Krym a Sartre

Autor
Štítky

Najednou člověk neví, o čem psát dřív. Ještě v neděli byla nuda, dneska už bychom toho mohli rozebírat... Nicméně k Ukrajině mám osobní vztah a tak budeme rozebírat situaci kolem Kerčského incidentu. Ale hodlám se určitě vrátit k Afghánskému vojáčkovi, který nejprve teroristicky rozstřílel českého psovoda Procházku, pak byl zajat a pak ho při výslechu umlátili. Mezitím se o jeho případu určitě dozvíme víc. 

Ale zpátky ke Krymu.

Na začátek bych rád poprosil všechny diskutující, aby nechali na pokoji elfa Sartra, který včera přispěl do debaty pod články, čímž se naše velmi kultivovaná debata začala pomaloučku drolit. Není důvod pana Sartra přesvědčovat. Ani já vás nikoho nepřesvědčuju o nějaké osobní pravdě a pan Sartre, jak jste viděli, má už dávno jasno. Ale nelze mu upřít, že nepoužil jediné sprosté slovo, tak alespoň v tomto ohledu byl skutečně elfem. Pan Sartre vydržel u mého článku celý den. To musela být ale šichta... A ještě tak zbytečná. 

K vystoupení pana Sartra proto dodám jen osobní pohled na věc:

Na světě to vždycky chodí tak, že nejprve se koná a pak se vždycky najde dost filozofů, myslitelů, kněží i právníků, kteří to konání zdůvodní. Takové ty zoufalé pokusy, že se jako nejprve něco ideologicky zdůvodní, aby se pak začalo konat, to se sice často zkouší, ale se žalostnými výsledky. Jakub Janda (ale i pan Sartre) by mohli vyprávět. To se nainvestuje prostředků a času do vykreslení nepřítele, zdůvodnění jeho morální vadnosti, doloží se to kupou smluv, papírů, memorand a dalších popsaných listů... a lid tomu nevěří... Inu, Pánbůh dal každému vlastní mozek a ten šrotuje informace po svém. A většina obyčejných lidí už mockrát zažila, jak to v práci i jinde doopravdy chodí a jak moc se realita liší od zákonů i etických kodexů i kdyby je někdo vyvěšoval každý den. 

Je úplně jedno, kdo komu Krym daroval, jestli Chruščov Ukrajině, nebo to dělal někdo jiný a myslel to jinak. Nás taky v roce 38 darovali Hitlerovi. A to prosím byli demokrati největší a taky to zřejmě mysleli jinak, než jak to pak dopadlo. Stejně tak jsme si v roce 68 mohli psát jakákoliv memoranda a smlouvy, stejně to nakonec rozhodly tanky v ulicích. Erdogan také nezůstal u moci díky nějaké úmluvě, ale prostě mobilizací příznivců v ulicích. Teroristé také nevítězí v Afghanistánu nějakým řečněním, ale trhavinou a sebeobětováním. Afghanistán je vůbec pěkný příklad, jak je zbytečné něco papírově zdůvodňovat, obzvlášť když bojujete proti negramotům.  

Putin si Krym prostě vzal. Vzal si ho proto, že na něm má námořní základnu. Ta základna navíc sehrála dosti důležitou úlohu ve druhé světové, bojovalo se o ní v Krymské válce, na toto téma vznikla celá řada faktografických knih, románů a publikací. Sevastopol  a Krym jsou tam na východě pořád téma. Navíc má Krym strategickou hodnotu a Putin má armádu. V temných kancelářích v Kremlu zkrátka došli k názoru, že pokud se Ukrajina obrátí na Západ a přimkne se k USA, mohli by přijít o kontrolu nad Černým mořem. A tak přišli zelení mužíčci a Krym si vzali. Filozofů, kteří to morálně zdůvodní se najde dost. Stejně tak se najde dost jiných filozofů i politiků, kteří to odsoudí. Jenže rozhoduje počet divizí. 

V těch stejných kancelářích zase naopak usoudili, že bude levnější nepřijímat Donbas do Ruské federace a udržovat tam na východě Ukrajiny latentní konflikt a zdá se, že to vymysleli dobře. Udržují Ukrajinu v kómatu po všech stránkách a NATO se k Moskvě zatím neposunulo. 

Úplně si představuju, co by asi řeklo Německo, kdybychom tady ústy prezidenta vyhlásili, že Berlín je největší zlo a Merkelová napůl zplozenec pekla a s velkou slávou vstupovali do Śanghajské organizace s tím, že nás všemocný Rus před hněvem Německa určitě ochrání. Možná by v berlínských klimatizovaných pracovnách také usoudili, že je zapotřebí nám vysvětlit, kde je naše místo. Zkrátka kdyby tam v Kyjevě trochu přemýšleli a koukali na mapu, tak by jim možná došlo, že se Rusko nikdy nevzdá Sevastopolu a nechává ho Ukrajině jen proto, že jsou vlastně kamarádi. 

A kdyby u nás Zlínský kraj díky Baťovské tradici hospodářsky posílil, posílil by v něm separatistický kult a každý dospělý vstoupil do místní Hagany, tak by si nejspíš tu samostatnost na naší slabé mikroarmádě bez problémů uhájili. Nota bene, kdyby to vyhovovalo nějakému našemu sousedovi. Počkat, nebylo to takhle i s Kosovem? 

Ať se ale s Krymem stane cokoliv, ani v Rusku ani na Ukrajině kvůli tomu levnější chleba nebude. Do války o Krym s Ukrajinou nikdo nepůjde - ostatně proč by měl kupříkladu Portugalec umírat kvůli Krymu že? (Stejně tak Portugalec nebude chtít umírat kvůli Lotyšsku) 

Takže psát zde na Kydech něco o tom, kdo je více v právu, je prostě nesmysl. Je to sice Tolkienovsky pěkně rozdělené na dobro a zlo, ale v reálu je svět spíše podle Sapkowského než podle Tolkiena. Ostatně do Iráku se šlo také kvůli zbraním hromadného ničení, které tam nebyly. Také se nikdo neomluvil a také jsme všichni věděli, že se tam jde kvůli ropě.  Demokratické procesy nikoho netrápily.  Ale zato byla k dispozici armáda a vojenská technika, která toho byla schopna a spojenci, kteří umožnili střílet i bombardovat. Z blízkého východu je hromada trosek a také se to demokraticky zdůvodnilo. A v žádné zemi do které se přinášela demokracie na bodácích, v žádné z nich demokracie nezůstane. Ani náhodou. A zřejmě demokracie vymizí i z jiných zemí, které ji měly, ale usoudí, že jim to za to nestojí. 

Takže ještě jednou prosím všechny diskutující, aby našim elfům ponechali jejich čisté přesvědčení, že jsou na straně dobra a pokud mají nutkání jim to v diskusi natřít, snad jim postačí pomyšlení, že všichni tito elfové budou jednou v situaci paní Goebelsové, která zjistila, že z jejího světa nacionálního socialismu nic nebude a tak se raději otrávila i se zbytkem rodiny, protože si nedovedla představit, jak by se v Německu dalo ještě žít. Většinu elfů bude čekat podobné dilema. Nejpozději ve chvíli, kdy se jejich vítězné tažení do Ruska zase jaksi nepovede a najednou budou mít ozbrojené podlidi s nápisy v azbuce na každé křižovatce. 

Kerčský incident je jen další pokračování politiky jinými prostředky. Ukrajina si ověří, jak bídně na tom je se skutečnou podporou doma i venku a Putin ukázal celému světu, že Azovské moře je jeho a jen jeho. A pokud tam někdo něco chce, tak pěkně poprosí. 

Mezitím si ti hloupí konzumenti ruské propagandy zjistí třeba na Kose, že Ukrajina už předtím zadržela několik ruských lodí a obviňuje posádku z nelegálního pronikání na Krym (a Rusko jakoby nereagovalo). Stejně tak si na internetu najdou spoustu další zpráv z Ukrajiny i Ruska a pak si to nějak přeberou. A zcela jistě si to přeberou jinak než Jakub Janda a Míra Karas. A nic na tom nezmění ani sto elfů i kdyby Kydům věnovali týden času. 

Ovšem pokud bude pan Sartre chtít napsat celý článek, rád mu ho pustím na sklo. 

Jo a prosím aby mě nahlásil Jakubu Jandovi nebo podobným. Už se nemohu dočkat, až budu na seznamu proruských webů.  Makám na tom už rok, pomalu bych si to zasloužil. 

 

 

Hodnocení
Zatím bez slepic

Komentáře

Trvalý odkaz

Čumím jako karas... opravuji, jako taras (to není nic proti Tarasovi, s nímž v něčem občas nesouhlasím, ale literát je s Helmutem excelentní). No co se tady včera odehrávalo s tím marxistickým francouzským filosofem…. Ani jsem to teď večer nedokázal všechno přečíst.
Ano, Vidláku, už jste "na radaru", už vás zaměřili a jediná cesta, jak tento váš sympatický blog s otevřenou diskusí udržet, je na elfy prostě v diskusi nereagovat.
Docela by mě zajímalo, jak je taková elfofská práce oceněna finančně, nakolik se tam třeba prolíná odměna s nadšením pro práci, nakolik je nadšení pro takovou práci podmínkou a pokud je, jak se prověřuje, že opravdu je. Nebo je to práce čistě jen žoldácká, cosi ve stylu kondotiérské armády?
Ten exot mi nápadně připomíná nick "Ondřeje" z jiných webů, ale třeba pracují podle nějakého manuálu a proto jsou si podobní, co já vím?
Včera někdo v diskusi zmínil, že vkládání příspěvků do vašeho blogu, a také už samotné jeho otevření v posledních dnech nebývale zpomalilo. Mám úplně stejnou zkušenost a přikládal jsem to nějaké závadě "na mém přijímači". Asi to tak není, má ještě někdo podobnou zkušenost?

Zatím bez slepic

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

Na to zpomalování můžou mít vliv i protirobotí vychytávky. Si laicky myslím... Že se dříve či později nějaký elf objeví bylo jasné od chvíle, kdy se Vidlák objevil na Nové republice.
K elfovi snad ještě tolik - včera/dnes jsem si s ním povídal, protože jednou za čas je to, myslím, i třeba - trošičku provětrat spodničky a být donucen formulovat myšlenky. Ono to rochňání si ve vlastní bublině také není dobré.

Ale je fakt, že všeho moc škodí. Hlavně tím dosáhne zahlcení a znepřehlednění diskuse a to by byla škoda. Určitě bychom měli tuto skutečnost brát v potaz, až budeme příště toužit si to "rozdat na kordy".

Zatím bez slepic

Uvedené si ohlídejte u Targuse nebo jak. Ten vytahoval neustále další a další nesouvisející témata. Nikoli jen on, ale on asi nejvíc, v podstaě k vlastnímu konfliktu kolem Kerčského průplavu nenapsal ani písmeno. A pak ti, co měli potřebu řešit Kosovo a nebo mne :-))))

Zatím bez slepic

I když teď mi došlo, že vy tu zřejmě standardně máte spíš takový spolek stejnosměrných nadšenců, takže diskuse zde spočívá spíš jen v linkování různých zdrojů se stejnými informacemi jen o jednom, takový ten "jen jeden metr", jak na něj taky došlo, čili se vlastně o diskusi ani nejedná. Na někoho, kdo by vám oponoval, jste očividně nebyli připravení a dokážete si to vysvětlovat jen jakýmsi konspiračním útokem jiných zájmových skupin (elfů-doteď nevím, komu a proč se tak říká, když pominu pána prstenu).

Ale to je vaše věc, to já řešit nebudu .-)

Zatím bez slepic

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

online viagra in united states <a href=" https://viagracnd.com/# ">brand levitra cialis viagra add to cart ViagraCND100Mg</a> - how to buy viagra online without
http://viagracnd.com/# redtube viagra
can i buy viagra over the counter in usa <a href=https://viagracnd.online#>buy viagra in canada toronto rftbgyv</a> viagra super power

Zatím bez slepic

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

prednisone 5093 <a href=" https://prednisonecheap.com/# ">buy prednisone online uk</a> - average cost of prednisone 20 mg

Zatím bez slepic

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

ivermectin cost <a href=" http://ivermectinon.online# ">ivermectin pills for humans</a> - ivermectin 50 mg

Zatím bez slepic

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

buy prescription drugs without doctor <a href=" http://prescriptiondrugson.online# ">prescription meds without the prescriptions</a> - ed drug comparison

Zatím bez slepic

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

lipitor 40mg <a href=" http://lipitorgnr.online# ">lipitor 10mg</a> - cheap lipitor online

Zatím bez slepic

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

when should you take cialis <a href=" http://cialisgtr.online# ">cialis pills</a> - viagra click here info buy cialis

Zatím bez slepic

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

prednisone 10 mg tablet <a href=" http://prednisoneizi.online/# ">prednisone</a> - prednisone 10mg buy online

Zatím bez slepic

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

finasteride no prescription <a href=" https://propeciaizi.com/# ">propecia generic</a> - prosteride

Zatím bez slepic

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

buy propecia cheap online <a href=" http://propeciaizi.online# ">cheapest propecia online</a> - buy propecia online cheap

Zatím bez slepic

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

viagra from canada <a href=" http://viagramgz.online/# ">best place to buy generic viagra online</a> - viagra 100mg price

Zatím bez slepic

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

generic ed pills <a href=" http://canadarxmgz.com/# ">weight loss pills from canada</a> - ed meds online without doctor prescription

Zatím bez slepic

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

buy ivermectin cream <a href=" http://ivermectincovi.com/# ">buy ivermectin online</a> - stromectol ivermectin 3 mg

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Ne ne, každému, co jeho jest :-) Vy pištem já budu maximálně diskutovat.
Maximálně jako že nic víc. Ne jako že se do toho maximálně položím .-)))
Jediné, o čem Vás mohu ujistit, že nemám nic společného s jakýmikoli zájmovými ideovými skupinami. Jsem sám a za sebe. :-)

Zatím bez slepic

In reply to by Sartre (neověřeno)

Trvalý odkaz

No vidíte :-)))

"Putin si Krym prostě vzal. Vzal si ho proto, že na něm má námořní základnu. Ta základna navíc sehrála dosti důležitou úlohu ve druhé světové, bojovalo se o ní v Krymské válce, (...)"

Kdyby místní osazenstvo celý den nezkoušelo rozporovat zjevné, co jsem já psal celou dobu, a Vy mi teď jednou větou potvrdil, to jsme si všichni mohli ušetřit času :-)))

Ano, Putin si Krym PROSTĚ VZAL. V rozporu s mezinárodním právem, dohodou s Ukrajinou a určitě i mnohým jiným. Prostě jen tak, protože NA TO MÁ SÍLU. A úplně stejné je to s tím námořním konfliktem. Prostě NA TO MÁ SÍLU, právo (slušnost) sem, právo (slušnost) tam.

Tak logicky, nemají se s UA rádi - před chvílí jsem se dočetl, že Porošenko zkoušel Putinovi volat a ten mu nebral telefon :-)))
Prostě jak malé děti .-)) Akorát z toho může trošku mrazit, že jedno to malé dítě ovládá jaderný arzenál. Nu uvidíme.

Je ale divné, že vaši místní adoranti Vás tedy buď vůbec nechápou nebo nevím, proč celý den rozporovali něco, co vy jste schopen připustit vlastně bez nucení. Ale to není moje starost, nebojte :-)
Tak hezký večer :-)

Zatím bez slepic

In reply to by Sartre (neověřeno)

Trvalý odkaz

I když na druhou stranu ve Vašem zdejším článku je dost věcí, které nejsou až tak úplně pravda (taková ta "nejodlehčenější" že kvůli Krymu nebude nikde dražší chleba - já myslím, že na Ukrajině i jo) a nebo je to podáno takovým způsobem, který zamlžuje podstatu.
Ale protože jsem si při podrobnějším přečtení Vašeho článku uvědomil i ten jen těžko skrývaný odpor proti jiným názorům a faktům a nazývání věcí pravými jmény i u Vás a bagatelizací toho uvedeného "závěrem" - to tak prostě je (a máte pravdu, ale diskuse a názory na článek ap. by měly být myslím o něčem jiném než o pravdě jen jedněch, kdyžtak to tu někde vyvěste, že se sem smí jen s proruskými (pro/proti jakýmikoli jinými) názory), tak já Vám sem pokud možno chodit nebudu, nebojte. Ostatně, i dnes jsem sem vlezl jen díky konkrétním vnějším okolnostem, jinak, musím být upřímný, , byste mne tu nenašli :-)))
Ještě jednou hezký večer .-)

Zatím bez slepic

In reply to by Sartre (neověřeno)

Trvalý odkaz

Rusko jen obnovilo stav, na kterém se dohodly mocnosti po II,sv.válce. Krym patřil Rusku a svévolí totalitního režimu Rusko o něj přišlo. Pane Sartre, to je historie !

Zatím bez slepic

In reply to by Puck (neověřeno)

Trvalý odkaz

Souhlasím. To je historie.
Současnost od 1994 byla ta, že Rusko přenechalo/vyměnilo Krym za bezjadernou Ukrajinu.
Takře by teď mělo Rusko UA vrátit ty jaderný zbraně, ne? Nebo prostě si je UA může nechat rozmístit na svém území, když teda "obchod už neplatí".

Zatím bez slepic

In reply to by Sartre (neověřeno)

Trvalý odkaz

Buďme rádi, že UA nemá jaderné zbraně, kdyby je měla, tak by oligarchové prodali nějaké, třeba zrovna musulmanům.
A na čem by zbohatla Hitlery při delaboraci oněch zbraní?

Zatím bez slepic

In reply to by Puck (neověřeno)

Trvalý odkaz

Souhlasím. To je historie.
Současnost od 1994 byla ta, že Rusko přenechalo/vyměnilo Krym za bezjadernou Ukrajinu.
Takře by teď mělo Rusko UA vrátit ty jaderný zbraně, ne? Nebo prostě si je UA může nechat rozmístit na svém území, když teda "obchod už neplatí".

Zatím bez slepic

In reply to by Puck (neověřeno)

Trvalý odkaz

Souhlasím. To je historie.
Současnost od 1994 byla ta, že Rusko přenechalo/vyměnilo Krym za bezjadernou Ukrajinu.
Takře by teď mělo Rusko UA vrátit ty jaderný zbraně, ne? Nebo prostě si je UA může nechat rozmístit na svém území, když teda "obchod už neplatí".

Zatím bez slepic

In reply to by Sartre (neověřeno)

Trvalý odkaz

Sartre.
Potom by se mohl znova obnovit tábor socialismu,Německo rozdělit.
Jestliže jeden může porušovat nějaké právo a druhý ne,je něco špatně a něco napsané na papíře,asi nikdo nečte.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Neměla jsem čas číst ty tuny včerejší diskuze zřejmě hlavně s novým návštěvníkem Sartrem. A tak jestli to už tady přede mnou někdo napsal, tak sorryjako:

Podle mě, vedle mezinárodního práva na zachování celistvosti státu existuje i mezinárodní právo na sebeurčení národa. Tato práva jdou proti sobě a na Krymu se uplatnilo právo na sebeurčení cca 2 milionu obyvatel, kteří ho obývají. Putin si Krym nevzal agresí, vzal pod ochranu obyvatele Krymu na jejich žádost, protože se po kyjevském majdanu změnila situace.

Každý, kdo dnes obviňuje Rusko z okupace a anexe Krymu, by si měl napřed připomenout dlouhodobý boj obyvatel Krymu o nezávislost a samostatnost:

1783 Krymský chanát připojen k Rusku

Léto 1917 renesance myšlenky krymského tatarského státu
Březen–duben 1918 Tauridská sovětská republika

1919–1920 během občanské války poloostrov ovládal bělogvardějský generálporučík P. N. Wrangel 10. 11. 1921 vyhlášení Krymské SSR v rámci Ruské federace

1936 na základě nové, „stalinské“ ústavy Krym změněn na autonomní sovětskou socialistickou republiku, opět v rámci RSFSR

1942 národní islámský sjezd vyhlásil Krymský chanát

30. 6. 1945 po zrušení Krymské ASSR a vysídlení většiny krymských Tatarů byla zřízena Krymská oblast v rámci RSFSR

19. 2. 1954 Krymská oblast administrativně připojena k Ukrajinské SSR

20. 1. 1991 93 % účastníků referenda o autonomii Krymu se vyslovilo proobnovu Krymské ASSR v rámci Ukrajiny (bojkotováno krymskými Tatary)

Únor 1991 Krymská ASSR obnovena

Září 1991 přijetí deklarace o státní suverenitě Krymu v rámci Ukrajiny

26. 2. 1992 krymská Národní rada zrušila autonomii a přijala nový název – Republika Krym

5. 5. 1992 vyhlášení nezávislé republiky

Květen 1992 ruský parlament přijal usnesení o nezákonnosti oddělení Krymu od Ruska v roce 1954 a současně krymský parlament zrušil rozhodnutí o státní samostatnosti

Červen 1992 ukrajinský parlament přijal nový zákon o široké autonomii Krymu

Leden 1994 v prezidentských volbách zvítězil ruský nacionalista Jurij Meškov

Březen 1994 v parlamentních volbách zvítězil proruský blok Rossija

Květen 1994 proruský parlament prosadil ústavu označující Krym za nezávislý na Ukrajině

Březen 1995 ukrajinská Nejvyšší rada zrušila Ústavu Krymské republiky a její prezidentský úřad

1. 4. 1995 ukrajinský prezident Leonid Kučma převzal přímou kontrolu nad Krymskou republikou

31. 5. 1995 nová ústava definovala Krym jako součást Ukrajiny

6. 3. 2014 krymský parlament 78 hlasy z 81 odhlasoval připojení Autonomní republiky Krym k Rusku

11. 3. 2014 krymští poslanci schválili Deklaraci nezávislosti

16. 3. 2014 v referendu, jehož se zúčastnilo 83,1 % oprávněných respondentů, se údajně 96,8 % vyslovilo pro připojení k Rusku; krymský parlament schválil název Republika Krym

Zatím bez slepic

Podle tebe možná, ale podle mezinárodního soudu v Haagu nic jako "právo na sebeurčení národa" neexistuje ani v mezinárodním právu, ale dokonce ani není definováno, co by to mělo být. Verdikt zazněl v souvislosti s podáním Srbska ohledně Kosova. Takže je mi líto.

A snad si oba uvědomujeme, že vše v tvém výčtu s rokem 2014 už bylo děláno za okupace Ruskem. Tím ale nezpochybňuji to, že pro připojení k Rusku se vyslovilo 96 % voličů - sice se objevily určité pochybosti a videa s manipulacemi s volebními lístky (kdy tam člen komise cpal/a do urny štosy lístků ap.), ale všichni jsme stejně věděli, že i kdybychom se na hlavu postavili a odráželi ušima, že Rus zajistí, aby "bulo všechno jak má být". Nicméně to NIC nemění na tom, že Krymské referendum bylo nezákonné a tedy neplatné a nebýt vměšování a přítomnosti ruské síly, vše by bylo úplně jinak.

Zatím bez slepic

Podle tebe možná, ale podle mezinárodního soudu v Haagu nic jako "právo na sebeurčení národa" neexistuje ani v mezinárodním právu, ale dokonce ani není definováno, co by to mělo být. Verdikt zazněl v souvislosti s podáním Srbska ohledně Kosova. Takže je mi líto.

A snad si oba uvědomujeme, že vše v tvém výčtu s rokem 2014 už bylo děláno za okupace Ruskem. Tím ale nezpochybňuji to, že pro připojení k Rusku se vyslovilo 96 % voličů - sice se objevily určité pochybosti a videa s manipulacemi s volebními lístky (kdy tam člen komise cpal/a do urny štosy lístků ap.), ale všichni jsme stejně věděli, že i kdybychom se na hlavu postavili a odráželi ušima, že Rus zajistí, aby "bulo všechno jak má být". Nicméně to NIC nemění na tom, že Krymské referendum bylo nezákonné a tedy neplatné a nebýt vměšování a přítomnosti ruské síly, vše by bylo úplně jinak.

Zatím bez slepic

Vaše názory beru na vědomí, ale debatovat s Vámi nechci.

Mám k Vám jen jednu poznámku: netykejte mi.

Zatím bez slepic

Fakta, která média neuvádí: Rusko může mít 25 000 vojáků na Krymu

Zveřejněno 05 března 2014 autorem FreePub

Ukrajina u OSN uvedla, že Rusko nasadilo 16 000 vojáků na Krymu.

Co už ale nebylo uvedeno je to, že tyto údajné „invazní síly“ tam byly po dobu posledních 15 let.

Média, kterým spousta lidí věří, se chovají hystericky ohledně dění na Krymu, popisují přítomnost ruských vojsk jako plnou invazi. „Ukrajina tvrdí, že Rusko vyslalo 16 000 vojáků na Krym,“ píše se v palcových titulcích.

Fakta a prohlášení nejvyšších ruských diplomatů byla zcela ignorována západním „válečným tiskem“.

Ruský velvyslanec v OSN Vitalij Churkin poukázal na dlouhodobé povolení mít 25 000 vojáků na Krymu, zatímco ruský ministr zahraničí Sergej Lavrov zdůraznil, že ruská armáda „striktně dodržuje dohody, které stanovují přítomnost ruské flotily na Ukrajině, a následuje postoje a požadavky vycházející z legitimní moci na Ukrajině a v tomto případě od legitimních orgánů Autonomní republiky Krym.“

Velká část Američanů nechce zapojení USA do ukrajinské krize [VIDEO]
Janukovyč požádal Rusko o vojenskou přítomnost na Ukrajině

Fakta, která vám média obvykle neřeknou

1) Ruská námořní přítomnost na Krymu se datuje až do roku 1783, kdy bylo založeno přístavní město Sevastopol ruským knížetem Grigorijem Potěmkinem. Krym byl součástí Ruska až do roku 1954, kdy jej Nikita Chruščov přenechal Ukrajině.

2) V roce 1997 Rusko a Ukrajina podepsaly dohodu, která určuje osud vojenských základen a lodí na Krymu. Dohoda vyvolala rozsáhlé zběhnutí důstojníků na stranu Ruska a byla ratifikována ruským a ukrajinským parlamentem v roce 1999. Rusko získalo 81,7% lodí flotily po zaplacení 526,5 milionů amerických dolarů ukrajinské vládě.

3) Dohoda o povolení přítomnosti ruské černomořské flotily na Krymu platila až do roku 2017. Byla ale rozšířena o dalších 25 let až do roku 2042.

4) Moskva každoročně odepisuje 97,75 milionů dolarů dluhu Kyjeva za právo používat ukrajinskou vodu a ukrajinské rádiové frekvence a aby kompenzovalo vliv černomořské flotily v oblasti životního prostředí.

5) Ruské námořnictvo má povoleno mít na Krymu:
– 25 000 vojáků
– 24 dělostřeleckých systémů s ráží menší než 100 mm
– 132 obrněných vozidel
– 22 vojenských letadel

6) V Sevastopolu je umístěno pět ruských námořních jednotek zcela v souladu se smlouvou:

– 30. divize lodí tvořená 11. protiponorkovou lodní brigádou, která obsahuje strážní vlajkovou loď Moskva, plavidla Kerch, Ochakovo, Smetlivy, Ladny, a Pytlivy, a 197. brigáda výsadkových lodí skládajících se ze sedmi velkých obojživelných plavidel.

– 41. raketová brigáda lodí, která obsahuje 166. divizi pro rychlý útok skládající se ze vznášedel Bora a Samum, dále malé raketové lodě Mirazh a Shtil, a 295. divize raketových lodí.

– 247. ponorková divize skládající se ze dvou ponorek – B-871 Alrosa a B-380 Svatý kněz Georgij.

– 68. brigáda lodí pobřežní obrany tvořená 400. protiponorkových praporem se čtyřmi plavidly a 418. protiminovou lodní divizí, která se také skládá ze čtyř lodí.

– 422. samostatná hydrografická divize lodí, která se skládá z plavidel Cheleken, Stvor, Donuzlav a pozorovacího plavidla GS-402.

7) Rusko má na Krymu také dvě letecké základny, které se nacházejí ve městech Kachaa a Gvardejskij.

8) Ruské pobřežní síly na Ukrajině se skládají z 1096. samostatné protiletadlového raketového pluku v Sevastopolu a z 810. námořní brigády, která má kolem 2000 příslušníků námořní pěchoty.

Úřady ukrajinské Autonomní republiky Krym – kde je více než polovina obyvatel ruská – požádala o pomoc Moskvu poté, co samozvaná vláda v Kyjevě zrušila používání jiného než ukrajinského jazyka jako úředního jazyka.

Zatím bez slepic

To je v pořádku. Rusko mohlo mít na Krymu asi ty počty vojáků, jak uvádíš. Ozbrojené ale pouze na té vojenské základně nebo vyhrazeném prosotoru, nikoli ve dvěřích státních instiucí případně hlídkujících u zátarasu na jediné přístupové komunikaci z UA na Krym, natož obsazující letiště ap.

Zatím bez slepic

Charta OSN, Kapitola I. - Cíle a zásady.Článek 1

Cíle Spojených národů jsou tyto:

zachovati mezinárodní mír a bezpečnost a k tomu cíli podnikati účinná kolektivní opatření, aby se předešla a odklidila ohrožení míru a byly zkrušeny útočné činy neb jiná porušení míru a bylo dosaženo pokojnými prostředky a v shodě se zásadami spravedlnosti a mezinárodního práva úpravy nebo řešení těch mezinárodních sporů neb situací, které by mohly vésti k porušení míru;
rozvíjeti mezi národy přátelské vztahy, založené na úctě k zásadě rovnoprávnosti a sebeurčení národů, a činiti jiná vhodná opatření na posílení světového míru;

Mezinárodní pakt o občanských a politických právech,Část I

Článek 1

Všechny národy mají právo na sebeurčení. Na základě tohoto práva svobodně určují svůj politický statut a svobodně uskutečňují svůj hospodářský, sociální a kulturní vývoj.
Tož tak...

Zatím bez slepic

Právo na sebeurčení, definované chartou OSN, zaniklo. V Evropě však platí Helsinské dohovory, podle kterých může autonomní oblast s autonomní vládou vystoupit ze státního svazku. Tuto podmínku Krymská republika splňovala, kdo však ji nesplňoval, bylo Kosovo. Tedy připojení Krymu k Rusku není protiprávní, vznik Kosova je protiprávní. Pokud nevěříte, tak se zeptejte našeho bývalého velvyslance v Rusku, p. Bašty. Ten to v jednom pořadu (v televizi nebo v rozhlase) vysvětloval. Nemáte vůbec pravdu, že právo na sebeurčení nebylo definováno. Bylo právě definováno OSN v souvislosti s bojem proti kolonialismu.

Zatím bez slepic

Právo na sebeurčení, definované chartou OSN, zaniklo. V Evropě však platí Helsinské dohovory, podle kterých může autonomní oblast s autonomní vládou vystoupit ze státního svazku. Tuto podmínku Krymská republika splňovala, kdo však ji nesplňoval, bylo Kosovo. Tedy připojení Krymu k Rusku není protiprávní, vznik Kosova je protiprávní. Pokud nevěříte, tak se zeptejte našeho bývalého velvyslance v Rusku, p. Bašty. Ten to v jednom pořadu (v televizi nebo v rozhlase) vysvětloval. Nemáte vůbec pravdu, že právo na sebeurčení nebylo definováno. Bylo právě definováno OSN v souvislosti s bojem proti kolonialismu.

Zatím bez slepic

Pan Bašta není relevantní osobou uvedené posuzovat a vysvětlovat.

To bylo na těch mých odkazech, to právo na sebeurčení kolonie. My se tu ale bavili, a já to zdůrazňoval, o "právu na sebeurčení národa" a psal jsem, že dodnes pořádně nevíme, co je to národ, A PROTO nevíme, co a kdo by si měl vlatsně sebeurčovat - a na jednom tom odkazu ne mém bylo přímo napsáno, že se OSN shoduje v tom, že uvedené právo NEPLATÍ pro menšiny žijící na území jiného státu a byl přímo jmenováno ruské obyvatelstvo na Krymu a albánské v Kosovu

Také jsme psal o rozsudku z Haagu kolem Kosova, kde tento konstatoval, že neexistuje v MP nic, co by zakládalo právo Kosova na vlastní stát, ale situace tam byla jinak než vyhlášením Kosova lidsky neudržitelná. Krym si podle ústavy Ukarijny vyhlásit nezávislost sám nemohl, pouze referendem na celé Ukrajině a připojení Kryu k Rusku bylo nekompromisně proti MP.

Zatím bez slepic

K časové lince detailněji Čarnogurský (Zajímavé okolnosti kolem r. 1991): https://carnogursky.blog.sme.sk/c/352012/Krym-patri-Rusku.html
K otázce mezinárodního práva pak poměrně fundovaně a věcně (tituly před a za nechávám úmyslně) Doc. JUDr. PhDr. Veronika Bílková, Ph.D., E.MA (Právnická fakulta UK, Ústav mezinárodních vztahů): http://files.csmp-csil.org/200002829-7d0cc7e06a/%C4%8CSMP-Working_Paper…

Druhý text vřele doporučuji.

Zatím bez slepic

A ještě bych dodal spíše filozofičtější a reflektující pohled(y) velkých bratrů zpoza oceánu od Garyho Brechera z března 2014:

originál: https://pando.com/2014/03/17/the-war-nerd-everything-you-know-about-cri…
zkrácená přel. verze: http://a2larm.cz/2014/03/vsechno-co-vite-o-krymu-je-spatne/

Zatím bez slepic

Výborně. takže i tady máme potvrzeno, že Krym postupoval nezákonně v rozporu s Ústavou Ukrajiny (je zde sice nastolen myšlenkový experiment, že Krym jako nestátní subjekt vyhlášením nezávislosti neporušil mezinárodní právo, které se ho vlastně jako nestátního subjektu netýká, ale to je hodně krkolomná teorie, i dkyž u právníků člověk nikdy neví).
Nicméně Krym porušil zákony Ukrajiny a Rusko připojenám Krymu mezinárodní právo (už jen přiojením, vysláním armády to je další porušení téhož).

"Sebeurčovat se podle klasické koncepce můžou pouze národy(peoples). Mezinárodní právo sice přesnou definici národa nezná, panuje ale shoda v tom, že za národ nelze považovat národnostní menšiny žijící na území jiného státu (např. krymské Rusy, nebo kosovské Albánce). Dále platí, že právo na sebeurčení mimo koloniální kontext nezahrnuje automatické právo na odtržení (right to secession) a na vytvoření vlastního státu. Mezinárodní právo, které je ze své podstaty konzervativní a státocentrické, dává přednost tomu, aby se národy sebeurčovaly v
hranicích již existujících států. "

Nic, už končím i s prací, tak i tady :-))))

Zatím bez slepic

Krym nemohl porušit zákony UK - zákonnost na UK zrušili pučisté státním převratem. Ústava a zákony se staly cárem papíru, jak už to většinou při násilných převratech bývá. Krym měl právo zařídit se, aby ho nezákonné jednání nepoškodilo.

Zatím bez slepic

Tvé pojetí práva a zákonnosti je velmi svérázné, v právním světě ojedinělé, ale zde s tímto právním názorem zřejmě sám nebudeš :-)

Zatím bez slepic

Pardon, VAŠE pojetí, na chvilku jsem zapomněl, kde jsem,

Nechci si z toho dělat legraci, ale to je jako byste říkal : včera mi ukradli kolo. Ten zloděj tou krádeží zrušil paragraf trestního zákona "krádež" a od té chvíle už může krást každý.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

.-)))
Až na to postavení na hlavu a uši se nejedná o názory, ale o fakta. Je to rozdíl .-)

Zatím bez slepic

Máte právo na vlastní názor, ale ne na vlastní fakta. A ta hovoří proti Vám, takže LŽETE. Jak u Kosova, tak u Krymu. Máte kliku, že na Vás nemám čas, ale ani mi za to nestojíte. Domluvil jsem. Howgh!

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Tak k tomuto okamžiku jen pod včerejším článkem:

Elf vs Zbytek fóra 88:137

Slušný materiál. A samozřejmě čirý trolling (normální člověk by se zamyslel) - když do hospodský tlachárny vejde chytrák, co bude dokolečka každému vysvětlovat "Fakta a nic než fakta a vy tady jen plácáte - já vám sdělím fakta," většinou dostane přes čumák. Tady tak nanejvýš dokáže vzbudit úžas. Mimochodem, 4x se rozloučit a pokaždé se vrátit sdělovat fakta a nic než fakta, to už naznačuje nutkavost. Ignorování výslovné žádosti o vykání je pak už jen čirá zlomyslnost někoho, kdo nešel ve skutečnosti sdělovat ona fakta, ale PRUDIT. Prostě sportovec.

Zatím bez slepic

A zde zatím Elf vs. Zbytek fóra 11:10... A to včetně těchto dvou průběžných výsledků. :D

Zatím bez slepic

Uzasny je pracovni vykon, protoze to uz nedell ten den nic jineho.

Taky je uzasne zapaleni pro vec Krymu. Co nam je v CR po tom. Kosovo, to bylo o tom, ze Srbove byli Jugoslavci, to je skoro jako my a albanci jsou imo klub.

Ukrajinci jsou ti, co tu delaj na stavbach a v obchodakach. Rusove jsou nas zaroven kdysi okupovali, pak schudli, pak se z toho vyhrabali a zaroven se ted chovaj lip. Jsou tak nastejno v sympatiich. Divne ze za ne tak bojuje

Zatím bez slepic

Udělal jsem docela dost práce. Už jen jak se to pomalu načítalo :-)
Chce to ale zjistit, že pár let už se nepracuje jen přímo u soustruhu. :-)
Krym je mi víceméně stejně jako Ukrajině ukradený :-)), jen mne nepřestane udivovat, kolik lidí nemá ani ponětí o tom, jak funguje právo.
Já za nikoho nebojuji - říkat diskusi a jinému názoru boj je docela ulítlé :-))) Ale všiml jsem sii, že jste tu snad všichni paranoidní :-)))
Pokud to napsat tak expresivně, že za něco bojuji, tak za pravdu.

Zatím bez slepic