velmi správně!!! Paní Petra vůbec neví, že jedině pravý
název této země je Čechistán.
Pochopitelně se všemi konotacemi vyplývajícími z použité přípony.
Jinak speciálně pro vás - modifikovaná "Čechie" se v zahraničí užívá dosti hojně.
Takže vám zbývá opatřit si jedno z deseti vyjmenovaných obydlí (navrhuji zemljanku, anebo počeštěnou zemljamku), zapálit si perolejku a študovat Starý zákon.
Zalkej, Čechie !
zněla pokud si vzpomínám, první věta článku tehdejších vlasteneckých novin po požáru národního divadla....
Považuji to za přiměřenější název pro česky mluvící země (Čechy a Moravu + částečně Targusistán) než "Česko"! :-)
Re: prox
Název Čechie jsem použila, abych zahrnula Moravu a Slezsko.
nebylo by jednodušší používat jen
doma nebo u nás.... z cizinců to nikdo nečte a neuráželo by to cizáctvím
jen ještě název čechie se domnívám se začal používat
jako nějaká truc akce proti tlaku poněmčování, ale přesně ve stylu poněmčování.
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cechie_(postava)
Myslím , že použití u nás, naše, doma/tedy pokud ještě nás berete jako domov/ nebo u Vás,
Re:Czechia
Skutecne se to poslednich 5-8let pouziva. Czech republic je celkove dlouhe. Nevleze do kolonek v tabulkach. Podobne pisi i Slovakia, anebo ve stejne tabulce Finland. Czechland by se nam asi nelibilo.
Nevím,
co je na tom dlouhého. Je spousta zemí, které se takto nazývají. Eurohavloušismus Česko také odmítám říkat. Když byly debaty o názvu státu, tak "odporníci" povídali, že je to etymologicky správně. To se dodnes omílá. Jenže už necitují druhou partu, která tehdy oponovala, že je to kravina, jelikož by se mělo říkat třeba Jihoafricko. Což se rozhodně nepoužívá. Stejná ohyzdnost jako Česko.
Paní Petro,
díky za další článek. Jedno z mých historických zaměstnán bylo kantoření a celá rodina z matčiny i otcovy strany je kantory beznadějně promořena.
----
Obdivuji na vás schopnost ukázat v kapce vody oceán rozdílů i paralel mezi námi a záloužní zemí, kde naše zítra již znamená včera.
Ale zrovna tak obdivuji Vaši schopnost decentně reagovat na připomínky některých zdejších diskutérů, které jsou (a teď se budu maximálně snažit o eufemizmus) poněkud hovadské.
Petro, nedejte se deprimovat.
Petro, nedejte se deprimovat.
Zalkej, Čechie!
zněla, pokud si vzpomínám, první věta článku tehdejších vlasteneckých novin po požáru národního divadla....
Považuji ˇvechie za přiměřenější název pro česky mluvící země (Čechy a Moravu + částečně Targusistán) než "Česko"! :-)
Česko -
jak by plesklo na placatý kámen. Hnus, hnus, hnus. Čechie je super.
ještě hezčeji to vystihl Kainar
a Mišík zazpíval:
.
.
Jeden z nich kulhavý učitel na cello
zasmál se nahlas a všichni se pohnuli,
zasmál se nahlas a ono to zaznělo,
JAKO KUS MASA KDYŽ PLESKNE O ZEM
.
.
.
https://www.youtube.com/watch?v=AMOVsU8H6mw
.
Myslím, že pan Mišík, při vší úctě k jeho tvorbě, se za toho Kainara už nějakou dobu tluče do hlavy.
Používají ho jako důkaz.
"No koukejte, kolik máte svobody! Mišík může zpívat, co chce! Merta taky!"...
nevím o tom!
na vlastní oči sem viděl a na svý uši i slyšel, že naopak tvorbu Kainara i osobní seznámení s ním chválil ... i přes všechno to, co Kainar oficiálně tehdy zastupoval.
Mimochodem, byl to naopak Kainar, kterej prohlásil, že by si nejraději prohnal kulku hlavou .... do hlavy však nikomu nevidím a už dávno nikoho neodsuzuju!
Ale furt platí, že blbíš nemůže vědět všechno a taky, že neví!
Re: AH Jste blbej ropnej pták, a to úplně ganc, páč nevíte, že
Čechie nemůže lkát, neboť Čechie byla a ještě stále je řvoucí "překoňovaná" bestie na dvou kolech.
Zde:
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cechie-B%C3%B6hmerland
Neboli byla to ve své době nejdelší motorka na světě svěťoucím a mohla vozit tři až čtyři kusy klientů, totiž cesty chtivých vošmrdů, kteří se na tento peklostroj odvážili vylézt a nepočítali s nějakou pitomou dlouhověkostí a podlým vykořisťováním sociálního systému první republiky v podobě pobírání starobního důchodu.
A potupil jsem vás při nedělním obědě proto, aby paní Petra viděla, co ji tady čeká. A že ani nedělní řízek ji neochrání vůči přívalu mých invektiv a neplacených dobrých rad.
Přesně.
Ona prý nemá moc veliký papírový výkon, J500OHC má papírový větší - ale ten objem i v jednom válcu, ten že táhne, jak lokomotiva.
I se třemi lidmi, je potřeba do kopců být opatrný s plynem. Vyslechl jsem to u piva, od majitele klasické Čechie 2+1. Během jednoho výletního odpoledne, v kopcovitém terénu a třemi lidmi, umí prý ten motor vytahat řetěz na výměnu.
Jak jsem ho několikrát slyšel - nezdá se mi Čechie být hlučná. Určitě ne o moc víc, než některé moderní, taky jednoválcové superstroje, co ale mají výfuky extra konstruované na kravál.
Podle pana majitele nemá, údajně je to kvůli velké životnosti motoru, nijak velkou kompres. Tak asi proto, může být ten lauf i bez tlumiče.
sokolská píseň
1 - Oře tam Čechie
máti naše drahá
[: hodlá vyorati :]
naše stará práva.
2 - Oře tam Čechyně,
máti naše drahá
[:ta nám vyorává:]
naše stará práva.
Re: Leoš Dlouhozdvihové motory mají obecně mnohem vyšší
krouťák, než podčtvercové motory stejného objemu.
Ale s tím řetězem to je docela blbost. Tedy pokud pán není schopen pořídit nic lepšího, než Čajnu.
Čechie má výkon srovnatelný s klasickou jawáckou třiapůlí, tj. okolo 17 kW. A to je výkon k dnešním motorkám poněkud zoufalý. Takže úplně postačí vybrat si z portfolia řetězů třeba od Čezety Strakonice. Já je jezdím taky a v poho, pokud se o ně aspoň trochu staráte.
Ad testy
Děkuji paní Petře za zajímavý vhled...
***
Auto z autoškoly vjíždí do křižovatky.
Učitel se zeptá začínajícího řidiče:
"A co uděláte teď?"
"No, to nevím, ale správná odpověď je pod písmenem B"
Já neříkám tak ani tak,
ale na moje slova dojde. Už dlouho tady tvrdím, že vše nakonec dopadne tak, že ten nejzkurvenější národ na světě, nám nakonec bude prodávat ruský plyn. A ještě to bude prezentovat, jako laskavost. Bude to další velký zázrak soudruhů kapitalistů. To že českými trubkami teče francouzská voda, bude proti tomu jen hudlařina. Deutschland, Deutschland uber alles.....
.
Naše blbost, nic lepšího nezasloužíme.
Re: Zapadlo Dnes po ránu
100%-ní souhlas. Nikoli každému podle jeho zásluh, nýbrž každému podle jeho blbosti.
Můj ty smutku, co to je. To…
Můj ty smutku, co to je. To si musím zapsat.
Přemluv bábu
Hlavně těm starým dědkům a bábám dobře tak. Celý život volili komouše a teď na stará kolena by chtěli svítit a topit za levno? Nasrat. I důchody bych jim sebral. A už vůbec neměli pitomci podepisovat smlouvy energetickým šmejdům. Co na tom, že polovina národa nevolila Tchajwance a jiné vlastizrádce, za Vrbětice si můžem všichni. Aji toho Koněva jsme si všichni sami strhli. Dobře nám tak :-)
energetické šmejdy
Mandaladan.
Vy jste neporozuměl kapitalismu,co jde tak ukrást.
Kdo povolil zřízení šmejdů,banky,různí poradci,prodejci,tohle přeci funguje na západě dlouhé roky.
Většinou se jedná o pobočky politiků a jejich přátel.