Já vím, že jsem jen Vidlák z vesnice, jehož obzor je omezen rostlinnou a živočišnou výrobou. Vím že nemám vysokou školu a pohříchu jsem zapomněl postupovat po kariérním žebříčku státní správy. Mým zaměstnavatelem není EU ani jakékoliv její hodnoty. Pracuju sice v korporaci, ale ona není nadnárodní a nemá sídlo na Kypru. Nejvýznamnější člověk se kterým se znám osobně a máme přátelský vztah je vidlákovský starosta. Je pravda že mám fotku jak se držím za ramena s Andrejem i s Bohušem Sobotkou, ale ani jeden z nich si mě určitě nepamatuje. Můj nejvýznamnější čin byl, že jsem v deseti letech střílel na Václava Klause staršího.
Nejsem ani zaměstnancem žádné významné automobilky, nejsem manažer v automotive a i když autům všeobecně amatérsky rozumím, nejsem žádný odborník na tuto problematiku. Troufám si ale tvrdit, že právě automobilky jsou posledním významným oborem v Evropě, který ještě stále má potenciál nějakých výzkumáků i zkušenosti s organizací rozsáhlé a náročné výroby ve které se potkává robotizace s tisíci zaměstnanci, dodávky externích dodavatelů, mají systém just in time, rozsáhlou prodejní síť, prvotřídní znalosti z marketingu a v neposlední řadě mají fakt hodně peněz. Kdysi jsme takových oborů měli víc. Uměli to železáři, soustružníci i horníci, ale dneska zbyly už jen auta.
Dovoli bych si proto ve vší drzosti a troufalosti navrhnout naší vládě i automobilkám velmi jednoduché řešení jejich bezprecedentního propadu výroby. Výhodou mého řešení je, že vláda si nebude muset půjčovat miliardy a páni kapitalisti nebudou ve svých ekonomických problémech znárodnění ani zkrachováni.
Doporučil bych Veĺkému Bociánovi, aby s tím přišel sám, protože mu to zase zvedne prestiž, stane se oblíbeným premiérem, bude mít spoustu hlasů ve volbách, budou o něm všude psát a až jednou odejde do důchodu, odjede ve zlatém kočáře na který se mu složí vděčný národ. Po smrti dostane sochu a ve voskovém muzeu bude zařazen do stejné místnosti jako Churchill, F.D. Roosevelt a podobně.
Pokud by náš Andrejko reagovat nechtěl, mohli by se toho ujmout velkolobbysté automobilového průmyslu a vysvětlit tupým politikům, co je zapotřebí udělat. Vrátili by se díky tomu do pozice ve které byli dlouhá desetiletí, kdy jejich obor šlapal, byl prestižní a lidi čuměli jako puci, když viděli, co se dá na montážní lince vyrobit a jak levné to může být díky milionům kopií. Jejich byznys by se znovu stal normálním kapitalismem, ve kterém by oni za úplatu uspokojovali potřeby zákazníka, ze zisku by platili daně a vyráběli by zase podle toho, co chce trh a ne co chce nějaká evropská norma o kdovíčem.
Zrušte jednoduše omezení ohledně emisí a dalších hovadin, které nutí automobilky vyrábět auta nikoliv podle přání zákazníků, ale podle přání EU. Nepřehánějte to s požadavky na bezpečnost, zrušte povinnost všech možných asistentů řízení, rozpoznávání pruhů, zrušte nutnost daunsajzingu. Nebo to jen dočasně pozastavte, třeba na dobu této krize, protože jednotkou dočasnosti je jeden furt.
Nedávejte automobilkám ani korunu, ale dovolte jim, ať v době koronaviru mohou vyrábět auta na míru dnešní koronavirové doby, pro koronavirové zákazníky v koronavirových obtížích. Pojmenujte to třeba:
Coronawagen
Když dáte automobilkám miliardy, tak budou dál dělat nesmyslná auta plná nesmyslné elektroniky s nesmyslnými motory a ještě nesmyslnějšími alektroauty, která nikam nedojedou a jsou i zadarmo drahá. Lidi si to možná koupí, protože na to budou dotace, ale jinak to k ničemu nebude a jednou ty dotace skončí, tak budeme tam kde jsme byli.
Prodeje aut šly do háje už před koronavirem a šly do háje, protože auta byla horší a dražší než ta předchozí a přestal být důvod si koupit nové auto. Vyrábět drahé šmejdy, to ať si dělají kapitalisti v Německu, ti jsou dost bohatí a je na čase, aby také poznali, co je nouze.
Nechte automobilky stavět auta, jaká si lidi fakt koupí - tedy taková jaká byla po druhé světové válce - Brouky, Piagia a Minicoopery. Prostě brutálně jednoduchá a tím pádem i laciná. Ať se linky zahltí auty všech velikostí, která budou splňovat především požadavky zákazníků. Stavte škodovácké Dacie, ještě jednodušší a ještě levnější. Stavte poevropsku indické Tuktuky. Postavte mi auto, které uveze mě, ženu a mých pět dětí a bude mě stát do dvou set tisíc. Koupím ho okamžitě a v hotovosti.
Postavte auta, která lacino převezou náklad, která budou malá, ale hezká, aby si tam milenci mohli trochu užít, aby se holce líbilo, že jí kluk sveze. Udělejte to jednoduché a laciné. Dejte tomu motor, který bude mít málo dílů, bude jednoduchý a snadno opravitelný. Lidi si to koupí. I v dnešní době si to koupí, protože to k něčemu bude.
Název Koronawagen je majetkem Vidlákových kydů, ale předpokládám, že v diskusi vymyslíme ještě lepší a údernější názvy, které by mohl guru Mára použít a vyhrát na tom několikery volby. Ještě mě napadl Koronacar i Koronaauto, ale nejlíp mi z toho vyšel německý název. Tož milí čtenáři, dejte si. Dneska to tu máme jako na konferenci kreativců z reklamy.
- Log in to post comments
Komentáře
Pro Kočku šklíbu, zabloudí-li sem:
Moc děkuji za Váš včerejší diskusní příspěvek (19.4. v 20:08) u Bavora. Potěšilo mě že se mě alespoň někdo dokázal zastat.
https://poznamkypanabavora.wordpress.com/2020/04/16/neni-nemec-jako-nem…
VIDLÁCIA !
.
Re: AH Vy jeden ptáku vypelichaná!
Doteď jsem nevěděl, že pták může bejt svině.
Víte proč?
Protože jste mi zde na Kydech vyžral VŠECKU SLÁVU!!!
Rozkliknu článek, přečtu ho, kouknu do diskuze - a Asfalťák mne dohnal a předehnal i s vymýšlením jména supr bouráku, který se v ČR UŽ NIKDY (!!!!!!) neobjeví.
Prostě marná věc, jste lepší než já.
A já tímto přiznáním spáchal virtuální seppuku.
Prostě je po mně.
Vypnul jste mi Slunce...
Máte mne na svědomí, chlape mizerná!
Klid, Slunce už zas…
Klid, Slunce už zas naskočilo.
...anebo
ŠKODA KORUNY.
ŠKOVID
je víc český.
Nebo KAZ 2020
Krizové automobilové závody.
KOHYB-19
Tohle by v češtině znamenalo nějaké udělátko na oči. Dovolím si původní ideu tvůrčím způsobem rozvinout (byť mi zmizí ŠKO...):
KOHYB-19
Koroviq!
Koroviq!
Tenhle je nejlepší,
nic ho nepřekoná.
Pět slepitz je málo. Pět drůbežáren z ANOfertu!
Cerny humor je ten nejlepsi…
Cerny humor je ten nejlepsi.
Skovid nabizime v barve pohrebni cerna, rouskove zelena, rouskove blede modra, ventilatorove bezova.
ŠKOVID Comfort Pack
bude obsahovat 4 hedvábné roušky a desinfekční automat.
ŠKOVIR = inspirace Ládíkem!!…
ŠKOVIR
= inspirace Ládíkem!!!, ovšem s takovým názvem nesmí z garáže bez roušky.
od toho je už jen kousek ke…
od toho je už jen kousek ke ŠKVORovi ;)
Vidláku, krásný návrh
Nemožný v současných podmínkách, nemožný se současnou vládou, nemožný se stávající naší státní závislostí, nemožný díky závislostí automobilových výrobců působících v Česku na svých matkách. Je to vlhký sen který by se mohl uskutečnit za mnoho let po úspěšných parlamentních volbách, které ale díky českému volyčskému (gramatiku umím) elektorátu nikdy úspěšně nedopadnou.
Reálnější pohled na dobu "po" očima Josefa Skály an PL.c
"Změní pandemie svět? A jak?
Kdo sní a rozjímá, že jen co sundáme roušky, bude to jako dřív, oči mu polezou z důlků už docela brzy. Pandemie jen katalyzuje krizi, která byla na spadnutí už dřív a z jiných příčin. Hroutí se obludárium, v něž zdegeneroval kapitalismus, urvaný ze všech řetězů. Tam, kde byl ještě před pár týdny, se už nemá kudy vrátit.
Startuje nová vteřina dějin. Reálné alternativy nabízí jen dvě. Prvé říkejme třeba oligarchická – ještě víc moci, ekonomické i politické, do rukou těch, komu svět říká pane už dnes. Tahle konstrukce už udržitelná není. Tím víc pohrom a útrap nadělí, než se to ukáže v brutální nahotě.
Druhou alternativou je ta demokratická. Ta proti samoděržaví oligarchů. Za ekonomiku čelem k lidským potřebám, řazeným v pořadí jejich důležitosti. A ne k podsvětí finančních trhů a „zločinu bílých límečků“. To ovšem předpokládá i řadu dalších změn, znějících ještě včera jako svatokrádež. Dostanou šanci teď, kdy jsou očividně akutní? A pokud ne, co s tím?
O tom bude řeč v rozhovoru, k němuž mne zve váš kolega. Už v nejbližších dnech."
Jsem si jistý že bude nastolena (bohužel) alternativa první, druhé alternativy se možná dočkají dnešní třicátníci, až vystřízliví ze své "svazáckokapitalistickobudovatelské" naivity, většina nás starších ne.
neni to nemozne
Víte kolik v Praze jezdi podobných zakazniky žádných aut ?
jsou to sice sněhové rolby a traktory, ale jezdi dlouhé roky bez problému
Přesně to se stalo v usa, kde v ropné krizi vláda zavedla restrikce na osobní auta a proto najednou všichni jezdili náklaďáky (truck), které chtěli zákazníci
No vidíte,
já mám objednané Bronto a fabrika se rozjede v 07. Nemá to ani airbagy a stojí jen 16000€. Bohužel se dováží a homologuje pro provoz v EU jen v jednotlivých kusech. Verze Putin stojí 19000.
Automobilový průmysl
Dnes se Vidlák bohužel článkem netrefil, protože o vývoji aut se rozhoduje mimo ČR. A to i v takové Škodě. Především motory se vyrábí pro několik modelů aut současně a na jejich vývoj se automobilky spojují, aby je nevyšel tak draho. Pokud vyrobí nový motor, potřebují prodat aspoň 2 miliony kusů. Takže ČR sice může zrušit všemožná omezení na motory, ale bez adekvátního zrušení v Německu nebo Francii nebude mít takové opatření žádný efekt.
Elektronické systémy jsou součástí palubního počítače. Nikdo nebude vyvíjet verzi platnou jen pro ČR. Na to jsme příliš malý trh. Nařízení by musela zrušit celá EU a to by se Greta zlobila. Zase by politikům vynadala a ti by jí za to zatleskali. Asi by měli jít k psychiatrovi Greta i politici.
Dnes vyvíjené modely mají základ v požadavcích čínského trhu.A nařízeních EK pro slavný Zelený úděl, ze kterého je spíše Zelený úděs.
Zákazníci by sice uvítali jiná a jednodušší auta, ale státní plánovací komise v Bruselu rozhodla, že na trhu budou jen auta drahá. Připadám si jak před 1989, kdy lidé také chtěli poněkud jiné zboží než SPK naplánovala vyrábět.
EU vykazuje až příliš mnoho podobných rysů s RVHP.A v New Yorku stáli lidé frontu na toaletní papír.
Naposledy jsme byli v podobné situaci před 30 lety, a už je to tu zas!
Re: Gerd Dám krk na to, že
motor by byl do tří měsíců na lince. Ke zpřísňování limitů není potřeba nového železa, pouze nové elektroniky a čidel. A řekl bych, že formy na skříně české čtrnáctistovky, která roztáčela první Fabie, ještě budou někde dobře schované. Možná v Ýbrříši, ale budou.
Jinak koncernové eurosračky - pardon - motory se plácají v maďarské Audině v Györu. Úplně všecky.
Řídící jednotky se dají samozřejmě ojebat - snad si nemyslíte, že se soudruzi montovníci obtěžují je měnit podle druhu právě montovaného pekáče? Nikoli, to se jen do nich nahraje potřebný program, který umí některé funkce prostě nevyužívat a potřebné drátky nepropojovat s podřazenými jednotkami a čidly. Nic složitého...
Ale jinak souhlasím. Do konečného a definitivního konce Euroříše nic takového, co popsal Vidlák, jednoduše nehrozí... Ýbrříše nás nedá...
Formy
Hliníkové bloky motorů se vyrábí tlakovým litím do kokily.
Po skončení výroby modelu auta (obvykle do 7 let po zahájení výroby), se náhradní díly vyrábí ještě 10 let (PSA) nebo 15 let (VW, BMW). Po této době se formy někdy využijí na něco jiného (upraví se tvar) nebo se sešrotují, pokud už mají moc naběháno. Ale neničí se hned, to by automobilka svému subdodavateli nedovolila. Jiná situace je, pokud si motory vyrábí automobilka sama. Tam je likviduje, jak ji napadne.
Pokud si někdo myslí, že všechny slavné ISO a IATF certifikace se v automobilkách dodržují, je na velkém omylu. Největší bordel a porušování je právě v těch automobilkách. Ovšem na dodavatele mají přísnost maximální.
Re: Gerd Kokila není
forma?
Teď jste mne dostal.
Jinak ty formy - pardon - kokily měly hovno odslouženo, motor se dělal čtyři roky, počet vyrobených kusů, potažmo počet kusů forem -- pardon - kokil samozřejmě neznám, nikdy jsem se o to nezajímal.
Tedy počet vyrobených motorů se bude zhruba, ale jen zhruba, rovnat počtu vyrobených Fabií první generace. Důležité pro výrobu ale není ani tak potřebné nářadí, jako plány, resp. existence zkoušek, které potvrzují správnost výpočtů, resp. materiálové zkoušky, neboť to je, oč tu běží.
Myslím si ale, že v této době by kterákoli motorárna utrhla případnému zájemci ruce s nabízenou smlouvou na jakékoli číslo odebraných motorů.
Jinak s dodávkami ND samozřejmě nemáte pravdu, třeba na dvojkové Golfy seženete nové ND ještě i dnes. Samozřejmě, že druhovýrobu, prvovýroba dnes jako taková už neexistuje. Automobilky se změnily v montovny - pardon - skládačkovny, nic více a nic méně. Produkce součástek jako takových má v naprosto zdrcující většině na starosti subkontraktor, anebo milion firemních dcer (koncern KIA - Hyundai) v bývalých socprc stodolách, kravínech a podobných mňamkových stavbách.
U těchto hliníkových bloků…
U těchto hliníkových bloků nebyl problém kolik kusů se vyrobilo, ale umět ho vůbec vyrobit. A to umět to vyrobit byl i jeden tajů Škodovky na který se těšil i VW. Patrně se ty taje ještě nezapomněly, tudíž by se teoreticky obnova dala lehce obnovit. Těch motorů s hliníkovým blokem bylo vyrobeno výrazně víc než je počet Fabií. Ony se montovaly v celku v nezměněné podobě od prvních 1000MB v roce 1964, až do Fabií roku 2002.
Kokila
Targusi,
kokila je samozřejmě forma, ale to jsme nechtěl mladému, chytrému a krásnému čtenáři cpát pod nos, abych jej nesrážel na úroveň scallopa. Kdybych odpovídal scallopovi, napsal bych to polopatě. Ano, existuje druhovýroba náhradních dílů, ale to už není záležitost automobilky. Ta si své dodavatele smluvně zavazuje, že formu uloženou u dodavatele vlastní automobilka. Pokud se někde objeví náhradní díly druhovýrobce z Asie, automobilka to většinou nechává být, pro pár zbylých zákazníků se jí nevyplácí rozbíhat výrobu dílů znovu.
Většinou po konci výroby automobilka ještě obvolává své dodavatele, aby si od ní odkoupili zpátky díly, které si objednala, dostala je a zůstaly jí na skladě, protože v automobilce blbě plánovali.
Automobilky výrazně spolupracují, proto se motor z jedné motorárny objevuje i v konkurenčních značkách.
Přímý subkontraktor automobilek (tzv. Tier1) ve stodolách nevyrábí. Automobilky k němu jezdí na audity a do všeho kecají. Většinou to dopadá jak s EU. Maximální požadavky na naprosté kraviny, které jen požírají peníze. Ale dodavatel je na automobilce zcela závislý, tak skřípe zuby a platí, pokud už nejde o příliš velkou investici. Teprve další úrovně (Tier 2 , 3, atd.) vyrábí v těch stodolách, a často bez certifikací a s minimálními náklady na administrativu.
Jestliže si něco vyrábí automobilka sama, pak všechny požadavky certifikací jakosti ISO 9001 a IATF sama nedodržuje. Ale ty už nikdo necertifikuje nebo se certifikují sami.
Milion dodavatelů automobilka nemá, obvykle je to mezi 1500 až 2000.
Největší chuťovkou jsou nařízení dodavatelé, kdy automobilka svému Tier1 dodavateli nařídí, kde má odebírat nějaký díl, za jakou cenu a jakých podmínek. Obvykle se jedná o logo, elektroniku nebo nějakou specialitu, kterou automobilka přehodí na Tier1 dodavatele, protože ten nařízený dodavatel stojí za starou bačkoru. Nejčastějším problémem takových vztahů jsou dodací množství. Např. nařízený dodavatel dodává v násobcích po 1000 kusech, ale automobilka sama odebere jednou 300, jindy 200 ks. Tier1 dodavateli pak zůstanou na hrbu skladové zásoby, což ho stojí peníze za skladování a cash flow, které nemá, z čeho pokrýt, protože nakupuje za nařízenou cenu.
Tím chci jen sdělit, že vztahy v automobilovém průmyslu jsou mnohem složitější, než se může zdát z vnějšího pohledu.
Kokila ???
Já si dodneška myslel, že je to samice kokonu.
A že se z ní po ukončení výroby motorů jednoduše odmotá hedvábí a prodá do Číny....
Kokila je gorila, která
žere koku na kila. To byste ve svém věku už mohl vědět.
Bane
Kdepak, Kokila jsme říkali jedné spolužačce. Už ani nevím proč..... :-) :-) :-)
Když jsme nechtěli být tak krutí, s láskou jsme ji oslovovali "Baobab".
Jak to včera psal ten mimoběžný Sasin?
Au, au, au, kdepak ty fajn holky jsou...
---
My jsme zase říkávali: kde je bróža, tam je předek. Já ovšem mám obrovskou výhodu, poněvadž vjemy tohoto typu softwarově potlačuju. Proto se celý život pohybuji mezi samými krásnými děvčaty.
Re: Gerd Elegantně jste uhnul od faktu,
že ND se dělají u některých vozů mnohem déle. Ale jasně, to jsou prkotiny.
O prokurvenosti celého dodavatelsko-odběratelského systému svědčí neúspěšná poptávka koncernu VW na výrobu trakčních baterií. To hovoří za vše.
Uhýbání
Neuhnul, psal jsem o tom. ND se vyrábí ještě 10 nebo 15 let po skončení výroby modelu. Pak je oficiálně konec. Představa, jak dodavatel ochotně vyrábí náhradní díly ještě dál, je naivní. Je jich už tak málo, že se spustí linka na jednu směnu a vyrobí se díly do zásoby, kde leží a čekají, až si je někdo objedná. Je to ve skutečnosti jen komplikace, blokuje to linku na něco ziskovějšího (což je v automobilovém průmyslu dost těžké najít), takže se takové díly nechávají vyrábět noname výrobce z Asie. Proto jsou díly i po skončení výroby modelu. Obvykle se 7 let vyrábí model, potom 10 nebo 15 let ještě dodávají náhradní díly.
Gerde
všiml jsem si, že Vidlák vyzývá, já se k jeho výzvě připojuji.
fotrákovi
Fotráku,
nikdy nevstoupíme dvakrát do stejné řeky. Vyzývat můžeme, ale se svými sny musíme počkat, až se IV. euroříše národa německého definitivně zhroutí. Ti třetí ovládala ideologie nacismu. Tu čtvrtou ovládají dvě ideologie, multikulturalismu a ekologického běsnění a la Greta Thunberg.
Naprostý idealismus Vidláka mě šokuje
Chlape jeden, vždyť ty házíš vidle do tak úžasně rozjetého byznysu.
Ekoauta, ekofabriky, ekoinvestice ( Takový folksvagen vsadil na to, že Stát zacáluje celou infrastrukturu dobíjecích krávovin potřebných pro hejbání ekoaut.
A na týhle hromadě blbostí trůní další hromada ekoužíračů
A ti nikdy nespí, ale pilně pracují jako včeličky.
Pracují a spolupracují s náhončími věřitelů.
Jako je třeba náš ministr pro všechny obory Havlíček.
Sotva si národ a nejen on sám, uvědomil do jakejch sraček nás zatáhlo optimalizátoři výroby a obchodu, tím, že celou výrobu ranku zdravotnického nacpali do Čínské prdele, už s rozběhem naskočil do jiného análního otvoru, tentokráte amerického.
Opět stejná písnička, zdr pomůcky se měly vyrábět tentokráte u nás doma, rukama Mongolců a o distribuci bude rozhodovat US majitel.
A to za cenu drobných 300 mil st garance a garance budoucích objednávek. No neberte to.
Stejně tak i min zdravotnictví zpěvný Ken.
Zakázka za cca 300 mil firmě, která falšuje certifikáty, která se chlubí, že respirátory vyrábí ve fabrice v Turecku.
Já vsadím boty, že ta slavná brněnská firma Respilon je obyčejná výsadka tureckého majitele.
(Kdyby paní, nebo slečna Zimová, byla chlap, řekl bych, že má akorát kulky, žízeň a národnost ale žádnou fabriku v Turecku.
A tomuhle materiálu chceš Vidláku dávat dobré a dobře míněné rady?
Respilon není ani výsadek
Zimová je manželkou Zimy, předtím byla Součková.
Za manžely dosud zbylo několik firem vytunelovaných tak, že majetek dle Obchodního rejstříku nepostačoval ani na zahájení insolvenčního řízení. Plus několik exekucí a jedna nasraná kamionová firma Transexpress, která je má vyvěšené na webu mezi dlužníky.
A dále pak v listopadu 2019 a v únoru 2020 upsané dluhopisy za 35 mio Kč.
Zima má firmu Respilon Limited registrovanou v Londýně na Regent Street ve třetím patře nějakého schránkofirmového baráku.
Kdyby Vojtěch nebyl manažer, nýbrž praktik, uložil by sekretářce, aby Zimovic firmy (Respilon Group, Czech, Nanofibers a Trade) proklepla ve veřejných registrech a v internetu. Dozvěděl by se (asi tak za dvě hodiny) informace, které by ho dokonale odradily si s nimi cokoli začínat. Třeba to, že tři ze čtyř firem nemají zaměstnance a Respilon Group jich má 10-15 dle ARES/RES. Nebo to, že firmy nemají majetek, ale zato spoustu závazků.
Ale protože je manažer, naběhl si na vidle.
Čekal bych spíš návrh, že…
Čekal bych spíš návrh, že obnovíme pěstování banánovníků a toaletníků...
Gdo z vás hlasuje pro banánovníky a gdo z vás hlasuje pro toaletníky? Hlašte nejdříve jméno, adresu, krevní skupinu, číslo nohy, číslo mobili, IP adresu, čísla účtů a IQ, keré vám vynde z voleb potřeb.
Odstaveček/
A pokud eště nemáte ani hlasovací lístky s potřebama, tak to můžete chytře obejít zadem, po targusovsku, Tam je ozdoba, kerá vám údivem otevře hubu, Krásně vyzdobená roura, do keré já seru.
Gerdovi
Trochu podobný problém s uvadajícím odbytem měl někdy v druhé polovině minulého století americký Chrysler. Pak přišel Lee Iacoka (doufám, že mu moc neprzním jméno), navrhl něco podobného jako Vidlák, realizoval, postavil fabriku na nohy a stal se jedním z národních hrdinů, o němž se psaly knihy a točily filmy...
Takže... neposmívejte se Vidlákovi, ...třeba to v nějakém brainstormingu nějakého skopčáka napadne... a bude finančně dost silný na to aby měl vliv na evropské volby... a panáčci v euoroparlamentu zapanáčkují, až se sami sobě budou divit. (…"silou, Kačenko, silou"...), asi to ale bude ještě chvíli trvat...!
Plesnivci
Plesnivče,
problémy firmy Chrysler vznikly kombinací špatného vedení, extrémních regulací, energetické krize a recese. Do nového vedení si Lee Iacocca pozval lidi pracující dříve pro Ford. K vyřešení problémů firmy pomohl prodej prodělečných položek, zvýšení podílu nového kapitálu, snížení fixních nákladů na 600 milionů dolarů ročně, snížení platů sedmnácti set vrcholových pracovníků, pozastavení výplat všech prémií, snížení plánu nákupu akcií pro zaměstnance, zrušení dividend běžných akcií, získání nových a důležitých závazků od dodavatelů, bankéřů, dělníků, místních a státních úřadů.
Chrysler tehdy soupeřil s Japonci, kteří měli nižší náklady na pracovníky a výhodnější zdanění. Dnes je svět globalizovaný a firmy jsou nadnárodní koncerny ovládané nadnárodními finančními skupinami. Těm houby záleží na nějakém vracení výroby a v které díře světa budou vyrábět. Ovlivňují je jen logistické náklady na dopravu hotových výrobků na trh.
Proto je ČR tak navázaná na zákazníky z Francie a Německa. Vlastně za to mohou Sověti a komunisté. Pozice na železné oponě nás zanechala vedle evropských finálních trhů s výhodnou vzdáleností z hlediska logistiky. A nízkými náklady na pracovní sílu. Jakmile se náklady vyrovnají nákladům v Německu, nadnárodní koncerny zavelí a přestěhují fabriku. Zatím to ještě řeší dovozem pracovníků z východu do montoven. Ale už se nebudou stavět nové, obnovovat nebo rozšiřovat stávající továrny.
A nevidím jediný důvod, proč by čeští zaměstnanci měli být nějak svázáni s nadnárodní firmou, která na ně kašle a klidně je propustí z hodiny na hodinu. Tak by podobný vděk mohla firma očekávat od zaměstnanců a metoda Lee Iacoccy na získání souhlasu zaměstnanců se snížením platů za rostoucích nákladů nebude moc fungovat. Ti lidé prostě půjdou dělat k jinému pásu.
to Gerd
Vše co píšeš (píšete) je samozřejmě pravda, jenže... snížení nákladů, ..na to není potřeba žádný Einstein, to vymyslí každá baba na účtárně. Pokud však chceš získat dobrovolný souhlas barevných (myšleno zaměstnanců) se snížením mzdových a ostatních osobních nákladů, musíš jim dát nějakou vizi, něco, co jim v budoucnosti všechny benefity vrátí a možná i navýší,... něco, co významně navýší čísla v kolonce "Tržby z vlastních výrobků a služeb". Tou vizí bylo to lacině (a škaredé) auto, osekané od všech zbytečností. On sám Iacocca (to jméno jsem mu skutečně pomrvil) říkal, že bylo tak škaredé, až bylo hezké, speciálně zmiňoval "prasečí rypák" (což je moje transkripce jeho výrazu, za přesnost neručím a hledat to nebudu).
Problém Vidlákovy vize vidím spíš v tom, co říkal Kulhánek, směrnice EU a pravděpodobná neochota budoucích zákazníků nakupovat jako v minulosti, protože výroba vůbec není rozhodující, ta je jen předpokladem, rozhodující je prodej.
Souhlas zaměstnanců
Plesnivče,
ale u nadnárodního koncernu nejde o identifikaci se značkou, protože i firma sama na své zaměstnance kašle. A kašlala celou dobu, takže když najednou potřebuje souhlas zaměstnanců, ti si řeknou, proč by to dělali? Když mají jistotu, že až přejdou špatné časy, firma na ně bude zase kašlat. Svět je globalizovaný, zaměstnanci spotřební zboží, tak je v tom firma sama. Souhlas zaměstnanců s metodami dle Iacoccy se už konat nebude.
Jinak auta na evropském trhu jsou si velmi podobná, liší se jen ve vzhledu a pár detailech. Všimněme si podobných světel u mnoha aut. Je to kvůli nákladům, nevyplatí se vyrábět nové světlo pro každý typ auta, takže díly jsou v automobilkách sdílené. Jeden dodavatel dodává jeden a ten samý díl mnoha automobilkám.
Druhou příčinou jsou předpisy EU. Při vývoji aut se nejdříve vezmou všechny předpisy existující i nově připravované, a teprve ve zbytku minimálního ponechaného prostoru mohou designéři a konstruktéři navrhovat nějaké odlišnosti. Jediná cesta k levnému autu je odbourat všechny předpisy EU, a to se nestane, protože jde o netarifní ochranu evropských výrobců aut před zahraniční konkurencí. Někdy jsou předpisy EU natolik nesmyslné, že odporují fyzikálním zákonům a pak výrobci podvádí. Otázkou je, komuna to přijdou. Přišli na podvod u dieselů VW. Jenže ani ostatní výrobci na tom nebyli lépe, a tak diesely přestávají nabízet.
EU tlačí elektromobilitu, ale elektromobily se řídí spíše trhem v Číně než směrnicemi EU. Navíc je celá elektromobilita blbost. Díky bateriím nelze vyrobit levné auto. A podmínky, které nabízel VW výrobcům baterií, aby pro něj vyráběli baterie, byly tak mizerné, že jim všichni nakašlali a VW se nyní snaží vyrábět baterky sami. To to dopadne, musí si zopakovat všechny chyby vývoje trakčních baterií.
Zákazníci nebudou mít peníze na nová auta, tak si je prostě nekoupí. A budou jezdit ve starých dál. Jestli projde plánované zpřísnění podmínek STK (např. za poškozené elektronické stahování okénka bude řidič muset do 30 dnů provést opravu) bude znamenat jen to, že se bude jezdit auty bez platné STK, dokud je policie nezabaví. Až je zabaví, lidé prostě nepřijedou do práce, protože se tam nebudou mít, jak dostat. Trh s novými auty to ale nerozhýbe.
Kde není kupní síla, musí jít cena výrobku dolů, i za cenu zrušení předpisů EU. To se ale nestane, politici EP jsou příliš v zajetí zelených údělů. Tak dojde k předání výroby do Číny a z Evropy se stane skanzen, kde domorodci budou tančit a juchat pro potěchu asijských turistů. Skoro bych řekl, že Gretu Thunberg platí Čína nebo Putin, aby zlikvidovala EU. Jde jí to výborně, ale spíše budou její plátci z jiné země, která si žárlivě drží postavení tiskárny světové rezervní měny navázané na ropu, a která má strach, aby jí EUR nesebralo výhody s tím spojené.
Poznámka.
Já bych poupravila to, kdo jsou plátci.
Je to už mnohem dokonalejší!
Platí si to vše (i ty zelené a jiné politiky i POLITIKY) místní "černoši" i na dluh rovnou sami.
(Tedy MY, obyvatelstvo EU.)
Ani Rusko ani Čína nemají zájem na upadající Evropě, co se nerozvíjí, na "skanzenu údělu"....
(Atlantické i EU "hodnoty", poodstoupení Anglie...)
Buď bude EU poslušnou (kšeft nosící kolonií), nebo musí být zničena. Tak prosté to je.
A nástroj bude (a rád) třeba i muslim a nečinnost většiny nás, původních obyvatel.
Politici EU i ti v jednotlivých zemích EU jsou (až na naprosté výjimky a u nás to není) jen poslušní "bioroboti".
Dnes má nahoře scallop dle mne kus pravdy a jen slepý a naivní nevidí, jak jede nyní politika "oligarchové a bankéři i politici...sobě" i u nás.
Kde myslíte, že se ty stamiliardy deficitu nakonec (a peníze na obsluhu státního sluhu) vezmou?!
Souhlasím i s panem Skálou,
po viru bude BOHUŽEL ještě víc rozkradeno, ještě víc zadluženo obyvatelstvo, ještě víc utaženy šrouby šmírování a ještě víc kontroly. A místo Koněva Mašíni!
Tragedie je, co vše LID unese, než otevře oči a kolik je těch, co je i pootevřou a tomu co zahlédnou raději neuvěří, či si ponechají dál iluze...
Ani to zrušení daně z nabytí nemovitostí nechystá (dosud prokazatelná) odmítačka Ála pro nyní tleskající občany.
Je to zejména pro ty, co budou nyní od dlužníků a krachujících....jen levně ty nemovitosti SKUPOVAT.
Bohatí přece nebudou platit "černochům" do rozpočtů daně z levného a výhodného nabývání jejich majetků...
Až si bude zase moci i na dluh koupit (znovu i ten stejný) dům, či byt "poddaný", daně zase budou a jaké.
Nějaká Ála se vždy najde.
Jenže lid raději radí "svým" oligarchům, jak vystavět pomníky KORONě a v ČR by i "wagen" rádi vyráběli.
I na humor je to pro mne černé už přespříliš.
P.S.
Už jen čekám, kdo z novodobých "otroků" kapitálu po tom svinstvu první pojmenuje své děcko!
Už se stalo: https://www…
Už se stalo:
https://www.evropa2.cz/clanky/zivot/rodice-v-indii-pojmenovali-sva-dvoj…
Majce
Majko,
sice víme příčiny i kam vládci ČR směřují a jak moc nás všechny okradou, ale je nám to houby platné. V podstatě si ve volbách můžeme vybrat, jestli nás okrade levičák nebo pravičák. A vybíráme, o kom si myslíme, že nás okrade méně. :-)
Re: Gerd Opět se mýlíte. Příklad, který
jste uvedl (světlomety) neodpovídá ani náhodou.
Ty světlomety se jen tváří, že jsou stejné. Nejsou. Jestli nevěříte, ptejte se ve Varroc Nový Jičín - bývalý to Autopal.
Druhá věc je hora nesmyslných předpisů a omezení, které musejí auta k homologaci splňovat. V tom souhlasím.
Světlomety
Targusi,
světlomety nevyrábí jen Varroc - Autopal, a ČR není pupek světa. Světlomety byl jen příklad, že jednotlivé díly v automobilovém průmyslu sdílí různé značky navzájem. Zrovna tak nové modely aut používají některé už vyvinuté díly z předchozích modelů. Je to levnější než zavádět novou výrobu.
Оля Полякова - Люли
https://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
Vidláku, obávám se, že hlavním problémem ekonomik
po odeznění nejbrutálnější části pandemie CV-19 nebudou auta. Problémem bude, kdo vyhraje závod stěžejních technologií. Těch klíčových je asi 6. Jsou to:
1.
hardware a software sítí 5G,
2.
umělá inteligence,
3.
kvantové počítače,
4.
výkonné procesory,
5.
autonomní vozidla a
6.
biotechnologie.
Vše ostatní jsou jenom aplikace těchto klíčových technologií (včetně automobilového průmyslu).
Již před pandemií probíhal souboj USA a ČLR o prvenství v každém z výše uvedených oborů. Ještě před 30ti lety by si těžko někdo dovedl představit, že ČLR se stane vážným konkurentem Západu v uvedených 6ti oborech. Situace na začátku roku 2020 byla taková, že v technologii 5G (ad 1.) vedla jasně ČLR, Rozvoj umělé inteligence, technologie (ad 2.) se hodnotí za jednotlivé podle počtu citací v uznávaných časopisech. Trend ve prospěch ČLR se lámal v roce 2005, kdy obě země měly za rok něco přes 5.000 citací a odkazů na odborné články. V roce 2018 už to bylo za ČLR 25.000 citací, zatímco za USA pouze 16.000.
V konstrukci výkonných kvantových počítačů, technologie (ad 3.,) vedou USA, kde firma Google realizovala v roce 2018 kvantový počítač vybavený čipem 72-qubit. ČLR ale vede v počtu podaných patentů týkajících se kvantových počítačů, zejména softwaru, v roce 2019 ČLR 500 patentů, USA 220 patentů. V technologiích nejvýkonnějších čipů (ad 4.), zaostává sice ČLR za USA a Tchai-wanem asi o 3 roky, ale tlak USA na výrobce, aby nejvýkonnější procesory Číně nedodávaly, vede ke snaze Číny osamostatnit se, což může být otázkou 2 - 3 let.
Pokud jde o technologie autonomních vozidel (ad 5.), ČLR je vinou zaostávání ve výrobě nejvýkonnějších čipů za americkými firmami asi 2 - 3 roky. S ohledem na obrovský čínský trh bude ale pro americké firmy obtížné udržet si dlouhodobě vedoucí postavení v tomto oboru. U biotechnologii (ad 6.) jsem nenašel data vypovídající o úrovni oboru v obou státech, protože se obor týká zemědělsko-potravinářského komplexu, nelze pochybovat, že ČLR vedena snahou uživit obrovský počet obyvatel, zaostávání si nemůže dovolit.
Takže výhled je celkem jasný. ČLR během 3 - 5 let ovládne všechny klíčové technologické obory a stane se nezávislou na USA. Proto ta nervozita Trumpa a jeho kopání umírající kobyly. Lze celkem úspěšně odhadovat, co bude s ekonomikami států po pandemii CV-19. Stručně řečeno šift ve prospěch východu Asie.
Pro ČR z toho plyne, že průmysl založený na automotive by do budoucna znamenal spadnout do technologicky totálně podřízeného postavení nesamostatné země. Kudy vede cesta je uvedeno ve výčtu oněch 6ti klíčových technologií.
Takže Vidláku, žádné trabanty pro české Antoušky, ale soustředění se na některou z klíčových technologií.
Re: Laco Autonomní vozidla nefungují. Viz
můj dřívější příspěvek.
1. problém jsou čidla, prozatím fungují, jen když je čisto a hezky,
2. problém je vyhodnocování sebraných informací - souvisí zcela nepochybně s umělou inteligencí
3. problém je možnost nabourání se třetího subjektu do toku informací směrem k řídící jednotce vozidla - nepochybně nejproblémovější část celého komplexu nevyřešených otázek.
problém je vyhodnocování sebraných informací
Problem je v kulturnich odlisnostech, na jejichz zakladech se automomni auto musi rozhodnout, do koho to v pripade nouze "napali"
V nekterych zemich je autobus vic nez zena s kocarkem ....
V nekterych zemich je velbloud vic nez zena s kocarkem ....
V nekterych zemich je zena s kocarkem vic nez vsechno ostatni ...
atd ...
Problém se domnívám je ten,…
Problém se domnívám je ten, že zvyšování produktivity práce Vámi zmíněnými technologiemi kapitalistické ekonomice jako celku moc nepomůže. Je to jeden z rozporů kapitalismu, kdy vyšší produktivita práce pomůže jednotlivé firmě v konkurenčním boji, avšak pro ekonomiku jako celek je naopak vcelku zhoubná. Zkuste si představit město, kde většinu vyrábí roboti s umělou inteligencí a byrokracie je minimální a efektivní. Takové město se brzo zhroutí, protože nedojde o oběhu peněz (nebude jak tvořit zisk - krize z "nadvýroby").
Na jednu stranu zvyšujeme produktivitu práce špičkovými technologiemi a na druhou stranu ji snižujeme byrokratickými nařízeními a organizacemi.
Nezaměstnaní
Jinými slovy takové město by vyrobilo spoustu nezaměstnaných, kterým by muselo namluvit, že za jejich mizernou situaci může někdo třetí a až jej zničí, bude zase dobře. Tak začne bubnovat do boje proti říši zla. Pak už je válka jen kousek. Vyhraje ten brutálnější s více vojáky.